News
DEBIUT W ASFALT RECORDS I SUPPORT PRZED TALIBEM KWELI
Jako support przed koncertem Talib Kweli w warszawkiej Iskrze 24/11 zagra duet Lajt & Tafel, których wspólny debiutancki album ma właśnie dzisiaj premierę nakładem wytwórni Asfalt Records.
Płytę w całości wyprodukował Innotic, a zmixował i zmasterował DJ Eprom, co dało bogate, a zarazem boombapowe brzmienie. Zapraszamy do obejrzenia pierwszego teledysku promującego “Funky Blunty”, oraz do bezpłatnego downloadu tego albumu tutaj.
Lajt i Tafel poznali się w 2013 roku w czasie nagrań hiphopowego talent show “Żywyrap 2”. Obaj zresztą znaleźli się w finale. Tak zawarta znajomość przerodziła się w przyjaźń, a spontanicznie złożony numer dał początek całej płycie. Materiał powstawał w rodzinnej Pile i Tarnowie wedle zasady "tu i teraz": “Zamieszkaliśmy w piwnicy na miesiąc, pisząc i nagrywając wszystko wspólnie od początku do końca. Do zrobienia albumu zainspirowały nas głównie nasze relacje, w tym – mimo krótkiego czasu znajomości – umiejętność porozumiewania się ''bez słów''. Bity Innotica zagrały pierwsze skrzypce, wyznaczając kierunek brzmienia – refleksyjne, a zarazem agresywne podkłady, o bardzo unikatowej specyfice. Na celu mieliśmy głównie stworzenie ''czegoś czego jeszcze nie było''. Dzielące nasze miasta 600 km nie dało rady powstrzymać zajawki, a efekt zmieszania dwóch zupełnie odmiennych flow zaskoczy niejednego słuchacza. Od setek godzin prób, szlifowania zwrotek i aranżu, przez profesjonalny mix/master prosto z Eprom Sounds Studio, aż do wydania kasety w Asfalt Records. To czego słuchacie powstawało o najdziwniejszych porach dnia i nocy, w sceneriach i stanach które ciężko opisać słowami:)”
Tracklista:
01. Funky Blunt
02. Brudna piwnica
03. Inna planeta
04. Otchłań
05. Szkoła
06. Pacman
07. Pan w garniturze
08. Zima bez śniegu
09. Jaskiniowcy
10. OCB
11. Wracam, wyjeżdżam
12. PKP
Lajt, rocznik 1991. MC, beatboxer pochodzący spod Tarnowa. Na koncie 6 wydawnictw podziemnych, w tym 5 solowych, długogrających krążków. Miłośnik nowojorskich, boombapowych brzmień. Znany ze specyficznego bawienia się słowem i zaczepnych, błyskotliwych wersów.
"31 maja 1991 służbowo przelatuje nad Tarnowem Bocian, trzymając w dziobie małe zawiniątko z podpisem Lajt. Niestety byłem tak brzydki, że mnie nie chciano, no więc zwrot do adresata. Niestety… adresat zapomniał się podpisać. Bocian, któremu zrobiło się żal tak paskudnego niemowlaka,
stwierdził, że zabierze mnie z powrotem do Głównej Siedziby przesyłek Bocian Express, która całkowicie przypadkiem znajdowała się w Nowym Jorku, w dzielnicy Bronx.
Nikt nie zgłaszał się po odbiór paczki, wylądowałem na ulicy. Historia rodem z Tarzana. Przez całe dzieciństwo karmili mnie i wychowywali bezdomni, czarnoskórzy mieszkańcy Bronx'u. Ogrzewając dłonie przy metalowych beczkach, w których delikatnie tlił się płomyk, przyjmowałem techniki i nauki od muzykalnych czarnoskórych, z boku obserwując Golden Age of Hip-Hop. I co? I teraz jarasz się człowiekiem z dżungli. I'm a King of the Jungle! Po latach rymowania na ulicach i zbierania do puszki po Porkchops-o-Chunky cent do centa, udaje mi się odłożyć na podróż i wracam do nieznanej mi Ojczyzny…"
Tafel, rocznik 1993. MC, producent i twórca teledysków reprezentujący Piłę wraz ze swoim składem JTS. Właściciel studia filmowego Dobry Motyw, gdzie powstały m.in. klipy Lajt & Tafel. Charakteryzuje się mocnym i agresywnym wokalem, dobrze znajduje się na brudnych nowojorskich bitach.
“Odnaleziono mnie w latach 90’ w nowojorskich kanałach. Byłem wyjątkowo głośnym i nieznośnym dzieciakiem. Nie nadawałem się do życia w mieszkaniu. Przeróżni opiekunowie, dla świętego spokoju, zamykali mnie w wygłuszonych piwnicach i strychach. Nie obyło się bez problemów w szkole. Często wagarowałem na innych planetach. Dotarłem do otchłani, gdzie po tragicznym w skutkach uderzeniu werbla, zaszły we mnie nieodwracalne zmiany. Odkryłem RAP. Zszokowany niespodziewanym darem wróciłem do kanałów. Tam trafiłem gościa o bardzo podobnych schorzeniach i z tym samym skillem. Od tego czasu podążamy z Lajtem po ścieżkach z wokalem przez wiele scen, plenerów, dworców i peronów. Po długich poszukiwaniach w końcu trafiliśmy na właściwy pociąg. Pociąg do BOOMBAPU.”
Innotic, rocznik 1989. Producent pochodzący z Nakła – małego miasteczka na Górnym Śląsku. Jego bity charakteryzują się mocnym brzmieniem z epoki Golden Age.
"Gdy byłem w kołysce wychodziło "3 Feet High and Rising", a gdy raczkowałem – "People's Instinctive Travels and the Paths of Rhythm". Dzieciństwo przeleciało tak, że gdybym był raperem to nie mógłbym zarapować o patologii, blokowiskach i pustych garnkach. Rodzice się spisali. Ale skąd bity? Był to przypadek – znacznie starsi znajomi wpadli kiedyś pożyczyć kasetowego decka – chcieli ponagrywać swoje melorecytacyjne wyczyny i zapytali czy robię podkłady. Wtedy faktycznie ich nie robiłem, ale to był impuls żeby spróbować. Był 2006 rok – zajawka na bity, deskorolkę i życie.
Lajta poznałem (jeśli można w ogóle tak to nazwać) na przełomie 2008/2009 roku dostawszy na skrzynkę w serwisie mySpace (R.I.P.) prywatną wiadomość z prośbą o bity. W 2013r . ruszył “Żywyrap 2” i to był kamień milowy naszej współpracy. Poznaliśmy Tafla, Lajt doszedł do finału. Połączyliśmy siły i wytłoczyliśmy epkę "DEMO" gdzie zamieściliśmy w/w kawałki i kilka nowych – w tym "Groupie", który doczekał się klipu i 50 tyś. wyświetleń."
Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl
50 Cent znów uderza w Diddy’ego, komentując jego wygląd po aresztowaniu i pierwszych wizytach w sądzie.
W rozmowie z Us Weekly Curtis raper wrócił do momentu, w którym po raz pierwszy zobaczył materiały z udziałem Seana Combsa po zatrzymaniu. Jak przyznał, najbardziej zapadły mu w pamięć szkice z sali sądowej.
– Postarzał się w ekspresowym tempie – stwierdził. – Poszedł do więzienia, włosy miał kruczoczarne jak moje. A następnego dnia wyglądał już kompletnie inaczej. Widziałem tylko te rysunki z sali sądowej. Jak go narysowali, wyglądał jak szop pracz. Pomyślałem wtedy: kiedy to się stało? – dodał.
Wypowiedź padła przy okazji rozmowy o serialu dokumentalnym Netflixa „Sean Combs: The Reckoning”, którego 50 Cent jest producentem wykonawczym. Produkcja skupia się na narastającej liczbie oskarżeń oraz problemach prawnych twórcy Bad Boy Records. Choć temat jest poważny, Jackson nie odmówił sobie kolejnej publicznej szpileczki wbitej w wieloletniego rywala.
@usweekly 50 Cent gives his reaction to Diddy's shocking transformation from the courtroom to prison in an exclusive Us Weekly #coverstory ♬ original sound – Us Weekly
Raper odniósł się również do krążących spekulacji wokół samego dokumentu. Wspomniał między innymi o osobach z branży, które jego zdaniem powinny się w nim pojawić, oraz o pogłoskach dotyczących potencjalnego udziału członków rodziny Diddy’ego. Podkreślił też, jak szerokie konsekwencje dla całego środowiska mają obecne zarzuty wobec Combsa.
Jednym z najbardziej kontrowersyjnych wątków „The Reckoning” okazało się użycie niepublikowanych wcześniej nagrań z udziałem Diddy’ego. Do sprawy odniósł się jego wieloletni osobisty operator Michael Oberlies w rozmowie z Rolling Stone.
– Przez ponad dwa lata pracowaliśmy nad projektem poświęconym Diddy’emu. Materiały, o których mowa, nie zostały udostępnione przeze mnie ani przez nikogo upoważnionego do zarządzania archiwum Seana Combsa. Zrobiła to osoba trzecia, która zastępowała mnie przez trzy dni, gdy byłem poza stanem.
Oberlies zaznaczył również, że sytuacja nie miała związku z żadnym sporem kontraktowym, a wykorzystanie nagrań określił wprost jako „nieetyczne i nie do zaakceptowania”.
Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl
News
French Montana i Max B wydają płytę, której tytułem nawiązują do Donalda Trumpa
Max B niedawno opuścił więzienie po 16 latach odsiadki.
French Montana i Max B wracają do wspólnej gry po latach ciszy. Na pierwszy ogień idzie numer, który już samym tytułem robi zamieszanie.
Duet wypuścił singiel „MAWA (Make America Wavy Again)”, zapowiadający wspólny projekt o tej samej nazwie. Kawałek trafił do sieci 12 grudnia wraz z dopracowanym klipem w reżyserii Kid Arta. Tytuł to oczywiste przekształcenie hasła „Make America Great Again”, którym posługiwał się Donald Trump, tym razem jednak przerobione na slangowy manifest „wavy” estetyki Maxa B.
French Montana i Max B podgrzewali atmosferę wokół numeru od początku grudnia. Na dwa dni przed premierą pokazali w sieci fragmenty z planu teledysku, dając fanom jasny sygnał, że długo wyczekiwany powrót jest już za rogiem.
„MAWA (Make America Wavy Again)” to pierwszy oficjalny przedsmak ich wspólnego projektu, który ma ukazać się 9 stycznia. Będzie to ich pierwszy wspólny mixtape od sześciu lat, ale nie jedyny materiał, nad którym obecnie pracują.
W listopadzie, krótko po wyjściu Maxa B z więzienia, raperzy zapowiedzieli kolejny projekt we wspólnym poście na Instagramie:
– Coke Wave ‘NARCOS’ 3.5 – 9 stycznia 2026. Sezon Coke Wavy oficjalnie wraca do gry.
Ten sam miesiąc przyniósł także oficjalny powrót Maxa B do muzyki. Raper był wielokrotnie widywany w studiu, a jego comebackowym numerem został singiel „No More Tricks”. Utwór miał otwierać album „Public Domain 7: The First Purge (Patient Zero)”, zapowiadany na 28 listopada, jednak projekt ostatecznie nie ujrzał światła dziennego.
W rozmowie z Billboardem Max B otwarcie mówił o powrocie do formy: – Zajmie mi chwilę, żeby pozbyć się tej rdzy. Nadchodzi moja muzyka, to się dzieje.
Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl
News
Fergie świętuje z The Black Eyed Peas. Czy zespół wróci?
„W końcu udało się nam zasiąść przy jednym stole”.
Członkowie The Black Eyed Peas znów pojawili się razem w jednym kadrze. Wystarczyło jedno spotkanie, by uruchomić lawinę spekulacji o powrocie składu.
Fergie opublikowała w serwisie X zdjęcia z kameralnego spotkania urodzinowego, na którym pojawili się także will.i.am, apl.de.ap i Taboo. Na fotografiach widać uśmiechy, luźną atmosferę i wyraźną chemię, która momentalnie rozpaliła fanów grupy na całym świecie.
– W końcu udało się nam zasiąść przy jednym stole i wspólnie uczcić nasze okrągłe urodziny. To była wyjątkowa noc z moimi braćmi, pełna miłości – napisała Fergie.
Ten moment ma dodatkowy ciężar, biorąc pod uwagę historię zespołu. W 2017 roku Fergie zakończyła współpracę z The Black Eyed Peas, skupiając się na solowej karierze i życiu prywatnym. Pozostali członkowie kontynuowali działalność bez niej, regularnie wydając muzykę i koncertując. Przez lata temat ewentualnego powrotu pełnego składu pojawiał się wielokrotnie, ale zespół konsekwentnie unikał jednoznacznych deklaracji.
Pod postem natychmiast zaroiło się od komentarzy fanów, którzy domagają się nie tylko wspólnych zdjęć, ale też nowej muzyki i trasy koncertowej. Trudno się dziwić, skoro The Black Eyed Peas to autorzy hitów, które zdefiniowały pop i hip hop lat 2000., takich jak „Where Is the Love?”, „Boom Boom Pow” czy „I Gotta Feeling”.
Na razie nie padły żadne oficjalne zapowiedzi dotyczące reaktywacji zespołu. Jedno jest pewne: samo spotkanie wystarczyło, by przypomnieć, jak silna była i wciąż jest marka The Black Eyed Peas.
Finally got to break bread and celebrate our milestone birthdays together. What a special night with my brothers, filled with so much love 🫛🫛♥️♥️ pic.twitter.com/WLLnqqnHyC
— Fergie (@Fergie) December 13, 2025
Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl
News
Pablo Novacci: „Zostałem oszukany, jestem na dnie i z długami”
Raper skończył 33 lata, ale jak informuje, to najgorsze urodziny w jego życiu.
Raper i producent z Jeleniej Góry podzielił się ze słuchaczami smutnymi wieściami. Novacciemu nie poszło w biznesie – bo jak informuje – zaufał nieodpowiednim ludziom.
– Ogólnie to myślałem, że rok temu (12.12) miałem najgorsze urodziny w życiu, ale w tym roku te przebiją wszystko. Nie odbierajcie tego jako jakieś żalenie się, po prostu to najgorszy rok w moim całym życiu, jestem chodzącym zombie i jestem na samym dnie. Zostałem potężnie oszukany i wpieprzony w długi, w dodatku chcąc dobrze – napisał.
– Chciałem wrzucić numer na moje urodziny jak co roku to robię, ale bez ściemy zamuliłem bo nie miałem siły podnieść się z łóżka, a co dopiero coś tam klikać. Sorry, wrzucę na dniach, więc wyjdzie trochę później na Spotify, a na YouTube to zaraz mogę wrzucić w sumie – dajcie znać czy w ogóle chcecie. Muzyka to ostatnie co mi zostało, tak samo jak słuchacze. Jeszcze raz sorry za tak depresyjny post, ale jest jak jest, koniec z jakąkolwiek ściemą. 33 lata w dupę j*bane – dodał.
Pablo Novacci sporą część swojego życia spędził na Wyspach Brytyjskich. Współpracował ze śmietanką polskiej sceny hip-hopowej, m.in. z Białasem, Bedoesem, Koldim, Sentino, Smolastym, Sponsem, White 2115 czy Young Multim.

Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl
The Game w rozmowie z Shannonem Sharpe’em bez wahania ogłosił się numerem jeden z Compton.
Podczas wizyty w programie Club Shay Shay raper wrócił do starej, ale zawsze gorącej dyskusji o hierarchii muzycznej swojego miasta. The Game postawił sprawę jasno i bez półśrodków:
– Zdecydowanie jestem najlepszym raperem z Compton – powiedział wprost, a chwilę później poszerzył tę tezę na całe Zachodnie Wybrzeże.
Raper przekonywał, że jego pozycja wynika z połączenia warsztatu i ulicznego doświadczenia:
– Nikt nie jest w stanie mnie przegadać. Każdy, kto się zna, to wie.
Game podkreślił technikę i autentyczność jako fundament swojej twórczości. Na koniec dorzucił jeszcze jedno zdanie, które tylko podgrzało atmosferę: – Jestem najlepszym raperem w tym mieście.
Fragment rozmowy szybko obiegł sieć po tym, jak udostępnił go DJ Akademiks na Instagramie. W komentarzach momentalnie pojawiło się nazwisko Kendricka Lamara, a fani podzielili się na obozy. Jedni bronili legendy Kendricka, inni przyklaskiwali Game’owi, część próbowała godzić oba światy.
Jeden z komentarzy zwrócił uwagę na ponadczasowość twórczości Lamara. – Kendrick jest najlepszy, a jego muzyka przetrwa, bo mówi o realnych sprawach, a nie tylko rzuca wyzwiskami – napisał fan. Pojawiły się też głosy, że choć The Game ma prawo do takiego zdania, wpływ Kendricka na tożsamość Compton jest nie do podważenia.
Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl
-
News2 dni temuSokół ma pomysł, jak zabezpieczyć finansowo córkę Pona
-
News3 dni temuPopek odpiął wrotki – przemiana była chwilowa i wrócił do starych nawyków
-
News4 dni temuJeden z największych sklepów streetwear ogłosił upadłość
-
News4 dni temuWściekły Bastek odpowiada na komentarze, żeby poszedł do pracy
-
News10 godzin temuBudda zbudował platformę za 6 mln zł i dziękuje Pezetowi
-
News10 godzin temuTen Typ Mes z odklejką ostateczną? Połączył Tedego ze stanem wojennym
-
Singiel2 dni temuŻabson & Wiz Khalifa „Klasyk” – mistrzowska kolaboracja dostępna
-
News4 dni temuRządzący wykorzystali Matę do uderzenia w Prezydenta – raper komentuje