News
Asfalt przejął rapera z QueQuality
Pierwszy singiel i start sprzedaży płyty „Pilliada”.
Bokun to interesujący polski artysta, którego twórczość i wrażliwość wpisują się w profil artystyczny Asfalt Records.
– Znamy się nie od dziś i tym bardziej cieszymy się, że powierzył nam swój najnowszy i naszym zdaniem pod każdym względem doskonały album “Pilliada”. Krążek ten zdradza efektowną wyobraźnię muzyczną Pawła, dla której rap czy hip-hop stanowią tylko środek wyrazu. – mówią przedstawiciele wytwórni.
Pierwszym utworem promującym nadchodzące wydawnictwo jest singiel “Coś” do którego powstał teledysk autorstwa szczecińskiego kolektywu “Kinomotiv”. Za zdjęcia oraz oprawę wizualną projektu odpowiada Maciek Pestka. Kwestie postprodukcyjne (mix & mastering) spina ENZU.
Wydanie fizyczne płyty BOKUN “Pilliada” dostępne na Asfaltshop.pl zostało wydane w Limitowanej Edycji Specjalnej, jest ograniczone do 1000 egzemplarzy i zawiera drugą, dodatkową płytę CD z wersją instrumentalną albumu. Zachęcamy do regularnego zażywania “Pilliady”, począwszy od dawki “Coś”, co powinno umilić doznania związane z wyczekiwaniem na premierę płyty, która została wyznaczona na 19 czerwca 2020.
“Suplement fonograficzny wyprodukowany przez BOKUN®. Nie zaleca się stosowania jako substytut dla zróżnicowanej diety dźwiękowej. Przechowywać z dala od osób skłonnych do afirmacji. Skutki uboczne: podnosi wrażliwość. Przed użyciem – wstrząsnąć. Po użyciu – popić wodą. Artysta oraz wydawca nie biorą odpowiedzialności za skutki stosowania niezgodnie z zaleceniami. Wyprodukowano w Polsce.”
SKŁAD: Słowa: BOKUN (Paweł Bokun), Wokal: BOKUN (Paweł Bokun), Produkcja muzyczna: BOKUN (Paweł Bokun), Gość specjalny: grinskeen (Jacek Urbańczyk), Mix & mastering: ENZU (Michał Zych), Fotografie, identyfikacja wizualna (www.mpestka.com): MAGIC (Maciek Pestka), Dyrekcja artystyczna, produkcja wykonawcza: Bartek Okrój dla Asfalt Records.
Bokun o płycie “Pilliada”:
“Pilliada jest grą dwóch słów: „Illiada” – jako moja interpretacja pogoni za chwałą i powierzchownym szczęściem nie oszczędzającej nikogo i niczego na swojej drodze. „Pill” (ang.) – Pigułka: symbol świata w którym żyje bohater płyty. “Pilliada” to świat złotych lekarstw na wszelkie dolegliwości: szarży za jednodniową sławą, ulotnych miłości, nieustannej potrzeby akceptacji, ciągłej negacji, samotności czy odrzucenia. To świat niedopowiedzeń i szukania problemów wszędzie z wyłączeniem samego siebie. To świat w którym nikt, a przede wszystkim bohater nie umie głośno przyznać, że coś mu po prostu nie wyszło. Od strony muzycznej jest to bardzo ważny przystanek na ciągłej drodze w poszukiwaniu mojej tożsamości artystycznej, zarówno od strony muzycznej jak i tekstowej. Czuję, że nareszcie znalazłem sposób by spiąć w jeden projekt horyzont moich inspiracji – tych soulowych, ambientu, czy elektroniki. Tworząc „Pilliadę” na każdym z jej etapów czułem się jakbym poznawał muzykę na nowo.”
O Bokunie:
Raper – piosenkarz działający jednocześnie jako producent muzyczny. Ceniony przez słuchaczy za nieszablonowe podejście do słowa. Znany z mieszania wielu inspiracji w tworzonych przez siebie kompozycjach, które mimo eklektyczności poruszają się głównie po torach soulowo – ambientowych.
Zadebiutował w 2016 roku podziemnym albumem „Pjes Uliczny” na który z dużym entuzjazmem zareagowało środowisko hiphopowe. Debiutancki krążek doprowadził do współpracy z QueQuality (album „Paranoia”), udziału w 5 edycji Młodych Wilków Popkillera oraz występu na legendarnym festiwalu Hip-Hop Kemp. Najnowsze wydawnictwo artysty ukazuje się w barwach warszawskiej wytwórni Asfalt Records.
Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl
The Game w rozmowie z Shannonem Sharpe’em bez wahania ogłosił się numerem jeden z Compton.
Podczas wizyty w programie Club Shay Shay raper wrócił do starej, ale zawsze gorącej dyskusji o hierarchii muzycznej swojego miasta. The Game postawił sprawę jasno i bez półśrodków:
– Zdecydowanie jestem najlepszym raperem z Compton – powiedział wprost, a chwilę później poszerzył tę tezę na całe Zachodnie Wybrzeże.
Raper przekonywał, że jego pozycja wynika z połączenia warsztatu i ulicznego doświadczenia:
– Nikt nie jest w stanie mnie przegadać. Każdy, kto się zna, to wie.
Game podkreślił technikę i autentyczność jako fundament swojej twórczości. Na koniec dorzucił jeszcze jedno zdanie, które tylko podgrzało atmosferę: – Jestem najlepszym raperem w tym mieście.
Fragment rozmowy szybko obiegł sieć po tym, jak udostępnił go DJ Akademiks na Instagramie. W komentarzach momentalnie pojawiło się nazwisko Kendricka Lamara, a fani podzielili się na obozy. Jedni bronili legendy Kendricka, inni przyklaskiwali Game’owi, część próbowała godzić oba światy.
Jeden z komentarzy zwrócił uwagę na ponadczasowość twórczości Lamara. – Kendrick jest najlepszy, a jego muzyka przetrwa, bo mówi o realnych sprawach, a nie tylko rzuca wyzwiskami – napisał fan. Pojawiły się też głosy, że choć The Game ma prawo do takiego zdania, wpływ Kendricka na tożsamość Compton jest nie do podważenia.
Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl
News
Kobik o Bedoesie: „Ma lepsze teksty niż większość raperów w Polsce”
Krakowski raper zwrócił się do rapowych legend, które sieją nienawiść wobec Młodego Borka.
Kobik bardzo pozytywnie wypowiada się na temat Bedoesa, któremu kibicuje od samego początku.
Krakowski raper został zapytany przez jednego z fanów o szczerą opinię na temat szefa 2115. Kobik postanowił szerzej wypowiedzieć się na temat Bedoesa i wbić szpilę wszystkim, którzy go hejtują.
– Kozak. Nigdy nie zrozumiem hejtu na jego osobę. Kibicuję odkąd miał naście lat i rapował do kamerki w swoim pokoju. Ma lepsze wyczucie, flow i teksty niż większość raperów w Polsce. To jest rap 21 wieku. Jak wyszedł kilka temu na scenę i powiedział na koncercie, że kto nie jest z nimi to ssie, to pomyślałem sobie że o to chodzi i to było mega rapowe – wielki props za to. Z tego co pamiętam, chyba nawet za to przepraszał, choć nigdy nie powinien. Wszystkie rapowe legendy, które sieją nienawiść dookoła tego człowieka moim zdaniem powinny się wstydzić za siebie. Mi byłoby wstyd mieć +/-40 lat i się tak zachowywać – napisał.
Bedoes mocno polaryzuje słuchaczy. Jednią uważają go za ważny głos pokolenia, a inni zarzucają populistyczne zagrywki.

Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl
Wczoraj ukazała się nowa płyta Slums Attack „Slug”. W jednym z numerów Rychu wspomina Gohę Magical, mamę popularnego patostreamera.
W utworze „Hierarchia wartości” Peja bierze na celownik współczesną popkulturę i jej idoli, zestawiając dawnych bohaterów z dzisiejszymi internetowymi symbolami bylejakości. Raper jest rozczarowany tym, jak bardzo zmieniły się punkty odniesienia kolejnych pokoleń:
„Zmiana hierarchii wartości jakbyś mnie o to pytał. Kiedyś Tata Kazika, dzisiaj mama Magical. Co tu się odpi*rdala? Dawno przestałem wnikać. Nie mój świat, do swojego ja nie wpuszczam toxica” – nawija.
W refrenie Peja jeszcze mocniej dokręca śrubę, komentując obsesję na punkcie pieniędzy, zasięgów i pustych wizerunków.
„Ludzie nie chcą już empatii, pragną tylko nowe Lambo. Wpatrzeni w ameby, w ich wizerunek i banknot” – rapuje.
Numer jest częścią świeżo wydanego albumu „Slug” Slums Attack. Całość jest już dostępna do odsłuchu na YouTube.
Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl
News
„Nie chodzi o to, czy ktoś go lubi” – Bedoes o numerze Żabsona z Wizem Khalifą
Szef 2115 podkreśla, że to historyczne wydarzenie.
Współpraca Żabsona z Wizem Khalifą wywołała spore poruszenie. Głos w sprawie zabrał też Bedoes 2115, który powiedział o „historycznym wydarzeniu”.
Bedoes odniósł się do numeru „Klasyk”, który Żabson nagrał z jednym z największych graczy amerykańskiego rapu. Choć relacje między nimi bywały w przeszłości napięte, tym razem raper z Bydgoszczy jasno zaznaczył, że osobiste sympatie nie mają tu żadnego znaczenia. Liczy się skala wydarzenia i jego symbolika dla całej sceny.
– Nie rozmawiajmy o tym czy Żabson jest w kogoś typie, czy ktoś go lubi czy nie, tylko rozmawiajmy o tym, co się wydarzyło, bo to jest historyczne. Gdyby ktoś małolatowi z Opoczna, który siedzi i słucha non stop Wiz Khalify powiedział: „Gościu, kiedyś polecisz do studia do Los Angeles i nagrasz z nim numer”… To jest historyczne, całym sercem wspieram.
W dalszej części wypowiedzi Bedoes poszerzył kontekst i podkreślił, że taka kolaboracja powinna być impulsem motywacyjnym nie tylko dla artystów, ale też dla fanów i młodych ludzi z mniejszych miejscowości. Zwrócił uwagę na to, że pochodzenie czy zaplecze rodzinne nie muszą zamykać drogi do największych celów.
– Uważam, że jako Polacy powinniśmy się wspierać. Nieważne skąd jesteś, z jakiego miasta, dużego czy małego, jaka jest twoja sytuacja rodzinna, bo wielu raperów pochodzi z rozbitych rodzin i małych miast, nigdy nie przestawaj gonić swoich marzeń i wierzyć w to. Ten numer jest na to największym dowodem, żeby mierzyć jak najwyżej i nigdy nie przestawać wierzyć.
Wspólny numer Żabsona i Wiza Khalify od piątku jest szeroko komentowany jako jedna z największych międzynarodowych kooperacji w historii polskiego rapu.
Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl
News
Sokół ma pomysł, jak zabezpieczyć finansowo córkę Pona
Pierwszy wywiad z raperem po śmierci kolegi.
Sokół udzielił pierwszego wywiadu po śmierci Pona. Narrator był gościem wspólnika Bonusa RPK, Janusza Schwertnera na kanale Goniec. Jeden z pierwszych wątków rozmowy dotyczył Misi i wiemy już, że ZIP Skład nie pozostawi jej bez wsparcia.
Przedwczesne odejście twórcy marki Wizjoner kryje za sobą wiele tajemnic i dram, ze słynną zrzutką na czele. Raper miał skomplikowaną sytuację życiową i materialną, przez co teraz rykoszetem dostaje się jego córce oraz byłej partnerce. Jednak na horyzoncie pojawiła się właśnie realna szansa na zabezpieczenie materialne dziecka, którego nie był w stanie zapewnić lekkomyślny Pono.
Deklaracja w tej sprawie padła ze strony Sokoła. Raper wyjawił, że poczyniono już pierwsze kroki, żeby wesprzeć Misię.
– Mamy jakieś pomysły, wiesz, które się nie dzieją z dnia na dzień, dlatego nie chcemy o nich mówić, dopóki nie będziemy pewni, że to jest już na tyle poukładane, że można oznajmiać światu. Mamy bardzo poważne pomysły jako grupa, żeby po pierwsze go upamiętnić, a po drugie zabezpieczyć jego córkę. No wiesz, a co innego możesz zrobić naprawdę? – wyjawił Narrator w trakcie rozmowy ze wspólnikiem Bonusa RPK.
Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl
-
News5 dni temuPono nie zostawił żadnego majątku, tylko długi. Matka córki rapera zabrała głos
-
News1 dzień temuSokół ma pomysł, jak zabezpieczyć finansowo córkę Pona
-
News2 dni temuPopek odpiął wrotki – przemiana była chwilowa i wrócił do starych nawyków
-
ranking4 dni temuMata przejął największe polskie miasta, a Pezet stworzył ogólnopolski hymn
-
News3 dni temuJeden z największych sklepów streetwear ogłosił upadłość
-
News3 dni temuWściekły Bastek odpowiada na komentarze, żeby poszedł do pracy
-
News4 dni temuBonus RPK stanął po stronie córki Pona. Ośmieli tym Sokoła?
-
News4 dni temuDoda obejrzała dokument 50 Centa o Diddym: „Zboczeniec”