teledysk
Basti „Teddy” – utwór i animacja o polskim bokserze z Auschwitz
„Polak w obozie zagłady bił nazistów”.
Dzisiaj ma miejsce premiera animacji poświęconej postaci znanego boksera Tadeusza Pietrzykowskiego „Teddy”.
Animacja o Teddym łączy w sobie elementy klasycznej, ręcznie rysowanej animacji poklatkowej z animacją komputerową. Każda jedna scena nosi w sobie charakter rękodzieła. Animację realizuje student warszawskiej ASP Adam Kawałek, który ma już na koncie kilka podobnych realizacji, m.in. krótkometrażową animację o prof. Wolniewiczu.
Ścieżka dźwiękowa animacji to utwór łódzkiego rapera Bastiego pt. Teddy.
– Przedstawiamy postać ogromnie utalentowanego boksera Tadeusza „Teddyego” Pietrzykowskiego, który swoje największe pojedynki zamiast na zawodach bokserskich musiał stoczyć w niemieckich obozach zagłady. Animację o Mistrzu Wszechwag KL Auschwitz zrealizował student warszawskiej ASP Adam Kawałek. Obraz łączy ze sobą elementy klasycznej, ręcznie rysowanej animacji poklatkowej z animacją komputerową. Produkcję dopełnia rapowy kawałek Bastiego z albumu „Osobisty zbiór wartości” zatytułowany „Teddy”.
Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl
teledysk
„Gry i przemoc”, czyli gamingowe tytuły, które zapadły w pamięć Słoniowi
Poznański raper porusza temat, który od lat budzi wiele emocji.
Światło dzienne ujrzał trzeci singiel z zapowiadanej płyty „Zero Absolutne 2.0”, a wraz z nim teledysk. Tym razem raper skupia się na temacie kultowych gier wideo i problemie agresji.
Gra i EP-ka od Słonia
Wkrótce swoją premierę będzie mieć kolejny krążek Słonia – EP-ka „Zero Absolutne 2.0”, która podobnie jak poprzedni album, swoim tytułem nawiązuje do drugiej gry wideo rapera i studia Trippin Bears. Dokładnie 13 grudnia fani poznańskiego horror core’owca będą mieli okazję zapoznać się z efektami prac muzycznych i programistycznych. Na ten moment wiemy, że krążek zawierać będzie siedem utworów, których producentami są między innymi ChuBeats czy Chris Carson. Gościnnie wystąpią natomiast DJ Soina i Paluch, z którym Słoń nagrał przed rokiem album „Pośród hien”.
Dotychczas ukazał się jeden singiel z płyty, A-10 Thunderbolt, dzisiaj debiutuje zaś drugi – „Gry i przemoc” wyprodukowany przez Nobodyinfact. Do utworu powstał teledysk, za który odpowiada zespół filmowy Harmider. W klipie pojawiają się liczne kadry ze wspomnianej wcześniej strzelanki M.E.A.T. II Absolute Zero, która w dniu premiery EP-ki zostanie oddana do użytku graczy w ramach tak zwanego wczesnego dostępu, co oznacza, że tytuł po tej dacie będzie nadal rozwijany.
Doom, Duke Nukem czy Wolfenstein
Sam temat gier wideo jest motywem przewodnim premierowego singla. Słoń przytacza w nim między innymi nazwy, które z pewnością nie są obce żadnemu fanowi gamingu. W kawałku wspomniano chociażby DOOM-a, czyli grę, która zdefiniowała gatunek pierwszoosobowych strzelanek, czy Duke Nukem 3D, który swojego czasu budził wiele kontrowersji. Raper wspomina także inny legendarny shooter, Wolfenstein, jak również Splatterhouse, Franco, Carmageddon, Quake’a, Mortal Kombat czy Diablo, które doczekało się już czterech części.
M.E.A.T. II Absolute Zero
Fanom oldschoolowych gier, a zwłaszcza strzelanek, z pewnością przypadnie też do gustu gra Słonia i Trippin Bears, którzy nie kryją, że inspiracji do swojego dzieła szukali w klasycznych FPS-ach. Gracze na pierwszy pojedynek z bronią w ręku muszą jednak poczekać jeszcze ponad dwa tygodnie. Zanim M.E.A.T. II Absolute Zero zadebiutuje w formie „early access”, pozostaje im przetestowanie tytułu w ramach darmowego demo, które dostępne jest na platformie Steam.
Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl
teledysk
Santana jak Big Pun – powrócił z klipem pełnym broni palnej
Gościnnie w teledysku udziela się uliczny raper.
Polska scena niechętnie dryfuje w klimaty, do których wyjątkową słabość miał Big Punisher. Chodzi oczywiście o kolekcję broni palnej, jaką udało mu się zgromadzić, czym robił wrażenie na innych raperach. W naszym kraju ścieżką nowojorskiej legendy idzie Santana OZP, co zostało udokumentowane po raz kolejny na teledysku.
Fani Santany nie byli przez niego rozpieszczani ilością publikowanej muzyki w ostatnim czasie. Więcej było słychać o jego konflikcie z Robertem RS77 i Sentino niż nagrywkach w studiu. RS77 zszedł na dalszy plan i jeszcze minie najprawdopodobniej wiele lat, zanim będzie potencjalna okazja, żeby wskrzesić złą krew, z Sentino też emocje opadły. Natomiast na kanale poznaniaka pojawił się właśnie nowy teledysk, który odbiega od typowego polskiego rapowego klipu.
Bohater tego tekstu po raz kolejny połączył swoje siły z Wiśnią. Teledysk zrobiono w podobnym klimacie, co wcześniejszy zatytułowany „Faith”. Na planie nie zabrakło pokaźnej kolekcji broni, co nawiązuje do zagranicznej sceny i niełatwo byłoby znaleźć podobny przykład u nas.
Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl
teledysk
Zuziula jest jak Young Leosia i Bambi – mało treści, ładne opakowanie
Hypemanka Young Leosi zadebiutowała solowo.
Kawałki o niczym to domena reprezentantów nowej szkoły. Polskie raperki wyczuły w tym jednak pokaźną niszę i kują żelazo póki gorące. Oto trzecia reprezentantka Baila Ella, która nie wnosi totalnie nic istotnego.
Young Leosia i Bambi osiągnęły ogromny sukces. Jeżeli więc coś działa, to po co to zmieniać. Ten tok rozumowania towarzyszy Baila Ella Records. Wytwórnia rozpoczęła promowanie trzeciej raperki – Zuziuli, hypemanki Leosi, która zadebiutowała solowym kawałkiem „Stalowa Wola”.
To numer, który ma dwie zwrotki, trzy refreny i dwa przedrefreny(!) Słuchając go można odnieść wrażenie, że to jeden długi refren. O czym jest? O ziomkach z Łeby, Słupska, no i ze Stalowej Woli. Z pewnością wielu słuchacze, którzy dopiero pierwszy raz spotkają się z twórczością debiutantki, wniesie to nową jakość do ich życia lub zmusi do refleksji. Na pewno nie zmusiło to do przemyśleń samej autorki, która nie wyciągnęła wniosków z głosów płynących z otoczenia, bo w drugiej zwrotce słyszymy:
„Napisałam parę numerów o tym, co mnie boli, tu nikogo to nie obchodzi” – nawinęła.
Cóż, na chociaż znośną lirykę od płci pięknej w polskim rapie musimy jeszcze poczekać. Póki co dostajemy kawałki pozbawione treści, w których króluje posługiwanie się zbędnymi słowami i nic nie wnoszącymi wypełniaczami. Ile tego typu raperek scena jeszcze udźwignie?
Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl
Nowe, podwójne wydanie od Barego zaskakuje odmiennym brzmieniem i klimatycznym teledyskiem autorstwa AKTV13.
Kierunek, który obrał Bary zrywa ze wszystkim, czym zdążył przyzwyczaić swoich słuchaczy i fanów White Widow. Bary zaskakuje nie tylko emocjonalną i refleksyjną nawijką, ale i subtelnym, melodyjnym brzmieniem, idealnym na tytułową, późną jesień.
Maxi-singiel “21 / Jesień” dostępny już jest we wszystkich serwisach streamingowych.
Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl
teledysk
Kobieta stworzona przez AI w singlu Promptowego i Resta Dixon37
Sztuczna inteligencja i follow up do Płomienia81.
„Tempo” to singiel Promtowego, specjalisty od sztucznej inteligencji, który do numeru zaprosił Resta z Dixon37, a kobiecy refren wygenerował dzięki AI.
– Jakby się tak zastanowić to nie jest numer o Warszawie tylko o narastającym alkoholizmie wśród młodych kobiet – informuje autor.
Kobieta z refrenu nie istnieje. Została stworzona tylko na potrzeby tego numeru dzięki sztucznej inteligencji. Jej słowa to oczywiście follow up do numeru Pezeta i Onara „WWA” z płyty Płomień 81 „Historie z sąsiedztwa”.
Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl
teledysk
54-letni Redman jest w dobrej formie. Powrót po 9 latach z płytą
Pierwszy singiel trafił do sieci.
Redman wraca na scenę z nowym projektem, który zapowiada singiel „Don’t Wanna C Me Rich”. Będzie to pierwsze wydawnictwo amerykańskiego weterana od 9 lat.
Ostatni album Redmana „Mudface” ukazał się w 2015 roku. Od blisko dekady fani słyszą o zapowiedziach krążka „Muddy Waters Too”, który ma być sequelem kultowego albumu z 1996 roku. Mamy dobre wieści, bo raper wypuścił właśnie pierwszy singiel wraz z teledyskiem.
54-latek wciąż jest w formie nie tylko jako raper, ale też producent. To on bowiem opowiada za podkład w singlu „Don’t Wanna C Me Rich”.
Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl
-
News2 dni temu
Bilon wrócił z uliczną stylówką. Czy odzyska wiarygodność u słuchaczy?
-
News3 dni temu
Sokół otworzył sklep Prosto w prestiżowym miejscu Warszawy
-
News4 dni temu
Marcin Miller: „Bardzo szanuję rap”. Kogo słucha lider Boysów?
-
teledysk15 godzin temu
Zuziula jest jak Young Leosia i Bambi – mało treści, ładne opakowanie
-
News3 dni temu
„To najlepsze, co widział polski rap” – weteran sceny o kawałku Quebonafide
-
News4 dni temu
Bambi i Paluch wbili na poznański koncert Okiego
-
News4 dni temu
35 partnerek w dwa lata. Young Leosia komentuje deklarację Błońskiego
-
News3 dni temu
Gwiazdor disco-polo twierdzi, że Malik prosił go o wspólny numer