Sprawdź nas też tutaj

News

Otsochodzi „Piegi” najlepszym polskim klipem 2024. Wyróżniono też Sobla

Zdobywca Grand Prix otrzymał nagrodę pieniężną.

Opublikowany

 

otsochodzi

7 edycja PL Music Video Awards już za nami. 7 grudnia podczas oficjalnej gali w łódzkim Monopolis wręczone zostały statuetki oraz nagrody w 11 kategoriach. Jury w składzie: Nastka Gonera, Julia Kamińska, Krystian Łupiński, Jakub Wójcik i Daria Głowacka wybrało najlepsze polskie teledyski. Laureatem Grand Prix jest Mac Adamczak, autor teledysku do utworu „Piegi” rapera Otsochodzi – Za pełne lekkości i swobody uchwycenie młodzieńczej energii, która emanuje z każdego kadru w sposób naturalny i niewymuszony – czytamy w werdykcie.

PL MVA 2024 – 11 KATEGORII, 703 TELEDYSKI I WAKACJE

W tym roku twórcy rywalizowali o nagrody w 6 kategoriach muzycznych: Alternatywa, Dance/Electronic, Hip-hop, Pop, Rock i Ostre Brzmienia, Extra, w 4 kategoriach specjalnych: Mikrobudżet, Animacja, Ważny Przekaz i Superprodukcja (tegoroczna nowość) oraz 1 międzynarodowej All Around the World. – Twórcy zgłosili do tegorocznego konkursu ponad 700 teledysków. Zależy nam na tym, aby PL MVA dla autorów klipów był miejscem, w którym czują się jak w domu – powiedział podczas gali Wojtek Augustyniak, organizator i współpomysłodawca wydarzenia.

Laureaci 7. PL Music Video Awards, fot. PL Music Video Awards

Wyniki obrad jury zostały ogłoszone podczas uroczystej gali w Monopolis prowadzonej przez Paulę Jeronim i Maxa Kapłona, której motywem przewodnim w tym roku były wakacje. Zdobywca Grand Prix poza statuetką, otrzymał również nagrodę o wartości 10 000 zł w postaci opłacenia części kosztów produkcji kolejnego teledysku. Nagrodę ufundował partner festiwalu firma Film Produkcja. Z kolei laureatka kategorii Extra, Antonia Przedpełska, reż. teledysku do utworu „RANGER” zespołu beluga ryba, dostanie nagrodę w postaci dnia zdjęciowego z robotem Junior Bolt ufundowaną przez Motion Control Berlin. Ponadto to właśnie ten klip wygrał też nagrodę publiczności.

PL MVA to festiwal, gdzie gwiazdy i debiutanci mają równe szanse, czego odzwierciedleniem są przyznane nominacje i nagrody. I tak wśród laureatów znaleźli się zarówno autorzy teledysków dla topowych artystów od lat wyznaczających trendy, w tym: Daria Zawiałow, Zamilska, Sobel, Otsochodzi, Gruzja czy bbno$, jak i dopiero debiutujących na rodzimej scenie – Patryk Pietrzak, Iga Jaworska, verde, Santabarbara, beluga ryba.

NOC WIDEOKLIPÓW, WARSZTATY I MASTERCLASS

PL MVA to też miejsce twórczych spotkań. Podczas festiwalu odbyły się liczne warsztaty i masterclass, m.in. na temat produkcji filmowej, LED-owej rewolucji, sztucznej inteligencji, wykorzystania robotów na planie czy pozyskiwania funduszy na realizację teledysków. Nie mogło też zabraknąć stałego punktu wydarzenia, czyli Nocy Polskich Wideoklipów – projekcji wszystkich nominowanych teledysków oraz selekcji najciekawszych klipów z poprzednich edycji PL MVA i projektu Szkoła Teledysków.

PEŁNA LISTA LAUREATÓW 7. PL MUSIC VIDEO AWARDS
DANCE/ELECTRONIC

Zamilska – „Oddysey”, reż. Marta Mach

Za połączenie surowości z futurystyczno-dystopijną estetyką oraz wyrazistą bohaterkę, która w swojej silnej, niemal mechanicznej obecności doskonale oddaje napięcie między przeszłością a przyszłością.

ROCK I OSTRE BRZMIENIE

Verde – „to jara Cię też!”, reż. Kornel Barwiński

Za dystans i za humor. Za bardzo sprytne wybrnięcie z wymogów partnerskich. Za szczery uśmiech i dobrą zabawę podczas oglądania. Za sandały, parówki i banana.

ALL AROUND THE WORLD

bbno$ “two” dir. Shiraz Higgins

Za twórcze szaleństwo, kompletne wariactwo, wymykające się wszelkim schematom, które nigdy nie mogłoby zostać wymyślone przez AI.

EXTRA

beluga ryba – „RANGER”, reż. Antonia Przedpełska

Za wyraźny dystans, poczucie humoru, dopracowaną w każdym szczególe płynnie opowiedzianą historię i pełne wdzięku skorzystanie z interpretacji westernu.

POP

Daria Zawiałow – „Ballada o Niej”, reż. Daria Zawiałow i Mateusz Dziekoński

Za subtelne i poruszające uchwycenie emocji samotności i tęsknoty.  Za delikatność obrazu, które razem tworzą intymną atmosferę, idealnie współgrającą
z melancholijnym brzmieniem utworu. Za przemyślane kadry, znakomite operowanie światłem i wrażliwość w opowiadaniu o przemijaniu.

HIP-HOP

Otsochodzi – „Piegi”, reż. Mac Adamczak

Za szczere odbicie i przełożenie treści utworu na angażujący i intymny obrazek. Za wywołaną refleksję i nostalgię. Za szczere podzielenie się swoją wrażliwością. Za ubranie w całość idealnej fuzji muzyki, słów i obrazu. Za wywołanie tęsknoty za minionym latem. Za łezkę w oku i za drgające kąciki ust. Za powrót do domu, na Śląsk. Historia zatoczyła wielkie koło.

ALTERNATYWA

Santabarbara – „Spadam”, reż. Michał Chmielewski

Za  uchwycenie emocji ulotnego spadania – zarówno w sensie dosłownym, jak i metaforycznym – które kamera ukazuje w sposób naturalny, a jednocześnie pełen magnetyzmu. Za surowość wizualną, która nadaje historii autentyczności i pozwala skupić się na esencji przekazu. Za świetne zdjęcia, idealnie dobrany casting i doskonałą harmonię obrazu z muzyką, tworzącą hipnotyzującą, pełną napięcia opowieść.

WAŻNY PRZEKAZ

Iga Jaworska x TOZ – „Nie porzucaj”, reż. Kasia Grabek

Za prostą, ale mocną historię, rewelacyjny casting i najpiękniejszych bohaterów. Pieski zawsze spoko.

MIKROBUDŻET

Patryk Pietrzak – „Maczugi”, reż. Patryk Pietrzak

Za wykorzystanie posiadanych już zasobów w sposób dowcipny, wzruszający i zapadający w pamięć – bo przecież właśnie o to chodzi w Mikrobudżecie.

SUPERPRODUKCJA

Sobel – „Niech Boli”, reż. Michał Radziejewski

Za podejście, które łączy skomplikowaną realizację z uderzającą prostotą, w której symbolika wody, emocjonalna głębia i świetna synchronizacja z muzyką sprawiają, że obraz na długo osadza się w pamięci.

ANIMACJA

Gruzja  – „Legion”, reż. kamil wójcik & cat kaczmarek

Za poczucie humoru, ciekawą narrację i inspirującą wolność twórczą.

GRAND PRIX

Otsochodzi „Piegi”, reż. Mac Adamczak

Za pełne lekkości i swobody uchwycenie młodzieńczej energii, która emanuje
z każdego kadru w sposób naturalny i niewymuszony. Za dynamiczny montaż, żywą kolorystykę i autentyczność emocji, które tworzą klimat ulicznej codzienności. Za idealne połączenie obrazu z rytmem utworu, co sprawia, że teledysk staje się integralną częścią muzycznej opowieści.

____
Organizatorem festiwalu PL Music Video Awards jest Fundacja Inicjatyw Kulturalnych „Plaster”. Partner główny to Łódzkie Centrum Wydarzeń. Partner miejsca – Monopolis. Partnerzy wydarzenia – Film Produkcja, ZaiKS, Niebostan, Famous Polish Filmmakers, 6 dzielnica, Stare Kino i Mediateka MeMo.


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

News

Juras Wigor – ponownie razem po 20 latach!

„Weszliśmy do studia”.

Opublikowany

 

Przez

juras wigor

Wigor z Mor W.A., który opowiedział niedawno, że czuje się oszukany przez Liroya, znów jest widziany w towarzystwie Jurasa. Raperzy spotkali się w studiu po 20 latach.

– Juras Wigor znów razem po 20 latach! Dziś weszliśmy do studia by nagrać wspólny numer. Już na początku przyszłego roku usłyszycie i zobaczycie efekty tej współpracy. Do usłyszenia i z fartem! – napisał Juras na Instagramie, publikując wspólne zdjęcie z Wigorem.

W 2004 roku Juras i Wigor stworzyli duet i rok później wydali jedyny wspólny album „Wysokie loty”, który ukazał się w Prosto, a za jego produkcję odpowiadał Waco.

Nie pozostaje nam nic innego jak czekać na efekty wspólnej nagrywki.


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

Czytaj dalej

News

Mata szuka swoich sobowtórów

Raper szykuje nowy projekt.

Opublikowany

 

Przez

MATA

Przyszły rok będzie dla Maty przełomowy. Dwa koncerty na Narodowym i nowa płyta. Do tego dochodzi enigmatyczny projekt z sobowtórami.

Raper przed chwilą ogłosił, że szuka swoich sobowtórów do nowego projektu. Co to będzie, na razie nie wiemy, ale pierwsze co przychodzi na myśl to teledysk, chociaż to wydaje się zbyt sztampowe na Młodego Matczaka, który potrafi dzięki nowej technologii zmienić twarze fanów na koncercie na swoją.

Real-time deepfake na koncercie Maty. Twarze fanów zamieniono w czasie rzeczywistym na twarz rapera.

Jeżeli jesteś podobny do rapera możesz wysłać zgłoszenie na adres: sobowtormaty@gmail.com, w którym należy uwzględnić: imię i nazwisko, nr telefonu, selfie, miasto zamieszkania. Wymogiem jest też bycie pełnoletnim.

Nowa płyta Maty „2040” ma się ukazać co najmniej tydzień przed koncertami na Narodowym, których daty to 15 i 16 maja 2026.


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

Czytaj dalej

News

Kafar Dixon37 ostro po koszmarnym meczu Legii: „Banda nieudaczników”

Raper ocenił mecz z Piastem Gliwice.

Opublikowany

 

Przez

kafar

Legia Warszawa przegrała u siebie 0:1 z Piastem Gliwice i zapisała się w historii klubu w najgorszy możliwy sposób. Głos zabrał też Kafar Dixon37, nie oszczędzając nikogo.

Niedzielny wieczór przy Łazienkowskiej był kompletną kompromitacją. Na stadion przyszło około 17 tysięcy kibiców, ale do końcowego gwizdka dotrwała niespełna połowa. W 83. minucie Michał Chrapek strzelił gola dla Piasta i to był moment, w którym wielu fanów Legii po prostu wstało i wyszło.

Do sytuacji odniósł się również Kafar Dixon37, publikując wyjątkowo ostry komentarz. – Nie zasługujecie na Legię. Banda j**nych nieudaczników. Od A do Z. Mam nadzieję, że teraz odczujecie na własnej skórze, co znaczy Legia dla Warszawy – napisał.

Kafar jest zaangażowany kibicem stołecznego klubu. Kiedyś mogliśmy go zobaczyć w programie „Skazany na Legię”. Ma on również na koncie numer „Jedno miasto, jeden klub„, a także występ razem z Hemp Gru przed meczem Legii z  Den Haag.


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

Czytaj dalej

News

Ile biletów sprzedał Akash? Raper pije „kawkę zwycięstwa”

Niewielu raperów może się pochwalić podobnym wynikiem.

Opublikowany

 

akash

W najbliższy piątek odbędzie się premierowy koncert Akasha z okazji premiery płyty „Sześcian”. Raper ujawnił, że sprzedał już 1000 biletów.

– Kawka zwycięstwa. Dlaczego? Ponieważ przekroczyliśmy liczbę 1000 sprzedanych biletów na koncert. Wielka wdzięczność. Wasze zdrowie – napisał raper.

Niewielu artystów może pochwalić się taką sprzedażą na premierowy koncert. Akash wystąpi 19 grudnia w warszawskim Teatrze Palladium. Pierwsza część koncertu będzie poświęcona jego twórczości nagrywanej pod starą ksywką AK-47, z którą raper się oficjalnie żegna, a druga część to premierowy koncert z albumem „Sześcian”.

– Akacz pojawi się na scenie w swoim charakterystycznym stylu sprzed dekady i zabierze Was w świat „Autopsji”. Na tym koncercie usłyszycie na żywo wiele utworów z albumu „Autopsja”. Niniejszy koncert jest uhonorowaniem wsparcia fanów, którzy od lat prosili o koncert „w starym stylu”. Tego dnia pożegnamy AK-47 a jednocześnie powitamy „Sześcian”! Premierowe utwory z nadchodzącej płyty wybrzmią w drugiej części koncertu! – podają organizatorzy.


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

Czytaj dalej

News

50 Cent chce wciągnąć Eminema do nowego „Street Fightera”

Luźna propozycja czy coś jest już na rzeczy?

Opublikowany

 

50 cent eminem street fighter

Fifty zapowiedział, że chce wciągnąć Eminema do pracy nad muzyką do nadchodzącego filmu „Street Fighter”, w którym sam wciela się w Balroga.

Raper rzucił temat publicznie i jasno dał do zrozumienia, że celuje w nowy numer sygnowany przez duet znany z czasów Aftermath.

Jego pomysł pojawił się na Instagramie. – Załatwię Eminemowi, żeby zrobił muzykę do filmu „Street Fighter”. Nowa muzyka w drodze! – napisał 50 Cent. Na ten moment nie ma żadnego oficjalnego potwierdzenia, że Eminem faktycznie dołączył do projektu, ale biorąc pod uwagę ich wspólną historię i zaplecze u Dr. Dre, taka opcja nie brzmi wcale jak fantazja rzucona w próżnię.

Zapowiedź nowej muzyki zbiegła się w czasie z intensywnym medialnie okresem dla 50 Centa. Raper jest obecnie jednym z głównych tematów dyskusji wokół głośnego i skrajnie ocenianego serialu dokumentalnego Netfliksa „Sean Combs: The Reckoning”, który uderza w Diddy’ego.

Mimo wieloletniego konfliktu z Combsem, 50 Cent dystansuje się od zarzutów o osobistą vendettę. W rozmowie z GQ podkreślił: – Ja nie zrobiłem tego dokumentu. Zatrudniłem najlepszych możliwych ludzi do jego realizacji, dlatego podczas oglądania nie czuć niczyjego punktu widzenia.


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

Czytaj dalej

Popularne

Copyright © Łukasz Kazek dla GlamRap.pl 2011-2025.
(Ta strona może używać Cookies, przeglądanie jej to zgoda na ich używanie.)

error: