Sprawdź nas też tutaj

Wywiad

SOUTH BLUNT SYSTEM ODPOWIADA NA WASZE PYTANIA – GLAMRAP.PL

Opublikowany

 

19-letni Szymon Chodyniecki – lider zespołu South Blunt System, który współpracował już m.in. z Chadą i Młodym M odpowiada na Wasze pytania.

Pytania zadawali użytkownicy serwisu Glamrap.pl w dniach od 10 do 16 czerwca 2013.

 

 

Bananowy Joe: Jakie były twoje stosunki z Chadą podczas waszej współpracy. Czysto „zawodowe”, czy może koleżeńskie? Utrzymujecie kontakt?

Szymon: Chada jest mega pozytywnym człowiekiem. Normalną rzeczą jest, że najpierw musieliśmy się skumplować, żeby dopiero później coś razem stworzyć. Tomkowi spodobało się to co robię, kiedy się z tym zapoznał. Jest i koleżeństwo i współpraca, ale kiedy nadchodzi czas nagrywek, to mamy profesjonalne podejście i skupiamy się tylko na tym.

Smarki smark: Czy nie uważasz, że bezsensem jest nawijanie linijek o sytuacjach z którymi nigdy nie miało się styczności?

Szymon: W mojej twórczości nie opowiadam o rzeczach, z którymi jak to nazwałeś „nie miałem styczności”. Owszem, nie wszystkie sytuacje przeżyłem na własnej skórze, ale tworzenie opiera się nie tylko na tym. Opisuje to co przeżyłem, ale też to co zaobserwowałem, czego byłem świadkiem. Chciałbym wyjść trochę poza schematy.

 

A$AP_ELDOKY: Inspirujesz się rapem ze Stanów czy jednak bardziej fascynuje Cię polski rap?

Szymon: Inspiruje mnie wszystko to co mi się podoba i jest to rzeczą naturalną. Nie tylko produkcje ze Stanów rozwalają umysł, choć jest takich dużo, ale jest też mega dużo genialnych produkcji pochodzących z innych krajów. Druga sprawa, że nie tylko inspiruje się muzyką, ale też rzeczywistościąi tym co mnie otacza.

 

P!otraS95: Jak myślisz, gdyby nie współpraca z Chadą i jego wypromowanie Ciebie na płycie „Jeden z Was”, udałoby Ci się pokazać szerszemu kręgu muzycznemu czy raczej nie? Jak myślisz, jak potoczyłyby się twoje losy?

Szymon: Oczywiście, że dla kogoś, kto ma ambicje i dniami i nocami robi muzykę, wspólny numer z kimś kto jest w branży od wielu lat, to ogromne wyróżnienie, które bardzo ułatwia pracę – nie przeczę. Jednak jeżeli chodzi o moją osobę, to przed tą współpracą graliśmy koncerty, które cieszyły się zainteresowaniem. Mieliśmy też już wcześniej numer z Bas Tajpanem, o którym niewielu ludzi wie. Według mnie jeżeli masz potencjał, ciężko pracujesz i masz dobry sztab ludzi przy sobie, to przyjdzie czas na Ciebie.

 

SMARKI AKA TONY FLEGMY: Jak postrzegasz młode pokolenie raperów do którego jesteś zaliczany? Co uważasz o kolegach z branży typu: B.R.O, Sulin, Gospel, Guova?

Szymon: Dziwię się temu pytaniu ze względu na to, że nie jestem raperem o czym głośno wielokrotnie mówiłem. Z drugiej strony nigdy nie przeczyłem, że nie robie hip hop’u, bo robię! Jesteś hip hop’owcem robiąc graffiti, tańcząc breakdance, wiesz o co chodzi. Ja śpiewam, rymuje na bitach, co nazwałbym po prostu ogólnie hip hop’em, gdyż czuję, że współtworzę tę kulturę, ale nie rapuje jak „książkowy raper”. Jeżeli chodzi o młode pokolenie to życzę im dużo cierpliwości, zawziętości i olewania trolli. Po prostu kibicuję im.

 

Kinga: Na youtube można znaleźć parodie „Była chłodna”. Jak się do tego odnosisz?
Szymon: Nie odnoszę się w ogóle. Według mnie te wszystkie hejterskie parodie to żart ludzi, którzy sami nie są w stanie nic stworzyć, jedynie przerobić coś czyjegoś. Jeżeli mój kawałek jest sposobem na ich nudę i dowartościowanie się to w sumie ciesze się, że moja twórczość przynajmniej tyle im przynosi. Faktycznie lepsze to, od nie robienia niczego, nawet jeśli niewiele lepsze.

 

Pszeziomal: Jak odbierasz fakt, że najczęściej słuchany jesteś przez trzynastoletnie dziewczynki? Jak radzisz sobie z falą krytyki lecącą na twoją muzykę?

Szymon: Nie jest prawdą, że mojej muzyki słuchają tylko, bądź w większości trzynastoletnie dziewczynki. O tym świadczy choćby publika na samych koncertach. Zdarza się, że na koncertach pod sceną stoją panie w wieku 30 lat. Po drugie nawet i trzynastoletnie dziewczynki muszą słuchać jakiejś muzyki, wychować się na czymś jak każdy. Muzyka obrazuje moje wnętrze, emocje i przemyślenia – jest wyznacznikiem mojego ja, faktycznie zmienia się ona i dojrzewa i dlatego niektóre numery sprzed np. 3 lat nie podobaja mi się tak bardzo jak kiedyś i albo bym je zmienił, albo wrzucił do szuflady. Niestety tym samym mój proces twórczy nigdy nie znalazłby ujścia, bo wszystko po jakimś czasie wylądowałoby w szufladzie, dlatego każdy numer odzwierciedla to co siedzi w Szymonie w tym wlaśnie momencie jego życia. Odnośnie krytyki – to fajna sprawa bo pozwala sie rozwijać, są 2 rodzaje komentarzy. A) „Popracuj nad tekstem w tym numerze, nad bitem w tym itd” – zmuszają do pracy i fajnie, bo pozwalają sie rozwijać. B) „Nie sprawdzam bo nie warto, weź przestań nagrywać” – taka krytyka nic nie wnosi i ją całkowicie zlewam.

 

Trzepard: Jesteś zadowolony ze sprzedaży swojej płyty? Pracujesz nad jakimś nowym albumem? Jak łączysz tworzenie muzyki z nauką w szkole?

Szymon: Sprzedaż płyt… Jestem mega zadowolony, bo jeżeli ktoś je kupuje to znaczy, że szanuje mnie i moją twórczość. Drugi album na chwilę obecną przeszedł na pierwszy plan mojego życia. Znów tworzę coś, w co wkładam siebie, swoje emocje, uczucia. Myślę, że robię to w trochę inny sposób, niż w przypadku „I’m seeing”. Czuję, że mam do przekazania coś dojrzalszego, gdyż przybyło mi lat i doświadczeń. Album jest już na ukończeniu. Lada chwila wlecą klipy. Pracy jest dużo, ale daję radę. Do szkoły chodzę w trybie zaocznym, więc udaje mi się wszystko jakoś pogodzić.

 

Psychofan: Ciekawi mnie geneza twojego pseudonimu artystycznego.

Szymon: Geneza jest następująca. Nazwą tą został nazwany zespół powstały w 2006 roku. Później wykreowało się coś takiego, że ludzie przypisali tę nazwę tylko i wyłącznie do mojej osoby. Zespół stał się jakby już tylko otoczką. South Blunt System – System Południowego Blanta. Mieszkam na południu i po prostu jarałem wtedy dużo.

 

Jasiek z Włocławka: Nie uważasz, że wykreowałeś swój wizerunek po kawałku „Była chłodna” na tzn. Gimbusa? Nie ukrywam, że kawałki takie jak wyżej wymieniony tytuł czy „Miłość” miło się nie słucha, w przeciwieństwie do „Bit oparciem”, w którym choć trochę budujesz swoją wiarygodność i udowadniasz, że jednak twoje teksty nie są wyssane z palca. Walcz z doklejoną do siebie metką i nagraj płytkę w takiej stylistyce.

Szymon: Nie uważam że wykreowałem się na „gimbusa”. To, który kawałek ci się podoba, a który nie, to tylko kwestia gustu. „I’m seeing” to zbiór mojej kilkuletniej działalności, więc owszem niektóre teksty może i są banalne, ale eksperymentowałem – mam do tego prawo. Druga płyta będzie w klimacie hip hop i myślę, że się nie zawiedziesz. Jak mówiłem przybyło doświadczeń.

 

Wodzu THC: Wiele osób porównuje twoją twórczość do takich artystów jak Ascetoholix czy Mezo. Utwór „Suczki”, który zapewnił Doniowi i Liberowi sukces, stał się zarówno ich utrapieniem, ponieważ na zawsze przyklejono im łatkę hiphopolowców. Czy nie uważasz, że tak samo może być z „Była chłodna”, i że słuchacze będą próbowali zaszufladkować cię pod jeden gatunek muzyczny?

Szymon: Już to próbowali zrobić. Mówię próbowali, bo próby były nieskuteczne. Nie jest to na pewno pop, reggae też do końca nie. Po prostu zaśpiewałem na samplowanym bicie i myślę że przekazałem coś tekstem tego numeru. Muzyka rodzi się we mnie, potem powstaje bit, a nastepnie tekst, czasami wiekszość scenariusza powstaje takze wg mojej wizji. Muzykę mam w sercu.

 

Gimbus: Co sądzisz o wypowiedzi Palucha w wywiadzie dla 40kilo vinyli, w którym obrażał Ciebie i Bro? Będzie beef?

Szymon: Nie wiem o co chodzi, bo oglądając ten wywiad nie poczułem się do tego co mówił. Nie wypowiedział się konkretnie o SBS, tylko ogólnie o sytuacji, która jego zdaniem ma miejsce. Robię muzykę od przedszkola i nikt i nic tego nie zmieni. Moja muzyka została samoczynnie doceniona przez ludzi, nie starałem się nigdy o to i nie dążyłem do tego. Już wiem na pewno, że ci, którzy patrzą tylko na fejm nigdy niczego nie osiągną, bo będą mieli tym zamydlone oczy i nie będą czuli tego co robią. Paluchowi chyba bardziej chodziło o ziomków, którym się przyśniło pewnej nocy, że będą rapować. Dziś każdy może mieć majka, nagrać dwa numery i nazywać się raperem. Pozjadałem zęby na różnych gatunkach, produkuję sam bity, ukończyłem szkołę muzyczną. Równie dobrze ja mogę powiedzieć, że niestety ludzie nie mający pojęcia o muzyce biorą się za to.

 

Prezessobm: Czy fala krytyki, która płynie przez cały szeroki Internet w Waszą stronę, wpłynie w przyszłości na Waszą twórczość i imidż? Wyciągniecie wnioski z nieprzychylnych komentarzy, czy wyznajecie zasadę „jestem sobą, robie muzę dla siebie, nie pod publikę”. Przypomnę, że w ostatnim wywiadzie dla „Przekroju” Pezet otwarcie przyznał, cytuję „wziąłem sobie do serca głosy krytyczne”.

Szymon: No to Pezet najwyraźniej robi to pod publikę. Krytyka krytyką, propsy propsami. Po prostu albo coś siedzi albo nie. Zawsze robiłem muzykę tak, aby podobała się przede wszystkim mojej osobie. Pierwszy numer zrobiłem długi długi czas przed tym, kiedy zostałem zauważony. Dla kogo to niby wtedy robiłem? Oczywiście, że dla siebie! Logiczną rzeczą jest też fakt, że jeżeli pod każdym numerem jest powiedzmy 30% hejtów a 70% pozytywów, to hejtują to ciągle te same osoby. Idąc dalej tym tokiem myślowym to mamy więcej osób, które nas doceniają niż hejtują. Nie będę robił niczego pod przymus. Jeżeli komuś się podoba to czuję się spełniony, bo to właśnie muzyce poświęciłem życie już za łepka.

 

Goral74: Co sądzisz o zaczepce Tedego skierowaną w twoją stronę podczas wywiadu z Rawiczem? W przypadku ataków werbalnych w twoim kierunku przez jakiegokolwiek z MC, skłoniłbyś się ku odpowiedzi? Uważasz, że beefy są w ogóle potrzebne?

Szymon: Jest to bardzo ciekawy temat gdyż z jednej strony mówi się „ustąp głupszemu” z drugiej duma jest dumą. Po to mam pewne osoby wokół siebie, żeby mnie czasami hamowały. Ogólnie nie jestem faworytem beef’ów. Jednak jeżeli ktoś by dosadnie przesadził, to wtedy duma by z pewnością wygrała. Z pewnością zrobiłbym wtedy największą „petardę” jaką bym potrafił. A co sądzę o tej zaczepce? Typowy chwyt marketingowy ze strony managementu Tedego. W końcu było o tym głośno. Ale mogę się mylić.

 

P&P: Czy kawałek „Była chłodna” jest oparty na faktach? Jeśli nie, to skąd wiedza na tak ciężkie tematy u tak młodego człowieka?

Szymon: Częściowo jest to prawda. W Nysie dziewczyna zabiła ojca alkoholika. To zdarzenie było traumatyczne, ale też niestety było za „mało obszerne”, bo zapełniło tylko jedną zwrotkę. Reszta jest stworzona przez mój umysł, żeby w numerze grało wszystko od strony technicznej (długość numeru). Tak wyszło. Zrobiłem bit, napisałem tekst, co wyszło oceń sam.

 

Dział /Bekowo
Pumpernikiel: Jak chcesz kupić browara w sklepie, pytają Cię o dowód?
Szymon: Czasami się zdarza, rzeczywiście. Wtedy pokornie wyciągam dowód 🙂

 

Dział /Wstecz story
Jak zaczynała się twoja przygoda z hip-hopem? Wiadomo w 1999 nie było tak dobrych warunków jak teraz, jak dawałeś sobie radę w tamtym czasie i jak oceniasz kawałki nagrane wtedy? Czym jarałeś sie w tamtym czasie? Pewnie doskonale pamiętasz premierę Nastukafszy, myslałeś wtedy by nagrać jakiś kawałek z Tede i Numerem?

Szymon: W 1999 roku nie nagrywałem niczego bo… miałem 5 lat. Moja przygoda z samymi nagrywkami zaczęła się w 2006 roku kiedy miałem 12 lat. Pamiętam, że nagrałem numer „nikt nie zauważy” na mikrofonie od skype, do programu audacity (swoją drogą dla chcącego nic trudnego i denerwuje mnie kiedy ktoś mówi do mnie: ja nie mam takich warunków, jakie ty masz). Wszystko da się osiągnąć tylko trzeba od czegoś zacząć, a nie tylko łazić i gadać. Pamiętam że od zawsze kombinowałem jak mogłem, bo byłem zajarany i bardzo ciekawy. A jak mój głos zabrzmi jak go nagram? Itp, itd. To wszystko było mega, odkrywałem wszystkie sekrety robienia muzy. W 2006 roku zaczął też powstawać zespół. Przez cały ten czas do momentu wydania albumu „I’m seeing” dorobiliśmy się ponad 30 numerów. Tylko niektóre z nich zostały wstawione na pierwszy krążek. Nigdy wcześniej się nie zastanawiałem żeby nagrać cokolwiek z Numerem czy TDF’em. Robiłem to co lubiłem.

 

Dział /Tekstylia
Mafuka: Będa jakieś ubrania nawiązujące do twojej twórczości?
Szymon: Jest to w planach, jak na razie dysponujemy koszulkami „lubie pochmurne dni”, ale powoli powstają fajne pomysły więc wszystko z czasem.

 

Dzięujemy artyście i użytkownikom za wzięcie udziału w akcji.

© Glamrap 2013


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

Wywiad

Mei: „Bonus RPK i Kali byli prawilniakami i poszli w taką stronę” – wywiad

„Nie zarabiam z rapu i nie muszę kalkulować”

Opublikowany

 

mei wywiad bonus rpk

We wrześniu, podczas wizyty w Neapolu przeprowadziliśmy rozmowę z Mei. Raperka nie gryzie się w język i bez problemu rzuca ksywkami, co jest rzadkością na scenie.

Mei wypowiedziała się m.in. na temat kawałka Bonusa RPK wymierzonego w hejterów „XD” z udziałem Oliwki Brazil, który wzbudził sporo emocji i został krytycznie oceniony przez słuchaczy, zdobywając przeważającą ilość łapek w dół.

– Uważam, że facet mega strzelił sobie w kolano. To, na co pracował wiele lat zaprzepaścił swoim głupim ruchem. I to absolutnie nie chodzi o Oliwkę Brazil i oto, że ona nawija o „k*tasach, c*pkach i braniu po same migdały”. Zupełnie nie mam z tym problemu, bo ma taki styl. Poza tym technicznie jest bardzo dobra. Natomiast w tym duecie gorzej wypadł Bonus. Wyszedł bardzo amatorsko. Wygląda to tak, jakby tekst napisał w 2 minuty na kolanie i wpierał wszystkim, że tak nie jest – mówi Mei w rozmowie z Oskarem Brzostowskim dla GlamRap.pl.

– Jest mi przykro, że osoby pokroju Bonusa, Kaliego, Dioxa idą w taką k*rwa stronę, a przez lata wpierali zasady i prawilność – dodaje.

„Tede, nie miałam na myśli Ciebie”

Mei odniosła się także do swojego wpisu na temat raperów, którzy poszli w disco-polo. Raperka nazwała to „muzyczną prostytucją”. Tede zacytował jej wpis, dodając emotkę „facepalm”.

– Mówiąc o tym, że ktoś romansuje z disco-polo – absolutnie nie miałam na myśli Tedego – wyjaśnia w rozmowie Mei. – Także Jacek, to nie było do ciebie. Po tobie się wszystkiego można spodziewać od zawsze. Ty nigdy nie grałeś prawilniaka czy kozaka. Byłeś zupełnie poza skalą, więc do ciebie nie piłam, ale akurat ty się odezwałeś. Myślałam o Kalim i Dioxie, bo bardzo szanuję ich warsztat i dokonania, ale jak usłyszałam kawałek Kaliego na prawie disco-polowym bicie i letniaczka Dioxa (…) wróć na dawne tory stary.

Poniżej wywiad, w którym także o: Mesie, Grande Connection, agencji Tomba, Liberze, Doniu, Fazim i nowej płycie „Synergia”.


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

Czytaj dalej

Wywiad

DJ Soina: „OKI to dla mnie polski Travis Scott – wywiad

Uznanie od weterana nie tylko oczami, ale też słowami.

Opublikowany

 

dj soina

DJ Soina szykuje się do premiery nowej płyty „Kręci Mnie Vinyl 5”, a my poznaliśmy listę gości, którą artysta ujawnił przed naszymi kamerami.

Okazało się także, że prawie doszło do współpracy Soiny z Okim i Guralem w jednym numerze. Reprezentant młodej fali nagrał nawet refren, ale nie był zadowolony z efektu i na razie zawiesił tę współpracę.

– Szanuję, że jest z Lubina i nie wybił się na niczyich plecach, a technicznie jest mordercą. Dla mnie to jest polski Travis Scott – powiedział o Okim DJ Soina.

W poniższym wywiadzie poznacie gości nowej płyty, a także historię jak Cyganie przejęli klub, w którym grał DJ Soina.


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

Czytaj dalej

News

Kobra z Poznania od 12 lat nie nagrywa. Zapytaliśmy go, co aktualnie robi

Nagrywał z Bezczelem i był managerem Peji. Po latach Kobra ruszył z nowym projektem.

Opublikowany

 

Przez

kobra

Starsi słuchacze Kobrę mogą pamiętać ze składu Fataem, projektu z Bezczelem czy współpracy z Peją. 12 lat temu ukazał się jego ostatni album. Co dziś robi raper?

Odezwaliśmy się do Kobry, bo ten ruszył z całkiem nowym projektem. Postanowiliśmy go przy okazji podpytać, co robił przez ostatnie lata, jak nie nagrywał.

– Przez ostatnie 12 lat bywałem bardzo sporadycznie na scenie i w studio. Po „Golden Erze” przez długi czas czułem się wypalony artystycznie, a wypaleniu towarzyszył lekki zawód odbiorem ostatniego albumu oraz sporo zawirowań w życiu osobistym. Przez ten czas scena i trendy mocno się zmieniły i nie do końca czułbym się tam komfortowo. W latach 2014-2018 prowadziłem sklep ze streetwearem, a po zamknięciu, poza współpracą z Ryśkiem w charakterze managera, trafiłem do zupełnie innego sektora i jestem tam do dziś – mówi w rozmowie z GlamRap.pl.

Podcast „Co jest Rap”

Wczoraj w sieci zadebiutował nowy projekt Kobry – podcast „Co jest Rap”, który prowadzi z Binkiem. Skąd pomysł na taką formę?

– Pomysł podcastu pojawił się jakoś dwa, może trzy lata temu i nie była to moja inicjatywa, a Wojtka (Binka). Miał dość klarowną wizję tego, co chce zrobić, ale pomysł przeleżał w szufladzie. Ostatecznie, na początku roku rozpoczęły się konkretne działania, a pomoc otrzymaliśmy od naszych Ziomali – Igora i Siarki (realizacja), chłopaków z ZEROLOGO oraz Profesora Smoka. Początkowo prowadzących było trzech, zostało dwóch i w takiej formie można nas posłuchać. Żadnych ciężkich treści. Trochę hip-hopu, trochę humoru i jakieś real talki. Program nie ma stałego szablonu. Taki jest fajny, do kawki porannej – tłumaczy raper.

Kobra wróci do rapu?

Takie pytanie naturalnie paść musiało, ale nie mamy zbyt dobrych wiadomości.

– Uprzedzając ewentualne pytania i wątpliwości – nie ma planów na powrót do muzyki w pełnym wymiarze. Będzie kilka featów u kolegów i to tyle. Nie mówię „nigdy”, ale dziś skupiamy się na podcaście. To dla nas całkowicie nowa forma i tak naprawdę uczymy się od podstaw – mówi Kobra.

Przy okazji przypominamy nasz niedawny artykuł o innym raperze z Poznania – Rafim, który zawodowo jest kierowcą tira.


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

Czytaj dalej

Wywiad

Yurkosky: „Usunąłbym Fagatę z rap sceny” – wywiad

Aktywista hip-hopowy jest od 11 lat w branży.

Opublikowany

 

Przez

Na to pytanie nie wszyscy chcą odpowiadać, ale Yurkosky nie miał oporów, żeby stwierdzić, że według niego Fagata jest postacią szkodliwą i chętnie usunąłby ją ze sceny rapowej.

– Niech sobie robi co chce, ale uważam, że jej ruchy są szkodliwe. Nie chodzi mi o nawijanie, tylko całokształt. Niebieska platforma to dla mnie nowoczesna prostytucja – mówi w rozmowie z Danielem Szczerbakiem dla GlamRap.pl

Z Yurkoskym spotkaliśmy podczas festiwalu w Płocku. Hip-hopowy aktywista jest obecny na scenie od ponad 10 lat i teraz zajmuje się takimi projektami jak np. Under Twist czy managementem innych raperów.


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

Czytaj dalej

Wywiad

Pikers: „Nie uważam się za legendę” – wywiad

Pikers o Szpaku, Kukonie, Young Igim, VNM, Książulo, a także… o pierogach ruskich.

Opublikowany

 

Przez

pikers

Do rozmowy z Pikersem podchodziliśmy kilkukrotnie, co wynika m.in. z tego, że raper stroni od mediów i niechętnie udziela tego typu rozmów. Po wielu turbulencjach w końcu udało się zarejestrować taki materiał, który otrzymał zielone światło.

Rapera zapytaliśmy m.in. czy uważa się za legendę polskiej sceny? – Takie rzeczy nie zależą ode mnie czy ludzie będą tak uważać. Nie odczuwam tego, żebym był jakąś legendą.

Tematy poruszone podczas rozmowy to m.in.:

  • Sprzedaż bitów
  • Płyta z Koneserem
  • VNM.
  • Kukon.
  • Young Igi.
  • Szpaku.
  • Pikersa chcieli pobić?
  • Fan chciał mu oddać dziewczynę na noc.
  • Ciekawostka o pierogach ruskich.
  • Polityka i Wybory 2025.
  • Książulo i jedzeniowi eksperci.

9P „2” – nowy projekt Pikersa

Aktualnie raper skupia się na promocji nadchodzącego projektu 9P „2”. Dzisiaj do sieci trafił nowy singiel z udziałem Fidela i Melona „Diablisko”. Preorder krążka jest dostępny na stronie healthnature.pl


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

Czytaj dalej

Popularne

Copyright © Łukasz Kazek dla GlamRap.pl 2011-2025.
(Ta strona może używać Cookies, przeglądanie jej to zgoda na ich używanie.)

error: