teledysk
Guzior łączy siły z Vito Bambino i reklamuje markę Ballantine’s
Posłuchajcie numeru „Chabo”.

Spotkania tej dwójki artystów nie dało się przewidzieć. Guzior i Vito Bambino łączy niepodrabialny styl, ogromna popularność i chęć do podążania własnymi drogami, które właśnie się przecięły. „Chabo” to singiel stworzony przez Guziora i Vito Bambino, w ramach projektu Tak To Robię dla marki Ballantine’s.
Choć z pozoru więcej ich dzieli, niż łączy, to w pierwszym wspólnym utworze Vito i Guzior uzupełniają się jak dzień i noc. Mocne zderzenie artystów z różnych biegunów sceny muzycznej zaowocowało intrygującym utworem o tajemniczym tytule “Chabo” i towarzyszącej mu teledyskowej opowieści. Rozpoznawalne rapowe brzmienie Guziora połączone z wyrazistym wokalem Vito Bambino i zapadającym w pamięć tekstem dały nam utwór, który trudno wyrzucić z głowy. Za warstwę muzyczną odpowiada Favst, producent dobrze znany ze współpracy z czołowymi rapowymi artystami w Polsce. Kawałek stworzony przez tę kreatywną trójkę to przede wszystkim pochwała niezależności i sposobów na niepoddawanie się społecznemu szufladkowaniu. Artyści od początku chcieli stworzyć numer, w którym zachęcą do działania w zgodzie ze sobą i dewizą „Tak To Robię”. “Chabo” jest dokładnie o tym.
– Bandyta czy hultaj? Chabo na fulltime. Dzisiaj kulturka – wieczoru perspektywy to furtka – słyszymy w refrenie. Tytuł utworu to słowo „rzucone na stół” przez Vito Bambino, który choć urodził się w Polsce, to większość życia spędził w Niemczech. Chabo , to w niemieckim slangu ulicznym „ziomek”, przyjaciel, osoba żyjąca po swojemu. Ale jak żyć na swoich zasadach? Na te pytania odpowiada duet i pokazuje, co dla nich znaczy „Tak To Robię”. A przekaz, jaki niosą artyści to przede wszystkim odwaga do podążania własną, nie zawsze oczywistą, drogą i bycie w zgodzie z własnymi przekonaniami.
Równie nieprzeciętny jak artyści i tematyka jest filmowy teledysk do numeru Guziora i Vito Bambino. To opowieść o przenikaniu się z pozoru odległych światów, wartości i historii. Guzior jest paralelą nocy, która dla wielu stanowi tę ulotną część doby, w której mogą być naprawdę sobą, uwolnieni od konwenansów i spod czujnego oka i ocen innych. To nieskrępowanie, brak oczekiwań i wolność, jaką daje przebywanie z ludźmi. Jasne, kontrastujące światło dnia tworzy zupełnie inną przestrzeń, którą symbolicznie wypełnia Vito Bambino. Choć z założenia powinna być ona bezpieczna, sprzyjająca i optymistyczna to – jak pokazuje teledysk – codzienna rzeczywistość nie zawsze taka jest. O tym jak nie dać się przytłoczyć codzienności i jak robić swoje przekonują nas nie tylko bohaterowie teledysku, ale i sami artyści. Jak? W klipie zostały zaszyte QR kody, które przenoszą do ekskluzywnych materiałów.
W wersach Guziora słyszymy rozliczanie się ze środowiskiem, które nakłada na niego presję – zarówno twórczą, jak i wizerunkową. Raper stroni od social mediów i nie dzieli się swoim życiem inaczej niż poprzez muzykę, co dla wielu jest niezrozumiałe. Słyszymy więc: Nie patrz mi w oczy tylko na dorobek. Z drugiej strony spotyka go nacisk na częstsze wydawanie albumów, więc w „Chabo” odnosi się do tego, że po przerwie zawsze wraca ze zdwojoną siłą i za każdym razem udowadnia, że milczenie miewa sens: Kilka kroków w przód, a kilka w tył. Co przetańczę, to jutro odrobię, Twoje zdrowie!
Vito znany jest z twórczości, która podbija z równie dobrym skutkiem playlisty radiowe i serca słuchaczy alternatywy. Jak radzi sobie z rosnącymi oczekiwaniami fanów i sceny? Jak sam przyznaje: – Staram się nie czytać za dużo na swój temat. To działa w jedną i drugą stronę, bo omija mnie przez to masa pozytywnych komentarzy, ale to z kolei pomaga się uziemić. Jestem dorosłym typem, który kuma jak działają niektóre mechanizmy społeczne i wiem, że większość zarzutów skierowanych w moją stronę najzwyczajniej się nie pokrywa.
Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

teledysk
Monepark „Diogenes nad jeziorkiem” – pierwszy singiel po Rap Generation
Nowy singiel to manifest wolności i zwiastun nowego rozdziału.

Finalista programu Rap Generation wraca z nowym utworem, który – choć utrzymany w konwencji letniego bangera – odsłania znacznie więcej niż tylko wakacyjny luz.
„Diogenes z Synopy jedzie nad jeziorko” to pierwszy oficjalny singiel Moneparka po finale programu, a wszystko wskazuje na to, że może to być zapowiedź jakiegoś większego solowego projektu.
Tytułowy Diogenes – starożytny cynik i mistrz radykalnego dystansu do społecznych konwenansów – staje się tu nie tylko symbolem, ale i alter ego. Utwór, pełen celowej dosadności, ironii i ucieczki od norm, można odczytać jako głos artystycznej osobowości Moneparka reprezentowanej przez VETO – jedno z trzech alter ego ujawnionych w Debacie Osobowości, którą można zobaczyć na kanale YouTube artysty.
W „Diogenesie…” VETO nie godzi się na świat reguł, ocen i korporacyjnego drylu. Odpowiada na nie śmiechem, dystansem i błogim „mam to w dupie”, wybierając zamiast tego słońce, jezioro i chwilę beztroski. Ale pod powierzchnią letniego refrenu („Pojadę nad jeziorko i będzie tam beztrosko”) kryje się głębszy komunikat – sprzeciw wobec presji przystosowania się i potrzeba życia na własnych zasadach, nawet jeśli oznacza to „wrzody od stresu” i „śmierdzące stopy”.
Ten singiel nie jest przypadkowy. To celowy wybór formy, estetyki i przekazu, który jednocześnie bawi, prowokuje i zapowiada, że Monepark wciąż ma wiele do powiedzenia – nie tylko w kontekście muzyki, ale i szerszej kulturowej rozmowy o tym, kim jesteśmy, gdy przestajemy spełniać cudze oczekiwania.

Po krótkiej przerwie koniecznej dla rozbudowy projektu „Równonoc: Raróg” (premiera: wrzesień) Cleo i Donatan wracają z nową muzyką.
Przypadające niedawno 1000-lecie koronacji Bolesława Chrobrego na pierwszego króla Polski było hucznie obchodzone w świecie kultury. Do artystów świętujących tę rocznicę dołączają teraz Cleo (w nowym alter ego – Runa) i Donatan, prezentując najnowszą odsłonę drugiej części płyty „Równonoc” – czyli utwór „Jestem stąd”. Motywacyjny i hymniczny nastrój utworu podkreśla piękny, edukacyjny teledysk z wykorzystaniem sztucznej inteligencji, opowiadający historię Chrobrego i sprawdzający się całkiem nieźle jako nowoczesna lekcja historii.
Przypomnijmy, że kontynuacja kultowego albumu „Równonoc” (w roku 2012 była to pierwsza polska hiphopowa płyta, która uzyskała status Diamentu!) zatytułowana „Równonoc: Raróg” finalnie ukaże się 19 września i zawierać będzie nowe legendy, przysłowia i humorystycznie ujęte słowiańskie maniery ubrane w przebojowe utwory wyprodukowane przez Donatana. Album jest współtworzony wokalnie przez Cleo i okraszony gościnnym udziałem plejady współczesnego rapu, jak i gwiazd z innych muzycznych światów. Z płyty ujawniono już 5 singli („Jabłonie”, „Pada Deszcz”, „Moje miejsce”, „Licho”, „Czym chata bogata”) w których pojawili się tacy goście jak Golec uOrkiestra, Viki Gabor, Jano Polska Wersja, Chinol Polska Wersja, Wac Toja, Bonson i Sarius. Udział kolejnych gości będzie stopniowo ujawniany wraz z premierami kolejnych singli i efektownych, klimatycznych videoklipów. Warto dodać też, że „Raróg” z tytułu płyty to słowiański odpowiednik Feniksa, ptaka symbolizującego nowe życie, odrodzenie i szczęście.
Album „Równonoc: Raróg” zaledwie po 24 godzinach od startu pre-orderu został zamówiony w tak dużej ilości, że kwalifikuje się on już do statusu Złotej Płyty, mamy więc do czynienia z jednym z najważniejszych muzycznych projektów roku 2025.

Kizo, jedna z najbardziej wyrazistych postaci na polskiej scenie rapowej, prezentuje nowy singiel zatytułowany „SZEF”.
To mocna, bezkompromisowa deklaracja niezależności i pewności siebie, w której artysta jeszcze raz udowadnia, że nie zamierza się nikomu podporządkowywać – ani w muzyce, ani w życiu.
W warstwie lirycznej nie brakuje odniesień do show-biznesu, kontrowersji medialnych oraz osobistych refleksji nad przemijaniem i własnym miejscem w branży.
Brzmieniowo utwór łączy charakterystyczny dla Kizo agresywny, nowoczesny styl z bangerową produkcją, w której nie brakuje orientalnych, arabskich motywów.

Donguralesko kontynuuje promocję nowej płyty „Atlas”, której premiera odbędzie się 16 maja.
– Razem z LifeMediaEnt podczas londyńskiej trasy koncertowej Gurala odwiedziliśmy z kamerą kilka klimatycznych miejscówek w stolicy Wielkiej Brytanii. Wszędzie czuliśmy się jak w domu, szerząc hiphopowe „alleluja”.
Za produkcję odpowiada Sher7ock.
teledysk
Hans z 52 Dębiec z wyjątkową kontynuacją „Polak wyjątkowy song 2”
„Druga część przeboju wszechczasów”.

14 lat temu Hans wypuścił numer „Polak wyjątkowy song”, który okazał się wielkim hitem. Właśnie otrzymaliśmy jego kontynuację.
– Cyrk wyruszył! Niedługo wybory, a wybór może być tylko jeden Boomer’s Paradise dla każdego! Druga część przeboju wszechczasów „Polak Wyjątkowy Song”! – komentuje raper.
„Polak wyjątkowy song 2” promuje nowy album Hansa i Ślimaka Boomer’s Paradise, który ukazał się 1 kwietnia.
-
News4 dni temu
Śmierć Joki. Fani od miesiąca wiedzieli, że z raperem jest źle
-
News4 dni temu
Rapowa scena płacze. Pezet, Słoń, Włodi, Peja czy Pih żegnają śp. brata Jokę
-
News5 dni temu
Joka z Kalibra 44 nie żyje
-
News2 dni temu
DJ Hazel nie żyje – legendarny polski artysta
-
News2 dni temu
Sushi z Krakowa promuje się na śmierci Joki. Skandaliczna reklama
-
News4 dni temu
Arek Tańcula, który zdissował Tedego, ujawnił swoje zarobki z muzyki
-
News3 dni temu
Open’er wraca do TVP po 15 latach
-
News3 dni temu
Suja pokazał problemy z zębami. Powinien pilnie iść do dentysty?