Sprawdź nas też tutaj

News

Raper, który miał kontrakt w Prosto został… malarzem

„W malarstwie robię to, co w rapie – opowiadam historie”.

Opublikowany

 

Żyto raper
Żyto

Żyto to raper pochodzący z Częstochowy. Na koncie ma album „Żyto” wydany przy wsparciu Asfalt Records oraz „Wiry”, który ukazał się w Prosto. Od kilku lat  nie udziela się jednak muzycznie. Jak się teraz dowiedzieliśmy, poświęcił się… malarstwu.

Żyto zamienił mikrofon na pędzel. – Trzy lata temu poszedłem do szkoły uczyć się grafiki komputerowej, wylądowałem na zajęciach z malarstwa i potraktowałem je jako formę relaksu. Odskocznię od muzyki – opowiada Żyto w rozmowie z RAUem na antenie Czwórki Polskiego Radia. Artysta dopiero od niedawna przekuł swoją nową pasję w zawód i od początku tego roku maluje już na pełen etat. – Mam mnóstwo pomysłów, które przelewam na płótno czy na papier regularnie. Codziennie albo co drugi dzień. Zresztą z rapem było tak samo. Bardzo dużo pisałem i nigdy nie brakowało mi kawałków na płytę – tłumaczy.

Raper przyznał, że inspiracją do tworzenia nowych obrazów są także media społecznościowe. – Często przeglądam to, co dzieje się na Instagramie. Widzę obrazek, który podpowiada mi jakąś historię. Ostatnio na przykład obejrzałem dokument o plastiku, który zaśmieca oceany i namalowałem obraz, na którym jest dżungla, w niej siedzi dziewczyna i pije gazowany napój z plastikowego kubka, a rośliny wokół niej za chwilę ją zgładzą – wyjaśnia.

Dlaczego Żyto zrezygnował z rapu?

Najpierw wsparcie Asfaltu, a później kontrakt płytowy w Prosto, która na tamten czas była jedną z najprężniej działających wytwórni w kraju. MOżna powiedzieć, że to jak złapanie Pana Boga za nogi. Dlaczego więc Żyto zdecydował się porzucić hip-hop? – Złożyło się na to kilka czynników. Trochę takie moje lenistwo i tryb życia ówczesny – mówi raper. – Dużo takich głupich ruchów, nad którymi się specjalnie nie zastanawiałem. Wysłałem w parę miejsc demo. Odzywa się Tytus z Asfaltu, fajnie. Kolejna jakaś propozycja, pisze zaraz Wojtek Sokół. Mi się wydawało, że jak już jestem w tej wytwórni, na tamten czas najbardziej prężnie działającej, bo to było w 2013 jak podpisałem kontrakt, to myślałem, że jestem ustawiony, że wszystko się samo zrobi – dodaje. Jak wyjaśnia Żyto, był na tyle leniwy, że nie chciało mu się nawet prowadzić fanpage’a. –Może mogłem być jakąś tam gwiazdą rapu, ale nie zostałem. Nie żałuję – przyznaje.

Poniżej przypominamy jeden z ostatnich numerów Żyto „Nie podbijaj”, który ukazał się dwa lata temu.

Obrazy, które maluje Żyto

Częstochowski raper pochodzi z rodziny artystycznej, ojciec Andrzej to artysta malarz. Żyto studiował grafikę warsztatową na Akademii im. Jana Długosza w Częstochowie. Po kilkuletnim pobycie w Irlandii wrócił do kraju i na stałe mieszka w Warszawie. W sieci możemy znaleźć kilka jego obrazów. Jest to głównie akryl na płótnie. Za pierwszy poniżej trzeba zapłacić 500 zł. Cena drugiego nie jest znana.

Warto wspomnieć, że Żyto prowadzi również własną markę odzieżową Ladra.

„Wirus w przeciętności”, 2018.

Żyto Wirus przeciętności

„W sieci”, 2018.

24 komentarze
24 komentarzy
oceniany
najnowszy najstarszy
Inline Feedbacks
View all comments
cydży
4 lat temu

ile bierze za pomalowanie 300m2, jeszcze jakiś tynk by zarzucil

Piotrulo
4 lat temu

To chyba ten sam co nagrywał z Oskarem Pam Pam aka Rura PCV.

Fifarafa
4 lat temu

Popieram, wreszcie coś fajnego. Reszta kolegów powinna wziąć przykład, zwłaszcza te transy, i też zostawić rap. Wszyscy sie ucieszą.

devx1
4 lat temu

Moze ty sie jeszcze chodowla jedwabnikow zajmij ?

Przemas
4 lat temu
Reply to  devx1

„hodowlą” ty kurwo bez szkoły

devx1
4 lat temu
Reply to  Przemas

Ale mialem nosa ze cos nie gra z ta „chodowla” ale mysle sobie nie bede sorawdzal jak lamus w google, wiec poszedlem na zywial ;P

obrońca poprawnej polszczyzny
4 lat temu
Reply to  devx1

„żywioł” a nie „żywiął” ty kurwo bez szkoły

Przemas
4 lat temu

i „sprawdzał” a nie „sorawdzal” ty kurwo bez szkoły

PRZEŚCIERADŁO
4 lat temu
Reply to  Przemas

i „miałem” a nie „mialem” ty kurwo bez szkoły

devx1
4 lat temu

Na tych klawiaturach telefonicznych nie idzie pisac, druga sprawa nie mam Polskiego jezyka bo to Koreanskie gowno jakies.. Zrozumcie czlowieka…

konio
3 lat temu
Reply to  devx1

Ja pierdolę! Polskiego i koreańskiego piszemy z małej nieuku. Koreańskie gówno cię nie usprawiedliwia w tym wypadku, nawet jeśli trzymasz je w mordzie.

Sasyn
4 lat temu

Ale to że się od lat nie udziela to bzdura. Casual chociażby i czarne alufelgi chyba nie mają roku

Maalik
4 lat temu
Reply to  Sasyn

Bo Łukasz Fatowy to gruba kocha i tyle stolec wie o rapie a co dopiero o rolnictwie jak żyto się ma

Maalik
4 lat temu
Reply to  Maalik

Locha zamiast kocha
Kocha to Łukasz paradę

never
4 lat temu

To kapitalnie, propsuje. Fajne te prace. Wygląda mi to jak ekspresjonizm niemiecki.
Życzę powodzenia!!!!

LOPPE
3 lat temu

Żyto nawet spoko ziomek , ma swoją wizje i nic na siłę. Sukcesów życzę jak to czytasz…

HEHE
4 lat temu

ŻYTO BANDYTO!

Ebe ebe
3 lat temu
Reply to  HEHE

Żurek wariacie

głos rozsądku
3 lat temu

Na pewno skończył 2 lata temu karierę? Na StreetAutonomy 2 zarzucił zwrotne, całkiem niezłą nawwt

murzynatorjp
3 miesięcy temu

SENTO KROL SENTO KROL SICARIOS 69 SENTO KROL SENTO KROL SICARIOS 69 SENTO KROL SENTO KROL SICARIOS 69 SENTO KROL SENTO KROL SICARIOS 69 SENTO KROL SENTO KROL SICARIOS 69 SENTO KROL SENTO KROL SICARIOS 69 SENTO KROL SENTO KROL SICARIOS 69 SENTO KROL SENTO KROL SICARIOS 69 SENTO KROL SENTO KROL SICARIOS 69 SENTO KROL SENTO KROL SICARIOS 69 SENTO KROL SENTO KROL SICARIOS 69 SENTO KROL SENTO KROL SICARIOS 69 SENTO KROL SENTO KROL SICARIOS 69 SENTO KROL SENTO KROL SICARIOS 69 SENTO KROL SENTO KROL SICARIOS 69 SENTO KROL SENTO KROL SICARIOS 69 SENTO KROL SENTO KROL SICARIOS 69 SENTO KROL SENTO KROL SICARIOS 69 SENTO KROL SENTO KROL SICARIOS 69

Skibas
28 dni temu
Reply to  murzynatorjp

Morda koniobijco

0000000000
4 lat temu
Sasyn
4 lat temu

szkoda

Luizpuccini
4 lat temu

Leb

Popularne