Sprawdź nas też tutaj

News

Wdowa do Peji: „Jesteś żyjącą legendą”. Raper odpowiada

„Mówi się o nas, że mamy kompleks Warszawy, a to jednak Poznaniowi wciąż dorabia się gębę nawet po latach.”

Opublikowany

 

wdowa peja

Wdowa skomentowała dokument „Cały ten rap”, który ukazał się na Netflixie. Odniosła się ona także do krytycznego wpisu Peji pod adresem tej produkcji.

Wdowa komentuje wpis Peji

Kilka dni temu Peja przyznał, że żałuje wzięcia udziału w dokumencie „Cały ten rap”, bo jego karierę spłycono do kilku afer z jego udziałem. Wdowa postanowiła skomentować wpis poznaniaka.

– Dodam jeszcze, że pomimo powycinanych zdanek, dopasowanych do narracji, nikt o zdrowych zmysłach nie wyciągnie z tego Rysiu wniosku, że wniosłeś tylko przemoc czy kradzież własności intelektualnej. Tu nawet nie ma co mówić „kto ma wiedzieć ten wie” bo każdy wie. Jesteś żyjącą legendą – napisała warszawska raperka.

Rychu odpowiada

Odpowiadając na komentarz Wdowy, Peja rozszerzył swoją wcześniejszą wypowiedź:

– WdoWA dzięki królowo. Nie zrozumieli natomiast producenci, że zostałem przepytany o wiele wątków na darmo. Gdyby każdy z kolegów mojego rocznika miał tyle samo prime’u co ja nie miałbym z tym problemu. Wtedy byłoby jakoś bardziej demokratycznie. Celowo ironizowałem w moim poście ale sama przyznaj, że sprowadzenie płyty Na legalu? do kradzieży sampla zakrawa na kryminał a jak płynnie z tego przeszli do hiphopolo to już nie mam pytań. Wychodzi na to, że biedni raperzy nie mogli sprzedaż złotej płyty (15 tys.) jak to ktoś tam utyskuje i jeszcze Ci straszni hiphopolowcy podcięli im skrzydła. Nie. Na legalu? rozjebało rynek i spopularyzowało totalnie ten gatunek. 100 tys. sprzedanych płyt, 100 tygodni olisu. To my wypychaliśmy popowe gwiazdy z 30 Ton! torując drogę następnemu pokoleniu. Wystarczy sprawdzić nominacje do Fryderyka którego wtedy wygraliśmy, żeby wiedzieć jak to wtedy rozj*balo. Rozj*bało widocznie za mocno więc może lepiej tego nie dajmy:) starczy aferka ze Stanem Borysem. Jeśli tak do tego podeszli mogli wcale nie eksponować okładki tej płyty. Zarówno w odcinku o produkcji jak i o rapie bez dwóch zdań powinniśmy tam k*rwa być:) Fajnie się też dowiedzieć, że Jeden Osiem L pochodzą z Poznania. Rzetelność dziennikarska poziom ekspert. Mówi się o nas, że mamy kompleks Warszawy, a to jednak Poznaniowi wciąż dorabia się gębę nawet po latach. BTW: kto ma wiedzieć ten wie /wie każdy – jak zatem najmłodsze pokolenie się o tym dowie kiedy nie ma tego w takim filmie? – napisał raper.

Wdowa o dokumencie „Cały ten rap”

Dowiedzieliśmy się także, jakie zdanie na temat dokumentu ma Wdowa. Z jej rozległym wpisem zapoznacie się poniżej.

– Dzień dobry wieczór, przebrnęłam dziś między praniem i gotowaniem.

Faktycznie, gatunek dokumentu, w przeciwieństwie do utworów z innych gatunków (albo po prostu o wiele bardziej) ocenia się nie tylko przez walory estetyczne ale także przez walor prawdy/rzetelności. O ile walory estetyczne są dość akceptowalne, jak na dzisiejsze standardy, o tyle jednak rzetelność i chronologia pozostawiają wiele do życzenia. Tak zgadzam się. Obejrzałabym coś bardziej merytorycznego.

Zdaje się jednak, że żeby udokumentować ze szczegółami postęp kultury, która nieprzerwanie, od ponad trzech dekad rozwija się w naszym kraju, nie pominąć żadnego szczegółu i oddać wszystkim zasłużonym odpowiedni czas atenowy, trzeba by stworzyć serię odcinków 30 lub 50, a nie 6. Wtedy każde większe miasto mogłoby zostać wyeksponowane, każdy uczestnik wydarzeń dostałby czas na swoją perspektywę i każda mała cegiełka miałaby znaczenie.

Jedne cegiełki to fundamenty, inne to kolejne piętra a w jeszcze innych wykuwa się tylko ornamenty. Przy 50 odcinkach można by wspomnieć pewnie także o tych, którzy trzymali mapy, łopaty i zwozili cegły na budowę…

Tylko kto by chciał to oglądać? Zajawkowicze? Ludzie po 40stce, którzy dawno „z rapu wyrośli” i sentymentalnie słuchają czasem „jestem bogiem” jak im algorytm spotify przypomni? Może oglądałyby te nastolatki, które kupiły bilet na koncert Fagaty? Tak, z pewnością oni wszyscy byliby zainteresowani całą Eastotą, archiwalnym nagraniem szczecińskiej biby dla 50 osób w 1989 roku oraz rozłożeniem na czynniki pierwsze, kto był wcześniej i w której części Polski. Kogo to obchodzi i jakie to ma dziś znaczenie? Fajnie wiedzieć, fajnie mieć pojęcie. Ale muzyka to tylko wspomnienie związane z dobrymi lub złymi czasami. Muzyka to ratunek, muzyka to pokrzepiciel, soundtrack naszej teraźniejszości, przeszłości i motywacyjna zapowiedź przyszłości. Na koniec dnia 80% ludzi słucha piosenki i nikogo nie interesuje, który byłeś i jak Ci było kiedyś.

Ok. Ja się trochę interesuje i czasem miewa to dla mnie znaczenie. Może nawet i Wy byście chcieli obejrzeć więcej i głębiej. Ale 6 odcinków w zupełności wystarczy żeby naszkicować co się wydarzyło. Wiadomo, szkic niedokładny, perspektywa wielu twórców (producent, reżyser, scenarzysta, montaż) i wielogodzinne wywiady, kilkudziesięciu ludzi, z których trzeba wyciąć to, co może stanowić fragment narracji zgodnej z pomysłem.

Ta seria, to dla miłośników kultury niewybaczalne streszczenie Pana Tadeusza.

Dla świeżaków i gości spoza kultury, to wygodna ściąga.pll, po której i tak zdasz egzamin na 3, wszak mniej więcej znasz bohaterów oraz rozwój fabuły. A to, że Protazy mógł podkochiwać się w Gerwazym, choć nie wynika to z lektury, zostawmy wściekłym fanatykom oraz samym zainteresowanym.

Wracając jednak do budowy. Ja identyfikuje się jako ornamencik. Ale ich było więcej. Była Ania Sool, była Lilu, była Mewa (Mea), była Kada, dziewczyny z Vizy itd. Zamiast tego wysłuchałam prawie 30 minut o Bambi, Young Leosi i Modelkach. No i się nie gniewam (choć kartki na dzień matki byłyby mile widziane). Tylko jak z ust tych ostatnich padło, że one same nie indentufikują się z żadnym gatunkiem, to pomyślałam, że ten kto montował serial, może po prostu tego nie usłyszał? Martwiące to było i szkoda tych minut na rzecz ludzi, których zabrakło. Martwiące w zestawieniu z elementem kultury hip-hop (rapem), który definitywnie wie skąd jest, gdzie zmierza i co komu oddać należy. Osobiście uważam, że Oliwka Brazil jest większym kamieniem milowym w dziewczyńskim rapie niż Modelki. Wiem, też nie wierzę, że to piszę, ale z perspektywy przełomu, to więcej niż letni hit dla 10 latków.

Prócz chronologicznej plątaniny i pominięcia kilkunastu, dość istotnych, wątków i osób, należy zganić także oddanie narracji Paniom i Panom, którzy nie mają wiele z rapem wspólnego. Mowa o niektórych wokalistkach i producentach. Przywykłam do tego, że każdy śpiewak czy wyjczyni na bicie rapowego producenta chrzczeni są raperem i raperką, a każdy producent, na bicie którego ktoś zarapował, jest wpisywany na listę polskich producentów hip-hopowych, ale litości. Przykład: Bardzo cenię Rosalie (piękna jest, pięknie śpiewa jestem fabką!) ale jej obecność w odcinku o kobietach zamiast np. Mariki jest słabym żartem.

Życzeniowy duch serialu daje o sobie znać szczególnie w odcinku o pokoleniach. Sam w sobie pomysł na tę opowieść – bardzo na tak. Niestety obnażył on dość dosadnie, czym rap nie jest.

Weterani dostali szacunek za… „wytrwałość.”DonGuralesko jest „polskim 50centem”. „A teraz wszyscy śpiewają bo to modne”. To tylko kilka cytyatów z przedstawicieli młodszych (ciut) wykonawców i wykonawczyń i dziwie się, że autoryzowali swoje wypowiedzi. Avi ratuje ten odcinek bezwzglednie. Wbrew wnioskom tego odcinka (o dwustronnej akceptacji i zrozumieniu) jest to co widać, słychać i nadal czuć dziś w powietrzu. Tj. „old boyowe wyparcie” kontra „ignoranckie gen-x”. Postulatywne rysowanie dwóch generacji ponad podziałami jest sztuczne. Nie mówię, że nie da się porozumieć, ale nie gadasz z 5 latkiem jak z dorosłym, trzeba czasu. Po dwóch stronach trzeva czasu, żeby nie było.

Może po prostu tak jak ja, te młode ludki udzieliły 3 godzinnego wywiadu, z którego wycięto 5 zdań i nie mogli obejrzeć całego odcinka/odcinków przed premierą? Może. Może tak, może srak, mamy co mamy i nie zginie. Udało się jednak z tych 200 godzin wywiadów złożyć coś co ma ręce i nogi. Nogi krzywe, ręce do roboty niezdolne ale serce bije mocno i podstawowe funkcje życiowe zachowane!!!. Wspaniałe jest to, że serce bije mocno. I pewnie mogłabym mnożyć spostrzeżenia, siać wąty w nieskończoność i czas cenny Wam zabierać, ale mam ograniczoną ilość znaków. Jak cała ta seria – napisała raperka.


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

 
Kliknij i skomentuj
Subscribe
Powiadom o

News

Raperzy wracają do freakfigtów. 4 ciekawe ksywki na gali Clout 6

Dwóch raper pojawi się w klatce po raz pierwszy.

Opublikowany

 

koziołek

Zbliża się gala, na której znów będziemy mogli zobaczyć kilku reprezentantów hip-hopu. Włodarze Clout MMA zaprosili do współpracy cztery ciekawe ksywki.

Filipek do Ciosa: „Nie jesteś do końca sprawny umysłowo”

Filipka zestawiono z Adrianem Ciosem. Raper uważa, że jego przeciwnik jest potrzebny we freakfightach, ale też mówi o nim, że nie jest do końca sprawny umysłowo. Filipek jest pewny wygranej, ale też zastanawia się, z czego jego rywal spłaci karę, jaką nałożyła na niego federacja.

– Jaką pracę zacznie wykonywać Adrian, żeby spłacić karę umowna nałożoną na niego przez Clout za podpisanie się z inną federacją, pomimo ważnego kontraktu? – pyta raper z Milicza.

Filipek vs Adrian Cios

Ważka G chce zrobić rywalowi dziury w głowie

Obecność Ważki G na gali freakfightowej to spore zaskoczenie. Autor słynnego kawałka „Życie ostre jak maczeta” porzucił rap i zdobył niedawno pierwsze sukcesy w boksie. Doświadczenie fighterskie więc ma. Jego rywalem będzie Sequento.

– Będziesz miał dziury w głowie porobione tymi pięściami – mówił podczas pierwszej konferencji do swojego oponenta Ważka.

Sequento vs Ważka G21

Kaczor BRS wygra z Najmanem?

Jeżeli Kaczor BRS nie uderzy w ciąg alkohlowy może być to jeden z ciekawszych pojedynków gali Clout 6. Raper nie został wpuszczony na konferencję, bo był niedysponowany z powodu przyjęcia zbyt dużej ilości środków odurzających. Z Najmanem spotkali się dopiero na backstage’u i doszło między nimi do przepychanki.

– Rozj***ę ci łeb – powiedział Kaczor do El Tosterona, który go popchnął.

@glamrap

Najman zdenerwował się na Kaczora BRS #cloutmma #kaczorbrs #marcinnajman #glamrap

♬ oryginalny dźwięk – GlamRap.pl – GlamRap.pl

Koziołek – z freestyle’u do klatki

Jeżeli nie znacie Koziołka to czas nadrobić zaległości. To całkiem popularny freestyle’owiec, który od czasu do czasu również rapuje. Koziołek to prawilny reprezentant sceny wolnostylowej, którego nie bez przyczyny zestawiono właśnie z Szachtą. Szykuje się walka o szacunek.

Szachta vs Koziołek

Gala Clout MMA 6 odbędzie się 5 października w Arenie Jaskółka w Tarnowie.

Clout MMA 6 – pełna karta walk

  1. Adam „AJ” Josef vs Dawid „Crazy” Załęcki & Wojciech „Rekordzista” Sobierajski
  2. Zbigniew Stonoga vs Krzysztof „Detektyw Rutkowski” Rutkowski
  3. Bartosz Szachta vs Jarosław „Koziołek” Kozieł
  4. Małgorzata „Goha Magical” Zwierzyńska vs Marianna Schreiber
  5. Denis Labryga vs Patryk „Wielki Bu” Masiak
  6. Agata „Fagata” Fąk vs Hejterka
  7. Nikola „Nikita” Biela vs Natalia „Natalisa” Sadowska
  8. Marcin Najman vs Maciej „Kaczor BRS” Kaczmar
  9. Filip „Filipek” Marcinek vs Adrian Cios
  10. Alan Kwieciński vs Piotr Bomba
  11. Damian „Waszka G” Kubiszewski vs Przemysław „Sequento” Skulski


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

Czytaj dalej

News

Tede bawi się w Boxdela i robi odliczanie: „Olbrzym idzie”

„98 procent”.

Opublikowany

 

Przez

Branża youtube’owa czeka od wielu dni na film Boxdela, tymczasem Tede również zapowiada, że „olbrzym idzie”. Co szykuje warszawski raper?

Tede jest w trakcie promocji nowego wydawnictwa „Vox Veritatis”, na którego preorder wciąż czekają fani. Na profilach rapera pojawiła się teraz enigmatyczna zapowiedź „#olbrzym_idzie”. TDF informuje, że pasek naładowania wskazuje 98 procent. Jest to oczywiste nawiązanie do gry, którą obecnie Boxdel prowadzi przeciwko Sylwestrowi Wardędze.

Olbrzym Tedego ma nadejść 15 września, czyli już w najbliższą niedzielę. Raper prawdopodobnie ogłosi tego dnia reedycję albumu „Kurt Rolson” oraz koncert z okazji 10-lecia. Wiemy już więc dlaczego TDF postanowił posługiwać się w tym wypadku słynnym już hasełkiem „olbrzym idzie”. W czasach wydawania płyty „Kurt Rolson” raper miał sporą nadwagę. Dodatkowo lubi on także bawić się w tzw. real time marketing, a nawiązanie do jednej z największych afer na polskim Youtube to ciekawy smaczek promocyjny.

Innym olbrzymem, który ujawnił się w ostatnich dniach jest także Bedoes:


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

Czytaj dalej

News

Lil Wayne rozżalony, że wybrano Kendricka Lamara zamiast jego

Po stronie Weeziego stanęło kilku wykonawców.

Opublikowany

 

Na Super Bowl ma wystąpić Kendrick Lamar, co spotkało się z ożywioną dyskusją. Lil Wayne w końcu zabrał głos na ten temat.

Jay-Z jako współorganizator jest oskarżany, że kierował się osobistymi preferencjami podczas wyboru gwiazdy, która wystąpi w przerwie na Super Bowl. Po stronie Lil Wayne’a stanęli Nicki Minaj, Master P. oraz Birdman.

– To zabolało. Bardzo zabolało. Wiecie, o czym mówię. To bolało ogromnie. Obwiniam siebie za to, że nie byłem mentalnie przygotowany na rozczarowanie i za to, że automatycznie, mentalnie umieściłem siebie w tej pozycji. Jakby ktoś mi powiedział, że to moje miejsce. Obwiniam siebie za to – powiedział na transmisji live Lil Wayne.

– Myślałem, że nie ma nic lepszego niż to miejsce, ta scena, ta platforma w moim mieście, więc to bolało ogromnie, ale wy jesteście niesamowici. Było mi przykro, że nie dostałem tej szansy, ale kiedy poczułem się źle, przypomnieliście mi, że jestem niczym bez was… i to jest niesamowita rzeczywistość. Tak jak powiedziałem, to mnie złamało i próbuję się pozbierać – dodał.

Natomiast Kendrick Lamar po ogłoszeniu, że to on wystąpi, napisał krótko: „Wybrali właściwą osobę”. Oznacza to, że uważa się on za najlepszego kandydata, żeby wystąpić 9 lutego w Nowym Orleanie.


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

Czytaj dalej

News

Eminem w końcu trafił na płytę CD

Cztery nowe utwory w wersji deluxe.

Opublikowany

 

Przez

Album „The Death of Slim Shady (Coup De Grâce)” Eminema wreszcie jest dostępny na CD. Wydanie LP trafi do sprzedaży 25 października. Dodatkowo w sieci pojawiła się wersja deluxe wydawnictwa z nowym singlem promującym dzieło.

Album w wersji deluxe nosi tytuł „The Death of Slim Shady (Coup De Grâce): Expanded Mourner’s Edition”. Rozszerzona wersja zawiera cztery nowe utwory. Singlem promującym nową wersję jest „Fuel (Shady Edition)” featuring Westside Boogie & Grip:

Wyczekiwany przez fanów dwunasty album Eminema doczekał się wersji fizycznej. Trzy miesiące po premierze w serwisach streamingowych i sklepach z digitalem „The Death of Slim Shady (Coup De Grâce)” pojawiło się w sprzedaży na CD. 25 października ukaże się wersja LP.

„The Death of Slim Shady (Coup De Grâce)” debiutowało na szczycie zestawienia Billboardu, detronizując święcącą triumfy Taylor Swift. Wydawnictwo pojawiło się dotychczas w ośmiu wydaniach listy Billboard 200.

Album jest następcą wydanego w 2020 roku „Music to Be Murdered By”. Na krążku gościnnie pojawili się m.in. Skylar Grey, Jelly Roll, JID, Big Sean i BabyTron, a za produkcje odpowiadają m.in. Dr. Dre, Luis Resto, Foulmouth i sam Eminem. „The Death of Slim Shady” to koncept-album, a sam autor zaleca słuchanie krążka w kolejności jak z tracklisty. Tekstowo to Eminem – i Slim Shady – w szczytowej formie.

Eminem był jedną z gwiazd tegorocznej gali MTV Video Music Awards. Artysta wykonał na scenie medley złożony z singli „Houdini” i „Somebody Save Me”. Ten pierwszy uhonorowano dwiema statuetkami – dla najlepszego teledysku hip-hopowego i za najlepszą reżyserię.

W kawałku „Houdini” raper odwołuje się do swojego klasycznego singla „Without Me” z 2002 r. „Zgadnij, kto wrócił, kto znów wrócił / Shady znowu tu jest, powiedz znajomym” – słyszymy w nowym singlu. Wyprodukowany przez współpracującego z Eminemem od lat Luisa Resto „Houdini” zawiera cytaty z utworu „Abracadabra” Steve Miller Band, natomiast w tekście raper nawiązuje do Megan Thee Stallion i głośnego swego czasu incydentu, w wyniku którego artystka została postrzelona.

Teledysk jest bezpośrednim nawiązaniem do wspomnianego „Without Me”. Po przejściu przez tajemniczy portal Eminem z 2002 roku ląduje w przyszłości. W zrealizowanym w komiksowym stylu klipie gościnnie wystąpili m.in. 50 Cent, Pete Davidson, Dr. Dre, Snoop Dogg i Alchemist, ponadto zobaczymy w nim dwóch Eminemów – współczesnego i tego sprzed ponad dwóch dekad.

„Houdini” to kolejny wielki hit w bogatej karierze artysty. Utwór na samym Spotify zgromadził już blisko 400 mln streamów, a liczba wyświetleń teledysku przekroczyła 150 mln.


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

Czytaj dalej

News

Young Leosia i Bambi pokazały, jak śpiewają bez autotune’a

Jak brzmią bez wtyczek dwie najpopularniejsze raperki w kraju?

Opublikowany

 

Young Leosia i Bambi oodniosły niewątpliwy sukces komercyjny. Sukces, który prawdopodobnie nigdy nie byłby możliwy, gdyby nie magiczna wtyczka o nazwie autotune. W sieci ukazało się właśnie nagranie, gdzie możemy usłyszeć w pełnej krasie ich umiejętności wokalne.

Zarzuty wobec Young Leosi, że falszuje na koncertach, pojawiły się już w 2022 roku. O ile jeszcze w studiu można przykryć pewne niedoskonałości w głosie sztuczkami aranżacyjnymi, to podczas występów na żywo jest z tym znacznie trudniej. Jednak trudno stwierdzić, żeby w jakikolwiek sposób zaszkodziło to jej karierze, bo cały czas jest na nią hajp i skoro wtedy nie spadł, to i raczej teraz jej to nie grozi.

Natomiast do tej pory nie mogliśmy się przekonać jak to wygląda u Bambi. Jej fani dostali właśnie prezent w postaci nagrania ze studia, gdzie słyszymy jej prawdziwą barwę głosu. Jak to wygląda w praktyce możecie ocenić sami, jednak ostrzegamy, że słuchacie na własną odpowiedzialność.

Poniżej wideo:

@glamrap Young Leosia i Bambi bez autotune'a. #glamrap #youngleosia #autotune ♬ dźwięk oryginalny GlamRap.pl


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

Czytaj dalej

News

Żabson i Tomb nagrali z Norbim „Kobiety są gorące 2”

Wiemy, co Norbi robił w Hotelu Maffija.

Opublikowany

 

Przez

żabson tomb norbi

Obecność Norbiego na ostatnim „Hotelu Maffija” w Międzyzdrojach była zaskakująca. Od samego artysty dowiadujemy się, że nagrał on razem z Żabsonem i Tombem wspólny numer.

Norbi wziął udział w projekcie wytwórni SBM Label, ale jego utwór nigdy się nie ukazał. Okazuje się, że nagrał on z Żabsonem i Tombem kontynuację swojego największego hitu „Kobiety są gorące”.

– Zaprosili mnie. Pojechałem tam, żeby nagrać „Kobiety są gorące” w nowej wersji. Nagrałem to z Żabsonem. Szkoda, że to nie wyszło, bo to świetna wersja. Żabson zrobił kawał świetnej roboty. Wzięli kawałek sampla z oryginału. Świetnie to zrobili. Był tam jeszcze Tomb. Uważam, że powstał świetny kawałek. Mam go cały czas w telefonie – mówi Norbi w kanale Zero.

Czy kawałek „Kobiety są gorące 2” kiedykolwiek ujrzy światło dzienne? Norbi chciałby, żeby tak się stało, bo według niego to bardzo dobry numer. Nie jest on jednak osobą decyzyjną w tej kwestii.

Poniżej wideo:

@glamrap Norbi x Żabson x Tomb nagrali "Kobiety są gorące 2". #tomb #żabson #norbi #hotelmaffija #glamrap ♬ dźwięk oryginalny GlamRap.pl


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

Czytaj dalej

Popularne

Copyright © Łukasz Kazek dla GlamRap.pl 2011-2024.
(Ta strona może używać Cookies, przeglądanie jej to zgoda na ich używanie.)

error: