Sprawdź nas też tutaj

News

Blue Note Records świętuje 85-lecie

To najdłużej działająca wytwórnia jazzowa na świecie.

Opublikowany

 

Blue Note Records

85 lat temu, 6 stycznia 1939 roku, niemiecki imigrant i pasjonat jazzu Alfred Lion wyprodukował swoją pierwszą sesję nagraniową w Nowym Jorku, zakładając najbardziej kultową i najdłużej działającą wytwórnię jazzową na świecie.

Przez 85 lat Blue Note Records współtworzyła i dokumentowała rozwój jazzu od hot jazzu, boogie woogie i swingu, poprzez bebop, hard bop, post-bop, soul jazz, po avant-garde i fusion, a po ponownym uruchomieniu przez Bruce’a Lundvalla w 1984 roku – pozostała wiodącą wytwórnią, aktywnie rejestrującą dzisiejszą, tętniącą życiem i twórczo kwitnącą scenę jazzową, pod kierownictwem obecnego prezydenta – Dona Wasa, który przejął stery w 2012 roku.

Na cały 2024 rok zaplanowano obchody 85. rocznicy Blue Note Records. W ich ramach odbędzie się między innymi trasa koncertowa The Blue Note Quintet z udziałem młodych gwiazd wytwórni. The Francis Wolff Collection to prezentacje obiektów kolekcjonerskich i wystawy fotografii artystycznej. Powróci seria „Blue Note Review”, kontynuowane będą uznane serie reedycji Tone Poet Vinyl i Classic Vinyl. Ukażą się ekscytujące nowe wydawnictwa m.in. Charlesa Lloyda, Joela Rossa, Melissy Aldany, Ethana Iversona, Juliana Lage’a, Billa Frisella, Nduduzo Makhathiniego, Immanuela Wilkinsa, Meshell Ndegeocello czy Norah Jones.

Najważniejsze pola aktywności firmy Blue Note Records w roku jubileuszowym:

· The Blue Note Quintet – Trasa koncertowa z okazji 85-lecia : Gwiazdorski kolektyw Blue Note w składzie:

Gerald Clayton (fortepian), Immanuel Wilkins (saksofon altowy), Joel Ross (wibrafon), Kendrick Scott (perkusja) i Matt Brewer (kontrabas) wyruszy w 35-dniową trasę koncertową po Ameryce Północnej, która rozpocznie się 18 stycznia i obejmie całe Stany Zjednoczone z występami m.in. w Detroit (Majestic Theater, 19 stycznia), Los Angeles (Lodge Room, 4 lutego), Chicago (Symphony Center, 16 lutego) czy w Nowym Jorku (Symphony Space, 23 lutego). Pełną listę dat i informacje o biletach można znaleźć na stronie bluenote.com.

· The Francis Wolff Collection: Nowa seria limitowanych kolekcjonerskich fotografii artystycznych celebrująca dziedzictwo współzałożyciela Blue Note i fotografa Francisa Wolffa, a także jego ulubionych artystów. Seria została zapoczątkowana kolekcją jedynych w swoim rodzaju dzieł zawierających kultowe fotografie Wolffa, przedstawiające legendarnego saksofonistę Johna Coltrane’a podczas sesji nagraniowej jego arcydzieła „Blue Train” w 1957 roku i będzie kontynuowana w tym roku, z kolejnymi wydaniami. W ostatnich dziesięcioleciach, dzięki niestrudzonemu poświęceniu wieloletniego opiekuna kolekcji Michaela Cuscuny z Mosaic Images, zdjęcia Wolffa nie tylko ocalały jako zbiór, ale cieszą się wciąż uznaniem ekspertów oraz miłośników jazzu. Dzięki temu, że kolekcja jest ponownie własnością Blue Note, firma pracuje nad zachowaniem i szerszą prezentacją tego niezwykłego archiwum, które obejmuje ponad 20 000 czarno-białych i kolorowych zdjęć, wykonanych w latach 1940-1970.

· Okładki klasycznych albumów Blue Note na płótnie (Canvas Wall Art of Classic Blue Note Album Covers): oprawione wydruki na płótnie przedstawiające legendarne projekty okładek albumów Reida Milesa. Nowe projekty obejmują: Art Blakey & The Jazz Messengers „Indestructible”, Hank Mobley „Soul Station”, Grant Green „Idle Moments”, Dexter Gordon „A Swingin’ Affair”, Lee Morgan „Cornbread”, Larry Young „Unity”, Andrew Hill „Black Fire” i wiele innych.

· Tone Poet Audiophile Vinyl Reissue Series: ta uznana seria została wyprodukowana przez „Tone Poet” Joe Harleya i zawiera w pełni analogowe, audiofilskie reedycje 180-gramowych płyt winylowych, które zostały zmasterowane z oryginalnych taśm przez Kevina Graya z Cohearent Audio, wyprodukowane w RTI i umieszczone w luksusowych opakowaniach typu gatefold tip-on. Tytuły prezentowane w serii są wybierane m.in. przez Harleya i obejmują wyjątkowe tytuły z katalogu Blue Note, a także inne często niedoceniane albumy, w tym także wydawnictwa Pacific Jazz, United Artists i Transition. Listę tych wydawnictw na rok 2024 można znaleźć na stronie bluenote.com.

· Classic Vinyl Reissue Series: Seria klasycznych wznowień winylowych, której kuratorami są Don Was i Cem Kurosman, to eksploracja obszernego katalogu Blue Note, z tytułami obejmującymi wiele okresów i stylów legendarnej wytwórni. Seria prezentuje w pełni analogowe reedycje winylowe 180 g w standardowym opakowaniu, które zostały zmasterowane przez Kevina Graya z oryginalnych taśm i wyprodukowane w Optimal. Obecna seria tytułów prezentuje niektóre z najbardziej kultowych arcydzieł Blue Note autorstwa legend jazzu, w tym Arta Blakeya, Horace’a Silvera, Lee Morgana, Hanka Mobleya, Jimmy’ego Smitha, Donalda Byrda, Milesa Davisa, Wayne’a Shortera, Herbiego Hancocka czy Sonny’ego Rollinsa.

· Blue Note Review: Seria winylowych boxów powraca w tym roku wraz z wydaniem długo oczekiwanego tomu trzeciego, który celebruje dziedzictwo trębacza Lee Morgana. Seria, której kuratorem jest Don Was, obejmuje kontinuum tej legendarnej wytwórni jazzowej, oddających nieprzemijającą estetykę Blue Note. „Blue Note Review: Volume Two – Spirit & Time” jest nadal dostępny na bluenotereview.com.

· VMP Anthology: The Story of Blue Note Records: Pierwszym w historii wydawnictwem z uznanej serii „Anthology Vinyl Me, Please” był wydany na siedmiu płytach winylowych, sześcioalbumowy boks, który celebrował dziedzictwo Blue Note Records i zabrał słuchaczy w wciągającą podróż do historii wytwórni. Pierwszy nakład limitowanej edycji zestawu wyprzedał się w ciągu kilku minut, kiedy został wydany w 2019 roku, a w tym roku pojawi się drugie tłoczenie. Zarejestruj się TUTAJ, aby uzyskać więcej informacji.

· Blue Note Store 85th Anniversary Sale + Rewards Program: Rozpoczęła się akcja sprzedażowa z okazji 85-lecia oraz program lojalnościowy w Blue Note Store, uruchomiony został także nowy program Clubhouse Rewards, który rozszerza specjalne oferty dla najbardziej lojalnych klientów. Blue Note Store to najważniejsze miejsce online, w którym można znaleźć wszystko, co związane z Blue Note, jak nowe wydawnictwa, reedycje winyli i ekskluzywne towary, w tym odzież oraz inne akcesoria.

· Blue Note Playlists: Spędź czas z Blue Note w Apple Music, Spotify, Tidal czy YouTube i ciesz się playlistami, które przedstawiają wiele muzycznych okresów, stylów i artystów, którzy stworzyli The Finest In Jazz Since 1939. Od Classic Hits po Jazz Now. Od Hard Bop po The 70s. Jazz na rano Rise&Shine i na wieczór Night Dreamer. Poczuj funky z Blue Groove lub zrelaksuj się z Calm. Posłuchaj wspaniałych wokalistów lub organistów Blue Note. Odkryj The New Groove lub Jazz Meets Hip-Hop. Nasze playlisty celebrują twórczość legend Blue Note, takich jak Wayne Shorter, Herbie Hancock, Art Blakey, Horace Silver, Lee Morgan, Hank Mobley, Dexter Gordon, Donald Byrd, Grant Green, Jimmy Smith, Freddie Hubbard, Joe Henderson czy Ornette Coleman.


Potrzeba było połączenia wielu sił, aby stworzyć i zdefiniować jedną z największych wytwórni jazzowych, jakie kiedykolwiek istniały. Kochający jazz niemieccy imigranci, uciekający przed nazizmem (Alfred Lion & Francis Wolff), okulista z New Jersey dorabiający jako realizator dźwięku (Rudy Van Gelder), kochający muzykę klasyczną projektant reklamowy (Reid Miles) i najbardziej niesamowici muzycy, jacy kiedykolwiek istnieli. Elementy, które każdy z nich wniósł – bezgraniczna pasja i nienaganny instynkt A&R, elegancka i wnikliwa fotografia, doskonała jakość dźwięku, uderzająco oryginalne okładki i konsekwentnie transcendentna muzyka – były niezbędne do szybkiego sukcesu wytwórni. Razem stworzyły żywą estetykę Blue Note. Całość nie mogłaby istnieć bez którejkolwiek z tych części.

Legendarny katalog Blue Note obejmuje całą historię jazzu od hot jazzu, boogie woogie i swing, poprzez bebop, hard bop, post-bop, soul jazz, po avant-garde i fusion i różnorodne, tętniące życiem współczesne dźwięki. Artyści nagrywani przez Blue Note reprezentują filary historii jazzu: Thelonious Monk, Bud Powell, Miles Davis, John Coltrane, Cannonball Adderley, Horace Silver, Art Blakey, Jimmy Smith, Dexter Gordon, Grant Green, Lou Donaldson, Donald Byrd, Lee Morgan, Freddie Hubbard, Joe Henderson, Herbie Hancock, Wayne Shorter, McCoy Tyner, Andrew Hill, Ornette Coleman, Cecil Taylor i wielu, wielu innych.

Po krótkim uśpieniu w latach 1981-1984, podczas którego producent/historyk Michael Cuscuna utrzymał dziedzictwo wytwórni przy życiu serii wznowień, Blue Note powróciła ożywiona dzięki przywództwu Bruce’a Lundvalla i od tego czasu stała się najbardziej szanowaną i najdłużej działającą wytwórnią jazzową na świecie, pozostając domem dla wybitnych gwiazd i nowatorskich pionierów jazzu. Podczas 30-letniej kadencji Lundvalla, Blue Note pozostała przystanią dla najbardziej kreatywnych głosów w jazzie, a także miała swój udział w komercyjnych sukcesach Bobby’ego McFerrina, Dianne Reeves, Cassandry Wilson, Us3, Norah Jones, Medeski Martin & Wood, Williego Nelsona i Wyntona Marsalisa.

Doświadczony i wszechstronnie utalentowany artysta – Don Was dołączył do Blue Note w 2011 roku jako Chief Creative Officer i został prezydentem wytwórni w 2012 roku. Firma Blue Note z Donem Wasem na czele, powróciła do oryginalnej wizji Liona, że „każdy szczególny styl gry, który reprezentuje autentyczny sposób muzycznego odczuwania, jest prawdziwą ekspresją”. Słowa Liona wciąż wybrzmiewają, a Blue Note jest domem dla eklektycznych wokalistów, takich jak m.in. Norah Jones, Meshell Ndegeocello czy Gregory Porter, a także dla wielu instrumentalistów jazzowych, od legend takich jak Charles Lloyd, Ronnie Foster, Bill Frisell i Joshua Redman do młodych innowatorów, w tym Immanuela Wilkinsa, Joela Rossa, Melissy Aldany, Juliana Lage’a i DOMi & JD BECK. Blue Note Records jest jedną z flagowych wytwórni Capitol Music Group i Universal Music Group.


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

 
Kliknij i skomentuj
Subscribe
Powiadom o

News

Quebonafide we freakach. Wiadomo, jakiego rywala mu szykowano

Raper odrzucił wielomilionową propozycję.

Opublikowany

 

Poznaliśmy kulisy oferty dla Quebonafide odnośnie jego walki we freakfightach. Raper ujawnił jakiś czas temu, że odrzucił propozycję za 6 milionów złotych.

6 milionów za walkę Quebonafide

O potencjalnej walce Quebonafide we freakach mówiło się na początku tego roku. Raper ujawnił, że propozycja jaka padła to 6 milionów złotych. Jeden z włodarzy Fame’u, Wojtek Gola powiedział, że taka kwota to abstrakcja. Okazuje się, że wspomniana oferta mogła nadejść z federacji Clout MMA.

Quebonafide vs Sławomir Peszko

Szalony Reporter ujawnił, że na przeciwnika Quebonafide był szykowany ambasador federacji Sławomir Peszko.

– On ma się dobrze ze Sławkiem. Miał walczyć raz, ale wybuchła afera Pandora Gate. To miała być walka właśnie z Peszką. Później Fame MMA też się o niego starało – powiedział Matysiak.

– Powiedział, że nie chce walczyć, ale jeżeli by miał, to na pewno w Clout MMA. Na pewno ze Sławkiem miał jakiś dobry kontakt – dodał.

Quebonafide nie jest zainteresowany walką. Po powrocie na scenę zajmuje się obecnie promocją marcowego koncertu.


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

Czytaj dalej

News

Lil Wayne odpowiada na zaczepkę Kendricka Lamara

„Człowieku, co ja zrobiłem?!”

Opublikowany

 

Kendrick Lamar na płycie „GNX” postanowił zaczepić Lil Wayne’a, który jest zaskoczony wersami w jego kierunku.

Super Bowl w Nowym Orleanie budzi sporo emocji w środowisku rapowym w Stanach. Wszystko za sprawą tego, że w przerwie finału NFL ma wystąpić Kendrick Lamar. Wiele osób wskazywało, że powinien to być Lil Wayne, bo to jego rodzinne miasto. W jego obronie stanęła m.in. Nicki Minaj, która skrytykowała za to Jay-Z.

Kendrick zaczepia Lil Wayne’a

Tymczasem Kendrick postanowił zaczepić Weeziego w kawałku „Wacced Out Murals”. Rapuje w nim, że inspirował się przez lata muzyką Lil Wayne’a, a kiedy udało mu się zajść dalej od niego, to jego ciężka praca zawiodła Weeziego.

– Used to bump Tha Carter III, I held my Rollie chain proud / Irony, I think my hard work let Lil Wayne down” – rapuje K.Dot.

Lil Wayne zaskoczony

Weezy w żaden sposób nie zaczepiał Kendricka, kiedy wszyscy dookoła komentowali rapowy wybór na Super Bowl. Dlatego jest zdziwiony zaczepką.

– Człowieku, co ja zrobiłem?! Ja tylko chilluję, a oni wciąż mnie atakują. Nie mylcie mojej dobroci ze słabością. Nikt nie chce eskalacji, ja też nie. Ale jeśli ktoś mnie sprowokuje, zaatakuję – skomentował.


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

Czytaj dalej

News

Andrzej Dragan tłumaczy, jak zrobił klip Quebonafide

„Dość ciężka postprodukcja”.

Opublikowany

 

andrzej dragan quebonafide

Przy klipie „Futurama 3” Quebonafide poprosił o wsparcie Andrzeja Dragana, popularnego fizyka, artystę i popularyzatora nauki. Ten wyjaśnił, jak przy pomocy AI zobrazował powrót rapera na scenę.

„Futurama 3” powstała na laptopie

– Wszystkie tła scenograficzne z nowego klipu dla Quebo generowałem w Midjourney. Do tego masa ujęć lub przejść w Runwayu, Lumie i Stable Diffusion skalowane oczywiście Topazem. No i deep fejki na specjalnie trenowanych GANach. Dzięki temu można było zamknąć wszystkie zdjęcia w jednym dniu. Oczywiście cała edycja i postprodukcja na laptopie – napisał Dragan.

– Życzę powodzenia wszystkim mięsnym interfejsom, wątpiącym w miażdżącą przewagę uzyskiwaną w produkcji filmowej dzięki AI. Przypomnę, że zaledwie po paru miesiącach od pojawienia się tej technologii na powierzchni planety. I na osłodę: dzień przed premierą Sory Yann LeCun zapewniał w swoim stylu, że nie mamy szans, aby obecna generatywna technologia umożliwiała tworzenie filmów. Bo to przecież tylko mnożenie macierzy – dodał.

Kilkumiesięczna praca

– Dla dopytujących o technikalia. Preprodukcja klipu trwała ponad miesiąc (prace koncepcyjne, projekty i symulacje geometrii planów), a dość ciężka postprodukcja od czerwca do października. Na ostatnim etapie była to praca trzyosobowa i używaliśmy wszystkich narzędzi dostępnych pod słońcem, głównie gołego After Effectsa do compositingu. Nawet analogowe niszczenie obrazu. Nie chciałbym nadwyrężać nietykalności intelektualnej osób kminiących, że dzięki AI rzeczy „robią się same”, ale zwrócę uwagę, że nie żyjemy jeszcze w XXII wieku. Natomiast Midjourney uratował nas od konieczności kręcenia w 10 lokacjach, na co nie było ani czasu, ani kasu. W efekcie z ekipy mógł wypaść location scout i mogliśmy zamknąć się w studio zamiast wozić się z planem po Europie. Dla zorientowanych: podobne uniki zastosowano w produkcji „Mandaloriana”, tylko tam zamiast Midjourney hulał głównie Unreal – wyjaśnił.

Klip „Futurama 3” ma po dwóch dniach 2 miliony wyświetleń na Youtube. Licznik Spotify wskazuje 1.2 mln odsłuchań.


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

Czytaj dalej

News

Zbuku, Koziołek i Koro kłócą się kto jest raperem, a kto nie

„Napisałeś, że my nie jesteśmy raperami”.

Opublikowany

 

Przez

koziłek, zbuku, koro

Koziołek zarzucił Zbukowi kłamstwo odnośnie tego, że ten zasugerował, że on i Koro nie są raperami.

Ostra wymiana zdań między raperami miała miejsce podczas Cage’a przed galą Fame 23. Wszystkich trzech raperów zobaczymy na grudniowej gali.

– GlamRap wrzucił artykuł, że bije się trzech raperów. Po czym ty wrzuciłeś to na swoją storkę i napisałeś, że my nie jesteśmy raperami, bo nie nagrywamy tracków – mówi z pretensjami do Zbuka, Koziołek.

Zbuku przyznał, że zrobił słabe rozeznanie i nie sprawdził tego dobrze. Koziołek twierdzi jednak, że raper z Prudnika zrobił to specjalnie.

Poniżej wideo:


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

Czytaj dalej

News

Gzuz i Malik Montana podjęli współpracę

Raperzy nagrali wspólny numer.

Opublikowany

 

Przez

gzuz malik montana

Gzuz przyjechał do Polski na dwa koncerty. Podczas wizyty w Warszawie doszło do jego kooperacji z Malikiem Montaną.

W czwartek Gzuz zagrał w warszawskiej Progresji. Wizytę niemieckiego rapera wykorzystał Malik Montana, nagrywając z nim wspólny kawałek. Obaj raperzy pokazali nagrywki w studio w swoich social mediach. Gzuz nawet zaczął przeklinać po polsku.

Malik ma też na koncie współpracę z takimi członkami 187 Strassenbande jak Bonez, LX i Maxwell.

Poniżej wideo:


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

Czytaj dalej

News

Sokół kłania się Quebonafide

Weteran komentuje powrót Kuby.

Opublikowany

 

Przez

sokol

Sokół jest kolejnym raperem, który komentuje powrót Quebonafide i jego singiel „Futurama 3”. Weteran jest pełen uznania dla młodszego kolegi.

Po 18 godzinach od premiery singiel Qubonafide przebił barierę 1 miliona wyświetleń na Youtube i trafił na pierwsze miejsce Karty na Czasie. Od słuchaczy i ze środowiska spływają gratulacje, a na komentarz zdecydował się Sokół.

– Pierwszy raz od dawna jaram się czymś w ogóle. Kłaniam się Panie Jakubie – napisał warszawski weteran.

Duże propsy w kierunku Kuby posłał również Kali.


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

Czytaj dalej

Popularne

Copyright © Łukasz Kazek dla GlamRap.pl 2011-2024.
(Ta strona może używać Cookies, przeglądanie jej to zgoda na ich używanie.)

error: