News
Blue Note Records świętuje 85-lecie
To najdłużej działająca wytwórnia jazzowa na świecie.
85 lat temu, 6 stycznia 1939 roku, niemiecki imigrant i pasjonat jazzu Alfred Lion wyprodukował swoją pierwszą sesję nagraniową w Nowym Jorku, zakładając najbardziej kultową i najdłużej działającą wytwórnię jazzową na świecie.
Przez 85 lat Blue Note Records współtworzyła i dokumentowała rozwój jazzu od hot jazzu, boogie woogie i swingu, poprzez bebop, hard bop, post-bop, soul jazz, po avant-garde i fusion, a po ponownym uruchomieniu przez Bruce’a Lundvalla w 1984 roku – pozostała wiodącą wytwórnią, aktywnie rejestrującą dzisiejszą, tętniącą życiem i twórczo kwitnącą scenę jazzową, pod kierownictwem obecnego prezydenta – Dona Wasa, który przejął stery w 2012 roku.
Na cały 2024 rok zaplanowano obchody 85. rocznicy Blue Note Records. W ich ramach odbędzie się między innymi trasa koncertowa The Blue Note Quintet z udziałem młodych gwiazd wytwórni. The Francis Wolff Collection to prezentacje obiektów kolekcjonerskich i wystawy fotografii artystycznej. Powróci seria „Blue Note Review”, kontynuowane będą uznane serie reedycji Tone Poet Vinyl i Classic Vinyl. Ukażą się ekscytujące nowe wydawnictwa m.in. Charlesa Lloyda, Joela Rossa, Melissy Aldany, Ethana Iversona, Juliana Lage’a, Billa Frisella, Nduduzo Makhathiniego, Immanuela Wilkinsa, Meshell Ndegeocello czy Norah Jones.
Najważniejsze pola aktywności firmy Blue Note Records w roku jubileuszowym:
· The Blue Note Quintet – Trasa koncertowa z okazji 85-lecia : Gwiazdorski kolektyw Blue Note w składzie:
Gerald Clayton (fortepian), Immanuel Wilkins (saksofon altowy), Joel Ross (wibrafon), Kendrick Scott (perkusja) i Matt Brewer (kontrabas) wyruszy w 35-dniową trasę koncertową po Ameryce Północnej, która rozpocznie się 18 stycznia i obejmie całe Stany Zjednoczone z występami m.in. w Detroit (Majestic Theater, 19 stycznia), Los Angeles (Lodge Room, 4 lutego), Chicago (Symphony Center, 16 lutego) czy w Nowym Jorku (Symphony Space, 23 lutego). Pełną listę dat i informacje o biletach można znaleźć na stronie bluenote.com.
· The Francis Wolff Collection: Nowa seria limitowanych kolekcjonerskich fotografii artystycznych celebrująca dziedzictwo współzałożyciela Blue Note i fotografa Francisa Wolffa, a także jego ulubionych artystów. Seria została zapoczątkowana kolekcją jedynych w swoim rodzaju dzieł zawierających kultowe fotografie Wolffa, przedstawiające legendarnego saksofonistę Johna Coltrane’a podczas sesji nagraniowej jego arcydzieła „Blue Train” w 1957 roku i będzie kontynuowana w tym roku, z kolejnymi wydaniami. W ostatnich dziesięcioleciach, dzięki niestrudzonemu poświęceniu wieloletniego opiekuna kolekcji Michaela Cuscuny z Mosaic Images, zdjęcia Wolffa nie tylko ocalały jako zbiór, ale cieszą się wciąż uznaniem ekspertów oraz miłośników jazzu. Dzięki temu, że kolekcja jest ponownie własnością Blue Note, firma pracuje nad zachowaniem i szerszą prezentacją tego niezwykłego archiwum, które obejmuje ponad 20 000 czarno-białych i kolorowych zdjęć, wykonanych w latach 1940-1970.
· Okładki klasycznych albumów Blue Note na płótnie (Canvas Wall Art of Classic Blue Note Album Covers): oprawione wydruki na płótnie przedstawiające legendarne projekty okładek albumów Reida Milesa. Nowe projekty obejmują: Art Blakey & The Jazz Messengers „Indestructible”, Hank Mobley „Soul Station”, Grant Green „Idle Moments”, Dexter Gordon „A Swingin’ Affair”, Lee Morgan „Cornbread”, Larry Young „Unity”, Andrew Hill „Black Fire” i wiele innych.
· Tone Poet Audiophile Vinyl Reissue Series: ta uznana seria została wyprodukowana przez „Tone Poet” Joe Harleya i zawiera w pełni analogowe, audiofilskie reedycje 180-gramowych płyt winylowych, które zostały zmasterowane z oryginalnych taśm przez Kevina Graya z Cohearent Audio, wyprodukowane w RTI i umieszczone w luksusowych opakowaniach typu gatefold tip-on. Tytuły prezentowane w serii są wybierane m.in. przez Harleya i obejmują wyjątkowe tytuły z katalogu Blue Note, a także inne często niedoceniane albumy, w tym także wydawnictwa Pacific Jazz, United Artists i Transition. Listę tych wydawnictw na rok 2024 można znaleźć na stronie bluenote.com.
· Classic Vinyl Reissue Series: Seria klasycznych wznowień winylowych, której kuratorami są Don Was i Cem Kurosman, to eksploracja obszernego katalogu Blue Note, z tytułami obejmującymi wiele okresów i stylów legendarnej wytwórni. Seria prezentuje w pełni analogowe reedycje winylowe 180 g w standardowym opakowaniu, które zostały zmasterowane przez Kevina Graya z oryginalnych taśm i wyprodukowane w Optimal. Obecna seria tytułów prezentuje niektóre z najbardziej kultowych arcydzieł Blue Note autorstwa legend jazzu, w tym Arta Blakeya, Horace’a Silvera, Lee Morgana, Hanka Mobleya, Jimmy’ego Smitha, Donalda Byrda, Milesa Davisa, Wayne’a Shortera, Herbiego Hancocka czy Sonny’ego Rollinsa.
· Blue Note Review: Seria winylowych boxów powraca w tym roku wraz z wydaniem długo oczekiwanego tomu trzeciego, który celebruje dziedzictwo trębacza Lee Morgana. Seria, której kuratorem jest Don Was, obejmuje kontinuum tej legendarnej wytwórni jazzowej, oddających nieprzemijającą estetykę Blue Note. „Blue Note Review: Volume Two – Spirit & Time” jest nadal dostępny na bluenotereview.com.
· VMP Anthology: The Story of Blue Note Records: Pierwszym w historii wydawnictwem z uznanej serii „Anthology Vinyl Me, Please” był wydany na siedmiu płytach winylowych, sześcioalbumowy boks, który celebrował dziedzictwo Blue Note Records i zabrał słuchaczy w wciągającą podróż do historii wytwórni. Pierwszy nakład limitowanej edycji zestawu wyprzedał się w ciągu kilku minut, kiedy został wydany w 2019 roku, a w tym roku pojawi się drugie tłoczenie. Zarejestruj się TUTAJ, aby uzyskać więcej informacji.
· Blue Note Store 85th Anniversary Sale + Rewards Program: Rozpoczęła się akcja sprzedażowa z okazji 85-lecia oraz program lojalnościowy w Blue Note Store, uruchomiony został także nowy program Clubhouse Rewards, który rozszerza specjalne oferty dla najbardziej lojalnych klientów. Blue Note Store to najważniejsze miejsce online, w którym można znaleźć wszystko, co związane z Blue Note, jak nowe wydawnictwa, reedycje winyli i ekskluzywne towary, w tym odzież oraz inne akcesoria.
· Blue Note Playlists: Spędź czas z Blue Note w Apple Music, Spotify, Tidal czy YouTube i ciesz się playlistami, które przedstawiają wiele muzycznych okresów, stylów i artystów, którzy stworzyli The Finest In Jazz Since 1939. Od Classic Hits po Jazz Now. Od Hard Bop po The 70s. Jazz na rano Rise&Shine i na wieczór Night Dreamer. Poczuj funky z Blue Groove lub zrelaksuj się z Calm. Posłuchaj wspaniałych wokalistów lub organistów Blue Note. Odkryj The New Groove lub Jazz Meets Hip-Hop. Nasze playlisty celebrują twórczość legend Blue Note, takich jak Wayne Shorter, Herbie Hancock, Art Blakey, Horace Silver, Lee Morgan, Hank Mobley, Dexter Gordon, Donald Byrd, Grant Green, Jimmy Smith, Freddie Hubbard, Joe Henderson czy Ornette Coleman.
Potrzeba było połączenia wielu sił, aby stworzyć i zdefiniować jedną z największych wytwórni jazzowych, jakie kiedykolwiek istniały. Kochający jazz niemieccy imigranci, uciekający przed nazizmem (Alfred Lion & Francis Wolff), okulista z New Jersey dorabiający jako realizator dźwięku (Rudy Van Gelder), kochający muzykę klasyczną projektant reklamowy (Reid Miles) i najbardziej niesamowici muzycy, jacy kiedykolwiek istnieli. Elementy, które każdy z nich wniósł – bezgraniczna pasja i nienaganny instynkt A&R, elegancka i wnikliwa fotografia, doskonała jakość dźwięku, uderzająco oryginalne okładki i konsekwentnie transcendentna muzyka – były niezbędne do szybkiego sukcesu wytwórni. Razem stworzyły żywą estetykę Blue Note. Całość nie mogłaby istnieć bez którejkolwiek z tych części.
Legendarny katalog Blue Note obejmuje całą historię jazzu od hot jazzu, boogie woogie i swing, poprzez bebop, hard bop, post-bop, soul jazz, po avant-garde i fusion i różnorodne, tętniące życiem współczesne dźwięki. Artyści nagrywani przez Blue Note reprezentują filary historii jazzu: Thelonious Monk, Bud Powell, Miles Davis, John Coltrane, Cannonball Adderley, Horace Silver, Art Blakey, Jimmy Smith, Dexter Gordon, Grant Green, Lou Donaldson, Donald Byrd, Lee Morgan, Freddie Hubbard, Joe Henderson, Herbie Hancock, Wayne Shorter, McCoy Tyner, Andrew Hill, Ornette Coleman, Cecil Taylor i wielu, wielu innych.
Po krótkim uśpieniu w latach 1981-1984, podczas którego producent/historyk Michael Cuscuna utrzymał dziedzictwo wytwórni przy życiu serii wznowień, Blue Note powróciła ożywiona dzięki przywództwu Bruce’a Lundvalla i od tego czasu stała się najbardziej szanowaną i najdłużej działającą wytwórnią jazzową na świecie, pozostając domem dla wybitnych gwiazd i nowatorskich pionierów jazzu. Podczas 30-letniej kadencji Lundvalla, Blue Note pozostała przystanią dla najbardziej kreatywnych głosów w jazzie, a także miała swój udział w komercyjnych sukcesach Bobby’ego McFerrina, Dianne Reeves, Cassandry Wilson, Us3, Norah Jones, Medeski Martin & Wood, Williego Nelsona i Wyntona Marsalisa.
Doświadczony i wszechstronnie utalentowany artysta – Don Was dołączył do Blue Note w 2011 roku jako Chief Creative Officer i został prezydentem wytwórni w 2012 roku. Firma Blue Note z Donem Wasem na czele, powróciła do oryginalnej wizji Liona, że „każdy szczególny styl gry, który reprezentuje autentyczny sposób muzycznego odczuwania, jest prawdziwą ekspresją”. Słowa Liona wciąż wybrzmiewają, a Blue Note jest domem dla eklektycznych wokalistów, takich jak m.in. Norah Jones, Meshell Ndegeocello czy Gregory Porter, a także dla wielu instrumentalistów jazzowych, od legend takich jak Charles Lloyd, Ronnie Foster, Bill Frisell i Joshua Redman do młodych innowatorów, w tym Immanuela Wilkinsa, Joela Rossa, Melissy Aldany, Juliana Lage’a i DOMi & JD BECK. Blue Note Records jest jedną z flagowych wytwórni Capitol Music Group i Universal Music Group.
Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl
News
Fat Joe komentuje diss Young Bucka i mówi, że jego rywalowi brakuje gotówki
Wrócił stary konflikt.
Konflikt między Fat Joe a Young Buck znów na nagłówkach. Joe publicznie zakpił z nowego dissu Bucka i jego sytuacji finansowej, a ten odpowiedział.
Fat Joe postanowił dolać oliwy do ognia, komentując jeden z postów Young Bucka promujących diss „Cappucino”.
– Kupujcie ten numer, słyszałem, że jest w kiepskiej sytuacji – napisał Joe. Dorzucił też: – Nie powiedziałbym tego, gdyby to on nie zaczął.
Buck nie zostawił tego bez odpowiedzi. Wprost skontrował narrację rywala, podważając sens całej zaczepki.
– Jeśli ‘kiepsko’ znaczy posiadanie własnych masterów, wydawanie muzyki niezależnie, trzymanie się z dala od chaosu i odkładanie pieniędzy – to faktycznie, jest baaaardzo źle – odpisał. Na koniec podziękował słuchaczom za wsparcie i zachęcił do dalszego streamowania „Cappucino”.
Cała sprawa ma swoje źródło w niedawnej wypowiedzi Fat Joe. Raper wrócił tam do starego konfliktu z obozem G-Unit, twierdząc, że podczas jednego z festiwali jego ludzie mieli pobić Bucka po tym, jak ten „chciał coś ugrać” po koncercie. Joe mówił o tym bez ogródek, sugerując, że sprawa jest zamknięta i znana od lat.
Young Buck początkowo zareagował pół żartem, pół serio, publikując ironiczne posty. Na tym jednak się nie skończyło. Buck wypuścił pełnoprawny diss „Cappucino”.
Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl
News
Sarius mówi o „blokadzie”, którą ma, żeby odezwać się do Guziora
„To naprawdę siedzi mocno w mojej głowie”.
Czy Sarius i Guzior jeszcze kiedyś razem nagrają? Częstochowski raper ujawnił przed naszymi kamerami, że ma „blokadę”, żeby odezwać się do gracza z Wrocławia.
– Spoko byłoby nagrać z Guziorem. Znam się z nim z 8 lat, mieliśmy też przelot tutaj we Wrocku. I tak mówię: „może byśmy coś zrobili?” A z drugiej strony coś mnie blokuje: „a może on ma wyj*bane?” Jak nie zapytasz, to się nie dowiesz. To naprawdę siedzi mocno w mojej głowie – mówi w rozmowie z Oskarem Brzostowskim.
Cały wywiad z Sariusem ukaże się na naszych łamach jeszcze przed świętami.
Poniżej wideo:
Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl
News
Żurom dostał wsparcie od gitów, którzy spędzili pół życia w więzieniu
Chodzi o konflikt z Kazik Kartelem.
Konflikt na linii Żurom vs. Kazik Klimat Kartel angażuje coraz szersze kręgi osób. Wiemy na pewno, że stronę byłego właściciela katalogu RRX trzyma stara gwardia podziemia przestępczego, która ma wpisaną pokaźną długość odsiedzianych wyroków w kryminalnym CV.
Czy paradokument Canal+ o celebrytach w więzieniu rozochocił Żuroma do powrotu do starych rozkminek? Offbeatowiec mocno ożywił się w ostatnim czasie i zaczął wracać do tematów, z których kojarzyli go wcześniej wszyscy. Dzięki temu mogliśmy się dowiedzieć o spotkaniu Żuroma z owianym złą sławą szefem gangu obcinaczy palców, Wojtasem, na sieczkarniku. Raper twierdzi, że wyrok dożywocia w tej sprawie jest pomyłką sądową.

Żurom najwidoczniej zagiął parol na Kazika Klimat Kartela i będzie go chciał schować do wora, jeśli nadarzy się ku temu okazja. Były właściciel katalogu RRX nie może zapomnieć Kazikowi oskarżeń o współpracę z cebeesiakami i kręcenie lewych afer. – W więzieniu to wszystko jest szybko weryfikowane. Taki Kazik, co naopowiadał na mój temat, jak tam wjedzie, ja mu nie życzę, będą szybkie pytania. Czemu mówiłeś, że Żurom to jest 60-tka? – mówił niedawno.
Teraz dowiedzieliśmy się, że wspierają go m.in. Kilof i Jacek Baliga, którzy odsiedzieli po 28 lat. – Janek, ile spędziłeś za murami więzienia? Za murami więzienia spędziłem około 28 lat, ale zostawmy to na inny odcinek – przekazał jakiś czas temu Kilof. – Ja z wieloletnim wyrokiem w zakładzie karnym, prawie 28 lat byłem i wiem, że zbrudzić twarz to jest najmniejszy problem. Ale żeby ją oczyścić, to jest duży problem – dodał teraz Jacek Baliga, okazując Żuromowi wsparcie w konflikcie z Kazikiem. – Ja trzymam twoją stronę, dla mnie jesteś normalny – podkreślił również Kilof.
Kilof wspiera Żuroma w konflikcie z Kazikiem Kartel. pic.twitter.com/j4xUMIwpRq
— Wujek Raper (@WujekRaper) December 22, 2025
Jacek Baliga obiera stronę Żuroma w sporze z Kazikiem Kartel. pic.twitter.com/Sao9oNaqF7
— Wujek Raper (@WujekRaper) December 22, 2025
Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl
News
Mata: „Koalicja Obywatelska was wyr*cha, tak jak PiS”
Polityczny numer rapera, który jeszcze przed premierą wywołał burzę.
Mata w nowym kawałku „Będę Prezydentem” nie uderza tylko w Karola Nawrockiego i PiS, ale także w Donalda Tuska i Koalicję Obywatelską.
Raper wypuścił stricte polityczny numer, którego snippety jeszcze na długo przed premierą zrobiły viral w social mediach. Mający aspiracje polityczne Młody Matczak, który w 2040 roku chce zostać prezydentem Polski – atakuje w nim dwie strony barykady – PiS oraz KO.
Mata „Będę Prezydentem” – tekst
Ciągle na topie jak Nasus
Robiłem pierwsze beaty smutny na laptopie Asus
Gada jakiś lamus ile mam w rękawie asów
Kurwy chcą oblodzić, choć nie jadę koło lasu
Suko, będę prezydentem, który złamał każde tabu
Oni złamali przysięgę — niewierni mężowie stanu
Uwierz, że nie będzie gorzej i się zastanów
Że skoro nawet sutener może, to też bym ja mógł
Suko będę prezydentem — ona mówi zajebisty Bentley, a to Brabus
Za wiele przeszedłem, żeby czekać na autobus
Pachnę świeżo jak arabus, ty pachniеsz jak świeży nawóz
Zmieszany z szamą na dowóz (z szamą na dowóz)
Kupiłem kwadrat koło sеjmu, chcę się wczuć po mału w klimat
Tak to blok z PRL-u, nie działa na piętrze klima
Mieszkałem koło burdelu, już lepiej nie przypominaj
Wpadali tam w garniturach, też popić no i wydymać
Będę prezydentem, suko, będę prezydentem
Nie ujdzie nic na sucho wam jak będę prezydentem
Będę prezydentem, suko, będę prezydentem
Dzwoni do mnie babcia Bronia — pyta, czemu jadę z nimi
Bo wkur*ili mnie, jak byłem po liceum ledwo w TV
Propaganda, zrobili, kurwa, skandal, z tego, że młodzież wali wiadra
Sześć lat później Koalicja robi reelsa na Instagram
Z wizerunkiem Nawrockiego, a w tle leci nowy Mata
Nie powiedziałem, że chodzi o niego, grożą wam za to teraz trzy lata
Wszyscy w szoku, jakim cudem młody ma inne poglądy niż tata
Kocham go całym serduchem, ale nie dam się kurwa upapiać
Wam więcej, aha, yeah
Dziwko, będę prezydentem, bo tak chcę
Rozkmiń, że mam jeszcze 15 lat, na służbę wojskową i edukację
Suko, będę prezydentem, który złamał każde tabu
Oni złamali przysięgę, niewierni mężowie stanu
Uwierz, że nie będzie gorzej — i się zastanów
Że skoro nawet sutener może, to też bym ja mógł
Suko będę prezydentem — ona mówi zajebisty Bentley, a to Brabus
Za wiele przeszedłem, żeby czekać na autobus
Pachnę świeżo jak arabus, ty pachniesz jak świeży nawóz
Zmieszany z szamą na dowóz
Kraj podzielony na pół — z jednej orzeł, z drugiej reszka
Łączy nas rządza pieniądza no i myśl antyradziecka
Kiedyś pocisnąłem Jacka, teraz nie pocisnę Leszka
Bo teraz pora na Tuska — Koalicja Obywatelska
Was wyrucha tak jak was wyruchał PiS
Co ja gadam jestem w tym tak samo jak wy jestem w tym
Obiecanki cacanki, weź już lepiej zamknij ryj
Znowu ani grosza prawdy – nawet raperzy są bardziej real (yeah)
Będę prezydentem suko, będę prezydentem
Nie ujdzie nic na sucho wam jak będę prezydentem
Będę prezydentem suko, będę prezydentem (ooo, yeah)
Trzech posłów poniżej 30 w sejmie o chuj chodzi?
Jak oni nie są za starzy, my nie jesteśmy za młodzi
Co wy możecie wiedzieć o problemach pokoleniowych
Generacji Z i alfa oprócz tego, że telefony są złe?
I trzeba je zabrać
Oprócz tego, że nie działa nasza komunikacja miejska
Dziecięca psychiatria w miastach też nie dojeżdża
Cóż szkodzi obiecać — przypadkiem wymsknęła się prawda
I cały kraj znowu dał się nabrać
Potrzebna jest moja partia jednak, ha
Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl
20 grudnia zmarł Michał Urbaniak – legendarny kompozytor jazzowy. Pożegnali go m.in. raperzy: Sokół, Peja, Numer Raz, Eskaubei, Belmondo czy Gural.
Sokół:
„Jeszcze we wrześniu widzieliśmy się na imprezie Sony Music Publishing, to zdjęcie z tego wieczoru Michał wysłał mi następnego dnia. Nasze drogi przecięły się równo 20 lat temu, kiedy zostaliśmy z Jędkerem (jako WWO) zaproszeni na trzecią część jego kultowego projektu Urbanator. Potem równo 10 lat temu zremiksował mój solowy kawałek „Rób to w co wierzysz”. Wielki muzyk, super człowiek. Żegnaj Michał.”
Eskaubei:
„Michał. Nie ma słów, którymi mógłbym wyrazić wdzięczność za wszystko, co od Ciebie dostałem. Wyznaczyłeś drogę którą staramy się podążać. Zawsze byłeś blisko, miałeś czas, dobre słowo, dawałeś nieustające wsparcie.
Dzięki Tobie przeżyłem najpiękniejsze chwile na scenie. Opiszę to wszystko dokładnie, kiedy opadną emocje. Nie czas i miejsce na szczegóły.
Pamiętam jak pocałowałeś mnie w policzek po naszym pierwszym wspólnym koncercie w Kołobrzegu. Odebrałem to jako błogosławieństwo muzycznego ojca. Pamiętam rozmowy, spotkania, występy, słowa wsparcia w sieci (chociażby te ostatnie), prywatne momenty. Kiedy przyszliście z Dorotą na nasz koncert pod koniec listopada, to był gest, którego, jak już pisałem wcześniej, nigdy nie zapomnę. Cieszę się, że mogłem wiele razy powiedzieć Ci jak bardzo Cię cenię i jak jesteś dla mnie ważny.
Jeśli chciałbym kiedykolwiek skończyć z muzyką, poproszę żeby ktoś przypomniał mi Twoje ostatnie słowa, które do mnie napisałeś. Twoje życie, muzyka, postawa są i będą wielką inspiracją.
Pokazałeś nam, Twoim muzycznym dzieciom, jak iść tą drogą. Dawałeś nam wiarę w siebie, pokazywałeś, że my też możemy i że cenisz to, co mamy do zaoferowania muzyce. Będę się starał z całych sił kontynuować ten kurs i zawsze będę nosił Cię w moim sercu.
FATHER URBZZ! NIGDY O TOBIE NIE ZAPOMNIMY. ZAWSZE BĘDZIESZ GRAŁ Z NAMI.”
Numer Raz:
„Kocham muzykę, kocham Ją za emocje, za szczerość, za spontaniczność i za dusze, której coraz bardziej brakuje we współczesnej muzyce. Kocham za takie chwile jak ta na zdjęciu w których spełniam swoje marzenia. Wielki szacunek Panie Michale i dziękuję, ze moglem i miałem ten zaszczyt wystąpić z Panem na jednej scenie. TALKING ALL JAZZ.”
Gural:
Salut Mistrzu!
RIP MICHAŁ URBANIAK 1943 – 2025
Belmondo:
To był zaszczyt mieć możliwość poznać Cię Michał. Dziękuję
L.U.C:
Zróbcie kochani w serduszkach Hałas dla tego Pana!
R.I.P. Michał Urbaniak.
Odszedł dziś wspaniały człowiek i wielki polski muzyk, którego talent docenił nawet sam Miles Davis.
Dziękuję Michale za Twój wędrujący talent i otwarty, eklektyczny umysł.
Twój duch i wspaniałe albumy pełne genialnych „sampli” łączących jazz, folk i hip-hop zawsze wyprzedzały epoki i były dla nas inspiracją.
Twoje pomysły i improwizacje porywały na inne planety!
Dziękuję za wspólne chwile na scenie, zwłaszcza te ostatnio podczas pożegnania z mikrofonem
na @brasswoodfest . Mam w sercu wielki smutek, ale i ogromną wdzięczność, że zdążyliśmy jeszcze kolejny raz wspólnie pomuzykować w naszym magicznym lesie i przytulić się zanim wyruszyłeś czarować dźwiękami inne galaktyki.
Fruń daleko i niech Twoja muzyka żyje jak najdalej i najdłużej!
Głębokie wyrazy współczucia dla rodziny
Peja:
R.I.P. Michał Urbaniak
Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl
-
News3 dni temuSokół wspomina czasy, gdy był bezdomny i koczował na Dworcu Centralnym
-
News4 dni temuTaco Hemingway „Latarnie wszędzie dawno zgasły”- nowa pyta promowana na Narodowym
-
News2 dni temuYouTube dusi rap? Żabson z Wizem Khalifą nie przebili bańki, a w cieniu rośnie anonimowy LEAF
-
News4 dni temuFagata u Maty na Torwarze. „Jest najlepszą raperką w Polsce”
-
News1 dzień temuTaco Hemingway w „Wydarzeniach” Polsatu
-
News11 godzin temuTau nagrał diss „Wesołych Świąt” na Taco Hemingwaya
-
teledysk3 dni temuJongmen siedzi, a jego kumple wypuszczają „Ponad Mury”
-
News2 dni temuTaco Hemingway przejął listę TOP50 Polska: 7 milionów odsłuchów płyty w 24h