News
Anuel AA – prekursor latynoskiego trapu wydał płytę
Raper stworzył pięć okładek nawiązujących m.in. do Tupaca czy Kobe Bryanta.
Nominowany do Latin Grammy i sprzedający platynowe kawałki portorykański raper i piosenkarz w zeszły piątek, w dniu swoich urodzin, zaprezentował swoją trzecią (i jednocześnie drugą wydaną w tym roku) płytę – „Las Leyendas Nunca Mueren”.
Anuel AA po raz kolejny udowadnia, że nie bez powodu jest uważany za jednego z prekursorów latynoskiego trapu. Najnowszym singlem jest piosenka „Llorando En Un Ferrari” (Płacząc w Ferrari), który jest kontynuacją jego konceptualnej serii „Leyendas” (Legendy).
W ramach projektu Anuel stworzył pięć okładek, które nawiązują do kultowych momentów jego ulubionych legend, takich jak Michael Jordan, Kobe Bryant, Floyd Mayweather, Conor McGregor, Tupac i wielu innych. Konceptualnym okładkom towarzyszą trzy wyreżyserowane przez niego teledyski, które opowiadają o podróżach tych ikon. Oddając hołd wszystkim artystom, którzy zainspirowali go w jego osobistej podróży, sam inspiruje swoich fanów, aby nie poddawali się w trudnych chwilach.
Koncepcja pozwoliła mu odkryć harmonię, ponieważ porażka i sukces stale towarzyszyły mu w dotychczasowej drodze na szczyt. Album powstawał przez osiem miesięcy podczas pandemii, a jego celem było zaoferowanie fanom esencji jego hip-hopu, trapu i reggaetonu. Ponadto artysta prezentuje na albumie nową, elektryczną piosenkę taneczną oraz kilka zaskakujących utworów, które podkreślają jego wszechstronność.
– W ciągu ostatnich kilku miesięcy rozwinąłem się jako osoba i artysta. Ten album jest moim dzieckiem, ponieważ zawiera wiele wspomnień tego, przez co przeszedłem w tym roku oraz w moim życiu. Zainspirowało mnie to, stąd uhonorowanie takich legend, jak Michael Jordan, Tupac, Conor McGregor, Kobe Bryant, Floyd Mayweather i nie tylko”, zdradza Anuel AA. „Jestem dumny, że mogę podzielić się z moimi fanami konceptem, który może ich zainspirować dzięki tekstom, tonom, dźwiękom, wizualizacjom i ogólnemu przekazowi”.
– Chciałem, aby wszyscy moi fani wiedzieli, że co tydzień wydaję teledysk, aby podzielić się trylogią opowiadającą o upadkach i zyskach towarzyszących ciężkiej pracy, determinacji i poświęceniu”, dodaje Anuel. „Nowy teledysk przedstawia tragiczny moment, ale i wyraża ból”.
Album ma wielu producentów, w tym Chrisa Jedaya i Gaby Music, którzy pracowali nad większością pierwszego albumu Anuela „Real Hasta la Muerte”. Inni producenci to Tainy, Nelly „El Arma Secreta”, Masis, De La Cruz, Foreign Tech, Ovy On The Drums czy Subelo Neo. Ponadto na płycie znajdują się utwory oddające hołd topowym faworytom, takim jak Rick Flair, Conor Mc Gregor oraz 10-minutowe wprowadzenie do albumu zatytułowane „Real Hasta la Muerte” z udziałem gwiazd i osobistych przyjaciół Anuela, którzy od samego początku wspierali go w życiu prywatnym oraz w karierze.
Jego ostatni klip „Súbelo” z udziałem Myke’a Towersa i Jhay Corteza to kontynuacja wczesnych wizualizacji „Leyenda” i „Dictadura”, które mają już ponad 51 milionów wyświetleń na YouTubie. W pierwszej części Anuel opowiada historię życia młodego studenta, czołowego koszykarza zakochanego w dziewczynie, która ma chłopaka i nawiązuje sekretną relację ze szkolnym graczem rankingowym. W klipie Anuel dzieli się kroniką fabuły sportowej inspirowanej kultowym koszykarzem NBA, Michaelem Jordanem, który rozpoczął karierę grając na uczelni w Północnej Karolinie.
Anuel AA? „Las Leyendas Nunca Mueren” – tracklista
- Real Hasta La Muerte – Introduction
- North Carolina featuring Elasio Carrion
- 1942
- Rick Flair
- PIN
- McGregor
- Llorando en un Ferrari
- Leyenda
- Esa Cruz
- 300
- EXIT
- Una Palabra
- Dictadura
- Mi Voz Cuesta un Billion (feat. Mora)
- Subelo (feat. Myke Towers & Jhay Cortez)
- Ultima Canción
Kim jest Anuel AA?
Anuel AA jest znany jako międzynarodowy pionier latynoskiego trapu, który łączy reggaeton i wpływy amerykańskiego hip-hopu i trapu. Wydał dwa udane albumy – „Real Hasta La Muerte” i „Emmanuel”.
W 2016 roku Anuel stał się jednym z wiodących miejskich artystów latynoskich na świecie, który łączy reggaeton, trap i amerykański hip-hop/rap. Wielokrotnie nagradzany autor piosenek i raper zaczął pisać i wydawać muzykę online w wieku 14 lat w Portoryko, aby wkrótce zostać odkrytym przez amerykański hip-hop i undergroundowy ruch trap prowadzony przez Maybach Music Ricka Rossa. Dzięki swojej przynależności do świata hip-hopu, Anuel szybko został jednym z pierwszych latynoskich artystów, którzy nagrywali z muzykami takimi jak Meek Mill, Lil Wayne, DJ Khaled, krzyżując popyt na latynoski urban i amerykański hip-hop.
Kariera Anuela gwałtownie wzrosła, kiedy został skazany za posiadanie trzech sztuk broni palnej na 30-miesięczny wyrok. W tym czasie grupa fanów przerodziła się w międzynarodową siłę, która umieściła go na pozycji lidera gatunku. Tego samego dnia, w którym został zwolniony z więzienia w lipcu 2018 roku, Anuel wydał album „Real Hasta La Muerte”, osiągając 1. miejsce w Apple Music na świecie jako czwarty najczęściej pobierany album na wszystkich platformach cyfrowych i najczęściej słuchany album latynoski w pierwszym tygodniu jego wydania. „Real Hasta La Muerte” pokrył się platyną w niecały miesiąc.
W 2020 roku wydał swój drugi album „Emmanuel”, który zadebiutował na 8. miejscu Billboardu i 1. miejscu w US Top Latin Albums i Latin Rhythm Albums. „Emmanuel” zdobył trzeci największy debiut 2020 roku latynoskiego albumu. Spośród 22 utworów aż 14 zadebiutowało na liście Hot Latin Songs, z czego 2 z nich znalazły się w pierwszej dziesiątce. Był to także drugi najlepiej sprzedający się album latynoski w Stanach Zjednoczonych. Na początku tego roku połączył siły z Ozuną na wspólnej płycie „Los Dioses”, która zadebiutowała na 1. miejscu w US Top Latin Albums i w US Latin Rhythm Albums, a także zajęła 10. miejsce na Billboardzie. Album ma ponad 300 milionów odtworzeń w samym Spotify i ponad 340 milionów wyświetleń wszystkich teledysków na YouTube.
Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl
News
DJ 600V: „Krew mnie zalewa, gdy słyszę dorosłych ludzi psioczących na młode pokolenie”
Legendarny producent podzielił się ciekawą refleksją.
600V opublikował dzisiaj komentarz odnośnie młodego pokolenia i niezadowolonej starszyzny, która krytykuje młodzież.
– Wybaczcie ale „krew mnie zalewa” gdy słyszę dorosłych ludzi psioczących na młode pokolenie. Że wartości nie szanują, że cały czas w telefonie, że nie mają poważnych planów itd.. A przepraszam KTO stworzył ten świat i normy? Dzieci? Same wyprodukowaly te telefony? Same wkleiły sobie do głowy drogie marki? Podczas gdy ja siedziałem nad bit maszyną połowa mojego pokolenia w korporacjach spędziła życie kreujac na Excelu rzeczywistość, w której ekonomia rządzi wszystkim. A teraz zdziwieni, że wykreowali pokolenie perfekcyjnych konsumentów – napisał producent.
Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl
News
Marcin Flint o Quebonafide. „Przeciętny raper z przebłyskami”
Dziennikarz podszedł krytycznie do powrotu rapera z Ciechanowa.
Ochy i achy nad powrotem Quebonafide wręcz wylewają się z ekranu. Kali i Sokół są pełni uznania. Innego zdania jest dziennikarz Marcin Flint.
Flint krytycznie o „Futurama 3”
Dziennikarz nie udostępnił w swoich social mediach nowego klipu Quebonafide, zachęcił za to do sprawdzenia nowego klipu Mady.
– Powinienem pewno jak inni wrzucić tu neurotycznego, wiecznie nabzdyczonego narcyza teatralizującego swoje życie przez bardzo długie cztery minuty, ale ponieważ nie wybieram się w dresach Patagonii do Katalonii (xD), a pretensję toleruję tylko u Biszów tego świata, to zamiast tego udana dekonstrukcja i ukłon w stronę K44 z dobrą, niebanalną, brzmiącą po swojemu produkcją. I bardzo umiejętnie posklejanym klipem, który nie zawiera nawet śladowych ilości Krzysztofa Stanowskiego – napisał Flint.
Quebonafide to „opakowanie ponad wszystko”
Tak uważa dziennikarz, wdając się w dyskusję w komentarzach z innymi słuchaczami na temat powrotu Queby.
– Nikt tak nie łączy egzaltacji, hiperkonsumpcji i bieda-punchlines z WBW 2005. (…) Ja nie mówię, że jest źle. Kombinuje z flow, gra słowem, w bicie i w klipie mnóstwo jakości. Ale znowu – opakowanie ponad wszystko, zamieszanie niewspółmierne do tego, co zostało wniesione – uważa.
– Przeciętny raper z przebłyskami, żenujący performer i świetny pedagog szkolny – dodaje.
Raper miał już spięcie z dziennikarzem
Cztery lata temu, w numerze „Szubienicapestycydybroń”, Quebonafide odniósł się do krytyki Marcina Flinta w jego stronę.
– Kiedy umrę chcę, żeby wygłosił mowę ktoś taki jak Marcin Flint. Aksamitnym głosem. Niech mówi z pasją w tym, jak ten mały, dziwny poseł – nawinął.
Był to pstryczek w stronę Flinta, jeżeli chodzi o „aksamitny głos”, bo ten ma wadę wymowy i nie wymawia „r”.
Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl
News
Kendrick Lamar wydał płytę „GNX”. Odniesienia do Drake’a i nowy label
12 świeżych numerów K.Dota.
Wszystkie znaki na niebie i ziemi mówiły, że ukaże się nowy album Kendricka Lamara i tak też się stało. Płyta „GNX” trafiła na streamingi, a w sieci pojawiła się jej wideo zapowiedź.
Gościnnie na 12-kawałkowym albumie pojawili się: SZA, Dody6, Roddy Ricch i AzChike. To pierwszy album K.Dota wydany poza wytwórnią Top Dawg Entertainment. Nie jest to zaskoczenie, bo ten ruch był planowany od dawna. „GNX” ukazał się w wytwórni założonej przez Kendricka i Dave’a Free – pgLang.
Odniesienia do Drake’a
Na albumie nie brakuje odniesień do beefu z Drakiem. W kawałku „Wacced Out Murals” wspomina o dissie „Taylor Made Freestyle”, który powstał przy pomocy sztucznej inteligencji. Na „GNX” pojawił się również numer „Heart Pt. 6”. Drake trollował swojego oponenta podczas beefu, sam wypuszczając numer „The Heart Part 6”.
GNX – co oznacza tytuł albumu?
Tytuł nowej płyty K.Dota odnosi się do modelu auta Buick Grand National Regal GNX. Raper nabył go jakiś czas temu, bo ma do niego ogromny sentyment.
– To ojciec namówił mnie na rapowanie. Kiedy się urodziłem, wróciłem ze szpitala w Buicku Regal z 1987 roku, podczas gdy mój tata puszczał Big Daddy Kane’a. Mówił: „To jest Rakim. Cały swój styl zawdzięczasz Rakimowi” Albo: „Posłuchaj Biz Marka”. Czasami siadam i słucham z nim hip-hopu, żeby zobaczyć, skąd pochodzą moje hip-hopowe korzenie – mówił Kendrick Lamar w 2012 roku w rozmowie z Complex.
Kendrick Lamar „GNX” – tracklista
- wacced out murals
- squabble up
- luther (ft. SZA)
- man at the garden
- hey now (Ft. Dody6)
- reincarnated
- tv off
- dodger blue (Ft. Ink, Roddy Ricch & Sam Dew)
- peekaboo (Ft. AzChike)
- heart pt. 6
- gnx (Ft. Hitta J3, Peysoh & YoungThreat)
- gloria (ft. SZA)
Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl
Czy Malik wybaczył Sentino szukanie ratunku u boku policji? Wygląda na to, że tak. Przynajmniej według wersji Sento, który zapowiedział wspólny album z dawnym kompanem w 2025 roku. Jednak przy ocenie jego słów trzeba brać poprawkę, iż podczas nagrywania ostatniego lajwa nie wyglądał na w pełni trzeźwo myślącego i może być to kolejna odklejka.
– Pies zatrzymuje, nawet nie chce już dowodu – słowa z hitu „Zapytaj o mnie” Malika i Sentino okazały się nie do końca zgodne z losem, jaki w późniejszych latach spotkał Alvareza. Życie okazało się na tyle przewrotne, że to właśnie Seba zatrzymywał radiowóz w Poznaniu, kiedy został zaczepiony przez grupę kilku osób. Gdy dodamy do tego legendarne nagranie „halo policja” w Warszawie, gangsterski wizerunek Sentino mógł zostać trochę nadwątlony w oczach części fanów.
Czy powiedzonko „braci się nie traci” okaże się silniejsze niż opinia ulicznych słuchaczy? Takie wnioski płyną z ostatniego lajwa Sento, gdzie poruszono temat dawnych kompanów z GM2L. Entuzjazm, jaki towarzyszył Sentino, raczej nie mógł być tylko udziałem substancji, którą przyjął przed nagraniem. – Ja powiem wam szczerze. Ja wam to mówię oficjalnie. W przyszłym roku będzie płyta z Malikiem – wyjawił bohater tego tekstu.
Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl
Konflikty między gangsterami przeniosły się ze świata realnego do internetu. Czasy zamachów i brutalnych porachunków zastąpił YouTube i Facebook. Nie inaczej jest w przypadku Kilofa i Masy, którzy obrzucają się wzajemnie błotem w socialach, a pierwszy z nich spróbował właśnie swoich sił jako raper.
– Janek, ile spędziłeś za murami więzienia? Za murami więzienia spędziłem około 28 lat, ale zostawmy to na inny odcinek – wyjawił bohater tego tekstu na kanale John Gi. Wielce prawdopodobne, że więzienny staż otworzył mu furtkę do wystąpienia w klipie Czeczena, w którym niedawno zagrał. Świat rapu najwyraźniej spodobał mu się tam na tyle, że postanowił spróbować swoich sił jako muzyk i otrzymaliśmy próbkę jego umiejętności na majku.
Kilof wybrał na debiut truskowy bit i skierował tam zastrzeżenia związane z brakiem charakterności Masy. – Nie masz moralności, ani zasad. Dla ciebie nie liczy się opinia, tylko kasa – nawija były gangster. Utwór wywołał mieszane odczucia internautów w komentarzach. – Dobra nuta, buja jak uchodźcami na pontonie – napisał jeden ze słuchaczy. Nie zabrało też porównań ze stylem Żuroma.
Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl
News
Taco Hemingway i PRO8L3M – kolejne dwie diamentowe płyty w polskim rapie
To pierwsze takie wyróżnienia w dyskografii labelu 2020.
Związek Producentów Audio-Video przyznał kolejne wyróżnienia, w tym diamentowe płyty – będące świadectwem, że dany album sprzedano w ilości 150 tysięcy egzemplarzy. Trafiły one w ręce Taco Hemingwaya oraz PRO8L3Mu, założycieli wytwórni 2020. To pierwsze takie płyty w historii labelu.
Trzeci diament w dorobku Taco Hemingwaya
Dla Taco Hemingwaya jest to trzecie diamentowe wyróżnienie za album w karierze. Pierwszą otrzymał za płytę „SOMA 0,5 MG” stworzoną w ramach kolektywu Quebonafide – 5 lat temu. Jego kolega z duetu Taconafide zdążył jeszcze uzyskać diament za „Egzotykę” oraz „ROMANTIC PSYCHO”.
Filip dorównał mu w ilości zdobytych nagród: w marcu diamentem pokryła się „POCZTÓWKA Z WWA, LATO’19”, a dzisiaj również ubiegłoroczny album „1-800 OŚWIECENIE”. Trafił on na streamingi oraz sklepowe półki 21 września, więc na sprzedaż 150 tysięcy egzemplarzy potrzebował zaledwie roku i dwóch miesięcy.
Grad wyróżnień dla Steeza i Oskara
PRO8L3M z kolei uzyskał wspomniany certyfikat sprzedaży za album „Art Brut 2”, będący kontynuacją ich dzieła, opartego na mieszaniu rapu z samplami z muzyki lat ’80. Teraz również uzyskali wyróżnienia w postaci potrójnej platyny za „FIGHT CLUB” oraz dwóch poczwórnych platyn – za „WIDMO” oraz „PROXL3M”. Wszystko wskazuje na to, że niebawem i oni dołączą do grona rapowych twórców, którzy mogą pochwalić się trzema diamentami.
Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl
-
News3 dni temu
Kali o powrocie Quebonafide: „Błagajcie go na kolanach…”
-
News5 dni temu
Ostatni koncert Quebonafide – wyciekła dokładna data
-
News3 dni temu
Sokół kłania się Quebonafide
-
News2 dni temu
Marcin Flint o Quebonafide. „Przeciętny raper z przebłyskami”
-
News3 dni temu
Sentino ogłosił datę premiery płyty z Malikiem
-
News4 dni temu
Quebonafide: „Sfingowałem swoją muzyczną śmierć”
-
News3 dni temu
Kilof, który odsiedział prawie 30 lat, nagrał diss na Masę
-
teledysk3 dni temu
Słoń: „R.I.P. Radoskór, Bolec, Bezczel, Chada. Ich już nie ma, ale ty niestety jesteś nadal”