Singiel
„Czerwony Dywan” – Paluch rozlicza „zakłamaną branżę”
„Kuszą kontrakty, rosną kontakty, szukają kukieł do reklam”.
Do sklepów i serwisów streamingowych trafił dzisiaj nowy album Palucha „Czerwony Dywan”. W tytułowym singlu raper zawarł wiele pocisków na temat branży hip-hopowej i raperów, którzy sprzedają się i podporządkowują się gazetom, radiu i telewizji.
„Jest moda na rapy”
Zanim usłyszymy numer „Czerwony Dywan” mamy do przejścia „Intro”, w którym Paluch odrzuca oferty reklamowe znanych marek, korporacji oraz udział w telewizji. W samym kawałku „Czerwony Dywan” nie usłyszymy żadnych konkretnych ksywek. Jak już tłumaczył kiedyś raper, nie zamierza robić nikomu reklamy. Chociaż nie otrzymujemy pseudonimów na tacy, to możemy się raczej bez problemu domyślić, do kogo kierowane są niektóre wersy.
Na samym początku Paluch wyjaśnia, że niektórzy znaleźli patent na pierwsze miejsce na Olisie, wydając płyty w lutym, kiedy nie ma tłoku. On jednak z łatwością osiągnie szczyt zestawienia w gorącym jesiennym okresie.
Robią se jedynkę w lutym, gdy wolne mają najwięksi
Ja jesienią zaczynam ruchy, w tłoku OLiS przejęty
Poznaniak zarzuca raperom wykorzystywanie wypracowanego w hip-hopie wizerunku do lansowania się w mediach.
Nie dzwońcie do mnie z Top Trendy, dopóki nie znacie ksywek
Jak wbijemy tam na występy, słupki kurwa pójdą z dymem
Wasze romanse w gazetach, wasze rozwody w gazetach
Na karcie mam parę złotych, co macie jeszcze na sprzedaż?
Na swoim punkcie obsesja, gdy gaśnie kamera – depresja
Jesteście potrzebni do szczęścia, jak czwarty pasek na dresach
Słucham wyraźnie co mówisz i widzę u ciebie ten stan
Patrzę dziś na twoje ruchy i jara cię medialny lans
Poczułeś się celebrytą, bo trochę osób cię zna (co?)
Czerwony Dywan, Czerwony Dywan znowu odwiedza cię w snach
Tradycyjnie oberwało się również Young Multiemu, do którego możemy dopasować wersy o Minecrafcie.
Wy dzisiaj nie macie stylu, bo wy dzisiaj macie ten look
Wy kurwa nie macie wstydu na smyczy do radia jak stado suk
Twoi ludzie w kagańcach labele dzisiaj to klatkowy chów
Do rapu przez Minecraft, nie ma tu miejsca dla bezdomnych psów
Jest moda na rapy i przez niekumatych dupa lizana na medal
Kuszą kontrakty, rosną kontakty, szukają kukieł do reklam
Za marne sto koła od korporacji to nawet tu nie podjeżdżaj
Za marne sto koła masz kilku świeżaków i dadzą się nawet rozebrać
Opada szczęka, organizator gada mi tuż po koncercie
Jechałeś po rządzie trochę nie dobrze i trochę za dużo przekleństw
„Zamknij mordę i wypierdalaj” – tak powinienem powiedzieć
Usłyszał dobrze, bardzo przepraszam, jestem prawdziwym raperem
W refrenie Paluch wyjaśnia, że bez problemu mógłby zostać celebrytą, ale nie ma takiego zamiaru.
Nie jestem celebrytą, choć uwierz, mógłbym być
Wiem co cię jara pizdo, liczysz się tylko ty
Płonie czerwony dywan, brakuje na nim stylu
Płonie czerwony dywan, bo spala się ze wstydu
Nie jestem celebrytą, choć uwierz, mógłbym być
Wiem co cię jara pizdo, liczysz się tylko ty
Płonie czerwony dywan, brakuje na nim stylu
Płonie czerwony dywan, bo spala się ze wstydu
Na koniec pada kilka ogólników odnośnie „zakłamania sceny”.
Posypane na dwa palce, nosy ujebane szajsem
Jebać kurwa całą branże, zakłamaną branże
Mówią o czystości, ich psychika to jest pasztet
Mielę truchło na parówy, rzucam hienom na pożarcie
Paluch „Czerwony Dywan” (prod. 2K & Michał Graczyk)
Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl
Singiel
Żabson & Wiz Khalifa „Klasyk” – mistrzowska kolaboracja dostępna
„Pokazałeś, że jesteś prawdziwym raperem”.
To jedna z największych kooperacji w polskim rapie. Żabson połączył siły z topowym raperem ze Stanów i nie była to tylko czysta transakcja.
O północy na Spotify trafiła rozbudowana wersja projekty „Hollywood Smile: Extreme”. W sieci pojawiło się 10 nowych numerów, w tym ten najbardziej oczekiwany – „Klasyk” z Wizem Khalifą.
Żabson o nagrywkach z Wizem Khalifą
– Przyniosłem mu kawałek i powiedział, że zaj*bisty, a na końcu skierował do mnie takie słowa: „Zrobiłem to z Tobą, bo po prostu masz zajawę i jesteś raperem. Znam wielu artystów z USA, którzy w takiej sytuacji jak Ty, nie daliby rady. Powiedzieliśmy żebyś zaj*bał zwrotę i od razu wjechałeś i zaj*bałeś – to pokazało nam, że jesteś real MC. Szacunek dla Ciebie”. Wiesz, mówi ci to Wiz Khalifa, no k*rwa sorry, nie wpłyniecie już na moją samoocenę, bo mój idol z dzieciństwa powiedział mi, że jestem zaj*bistym MC – mówił Żabson kilka miesięcy temu.

Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl
Singiel
Sir Mich, Sztoss, Destro i Pat Nos z ważnym utworem „0% stresu”
Artyści nagłaśniają problem prowadzenia pod wpływem alkoholu.
Warner Music Poland rusza z kampanią społeczną „Piłeś? Nie PROWADZISZ!”, a jej muzycznym filarem jest premierowy singiel „0% stresu”, stworzony przez jednego z najważniejszych producentów na polskiej scenie – Sir Micha.
Michał Kożuchowski, w polskiej rapgrze znany jako Sir Mich, od niemal 20 lat tworzy piosenki między innymi dla Tedego, Żabsona, Wdowy czy Te-Trisa, a ostatnio mieliśmy okazję oglądać go jako mentora w programie „Rap Generation” dostępnym na platformie Prime Video. W utworze „0% stresu” gościnnie pojawiają się Sztoss, DESTRO i Pat Nos, reprezentanci pokolenia, które wprost mówi o emocjach, wyborach i presji, ale równie głośno stawia na odpowiedzialność.
„0% stresu” to świeża, przystępna i niezwykle chwytliwa opowieść o tym, że trzeźwa głowa daje więcej optymizmu niż jakiekolwiek procenty. – Się staram stać na nogach, gdy tam za oknem świat dygocze, niepotrzebny bałagan. U mnie zawsze świeci słońce bez tych procent też – przekonuje Sztoss.
Tekst utworu, oscylujący między refleksją, a charakterystyczną dla młodych dorosłych szczerością, buduje narrację, która społecznie rezonuje: „Muszę zarobić na trzeźwo, żeby zachować wspomnienia”.
Utwór „0% stresu” nie tylko muzyka – to głos realnych doświadczeń. Premierze singla będzie towarzyszyć kampania outdoorowa, radiowa oraz internetowa, realizowana przez Warner Music Poland. Dzięki obecności w przestrzeni miejskiej, w eterze i w kanałach cyfrowych, przekaz dotrze bezpośrednio do szerokiego grona odbiorców.
A są nimi głównie młodzi dorośli w wieku 18-25 lat – aktywni w świecie cyfrowym, śledzący trendy i często uczestniczący w imprezach muzycznych oraz festiwalach. To grupa, która mierzy się z presją rówieśniczą („wypij ze mną”, „jakoś wrócimy”), a jednocześnie wchodzi w życie z pragnieniem wolności i budowania własnej tożsamości. Kampania pokazuje, że odpowiedzialna decyzja może brzmieć cool, a odmowa jazdy po alkoholu nie jest powodem do wstydu, lecz dowodem siły i odpowiedzialności.
„Piłeś? Nie PROWADZISZ!” nagłaśnia problem prowadzenia pod wpływem alkoholu. Dzięki współpracy z Sir Michem i młodymi artystami przekaz kampanii staje się naturalny, wiarygodny i szeroko udostępniany organicznie.
Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl
Singiel
Mata i Sobel ponownie razem – „to nieprawda, że nie lubisz róż ;**”
„Robię piosenki do tańca, ale raczej wolę takie, gdzie jest klip pod blokiem”.
Mata i Sobel po raz drugi w karierze łączą siły. Raperzy zaprezentowali singiel „to nieprawda, że nie lubisz róż ;**”.
Nowy numer duetu od północy jest dostępny na Spotify. Dostaniemy też do niego klip, którego krótkie nagranie pojawiło się wczoraj w sieci.
Dotychczas Mata i Sobel tylko raz współpracowali. Pojawili się razem na płycie „Hotel Maffija 3” w kawałku „Pieniądze i sława” z Białasem.
Nagranie ukazało się na kanale Maty i zostało wydane przez jego wytwórnię Muzyka. Producentem jest Pedro.
Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl
W momencie, gdy konflikt Young Leosi z Fagatą rozgrzewa scenę – dosłownie i w przenośni – wchodzi Elita Kaliska.
W świeżo wypuszczonym numerze „Destrukcja” z jubileuszowej płyty „25” (wydanej z okazji 25-lecia istnienia zespołu) Elita Kaliska otwarcie staje po stronie Young Leosi i jedzie po Fagacie jak walec. Ale to dopiero początek – bo w ogniu krytyki lądują także: Caroline Derpieński, Natsu oraz Dubiel. Wszystko za ich – jak przedstawia to zespół – „kontrowersyjne początki kariery oparte na sprzedaży własnego ciała lub godności”.
Cała płyta „25” wraz z „Destrukcją” pojawiła się dziś za darmo w wersji elektronicznej — dostępna jest oficjalnie na stronie zespołu www.elitakaliska.pl. Za pośrednictwem social mediów zespołu zamówić można również fizyczne wydanie na CD.
– To niebywałe, że żyjemy dziś w czasach, gdzie jakość przegrywa z ilością followersów, a followersy generuje to ile pokażesz głupoty, a nie talentu. To czas, kiedy stajemy się amerykańscy niczym Kardashianki, których największym osiągnięciem są seks taśmy. Świat pozbawiony jest naturalności, wszystko staje się sztuczne od żywności po własne ciało. Nowa psychologia każe nam wyrzucać, zamiast naprawiać. To wbrew pozorom poważny temat, bo przecież przez to rozpadają się rodziny czy wieloletnie przyjaźnie. Dziś mężczyzna, który pokłóci się z żoną i krzyknie, nazwany zostanie przemocowcem, bo nikomu nie chce się wnikać w to, że coraz więcej kobiet cierpi nie tylko na depresje, ale też konfabulacje czy cyklofrenie. W takich sytuacjach psychologowie nazywają nas toksycznymi lub narcyzami i każą od siebie uciekać, bo mało kto zauważa, że być może jest to z kolei winą mężczyzn, którzy w dobrej wierze gonią za pieniądzem, aby zapewnić jak najlepsze życie swojej rodzinie, zapominając, że w tym biegu, bardziej od nowej konsoli potrzebna jest nasza obecność. W ostatnich dniach mówi się dużo o nowym filmie Smarzowskiego, ale nikt nie zastanawia się, że to co się dzieje w domach, jest odzwierciedleniem tego czym jesteśmy karmieni.
Kłamstwo, agresja stają się normą. Ludzie znają Cię, kiedy jesteś im potrzebny, kiedy mogą coś od Ciebie dostać, a później wyrzucają Cię ze znajomych. Niestety takie mamy wzorce, jeśli idolem staje sie super cipka spod Konina, dziewczyna oswajająca się przed kamerą poprzez masturbację, pedofile czy cekinowe królowe prosto z Ameryki, to czego chce oczekiwać? To tematy, które poruszymy w filmie „O co tu chodzi ? – historia oparta na wersach ?!, który nie jest jak wielu uważa biografią EK, a ekranizacją naszych wersów opisujących prawdziwe historie. Będzie to film mocny, bardzo psychologiczny i prawdziwy – wyjaśnia sens utworu autor tekstu, raper Gorzki
Na płycie gościnnie pojawili się, tacy artyści jak: Krzysztof Cugowski, Diox, Numer Raz, Platon/Trials X, Krzysztof Antkowiak, Marcel Tułacz, a także kaliscy raperzy, w tym Cedar — z którym Gorzki miał wcześniej zespół RMK, a z którym później, po rozstaniu, EK zadebiutowała kontrowersyjnym hitem „Jesteś powietrzem”, będącym odpowiedzią na diss Cedara wymierzony w kierunku Gorzkiego.
To właśnie ten track narobił swego czasu gigantycznego szumu ze względu na wykorzystany sampel użyty wcześniej przez DJ Premiera w kultowym „Livin’ Proof – Group Home”. Dziś – po latach konfliktów – panowie ponownie współpracują, a historia numeru opowiedziana została na nowym albumie w kawałku „Jesteś powietrzem 2”
Na płycie znalazł się też numer „O co tu chodzi 2” z gościnnym udziałem Dudka P56 — i to właśnie na podstawie tych wersów powstaje film z czołówką polskich aktorów, noszący podobny tytuł „O co tu chodzi?! – Historia Oparta na wersach!”. To wydarzenie bez precedensu na styku rapu i kina.
A żeby było jeszcze goręcej — fizyczna płyta ukazała się w limitowanej edycji, a Elita Kaliska planuje trasę koncertową po Polsce i USA w 2026 roku.
Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl
Singiel
Tede wręczył Mesowi mandacik – remixując Łobuzy i Zenka Martyniuka
TDF wymierzył w Mesa disco-polowy numer z udziałem Łobuzów.
Tede wręczył Mesowi mandacik, remixując jeden z ostatnich hitów Zenka Martyniuka.
W dniu premiery płyty Mesa „Bukowski”, Tede wypuszcza krążek „EP.Itafium” z dissami na swojego oponenta. Jednym z numerów jest „Mandacik dla Mesa”. To remix kawałka „Mandacik” zespołu Łobuzy i Zenka Martyniuka. Numer TDF-a został stworzony z pomocą chłopaków ze składu Łobuzy, który współtworzy rapowy producent Favst.
„Mam nadzieję, że nie ma nic bardziej poniżającego dla tej pały niż to” – mówi na początku TDF.
Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl
-
News2 dni temuSokół ma pomysł, jak zabezpieczyć finansowo córkę Pona
-
News3 dni temuPopek odpiął wrotki – przemiana była chwilowa i wrócił do starych nawyków
-
ranking5 dni temuMata przejął największe polskie miasta, a Pezet stworzył ogólnopolski hymn
-
News4 dni temuJeden z największych sklepów streetwear ogłosił upadłość
-
News3 dni temuWściekły Bastek odpowiada na komentarze, żeby poszedł do pracy
-
News5 dni temuBonus RPK stanął po stronie córki Pona. Ośmieli tym Sokoła?
-
News5 dni temuDoda obejrzała dokument 50 Centa o Diddym: „Zboczeniec”
-
Singiel2 dni temuŻabson & Wiz Khalifa „Klasyk” – mistrzowska kolaboracja dostępna