Sprawdź nas też tutaj

News

Jak zachowują się słuchacze muzyki? Raport od IFPI

Czego słuchają Polacy, z jakich urządzeń i ile godzin tygodniowo?

Opublikowany

 

Międzynarodowa Federacja Przemysłu Fonograficznego (IFPI), reprezentująca światowy przemysł muzyczny, opublikowała raport pt. „Music Listening 2019”, który zawiera analizę zachowań i preferencji konsumentów w wieku 16-64 lat na 21 najważniejszych rynkach muzycznych na świecie, w tym w Polsce.

Główne wnioski raportu

  • Coraz więcej czasu spędzamy na słuchaniu muzyki. Respondenci słuchają muzyki średnio 18 godzin tygodniowo. To więcej niż w roku ubiegłym, gdy średnia wynosiła 17,8 godziny. Odpowiada to 2,6 godziny słuchania muzyki dziennie lub wysłuchaniu 52 trzyminutowych utworów w ciągu dnia. W Polsce słuchamy muzyki średnio 21,8 godziny tygodniowo.
  • Większość badanych (54%) uznaje się za „osoby kochające muzykę” lub osoby będące „fanatykami muzyki”. Wśród 16-24-latków odsetek ten rośnie do 63%. W Polsce jest to odpowiednio 53 % i 61%.
  • Starsze grupy wiekowe coraz częściej korzystają z serwisów streamingowych audio. Serwisy te cieszą się popularnością na całym świecie, a w ostatnim miesiącu korzystało z nich 64% wszystkich respondentów – jest to wzrost o około 7% w stosunku do roku 2018. Najwyższy wskaźnik wzrostu zaangażowania dotyczy osób w wieku 35-64 lat: 54% tej grupy korzystało z serwisu streamingowego audio w ostatnim miesiącu (wzrost o 8% w stosunku do 2018 r.). W Polsce z serwisów streamingowych audio w ostatnim miesiącu skorzystało 52 % badanych, a w grupie wiekowej 35-64 – 42 %.
  • Korzystanie z muzyki z naruszeniem prawa pozostaje wyzwaniem dla muzycznego ekosystemu. 27% badanych korzystało z nielegalnych sposobów słuchania lub pozyskiwania muzyki w minionym miesiącu, a 23% korzystało z nielegalnych usług zgrywania strumieni – wiodącej formy muzycznego piractwa. Wśród respondentów z Polski te wyniki wynoszą odpowiednio 36 % i 29%.

Tegoroczny raport przedstawia ekscytującą historię coraz większego zaangażowania fanów w odbiór muzyki. W czasie, gdy wiele mediów walczy o ich uwagę, nie tylko decydują się spędzać więcej czasu na słuchaniu muzyki i angażowaniu się w nią, ale robią to w coraz bardziej różnorodny sposób.Trwałe partnerstwo między wytwórniami fonograficznymi a artystami stanowi podstawę, na której zbudowany jest ten rozwijający się, ekscytujący świat pasjonatów muzyki. Wytwórnie współpracują ze swoimi artystami, aby pomóc im dotrzeć do fanów na całym świecie. Raport podkreśla również, że dostępność muzyki za pomocą nielicencjonowanych metod lub naruszanie praw autorskich pozostaje realnym zagrożeniem dla ekosystemu muzycznego. Praktyki takie jak zgrywanie strumieni są nadal powszechne i nic nie przynoszą tym, którzy tworzą i inwestują w muzykę. Nadal prowadzimy działania na całym świecie, aby rozwiązać ten problem. – mówi Frances Moore, dyrektor generalny IFPI.

Polski rynek muzyczny

Z raportu wynika, że Polacy słuchają średnio 21,8 godziny muzyki tygodniowo. Ponad 40% z nas robi to za pośrednictwem radia. Kolejne medium w kolejności to Youtube (22%), a na trzecim miejscu znalazły się płyty przez nas kupione (10%). Polska jest krajem, w którym słuchanie radia deklaruje największa liczba badanych.

W ostatnim miesiącu 52% konsumentów słuchało muzyki korzystając z serwisu streamingowego, a 86% z nas zadeklarowało, że wykorzystywało do tego serwis Youtube.

Ulubione gatunki muzyczne Polaków

Z raportu dowiadujemy się także, czego najczęściej słuchają nasi rodacy. Na pierwszym miejscu mamy Pop (66,3%), później Rock (59%), Dance (36,6%), Disco-polo (32,8%), Muzykę filmową (27,9%) i dopiero na piątym miejscu Hip-hop/Rap (27,2%). Stawkę zamyka Metal z 19%.

Metodologia badania

IFPI w kwietniu i maju 2019 r. przeprowadziła globalne badanie, którego celem było poznanie zachowań i preferencji konsumentów w zakresie korzystania z muzyki w licencjonowanych i nielicencjonowanych serwisach muzycznych.

Badanie zostało zrealizowane na demograficznie reprezentatywnej próbie użytkowników Internetu w grupie wiekowej 16-64 lat w następujących krajach: Argentyna, Australia, Brazylia, Kanada, Francja, Niemcy, Włochy, Japonia, Meksyk, Holandia, Nowa Zelandia, Polska, Rosja, Republika Południowej Afryki, Korea Południowa, Hiszpania, Szwecja, Wielka Brytania i Stany Zjednoczone. Badaniem zostały objęte również rynki w Chinach i Indiach, ale wyniki badania w tych dwóch krajach nie zostały uwzględnione w danych „globalnych” raportu. Badane terytoria stanowiły 92,6% przychodów światowego rynku nagrań muzycznych w 2018 r.

W sumie w badaniu uczestniczyło 34 tys. użytkowników Internetu, przy uwzględnieniu większej liczby użytkowników na większych rynkach. Ogólnokrajowe reprezentatywne próby kwotowe pomiędzy 1 tys. a 3 tys. respondentów zostały ustalone zgodnie z wielkością populacji internetowej i strukturą demograficzną, według najnowszych danych ze spisu ludności na każdym terytorium. Dzięki temu w danych uzyskano standardowy poziom błędu +/- 3%, przy poziomie zaufania sięgającym 95%. Projekt, konstrukcja i analiza wyników badania zostały opracowane przez IFPI. Badanie wśród respondentów zostało przeprowadzone przez AudienceNet.

 
12 komentarzy

12
Dodaj komentarz

1500
najnowszy najstarszy oceniany
Lucjan

W skrocie – sluchacze polskiego rapu zachowuja sie jak debile. Jest to spowodowane tym ze nimi sa. Tylko ktos kto slucha polskiego rapu moze sie spierac z tym oczywistym faktem.

PsiKutasBezS

Słuchacze trapów robią sobie lody dla „beki”. Chore kurwy

ProfesoorNauk

Pamiętam go z ‚explosion’.
Mieli z kalwim jeden prysznic na współę, kurtki z futerkiem, wiatrak z biedronki i dwie paskudne kurwy w teledysku.
Na vivie lecieli co pół godziny, na zmianę z tokio hotel. A ja tylko czekałem na pussycat dolls, żeby sobie zjebać kindybała.

Pan Żuchwa

Witam, dziś robimy domowe czipsy 🙂

Składniki

– 3 duże ziemniaki, dobrze umyj menelu
– 50 ml oliwy z oliwek
– Gruboziarnista sól jak twoja dupa spocona swinio
– Mielona papryka, tarty ser parmezan (opcjonalnie).. Dojeb go sporo

Czas przyrządzania: 20 minut

1) Rozgrzej piekarnik do 200ᵒС i najlepiej włóż tam ryj.

2) Ziemniaki cienko pokrój. Najlepiej wykorzystać do tego szatkownicę inaczej cienko i równomiernie pokroić chipsy jest prawie niemożliwe chyba że jesteś jakimś Jackie chanem

3) Nasmarować blachę (te do pieczenia w kuchni, nie twoja dziewczynę) oliwą z oliwek i wyłoż ziemniaki w jednej warstwie, a następnie również dobrze posmaruj ich powierzchnię olejem.

4) Wstaw ziemniaki w rozgrzany piekarnik i piecz 8-10 minut. Ziemniaki powinny dobrze zarumienić się jak twoja dupa od mojego chuja i częściowo odchodzić od blachy.

5) Przełóż chipsy do miski, posyp solą, papryką i tartym parmezanem

Smacznego!

Odb

Słuchacze muzykują z zachowaniem raportów PIFI

MonarREC

Raport z pizdy mówi że hiphopololololo jest na bardzo dobrym poziomie, słuchacze często przy palcowaniu sobie rowa mówi że dzięki temu będzie można walić się niedługo w dupsko bo każdy hiphopololololowiec pierdoli się w czokleta tak jak pierdolić was prujdupy jebane w kapsko.

ja jebe

Chuje macie w uszach
Disco Polo i Rap?

Tylko Metal i Jazz wy nieuki jebane

Paul Rowland

Most music audience members discover music that relieves them or regards to their feeling albeit here and there the music can control the feeling of the audience. Since music drives feeling the vicious irate verses introduced by rap music evokes a forceful frame of mind. help with assignment | AssignmentLand

massivewp

Battle, który osiągnął największą liczbę wyświetleń na całym świecie (prawie 48 milionów). To m.in. do tego spotkania nawiązuje intro z walki Oxxxymirona z Dizasterem.

Trzeci pojedynek Mirona w lidze Versus, w którym stanął naprzeciwko swojego byłego fana — łotewskiego rapera, Johnyboya.

Mówiło się o tym, że ta walka zadecydowała o dalszej karierze jednego z nich.

Petersburg vs Ryga.
Oxxxymiron vs Johnyboy
już na kanale Massive Word Play.
Sprawdzajcie!

https://www.youtube.com/watch?v=8oOMKVYorts

Antycellulitowy

Wypierdalaj z tym gównem

Popularne