News
Diamante Wear – marka rozkręcona za 10 tys. zł
Polska marka odzieżowa założona przez młodych ludzi dla młodych ludzi. Zaczynali od skromnego budżetu, są bardzo dobrze kojarzeni w środowisku, bo z niego się wywodzą i to obecnie jedna z najpopularniejszych marek na rynku. Krótka historia Diamante Wear, marki stworzonej z pasji.
Marka została powołana do życia w 2009 roku i jest inspirowana głównie hip-hopem i uliczną modą. Nie brakuje jednak mini kolekcji inspirowanych konkretnymi zespołami, filmami czy celebrytami. Od kilku lat dostępna jest również kolekcja damska. Jednym ze znaków rozpoznawczych firmy są nietypowe kolory i ich łączenie np. miętowego z łososiowym.
10 tys. zł na start
Będąca obecnie jedną z wiodących marek odzieżowych na rynku zaczynała od bardzo skromnego budżetu. Jak ujawnił kilka lat temu w rozmowie z nami właściciel, Tomek Grande, który biznes tekstylny rozpoczął w wieku 23 lat, miał on na start zaledwie 10 tysięcy zł. – Najwięcej mnie kosztowała sesja zdjęciowa, bo na tym nigdy nie chciałem oszczędzać. W internecie sprzedajesz zdjęcia. Wyprodukowałem 100 koszulek, sprzedałem wszystko, a zarobione pieniądze roztrwoniłem na melanż – mówił. Jego raczkująca dopiero marka wyszła wtedy do punktu wyjścia. – Było to dosyć zabawne. Później zmądrzałem, pożyczyłem kasę, przekazałem finanse w mniej rozrzutne ręce mego brata – tłumaczył.
Pomocne było też wsparcie raperów, dzięki którym marka stawała się powoli coraz bardziej znana. Działano tutaj barterowo – Diamante wspierało artystów, a oni odwdzięczali się promocją. To m.in. dzięki Diamante powstało wiele teledysków hip-hopowych, na które marka wyłożyła pieniądze.
Magdalencja
Twarzą marki Diamante jest fotomodelka Magda, znana pod pseudonimem Magdalencja, która tak przedstawia się w mediach społecznościowych. Prywatnie to partnerka założyciela marki Tomka Grande. Początkowo rola Magdy ograniczała się do bycia twarzą marki. Z czasem jednak zaczęła ona współprowadzić firmę za sprawą linii dla kobiet Diamante Chicks, za którą była odpowiedzialna. Do jej obowiązków należało m.in. wymyślanie krojów, haseł nanoszonych na projekty oraz tworzenie modnych połączeń.
Obecnie Diamante Chicks to rozbudowany dział odzieży damskiej, w skład którego wchodzą m.in. Joggery, legginsy, t-shirty, bluzy, kurtki czy koszule.

Magdalencja
„Ciężko jest lekko żyć”
Wzór „Ciężko jest lekko żyć” to podwaliny marki Diamante. Od tego napisu zaczęła się cała historia, i to do dzisiaj jeden z najchętniej kupowanych projektów. Na przestrzeni lat powstały różne wariacje tego napisu. – Sprzedażowo też jest w pierwszej trójce – mówił w rozmowie z nami przed trzema laty Tomek. Sukces prostego napisu na jaskrawych bluzach i koszulkach spowodował, że to także najchętniej podrabiany produkt marki. W sieci możemy znaleźć wiele nieoryginalnej odzieży inspirowanej właśnie tym wzorem. Bestsellerowy napis jest obecnie dostępny także na nerkach i longsleevach.
Warto też zwrócić uwagę na drugi, również bestsellerowy projekt Diamante – „I see dead haters”. W bluzy i koszulki z tym projektem ubranych było swego czasu wielu rodzimych raperów.
Diamante ubrało Cleo i Tedego
Przy premierze utworu „My Słowianie”, który ma dzisiaj ponad 65 milionów wyświetleń i był grany przez kilka miesięcy przez większość stacji radiowych odbyła się także premiera ubraniowa. Marka Diamante Chicks wypuściła razem z Cleo spódniczkę, która była skrzyżowaniem folku i hip-hopu. Piosenkarka pokazywała się też w innych ubraniach marki m.in. wspomnianych wcześniej t-shirtach „Ciężko jest lekko żyć”. Był to jeden z przełomowych momentów dla Diamante, bo dzięki Cleo, która pokazywała się w telewizji marka zaczęła być jeszcze bardziej rozpoznawalna.
Drugim przełomowym momentem było ubranie Tedego. Warszawski raper pojawił się w kolekcji „Amsterdam Adventure” z 2014 roku. Lookbook powstał oczywiście w Amsterdamie, a TDF-a mogliśmy zobaczyć po raz pierwszy w ubraniach Diamante. – Jak ubraliśmy Jacka – Tedego, to sam w to nie wierzyłem – mówił w rozmowie z nami właściciel marki.

Tede w bluzie Diamante
Gdzie kupić ubrania Diamante?
Wspierająca od lat popularnych oraz niszowych raperów marka Diamante ma w swojej ofercie m.in. bluzy, koszulki, bieliznę oraz kurtki. Znajdzie się też coś dla palaczy, mianowicie linia Smokers Club z akcesoriami. Wszystkie ubrania marki Diamante Wear są szyte w Polsce i można jes dostać w sklepie Urbancity – Diamante.
Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl
News
Taco Hemingway: 130 tys. biletów sprzedanych w 5 godzin
Co sekundę raper sprzedawał 90 wejściówek.
Końcówka roku należy do Taco Hemingwaya. Za sprawą wydanej z zaskoczenia płyty “Latarnie wszędzie dawno zgasły” Fifi, jako pierwszy polski artysta, zaliczył właśnie 1. miejsce w rankingu Spotify Debut Global. Oznacza to najczęściej streamowany album na świecie. Taco w rekordowym tempie wyprzedał też komplet biletów na zapowiedzianą na maj trasę koncertową 2026 †††OUR. I to pomimo ogłoszenia drugich dat we Wrocławiu, Trójmieście i Krakowie.
Spektakularne wrażenie robi liczba cyfrowych odsłuchów “Latarnie wszędzie dawno zgasły”. W zaledwie dobę od premiery Taco zdominował ranking Spotify Polska TOP50, gdzie wprowadził jednocześnie aż 16 piosenek na sam początek listy oraz wygenerował 7 mln odsłuchów. Natomiast już w kilka dni po premierze sam artysta – jako pierwszy Polak – znalazł się na 1. miejscu globalnego zestawienia Spotify Debut Global!
Imponujące statystyki odsłuchowe idą w parze z podwójnie wyprzedaną trasą 2026 †††OUR. Większość biletów na ogłoszone w sobotę daty wyprzedała się jeszcze w pre-sale’u. I nawet po zdublowaniu dat na Wrocław, Trójmiasto i Kraków po weekendzie był już pełny SOLD OUT. A to oznacza, że w ciągu 5 godzin do fanów trafiło 130 000 biletów. Wedle statystyk eBilet.pl co sekundę sprzedawało się ich aż 90, a liczba wejść na stronę bileterii przekroczyła zainteresowanie niedawnymi koncertami Taylor Swift w Polsce. Na chwilę obecną harmonogram 2026 †††OUR przedstawia się więc następująco:
▪️ Hala Stulecia | Wrocław, 08.05 | SOLD OUT
▪️ Hala Stulecia | Wrocław, 09.05 | SOLD OUT
▪️ ERGO ARENA | Gdańsk, 15.05 | SOLD OUT
▪️ ERGO ARENA | Gdańsk, 16.05 | SOLD OUT
▪️ PGE Narodowy | Warszawa, 23.05 | SOLD OUT
▪️ TAURON Arena Kraków | Kraków, 30.05 | SOLD OUT
▪️ TAURON Arena Kraków | Kraków, 31.05 | SOLD OUT
Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl
News
Nowa płyta Taco Hemingway’a rozbiła bank. Bedoes: „Sukces całego kraju”
Wąsacz z Warszawy zapisał się na kartach historii.
Młody Borek odnotował fakt, że nowa płyta Taco Hemingwaya znalazła się na 1. miejsce na świecie.
Album „Latarnie wszędzie dawno zgasły” był najchętniej sprawdzany na świecie ze wszystkich wydanych krążków podczas weekendu premierowego 19-21 grudnia. To pierwsza taka sytuacja, że krążek polskiego rapera zajmuje 1. pozycję.
– Król. Sukces całego kraju i cieszę się tak, jakbym to ja tam był. Filip to wspaniały człowiek i zasługuje jak nikt – napisał Bedoes.

Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl
Sokół wydał swoją pierwszą powieść „Wesołych świąt”. Książka sprzedała się w 10 tys. nakładzie jeszcze przed premierą.
Książka rapera dotarła już do preorderowiczów, a ten w dniu premiery pochwalił się wynikami sprzedażowymi.
– Dziękuję Wam bardzo za zaufanie! Kupiliście w ciemno 10 tysięcy książek debiutującego na tym polu rapera. Dajcie znać jak się czyta, tylko tak, żeby nie zdradzać szczegółów tym, którzy jeszcze nie czytali! Wesołych Świąt! – napisał raper.
Napisany z rozmachem debiut literacki Sokoła składa się z jedenastu przeplatających się narracji, tworzących jedną historię o mieszkańcach stolicy i zjawach z ich przeszłości. To fikcja drobiazgowo skonstruowana, bezczelnie realistyczna, szybka i brukowa, czasem prześmiewcza halucynacja, z której trudno się ocknąć. Nie uwierzysz, że to się nie wydarzyło.
Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl
News
Reakcja Bedoesa na diss Tau’a na Taco Hemingwaya
Numer kieleckiego rapera spolaryzował słuchaczy.
Mieszane uczucia budzi krytyczny numer Tau’a na Taco Hemingwaya, któremu nie spodobała się nowa płyta warszawskiego rapera. Na ten niecodzienny diss zareagował m.in. Bedoes 2115.
Tau wyznający wartości katolickie uznał, że nowy krążek Taco „Latarnie wszędzie dawno zgasły” ma destruktywny przekaz, że życie nie ma sensu, a Bóg nie istnieje. Kielecki raper nagrał dla niego storytelling „Wesołych Świąt Taco Hemingway”.
Kawałek spolaryzował słuchaczy, co widać chociażby po jego ocenach na Youtube. Blisko połowa jest negatywna. Na numer zareagował też Młody Borek, cytatem ze swojego kawałka:
„Posłuchaj wariacie. Jestem wierzący i odmawiam pacierz. A jeśli ktoś nie wierzy w Boga lub ma inną wiarę. To nadal jest k*rwa mym bratem”.

Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl
News
Blueface z wydziaraną całą twarzą – raper mówi, dlaczego to zrobił
Blueface ma na twarzy głównie loga znanych marek.
Blueface dorobił się w więzieniu kolejnych tatuaży na twarzy i w końcu powiedział wprost, czemu to zrobił. W rozmowie na livestreamie z Keke Palmer stwierdził, że za kratami nie miał już powodu się hamować, bo i tak nie czekają go żadne „rozmowy o pracę”.
Palmer dopytywała, kiedy zaczął się dziarać podczas odsiadki i czy to była metoda na zabicie czasu. Blueface odpowiedział, że robił je „po jednym”, a decyzja nie była przypadkiem – twierdzi, że jako dzieciak obiecywał sobie, że będzie „konkretnie wytatuowany”.
– Zawsze mówiłem sobie jako dzieciak, że będę zajebiście wytatuowanym skurczybykiem. Siedzenie w pace tylko sprawiło, że poczułem, że nie mam powodu, żeby tego nie zrobić. Może o to chodziło, bo już miałem parę tatuaży na twarzy. Jestem w więzieniu, cholera, nie mam żadnej rozmowy o pracę.

Blueface tłumaczył, że w zakładzie karnym tatuaże robił mu jeden z osadzonych z maszynką, normalnie w celi, a za sam fakt dziarania w więzieniu dostał „write-up”, czyli wpis za złamanie zasad.
Raper ma na twarzy m.in. loga (MLB, Chase, Washington Nationals) i symbole w stylu papierowego samolotu czy żetonów pokerowych.
Keke Palmer asks Blueface how his new face tattoos came about.
— No Jumper (@nojumper) December 22, 2025
pic.twitter.com/a6SrZP6wOG
Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl
-
News4 dni temuSokół wspomina czasy, gdy był bezdomny i koczował na Dworcu Centralnym
-
News1 dzień temuTau nagrał diss „Wesołych Świąt” na Taco Hemingwaya
-
News3 dni temuYouTube dusi rap? Żabson z Wizem Khalifą nie przebili bańki, a w cieniu rośnie anonimowy LEAF
-
News2 dni temuTaco Hemingway w „Wydarzeniach” Polsatu
-
teledysk4 dni temuJongmen siedzi, a jego kumple wypuszczają „Ponad Mury”
-
News22 godziny temuTaco Hemingway z 1. miejscem na świecie – historia dzieje się na naszych oczach
-
News3 dni temuTaco Hemingway przejął listę TOP50 Polska: 7 milionów odsłuchów płyty w 24h
-
News2 dni temuMata: „Koalicja Obywatelska was wyr*cha, tak jak PiS”