Wywiad
FrytaBeatz: „Będę teraz uderzał na francuskie podwórko. Tam inaczej się traktuje producentów” |WYWIAD

Tym razem został przepytany FrytaBeatz.
Młody, perspektywiczny producent, któremu udało się być nawet w Paneteon Records. Chciałem go nawet lekko podpytać o "sytuację" z Tombem.
Kiedy podjąłeś decyzję, żeby na poważnie zająć się produkcją muzyki?
Fryta: Mam 18 lat i dopiero zamierzam zająć się muzyką na "poważnie". Gdy zacząłem robić pierwsze beaty miałem może z 13 lat i było to tylko hobby. Całkiem możliwe, że po maturze wybiorę się na studia związane właśnie z muzyką. Zobaczymy co czas przyniesie.
Kto był dla Ciebie największą inspiracją na początku twojej producenckiej drogi?
Fryta: Od dzieciaka jarałem się beatmi np. OSTR'a i Emade. W sumie to właśnie dzięki pierwszym płytom Fisza i Adama zacząłem się zastanawiać jak powstaje muzyka i to mnie popchnęło w tym kierunku.
W jakim programie rozpoczynałeś swoją przygodę z muzyką, a z czego korzystasz obecnie?
Fryta: Zacząłem w FL Studio i do teraz na nim działam. Wydaje mi się, że każdy program jest dobry, jeśli go dobrze znasz i masz jakąś wiedzę, styl i umiejętności. Do laptopa używam jeszcze klawiszy Akai MPK49.
Masz jakieś wykształcenie muzyczne czy raczej wszystko wynika z zajawki?
Fryta: Jak wspomniałem wcześniej, czysta amatorka, ale planuje kształcić się w tym kierunku.
Z czego czerpiesz inspiracje podczas tworzenia bitu?
Fryta: Ze wszystkiego co mnie otacza. Mam tak, że każdy utwór jaki usłyszę rozkładam na części i sobie analizuję, co jest fajne, a co mi się nie podoba i najlepsze patenty wykorzystuje u siebie.
Wymień twoje największe wady i zalety jako producenta.
Fryta: Do wad mogę zaliczyć, że jestem niecierpliwy, a do zalet, że dbam o kontakt, jeśli coś z kimś robię i lubię eksperymentować z każdym klimatem, jestem otwarty na różne style.
Gdybyś miał przedstawić się jako producent osobie, która nie zna twoich brzmień jakbyś scharakteryzował swój styl?
Fryta: Lubię agresywne brzmienia działające na emocje, no i na pewno szukam oryginalnych rozwiązań. Kiedyś samplowałem, ale teraz tylko grane nowoszkolne beaty z elementami wokali i syntetycznych wstawek.
Poznałem Cie dopiero przy Haram Masari, to chyba twój pierwszy większy sukces producencki czy jednak było coś wcześniej?
Fryta: W 2012 wraz z moim serdecznym kumplem Blokiem znanego z grudziądzkiej Siódemki zostaliśmy laureatami konkursu na remix singla Męskiego Grania i był bodajże puszczany w Trójce. Miałem kilka większych numerów, ale na pewno to był przełom, dużo się od tego zaczęło, kilka numerów z ADM, później przez niego poznałem Tomba. W tym roku robię w całości dwie płyty z dwoma raperami, których nie mogę jeszcze zdradzić, ale na pewno te projekty namieszają. Nigdy nie byłem w takiej formie i dopiero teraz pokaże co tak naprawdę potrafię.
Jaki według Ciebie jest przepis na dobry bit?
Fryta: Dobry beat musi być oryginalny, mieć swój klimat i pazur. Nie lubię plastikowych brzmień, beat musi mieć charakter.
Wolisz produkować muzykę spokojną, działającą na emocje czy raczej bardziej odpowiada Ci bengerowe brzmienie?
Fryta: Nie mogę sobie siebie nawet wyobrazić rapującego, to by się nie udało nawet jakbym dostał beat od Scotta Storcha. Ale jeśli chodzi o producentów to jaram się z Polski Essexem, Gedzem, Chrisem Carsonem, Got Barssem, Da Vosk Docta i jest może jeszcze kilku, o których zapomniałem. Zza granicy właśnie Storch, Hit Boy, Metro Boomin, Araab Muzik, Yung Gud.
Największy grzech producentów?
Fryta: Brak oryginalności, kopiowanie innych i powielanie schematów. Śmieszą mnie zawsze dopiski „Coś tam coś tam TYPE BEAT” jak ktoś wrzuca swoje tracki w neta. Staram się zawsze łączyć najlepsze według mnie elementy różnych gatunków dodawać coś od siebie i kreować własne brzmienie. Miło mi zawsze jak ktoś mi powie, że od razu słychać, że to mój beat po wysłuchaniu jakiegoś kawałka.
Najbardziej irytująca rzecz wśród raperów, którzy korzystają z twoich produkcji (chodzi mi o ich ingerencje w produkcje)?
Fryta: Zazwyczaj raperzy biorą to, co zaproponuję i nie chcą już więcej ingerować, ale jeśli trzeba nie mam problemu z dograniem jakiejś ścieżki. Na pewno irytujące u niektórych raperów jest brak kontaktu w przypadku kiedy coś chcą i nagle bez jakiejkolwiek odpowiedzi budzą się po miesiącu, dwóch. Tworzenie muzyki przez internet nie jest tym samym, co wspólna sesja w studiu na żywo i klejenie czegoś od zera wspólnie, ale jeśli już pracujemy na odległość cenię sobie sprawny kontakt. Akurat przy pracy nad wspomnianą wyżej płytą z jednym raperem, która ukaże się w tym roku mamy okazje siedzieć razem w studiu i nagrywać hity kompletnie się uzupełniając i czując klimat tego co robimy.
Muzycznie, z którym raperem pracowało Ci się najlepiej i dlaczego?
Fryta: Lubię raperów, którzy lubią eksperymentować i łapią się za każdą pojechaną rzecz jaka wyjdzie spod mojej ręki. Jeśli mam robić jakiś numer typowy, schematyczny, tylko dlatego bo jest teraz na topie taki styl i nabija wyświetlenia, to mnie to kompletnie nie kręci i nie czuję tego.
Dla kogo nigdy nie zrobiłbyś bitu, a kto jest spełnieniem twoich producenckich marzeń?
Fryta: Nie zrobiłbym nigdy nic z osobą, która by mi narzuciła wszystko i nie dała mi się rozwinąć w moich pomysłach. Co do producenckich marzeń długo mógłbym wymieniać ale na pewno ktoś z Francji np. Lacrim, PNL
Gdybyś miał możliwość współpracy z muzykiem, z innego klimatu, niż rap to z kim najchętniej połączyłbyś siły?
Fryta: Z jakimś wokalistą R&B np. The Weekndem, albo chciałbym coś dorzucić muzycznie do zespołu The XX, bardzo lubię ich klimat i czuję, że mógłbym się w tym odnaleźć.
Myślisz, że producenci otrzymują odpowiednie finanse za swoją pracę?
Fryta: W Polsce nie. Jest lepiej, ale dalej jest w porównaniu do innych państw wielka przepaść. Na pewno będę uderzał teraz na francuskie podwórko. Tam jak i w Stanach zupełnie inaczej traktuje się producentów.
Czy raper powinien dzielić się tantiemami z producentem, gdy ich wspólny kawałek okazał się hitem?
Fryta: Oczywiście, że tak. Należy pamiętać, aby umawiać się na korzystne warunki adekwatne do pracy jaką się wykonało. Nie oszukujmy się, ale bardzo często zdarza się, że to właśnie producent ratuje utwór beatem i robi większą robotę.
Na koniec może kilka słów do fanów twojego brzmienia?
Fryta: Pozdrawiam całe towarzystwo i czekajcie na t,o co przygotuję w tym roku, będzie przełom szampan i fajerwerki.

-
News5 dni temu
Wielki powrót Tadka z Firmy
-
News2 dni temu
Syn Ghostface’a Killaha: „Jesteś martwy dla wszystkich swoich dzieci”
-
News4 dni temu
Josef Bratan nie zgadza się z tezą, że bez Malika nie istnieje. Czy słusznie?
-
News5 dni temu
Josef Bratan wyskoczył z rękami do Koro: „Zaj*bię ci”
-
News1 dzień temu
Alberto i Josef Bratan byli blisko deportacji do Angoli
-
Singiel3 dni temu
Diho: „Brakuje jeszcze trochę, będę walił denaturat”
-
News1 dzień temu
Kali stworzył mobilne studio i podróżuje po Polsce nagrywając płytę
-
News5 dni temu
Mata nie dostarczy fanom płyty w terminie. „Proszę nie gniewaj się jeszcze”
TO PASZOŁ WON
WYPIERDALAJ. FRYTA MA RACJE! TU W POLSCE CHUJA ZNACZA PRODUCENCI A SA 15 PRZED RAPERAMI…
TY TEŻ KREDENS TUTAJ CHUJA ZNACZYSZ, WIĘC WYKURWIAJ MIGIEM PENTO OBOZOWEMU POCIĄGNĄĆ, ALBO JAKIŚ ZJEBANY MEM WRZUCIĆ
Bredzisz chamie!
Dwa lajki i dziś się napierdolę 🙂
napierdolić to mogę twoją starą, że wychowała takiego patusa jak ty 🙂
Skoro ja chuja znacze. To masz racje! Naznaczam cie jako chuja i mozesz wypierdalac pozmywac talerze po kolacji.
Ps. Tak sie odbija pileczke drogie gimby!
Po PS nie stawia się kropki, „jebany gimbie”. Wypierdalaj Kredens, bo już pierdolisz takie kocopoły, że srać się chcę. Kiedyś umiałeś coś mądrego napisać, a teraz? Pluje na ciebie totalnie.
TAKI WALECZNY JESTES A CO DO WOJNY TO JEDEN Z DRUGIM Z KRAJU CHCIAL SPIERDALAC GARDZE WAMI WSZYTSKIMI XD
NIE ZAPOMNIJCIE NAPISAĆ ŻE TO CO PISZE NIE JEST PROWEM I JESTEM TAKI NA SERIO, OKRESLAJĄC JAKOŚ MÓJ PROFIL PSYCHICZNY WCIELAJĄC SIE ZA GENIUSZA LUDZKICH OSOBOWOŚCI A TAK NA PRAWDĘ NIE WIESZ KIM SAM JESTEŚ, ZAGUBIONYM GÓWNIAKIEM W INTERNETACH, NO LYKAC MOJE BOCIANY
jestes pierdolniety tyle w temacie. pozdrawiam.
ty też vivek sklej pizde bo jesteś jeszcze większą szmatą niż obozowy i twoja stara, pseudointeligencie z okna życia
ty pierdolony farmazonie, poprawny zapis to ps/p.s./ps., wypierdalaj do podstawówki
NIE SZANUJAC CZYJEJS MATKI NIE SZANUJESZ SWOJEJ TY KURWO BEZ ZASAD, ZDYCHAJ
pokaż mi na to regułę, sebciu, bo chyba mnie na humanistyce czego innego uczyli 😀
kurwo jesli wierzysz w polskie szkolnictwo to mogles napisac ze jestes pedalem od razu
to, że ty jesteś mało wykształconym śmieciem bez gimnazjum nie znaczy, że każdy musi 🙂
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=a1LQsIfQ3lA[/youtube]
PEDOES z KOSZYKIEM
Ty idź tam lepiej skarpeciarzowi bity opierdalać, a nie jęczysz
KURWA JAK MOŻNA MIEĆ KSYWE FRYTA JAAAPIERDOLE XDDDDDDDDDDDDDDDD
Lepsza ksywa Fryta, niz policjant1.
TO NIE KSYWA TYLKO ZAWÓD TAK SAMO JAK U CIEBIE
HOLA HOLA KSYWA OBOZOWEJ KURWY TO „FARMAZON”
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=UP2FHuWAteU[/youtube]
[img]https://cdn7.se.smcloud.net/t/photos/t/276590/natalia-starr_22346654.jpg[/img]
FOTKI POLSKIEJ KROLOWEJ KUTASOW
https://trzyw.pl/90ec GIF
https://trzyw.pl/1724
https://trzyw.pl/ntalia
https://trzyw.pl/3fb2
https://trzyw.pl/f6e0
https://trzyw.pl/natalia
https://trzyw.pl/ca58 GIF
https://trzyw.pl/52a7 GIF
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=Udvewt_ciWU[/youtube]
kapo mój ulubieniec jak go cisnąłem w pupę też tak mówił.
TAM TO SIE TAKICH CHUJOWYCH PRODUCENTOW ZGLADZA UDERZ SIE W TEN PUSTY LEB I IDZ DO UCZCIWEJ PRACY.
https://www.goo.gl/P6Rg49
[img]https://golyye.ru/wp-content/uploads/2016/12/foto-v-svoyey-komnate-1482470486gn84k.jpg[/img]
Nonsens! Polska jest tak samo świetnym krajem dla producentów, co Francja czy Stany Zjednoczone. Nie ma żadnej żałosnej przepaści.
LEPIEJ? NIE POWIEDZIAŁBYM.
NA FRANCUSKIM RYNKU JEST TAK, ŻE NAJPIERW ROBISZ BITY KOMUŚ, ALE NIE BĘDĄ ONE PODPISYWANE TWOJĄ KSYWKĄ. TO TAKI TEST, BY SPRAWDZIĆ CZY JESTEŚ W STANIE SIĘ WYKAZAĆ. JAK BĘDZIESZ JUŻ REPREZENTOWAŁ PEWIEN POZIOM TO BĘDZIESZ BRANY DO KOOPERACJI PRZY PRODUKCJI. ZANIM BĘDZIESZ MÓGŁ SAM COŚ ZROBIĆ NA WŁASNE KONTO MINĄ LATA, ALE SKORO CHCESZ TO DROGA WOLNA. NIKT TUTAJ NA SIŁĘ CIĘ NIE BĘDZIE TRZYMAŁ.
HAHAHAHAHAHA NO TA OBOZOWAKURWA MNIE ROZPIERDALA, WYPISUJE TU JAKBY MIAŁ POJECIE, FILOZOF RAPU JEBANY, WEŹ TY PRZEGRYWIE IDŹ SIE POWIES ZROBISZ PRZYSŁUGĘ SWIATU A NIE PIERDOLISZ BZDURY I MYSLISZ ŻEŚ MADRY A GLUPIA KURWA Z CB ,ŻE NAWET BONUS BGC BY CIE KURWO ROZKMINIL W MINUTĘ.
Słuchaj człowieku, skoro „ściemniam” to czemu zamiast zdementować i poprzeć to faktami czy dowodami na swoją tezę, wyzywasz mnie od kurew? Sam jesteś przegrywem, bo jeśli nie spodoba Ci się mem, przeróbka czy post to jedynie wyzywasz zamiast samemu rozjebać dobrą przeróbką czy postem, ale czego można się spodziewać po takiej bezpłodnej kurwie jak Ty?
POSLUCHAJ SKRZYWDZONA KURWO. NIE ROZPISUJE SIE TU BEZ SENSU BO MAM WYJEBANE TŁUMACZYĆ GIMNAZJALISTOM RZECZY KTÓRYCH I TAK NIE ZROZUMIEJĄ, TO ZAMKNIJ PYSK BO JAK JESTES TAKI WYSZCZEKANY W NECIE TO MOZE SPRAWDZIMY JAKI JESTES W REALU?
Zacznijmy może od tego, że Ty też nie poparłeś dowodami czy faktami swojej tezy, ograniczyłeś się tylko do jej sformułowania. Teraz czekamy na szereg przykładów, to będziemy mogli popolemizować.
Tylko nie jeden-dwa, bo mamy rozmawiać o trendzie, nie o wyjątkach.
Jezu znowu ten gowniak co to nie calowal sie z dziewczyna, co dopiero mowic o innych rzeczach, strach mowic zeby mu sie swiat nie zawalil.
Pytanie bylo o finanse, przeczytaj jego cala wypowiedz
Polecam.
https://popruntheworld.wordpress.com/2015/04/15/faq-publishing/
PRODUCENT UDERZA NA FRANCUSKIE PODWÓRKO – CIEKAWE CZ KTOKOLWIEK BĘDZIE CHCIAŁ Z NIM PRACOWAĆ? CHCIEĆ A MÓC TO RÓŻNICA. POWODZENIA