Sprawdź nas też tutaj

News

Byliśmy na koncercie O.S.T.R.-a w dobie sanitarnych obostrzeń

Maseczki i oświadczenia o stanie zdrowia nie były żadną przeszkodą, by dobrze się bawić.

Opublikowany

 

fot. Paweł Mikołajczyk

W Chorzowskim Centrum Kultury mieliśmy okazję uczestniczyć w niezwykłym jak na te czasy wydarzeniu jakim był… koncert na żywo. Niesamowite jak absurdalne jest to, że lada chwila od pozostania w domu na dwa tygodnie minie rok, a koncert na żywo jest wydarzeniem na taką skalę, że menadżer w dniu samego wydarzenia musi przekonywać, że impreza się odbędzie. Ale do rzeczy – jak doszło do całego wydarzenia możecie przeczytać w wywiadzie z Wojtkiem Kukulskim, człowiekiem odpowiedzialnym za całe wydarzenie, jak i ogólnie za trasy koncertowe Ostrego.

Samo wydarzenie mogło się odbyć wyłącznie w reżimie sanitarnym obłożenia 50% dostępnych miejsc, na podstawie ówczesnych zaleceń od rządu. Mimo, że całe wydarzenie było w pełni legalne i utrzymane według ustalonych wzorców sanitarnych to już sam fakt wyjścia gdzieś indziej niż do sklepu lub pracy, był czymś nienamacalnie nienaturalnym. Czy już tak bardzo się przyzwyczailiśmy do obecnego stanu rzeczy, że uczestnictwo w masowej imprezie to wydarzenie na miarę zaznaczenia w kalendarzu? Mam nadzieję, że już niedługo odpowiemy na to pytanie negująco.

Po dotarciu do samego Centrum Kultury, które swoją architekturą przypominało teatr, ujrzeliśmy kilkadziesiąt osób w maseczkach podpisujących swoje oświadczenia o aktualnym stanie zdrowia oraz ewentualnym kontakcie z osobą chorą na koronawirusa – był to wymóg ze strony Centrum Kultury.

Dalej to już kierunek pt. darmowa szatnia i oczekiwanie w niepewności czy może zaraz nie wpadnie kontrola złożona z Sanepidu w asyście policji – obrazek znany z chociażby z przekazów medialnych w dobie otwierania się gastronomii. Nic takiego oczywiście nie miało miejsca – wybrzmiały za to dwa dzwonki zapraszające publikę do zajęcia swoich miejsc na sali. Nie minęło parę, a DJ Haem już zaczął grać swój set.

I zaczęło się – z początku publika była nieco zmieszana – nie było do końca wiadomo czy wstać i podrygiwać do bitów z ostatniej płyty Ostrego i Hadesa czy raczej grzecznie siedzieć, zachowując bezpieczny dystans dwóch metrów i bić brawo. Artyści widząc jak specyficzna jest atmosfera zdecydowanie zachęcili do czynnego udziału w koncercie – w momencie wszyscy zerwali się ze swoich czerwonych, teatralnych foteli. Dzięki temu, że sala nie była w swej konstrukcji płaska, a schodkowa, kolejne rzędy krzesełek były wyżej od tych poprzednich, w wyniku czego scena była widoczna nawet po zerwaniu się wszystkich ze swoich miejsc. Coś pękło – koncert nareszcie się zaczął. Ludzie zdecydowanie się rozluźnili, a impreza przyspieszyła. To był niezwykły moment, bo nareszcie można było poczuć odrobinę luzu, a naturalna potrzeba rozrywki, rozerwania się, wyśpiewania refrenów czy kolejnych wersów wraz z ulubionymi artystami wzięła górę. Stało się jasne, że koncert będzie totalną rozwałką, o którą każdy prosił i potrzebował.

Sam przebieg koncertu to przelot między najnowszym materiałem spod ręki Ostrego i Hadesa przy akompaniamencie fanów, a poprzednią edycją HAOS-u. Tutaj w szczególności chciałbym wyróżnić niezwykły remix O.S.T.R.-a refrenu Sachy Vee z „Psychologii tłumu”. Wspaniały performance, który rozbroił chyba nawet samego wykonawcę. W przerwie między kawałkami mogliśmy usłyszeć słabość Ostrego do standup-ów w postaci krótkich przerywników i żartów sypanych z rękawa. W tym czasie Hades zdecydowanie wybierał opcję ewakuacji w boczne zakątki sceny, by zaraz w iście ostro-braterskiej atmosferze wrócić na bicie swoim charakterystycznym, niskim głosem.

Warto też zaznaczyć w jakim wieku były osoby, które zdecydowały się na koncert – tutaj mieliśmy pełen przekrój: całe rodziny z dziećmi, millenialsi w garniturach, prawidziwi hip-hop’owcy w bluzach o szerokości wejścia na salę oraz osoby w okolicach czterdziestki – pełen zestaw osobowości i metryk. Dzięki takiemu mixowi atmosfera wydawała się jeszcze bardziej rodzinna.

Po zagraniu całego koncertowego materiału, który w imprezowej ekstazie trwał zdecydowanie za krótko, fani wręcz porwali Ostrego i Hadesa w celu podpisania płyt i krótkiej rozmowy, czy zrobienia zdjęcia. Był to moment, kiedy scena niejako się otworzyła i każdy mógł sobie pozwolić na to, żeby swobodnie na nią wejść. Rzadko widuje się tak skrajne zwężenie dystansu między artystami a fanami. Wszystko odbyło w niezwykle przyjaznym duchu, za co jak najbardziej plus.

Podsumowując produkcję całego wydarzenia, wszystko stało na wysokim poziomie, nagłośnienie oraz realizacja powinny zadowolić każdego, kto zdecydował się kupić bilet lub PPV, gdyż z całego wydarzenia transmitowano jeszcze stream’a. Prawdę mówiąc nawet nie wiedziałem jak bardzo brakowało mi koncertu dopóki nie usłyszałem na żywo ciężkiego basu, przy publice robiącej hałas i artystach serwujących piękne show. To wszystko składa się w niesamowity klimat, który przy odrobinie szczęścia i cierpliwości już za niedługo wróci. Tego życzyłbym z całego serca branży eventowej, managerom, artystom i fanom, którzy podobnie jak ja nie mogą się już doczekać powrotu do normalności.

O.S.T.R i Hades nie zwalniają tempa i w kwietniu oraz maju zapowiadają już trasę koncertową zawierającą póki co, takie miasta jak Wrocław, Łódź, Poznań, Kraków czy Warszawę.


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

 

News

Lady Gaga wkracza do „Fortnite”. Epic Games zdradza szczegóły

Piosenkarka była jedną z najbardziej oczekiwanych przez społeczność „Fortnite”.

Opublikowany

 

Przez

W cieszącej się ogromną popularnością sieciowej grze „Fortnite” właśnie ruszyło nowe wydarzenie. Ikoną Sezonu 2 „Fortnite Festival: Odblokuj swój talent” została Lady Gaga.

Od czasu pamiętnego wpisu „What’s fortnight” z 2019 r. Lady Gaga była jedną z najbardziej oczekiwanych przez społeczność „Fortnite”. Teraz jej kultowe piosenki i pamiętne kostiumy wreszcie są dostępne dla milionów graczy i fanów z całego świata.

Lady Gaga jest nie tylko powszechnie znaną gwiazdą muzyki, ale również pionierką w świecie mody, dlatego naturalnym było, że jej pojawieniu się w „Fortnite” będzie towarzyszyło udostępnienie legendarnych już strojów. Ostatnią nagrodą na ścieżce nagród premium jest kostium autorstwa znanej projektantki Nange Magro, który Gaga nosiła podczas trasy koncertowej „Chromatica Ball”. W sklepie „Fortnite” gracze znajdą również zawierający niezapomniane czarne, skórzane body Lady Gagi Chromatica Armor. Dzieło projektanta Cecilio Castrillo pojawiło się na okładce albumu „Chromatica”.

Twórcy zadbali naturalnie również o muzykę artystki, która wywarła ogromny wpływ na kulturę. W Sezonie 2 gracze posłuchają takich piosenek jak „Applause”, „Bloody Mary”, „Born This Way”, The Edge of Glory”, „Just Dance” z Colbym O’Donisem, „Rain On Me” z Arianą Grande, „Stupid Love” i „Poker Face”.

Dostępne od 9 grudnia ubiegłego roku „Fortnite Festival” jest nową, przebojową grą muzyczną, w której gracze mogą tworzyć zespoły wspólnie ze znajomymi bądź występować solo na scenie, wykonując najpopularniejsze utwory ulubionych artystów. To wszystko jest dostępne za darmo w świecie „Fortnite”.

Więcej informacji na temat Sezonu 2 „Fortnite Festival: Odblokuj swój talent” znajduje się na oficjalnym blogu gry. Twórcy zapraszają także na profil gry na platformie X, gdzie znajdują się najświeższe wieści i aktualizacje.


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

Czytaj dalej

News

Sokół i Bedoes na albumie z największymi przebojami Pana Kleksa

Krążek trafił dziś do sklepów.

Opublikowany

 

Przez

bedoes

W dniu dzisiejszym do sklepów trafił nowy album z najpopularniejszymi utworami z filmów o Panu Kleksie. Wydawnictwo dostępne jest na dwóch winylach w kolorze fioletowym i różowym, oraz pojedynczej płycie CD. na krązku pojawili się raperzy: Bedoes i Sokół.

Oprawa muzyczna filmów o Kleksie jest zawsze jedną z silniejszych stron tych produkcji, czego dowodem jest właśnie ta płyta. Zarówno 40 lat temu, jak i teraz piosenki są utrzymane w obecnie panujących trendach muzycznych, wykonują je wybitni i popularni artyści. Na albumie znajdują się cztery nagrania z najnowszego filmu o Kleksie, dwa koncertowe wykonania z festiwalu Męskiego Grania z 2018 roku, oraz 21 oryginalnych, zremasterowanych utworów z lat 80-tych.

Chyba nikomu nie trzeba przedstawiać „Akademii Pana Kleksa”, na której od prawie osiemdziesięciu lat wychowało się kilka pokoleń Polaków. Wydana w 1946 roku książka Jana Brzechwy o przygodach szalonego profesora Ambrożego i Adasia Niezgódki stała się finalnie kanonem lektur szkolnych. Zapoczątkowana w 1984 roku seria filmów w reżyserii Krzysztofa Gradowskiego przyciągnęła do kin i przed telewizory tysiące rodzin. Od dekad dzieci bawią się w rytm kultowych piosenek „Witajcie w naszej bajce”, „Kaczka dziwaczka” czy „Na wyspach Bergamutach”. Dorośli natomiast ukochali sobie rewelacyjną „Meluzynę” w wykonaniu Małgorzaty Ostrowskiej i ta piosenka ciągle wybrzmiewa na domówkach czy pojawia się w zestawieniach nagrań wszechczasów. Do tej pory zarówno postać Kleksa, jak i duża część piosenek kojarzona była z charyzmatyczną rolą i wykonaniem Piotra Fronczewskiego. Jednak od chwili kiedy do kin trafia nowa część „Akademii Pana Kleksa” w reżyserii Macieja Kawulskiego z Tomaszem Kotem w roli głównej, świat tej baśniowej historii rozszerza się, a do krainy muzyki wkraczają nowe i niedługo już także kultowe piosenki jak „Jestem Twoją Bajką”, „Całkiem Nowa Bajka” czy „Podróż Alberta”.

Największe przeboje Pana Kleksa

Album, który dziś ma swoją premierę to wyjątkowe wydawnictwo, które symbolicznie łączy ze sobą „kleksowe” przeboje z lat 80-tych z tymi współczesnymi. To jedyny na rynku album, na którym możemy bezpośrednio porównać kilka oryginalnych nagrań z tymi samymi piosenkami w nowych aranżacjach lub inspirowanych utworami autorstwa Andrzeja Korzyńskiego, który napisał większość muzyki do pierwotnych filmów.

To płyta, dzięki której dorośli odbędą sentymentalną podróż do swojego dzieciństwa, a najmłodsi fani ostatniego filmu poznają lepiej różnorodny repertuar z całej kinematografii „Akademii Pana Kleksa”. Plejada topowych obecnie Artystów młodszego pokolenia jak i renomowanych wykonawców jak między innymi Piotr Fronczewski, Małgorzata Ostrowska, Edyta Geppert, Zdzisława Sośnicka, Emilian Kamiński, Bajm czy Maryla Rodowicz. Na płycie znajdują się cztery najnowsze piosenki z ostatniego filmu (w wykonaniu Kleksa, Igo, Kaśki Sochackiej, Mroza, Artura Rojka, Brodki, Ralpha Kaminskiego, Bedoesa 2115, Sokoła, Konrada Repińskiego i sanah).

Tracklista CD

  1. CAŁKIEM NOWA BAJKA • 2023

Kleks, Igo, Kaska Sochacka, Mrozu, Artur Rojek, Brodka, Ralph Kaminski, Bedoes 2115, Sokol

  1. PODRÓŻ ALBERTA • 2023

Kleks, Konred Repiński

  1. NA WYSPACH BERGAMUTACH • 2023

Kleks

  1. JESTEM TWOJĄ BAJKĄ • 2023

Kleks, sanah

  1. Z PORADNIKA MŁODEGO ZIELARZA • 2018 • Live

Coma, Męskie Granie Orkiestra

  1. MELUZYNA • 2018 • Live

Małgorzata Ostrowska, Daria Zawiałow

  1. WITAJCIE W NASZEJ BAJCE • 1983 • Remastered

Akademia Pana Kleksa

  1. KACZKA DZIWACZKA • 1983 • Remastered

Akademia Pana Kleksa

  1. NA WYSPACH BERGAMUTACH • 1983 • Remastered

Akademia Pana Kleksa, Piotr Fronczewski

  1. Z.O.O. • 1983 • Remastered

Akademia Pana Kleksa, Piotr Fronczewski

  1. POŻEGNANIE Z BAJKĄ • 1983 • Remastered

Zdzisława Sośnicka

  1. KWOKA • 1983 • Remastered

Akademia Pana Kleksa, Piotr Fronczewski, Edyta Geppert

  1. LEŃ • 1983 • Remastered

Akademia Pana Kleksa, Piotr Fronczewski

  1. KSIĘŻYĆ RAZ ODWIEDZIŁ STAW • 1983 • Remastered

Akademia Pana Kleksa

  1. MELUZYNA, CZYLI HISTORIA PODWODNEJ MIŁOŚCI • 1985 • Remastered

Małgorzata Ostrowska

  1. Z PORADNIKA MŁODEGO ZIELARZA • 1985 • Remastered

Piotr Fronczewski, Marcin Barański

  1. PSIE SMUTKI • 1983 • Remastered

Edyta Geppert

  1. MOTYW DOKTORA PAJ-CHI-WO • 1983 • Remastered

Akademia Pana Kleksa

  1. JAK ROZMAWIAĆ TRZEBA Z PSEM • 1983 • Remastered

Sławomir Wronka

  1. PODRÓŻ W KRAINĘ BAŚNI • 1985 • Remastered

Małgorzata Ostrowska

  1. DYSCYPLINA • 1988 • Remastered

Emilian Kamiński, Chór Chłopięcy Towarzystwa Śpiewaczego

  1. KOSMICZNY PROLOG • 1983 • Remastered

Akademia Pana Kleksa

  1. SEN O SIEDMIU SZKLANKACH • 1983 • Remastered

Akademia Pana Kleksa, Piotr Fronczewski

  1. RATUJMY KOSMOS • 1988 • Remastered

Bajm

  1. KOŁYSANKA W STYLU MANGO • 1988 • Remastered

Maryla Rodowicz

  1. BALLADA ALLADYNA • 1985 • Remastered

Marcin Barański, Edyta Geppert

  1. TATUAŻ TANGO • 1985 • Remastered

Janusz Rewiński, Marian Glinka

Tracklista LP

LP 1

Strona A

  1. CAŁKIEM NOWA BAJKA • 2023

Kleks, Igo, Kaska Sochacka, Mrozu, Artur Rojek, Brodka, Ralph Kaminski, Bedoes 2115, Sokol

  1. PODRÓŻ ALBERTA • 2023

Kleks, Konred Repiński

  1. NA WYSPACH BERGAMUTACH • 2023

Kleks

  1. JESTEM TWOJĄ BAJKĄ • 2023

Kleks, sanah

  1. Z PORADNIKA MŁODEGO ZIELARZA • 2018 • Live

Coma, Męskie Granie Orkiestra

  1. MELUZYNA • 2018 • Live

Małgorzata Ostrowska, Daria Zawiałow

Strona B

  1. WITAJCIE W NASZEJ BAJCE • 1983 • Remastered

Akademia Pana Kleksa

  1. KACZKA DZIWACZKA • 1983 • Remastered

Akademia Pana Kleksa

  1. NA WYSPACH BERGAMUTACH • 1983 • Remastered

Akademia Pana Kleksa, Piotr Fronczewski

  1. Z.O.O. • 1983 • Remastered

Akademia Pana Kleksa, Piotr Fronczewski

  1. POŻEGNANIE Z BAJKĄ • 1983 • Remastered

Zdzisława Sośnicka

  1. KWOKA • 1983 • Remastered

Akademia Pana Kleksa, Piotr Fronczewski, Edyta Geppert

  1. LEŃ • 1983 • Remastered

Akademia Pana Kleksa, Piotr Fronczewski

LP 2

Strona A

  1. KSIĘŻYĆ RAZ ODWIEDZIŁ STAW • 1983 • Remastered

Akademia Pana Kleksa

  1. MELUZYNA, CZYLI HISTORIA PODWODNEJ MIŁOŚCI • 1985 • Remastered

Małgorzata Ostrowska

  1. Z PORADNIKA MŁODEGO ZIELARZA • 1985 • Remastered

Piotr Fronczewski, Marcin Barański

  1. PSIE SMUTKI • 1983 • Remastered

Edyta Geppert

  1. MOTYW DOKTORA PAJ-CHI-WO • 1983 • Remastered

Akademia Pana Kleksa

  1. JAK ROZMAWIAĆ TRZEBA Z PSEM • 1983 • Remastered

Sławomir Wronka

  1. PODRÓŻ W KRAINĘ BAŚNI • 1985 • Remastered

Małgorzata Ostrowska

Strona B

  1. DYSCYPLINA • 1988 • Remastered

Emilian Kamiński, Chór Chłopięcy Towarzystwa Śpiewaczego

  1. KOSMICZNY PROLOG • 1983 • Remastered

Akademia Pana Kleksa

  1. SEN O SIEDMIU SZKLANKACH • 1983 • Remastered

Akademia Pana Kleksa, Piotr Fronczewski

  1. RATUJMY KOSMOS • 1988 • Remastered

Bajm

  1. KOŁYSANKA W STYLU MANGO • 1988 • Remastered

Maryla Rodowicz

  1. BALLADA ALLADYNA • 1985 • Remastered

Marcin Barański, Edyta Geppert

  1. TATUAŻ TANGO • 1985 • Remastered

Janusz Rewiński, Marian Glinka


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

Czytaj dalej

News

Suja pochwalił się zakupem nowego roweru

Reprezentant THS Kliki stał się posiadaczem jednośladu z silnikiem elektrycznym.

Opublikowany

 

Suja to jeden z tych raperów, którzy dorobili się na rapie nie domów i samochodów, a rowerów z przerzutką. Bohater tego tekstu stał się właśnie dumnym posiadaczem jednośladu wspomaganego silnikiem elektrycznym. Sujbit zaprezentował możliwości nowej zabawki na Instagramie.

Jeszcze do niedawna rower był dla Sujbitrona czymś więcej niż sposobem na aktywność fizyczną. Założyciel THS Kliki traktował go jako narzędzie pracy, wcielajac się w rolę kuriera z jedzeniem. Koło Galerii Mokotów przyciął go w tamtym okresie Tede, nagranie jest ciągle dostępne w sieci. – Sujbitroooon! Sujaaaa! – krzyczał w jego kierunku z samochodu, tnąc szyderczą pompę. To wydarzenie stało się jednocześnie początkiem beefu między raperami, Suja zarzucił niedługo później Tedemu, że jest „roz**busem”.

Być może gdyby Suja miał trochę więcej szczęścia i talentu, grałby teraz trasy koncertowe po Polsce, zamiast samotnie w koszykówkę, jak ma to zazwyczaj miejsce w godzinach, kiedy większość jego rówieśników pracuje. Jednak nie udało mu się w odpowiednim czasie wykorzystać szansy od losu, którą przyniósł kontrakt z Prosto. Sujbit postawił teraz wszystko na jedną kartę, którą jest sport, a od dziś będzie mógł urozmaicać swoje treningi jazdą na rowerze. Weteran warszawskiej sceny zaprezentował fanom jednoślad elektryczny. Patrząc na jego pierwsze reakcje i dumę, jaka mu przy tym towarzyszyła, można założyć z dużą dozą prawdopodobieństwa, że zakup jest udany.


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

Czytaj dalej

News

Fryderyki 2024 – nominowani do hip-hopowego albumu roku

Pięć krążków powalczy o statuetkę.

Opublikowany

 

włodi
fot. Alan Kurc

ZPAV ogłosił nominację do Fryderyków 2024 w muzyce rozrywkowej. W kategorii album roku hip-hop znalazł się m.in. album Włodiego, Zdechłego Osy i Łony.

Do nagrody zostały nominowane dwa krążki z Def Jamu, dwa z wytwórni 2020 oraz jeden album z Warner Music Poland. Oto albumy, które mają szansę na zdobycie statuetki podczas jubileuszowej edycji Fryderyków.

Album roku hip-hop – nominowani

  • Łona x Konieczny x Krupa – Taxi
  • PRO8L3M – PROXL3M
  • Taco Hemingway – 1-800-Oświecenie
  • Włodi – HHULTRAS
  • Zdechły Osa – Breslau Hardcore

Kategoria album roku hip-hop zawsze budzi wiele emocji. Warto więc zaznaczyć, że wśród nominowanych mogą pojawić się tylko te wydawnictwa, które zostały wybrane spośród tych zgłoszonych przez wytwórnię.


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

Czytaj dalej

News

Pelson wraca po 8 latach od zakończenia kariery

Wiemy, co przyszykował członek Molesty.

Opublikowany

 

pelson

Pelson ujawnił tytuł i okładkę nowego projektu, który ukaże się po ośmiu latach od ostatniej płyty. To wielki powrót reprezentanta Molesty.

W 2017 roku Pelson poinformował, że kończy rapową karierę, zaznaczając jednak, że tytuł jednej z płyt Molesty to „Nigdy nie mów nigdy”. Po ośmiu latach od ostatniego projektu „Bumelant” raper wraca z EP-ką.

W piątek odbędzie się premiera pierwszego singla z minialbumu „Linie rytmiczne”. Pelson ujawnił także okładkę EP-ki, z którą zapoznacie się poniżej. Data premiery nie została jeszcze ujawniona.


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

Czytaj dalej

News

Tede o współpracy ze Stanowskim: „Spóźniłem się na rozmowę kwalifikacyjną”

Jak układa im się współpraca?

Opublikowany

 

tede

Tede został współpracownikiem Krzysztofa Stanowskiego. Na Kanale Zero prowadzi poranny program. Jak układa im się współpraca?

– Bardzo dobrze się układa nam współpraca, widziałem dwa razy w życiu Krzyśka Stanowskiego na oczy, a nawet trzy. Na tę rozmowę kwalifikacyjną spóźniłem się 7 minut, potem mama Krzysztofa Stanowskiego powiedziała mi, że Krzysiek się spóźnia z reguły godzinę, ale najważniejsze, że pojechałem tam prosto z bronienia TVP. I to był znak, kiedy zamknęli TVP Info otworzyły się dla mnie wrota Kanału Zero – mówi raepr w rozmowie ze Sport.pl.

Tede prowadzi program „Siódma zero zero” razem z Moniką Goździalską, który jest emitowany codziennie o 7 rano.


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

Czytaj dalej

Popularne

Copyright © Łukasz Kazek dla GlamRap.pl 2011-2024.
(Ta strona może używać Cookies, przeglądanie jej to zgoda na ich używanie.)