Sprawdź nas też tutaj

szybkie donosy

Laikike1 odpowiada Muflonowi: „Nie chodziło mi o akademicką definicję rymu”

Opublikowany

 

Laikike odnosi się do dzisiejszego wpisu Muflona.

Poniżej pełna wypowiedź (zachowana oryginalna pisownia):

 

– None taken Muff, dopiero przeczytałem Twój komentarz i przepraszam za zwłokę z odpowiedzią, jeżeli takiej w ogóle oczekiwałeś. Nie chodziło mi o akademicką definicję rymu (przecież w literaturze nie funkcjonuje pojęcie rymu podwójnego, poczwórnego czy siedemnastokrotnego… nie rozumiem co miałeś na myśli sięgając po tę terminologię: stricte językowo rym może być jeden, mogą być dwa etc… ), chodziło mi o rap. Gatunek, który z jakiegoś powodu stworzył ''szesnastkę'' i ''hook''. Właściwie nie gatunek, wymienione środki stworzyli jego reprezentanci.

Według mnie (notabene według Vnm-a również, który przecież mówi o trójkach jadąc na podanym wcześniej jako przykład tracku) tak właśnie liczy się rymy w rapie. Każdy zabieg jaki stosuje się w kontekście tej formy wyrazu zostaje zmodyfikowany, uproszczony i w efekcie dość brutalnie nagięty do wymogów estetyki w jakiej musi poruszać się raper. Oczywiście, że akcent określa rodzaj rymu i zgadzam się z Twoim podziałem, natomiast mylę się tylko wtedy kiedy zabierzemy rap na uniwersytet. Pisałem to już kilka razy i nie mam problemu z tym, żeby powtórzyć raz jeszcze: rap, w moim mniemaniu, nie zasługuje na tego typu metodyczną eskalację. Jest skarlałą wersją poezji ograniczoną przez swoją hermetyczność jaką sam sobie zaserwował dzięki ulicznemu rodowodowi.

Bardzo sprawnie poruszam się w tym naszym małym skulonym świecie i rozumiem jego reguły. Jeżeli Ty rozumiesz reguły rządzące poezją to jestem pewien, że nie będziesz miał trudności ze zrozumieniem posta, do którego się odniosłeś. In a nutshell: można robić rap według zasad językowych ale kto tak robi? Analogicznie: jeżeli każdy ma je w dupie to dlaczego powinno się na nie tu powoływać ? Brak tych formalnych nie oznacza, że na ich miejsce nie przyjdą inne. Pamiętaj proszę, że to tylko moja opinia i wszystko co znajdziesz na moim profilu istnieje tylko tam i nie staram się zbudować podwalin pod teorię rapu: one budują się same z każdą nowo wydaną płytą. Takie rzeczy się zwyczajnie stają i po prostu się je czuje. Albo nie. – napisał raper.


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

 

szybkie donosy

O.S.T.R. w Stodole – szczegóły premierowego koncertu

Opublikowany

 

Przez

(więcej…)


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl
Czytaj dalej

szybkie donosy

Deys i Pikers we wspólnej trasie – ciąg dalszy koncertów

Opublikowany

 

(więcej…)


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl
Czytaj dalej

szybkie donosy

Pal Hajs TV: Chmielaki (odc. 59): Wuwunio testuje piwa na krasnostawskich Chmielakach

Opublikowany

 

(więcej…)


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl
Czytaj dalej

szybkie donosy

Fokus i Rahim w programie „Wojtek Jagielski Na Żywo”

Opublikowany

 

(więcej…)


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl
Czytaj dalej

szybkie donosy

Justin Timberlake „Man of the Woods” – premiera + teledysk

Opublikowany

 

Przez

(więcej…)


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl
Czytaj dalej

szybkie donosy

DJ Premier & Royce Da 5’9 „PRhyme 2” – data premiery, okładka i singiel

Opublikowany

 

(więcej…)


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl
Czytaj dalej

Popularne

Copyright © Łukasz Kazek dla GlamRap.pl 2011-2024.
(Ta strona może używać Cookies, przeglądanie jej to zgoda na ich używanie.)

error: