Sprawdź nas też tutaj

News

Jakuza o współpracy z Tede: „Absolutnie nie żałuję tych 15 lat”

„Zrobiliśmy wspólnie mnóstwo niesamowitych rzeczy”.

Opublikowany

 

jakuza

Jakuza, odpowiadający niegdyś w warszawskiej wytwórni za promocję i public relations to jedna z najdłużej współpracujących z Tede osób, która pomagała mu promować już w 2004 roku album „Notes”. O jego odejściu możecie przeczytać tutaj. Tymczasem w sieci ukazał się wywiad dla Red Bull Polska, w którym Jakuza wspomina kilka anegdot związanych z NWJ.

Na pytanie, czego Jakuza nauczył się w wytwórni Tedego, odpowiada: – W zasadzie to wszystkiego! Absolutnie nie żałuję tych 15 lat. Zrobiliśmy wspólnie mnóstwo niesamowitych rzeczy. My jako pierwsi wydaliśmy płytę w postaci mp3, którą można było ściągnąć za SMS-a premium w 2006 roku, gdy nie było jeszcze smartfonów. Wydaliśmy też płytę z kodem QR, z rozszerzoną rzeczywistością – po zeskanowaniu strony można było zobaczyć więcej treści. Zrobiliśmy flash mob na powrót Warszafskiego Deszczu. – wspomina.

– Ludzie w 33 miastach w Polsce spacerowali z otwartymi parasolami! Byliśmy prekursorami w naprawdę wielu rzeczach. Wyznaczyliśmy też trochę kierunek rozwoju tej sceny w Polsce. Pokazaliśmy, że należy robić rzeczy świeże i ciekawe, które angażują odbiorców. Czasami żałuję, że niektóre rzeczy zrobiliśmy tak wcześnie, bo wspominany wcześniej flash mob zorganizowaliśmy w czasach przed Facebookiem. Podejrzewam, że gdybyśmy to robili w erze fejsa, to tych miast nie byłoby 33, tylko 330.

Manager wspomina też parę ciekawych historii, jak między innymi tą, z nielegalnym koncertem pod Pałacem Kultury i Nauki przy okazji premiery teledysku „Już od 99’ płynę” Warszafskiego Deszczu.

Pierwsza, która przychodzi mi do głowy, to koncert Warszafskiego Deszczu w lany poniedziałek, połączony z premierą teledysku „Już od 99 płynę” pod Pałacem Kultury. Pierwotnie zadzwoniłem do PKiN, by dowiedzieć się, ile będzie kosztowało nas wynajęcie powierzchni pod pałacem. Miła pani wyliczyła mi jakieś ogromne pieniądze za tę przestrzeń, więc stwierdziliśmy, że gra nie jest warta świeczki. Kupiliśmy sobie więc bilet wjazdowy na parking i zrobiliśmy to, co planowaliśmy, ale za cenę biletu! Nie blokowaliśmy pasa ruchu, nie robiliśmy nic, co mogłoby jakkolwiek wpłynąć na przestrzeń. Stwierdziliśmy, że w razie czego zapłacimy mandat, ale na szczęście obyło się bez niego, mimo że później pojawiła się tam policja. Cała sytuacja dała mi ogromną satysfakcję i udowodniła, że dobrym pomysłem i odważnymi rozwiązaniami można wiele osiągnąć.

Jakuza wspomina również serię urodzin Tedego w Mielnie, czy te ostatnie na Stadionie Miejskim.

Kawał dobrej roboty zrobiliśmy, organizując największe rapowe urodziny w Polsce, czyli urodziny Tedego w Mielnie. Kulminacją tego była impreza w 2018 roku, którą zrobiliśmy na stadionie miejskim. To był zdecydowanie fajny cykl, na którym widać było, jak ta impreza się rozwijała. To było duże osiągnięcie, jeśli chodzi o coś, co robiliśmy cyklicznie i stworzyliśmy sami od zera.

Na pytanie o konkretny powód odejścia z wytwórni Wielkie Joł krótko kwituje:

Nie mam zamiaru drążyć tego tematu. Życie jest pełne nowych wyzwań, więc musiałem podjąć takie ryzyko i mimo, że spędziłem tam wiele lat, to zdecydowałem się na ten ruch. Jestem z tego powodu zadowolony. Wolałbym raczej rozmawiać o nowym etapie życia niż rozpamiętywać przyczyny mojego odejścia.

Obecnie Jakuza współpracuje w Addicted To Music Studio z Maro Music oraz tworzy obrazy w szeroko pojętym pojętym neo-impresjonistycznym nurcie. Najczęściej używa pasteli, akryli czy markerów olejowych. Jego obrazy najczęściej przestawiają zdeformowaną twarz, a specyficzne portrety można kupić po uprzednim kontakcie na Instagramie.

Addicted To Music to studio produkcji muzycznej odpowiedzialne między innymi za mix i mastering artystów takich jak Margaret, Flirtini i JWP. Wśród klientów studia znajdują się legendarni artyści tacy jak Wu-Tang Clan, Redman i Sizzla oraz wielkie brandy, m.in. Coca-Cola, CD Projekt, Absolut i BMW.

Cały wywiad z Kamilem „Jakuzą” Jaczyński przeprowadzony dla Red Bull Polska przez Marcina Misztalskiego dostępny jest tutaj.


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

 

News

Bonus RPK odwołał koncert, bo klub należy do funkcjonariusza CBŚP

„Kłóci się z moimi wartościami”.

Opublikowany

 

Przez

bonus rpk
fot. IG/bonusrpk_official

W piątek Bonus RPK miał zagrać koncert w klubie „Długi Weekend” w Białej Podlaskiej. Kilka godzin przed występem doszło do jego odwołania.

– Siemanko Ludzie! Z przykrością informuję, że dzisiejszy koncert w Białej Podlaskiej musimy odwołać! Przyczynę stanowią powody osobiste. Koncert w klubie Długi Weekend kłóci się z moimi wartościami oraz przekazem, jaki serwuję Wam ze sceny. KMWTW. Wszystkich, którzy czekali na mój koncert, z góry przepraszam! Na pewno się spotkamy w innym klubie i w innym terminie. Jestem w trakcie ustalania szczegółów – poinformował raper.

Jak dowiedział się serwis GlamRap.pl, klub należy do byłego funkcjonariusza CBŚP. To dlatego BGU postanowił odwołać występ.


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

Czytaj dalej

News

Kafara boli serce jak widzi, co robi jego kolega ze sceny

„Ciężko mi się z tym pogodzić”.

Opublikowany

 

Przez

kafar dixon37
fot. instagram/kafar_dixon37

Charakterny i uliczny Dawid Obserwator zaczął robić disco-polo. Co o tym sądzi jego kolega ze sceny Kafar Dixon37? Nie jest z tego zadowolony, ale też poniekąd usprawiedliwia kolegę.

Bajorson i Dawid Obserwator wydali disco-polowy numer, który okazał się strzałem w dziesiątkę i wielkim hitem. Po trzech tygodniach ma 5 mln wyświetleń na Youtube.

– Mega mi żal, że Dawid poszedł w tę stronę, ale musimy pamiętać o jednym. Mało który raper został tak zgnojony i zajechany przez publikę i media jak on. Po prostu miał dosyć. Ciężko mi się z tym pogodzić, bo np. w „Moi ludzie” miał pancze, które ja propsowałem – mówi Kafar w rozmowie z Mateuszem Kaniowskim.

– Zdziwili mnie. To nie moja bajka. Serce mnie boli, bo robiliśmy zupełnie inny rap i o co innego walczyliśmy – dodaje.


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

Czytaj dalej

News

Zaskakujący DJ SET Tymka w Mediolanie. Tak było na Milan Design Week 2025

Tymek m.in. zaśpiewał na lotnisku Chopina.

Opublikowany

 

Przez

tymek

Za nami jedno z największych wydarzeń poświęconych sztuce użytkowej! Kilka dni temu razem z Tymkiem i Bartoszem Pniewskim (HighBart) odwiedziliśmy Milan Desing Week 2025. W ciągu zaledwie kilku godzin Tymek zdążył wystąpić, aż dwukrotnie!

Tegoroczna odsłona mediolańskiego wydarzenia o światowej renomie, pod hasłem „Connected Worlds” skupiona była wokół fuzji technologii, natury i kultury w projektowaniu. Wśród niezliczonej ilości wystaw i instalacji przeważały te mówiące o zrównoważonym rozwoju, nieoczywistych połączeniach czy sztucznej inteligencji która coraz śmielej wkracza w świat designu.

Dzięki ogromnej różnorodności Milan Design Week stał się również świetną platformą dla marek, które w swoich projektach stawiają na kreatywność i aspirują do eksperymentów na pograniczu wielu dziedzin kultury. Jedną z nich jest marka Ploom, której strefę udało nam się odwiedzić w towarzystwie gospodarzy projektu “Unique. IRL by Ploom”.

Jedyny taki występ! Tymek zaśpiewał na lotnisku Chopina

W skład wspomnianego kolektywu wchodzą: Bartosz Pniewski znany w sieci, jako HighBart, stylistka Małgorzata Mordarska oraz jedna z najciekawszych postaci polskiej sceny muzycznej – Tymek.

Ten ostatni zaskoczył nas jeszcze przed odlotem. Tymek ustawił się obok stojącego na jednym z terminali lotniska fortepianu i zaprezentował kilka utworów ze swojego repertuaru. Nagranie z tego wydarzenia mogliście zobaczyć na profilu CGM na Instagramie.

Tymek: szanuję artystów, którzy mają stworzony cały koncept swoich projektów

Udział Tymka w wydarzeniu nakręconym przez markę Ploom był o tyle wyjątkowy, że jako jeden z zaledwie sześciu twórców z całego świata zaprezentował swoją wizję i projekt elementu urządzenia z kategorii produktów użytkowych – panelu Ploom.

Jego oficjalna premiera odbyła się w pawilonie marki pod nazwą CONNECTED SENSATIONS, w którym na własne oczy mogliśmy przekonać się jak sztuka cyfrowa łączy się z efektami wideo i niezwykłym designem.

„Sam jako odbiorca najbardziej szanuję artystów, którzy mają stworzony cały koncept swoich projektów” – mówił Tymek w naszej rozmowie. „Fani z pewnością nie chcieliby dostawać nowej muzyki od artysty, który robi ją na siłę” – dodał w materiale, który możecie obejrzeć na naszych kanałach w SM.

Tymek uświetnił również wieczór w Mediolanie. W pawilonie Connected Sensations by Ploom zagrał ponad godzinny DJ set, w którym po raz kolejny dał popis swojej kreatywności.

Mediolan inspiracją dla HighBarta

W designerskim pawilonie marki pojawił się również Bartosz Pniewski znany szerzej, jako HighBart.

Podczas pobytu w Mediolanie wystartował z ankietą uliczną i sprawdzał co inspiruje ludzi w modzie. „Jestem gościem, który inspiruje się wszystkim, co tylko możliwe, a przede wszystkim podróżami i obcymi kulturami” – mówił podczas naszej rozmowy. „Jaram się, jak ludzie patrzą na mnie jak na dziwaka” — dodał.


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

Czytaj dalej

News

Szpaku i Kotolga. Będzie współpraca?

TikTokerka jest sensacją Internetu.

Opublikowany

 

Przez

szpaku kotolga
fot. korciabujak

Na Popkillerach była obecna także Kotolga, która pokazała się po gali w towarzystwie Szpaka. TikTokera ma na koncie kilka numerów. Czy następny będzie z szefem Gugu?

Kotolga to viralowa twórczyni z TikToka, a jej wizerunek jest bardzo charakterystyczny. Ma długie, czarne włosy, czapkę z uszami i oczy podkreślone mocnym makijażem. Do sieci trafiły już jej dwa single „Jara mnie to” oraz „Finalndia”. Jakiś czas temu influencerka zapowiedziała współpracę z Young Leosią.

Tymczasem po gali Popkillerów Kotolga pozowała do zdjęć ze Szpakiem, który zdobył dwie statuetki. Kotolga również trzyma nagrodę w ręku, ale nie była nawet nominowana w żadnej kategorii, więc należy ona do kogoś innego.

Szpaku i Kotolga


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

Czytaj dalej

News

Dziarma, Bedoes 2115, Sokół i gra o pół miliona zł

Zwiastun nowego rapowego show.

Opublikowany

 

Przez

Autentyczność, emocje i ogromna presja – tego mogą spodziewać się widzowie Nowego Rozdania: Rhythm + Flow Polska, pierwszego polskiego sezonu globalnego formatu Netflixa. Oficjalny zwiastun właśnie ujrzał światło dzienne i jasno pokazuje, że stawka jest wysoka, a uczestnicy – głodni sukcesu.

Trójka jurorów – DZIARMA, Bedoes 2115 i Sokół – przemierzyła Polskę wzdłuż i wszerz, by odnaleźć przyszłe gwiazdy sceny rapowej. Od lokalnych castingów po wielki finał, uczestnicy mierzą się z wymagającymi wyzwaniami – cypherami, bitwami, produkcją teledysków, duetami z topowymi artystami i wreszcie – tworzeniem finałowego hitu z czołowymi polskimi producentami. Zobacz kto wytrzyma presję, kto zachwyci jurorów i kto naprawdę zasługuje na miejsce na szczycie. Ten program to nie tylko muzyka – to marzenia, determinacja i walka o wszystko.

„W programie szukałem osoby, która ma ten błysk w oku, który miałem jak byłem 14–15-latkiem i zaczynałem robić muzę. Ten błysk i prawda to rzeczy, których nie może stworzyć wytwórnia – to się po prostu ma. Bardzo chciałbym, aby Nowe Rozdanie: Rhythm + Flow Polska przyniósł spotlight na uczestników, którzy się w nim pojawili. Chciałbym zobaczyć jak ci ludzie, którzy na co dzień są taksówkarzami czy pracują w gastro robią po prostu karierę, bo na to zasługują” – mówi Bedoes 2115.

Nowe Rozdanie: Rhythm + Flow Polska
Oficjalny plakat

DZIARMA dodaje: „Jestem na maksa podekscytowana premierą. Moim zdaniem ten program bardzo namiesza. Mamy tu nowych artystów ze świeżym spojrzeniem na muzykę, świetnych songwriterów i ludzi z twardą dupą, bo nie każdy odważyłby się na takie wyzwanie. Oni są jak czołgi – jak udało im się przetrwać ten program, to są gotowi na wszystko”.

„Nagrywając program byłem pod wrażeniem prawdziwych emocji, które udzieliły się nie tylko w oczywisty sposób uczestnikom, ale też nam, jurorom. Kilku uczestników, okazało się naprawdę kreatywnych i bardzo zdolnych, więc misję uważam za udaną” – przyznaje Sokół.

Program podzielony jest na trzy części:

14 maja – premiera czterech pierwszych odcinków: castingi regionalne, casting w Warszawie oraz cyphery.
21 maja – premiera trzech odcinków: bitwy, teledyski i duety z topowymi polskimi artystami.
28 maja – Wielki Finał, w którym trójka finalistów stanie do walki o główną nagrodę – 500 000 zł i szansę na realny start w branży. Bez kontraktów. Bez kompromisów.

O programie Nowe Rozdanie: Rhythm + Flow Polska

DZIARMA, Bedoes 2115 i Sokół wyruszają w ogólnopolską podróż, by wyłonić następną wielką gwiazdę polskiego rapu. Po przejściu przez serię wymagających castingów, młodzi wykonawcy zmierzą się w bitwach rapowych, pisaniu własnych kawałków oraz produkcji klipów. Na końcu tej drogi czeka na nich przełomowa nagroda – 500 000 złotych.


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

Czytaj dalej

Popularne

Copyright © Łukasz Kazek dla GlamRap.pl 2011-2025.
(Ta strona może używać Cookies, przeglądanie jej to zgoda na ich używanie.)

error: