Sprawdź nas też tutaj

News

Quebonafide zdobywa piątą platynę w tym roku

Niesamowity sukces ciechanowskiego rapera.

Opublikowany

 

Quebonafide
Quebonafide / fot. Piotr Szapel

Kilka lat wystarczyło, aby zwykły chłopak z Ciechanowa, który jeździł po Polsce za zwroty pisał nową historię polskiego hip-hopu. Quebonafide zapisuje na swoim koncie kolejny sukces, a my liczymy ile platyn zdobył w ostatnich miesiącach.

Wspólny album Quebonafide i Taco Hemingwaya „Soma 0,5” to obecnie najgłośniejsze uderzenie tego roku. Wywołał on bardzo skrajne opinie, ale nie zabrakło też tych pozytywnych. – Ich projekt pi*rdolnął tak mocno, że media nie mogą tego w żaden sposób negować i pomijać. Najlepsze jest to, że oni zrobili to sami, bez oficjalnej pomocy ludzi z zewnątrz, spoza hip-hopu – zachwalał niedawno Paluch.

Wczoraj, 24 października album Taconafide pokrył się potrójną platynową płytą. Takie same wyróżnienie zdobył jednocześnie solowy krążek Quebonafide „Egzotyka” z ubiegłego roku. Oznacza to, że raper z Ciechanowa zdobył tylko w 2018 roku pięć platynowych płyt – trzy za projekt „Soma 0,5 mg” oraz dwie za „Egzotykę”, która pierwszą platynę zdobyła jeszcze w 2017, a dwie kolejne w 2018. Licząc dalej, tylko w tym roku artysta sprzedał 150 tysięcy egzemplarzy swoich albumów (Platynowa płyta = 30 tys. sprzedanych krążków).

Jest to jeden z największych, o ile nie największy sukces w polskim hip-hopie zdobyty na przestrzeni roku. Przy okazji przypominamy nasz ubiegłoroczny ranking, w którym opublikowaliśmy listę raperów, którzy sprzedali najwięcej płyt w polskim rapie: Najlepiej sprzedający się raperzy w Polsce.

Popularność przerosła Quebonafide?

Po ogromnym sukcesie duetu Taconafide Quebonafide zasugerował w swoich mediach społecznościowych, że jest zmęczony już całą sytuacją. Na Instagramie napisał, że fani czatują na niego domem. W niedawnym wywiadzie z raperem Wini stwierdził, że autor „Egzotyki” po projekcie „Soma 0,5 mg” osiągnął już niemal wszystko, co można było osiągnąć w naszym kraju. Zapytał również, jak sukces go zmienił. – Ludzie zaczynają cię postrzegać zupełnie inaczej. Z relacji ziomalskiej z tymi osobami, które słuchają twojej muzyki, przechodzisz do takiej relacji, że oni po prostu patrzą na ciebie… hiperbolizują cię totalnie jak jakiegoś superbohatera, szarpią cię, zrywają ci koszulkę i tak dalej. Zdecydowanie wolałem pierwszą wersję, kiedy mogłem spokojnie z nimi pogadać – wyjaśnił raper.

Złota, Platynowa i Diamentowa Płyta – ile trzeba sprzedać nośników?

Zdobycie konkretnego pułapu danego wyróżnienia można osiągnąć przez sprzedaż nośników fizycznych, cyfrowych oraz dzięki streamingowi.
Nośniki fizyczne – należy sprzedać: 15 000 kopii – Złota Płyta, 30 000 kopii – Platynowa Płyta, 150 000 kopii – Diamentowa Płyta.
Nośniki cyfrowe i streaming – tutaj stosowane jest kryterium dochodowe. Samo kliknięcie w dany kawałek nic jeszcze nie oznacza. Artysta i wytwórnia muszą na tych kliknięciach osiągnąć dochód. Tak jak osiągają dochód na sprzedaży fizycznych egzemplarzy. Aby uzyskać po 1 marca 2017 roku któreś z wyróżnień, trzeba udokumentować przychód ze streamingu, dzwonków telefonicznych i muzyki w tle. Przelicznik jest następujący: 20 złotych przychodu jest przyjmowane jako sprzedaż jednego albumu. Sumowany jest przychód ze wszystkich utworów z albumu. By uzyskać Złotą Płytę trzeba sprzedać muzykę za 20 tysięcy zł, Platynę – 40 tysięcy i Diament- 200 tysięcy.


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

 

News

Quebonafide w 2.5 dnia sprzedał dwa stadiony Narodowe. Przebił Taco Hemingwaya

To historyczne osiągnięcie dla polskiego rapu.

Opublikowany

 

quebonafide narodowy

Quebonafide jako pierwszy polski raper sprzedał tak dużą ilość biletów w tak krótkim czasie. W ciągu dwóch dni przez PGE Narodowy przewinie się ok. 120 tys. fanów rapera.

Quebonafide dwukrotnie przebił Taco Hemingwaya

W czerwcu 2024 roku Taco Hemingway był pierwszym polskim raperem, któremu solowo udało się wyprzedać cały stadion Narodowy w Warszawie. Zrobił to też kilka lat wcześniej, ale wspólnie z Dawidem Podsiadło. Nie upłynęło wiele wody w Wiśle, a Quebonafide przebił kolegę po fachu dwukrotnie. W czerwcu zagra pod rząd dwa koncerty na Narodowym.

Podsumowanie Raportażysty

120 tysięcy fanów na Quebonafide

Ile fanów na płycie i trybunach przyciągnie raper z Ciechanowa? Jak pokazują wcześniejsze eventy zaliczające sold outy, Narodowy pomieści podczas eventów niecałe 60 tys. osób. Oznacza to, że w ciągu dwóch dni Quebonafide zagra przed 120 tysięczną publicznością. Wyczyn godny pozazdroszczenia, ale też wymagający ogromu pracy.

Going ogłosiło sold out dwóch koncertów w 2.5 dnia

Kontrowersje i tłumaczenia rapera

Firma Going sprzedająca bilety na występy Quebonafide zaliczyła sporą wtopę, a nawet kilka. Od niedziałającej strony, po zawieszającą się witrynę, aż po mało przejrzyste komunikaty w stronę osób chcących nabyć bilety i niezrozumiałą politykę, gdzie wielu fanów czuło się pokrzywdzonych sposobem sprzedaży wejściówek.

Reakcje fanów na drugą datę koncertu

Ogłoszenie drugiego „ostatniego koncertu” dzień przed tym właściwym, wywołało lawinę nieprzychylnych komentarzy osób, które czuły się oszukane. Sprawa była już tak poważna, że na szersze oświadczenie w tej sprawie zdecydował się sam artysta.

– Chciałbym napisać przepraszam i sami wiecie, że wielokrotnie robiłem to w sytuacji, w której czułem, że przez moje niedopilnowanie sprawy ktoś poczuł się źle. Tym razem mogę napisać tylko, że jest mi niezmiernie przykro. Napisać, że rozumiem Was i w Waszej sytuacji czułbym się identycznie, bo sytuacja wygląda źle i chcę po prostu opisać ją z mojej perspektywy – brzmi fragment oświadczenia.


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

Czytaj dalej

News

Sentino i Alberto o zachowaniu Xayoo względem 15-latki

„Kolejny świrus”.

Opublikowany

 

Przez

alberto xayoo

Nieodpowiednie wiadomości popularnego internetowego twórcy Xayoo do 15-letniej dziewczyny zostały skomentowane przez Sentino i Alberto.

Konopskyy ujawnił wiadomości, które Xayoo wysyłał do 15-latki. – Wypnij ten tyłeczek, jak do psiego stylu, nie? Szczyp się, rozstaw te nóżki nieco szerzej. Dawaj szybka robota, nie mamy czasu na myślenie – pisał twórca.

Początkowo popularny streamer próbował rozmydlić całą sytuację żartami i dużą ilością publikowanych wiadomości, w których naprzemiennie dowcipkował i udawał odklejonego. W końcu jednak przyznał, że było to nieodpowiednie i ogłosił, że będzie musiał udać się do specjalisty.

Alberto o Xayoo

Komentarz na temat nieodpowiedniego zachowania influencera zostawił Alberto.

– Ogólnie to dziwna akcja z tymi influencerami. Niedawno Pandora, teraz kolejny świrus, który bajeruje z małolatkami – napisał szef Miejskiej Jungli.

Szkoda, że Alberto tak chętnie wypowiada się na temat innych, a pomija temat mu na pewno dużo bliższy, bo swojego brata, o którym z pewnością w niedługim czasie może być dużo głośniej w podobnym kontekście.

Komentarz Sentino

Dużo bardziej bezpośredni w tym temacie jest Sentino, z którym trudno się nie zgodzić.

– Uważam, że w naszym wieku i na naszej pozycji, jeżeli chce się bezpośrednio zapodać, to nie pisze się do fanek, tylko idzie do profesjonalistek albo do jakichś influencerek, które chętnie przyjmą p*to – ocenił.


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

Czytaj dalej

News

Spotify bije rekord: dla branży muzycznej w 2024 roku wypłacono 10 miliardów dolarów

Już ponad 200 artystów przekracza próg 5 mln dolarów wypłat rocznie.

Opublikowany

 

Przez

Spotify, wiodący na świecie serwis streamingowy, ponownie wyznaczył nowy standard w branży muzycznej, wypłacając w 2024 roku ponad 10 miliardów dolarów właścicielom praw. To historyczne osiągnięcie zwiększa łączną kwotę wypłat Spotify do niemal 60 miliardów dolarów.

Przełomowy rok dla streamingu

Płatność w wysokości 10 miliardów dolarów w 2024 roku to największa roczna kwota, jaką kiedykolwiek wypłacił pojedynczy sprzedawca w branży muzycznej. Dla porównania jest to ponad dziesięć razy więcej, niż to, co zapłacił największy sklep muzyczny w szczytowym okresie popularności płyt CD.

Wpływ streamingu wciąż napędza odrodzenie przemysłu muzycznego. W latach 2014–2024 roczne wypłaty Spotify wzrosły z 1 miliarda do ponad 10 miliardów dolarów. W tym samym okresie globalna wartość przemysłu muzycznego wzrosła ponad dwukrotnie – z 13 miliardów dolarów w 2014 roku do ponad 28 miliardów dolarów w 2023 roku (IFPI). 

Wsparcie dla artystów na każdym etapie kariery

Dane Spotify pokazują, że artyści na wszystkich szczeblach kariery zarabiają więcej niż kiedykolwiek wcześniej. Od 2017 roku liczba artystów generujących roczne dochody na każdym poziomie – od 1 000 do 10 milionów dolarów – co najmniej się potroiła.

  • W 2014 roku najlepiej zarabiający artysta na Spotify wygenerował nieco ponad 5 milionów dolarów. W 2024 roku ponad 200 artystów przekroczyło ten próg.
  • Artysta zajmujący 100 000. miejsce w rankingu Spotify zwiększył swoje roczne wynagrodzenie dziesięciokrotnie – z mniej niż 600 dolarów w 2014 roku do prawie 6 000 dolarów w 2024 roku.
  • Artysta zajmujący 10 000. miejsce odnotował niemal czterokrotny wzrost – z 34 000 dolarów w 2014 roku do 131 000 dolarów w 2024 roku.

Te kwoty pochodzą wyłącznie z wypłat Spotify. Biorąc pod uwagę dodatkowe źródła przychodów z nagrań, faktyczne zarobki artystów są prawdopodobnie znacznie wyższe.

Globalny zasięg streamingu

Spotify umożliwia artystom dotarcie do odbiorców daleko poza ich rynkami macierzystymi. W 2024 roku:

  • Ponad połowa artystów zarabiających powyżej 1 000 dolarów na Spotify uzyskała większość swoich dochodów od słuchaczy spoza swojego kraju.
  • Prawie jedna trzecia z nich wygenerowała ponad 75% swoich przychodów z międzynarodowej publiczności.
  • Ponad dwóch na trzech artystów zarabiających 1 000+ dolarów współpracowało z przynajmniej jednym artystą z innego kraju, a prawie 90% artystów zarabiających 100 000+ dolarów miało międzynarodowe kolaboracje.

Dodatkowo różnorodność języków w muzyce generującej wysokie dochody stale rośnie. W 2024 roku artyści zarabiający co najmniej 1 milion dolarów na Spotify nagrywali muzykę w 17 różnych językach – ponad dwukrotnie więcej niż w 2017 roku. Z kolei artyści zarabiający ponad 100 000 dolarów tworzyli w ponad 50 językach.

Wzrost niezależnych artystów

Niezależni artyści i wytwórnie nadal dynamicznie rozwijają się w erze streamingu. W 2024 roku niezależna muzyka wygenerowała ponad 5 miliardów dolarów z Spotify, co stanowi prawie połowę wszystkich wypłat platformy.

Podczas gdy Spotify reprezentuje około jednej trzeciej globalnego rynku streamingu (IFPI), to odpowiada za ponad 50% przychodów ze streamingu niezależnych artystów (MIDiA), co pokazuje, że platforma w unikalny sposób wspiera twórców niezależnych.

Przyszłość muzyki to streaming

Spotify nieprzerwanie napędza rozwój globalnej gospodarki muzycznej, a artyści, autorzy piosenek i producenci odnoszą finansowe korzyści ze streamingu na niespotykaną dotąd skalę. Dzięki poszerzaniu publiczności, zwiększaniu dochodów i wspieraniu międzynarodowej współpracy, Spotify pozostaje zaangażowane w pomaganie twórcom w budowaniu długotrwałych i udanych karier.


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

Czytaj dalej

News

Redman opowiedział, jak Eminem zareagował na jego płytę

„Wymienialiśmy wiadomości przez 3 godziny”.

Opublikowany

 

Przez

redman eminem

Ciekawy smaczek od Redmana, który ujawnił w wywiadzie, jak Eminem zareagował na jego płytę „Muddy Waters Too”, która ukazała się pod koniec minionego roku.

Redman i Xzibit wzięli udział w odcinku „The Listening Party” serwisu Ambrosia For Heads. Podczas rozmowy padło wiele ciekawostek, a także zleakowano utwór „Higher” z udziałem Redmana i B-Reala. Reggi opowiedział także anegdotę związana z Marshallem.

– Pewnego dnia wymienialiśmy z Eminemem wiadomości przez trzy godziny – bez przerwy. Pisał do mnie, kiedy byłem na siłowni czy w drodze na spotkanie. Słuchał mojego albumu i komentował każdy utwór, przesyłając wiadomości po każdej piosence. To było niesamowite! Powiedziałem mu: „Em, wiesz, że jesteś dla mnie jak młodszy brat”, bo właśnie tak to czuję. Jego reakcje dodały mi ogromnej energii – pisał: „Serio to nawinąłeś? Wychodzę!” – to było dla mnie potwierdzenie, że robię dobrą robotę. Szczerze mówiąc, właśnie tego wtedy potrzebowałem – powiedział.


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

Czytaj dalej

News

Berlin Late Night Ter(ror) Talk vol. 2 – łączymy świat rapu i stand up’u

Komediowe talk-show.

Opublikowany

 

Po pierwszym pilotażowym odcinku naszego komediowego talk show, po raz drugi spotkamy się z Wami w warszawskim Warmucie. Tym razem rozmówcami będą postacie skrajnie różne, co idealnie wyważy show. Kogo tym razem będziecie mogli zobaczyć?

Już jutro (13.03) Maks Rosa oraz moja skromna osoba (Luiza Di Felici), zestawimy ze sobą świat stand-up’u i hip-hopu. Na kanapie zasiądą Kosma Król, Jasiek Borkowski i Piotr Kasprowicz (tak, mamy bardzo długą kanapę). Pierwszy z nich to postać, w której wielu ekspertów widzi przyszłość polskiego rapu. Drugi zaś to komik z doświadczeniem niemalże równym z wiekiem Kosmy. Wisienką na torcie będzie ostatni z nich – znana warszawska tuza, prowadząca niejeden klub i organizująca niejeden event.

Bilety dostaniecie na bramce, ale jeżeli nie uda Wam się pojawić na żywo – przygotowaliśmy na to rozwiązanie! Z racji naszej współpracy ze Stand-Up No Limits, wydarzenie będzie rejestrowane, a nagranie trafi na Kanał Komediowy.

Wydarzenie na FB.


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

Czytaj dalej

Popularne

Copyright © Łukasz Kazek dla GlamRap.pl 2011-2025.
(Ta strona może używać Cookies, przeglądanie jej to zgoda na ich używanie.)

error: