Sprawdź nas też tutaj

News

Wynagrodzenie za płytę 125 zł? Aro B atakuje Kamikaze Label

„Straszą mnie sądem. Wiem, że jest więcej poszkodowanych”.

Opublikowany

 

Aro B, który zajmuje się przede wszystkim robieniem blendów, ujawnił jak wygląda kontrakt z wytwórnią zrzeszającą głównie ulicznych artystów Kamikaze Label. Według producenta muzycznego szef wytwórni w umowie z nim wpisał kwotę wynagrodzenia za album „Power Play”… 125 zł. Udało się nam dotrzeć do tego konkretnego zapisu i fragment umowy możecie zobaczyć poniżej. – Trzy lata pracy nad płytą, przy której miałem cały czas pod górkę, żeby na końcu otrzymać 125 zł wynagrodzenia i zostać na lodzie przy kolejnej płycie. – komentuje Aro B.

Aro B przestrzega artystów przed zawieraniem umów z Kamikaze Label i wciąż walczy o prawa do swojej płyty, która podobno jest nadal sprzedawana, choć on nie otrzymuje z niej żadnych zysków.

Gdy obiecałeś mi pchnięcie płyty „Power Play” do Empiku byłem zajarany tym faktem tak samo jak tym, że będziesz opłacać ruchy przy kolejnej płycie. Jak już wiecie z wywiadu dla HipHopWeb.pl, po którym byłem straszony „rozjebaniem”, nic z tego nie wyszło. Co śmieszniejsze, nie mieliśmy nawet oficjalnie podpisanego kontraktu na tą płytę, bo były w nim nieścisłości: Po pierwsze – gość walnął się w PESELU Po drugie – w wynagrodzeniu za płytę wpisał 125 zł, które spokojnie mógłbym sobie zarobić pracując w normalnej tyrce w jeden dzień, a nie robiąc przez 3 lata płytę. Najgorsze w tym wszystkim było palenie jana dla osób, które się dograły i usłyszały że płyta miała trafić na półki Empiku. A sam „szef” Kamikaze powiedział, że Empik nie chciał płyt (dla osób nie w temacie – Empik kupi wszystko, tylko kwestia jest taka w jakiej ilości – bo mogą chcieć np. 200 sztuk albo też sztuk 15000 jak uznają, że coś sprzeda się lepiej). W sumie to olałem sprawę i chciałem zrobić kolejną płytę, zaprosiłem jako pierwszego Coversa i tutaj zaczęła się akcja – chłopak czekał na hajs za mix/mastering i się nie doczekał, bo chłop nie dał rady przelać 40zł… tak działa ta wytwórnia.

Chcę odzyskać prawa do swojej pierwszej płyty. Tymczasem gość nadal sprzedaje moją płytę za pośrednictwem sklepu Streetautonomy. Co więcej, ludzie którzy się dograli nie dostali nawet 1 sztuki płyty. Tak właśnie działa „poważna wytwórnia”, która straszy mnie sądem za strike’i na YouTube’ie. Trzy lata pracy nad płytą, przy której miałem cały czas pod górkę, żeby na końcu otrzymać 125zł wynagrodzenia i zostać na lodzie przy kolejnej płycie. Wiem, że nie jestem jedyną osobą oszukaną przez ten label i słyszałem w kuluarach o osobach poszkodowanych. Ja piszę ten post w ramach ostrzeżenia kolejnych, być może młodych artystów, którzy wiążą swoją przyszłość z tym labelem. Aż wypada przywołać przykład Faziego, który jest z nimi związany, również obrazuje jak owa wytwórnia działa, najwyraźniej najlepiej, skoro Cypis Solo musiał mu pomóc. Życzę wam miłego wieczoru i chciałbym, żeby nikt nie popełnił nigdy podobnego głupstwa podejmując z nimi współpracę. – napisał Aro B.

*Komentarze w artykule zostały wyłączone na wniosek Katarzyna Kaczmarska, Właściciel firmy Kamikaze Produkcja.

Popularne