Sprawdź nas też tutaj

Singiel

Nicki Minaj łączy siły z 50 Centem

Posłuchajcie „Beep Beep”.

Opublikowany

 

„Beep Beep” to wspólny singiel Nicki Minaj i 50 Centa. Promuje on płytę raperki „Pink Friday 2”.

Nicki Minaj od ponad dekady nadaje ton muzyce i modzie, tworząc historię i budując osobistą markę megagwiazdy. Nicki jest pierwszą kobietą, która wprowadziła na listę Billboard Hot 100 setkę swoich hitów. Do dziś miała w zestawieniu imponującą liczbę 133 utworów, z czego trzy były numerami 1, 70 dotarło do Top 40 (rekord wśród raperek), a 23 było w Top 10 (także rekord w tej kategorii). Jako songwriterka może się także pochwalić największą liczbą utworów wprowadzonych do Billboard Hot 100 przez kobietę w poprzedniej dekadzie.

Jej przełomowy singiel „Super Bass” osiągnął ponad miliard wyświetleń na YouTube, podobnym sukcesem może się pochwalić także „Anaconda”. Nicki jest pierwszą kobietą, która przekroczyła tę magiczną barierę więcej niż jednym utworem.

Począwszy od debiutanckiego „Pink Friday” z 2010 r., kariera Nicki nieustannie się rozwija. Według informacji udostępnionych przez MRC Data, krążek w pierwszym tygodniu sprzedaży znalazł ponad 375 tys. nabywców. Wydawnictwo z miejsca uzyskało status w historii muzyki, stając się najchętniej kupowaną rapową płytą nagraną przez kobietę od czasu Lauryn Hill i jej „The Miseducation of Lauryn Hill” z 1998 r.

Oprócz sukcesów muzycznych Nicki realizuje się także w innych dziedzinach. Artystka była jurorką w „American Idol”, ma na koncie także role filmowe z „Innej kobiecie” (2014 r.) u boku Kate Upton, Cameron Diaz i Leslie Mann oraz w produkcji „Barbershop 3: Na ostro”. Minaj użyczyła także głosu jednej z postaci w filmie „Epoka lodowcowa 4: Wędrówka kontynentów”. Gwiazda ma na koncie głośne współprace z markami Fendi, Adidas, H&M, Diesel, Mercedes-Benz, Sprint i Pepsi, wypuściła także na rynek kolekcję lakierów do paznokci przygotowaną z marką OPI, była także ambasadorką pomadek Viva Glam marki MAC. Według danych podanych przez Racked, sygnowana jej ksywką szminka była najlepiej sprzedającą się w historii marki. Nicki jest także współwłaścicielką platformy streamingowej TIDAL, a jej audycja „BEATS 1 QUEEN Radio Show” była najwyżej ocenianym programem w historii Apple Music.

W bieżącej dekadzie kariera Minaj wskoczyła na jeszcze wyższe obroty. W 2021 r. „Beam My Up Scotty” zawojowało rynek jako najmocniejszy debiut żeńskiego mixtape’u w historii Billboard 200, w tym samym roku „Super Bass” stało się jej pierwszym diamentowym singlem w USA. W 2022 r. „Super Freaky Girl” zaliczyło imponujący debiut na Billboard Hot 100, lądując od razu na szczycie zestawienia. Piosenka była pierwszym singlem raperki w XXI w., który wspiął się na najwyższy stopień podium tego zestawienia. Nicki jest raperką z największą liczbą solowych krążków w Top 10 w historii listy Billboard 200, najczęściej nagradzaną raperką w ramach American Music Awards, a także pierwszą raperką, której utwory odtworzono na Spotify ponad 30 mld razy.

Za sprawą wydanego przez kilkoma dniami „Pink Friday 2” wszystko ponownie staje się różowe.


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

 
Kliknij i skomentuj
Subscribe
Powiadom o

Singiel

Malik Montana z kolejnym zagranicznym featuringiem

„Hotel Lobby” trafił do sieci.

Opublikowany

 

Przez

Lista zagranicznych współprac Malika Montany na przestrzeni ostatnich lat jest imponująca i właśnie powiększyła się o kolejną ciekawą postać. W sieci jest już dostępny najnowszy singiel lidera GM2L „Hotel Lobby”, w którym gościnnie udzieliła się młoda gwiazda nowojorskiej sceny rapowej, pochodzący z Brooklynu Kyle Ricch.

To już drugi kawałek zaprezentowany w tym miesiącu słuchaczom przez Malika Montanę, bowiem na początku kwietnia premierę miał klubowy, energetyczny „START”. Teraz do wszystkich serwisów streamingowych trafił singiel „Hotel Lobby”, w którym obok szefa GM2L pojawił się Kyle Ricch – utalentowany reprezentant amerykańskiej sceny, znany z występów w grupie 41 i utworów takich jak „Bent” czy „Notti Bop”. Trio odpowiedzialne za powstanie tego kawałka zamyka autor muzyki – Szamz.


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

Czytaj dalej

Singiel

Adi Nowak prezentuje „8 Kółek”

Adi wprowadza nas w taneczny nastrój.

Opublikowany

 

Przez

adi nowak

Adi Nowak kontynuuje promocję swojego nowego wydawnictwa energicznym singlem „8 Kółek”.

Po mocno eksperymentalnym „Mindblow” oraz treściwej „Zbrodni i zwale” przyszła kolej na track najbardziej nawiązujący do największych hitów Adiego. Całość uzupełnia skoczna i energiczna produkcja, która od razu wprawia w taneczny nastrój.

„8 Kółek” wyprodukował Załucki, który współpracował z Adim także przy premierze poprzednich utworów z nowej płyty.

Cały czas w sprzedaży dostępne są także świeczki robione własnoręcznie przez Adiego Nowaka oraz bilety na jego koncert w Warszawie. Pakiet świeczek i biletów dostępny jest na shop.freshndope.net


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

Czytaj dalej

Singiel

Raperka z Lublina, Wlazix z kolejnym singlem z albumu „Fizyka Ducha”

„Endorfiny” trafiły do sieci.

Opublikowany

 

Przez

wlazix

Wlazix, pochodząca z Lublina raperka szykuje się do premiery płyty „Fizyka Ducha”. Do sieci trafił już piąty singiel „Endorfiny” promujący wydawnictwo.

„Fizyka Ducha” to album, który ma wzbudzić w słuchaczach chęć poszukiwań, a w większości numerów unosi się aura tajemniczości. Wlazix planuje wypuścić każdy z utworów jako singiel. Przed nami jeszcze dziesięć numerów.

Do tej pory raperka podzieliła się z odbiorcami takimi singlami jak: „Fizyka Ducha”, „Przygotowania”, „Piękne obrazy” i „Magnes”.


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

Czytaj dalej

Singiel

Derpieński, Janoszek, Wardęga i Stabiński trafili do singla 2$Z Kaliego z Szybkiego Szmalu

Klasyczny rap bez autotune’a od weterana sceny.

Opublikowany

 

Przez

kali mocny

Kolejny singiel z nadchodzącego albumu „Kalifornia” od 2$Z Kaliego z Szybkiego Szmalu. Tym razem dostaliśmy klasyczny rap bez autotuna, za to z bardziej wyszukanymi rymami i stricte surową nawijką.

„Zacznijmy od początku #rebranding”. Tekst trochę w stylu czarnej komedii zahacza takie tuzy polskiej przestrzeni medialnej jak Caroline Derpieński, Alicja Janoszek, Wardęga czy Mirosław Stabiński. W ocenie Kaliego influencerzy całkiem przejęli scenę, a raperzy żyją nadal w zamierzchłej przeszłości, uważając się za wielkich artystów. To nie tylko manifest, ale właściwie wypowiedzenie wojny całemu mainstreamowi. Czy te deklaracje nie są odrobinę na wyrost? Sami oceńcie.

Premiera całego albumu zapowiadana jest na kwiecień, ale w planie są jeszcze kolejne single, w tym „Zielone koszule”, gdzie nowoczesny flow i nieco mroczniejszy bit są oprawą dla ulubionego przez wszystkich szanujących się raperów „tematu”.

Okładka nadchodzącego singla „Zielone koszule”

Wszystko wskazuje na to, że wiosnę dostaniemy album o większym rozstrzale stylistycznym niż jego poprzednik „A świat niech płonie” z 2022 roku. Informowaliśmy już, że płyta będzie dłuższa o co najmniej 5 kawałków. Jak się dowiadujemy, będzie też na niej nieco więcej gości niż ostatnio. Czy tym razem uda się Kaliemu trafić do szerszego grona odbiorców? Wiemy, że pierwszy, promujący wydawnictwo teledysk, „Telefon” jest najpopularniejszym od lat filmem na kanale Szybkiego Szmalu, ale czy to wystarczy, by uznać to już za sukces, dowiemy się niebawem.

Więcej info na Insta @szybki.szmal, TikToku @szybki.szmal, Youtube @SzybkiSzmal oraz na Threads @szybki.szmal.


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

Czytaj dalej

Singiel

Necro powrócił w metalowej odsłonie po długiej przerwie

Rozczarowująca zmiana stylu weterana horrorecore’u.

Opublikowany

 

necro
fot. @lefty_718

Ostatnie lata nie były zbyt udane dla Necro. Muzyk przeżywa ewidentny kryzys twórczy, co przekłada się na jakość serwowanych materiałów, jak i poziom zainteresowania słuchaczy. W tym roku mija 20 lat od nagrania jego ostatniej naprawdę dobrej płyty: „The Pre-Fix for Death”. Wygląda na to, że bohater tego tekstu postanowił powrócić do korzeni, jednak jego fani raczej poczują niedosyt, bo zaserwowany właśnie singiel jest znacznie poniżej poziomu z przeszłości.

Necro zaczął karierę muzyczną jako 11-letnie dziecko. I miał całkiem spore szanse, żeby zostać rozpoznawalnym death-metalowcem. Jego macierzysty zespół założony wraz z Ill Billem, Injustice, wydał zaledwie 2 EP-ki, lecz na tyle dobrze odebrane, iż miał okazję grać jako support przed legendami gatunku – Sepulturą i Obituary. Dobrze zapowiadająca się przygoda z tym stylem została porzucona przez braci na rzecz rapu. Jednak znajomości, które wtedy udało się nawiązać Necro, przydały się w późniejszej karierze.

Można powiedzieć, że nowojorczyk jest pionierem łączenia death-metalu i rapu. Właściwie przed nim tylko Obituary nieśmiało próbowało to zrobić na płycie „Back From the Dead”, jednak szybko porzucili eksperymenty, na które ich twardogłowi fani nie byli przygotowani. Natomiast Necro całkiem udanie mieszał te style na własnych albumach, jak również Geretexa, Mr Hyde’a i projekcie The Circle of Tyrants. Udało mu się pozyskać do współpracy starych znajomych, których supportował w dzieciństwie, nagrywał też m.in. z muzykami Hatebreed, SOD czy Slipknot. Jedno, co trzeba mu uczciwe oddać – Necro ma duży talent do chwytliwych riffów. Nie wiedzieć czemu zajawka na miksowanie metalu z rapem została przez niego porzucona na dość długi czas, jednak właśnie dostaliśmy próbę powrotu.

Zapowiedział ją utwór „Cascading Crimson”, opisany jako „pierwszy w całości metalowy singiel”. W każdym razie to, co zaprezentował na nim wokalnie, trudno tak określić, bo naleciałości rapowe są ewidentnie słyszalne. Całość wyszła rozczarowująco w kontekście jego talentu, ale plus za inicjatywę i fakt, iż Necro przynajmniej próbuje wyrwać się z marazmu.


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

Czytaj dalej

Singiel

Phiuz „Dla kultury” – polsko-amerykańska kooperacja, która wyszła spod ręki Waco

Phiuz połączył siły z amerykańskimi i polskimi weteranami.

Opublikowany

 

Przez

phiuz

Pochodzący z Łomży Phiuz zaprezentował czysto zajawkowy numer „Dla kultury”, w którym udzielili się amerykańscy raper i producent. Kawałek doszlifowywał w swoim studiu Waco.

Phiuz to podziemny raper, który nagrywa dla przyjemności. Jak sam mówi, nie wiąże swojej przyszłości z karierą muzyczną. W ubiegłym roku miał kilka sesji nagraniowych w Odala Studio u Waca, które zaowocowały m.in. numerem „Dla kultury”.

– To kawałek dedykowany dla zajawkowiczów, którzy patrzą w szerszym kontekście na pojęcie „kultury hip-hopowej”. Poruszone w kawałku wątki to m.in. kultura lokalna i osobista. Numer łączy także kulturę polską z amerykańską – tłumaczy autor.

Za bit odpowiada pochodzący z Buffalo (USA) Camoflauge Monk. To producent Griselda Records, z którego produkcji korzystali m.in. Westside Gunn czy Conway The Machine. Gościnnie w numerze pojawia się Rick Hyde, również pochodzący z Buffalo – to stały współpracownik Benny’ego The Butchera i członek Black Soprano Family. Nie zabrakło również lokalnego akcentu w postaci obecności w utworze Yaka – jednego z najważniejszych łomżyńskich twórców.

Za realizację nagrania odpowiada Waco, który zajął się mixem, masteringiem oraz dodatkowym programowaniem.


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

Czytaj dalej

Popularne

Copyright © Łukasz Kazek dla GlamRap.pl 2011-2024.
(Ta strona może używać Cookies, przeglądanie jej to zgoda na ich używanie.)

error: