Sprawdź nas też tutaj

News

2 Chainz i Lil Wayne wydali długo oczekiwany album

„Welcome 2 Collegrove” to następca wspólnego krążka artystów sprzed siedmiu lat.

Opublikowany

 

2 Chainz i Lil Wayne mają za sobą piękną i długą historię przyjaźni oraz współpracy. Wielokrotnie nagradzani Grammy raperzy właśnie napisali jej kolejny rozdział, wydając nakładem Def Jam Recordings album „Welcome 2 Collegrove”. Najnowszym promującym go singlem jest „Transparency” z gościnnym udziałem Ushera.

„Transparency” to następca dwóch wcześniejszych, bardzo dobrze przyjętych singli – „Presha” oraz „Long Story Short”. Premiera tego pierwszego miała miejsce w październiku na antenie NBC w programie „The Tonight Show Starring Jimmy Fallon”. Artyści nie tylko wykonali wówczas nowy utwór, ale usiedli także na kanapie u Fallona, udzielając mu wywiadu.

„Long Story Short” trafiło do sieci wraz z klipem 10 listopada. Trzy dni później 2 Chainz i Lil Wayne pojawili się w innym topowym programie telewizyjnym – „Jimmy Kimmel Live!” na antenie ABC. To właśnie tam miało miejsce premierowe wykonanie kawałka na żywo.

„Welcom 2 Collegrove” to wyczekiwany przez lata następca „ColleGrove”, wydanego w 2016 r. pierwszego kooperacyjnego albumu raperów. Tytuł wziął się z połączenia rodzinnych miast obu artystów. 2 Chainz pochodzi z College Park w stanie Georgia, na Lil Wayne z Hollygrove w Luizjanie.

Będący członkami „rapowej rodziny królewskiej” 2 Chainz i Lil Wayne są bliskimi przyjaciółmi i współpracownikami już od dwóch dekad. Po raz pierwszy połączyli siły w 2017 r. w ulicznym klasyku „Duffle Bag Boy” współtworzonej przez 2 Chainza grupy Playaz Circle. Singiel dotarł do 2. miejsca listy Billboard Rap i 15. Hot 100. Artyści mają na swoim koncie także nagrodzone platynowymi płytami kooperacje – „Rich As F*ck” i hymn klubów ze striptizem – „Bandz a Make Her Dance”, w którym rolę gospodarza wcielił się Juicy J.

Na przestrzeni swojej kariery 2 Chainz sprzedał ponad 10 mln płyt na całym świecie, zgromadził także ponad 11,5 mld streamów. Lil Wayne na zawsze przypieczętował natomiast swoje dziedzictwo „jednego z najlepiej sprzedających się artystów w historii”. Jego nagrania rozeszły się w łącznym nakładzie ponad 100 mln kopii, z czego 35 mln to albumy, a 90 kawałki sprzedane w digitalowej formie w samych Stanach.

Na stronie shop.2chainz.com znajdziecie nie tylko najnowsze informacje na temat „Welcome 2 Collegrove”, ale zamówicie też podpisane przez artystów egzemplarze albumu oraz merch.

Tracklista

  1. Scene 1: Welcome 2 Collegrove
  2. G6
  3. Big Diamonds ft. 21 Savage
  4. Presha
  5. Long Story Short
  6. Scene 2: Duffle Bag Boys
  7. Millions From Now
  8. Crazy Thick
  9. Transparency ft. Usher
  10. Significant Other
  11. Scene 3: Ladies Man
  12. P.P.A. Ft. Fabolous
  13. Oprah & Gayle ft. Benny the Butcher
  14. Shame
  15. Bars
  16. Scene 4: No Fent
  17. Godzilla ft. Vory
  18. Crown Snatcher
  19. Can’t Believe You ft. Rick Ross
  20. Scene 5: Never Was Lost
  21. Moonlight ft. Marsha Ambrosius

2 Chainz

Przełomem w karierze 2 Chainza był udział w nagraniu „Mercy” Kanyego Westa, w którym pojawił się u boku Big Seana oraz Pushy T. W sierpniu 2012 roku wydał debiutancki album „Based on a T.R.U. Story”, który pokrył się w USA złotem, otrzymał nominację do Grammy i dotarł na szczyt głównego notowania Billboardu. W sukcesie płyty pomogły przebojowe single „No Lie” z Drakiem (platyna), „Birthday Song” z Kanye Westem (podwójna platyna) i „I’m Different” (podwójna platyna). Sequel wydawnictwa, opublikowany we wrześniu 2013 roku „B.O.A.T.S. II: Me Time”, trafił na 1. miejsce hiphopowej listy sprzedaży. Płytę promował pokryty złotem singiel „Feds Watching” z Pharrellem.

W 2016 roku 2 Chainz wypuścił serię mixtape’ów („Felt Like Cappin”, „Daniel Son; Necklace Don”), a także wziął udział w realizacji albumu „ColleGrove” z Lil Waynem. Podsumowaniem pełnego sukcesów roku była pierwsza nagroda Grammy za udział w nagraniu „No Problem” Chance’a The Rappera.

Pierwszym solowym albumem rapera od 2013 roku był „Pretty Girls Like Trap Music” wydany w czerwcu 2017. W kolejnym roku na rynku pojawiły się EP-ki „The Play Don’t Care Who Makes It” (na której znalazł się złoty singiel „Proud” z YG i Offsetem) oraz „Hot Wings Are A Girl’s Best Friend”.

W marcu 2019 roku ukazała się kolejna płyta „Rap Or Go To The League”, na której znalazły się trzy multiplatynowe hity: „4 AM” z Travisem Scottem, „It’s A Vibe” z Ty Dolla $ign, Trey Songz & Jhené Aiko oraz „Good Drank” z Quavo & Gucci Mane. Album był określany jako najbardziej osobiste wydawnictwo w jego dotychczasowej karierze. „Rule The World” z udziałem Ariany Grande otrzymał nominację do nagrody MTV VMA, a platynowy przebój „Bigger Than You” z udziałem Drake’a i Quavo osiągnął prawie 100 milionów wyświetleń.

W styczniu 2020 roku 2 Chainz zaprezentował światu singiel z Futurem, „Dead Man Walking”, który przepowiedział nadchodzące miesiące pandemii. W listopadzie artysta wydał szósty album studyjny „So Help Me God”, na którym znalazły się także single „Money Maker” z Lil Waynem oraz „Quarantine Thick” z Mulatto. Na dzień przed premierą płyty ekskluzywny dostęp do nowych piosenek otrzymali gracze NBA 2K21 – to przełomowe osiągnięcie, które dodatkowo potwierdza jego wpływ na popkulturę.

W 2022 roku 2 Chainz wydał siódmy album studyjny, „Dope Don’t Sell Itself”, zawierający single „Million Dollars Worth Of Game” z udziałem 42 Dugga, „Pop Music” z Moneybagg Yo i Beatking oraz „Neighbors Know My Name”. 2 Chainz to nie tylko raper, ale i biznesmen – w ubiegłym roku zaliczył też współpracę z NFL.

Lil Wayne

Lil Wayne to ikona rapu, założyciel Young Money Entertainment, uznany autor, skater i filantrop, który bez wątpienia odcisnął piętno na współczesnej kulturze. Zgromadził 5 nagród Grammy i sprzedał ponad 100 milionów płyt na całym świecie. W ubiegłym roku zdobył pierwszy diamentowy certyfikat za przebój „Lollipop” ze Static Major.

W dorobku ma także wiele innych nagród, w tym 26 statuetek BET, 4 wyróżnienia Billboard Music Award, 7 statuetek MTV, 4 nagrody Soul Train i 52 BMI. Niedawno otrzymał prestiżową nagrodę Global Impact Award od The Recording Academy, wręczoną podczas eventu The Black Music Collective. Podczas gali BMI R&B/Hip-Hop Awards 2023 artysta został uhonorowany nagrodą BMI Icon Award. Co ważne, Lil Wayne jest pierwszym męskim wykonawcą, który pokonał Elvisa Presleya w liczbie utworów, które trafiły na listę Billboard Hot 100. Raper umieścił aż 183 singli w zestawieniu. Również 5 jego albumów znalazło się na szczycie listy Billboard Top 200.

Lil Wayne to także prezes wytwórni Young Money Entertainment, w barwach której płyty wydawali Drake, Nicki Minaj czy Tyga. Artysta powołał do życia fundację The One Family, skupiającą się na pomocy potrzebującej młodzieży. Raper stoi też na czele Young Money APAA Sports, która świadczy usługi agencyjne i marketingowe sportowcom z całego świata.

Jego siłę potwierdzają liczby w social mediach – łącznie obserwują go ponad 44 miliony fanów, z czego na Instagramie jest ich już 18 milionów. Zdumiewająca liczba 35 milionów słuchaczy miesięcznie dowodzi, że Lil Wayne jest już legendą.


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

News

Meek Mill jest wkurzony, że ludzie mówią o jego tweetach, a nie o tym, że pomaga młodym wyrwać się z ulicy

„Pchają złą narrację”.

Opublikowany

 

meek mill

Meek Mill ma dość tego, że opinię publiczną interesują wyłącznie jego wpisy w mediach społecznościowych. Raper twierdzi, że ta narracja celowo pomija realne działania, jakie podejmuje poza internetem, w tym pomoc młodym ludziom w wyrwaniu się z ulicy.

Meek Mill odniósł się na platformie X do tego, jak jest postrzegany przez pryzmat social mediów. Jego zdaniem media i komentatorzy chętnie podchwytują narrację o „problemowym Meeku z Twittera”, ignorując to, co faktycznie robi w realnym życiu.

– Pchają taką złą narrację, a nigdy nie wspominają o prawdziwych rzeczach, które robię. Pomagam młodym chłopakom zmieniać ich życie.

Raper dodał, że przez kilkanaście lat obecności w branży nie potrzebował tanich trików ani internetowych prowokacji, żeby utrzymać swoją pozycję.

– Jestem na świeczniku od 15 lat, bez gimmicków, myślę, że całkiem nieźle radzę sobie w social mediach. Czasem zacytuję linijkę z kawałka i już jestem na każdej stronie z clickbaitem w tytule.

Meek Mill ma rację w jednym – jego obecność w social mediach od lat dostarcza skrajnych emocji, od kontrowersji po absurd i humor.


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

Czytaj dalej

News

TikTok sprzedany – czy uniknie zamknięcia w USA?

Chińska platforma prawdopodobnie została uratowana.

Opublikowany

 

tiktok

Chiński właściciel TikToka dogadał się z Amerykanami, żeby zablokować groźbę bana w USA od 2026 roku. Kontrola właścicielska ma trafić w amerykańskie ręce, ale algorytm zostaje po stronie Chin.

ByteDance potwierdził porozumienie, na mocy którego większościową kontrolę nad TikTokiem w USA przejmą amerykańscy inwestorzy. Celem jest spełnienie warunków ustawy „sprzedaj albo zablokuj” i uniknięcie całkowitego wyłączenia aplikacji na rynku, z którego korzysta ponad 170 mln użytkowników.

Nowa spółka w USA ma być kontrolowana w 80,1 proc. przez inwestorów z USA i państw sojuszniczych, ale technologia decydująca o tym, co widzą użytkownicy, pozostanie własnością ByteDance i będzie jedynie licencjonowana.

W praktyce oznacza to, że infrastruktura i dane są pod amerykańskim nadzorem, ale algorytm pozostaje chińskim aktywem technologicznym.

Administracja Trumpa utrzymuje, że porozumienie spełnia wymogi ustawy. Część Republikanów otwarcie kwestionuje, czy licencjonowanie algorytmu zamiast jego sprzedaży realnie usuwa zagrożenia dla bezpieczeństwa narodowego.


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

Czytaj dalej

News

Young Buck miał już dość i zdissował Fat Joe

Obrywa też Jadakiss.

Opublikowany

 

young buck fat joe

Young Buck odpalił otwarty diss w stronę Fat Joe i zarzuca mu konfabulacje. Chodzi o historię sprzed lat, w której Joe twierdzi, że jego ekipa pobiła rapera z Tennessee. Buck odpowiada wprost: żadnego pobicia nie było, a cała opowieść to bajka pod podcasty.

Young Buck zapowiedział numer w social mediach, a chwilę później wypuścił pełnoprawny diss nagrany na bicie “Went Legit” od G Herbo. W niespełna dwuminutowym kawałku celuje nie tylko w Fat Joe, ale też w Jadakissa. Buck drwi z tego, że weterani rapu zamienili się w duet podcastowy:

„Ci raperzy muszą przestać łączyć siły w podcastach i odstawiać te ich scenki”.

W dalszej części numeru Buck wprost zaprzecza wersji wydarzeń przedstawianej przez Joe. Według niego nikt nikogo nie tknął, a cała historia jest kompletnie zmyślona. Pada też złośliwa linijka, w której raper ironicznie zastanawia się, czy opowieść Joe to jego własne słowa, czy raczej efekt „Ozempicu” (lek na cukrzycę stosowany do szybkiego zbijania wagi).

Cała sprawa zaczęła się od wypowiedzi Joe na podcaście “Joe and Jada”, gdzie raper z Bronksu po raz pierwszy publicznie opowiedział historię rzekomego zajścia sprzed lat. Joe twierdził, że doszło do niego w Chicago, po jednym z festiwali, w czasie gdy konflikt między Terror Squad a ekipą G-Unit był w szczytowej fazie. Według jego relacji Buck miał próbować go „ustawić”, Joe rzucił w jego stronę butelką z wodą i wyzwał go na konfrontację, po czym – jak stwierdził – jego ludzie mieli spuścić Buckowi lanie. – Nigdy wcześniej nikomu tej historii nie opowiadałem – mówił Joe w podcaście.

Diss na bicie G Herbo jest jasnym sygnałem, że Buck nie traktuje tej historii jak żartu, tylko jak bezczelne przeinaczanie faktów i próbę budowania sensacji po latach.


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

Czytaj dalej

News

Kizo testuje jedzenie z Bandurą i Mario

Raper pojawił się gościnnie na kanale „Na Hapsa”.

Opublikowany

 

Przez

kizo

Bandura i Mario ze SP. ZOO założyli wspólny kanał z kontentem jedzeniowym. W najnowszym odcinku pojawił się Kizo.

Na kanale „Na Hapsa” Bandura i Mario testują jarmark bożonarodzeniowy w Gdańsku, więc naturalnie gościnnie pojawił się Kizo ze swoją ekipą MTS. Raperzy testują typowe dla tego typu miejsc przekąski: kiełbasy, pierogi czy oscypki.


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

Czytaj dalej

News

Płatne streamy lepsze od darmowych? Youtube mówi weto polityce Billboardu

Odsłuchy z Youtube’a „mniej ważne” od tych ze Spotify.

Opublikowany

 

youtube

YouTube wycofuje swoje dane z list Billboardu po zmianach w algorytmie liczenia streamów. Platforma nie zgadza się na dalsze faworyzowanie odsłuchów płatnych kosztem darmowych. Decyzja wejdzie w życie w styczniu 2026 roku i uderzy w sposób tworzenia najważniejszych list muzycznych w USA.

YouTube oficjalnie ogłosił, że przestanie przekazywać dane streamingowe do Billboardu. Powodem jest aktualizacja formuły rankingowej, w której jeszcze większą wagę przypisano płatnym odsłuchom na żądanie, a mniejszą darmowym streamom z reklamami, czyli m.in. tym z YouTube’a. Billboard tłumaczy zmianę tym, że chce „lepiej odzwierciedlać wzrost przychodów ze streamingu i zmieniające się zachowania konsumentów”, jasno dając do zrozumienia, że dziś liczy się przede wszystkim streaming, a nie sprzedaż płyt czy singli.

YouTube uważa jednak, że to podejście jest oderwane od realiów. W opublikowanym wpisie platforma zarzuca Billboardowi stosowanie przestarzałego modelu. – Billboard używa nieaktualnej formuły, która wyżej waży streamy z subskrypcji niż te (darmowe) wspierane reklamami. To nie odzwierciedla tego, jak fani dziś angażują się w muzykę i ignoruje ogromne zaangażowanie słuchaczy bez subskrypcji – czytamy w oświadczeniu. YouTube przypomina też, że streaming odpowiada za 84% przychodów amerykańskiego rynku muzycznego. – Domagamy się po prostu, by każdy stream był liczony uczciwie i równo – niezależnie od tego, czy pochodzi z subskrypcji, czy z reklam, bo każdy fan ma znaczenie i każde odtworzenie powinno się liczyć.

Nowe zasady Billboardu zaczną obowiązywać od notowań publikowanych 17 stycznia 2026 roku i obejmą m.in. Billboard 200 oraz listy gatunkowe. W przypadku Billboard Hot 100 proporcja między odsłuchami płatnymi a darmowymi zostanie ustalona na poziomie 2,5:1. W praktyce oznacza to, że do uznania jednej sprzedaż albumu potrzeba będzie 2 500 darmowych streamów lub 1 000 płatnych. Dotychczas było to odpowiednio 3 750 i 1 250 odtworzeń. Różnica między darmowym a płatnym odsłuchem zostanie więc zmniejszona, ale nie zniknie.

YouTube uznał, że to wciąż za mało. W ramach protestu platforma zapowiedziała, że po 16 stycznia 2026 roku przestanie dostarczać swoje dane Billboardowi. W efekcie odsłuchy z YouTube’a nie będą uwzględniane w oficjalnych rankingach, co może mieć realny wpływ na pozycje artystów i wytwórni. To ryzykowny ruch, bo brak obecności w danych Billboardu może skłonić część branży do ograniczenia priorytetu dla YouTube’a jako kanału dystrybucji.

Sama platforma daje jednak do zrozumienia, że nie zamyka drzwi. – Jesteśmy zaangażowani w osiągnięcie sprawiedliwej reprezentacji na listach i mamy nadzieję, że będziemy mogli współpracować z Billboardem, aby do nich wrócić – podsumowano w komunikacie.

Faworyzowanie streamów np. ze Spotify względem Youtube’a wpisywałoby się poniekąd w pewną mało znaną wśród słuchaczy sytuację na polskim rynku. Spotify potrafi „obrazić się” na artystów, którzy uploadują najpierw swój utwór na Youtube, a dopiero później na Spotify. Platforma chce, żeby to najpierw u nich pojawił się dany kawałek albo chociaż równolegle z innymi serwisami i stara się nie dopuszczać do sytuacji, że utwory są uploadowane u nich dopiero po kilku dniach niż w innych serwisach.


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

Czytaj dalej

Popularne

Copyright © Łukasz Kazek dla GlamRap.pl 2011-2025.
(Ta strona może używać Cookies, przeglądanie jej to zgoda na ich używanie.)

error: