Sprawdź nas też tutaj

News

Duże zmiany w chillwagonie. Czym jest spacerange?

„Zabierzemy was w kosmos”.

Opublikowany

 

fot. @oskarszdzuij

chillwagon.co zmienia swoje dotychczasowe oblicze. Agencja artystyczna, która dotychczas była kojarzona stricte z działalnością macierzystego zespołu, wprowadza zmianę nazwy oraz kierunku działalności. Poznajcie spacerange!

Rozgłos jaki przyniósł projekt chillwagon, wykreował potrzeby stworzenia podmiotu, który obsługiwał zespół jako całość oraz jego pojedynczych członków osobno w zakresie kompleksowej usługi menedżmentowej i wydawniczej. Powstała w 2019 roku firma ma zaszczyt reprezentować artystów takich jak: chillwagon, Borixon, Kizo, ZetHa, Qry, ReTo, olszakumpel.

spacerange (ex. chillwagon.co), bo tak teraz będzie nazywała się agencja, jest kontynuacją wspólnego, biznesowego projektu Borixona i Mateusza Jędrzejewicza.

Borixon jest gwarantem świeżości. Funkcjonujący od początku istnienia sceny hip-hop w Polsce raper, nigdy nie ustąpił miejsca w czołówce. Oprócz działalności muzycznej, BRX od lat prowadzi działania w branży wychodzące poza dostarczanie fanów wkręcających się w głowę bangerów. Jego ambicją było stworzenie muzycznej machiny biznesowej, która będzie odpowiadała za kompleksową obsługę artystów, w których widzi potencjał. Zestawiając to z doświadczeniem Mateusza Jędrzejewicza, którego kolejne lata w branży muzycznej potwierdzają umiejętności w budowaniu biznesu – możemy być pewni, że ich wspólny projekt będzie co najmniej kosmiczny.

chillwagon

– By uniknąć nieporozumień, musimy grubą kreską oddzielić zespół chillwagon od działań spacerange. Zespół chillwagon wciąż działa w swoim zaskakującym i przebojowym klimacie. O efektach tych działań przekonacie się już 23 marca. Zmiana zachodzi na poziomie identyfikacji działań agencji odpowiadającej za działania wydawnicze, menedżerskie, bookingowe, publishingowe, logistyczne oraz merchowe związanych z nią artystów.

Agencja zmienia szyld na potrzeby rozbudowywanych wciąż projektów, które od jakiegoś czasu wychodzą daleko dalej poza działalność kojarzoną z chillwagonem. spacerange to jeszcze szersza perspektywa – na muzykę, kształtowanie artystycznych karier oraz brandów.

Nie bez przyczyny w identyfikacji wizualnej brandu pojawia się motyw kosmiczny. Jego założyciele chcą wystosować jasny komunikat – zabierzemy was w kosmos. I choć ta podróż ma wymiar metaforyczny – ich cele sięgają mniej więcej zasięgu satelit NASA.

Zakres działania spacerange to przede wszystkim wsparcie w rozwoju potencjału artystów, budowa związanych z nimi marek/brandów oraz dywersyfikacja dochodów naszych wykonawców. Agencja, która jednocześnie jest labelem będzie też stale poszukiwać nowych twarzy i wprowadzać je na rynek.

Projekty za które odpowiadała agencja chillwagon.co

  • chillwagon – chillwagon (Platynowa Płyta)
  • dzikakorea – 420024
  • Qry – Droga snów
  • Qry/ZetHa – Resoraki
  • ZetHa – Bohaterowie Podwórek
  • ZetHa – 9
  • chillwagon – 2.0 (Złota Płyta)
  • olszakumpel – Kumpel
  • Kizo – Posejdon (2 x Platynowa Płyta)
  • Qry – Dzieci w samochodach
  • Kizo – Jeszcze 5 Minut (3 x Platynowa Płyta)
  • ReTo – W samo południe (Platynowa Płyta)
  • Qry – DESZCZ

Wyróżnienia za single

  • chillwagon – @ (trailer) (Potrójna Platyna)
  • chillwagon – 2.0 (Złota Płyta)
  • chillwagon – chillwagon (Platynowa Płyta)
  • chillwagon – david hustlehoff (Złota Płyta)
  • chillwagon – jeden jeden (Platynowa Płyta)
  • chillwagon – jolka (trailer) (Platynowa Płyta)
  • chillwagon – jumper (Podwójna Platyna)
  • chillwagon – kwit (trailer) (Złota Płyta)
  • chillwagon – rower (trailer) (Platynowa Płyta)
  • chillwagon – squo (Platynowa Płyta)
  • chillwagon – stuku puku (trailer) (Złota Płyta)
  • chillwagon – tęczowy music box (Złota Płyta)
  • chillwagon – thailive (Złota Płyta)
  • chillwagon – zbastuj bajerke (Złota Płyta)
  • chillwagon – ziarnko do ziarnka (Platynowa Płyta)
  • Kizo – Akwen (Złota Płyta)
  • Kizo – Art (Podwójna Platyna)
  • Kizo – Disney (Diamentowa Płyta)
  • Kizo – Espresso (Platynowa Płyta)
  • Kizo – Jeszcze 5 minut (Platynowa Płyta)
  • Kizo – Miasto 24H (Podwójna Platyna)
  • Kizo – Posejdon (Platynowa Płyta)
  • Kizo – Toskania (Podwójna Platyna)
  • Kizo feat. Białas – Empik (Złota Płyta)
  • Kizo feat. Joda – Nam się udało (Złota Płyta)
  • Kizo feat. Major SPZ – Tryb komfort (Platynowa Płyta)
  • Kizo feat. Paris Platynov, Kaz Bałagane – Mr Gino (Platynowa Płyta)
  • Kizo feat. Szpaku, Jano PW – Artysta z blizną (Platynowa Płyta)
  • Kizo feat. Taco Hemingway – Niebieski Bentley (Platynowa Płyta)
  • Kizo feat. Tymek – Czempion (Potrójna Platyna)
  • Kizo feat. Tymek – Życie jest piękne (Podwójna Platyna)
  • Kizo feat. Wac Toja – Lucky Punch (Poczwórna Platyna)
  • Kizo feat. ZetHa – Lambo (Złota Płyta)
  • Kizo, Jaill – Ghetto Trap (Złota Płyta)
  • Kizo, Kabe – Futro (Platynowa Płyta)
  • Kizo, Szpaku – Tsunami (Platynowa Płyta)
  • Kizo, Trill Pem – Fitness (Potrójna Platyna)
  • Kizo, Tymek – PS (Złota Płyta)
  • Kizo, Wac Toja – Nasze lato (Podwójna Platyna)
  • Kizo, Young Igi – Driftem (Podwójna Platyna)
  • Kizo, Żabson – Gra o tron (Złota Płyta)
  • olszakumpel – kodeks marki (Złota Płyta)
  • olszakumpel feat. Sapi Tha King – Tempo (Złota Płyta)
  • Qry – Bierz do buzi (Platynowa Płyta)
  • Qry feat. Mini Majk – Mały ale wariat (Złota Płyta)
  • ReTo – Billy Kid (Diamentowa Płyta)
  • ReTo – Paw (Platynowa Płyta)
  • ReTo – W samo południe (Platynowa Płyta)
  • ReTo, Borixon, dzikakorea – Bonsai (Złota Płyta)
  • ReTo, Borixon, dzikakorea – Deadphone (Złota Płyta)
  • ReTo, Borixon, dzikakorea – Avemariah (Złota Płyta)
  • ReTo, Borixon, dzikakorea – Co Cię trapi (Złota Płyta)
  • ReTo, Borixon, dzikakorea – Milion w godzinę (Złota Płyta)
  • ReTo, Qry – Stary dobry ja (Platynowa Płyta)


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

News

Meek Mill jest wkurzony, że ludzie mówią o jego tweetach, a nie o tym, że pomaga młodym wyrwać się z ulicy

„Pchają złą narrację”.

Opublikowany

 

meek mill

Meek Mill ma dość tego, że opinię publiczną interesują wyłącznie jego wpisy w mediach społecznościowych. Raper twierdzi, że ta narracja celowo pomija realne działania, jakie podejmuje poza internetem, w tym pomoc młodym ludziom w wyrwaniu się z ulicy.

Meek Mill odniósł się na platformie X do tego, jak jest postrzegany przez pryzmat social mediów. Jego zdaniem media i komentatorzy chętnie podchwytują narrację o „problemowym Meeku z Twittera”, ignorując to, co faktycznie robi w realnym życiu.

– Pchają taką złą narrację, a nigdy nie wspominają o prawdziwych rzeczach, które robię. Pomagam młodym chłopakom zmieniać ich życie.

Raper dodał, że przez kilkanaście lat obecności w branży nie potrzebował tanich trików ani internetowych prowokacji, żeby utrzymać swoją pozycję.

– Jestem na świeczniku od 15 lat, bez gimmicków, myślę, że całkiem nieźle radzę sobie w social mediach. Czasem zacytuję linijkę z kawałka i już jestem na każdej stronie z clickbaitem w tytule.

Meek Mill ma rację w jednym – jego obecność w social mediach od lat dostarcza skrajnych emocji, od kontrowersji po absurd i humor.


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

Czytaj dalej

News

TikTok sprzedany – czy uniknie zamknięcia w USA?

Chińska platforma prawdopodobnie została uratowana.

Opublikowany

 

tiktok

Chiński właściciel TikToka dogadał się z Amerykanami, żeby zablokować groźbę bana w USA od 2026 roku. Kontrola właścicielska ma trafić w amerykańskie ręce, ale algorytm zostaje po stronie Chin.

ByteDance potwierdził porozumienie, na mocy którego większościową kontrolę nad TikTokiem w USA przejmą amerykańscy inwestorzy. Celem jest spełnienie warunków ustawy „sprzedaj albo zablokuj” i uniknięcie całkowitego wyłączenia aplikacji na rynku, z którego korzysta ponad 170 mln użytkowników.

Nowa spółka w USA ma być kontrolowana w 80,1 proc. przez inwestorów z USA i państw sojuszniczych, ale technologia decydująca o tym, co widzą użytkownicy, pozostanie własnością ByteDance i będzie jedynie licencjonowana.

W praktyce oznacza to, że infrastruktura i dane są pod amerykańskim nadzorem, ale algorytm pozostaje chińskim aktywem technologicznym.

Administracja Trumpa utrzymuje, że porozumienie spełnia wymogi ustawy. Część Republikanów otwarcie kwestionuje, czy licencjonowanie algorytmu zamiast jego sprzedaży realnie usuwa zagrożenia dla bezpieczeństwa narodowego.


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

Czytaj dalej

News

Young Buck miał już dość i zdissował Fat Joe

Obrywa też Jadakiss.

Opublikowany

 

young buck fat joe

Young Buck odpalił otwarty diss w stronę Fat Joe i zarzuca mu konfabulacje. Chodzi o historię sprzed lat, w której Joe twierdzi, że jego ekipa pobiła rapera z Tennessee. Buck odpowiada wprost: żadnego pobicia nie było, a cała opowieść to bajka pod podcasty.

Young Buck zapowiedział numer w social mediach, a chwilę później wypuścił pełnoprawny diss nagrany na bicie “Went Legit” od G Herbo. W niespełna dwuminutowym kawałku celuje nie tylko w Fat Joe, ale też w Jadakissa. Buck drwi z tego, że weterani rapu zamienili się w duet podcastowy:

„Ci raperzy muszą przestać łączyć siły w podcastach i odstawiać te ich scenki”.

W dalszej części numeru Buck wprost zaprzecza wersji wydarzeń przedstawianej przez Joe. Według niego nikt nikogo nie tknął, a cała historia jest kompletnie zmyślona. Pada też złośliwa linijka, w której raper ironicznie zastanawia się, czy opowieść Joe to jego własne słowa, czy raczej efekt „Ozempicu” (lek na cukrzycę stosowany do szybkiego zbijania wagi).

Cała sprawa zaczęła się od wypowiedzi Joe na podcaście “Joe and Jada”, gdzie raper z Bronksu po raz pierwszy publicznie opowiedział historię rzekomego zajścia sprzed lat. Joe twierdził, że doszło do niego w Chicago, po jednym z festiwali, w czasie gdy konflikt między Terror Squad a ekipą G-Unit był w szczytowej fazie. Według jego relacji Buck miał próbować go „ustawić”, Joe rzucił w jego stronę butelką z wodą i wyzwał go na konfrontację, po czym – jak stwierdził – jego ludzie mieli spuścić Buckowi lanie. – Nigdy wcześniej nikomu tej historii nie opowiadałem – mówił Joe w podcaście.

Diss na bicie G Herbo jest jasnym sygnałem, że Buck nie traktuje tej historii jak żartu, tylko jak bezczelne przeinaczanie faktów i próbę budowania sensacji po latach.


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

Czytaj dalej

News

Kizo testuje jedzenie z Bandurą i Mario

Raper pojawił się gościnnie na kanale „Na Hapsa”.

Opublikowany

 

Przez

kizo

Bandura i Mario ze SP. ZOO założyli wspólny kanał z kontentem jedzeniowym. W najnowszym odcinku pojawił się Kizo.

Na kanale „Na Hapsa” Bandura i Mario testują jarmark bożonarodzeniowy w Gdańsku, więc naturalnie gościnnie pojawił się Kizo ze swoją ekipą MTS. Raperzy testują typowe dla tego typu miejsc przekąski: kiełbasy, pierogi czy oscypki.


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

Czytaj dalej

News

Płatne streamy lepsze od darmowych? Youtube mówi weto polityce Billboardu

Odsłuchy z Youtube’a „mniej ważne” od tych ze Spotify.

Opublikowany

 

youtube

YouTube wycofuje swoje dane z list Billboardu po zmianach w algorytmie liczenia streamów. Platforma nie zgadza się na dalsze faworyzowanie odsłuchów płatnych kosztem darmowych. Decyzja wejdzie w życie w styczniu 2026 roku i uderzy w sposób tworzenia najważniejszych list muzycznych w USA.

YouTube oficjalnie ogłosił, że przestanie przekazywać dane streamingowe do Billboardu. Powodem jest aktualizacja formuły rankingowej, w której jeszcze większą wagę przypisano płatnym odsłuchom na żądanie, a mniejszą darmowym streamom z reklamami, czyli m.in. tym z YouTube’a. Billboard tłumaczy zmianę tym, że chce „lepiej odzwierciedlać wzrost przychodów ze streamingu i zmieniające się zachowania konsumentów”, jasno dając do zrozumienia, że dziś liczy się przede wszystkim streaming, a nie sprzedaż płyt czy singli.

YouTube uważa jednak, że to podejście jest oderwane od realiów. W opublikowanym wpisie platforma zarzuca Billboardowi stosowanie przestarzałego modelu. – Billboard używa nieaktualnej formuły, która wyżej waży streamy z subskrypcji niż te (darmowe) wspierane reklamami. To nie odzwierciedla tego, jak fani dziś angażują się w muzykę i ignoruje ogromne zaangażowanie słuchaczy bez subskrypcji – czytamy w oświadczeniu. YouTube przypomina też, że streaming odpowiada za 84% przychodów amerykańskiego rynku muzycznego. – Domagamy się po prostu, by każdy stream był liczony uczciwie i równo – niezależnie od tego, czy pochodzi z subskrypcji, czy z reklam, bo każdy fan ma znaczenie i każde odtworzenie powinno się liczyć.

Nowe zasady Billboardu zaczną obowiązywać od notowań publikowanych 17 stycznia 2026 roku i obejmą m.in. Billboard 200 oraz listy gatunkowe. W przypadku Billboard Hot 100 proporcja między odsłuchami płatnymi a darmowymi zostanie ustalona na poziomie 2,5:1. W praktyce oznacza to, że do uznania jednej sprzedaż albumu potrzeba będzie 2 500 darmowych streamów lub 1 000 płatnych. Dotychczas było to odpowiednio 3 750 i 1 250 odtworzeń. Różnica między darmowym a płatnym odsłuchem zostanie więc zmniejszona, ale nie zniknie.

YouTube uznał, że to wciąż za mało. W ramach protestu platforma zapowiedziała, że po 16 stycznia 2026 roku przestanie dostarczać swoje dane Billboardowi. W efekcie odsłuchy z YouTube’a nie będą uwzględniane w oficjalnych rankingach, co może mieć realny wpływ na pozycje artystów i wytwórni. To ryzykowny ruch, bo brak obecności w danych Billboardu może skłonić część branży do ograniczenia priorytetu dla YouTube’a jako kanału dystrybucji.

Sama platforma daje jednak do zrozumienia, że nie zamyka drzwi. – Jesteśmy zaangażowani w osiągnięcie sprawiedliwej reprezentacji na listach i mamy nadzieję, że będziemy mogli współpracować z Billboardem, aby do nich wrócić – podsumowano w komunikacie.

Faworyzowanie streamów np. ze Spotify względem Youtube’a wpisywałoby się poniekąd w pewną mało znaną wśród słuchaczy sytuację na polskim rynku. Spotify potrafi „obrazić się” na artystów, którzy uploadują najpierw swój utwór na Youtube, a dopiero później na Spotify. Platforma chce, żeby to najpierw u nich pojawił się dany kawałek albo chociaż równolegle z innymi serwisami i stara się nie dopuszczać do sytuacji, że utwory są uploadowane u nich dopiero po kilku dniach niż w innych serwisach.


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

Czytaj dalej

Popularne

Copyright © Łukasz Kazek dla GlamRap.pl 2011-2025.
(Ta strona może używać Cookies, przeglądanie jej to zgoda na ich używanie.)

error: