Sprawdź nas też tutaj

teledysk

Guzior łączy siły z Vito Bambino i reklamuje markę Ballantine’s

Posłuchajcie numeru „Chabo”.

Opublikowany

 

guzior ballantines

Spotkania tej dwójki artystów nie dało się przewidzieć. Guzior i Vito Bambino łączy niepodrabialny styl, ogromna popularność i chęć do podążania własnymi drogami, które właśnie się przecięły. „Chabo” to singiel stworzony przez Guziora i Vito Bambino, w ramach projektu Tak To Robię dla marki Ballantine’s.

Choć z pozoru więcej ich dzieli, niż łączy, to w pierwszym wspólnym utworze Vito i Guzior uzupełniają się jak dzień i noc. Mocne zderzenie artystów z różnych biegunów sceny muzycznej zaowocowało intrygującym utworem o tajemniczym tytule “Chabo” i towarzyszącej mu teledyskowej opowieści. Rozpoznawalne rapowe brzmienie Guziora połączone z wyrazistym wokalem Vito Bambino i zapadającym w pamięć tekstem dały nam utwór, który trudno wyrzucić z głowy. Za warstwę muzyczną odpowiada Favst, producent dobrze znany ze współpracy z czołowymi rapowymi artystami w Polsce. Kawałek stworzony przez tę kreatywną trójkę to przede wszystkim pochwała niezależności i sposobów na niepoddawanie się społecznemu szufladkowaniu. Artyści od początku chcieli stworzyć numer, w którym zachęcą do działania w zgodzie ze sobą i dewizą „Tak To Robię”. “Chabo” jest dokładnie o tym.

– Bandyta czy hultaj? Chabo na fulltime. Dzisiaj kulturka – wieczoru perspektywy to furtka – słyszymy w refrenie. Tytuł utworu to słowo „rzucone na stół” przez Vito Bambino, który choć urodził się w Polsce, to większość życia spędził w Niemczech. Chabo , to w niemieckim slangu ulicznym „ziomek”, przyjaciel, osoba żyjąca po swojemu. Ale jak żyć na swoich zasadach? Na te pytania odpowiada duet i pokazuje, co dla nich znaczy „Tak To Robię”. A przekaz, jaki niosą artyści to przede wszystkim odwaga do podążania własną, nie zawsze oczywistą, drogą i bycie w zgodzie z własnymi przekonaniami.

Równie nieprzeciętny jak artyści i tematyka jest filmowy teledysk do numeru Guziora i Vito Bambino. To opowieść o przenikaniu się z pozoru odległych światów, wartości i historii. Guzior jest paralelą nocy, która dla wielu stanowi tę ulotną część doby, w której mogą być naprawdę sobą, uwolnieni od konwenansów i spod czujnego oka i ocen innych. To nieskrępowanie, brak oczekiwań i wolność, jaką daje przebywanie z ludźmi. Jasne, kontrastujące światło dnia tworzy zupełnie inną przestrzeń, którą symbolicznie wypełnia Vito Bambino. Choć z założenia powinna być ona bezpieczna, sprzyjająca i optymistyczna to – jak pokazuje teledysk – codzienna rzeczywistość nie zawsze taka jest. O tym jak nie dać się przytłoczyć codzienności i jak robić swoje przekonują nas nie tylko bohaterowie teledysku, ale i sami artyści. Jak? W klipie zostały zaszyte QR kody, które przenoszą do ekskluzywnych materiałów.

W wersach Guziora słyszymy rozliczanie się ze środowiskiem, które nakłada na niego presję – zarówno twórczą, jak i wizerunkową. Raper stroni od social mediów i nie dzieli się swoim życiem inaczej niż poprzez muzykę, co dla wielu jest niezrozumiałe. Słyszymy więc: Nie patrz mi w oczy tylko na dorobek. Z drugiej strony spotyka go nacisk na częstsze wydawanie albumów, więc w „Chabo” odnosi się do tego, że po przerwie zawsze wraca ze zdwojoną siłą i za każdym razem udowadnia, że milczenie miewa sens: Kilka kroków w przód, a kilka w tył. Co przetańczę, to jutro odrobię, Twoje zdrowie!

Vito znany jest z twórczości, która podbija z równie dobrym skutkiem playlisty radiowe i serca słuchaczy alternatywy. Jak radzi sobie z rosnącymi oczekiwaniami fanów i sceny? Jak sam przyznaje: – Staram się nie czytać za dużo na swój temat. To działa w jedną i drugą stronę, bo omija mnie przez to masa pozytywnych komentarzy, ale to z kolei pomaga się uziemić. Jestem dorosłym typem, który kuma jak działają niektóre mechanizmy społeczne i wiem, że większość zarzutów skierowanych w moją stronę najzwyczajniej się nie pokrywa.


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

 

teledysk

Monepark „Diogenes nad jeziorkiem” – pierwszy singiel po Rap Generation

Nowy singiel to manifest wolności i zwiastun nowego rozdziału.

Opublikowany

 

Przez

monepark
fot. Piotr Zgoła

Finalista programu Rap Generation wraca z nowym utworem, który – choć utrzymany w konwencji letniego bangera – odsłania znacznie więcej niż tylko wakacyjny luz.

„Diogenes z Synopy jedzie nad jeziorko” to pierwszy oficjalny singiel Moneparka po finale programu, a wszystko wskazuje na to, że może to być zapowiedź jakiegoś większego solowego projektu.

Tytułowy Diogenes – starożytny cynik i mistrz radykalnego dystansu do społecznych konwenansów – staje się tu nie tylko symbolem, ale i alter ego. Utwór, pełen celowej dosadności, ironii i ucieczki od norm, można odczytać jako głos artystycznej osobowości Moneparka reprezentowanej przez VETO – jedno z trzech alter ego ujawnionych w Debacie Osobowości, którą można zobaczyć na kanale YouTube artysty.

W „Diogenesie…” VETO nie godzi się na świat reguł, ocen i korporacyjnego drylu. Odpowiada na nie śmiechem, dystansem i błogim „mam to w dupie”, wybierając zamiast tego słońce, jezioro i chwilę beztroski. Ale pod powierzchnią letniego refrenu („Pojadę nad jeziorko i będzie tam beztrosko”) kryje się głębszy komunikat – sprzeciw wobec presji przystosowania się i potrzeba życia na własnych zasadach, nawet jeśli oznacza to „wrzody od stresu” i „śmierdzące stopy”.
Ten singiel nie jest przypadkowy. To celowy wybór formy, estetyki i przekazu, który jednocześnie bawi, prowokuje i zapowiada, że Monepark wciąż ma wiele do powiedzenia – nie tylko w kontekście muzyki, ale i szerszej kulturowej rozmowy o tym, kim jesteśmy, gdy przestajemy spełniać cudze oczekiwania.

Czytaj dalej

teledysk

Lekcja historii z Cleo i Donatanem

Nowy singiel „Jestem stąd”.

Opublikowany

 

Przez

Po krótkiej przerwie koniecznej dla rozbudowy projektu „Równonoc: Raróg” (premiera: wrzesień) Cleo i Donatan wracają z nową muzyką.

Przypadające niedawno 1000-lecie koronacji Bolesława Chrobrego na pierwszego króla Polski było hucznie obchodzone w świecie kultury. Do artystów świętujących tę rocznicę dołączają teraz Cleo (w nowym alter ego – Runa) i Donatan, prezentując najnowszą odsłonę drugiej części płyty „Równonoc” – czyli utwór „Jestem stąd”. Motywacyjny i hymniczny nastrój utworu podkreśla piękny, edukacyjny teledysk z wykorzystaniem sztucznej inteligencji, opowiadający historię Chrobrego i sprawdzający się całkiem nieźle jako nowoczesna lekcja historii.

Przypomnijmy, że kontynuacja kultowego albumu „Równonoc” (w roku 2012 była to pierwsza polska hiphopowa płyta, która uzyskała status Diamentu!) zatytułowana „Równonoc: Raróg” finalnie ukaże się 19 września i zawierać będzie nowe legendy, przysłowia i humorystycznie ujęte słowiańskie maniery ubrane w przebojowe utwory wyprodukowane przez Donatana. Album jest współtworzony wokalnie przez Cleo i okraszony gościnnym udziałem plejady współczesnego rapu, jak i gwiazd z innych muzycznych światów. Z płyty ujawniono już 5 singli („Jabłonie”, „Pada Deszcz”, „Moje miejsce”, „Licho”, „Czym chata bogata”) w których pojawili się tacy goście jak Golec uOrkiestra, Viki Gabor, Jano Polska Wersja, Chinol Polska Wersja, Wac Toja, Bonson i Sarius. Udział kolejnych gości będzie stopniowo ujawniany wraz z premierami kolejnych singli i efektownych, klimatycznych videoklipów. Warto dodać też, że „Raróg” z tytułu płyty to słowiański odpowiednik Feniksa, ptaka symbolizującego nowe życie, odrodzenie i szczęście.

Album „Równonoc: Raróg” zaledwie po 24 godzinach od startu pre-orderu został zamówiony w tak dużej ilości, że kwalifikuje się on już do statusu Złotej Płyty, mamy więc do czynienia z jednym z najważniejszych muzycznych projektów roku 2025.

Czytaj dalej

teledysk

Kizo jest szefem

„Szczęście trzymało mnie się długo”.

Opublikowany

 

Przez

kizo
fot. Brixu

Kizo, jedna z najbardziej wyrazistych postaci na polskiej scenie rapowej, prezentuje nowy singiel zatytułowany „SZEF”.

To mocna, bezkompromisowa deklaracja niezależności i pewności siebie, w której artysta jeszcze raz udowadnia, że nie zamierza się nikomu podporządkowywać – ani w muzyce, ani w życiu.

W warstwie lirycznej nie brakuje odniesień do show-biznesu, kontrowersji medialnych oraz osobistych refleksji nad przemijaniem i własnym miejscem w branży.
Brzmieniowo utwór łączy charakterystyczny dla Kizo agresywny, nowoczesny styl z bangerową produkcją, w której nie brakuje orientalnych, arabskich motywów.

Czytaj dalej

teledysk

Gural szerzy hip-hopowe „alleluja” w UK

„Trzymam w ryzach rap grę”.

Opublikowany

 

Przez

Donguralesko kontynuuje promocję nowej płyty „Atlas”, której premiera odbędzie się 16 maja.

– Razem z LifeMediaEnt podczas londyńskiej trasy koncertowej Gurala odwiedziliśmy z kamerą kilka klimatycznych miejscówek w stolicy Wielkiej Brytanii. Wszędzie czuliśmy się jak w domu, szerząc hiphopowe „alleluja”.

Za produkcję odpowiada Sher7ock.

Czytaj dalej

teledysk

Hans z 52 Dębiec z wyjątkową kontynuacją „Polak wyjątkowy song 2”

„Druga część przeboju wszechczasów”.

Opublikowany

 

hans 52 dębiec

14 lat temu Hans wypuścił numer „Polak wyjątkowy song”, który okazał się wielkim hitem. Właśnie otrzymaliśmy jego kontynuację.

– Cyrk wyruszył! Niedługo wybory, a wybór może być tylko jeden Boomer’s Paradise dla każdego! Druga część przeboju wszechczasów „Polak Wyjątkowy Song”! – komentuje raper.

„Polak wyjątkowy song 2” promuje nowy album Hansa i Ślimaka Boomer’s Paradise, który ukazał się 1 kwietnia.

Czytaj dalej

Popularne

Copyright © Łukasz Kazek dla GlamRap.pl 2011-2025.
(Ta strona może używać Cookies, przeglądanie jej to zgoda na ich używanie.)

error: