Sprawdź nas też tutaj

Wywiad

GSP: „Mata jest turbo dobry technicznie” – wywiad

Raper odniósł się do słów Palucha, a także skrytykował Żuroma i Bedoesa.

Opublikowany

 

gsp z bronią

Muzycy to już stały i jak się zdaje, nierozłączny element gal freakfightowych. Stąd i my, jako redakcja, coraz częściej pojawiamy się na takich wydarzeniach. Tym razem przy asyście Chmajla i Maksa Kwaśniewskiego udałem się na konferencję Prime Mma Show, gdzie zgodnie z naszymi założeniami spotkaliśmy się z paroma artystami z rapowego podwórka. Po rozmowie z Ecnavelo wywiadu udzielił nam GSP. Muzyk w ostatnim czasie wdał się w głośny konflikt z Żuromem, lecz nie szczędzi również szczerych słów wobec innych artystów z branży. Współautorem wywiadu jest Jan Puchowski z fanpage Obliczenia i Analizy w Rapie.

Mamy parę ciekawych tematów, ale po tym, co właśnie zobaczyliśmy na konferencji, muszę się zapytać o dotychczasowe wrażenia.

Jest ciekawie, cały czas się coś dzieje. Właściwie to od kiedy jestem w Warszawie, to się grubo dzieje. Dziewczyny mocno dają.

Przejdźmy do konkretów. Co jest nie tak z tym Żuromem?

Ogólnie to jego rap. No skoro rozmawiam z portalem rapowym to muszę o tym nadmienić: „Masz włosy jak rzodkiewki pływające w miodzie […] Paznokcie u nóg jak wiosła canoe”. Już naprawdę ciężko, aby coś takiego stworzyć. Musiał się nieźle postarać, żeby to było aż tak k*rwa głupie. Wiesz o co chodzi, to jest komiczne.

Z innej beczki, słyszałeś Hustle Aa Usual EP? Jak oceniasz samą muzykę, jaką aktualnie tworzy Belmondo?

Ja ci powiem tak, dużo gorzej niż kiedyś. Takie 5 na 10 powiedzmy. Nie jest tragicznie, ale nadal słabiej niż przed laty. Może też moja opinia bierze się z tego, że ja tego chłopa nie lubię. Wiesz, dużo złego narobił, stąd mi pewnie po prostu nie siada zupełnie jego aktualna muzyka. Przy takim poziomie to mi się nawet słuchać tego nie chce. Przesłuchałem z dwa numery. Coś tam się popruwał odnośnie trutek, dla mnie to jest żart. Nawinął to chłop, co się wyj*bał na kolegów i dzwonił po nich na policję. Słabe, bo teraz mówi, że to my byliśmy źli, a wyciągnęliśmy go z bagna. Jak nie miał co żreć, to przychodził do mojej siostry i ona mu podawała obiady.

Odchodząc od tematu Belmondziaka, czego możemy spodziewać się po GSP?

“Na tych bitach stale, Waszka nigdy nie sprzedaje” to jest najlepsze podsumowanie (śmiech). Będę napi*rdalał cały czas mordeczko, następną płytę niedługo zrobię. Poprzednia była stricte solowa, więc tym razem zaproszę turbo dużo gości, dobrych ludzi. Co ważne, ten album będzie zupełnie nieuliczny. To jest całkiem ciekawe… k*rwa może wymyślaliśmy właśnie nazwę dla tej płyty –  „zupełnie nie ulicy”

Taki ukłon w stronę oldschoolu?

Może tak. Mordo, ja lubię oldschool, ale z tych oldschoolowych czasów. Ten nowoczesny mniej. Wiesz o co chodzi, ja wolę nowoczesne brzmienia, ale polska scena jakoś mnie nie do końca przekonuje. Są takie osoby, których mi się zdarzy posłuchać albo mam też ziomków, co taki rap robią. Szanuję ich, więc dziwnie byłoby nie znać ich numerów na pamięć. A tak to bardziej słucham sceny amerykańskiej, francuskiej, niemieckiej. No i też mniej słucham muzyki, niż kiedyś, gdy byłem młodszy. 

Kogo zza granicy?

Fonky Family są spoko. Hugo TSR jest zajebisty. K*rwa, to jest też zajebisty graficiarz i parkourowiec. Moi ziomale z ADR Crew jeżdżą do niego malować.

Nie chciałbyś z kimś z Francji nagrać kawałek?

Moglibyśmy coś zrobić. Kilka razy się przymierzaliśmy do tego. Ja zazwyczaj po prostu nie mam czasu na jakieś podróże zagraniczne. Ja nie jestem modelką, celebrytką. Ja jestem ciężko pracującym chłopakiem, który napi*rdala rap i walczy. Wiesz, nie było jakoś czasu na razie. Kiedyś to zrealizuję.

Śledziłeś może potyczkę Najmana i burmistrza Wielunia ze Stanowskim?

Tak, oczywiście. Miałem turbo ubaw. Ten wywiad z burmistrzem to jest k*rwa istny majstersztyk. Siedzi stary, zimny manipulator Stanowski i siedzi bezczelny, wiejski cwaniak z Wielunia. Ani jeden, ani drugi, no nie ma szans, aby ktoś kogoś przegadał. Jak ten fragment z oglądaniem telewizji (śmiech). Hit.

Odniesiesz się do słów Palucha, który stwierdził, że zostanie częścią gal freakfightowych to „ciężki przypał”?

Ja na początku też byłem przeciwny, myślałem sobie “ja pierd*le co to jest”. Później to bardziej skminiłem, że po prostu się czasy zmieniły i trzeba pójść z duchem czasu. Ja też miałem marzenie za dzieciaka, żeby w takiej klatce się nawalać. Więc wyskoczyłem do tego oktagonu i było serio zajebiście. To jak wyjść zagrać koncert na wielkim festiwalu. Dla mnie to zajawka. 

Z tymi koncertami to ciężko ostatnio swoją drogą.

Ostatnio pojechałem do Czaplinka zagrać jeden taki rozgrzewkowy. No i k*rwa było turbo dużo ludzi. To był jakiś festiwal, gdzie gwiazdą wieczoru miał być Przemek Ferguson. Ja patrzę “co jest grane”, ale hajsik dawali spoko to git. Wyobrażasz sobie, że na mnie przyszło, nie wiem, z czterysta osób. Wszyscy się dobrze bawili, a jak wszedł Ferguson to może z dwadzieścia osób zostało. Mi jego żal było. Nie siada mi jego muzyka i technicznie też zagrał słabo. Jakbyś posłuchał jak ja gram i po chwili jego występ to byś zrozumiał, że to zupełnie inna liga. 

To kto gra technicznie dobrze koncerty?

Tu was zdziwię. Turbo dobry technicznie to jest Mata. Nie popieram tych akcji od niego z ekipy (sbm label – przyp. red), bo dla mnie taki Bedoes to turbo pajac. No, ale Macie i Białasowi nie odbierzesz, że są turbo dobrzy. Nie do rozj*bania. Tak samo Quebo, Kali, Peja. Oni robią robotę. Rap to jest rzemiosło, jego częścią jest wyjście na scenę i odpowiednie kontrolowanie głosu.

Dzięki za rozmowę.

Dzięki!


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

 

Wywiad

GSP: „70% tekstów na Mobbyn jest moje” – wywiad

Ponad godzinna rozmowa z byłym reprezentantem Mobbyn.

Opublikowany

 

gsp

„Belmondo mógł być multimilionerem i grać koncerty, ale jest pośmiewiskiem” – tak w gorzkich słowach o byłym koledze wypowiada się GSP.

W ponad godzinnej rozmowie z Mahatmą poruszyliśmy wiele wątków i wyjaśniliśmy kilka nieścisłości i plotek. Ujawnił on szczegóły współpracy z Belmondo, wypowiedział się też o Alberto, Intruzie, Bałagane, Oyche Donizie, Hewrze, Młodym Dronie, Enzo, Tede, Peji, Modelkach, Bambi i Bonusie RPK.

Skomentował wybory prezydenckie w Polsce, opowiedział o sprawie z Żuromem, o Andrzeju Lepperze, Trójmieście i emigracji. Nie zabrakło również wątki o ghostwritingu, bombie atomowej czy rapowych talent show.

Czytaj dalej

Wywiad

Spytaliśmy Dioxa o jego nowy numer. „Granie na festynach disco-polo mi nie grozi”

Co Diox sądzi o porównaniach do Alberto i czy skończy jak Śliwa i Dawid Obserwator?

Opublikowany

 

diox

W ostatnich tygodniach wypuściłeś dwa nowe numery. Klasyczne „Brioni”, za które byłeś chwalony oraz taneczne „Lato”, które zostało zjechane przez słuchaczy. Skąd pomysł na tak dwa różne numery i jak się odniesiesz do krytyki tego drugiego. Wypuściłbyś ten numer drugi raz, gdybyś wiedział, jakim echem się to odbije?

– Różnica między numerami jest duża bo “Brioni” było nagrane ponad 2 lata temu, “Lato” zaś kilka miesięcy wstecz. Z obu numerów jestem osobiście zadowolony i nie uważam, że czyjaś krytyka miałaby zmienić moje plany wydawnicze. Przeszedłem wiele etapów – od propsów po hejt w życiu – i jestem na to odporny. Kiedyś bym się tym przejął, dyskutował z tym. Dziś wiem, akceptuję to, że każdy ma swoje zdanie na ten temat – mówi Diox w rozmowie z GlamRap.pl.

Cała Polska dissowała Dioxa za „Davida Beckhama”

Warszawski raper wspomniał przy okazji, jak dekadę temu mierzył się z podobnymi krytycznymi wpisami za jeden z singli.

– Podobnie było 10 lat temu przy singlu David Beckham. Cała Polska mnie dissowala, a później każdy raper nagrywał kawałki o piłkarzach. W Polsce i za granicą – wspomina.

Diox: „Moje życie to nie tylko depresja”

Raper przyznał, że zmaga się z depresją, ale to nie przeszkadza mu w nagrywaniu numerów typu „Lato”, czyli o luźniejszej formie.

– Zdaję sobie sprawę, że ludzie chcą ode mnie “Mieli być tu 2” i może trochę ich zawodzę, ale moje życie to nie tylko depresja, z którą walczę ale też fajne momenty którym daję upust w muzyce czy sztuce. Czasem maluję graffiti i nie zawsze jest to chrom i czarny – Czasem maluję sobie też “kolor” – mówi.

Czy Diox skopiował Alberto „La manga”?

Na Dioxa wylało się wiadro pomyj, ale też wiele osób wskazywało, że jego nowy kawałek jest bardzo podobny do numeru Alberto „La manga”.

– Ku mojemu zaskoczeniu wiele osób dostrzega jakieś podobieństwa w tych instrumentalach, a prawda jest taka, że one nie są podobne – one są identyczne. Kiedyś słyszałem numer Alberto i Josefa, ale nie skojarzyłem tego beatu z tym numerem jak trafiłem na niego w serwisie gdzie można kupować muzykę (BeatStars.com). Kupiłem licencję na ten beat, zrobiłem numer legalnie. Oczywiście nie mam podjazdu do hitu Alberto, ale chciałem sobie zrobić letniaka i przypadek sprawił, że mamy sytuację jak z riddimami, które latają miedzy artystami i wiele osób nagrywa na jeden tune. Jakby ktoś pytał – mam opłacone prawa do tego numeru. Clean – wyjaśnia reprezentant HiFi Bandy.

Śliwa i Dawid Obserwator zamienili rap na disco-polo. Czy Diox pójdzie w ich ślady?

Scena jest raczej negatywnie nastawiona do „skoków w bok” raperów, ale zauważyłem, że dotyczy to głównie weteranów. Nowym i młodszym raperom wybacza się więcej. Numer „Lato” to był jednorazowy strzał czy może chciałbyś obrać drogę taką jak Śliwa i Dawid Obserwator, którzy grają po festynach z disco-polo?

– Granie na festynach disco-polo mi nie grozi, bo ja ogólnie nie gram koncertów. Żyje zarobkowo z innych rzeczy niż muzyka – co sprawia też, że mogę robić sobie takie “skoki w bok” jak to nazywasz bez większego ryzyka. Mam niezawodne grono hejterów, na których mogę liczyć, a moi słuchacze wiedzą, że robię nie tylko klasyczne brzmienie już od płyty „Nowy Testament” z 2015 roku. Poza tym raperzy robią już wszystko – biorą udział w “konkursach na raperów” jako jurorzy, grają koncerty w dyskotekach, gdzie grane jest również disco i czy tego ludzie chcą, czy nie… rap jest wszędzie. Raperzy robią batoniki, raperzy występują w reklamach parówek… czemu więc wstydzić się lightowej piosenki na temat lata. Raperzy piszą lovesongi, raperzy są wydawcami industry plantów. To jest szerokie spektrum działań, które już dawno skreśliły obwarowania i zasady hip-hopu jako coś, co należy przestrzegać – kończy wątek Dioxide.

Diox o scenie rapowej

Ponad dwie dekady na scenie to szmat czasu. Na oczach Dioxa kształtowały się nowe kariery, a scena przeżywała swój rekonesans. Jeszcze w tym tygodniu z dalszej części naszej rozmowy dowiecie się, co Diox sądzi o dzisiejszej scenie rapowej w Polsce.

Czytaj dalej

Wywiad

Onar: „>Skandal< Molesty to dla mnie najważniejsza płyta” – wywiad

Weteran sceny wymienia też raperów z USA, którzy go ukształtowali.

Opublikowany

 

onar wywiad

Podczas rozmowy z Onarem zapytaliśmy go m.in. o ulubiony klasyczny album. Z Polski wymienił „Skandal” Molesty.

Onara jako artystę ukształtowały m.in. takie legendarne grupy jak Mobb Depp czy Nas. – Czasem sobie sprawdzam i to jest mega oldschoolowe i wracają te emocje oraz nostalgia – mówi w rozmowie z Danielem Szczerbakiem dla GlamRap.pl.

Członek formacji Płomień81 wymienił także polski skład, któremu również wiele zasługuje.

– Z Polski słucham „Skandalu”. Mogę to rapować od A do Z, bo to dla mnie najważniejsza polska płyta, która mnie muzycznie ukształtowała – dorzucił.

Poniżej wideo:

Czytaj dalej

Wywiad

Wuwunio: „Najlepszym raperem jest Belmondo” – wywiad

Dziennikarz Kanału Zero ujawnił, od ilu lat nie słucha polskiego rapu.

Opublikowany

 

Przez

wuwunio wywiad belmondo stanowski

Najlepszy raper w Polsce? Według Wuwunia to Belmondo z Gdyni. Z raperem porozmawialiśmy na gali Popkillery 2025 także o polityce i starcie w wyborach przez Krzysztofa Stanowskiego.

Wuwunio ujawnił przed naszymi kamerami, że nie słucha rapu, bo przerzucił się na muzykę instrumentalną. – Od ponad 10 lat nie słucham rapu. Czasem sprawdzam jakieś single. Jakbym miał powiedzieć, to najlepszym raperem jest Belmondo – wskazał w rozmowie z Oskarem Brzostowskim dla GlamRap.pl.

Belmondawg nie ma ostatnio najlepszego czasu, jeżeli chodzi o prasę, która rozpisuje się o jego odpałach po różnych substancjach.

– To jest w nim najpiękniejsze. Dlatego jego muzyka ma dla mnie jakąś wartość przez to, że jest świrem jakim jest – dodaje założyciel Pal Hajs TV.

Poniżej wywiad:

Czytaj dalej

Wywiad

Wini po wywiadach z politykami: „Dzwoniła do mnie masa ludzi” – wywiad

Rozmawiamy z szefem Stoprocent.

Opublikowany

 

Przez

wini wywiad glamrap politycy braun i trzaskowski

Wini zapytany o falę krytyki po wywiadach z politykami odparł, że się z nią nie spotkał.

Rozmowy Winiego z Rafałem Trzaskowskim, a później Grzegorzem Braunem wygenerowały sporo złych emocji wśród komentujących. Wini wyjaśnia w rozmowie z nami, że nie czyta obelg pod swoim adresem, bo one będą zawsze.

– Chciałbym zauważyć, że spotykam się cały czas z sympatią na ulicy i w bezpośrednich kontaktach. Cała masa ludzi też dzwoniła do mnie i mówili, że są zadowoleni. Szczególnie młodzi ludzie mówili, że oglądają i decydują o tym, na kogo może zagłosują poprzez pryzmat tych rozmów. Ja nie odbieram tego jak jakąś wielką krytykę. Rozumiem też w jaki sposób rządzi się polityka i jak pewne środowiska robią nagonki. Są to zabiegi polityczne – mówi szef Stoprocent.

Poniżej wideo:

Czytaj dalej

Popularne

Copyright © Łukasz Kazek dla GlamRap.pl 2011-2025.
(Ta strona może używać Cookies, przeglądanie jej to zgoda na ich używanie.)

error: