Sprawdź nas też tutaj

News

Najlepszy hip-hopowy klip 2023 wybrany

Wyniki gali PL Music Video Awards.

Opublikowany

 

fot. Patryk Grądys

Teledysk „Bym poszedł” został wybrany najlepszym klipem 2023 roku w kategorii hip-hop. Wideo promuje płytę składu Łona x Konieczny x Krupa „Taxi”.

6 edycja jedynego w Polsce festiwalu wideoklipów przeszła do historii. Jury w składzie: Bovska, Helena Ganjalyan, Maciej Aleksander Bierut, Filip Załuska i Michał Jankowski zdecydowało, że najlepszym polskim teledyskiem 2023 jest klip autorstwa Nikodema Marka i Kuby Wójcika do utworu FIFI HOLLYWOOD Darii Zawiałow. – Za świetnie zobrazowaną emocję tęsknoty za czymś trudnym do uchwycenia w słowach, podejrzaną okiem kamery
w sposób niewymuszony i lekki, a jednocześnie wciągający. Za świetne zdjęcia, casting
i spójność z muzyką i tekstem.

PL Music Video Awards to jedyne w Polsce wydarzenie w całości poświęcone wideoklipom. – Jesteśmy dumni, że dzięki nam Łódź stała się stolicą polskiego wideoklipu i miejscem spotkań twórców oraz miłośników wideoklipów. Twórcy cieszą się z nominacji i przyznanych przez Jury nagród – mówi Wojtek Augustyniak, organizator festiwalu.

Ta edycja wydarzenia była wręcz rekordowa. A to za sprawą twórców, którzy zgłosili w sumie 963 teledysków, a to oznacza o ponad 400 klipów więcej niż rok temu. Wyniki obrad Jury zostały ogłoszone podczas uroczystej gali w Monopolis prowadzonej przez Paulę Jeronim
i Maxa Kapłona, której motywem przewodnim były lata 90.

Zdobywcy Grand Prix poza statuetką otrzymują również nagrodę o wartości 10 000 zł
w postaci opłacenia części kosztów produkcji kolejnego teledysku. Nagrodę ufundował partner festiwalu firma Film Produkcja.

Zwycięzcy 6. edycji PL Music Video Awards:

Grand Prix – Nikodem Marek, Jakub Wójcik za teledysk „FIFI HOLLYWOOD” (Daria Zawiałow)

Uzasadnienie jury: Za świetnie zobrazowaną emocję tęsknoty za czymś trudnym do uchwycenia w słowach, podejrzaną okiem kamery w sposób niewymuszony i lekki,
a jednocześnie wciągający. Za świetne zdjęcia, casting i spójność z muzyką i tekstem.

Alternatywa – Dawid Misiorny & Tymon Nogalski za teledysk „DO WIDZENIA” (ZDECHŁY OSA FEAT. BRODKA)

Uzasadnienie jury: Za oryginalne podejście do narracji wizualnej wykorzystującej motyw upozorowanej filmowej Stopklatki. Za oryginalne pokazanie zderzenia dwóch scenicznych osobowości Brodki i Zdechłego osy — ich estetyk, stylu i podejścia do grania muzyki.

Dance/Electronic – Mikołaj Rudyk, Jakub Polaczyk za teledysk „My Devils” (naked relaxing)

Uzasadnienie jury: Drapieżność to siła, energia, i moc, której nie można zignorować. Jury doceniło nie tylko oryginalność formy, która ukazuje znane motywy w nowy sposób, ale również aspekt użycia AI, który stanowi integralną część historii, a nie jest tylko efektem. To dzieło, które pulsuje intensywnością i zostaje w pamięci.

Hip-hop – Krzysztof Kiziewicz za teledysk „BYM POSZEDŁ” (Łona x Konieczny x Krupa)

Uzasadnienie jury: Za wykorzystanie nieszablonowego tematu do gatunku muzycznego, który zwiększa głębię przekazu utworu, za prawdę życia codziennego i ludzkie podejście, za użyczenie sceny i pokierowanie światła reflektorów na tych, którzy są w nim rzadko.

Pop – Nikodem Marek, Jakub Wójcik za teledysk „FIFI HOLLYWOOD” (Daria Zawiałow)

Uzasadnienie jury: Za uchwycenie czegoś niezwykle ulotnego — momentu bycia poza czasem i miejscem, za zabranie nas do ciekawie utkanego świata, który wzbudza pragnienie bycia tam z bohaterami, pragnienie swobody; za klimat, feeling, zmysłowość, nienachalność i lekkość. Za sznyt operatorski, piękne kolory i dopracowane kadry.

Rock i Ostre Brzmienia – Dariusz Szermanowicz za teledysk „Once Upon A Pale Horse” (Behemoth)

Uzasadnienie jury: Za bardzo wysoki poziom wizualny, który konsekwentnie realizuje od lat identyfikację wizualną najlepszej grupy heavymetalowej na świecie.

Extra – Mateusz Miszczyński za teledysk „Don’t break my heart” (hania rani)

Uzasadnienie jury: Za oszczędną, minimalistyczną formę, refleksyjność i pozostawienie przestrzeni dla wyobraźni widza, za czułość względem bohaterki. Za konsekwentnie budowany język reżysera i operatora.

Mikrobudżet – Gomie The Homie, Kamili Cesarskiej i Weroniki Biniek za teledysk „EJ STOP” (Odys)

Uzasadnienie jury: Za dystans, poczucie humoru, wyczucie stylu i konsekwentną realizację całości, mimo skromnych możliwości finansowych.

Animacja – Kamil Wójcik za teledysk „Ryż i kurczak” (BLITZED)

Uzasadnienie jury: Za wspaniałe wykorzystanie wymierającego gatunku ręcznie rysowanej animacji i oryginalną estetykę, za błyskotliwe poczucie humoru, które ukazuje się też na drugim i trzecim planie, za kinetyczną energię opowiadanej historii, którą nie ustępuje ani na krok żywiołowej muzyce.

Ważny Przekaz – Stefan Łazarski za teledysk „Jaguary” (Zero89)

Uzasadnienie jury: Twórcy w filmowej, bardzo realistycznej i niemal dokumentalnej formie pokazali świat funkcjonujący obok nas w ukryciu. Jego brutalność
i bezwzględność. Bolesny obraz pozostający długo w pamięci — bardzo mocny przekaz.

All Around the World – Gregory Ohrel za teledysk „Nsera feat. Damon” (Fatoumata Diawara)
Uzasadnienie jury: Jury doceniło pracę, w której w nowoczesnej formie, budując sugestywne metafory, twórca ukazuje, że relacje między Afryką i Zachodem, między kulturą masową a rdzenną tradycją pozostają oparte na jawnej i ukrytej przemocy. Trafny dobór środków i wizualne piękno teledysku wyostrza krytyczny przekaz.

Nagroda Publiczności – Kamil Wójcik za teledysk „Ryż i kurczak” (BLITZED)
Zobacz pełną listę nominowanych!

Masterclass i warszaty w klimacie lat 90.

PL Music Video Awards to też spotkania i panele dyskusyjne z profesjonalistami z branży. Festiwal otworzył panel „Kolorowe sny lat 90. Retro Rewind” Romana i Wojciecha Przylipiaków. Masterclass i warsztaty prowadzili: Bartłomiej Topa, Igor Kaczmarek, Marek Skrzecz, Jarosław Szoda, Konrad Mikołajczyk i Karol Brzeziński z Film Produkcja oraz jurorzy: Maciej Aleksander Bierut, Filip Załuska, Helena Ganjalyan i Bartek Szpak. Tradycyjnie, jak co roku, nie zabrakło też Nocy Polskich Wideoklipów, czyli pokazu nominowanych teledysków. Wstęp na wszystkie wydarzenia był bezpłatny!

Organizatorem festiwalu PL Music Video Awards jest Fundacja Inicjatyw Kulturalnych „Plaster”. Partner główny to Łódzkie Centrum Wydarzeń. Partner miejsca — Monopolis. Partnerzy wydarzenia: ZAiKS Film Produkcja, ASP Łódź, Przestrzeń, Akademickie Centrum Designu, Mitsubishi Motors Polska, PURO Łódź, Mediateka MeMo, ŁOWCY, Niebostan, Przestrzeń, Oxymoron. Festiwal realizowany jest dzięki dofinansowaniu z budżetu Miasta Łodzi.


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

 
Kliknij i skomentuj
Subscribe
Powiadom o

News

Mamy beef. White 2115 odpowiada Białasowi

„Rodzina ma znaczenie”.

Opublikowany

 

Przez

Po kilku godzinach od dissu Białasa, White 2115 odpowiada kawałkiem „Rodzina ma znaczenie”.


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

Czytaj dalej

News

Tede, O.S.T.R. i Sarius nagrali hymn na Stadionie Olimpijskim

Trójka raperów zagra też specjalny koncert dla kibiców.

Opublikowany

 

Przez

Czołowi polscy raperzy – Tede, O.S.T.R. i Sarius – nagrali nowy hymn Panthers Wrocław – zespołu reprezentującego Polskę w prestiżowej europejskiej lidze futbolu amerykańskiego. Teledysk zrealizowany wspólnie z ikonami polskiego hip-hopu na Stadionie Olimpijskim we Wrocławiu jest już obejrzenia w serwisie YouTube. Co więcej, w przerwie meczu 26 maja na Tarczyński Arenie trójka raperów zagra koncert dla kibiców.

Tede, O.S.T.R. i Sarius to legendy polskiej sceny muzycznej i autorzy wielu słynnych singli i uznawanych za klasyczne albumów. Ich największe przeboje w serwisach streamingowych notują setki milionów odtworzeń. Raperzy, którzy prywatnie są również fanami futbolu amerykańskiego, nie kryją ekscytacji związanej ze współpracą z Panthers Wrocław.

Teledysk zrealizowany wspólnie z raperami jest już do obejrzenia w serwisie YouTube. Utwór ma zagrzewać wrocławskich zawodników do walki o mistrzostwo Europy. Panthers Wrocław to czołowy klub futbolu amerykańskiego w Europie. Zespół reprezentuje Polskę w prestiżowych międzynarodowych rozgrywkach European League of Football, w których biorą udział jedynie najsilniejsze futbolowe drużyny z najsłynniejszych europejskich metropolii – m.in. Berlina, Wiednia, Paryża, Mediolanu, Pragi czy Madrytu.

Hip-Hop i futbol amerykański od zawsze idą w parze, a na stadionach czy to w USA czy w Europie możemy usłyszeć największe muzyczne przeboje. Od kilku lat chcieliśmy stworzyć hymn z udziałem raperów, którzy są też fanami naszego sportu i w końcu się udało. O.S.T.R., Tede i Sarius śledzą na bieżąco nasze rozgrywki i od samego początku rozmów podeszli do projektu z wielką zajawką, tworząc cały koncept utworu.
-mówi Kuba Głogowski, general manager Panthers Wrocław.

Panthers Wrocław rozpoczną sezon European League of Football 26 maja od hitowego spotkania na Tarczyński Arenie. Ich przeciwnikami będą goście ze stolicy Niemiec – ekipa Berlin Thunder. Bilety na to wydarzenie trafiły już do sprzedaży. Polsko-niemiecki pojedynek będzie transmitowany na żywo w telewizji. Pozostałe mecze domowe zespół rozegra na Stadionie Olimpijskim we Wrocławiu.

W przerwie spotkania Tede, O.S.T.R. i Sarius zagrają wspólnie nagrany dla Panthers utwór oraz swoje solowe single dla kibiców zgromadzonych na trybunach. To unikalna okazja, aby usłyszeć na żywo największe gwiazdy polskiego hip-hopu, jednocześnie uczestnicząc w wielkim międzynarodowym widowisku sportowym.


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

Czytaj dalej

News

Netflix szuka gwiazdy polskiego rapu – rusza nowy program

Polska edycja programu Rhythm + Flow.

Opublikowany

 

Przez

Netflix ogłosił program Nowa Fala Rapu, czyli muzyczne talent show, które powstanie na bazie amerykańskiej wersji formatu Rhythm + Flow. Castingi do produkcji ruszyły 8 maja.

Nowa Fala Rapu to muzyczne talent show w serwisie Netflix, prowadzone przez czołówkę artystów z branży, gotowych odkryć nową gwiazdę rapu. W programie wezmą udział uczestnicy z całego kraju, którzy są głodni sukcesu i gotowi udowodnić, że mają wszystko, co potrzebne, aby zdobyć główną nagrodę pieniężną oraz tytuł najnowszej gwiazdy rapu w Polsce.

Nowa Fala Rapu to polska edycja programu Rhythm + Flow, który podbił serca widzów nie tylko w Stanach Zjednoczonych, ale także został entuzjastycznie przyjęty w innych krajach, takich jak Francja, a niedawno również Włochy.

Produkcja: FremantleMedia
Producent: Julita Brutus
Producent liniowy: Mikołaj Pazio
Producent wykonawczy: Piotr Radzymiński


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

Czytaj dalej

News

Sentino vs Tomek Olejnik i wyciekające numery telefonów

Ktoś chce skonfliktować Tomka z Sebastianem?

Opublikowany

 

sentino olejnik

Do sieci wypłynął numer telefonu Sentino, a o leak został oskarżony Tomek Olejnik, który jednak wszystkiemu zaprzecza.

Tomek Olejnik zleakował numeru telefonu Sentino?

W sieci zaczęły pojawiać się screeny konwersacji Tomka Olejnika, z której wynika, że jakiś wierzyciel chce od niego pieniądze, ale Tomek przekierowuje go do Sentino udostępniając mu jego numer telefonu.

Screen rzekomych rozmów Tomka Olejnika
Screen rzekomych rozmów Tomka Olejnika

Olejnik zaprzecza

Tomek wszystkiemu zaprzecza. Twierdzi, że powyższe screeny zostały sfabrykowane, żeby pokłócić go z Sentino. – To fejk i ktoś sobie robi jaja przerabiając moją konwersację, że niby dodałem do neta numer Sentino – napisał.

Tomek dementuje, że to on zleakował numer rapera

Sentino w odwecie chciał zleakować numer Olejnika

Tymczasem od byłego współpracownika Sentino serwis GlamRap.pl otrzymał jego konwersację z raperem, który w odwecie za leak chciał udostępnić w sieci numer tel. Tomka i wycofać jego nowy kawałek z serwisów streamingowych.

– Olejnik szmata j*bana, jutro wycofamy numer mu. Wstaw jego, na jakieś Wykopy, bo ja tego nie mam – napisał Sebastian.

Tomek zaprzecza, że to on zleakował numer Sentino, a ten ma też wystarczająco dużo wrogów, żeby mógł to zrobić ktoś inny chcąc zrzucić winę na Tomka. Obaj panowie w różnych relacjach czy na streamach na ten moment mówią o sobie dobrze, więc wychodzi na to, że nie ma między nimi żadnego konfliktu.


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

Czytaj dalej

News

White 2115: „Jakaś c*pa pisze: nie jesteś raperem”

„Numer jeden k*rwa na cały kraj. Hitów tyle co Zenek przez całą karierę”.

Opublikowany

 

Przez

white 2115

Po spektakularnym sukcesie dwóch singli opublikowanych w połowie kwietnia, White 2115 nie próżnuje i prezentuje nowy utwór. Właśnie ukazał się „Najmłodszy Książę”, którego tytuł nawiązuje do drugiego solowego albumu artysty wydanego w 2019 roku. Singiel jest dostępny we wszystkich serwisach streamingowych, a teledysk można obejrzeć na kanale artysty na YouTube.

To kolejny z serii utworów White’a 2115, którymi raper promuje swój nadchodzący album. Do tej pory ukazały się „Spadająca Gwiazda” i „Offwhite” – oba spotkały się z bardzo pozytywnym odbiorem słuchaczy, o czym świadczą wysokie miejsca na liście najpopularniejszych polskich utworów na Spotify w niedługim czasie od ich premiery. Najnowszy singiel – „Najmłodszy Książę” – utrzymany jest w jeszcze innym brzmieniu, a tekst charakteryzują szczere i bezpośrednie wersy odnoszące się do wydarzeń z ostatnich tygodni i miesięcy.

„Jakaś cipa pisze: nie jesteś raperem. Numer jeden k*rwa na cały kraj. Hitów tyle co Zenek przez całą karierę” – nawija Łajcior.

Kawałka można posłuchać we wszystkich serwisach streamingowych, a na YouTube trafił wraz z teledyskiem. Ten dostępny jest na oficjalnym kanale artysty.


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

Czytaj dalej

News

White Widow zdobywa dwie platyny i rusza z preorderem nowego projektu

Kosior, Bary, Chłopiec i Macias mają niemałe powody do dumy.

Opublikowany

 

Przez

white widow

Ekipa White Widow zdobyłą dwie platynowe płyty i ruszyła ze przedsprzedażą winylowego wydania „Parę Głów Dalej”, które jest dostępne na tej stronie.

Limitowana do jedynie 500 sztuk, ręcznie numerowana wersja “Parę Głów Dalej (2LP Platinum Edition)” to nie lada gratka dla słuchaczy White Widow. Ten kolekcjonerski, podwójny krążek, wydany na przeźroczystym, platynowym winylu to ukłon łódzkiego kolektywu w stronę najwierniejszych fanów. To zresztą właśnie dzięki nim, zarówno ich ostatni album jak i singiel “Tyle Słońca” oficjalnie pokryły się platyną.

Z tej okazji startu preorderu, White Widow przygotował wyjątkowy black tees dostępny w limitowanym pakiecie wraz z podwójnym winylem i zestawem wlepek. Dodatkowo, pojawi się także dodatkowy wzór white tees. Liczba wybranych produktów jest ograniczona. Można je nabyć na tej stronie.

„Parę głów dalej” na winylu – wersja preorderowa

Przypomnijmy, że “Parę Głów Dalej” to pierwsze wydawnictwo White Widow wydane nakładem Warner Music Poland. Na albumie usłyszeć można gościnki Rusiny, Vkiego, Pako, Astrogrxala, 49YB oraz ekipy Gugu Gang.


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

Czytaj dalej

Popularne

Copyright © Łukasz Kazek dla GlamRap.pl 2011-2024.
(Ta strona może używać Cookies, przeglądanie jej to zgoda na ich używanie.)

error: