Sprawdź nas też tutaj

Wywiad

Hill Records: „Wiedzieliśmy, że Wielkie Joł to miejsce, w którym się odnajdziemy” |WYWIAD

Opublikowany

 

– Dla nas to był wielki zaszczyt.

Przed koncertem Tedego w katowickim MegaClubie, udało się nam złapać na krótką rozmowę ekipę Hill Records – najnowszy nabytek wytwórni Wielkie Joł.

 

Panowie, jak się czujecie w Wielkim Joł? 

Rzepa: Dobrze się czujemy. Jeżeli chodzi o ludzi to jesteśmy jak najbardziej zadowoleni – są świetni. Tak samo popierdoleni jak cała nasza ekipa. Jeśli chodzi o przypasowanie się klimatem, to czujemy się jak w domu. 

 

Dlaczego płyta #maximilion przyjęła się tak słabo?

Rzepa: Jeśli chodzi o tę płytę, to numery zaczynaliśmy robić już bardzo dawno temu, bo o ile dobrze pamiętam, to rok temu powstawały jakieś pierwsze bity. Po czasie był to już dla nas taki odgrzewany kotlet, wiadomo jak jest, jak się już osłuchasz z materiałem. Jak je słuchasz już kolejny raz, to najchętniej wyjebałbyś połowę numerów, nagrałbyś nowe. A że wcześniej już puściliśmy hasło, że będzie taka płyta, to jak już padło "A", to zrobiliśmy też "B". 

 

A promocja?

Rzepa: To też był okres kiedy mieliśmy sporo na głowie – ja zacząłem robić solówkę, tak samo Dahill, dlatego jak to wszystko już się tak nałożyło na siebie, to puściliśmy jej odsłuch, i to wszystko poszło swoimi drogami. 

 

Plany na przyszłość jeśli chodzi o Hill Records? Rozumiem, że zbliżają się dwie solówki?

Rzepa: Nigdy nie planujemy na przyszłość. Wyznaczamy sobie pewne cele, które można modyfikować. Na  pewno ja teraz pracuję nad solówką, która jest dla mnie bardzo ważnym materiałem, bo spiąłem się i nagrałem ją w dwa miesiące. Nie jest to żaden odgrzewany kotlet, a świeży materiał, z którego jestem bardzo zadowolony, lada chwila wychodzi drugi klip i premiera. 

 

Kiedy możemy się spodziewać premiery?

Rzepa: Nie chciałbym rzucać słowami ani zaklepywać terminów, bo wiadomo jak to jest z fuck up'ami, ale chciałbym, żeby pojawiła się w ciągu maksymalnie półtora miesiąca.

Dahill: Zbieram materiał na swoje solo. Na pewno wyjdzie później, niż solo Rzepy. Składam materiał i myślę, że na jesień powinno już być. 

 

Wydawnictwo również w WJ-ocie?

Rzepa:  Oczywiście. Wszystko przez ich i jedna bardzo ważna rzecz – na naszych solówkach producentem będzie Jakim, nasz drugi producent, robi zajebiste bity – jest na co czekać.

 

A propos wydawnictwa – w sieci pojawia się mnóstwo zarzutów, że "Ej Ziomek" to swego rodzaju one hit wonder jak Coco O.T. Genasis – możecie się do tego jakoś odnieść?

Rzepa: Ja tak nie myślę. "Ej ziomek" to prosty numer. Ludzie chwytają proste rzeczy i wiadomo, że jeżeli człowiek zrobi coś banalnie prostego, jak na przykład głupio określając – disco polo każdy słucha bo jest głupie prymitywne i proste. Ten numer nie zalicza się w poczet kawałków z jakimś przejebanym przekazem. To miał być banger pod koncert, pod ludzi, żeby fajnie bujało. Ja nie jestem zwolennikiem płytkich numerów, dlatego z płyty #maximilion jestem tak po części średnio zadowolony, a to właśnie na solówkę włożyłem wszystko to, co chciałem i mam czyste sumienie co do płyty. A co do komentarzy, że ludzie mówią, że jesteśmy "strzałowcami na jeden numer"? Szczerze się tym nie przejmuję – mamy naprawdę dobre utwory, które czekają w szufladzie na odpowiedni moment. Gdyby jeden numer był okej, a reszta była chujowa, to wtedy mógłbym tak na pomyśleć – ale nie jest tak.

Dahill: Maximilion jest płytą bangerową, bo po prostu chcieliśmy, żeby taka była. Nie ma tam kawałków z jakimś głębokim przekazem. To jest materiał do zabawy, do posłuchania na melanżu. Osięgnęliśmy swój zamysł, więc jesteśmy z niej zadowoleni.

 

Jak wrażenia przed koncertem?

Rzepa: To jest klub, w którym zagraliśmy pierwszy poważny koncert. Wtedy był stres, teraz już go nie ma. Wrażenia są super – zawsze chętnie tutaj wracamy, organizator jest zajebisty.

 

Jak poznaliście się z Tede?

Sytuacja była taka, że kiedyś graliśmy zupełnie przypadkowy support w Łodzi. Jacek również wtedy grał w Łodzi i nasz znajomy był organizatorem, wkręcił nas i zagraliśmy przez Tede koncert. I wtedy się wszystko zaczęło – dostaliśmy informację od organizatora, że spodobało im się i mamy się odezwać. Powiedzieliśmy wprost, że chcemy jeszcze zagrać i, że jeśli będzie taka możliwość, to żeby nas wkręcili. W ten sposób odwiedziliśmy z nimi właśnie Katowice i parę innych miast, zagraliśmy i było zajebiście. Można powiedzieć, że poznaliśmy się na koncercie, przez melanże, aż w końcu przyszedł moment, że nas przyjęli do WJ-otu.

 

To było w Koszalinie, na 40. urodzinach Tede, prawda?

Nie spodziewaliśmy tego. Dla nas to był wielki zaszczyt ponieważ zawsze wiedzieliśmy, że WJ to było miejsce, w którym na pewno się odnajdziemy.

 

Zaskoczenie? Czyli to nie była ustawiona akcja?

Mało tego. Spaliśmy na kamperach w Mielnie, a dzień wcześniej graliśmy koncert w jakiejś miescowości, już dokładnie nie pamiętam gdzie, bodajże w Wałbrzychu i nie czekając na resztę ekipy zwinęliśmy się z koncertu prosto do Mielna. Zaraz dostaliśmy telefon z awanturą, że nie poczekaliśmy, wszyscy byli na maxa wkurwieni. Jak weszliśmy na kemping to nikt nawet się z nami nie witał. Potem się okazało, że cała akcja była nakręcona specjalnie. Totalna beka, żebyśmy się czasem nie dowiedzieli, że będzie coś w stosunku do nas planowane.

 

Zafundowali Wam niezłą niespodziankę…

Stary, my w pewnym momencie byliśmy tak zmęczeni psychicznie, że chcieliśmy już zwijać do domu (śmiech).

 


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

 

Wywiad

Tymek: „Jestem podekscytowany faktem, że w końcu mam coś do powiedzenia”

Polski muzyk był jednym z sześciu artystów z całego świata, który zaprezentował swoją wizję urządzenia z kategorii produktów użytkowych.

Opublikowany

 

Przez

tymek ploom

– Polska rap kariera była moim marzeniem jak miałem 16 lat. Raperem już byłem, a teraz robię to co mnie ekscytuje – zdradził nam Tymek podczas rozmowy na Milan Design Week. Polski muzyk był jednym z sześciu artystów z całego świata, który zaprezentował swoją wizję i projekt elementu urządzenia z kategorii produktów użytkowych – panelu Ploom.

Podczas jednego z najważniejszych wydarzeń w świecie sztuki użytkowej – Milan Design Week marka Ploom zaprosiła nas do pawilonu Connected Sensations, w którym odbyła się oficjalna premiera projektu Tymka.

Mogliśmy nie tylko z nim porozmawiać, ale również na własne oczy przekonać się jak sztuka cyfrowa łączy się z efektami wideo i niezwykłym designem.

– Na początku mojej kariery muzycznej cieszyliśmy się, że możemy wydawać cokolwiek, ale teraz dużo bardziej interesuje się całymi konceptami. Czuję się w tym bezpieczniej – mówi artysta. – Jako odbiorca bardziej szanuje właśnie takie projekty, dlatego chciałbym je również dostarczać swoim fanom – dodaje.

Co stanowi dla Tymka źródło największych inspiracji, skąd pomysł na oryginalny projekt dla marki Ploom i kiedy usłyszymy nową muzykę artysty? Tego dowiecie się z naszego materiału wideo.

Watch on TikTok

Czytaj dalej

Wywiad

Mateusz Natali: „Na Popkillery zaprosiliśmy Fagatę” – wywiad

Redaktor Naczelny Popkiller.pl wyjaśnił dlaczego.

Opublikowany

 

Przez

fot. @tomek_karwinski

W najbliższy czwartek, 24 kwietnia odbędzie się gala Popkillery 2025. Nasza redakcja pojawi się na miejscu kilkuosobowym składem. Z tej okazji odbyliśmy również rozmowę na żywo z Mateuszem Natalim, redaktorem naczelnym Popkiller.pl i pomysłodawcą gali.

Poruszone tematy to m.in.:

  • Zaproszenie na galę Masta Ace.
  • Co by się stało, gdyby Robert Lewandowski wydał rapowy album.
  • Modelki mają większy dorobek muzyczny niż Fagata.
  • Ile osób pojawi się na gali Popkillery 2025.
  • W 2024 roku wydano w Polsce 800 płyt rapowych.

Czytaj dalej

Wywiad

Zdunekk z Rap Generation: „Mam nadzieję, że będę jak Arab po Żywym Rapie” – wywiad

Raperka pójdzie w stronę Oliwki Brazil czy Young Leosi?

Opublikowany

 

Przez

zdunekk wywiad
zdunekk

Zdunekk dotarła do finału programu Rap Generation, pokazując wachlarz swoich umiejętności. Nie udało jej się jednak wygrać. Co zamierza robić dalej?

Ponad 10 lat temu w programie „Żywy Rap” realizowanym przez Hemp Gru, najmocniej wybił się Arab, choć to nie on wygrał rapowe show. Zdunekk ma nadzieję, że jej kariera rozwinie się podobnie.

– Nie chcę się też stawiać gdzieś najwyżej, bo to nie ja ten program wygrałam – mówi skromnie raperka w rozmowie z Oskarem Brzostowskim dla GlamRap.pl.

Czytaj dalej

Wywiad

Favst: „Każdy w Polsce powinien przesłuchać ten utwór”

Seria szybkich pytań do producenta, który zaangażowany jest w program „Rap Generation”.

Opublikowany

 

Przez

Podczas spotkania prasowego programu „Rap Generation”, złapaliśmy się z Favstem, który odpowiedział na serię szybkich pytań.

Favst to jeden z producentów, który współpracuje z finalistami programu „Rap Generation”. To m.in. pod jego okiem uczestnicy show przygotowywali swoje numery, które zostaną zaprezentowane w finale. Wtedy też dowiemy się, kto zgarnie kontrakt z Warner Music Poland.

Tymczasem Favsta zapytaliśmy m.in. o to, co jest najbardziej przereklamowane w show-biznesie, jaki numer powinien przesłuchać każdy Polak czy, co jadł na śniadanie. Producent powiedział także, że w tym roku zamierza wydać coś „ciekawego i kontrowersyjnego”.

Poniżej wideo:

Rap Generation – odcinki

W każdym odcinku zobaczymy występy najbardziej obiecujących artystów, wyłonionych spośród ponad 800 zgłoszeń. Każdy uczestnik dostaje swoją szansę – 90 sekund na scenie, by przekonać do siebie jury. Zanim jednak wejdzie do gry, na ekranie pojawia się jego krótki profil, dzięki czemu widzowie mogą lepiej poznać jego historię.

Po każdym odcinku trzech najlepszych uczestników – tych, którzy zdobędą najwyższe oceny jurorów – przechodzi do kolejnego etapu i wprowadza się do RAP HOUSE. To tam zaczyna się prawdziwa walka o finał!

Odcinki są dostępne na platformie Prime Video.

  • Piątek 7 marca – odc. 1-2
  • Piątek 14 marca – odc. 3-4
  • Piątek 21 marca – odc. 5-6
  • Piątek 28 marca – odc. 7-8

Rap Generation – na czym polega

Każdy juror może przyznać maksymalnie 25 punktów w każdej kategorii, co oznacza, że najlepszy występ może zgarnąć 100 punktów. Średnia ocen jurorów wyświetla się w rankingu danego odcinka, pozwalając widzom i uczestnikom na bieżąco śledzić wyniki.

Jury ocenia uczestników w czterech kluczowych kategoriach:

  • Technika – precyzja, rytm, dykcja
  • Flow – styl, dynamika, swoboda na bicie
  • Teksty – kreatywność, przekaz, zabawa słowem
  • Charyzma – osobowość, energia, sceniczna pewność siebie

Goście specjalni i mentorzy

Gośćmi specjalnymi poszczególnych odcinków będą min. Tede, Włodi, Abradab, a także bardziej newschoolowi twórcy jak Oliwka Brazil i Bambi. Z producentów będą to: Czarny HiFi, Deemz, Favst, Matheo i Francis.

Warsztaty w Rap House poprowadzą Sir Mich, VNM i Mr. Polska.

Czytaj dalej

Wywiad

Tau o Słoniu: „Nie poważam jego rapu, nie słucham” – wywiad

W rozmowie m.in. o: Tede, Ostrym, Kalim, Zbuku, Sariusie, Kacprze HTA i Grande Connection.

Opublikowany

 

tau raper

Z kieleckim raperem udało nam się nam porozmawiać na żywo pod koniec tamtego roku. Poniżej prezentujemy blisko godzinny zapis tej rozmowy, w której pada wiele ksywek i poruszono w nim kilka wartościowych tematów.

– Co myślę o rapie Słonia? Nie poważam. To znaczy nie słucham, bo mi się nie podoba – mówi Tau w rozmowie z Oskarem Brzostowskim dla GlamRap.pl. Podczas rozmowy Tau wymienia także pseudonim jeszcze jednego rapera, z którego rapem mu nie po drodze.

Kielczanin wypowiedział się też na temat własnej twórczości. Jak mówi, przez decyzję, którą podjął jest z urzędu pozbawiony pewnych narzędzi, które umożliwiłyby mu wywindować swoją twórczość jeszcze wyżej.

– Ja z uwagi na to, że poszedłem tą radyklaną ścieżką, nie mogę mieć w klipie agresji, przemocy, nie mogę nikogo upokarzać, nikomu ubliżać, nie mogę mieć dragów, klamek czy rozebranych kobiet (…) Jak się człowiek zastanowi i popatrzy na najbardziej popularne polskie teledyski, to jest treść tych hitów – tłumaczy.

Tau mówi w wywiadzie także o:

  • Beefach Tedego
  • Czy O.S.T.R. to jego kolega?
  • Relacjach z Sariusem, Fabijańskim, Bezczelem i Zbukiem
  • Nagrywkach z Kalim i Kacprem HTA
  • O Grande Connection
  • Dlaczego usunąłby siebie ze sceny?

Czytaj dalej

Popularne

Copyright © Łukasz Kazek dla GlamRap.pl 2011-2025.
(Ta strona może używać Cookies, przeglądanie jej to zgoda na ich używanie.)

error: