Sprawdź nas też tutaj

News

Nowe standardy Youtube’a wykończą polską branżę rapową?

Opublikowany

 

Na ten temat wypowiedziały się polskie wytwórnie rapowe.

Kilka miesięcy temu, współpracę z Youtube zerwała część dużych światowych brandów, takich jak McDonald’s, PepsiCo i kosmetyczny koncern Johnson & Johnson. Bojkotują oni serwis z filmam ponieważ zamieszczane przez nich reklamy pojawiały się w towarzystwie materiałów zawierających nieodpowiednie treści, np. filmy publikowane przez organizacje terrorystyczne. W odpowiedzi na zerwanie stosunków reklamowych, Google, właściciel Youtube'a w związku z szacowanymi stratami na poziomie 750 mln dolarów wdrożył nowe algorytmy, które często bezlitośnie rozprawiają się z nieodpowiednimi filmikami prezentującymi np. przemoc, wulgaryzmy czy nagość.

 

Tematowi postanowił się przyjrzeć Jacek Adamkiewicz, który skontaktował się z niektórymi polskimi wytwórniami rapowymi, zarówno tymi dużymi jak i mniejszymi, z prośbą o komentarz jak nowy algorytm Youtube wpływa na teledyski i możliwość zarobkowania na nich. – Ich odpowiedzi są takie, że po wejściu tego algorytmu, jakiś procent materiału został objęty tym algorytmem. W przypadku wytwórni małej, wręcz oficyny były to stare materiały sprzed 5, 7 a nawet 10 lat, które zostały objęte właśnie tym ograniczeniem. Praktycznie zero nowych rzeczy, nie ma nawet czasem tytułów z przekleństwami, co pokazuje, że algorytm jest niekonicznie logiczny, chociaż wydaje się być bezwzględny.

 

Jak relacjonuje Adamkiewicz, wytwórnie od razu zgłosiły materiały objęte nowym algorytmem do ręcznego sprawdzenia. W przypadku wytwórni średniej wielkości, pod nowy algorytm podpadło ok. 40% materiałów, a po zgłoszeniu do ręcznego ich sprawdzenia, większość z tych materiałów ponownie mogło zarabiać. Duża wytwórnia w odpowiedzi na zapytanie dziennikarza odpowiedziała, że algorytmem zostało objętych 15% ich materiałów, a po zgłoszeniu do ręcznego sprawdzenia, 75% materiałów rozpatrzono pozytywnie.

 

Jak działa algorytm Youtube'a? Oprócz tego, że nakłada on na dany film blokadę monetyzacji, stara się on także ukrywać materiał, nie wyświetlając go np. na stronie głównej serwisu, czy w proponowanych filmach. Według Jacka Adamkiewicza, to spowoduje, że wytwórnie będą nakładać na teledyski cenzurę, tak jak kiedyś robiono to do telewizji, żeby móc dalej na nich zarabiać. Cenzurze będa poddawane np. wulgaryzmy, które nowy algorytm wyłapuje, a także inne nieodpowiednie treści jak np. nagość, marihuana, środkowe palce.

 

Polskie wytwórnie zapytane o ewentualną migrację na inne platformy filmowe stwierdziły zgodnie, że nie ma to sensu. Ludzie zbyt bardzo przyzwyczajeni są do Youtube'a. Istnieje jednak możliwość dwutorowego prezentowania materiału, czyli teledysk ocenzurowany będzie wyświetlany na Youtube, a na innej platformie ten sam teledysk będzie już bez cenzury.

 


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

 

News

Ten Typ Mes na Hip-Hop Opolu: „Slava Ukrainie”

Wydarzenie transmitowała Telewizja Polska.

Opublikowany

 

ten typ mes tvp hip hop opole

Hip-hop wrócił do Opola na pierwszy w dziejach festiwalu pełnowymiarowy koncert hip-hopowy. Ten Typ Mes swój występ podsumował politycznymi manifestem dotyczącym Ukrainy.

Trzy pokolenia polskiego rapu w Opolu

Pierwszy dzień tegorocznego KFPP rozpoczął się klasycznie – od koncertu „Debiuty”, który jak co roku dał scenę młodym artystom wchodzącym na krajowy rynek muzyczny. Po nim przyszedł czas na coś zupełnie nowego. Wieczorny występ zatytułowany „Hip-hop. Jedno podwórko” okazał się wydarzeniem bez precedensu – pierwszy raz w historii opolskiego festiwalu rap dostał tak wyraźną i poważną przestrzeń.

W ramach wydarzenia na scenie spotkali się zarówno weterani gatunku, jak i reprezentanci nowej fali. „Hip-hop. Jedno podwórko” pokazał, że mimo różnic w stylu i podejściu do tworzenia muzyki, rap w Polsce to zjawisko międzypokoleniowe i silnie zakorzenione w rzeczywistości społecznej.

Old School: AbradAb, Molesta Ewenement, O.S.T.R.

Pokolenie 2000+: GrubSon, Ten Typ Mes, JWP/BC

Nowa fala: Miły ATZ, WCK, Kukon, asthma

Oprawa muzyczna i DJ sety: DJ Eprom, Torres Brothers

Ten Typ Mes o Ukrainie

– To moje pierwsze wyjście sceniczne od 3 lat – powiedział na wstępie Mes, po czym zagrał kilka numerów.

Warszawski raper postanowił zakończyć swój występ wsparciem dla Ukrainy:

– Chcę zakończyć językiem, który jest dla nas już coraz mniej obcy. A to dlatego, że Ukraina tak jak i my, nie lubi jak jej się wchodzi ruskim butem na łeb. W związku z tym, nie przez miesiąc, nie przez dwa, tylko do samego zwycięstwa Ukrainy – Slava Ukrainie! – wykrzyczał ze sceny raper.

Reakcja publiczności była dość stonowana, choć po chwili pojawiły się oklaski.

Transmisja obu koncertów odbyła się w TVP1, TVP Polonia i TVP VOD.

Poniżej wideo:

Czytaj dalej

News

Kronkel Dom wydał „Kuzynów”. Gościnnie KęKę i Bałagane

Polski raper wychowany w Niemczech z nową płytą.

Opublikowany

 

Przez

kronkel dom

Odliczanie dobiegło końca, a Kronkel Dom ma powody do świętowania, bowiem do sieci właśnie trafił jego najnowszy solowy album „Kuzyni”!

Już teraz można posłuchać go we wszystkich serwisach streamingowych, a na kanale rapera na YouTube o 14:00 pojawi się teledysk do utworu „MON AMI”.

Choć pierwsze kroki na muzycznej ścieżce swojego życia stawiał w Niemczech, Kronkel Dom na dobre stał się już częścią polskiej sceny rapowej. Do tej pory na naszym rynku ukazały się jego dwa solowe projekty: „GUTEN TAG” i „GENERACJA CUZI EP” oraz stworzony we współpracy z Żabsonem mini-album „Macrodosing”. Teraz raper otwiera kolejny rozdział swojej twórczości, a kluczem do niego jest jego najnowszy solowy album.

„Kuzyni” to nie tylko tytuł – to manifest jedności, braterstwa i wspólnych doświadczeń z pogranicza kultur. Kronkel Dom, polski raper wychowany w Niemczech, po raz kolejny zabiera słuchaczy w podróż przez mroczne klatki schodowe, betonowe boiska i bezkompromisowe życiowe wybory. Album pełen jest osobistych historii, opowieści o dojrzewaniu w cieniu bloków i piłkarskich emocji rodem z trybun Borussii Dortmund – klubu, któremu raper kibicuje z sercem i pasją. Na płycie nie zabrakło także gości, wśród których pojawiają się m. in. KęKę, Kaz Bałagane i HAŁASTRA.

Wszyscy fani Kronkel Doma będą mieli okazję spotkać go na żywo podczas wyjątkowego wydarzenia premierowego, które odbędzie się już 21 czerwca w warszawskim Lunaparku. Oprócz koncertu premierowego i towarzyszącego mu afterparty, na uczestników będą czekały liczne atrakcje związane z osobą i twórczością rapera.

Czytaj dalej

News

Dwa Sławy i Mielzky na płycie Słonia i Returnersów – premiera

Dodatkowo na krążku pojawili się goście zza granicy.

Opublikowany

 

Przez

słoń
fot. litl_szrszn

Piątek 13 czerwca to data premiery “SOCCER KICK”, czyli wspólnego projektu Słonia oraz duetu producenckiego The Returners. Po wielu latach dość luźnej współpracy artyści połączyli siły tworząc spójny mini-album, na który składa się 9 premierowych utworów. Pełny odsłuch na streamach, a wersje fizyczne trafiły do preorderowiczów.

„SOCCER KICK” to wypadkowa ostrego i bezkompromisowego rapu poznaniaka z ugruntowanym stylem i jakością pracy jednego z najbardziej rozpoznawalnych duetów producenckich w Polsce. Co ciekawe projekt ukazał się wspólnym sumptem Brain Dead Familia oraz 2020 label, a jego premiera odbyła się w piątek 13 czerwca. Wśród gości usłyszymy nowojorczyków NEMSA oraz Ill Billa z kultowej formacji Non Phixion, a spośród polskich twórców – duet Dwa Sławy, Rene, Grubego Mielzky’ego oraz Moo Latte.

W dniu premiery albumu do sieci trafiło video “PROSTO W ŁEB”, z gościnnym udziałem wspomnianego wyżej Ill Billa. Twórcą wizualizacji jest oczywiście Szerszeń.

Tracklista

  1. SOCCER KICK
  2. DEAD MEAT feat. NEMS
  3. WYSTARCZY UŚMIECH feat. Dwa Sławy
  4. TOKSYNY
  5. CUT ASY
  6. PROSTO W ŁEB feat. Ill Bill
  7. PŁATNY ODPUST feat. Rene, Gruby Mielzky
  8. NIGHTWING
  9. BONUS SRAK

Czytaj dalej

News

bango balenci – solowy „BBBB Mixtape” rapera z Poznania

14 premierowych utworów.

Opublikowany

 

Przez

bango balenci

bango balenci nie próżnuje – do sieci właśnie trafił najnowszy mixtape tego młodego rapera, który mimo krótkiego stażu zdołał zaskarbić sobie sympatię licznego grona słuchaczy. We wszystkich serwisach streamingowych jest już dostępny „BBBB MIXTAPE”, na który składa się aż 14 utworów.

W tym roku bango balenci działa jak maszyna. Na swoim koncie ma już stworzoną w duecie ze stickxrem EP-kę „fangirl music” i kilka solowych singli. Teraz przyszedł czas na długogrający projekt pochodzącego z Poznania rapera, uczestnika ostatniej edycji akcji Popkiller Młode Wilki.

„BBBB MIXTAPE” to najnowszy projekt bango balenci, w którym artysta poza warstwą wokalną wcielił się także w rolę producenta. To świeża mieszanka stylów, energii i autentycznych tekstów, która pokazuje możliwości artysty. Fani mogą się szykować na mocne bity i prawdziwe emocje.

Czytaj dalej

News

Klip Quebonafide doceniony w Niemczech

Polacy odebrali prestiżową nagrodę za 1 miejsce.

Opublikowany

 

quebonafide futurama 3

W Berlinie ruszyła kolejna edycja prestiżowego Berlin Music Video Awards 2025 – trzydniowego festiwalu poświęconego sztuce teledysku. Jedną z nagród otrzymali twórcy klipu Quebonafide „Futurama 3”.

Sukces Quebonafide w Berlinie

Wyjątkowe uznanie zdobył projekt stworzony przez polski zespół twórców. W kategorii Najlepsze Efekty Specjalne nagrodzeni zostali: Andrzej Dragan, Patryk Gadaszewski i pwee3000 za pracę nad teledyskiem „Futurama 3” Quebonafide. Produkcja zachwyciła jury nowatorskim wykorzystaniem CGI oraz warstwą narracyjną, która łączy futurystyczne wizje z estetyką współczesnego hip-hopu.

– Właśnie Polska wyhaczyła w Berlinie o jedną nagrodę więcej niż na Eurowizji – skomentował Andrzej Dragan.

andrzej dragan z nagrodą za futurama 3
Andrzej Dragan z nagrodą

Coldplay i Disclosure wśród wyróżnionych

Już pierwszego dnia rozdano statuetki w kilku istotnych kategoriach, a poziom tegorocznych produkcji okazał się wyjątkowo wysoki. W kategorii Najlepsza Animacja zwyciężył Raman Djafari za wizualną interpretację singla „Feelslikeifallinginlove” brytyjskiego zespołu Coldplay. Styl artysty, łączący psychodeliczną estetykę z głęboką symboliką, od dawna przyciąga uwagę międzynarodowych twórców.

Nagrodę za Najlepszą Reżyserię Artystyczną otrzymał William Kennedy, współtwórca klipu do utworu „What If I Told You To”, nagranego przez Wax Wings, Mihę i Lucille Croft. Jury podkreśliło jego „umiejętność stworzenia niepokojącej i jednocześnie hipnotyzującej atmosfery”.

W kategorii Najlepsze Zdjęcia statuetka trafiła do Jeffa Biermana, autora warstwy wizualnej teledysku „She’s Gone, Dance On” duetu Disclosure. Klip wyróżnił się nie tylko dynamiczną narracją, ale też perfekcyjnym wyczuciem rytmu i światła.

Berlin Music Video Awards – więcej niż konkurs

Festiwal potrwa do niedzieli i poza ceremoniami wręczenia nagród oferuje także warsztaty, spotkania branżowe oraz panele dyskusyjne z udziałem uznanych ekspertów i twórców teledysków. Dla wielu niezależnych artystów udział w wydarzeniu to nie tylko szansa na nagrodę, ale przede wszystkim możliwość nawiązania międzynarodowych kontaktów i pokazania swojej pracy szerszej publiczności.

Czytaj dalej

Popularne

Copyright © Łukasz Kazek dla GlamRap.pl 2011-2025.
(Ta strona może używać Cookies, przeglądanie jej to zgoda na ich używanie.)

error: