Sprawdź nas też tutaj

News

Dzień Polskiej Muzyki – druga edycja kampanii

Opublikowany

 

DZIEŃ POLSKIEJ MUZYKI to już druga edycja specjalnej kampanii mającej na celu promocję polskiej muzyki oraz wsparcie polskiego rynku muzycznego. Poprzez tę kampanię pragniemy zachęcić fanów i odbiorców muzyki do wyrażenia szacunku dla pracy swoich ulubionych Artystów i wszystkich osób pracujących na ich sukces. Kampania Dzień Polskiej Muzyki ma za zadanie uświadomienie słuchaczom, że to oni kształtują wartość i pozycję polskiego rynku muzycznego, tak samo jak Artyści.

Z uwagi na wprowadzone ograniczenia rynku koncertowego z powodu pandemii koronawirusa, sytuacja Artystów oraz wszystkich osób pracujących w branży koncertowej jest obecnie szczególnie trudna, dlatego to im dedykujemy tegoroczną edycję DNIA POLSKIEJ MUZYKI” – mówi Anna Ceynowa, Prezes Fundacji EMPOWER POLAND, współorganizatora kampanii.

Kulminacyjnym punktem kampanii jest specjalne pasmo z TYLKO POLSKĄ MUZYKĄ w największych ogólnopolskich, regionalnych i lokalnych rozgłośniach radiowych i telewizjach muzycznych w kraju, które już po raz drugi odbędzie się 1 października od godz. 10.00 do 11.00. Ponadto przez cały dzień będzie jej można usłyszeć znacznie więcej niż zwykle! Namawiamy słuchaczy radiowych i widzów telewizyjnych do słuchania polskiej muzyki codziennie, w szczególności 1 października. W studiach radiowych zagoszczą także tego dnia ciekawi goście, którzy opowiedzą o obecnej sytuacji polskiej rynku muzycznego. 1 października polska muzyka zdominuje anteny kilkudziesięciu rozgłośni radiowych i telewizji muzycznych w kraju, pośród których są m.in. stacje RMF FM, RMF MAXXX, RMF CLASSIC, RADIO ESKA, ESKA ROCK, RADIO ZŁOTE PRZEBOJE, ROCK RADIO, RADIO POGODA, RADIO WAWA, POLSAT MUSIC, 4FUN.TV, EKSA TV. Kampanię wspierają także stacje MTV POLSKA, 4FUN DANCE, 4FUN KIDS oraz kilkadziesiąt rozgłośni regionalnych i lokalnych od Bałtyku po Tatry, m.in. RADIO KOLOR, RADIO CENTRUM KALISZ, RADIO ŻNIN, MUZYCZNE RADIO, RADIO FEST, RADIO ZIEMI WIELUŃSKIEJ i wiele, wiele innych. W tym roku po raz pierwszy w kampanię włączą się także rozgłośnie radiowe za granicą.

To fani stanowią o sile każdego lokalnego rynku muzycznego, dlatego też z myślą o nich ponownie zaprosiliśmy do udziału w kampanii DZIEŃ POLSKIEJ MUZYKI największe sklepy płytowe, bileterie i serwisy streamingowe w kraju.

Mamy nadzieję, że w efekcie tej kampanii, Polacy chętniej będą wspierać Artystów i rodzimy rynek muzyczny poprzez zakup biletu na koncert, płyty lub abonamentu w serwisie streamingowym – mówią pomysłodawcy kampanii.

Kampania rozpocznie specjalna akcją Grupy Empik „tyDzień Polskiej Muzyki”. We wszystkich salonach Empik w kraju przez cały tydzień rozbrzmiewać będzie tylko polska muzyka, a na fanów będą czekały specjalne promocje na zakup płyt. W serwisach Empiku będzie także okazja do spotkań online z Artystami.

W Empiku polska muzyka gra już od ponad 70 lat, dlatego zawsze chętnie bierzemy udział w takich inicjatywach – zwłaszcza, że polska muzyka doskonale sobie radzi na tym niełatwym rynku, a my chcemy ją nadal wspierać i promować. – mówi Dominik Sadowski, szef działu Muzyka w Empiku. I dodaje:

Co ciekawe – przy jednocześnie zyskującym na popularności streamingu muzyki, oprócz utrzymującego się trendu na wydania winylowe, obserwujemy nostalgiczny powrót do kaset magnetofonowych. Na topie najchętniej wybieranych krążków od kilku lat jest polski hip-hop. Ten fenomen wyróżniliśmy nawet osobną kategorią naszych corocznych nagród Bestseller Empiku.

W kampanię włączyły się także największe bileterie w kraju, m.in. eBilet, Eventim, Ticketmaster, Going oraz Empik Bilety. W bileterii Eventim specjalne promocje dla fanów będą czekały aż do ostatniego dnia października w ramach akcji „Jesień z polską muzyką”, którą zapoczątkuje Dzień Polskiej Muzyki – 1 października. Także w bileterii Ticketmaster, Dzień Polskiej Muzyki będzie trwał dłużej! Fani będą mieli okazję zdobyć bilety na koncerty w atrakcyjnych cenach przez cały pierwszy tydzień października.

To nie wszystko! Zachęcamy fanów do słuchania swojej ulubionej polskiej muzyki w serwisach streamingowych, dzielenia się nią, udostępniania playlist z polską muzyką. Serwis TIDAL przygotował specjalną playlistę DZIEŃ POLSKIEJ MUZYKI. Dedykowane playlisty słuchacze znajdą także na platformie Empik Music. Natomiast w serwisie Spotify, pod zakładką DZIEŃ POLSKIEJ MUZYKI wyeksponowane zostaną tylko polskie playlisty! Kampanię wspiera także serwis YouTube, w którym od lat na polskim rynku szczyty popularności zdobywają polscy Artyści.

Kampanię aktywnie wspierają także najpopularniejsi polscy Artyści promując ją w social mediach oraz spotykając się tego dnia z fanami za pośrednictwem stacji telewizyjnych i radiowych wspierających kampanię.

W tym roku DZIEŃ POLSKIEJ MUZYKI będzie obfitował w ważne dla polskiego rynku muzycznego wydarzenia. Od g. 13.00 w serwisach Interia.pl oraz tvn24.pl będzie można śledzić relację z uroczystej konferencji, podczas której ogłoszeni zostaną laureaci tegorocznych nagród Akademii Fonograficznej – FRYDERYKI w kategoriach muzyki rozrywkowej i jazzowej. Zaplanowana pierwotnie na 14 marca tego roku uroczysta Gala wręczenia nagród w Katowicach została odwołana, tak jak tysiące koncertów i wydarzeń w kraju z powodu pandemii koronawirusa. Cieszymy się, że laureaci najważniejszych nagród branży muzycznej w kraju zostaną ogłoszeni właśnie w DZIEŃ POLSKIEJ MUZYKI – mówią organizatorzy kampanii.

Idea Kampanii

Pomysł na kampanię DZIEŃ POLSKIEJ MUZYKI zrodził się w ubiegłym roku z inicjatywy Agencji ARTISTARS, współorganizatora kampanii, w trosce o rozwój polskiego rynku muzycznego. Branża muzyczna w Polsce w 2019 roku rozwijała się całkiem dobrze, w każdym segmencie rynku odnotowano wzrost, jednak był on w naszej opinii dalece niewystarczający jak na potencjał polskiego rynku muzycznego – mówią organizatorzy kampanii. Wydatki Polaków na muzykę kształtowały się średnio na poziomie 8,4 zł rocznie per capita, a cały polski rynek fonograficzny wzrósł o nieco ponad 3%. Dla porównania średnia globalna wzrostu wartości rynku muzycznego była na poziomie blisko 9%, a u naszych środkowo-europejskich sąsiadów nawet kilkanaście procent, co pokazuje jak wolno rósł polski rynek na tle świata. Natomiast, jak podaje ZPAV, na płyty polskich artystów wydaliśmy w ciągu pierwszych 6 miesięcy tego roku ponad 20 mln zł mniej niż w roku ubiegłym i jest to spadek rok do roku o prawie 47%. W tym samym czasie sprzedaż katalogu artystów zagranicznych zanotowała wzrost o 6,6%.

W tym roku, z uwagi na pandemię koronawirusa i wprowadzone w związku z nią obostrzenia, polską branżę muzyczną dotknął kryzys nieporównywalny z żadnym innym sektorem gospodarki. Ograniczenia objęły tę branżę jako pierwszą i jako ostatnia wróci ona do pełnego funkcjonowania. Jak można się domyślać straty polskiego rynku muzycznego, w szczególności koncertowego będą w tym roku niewyobrażalne, a skutki kryzysu odczuwalne przez kilka najbliższych lat.
Dlatego też potrzeba wsparcia branży muzycznej przez fanów i odbiorców muzyki w tym roku jest szczególnie ważna i zupełnie inna jest rola tegorocznej edycji kampanii DZIEŃ POLSKIEJ MUZYKI, która ma pomóc przetrwać branży muzycznej czas kryzysu.

Jak pokazują wyniki III fali badania nastrojów gospodarstw domowych Polskiego Funduszu Rozwoju i Polskiego Funduszu Ekonomicznego, aż 80% badanych rzadziej korzysta z uczestnictwa w wydarzeniach kulturalnych takich jak np. koncerty. Nikt z badanych nie zadeklarował, że korzysta z tych rozrywek częściej. Natomiast, jak podaje Rzeczypospolita na podstawie badania ARC Rynek i Opinie, aż 36% Polaków całkowicie rezygnuje z zakupu biletów na koncerty.

Tegoroczna edycja kampanii DZIEŃ POLSKIEJ MUZYKI ma zachęcić Polaków m.in. do większego uczestnictwa w koncertach i zakupu biletów na nie, by pomóc branży koncertowej wyjść z zapaści. Fundacja EMPOWER POLAND, współorganizator kampanii DZIEŃ POLSKIEJ MUZYKI wspólnie z ośmioma podsektorami rynku muzycznego oraz przy wsparciu sektorów filmu, książki i prasy projekt, a także innych branż m.in. hotelarstwa i ochrony przedstawiły projekt ulg podatkowych dla konsumentów pod nazwą „1000+ dla kultury”, które miałyby pomóc całej branży kultury, zwłaszcza wydarzeń podnieść się z kryzysu, dzięki wzmożonej konsumpcji dóbr kultury. Jednak żadne działanie pomocowe nie może równać się ze wsparciem oddanych fanów polskiej muzyki, których gorąco zachęcamy do aktywnego przyłączenia się do kampanii DZIEŃ POLSKIEJ MUZYKI oraz wspierania polskiej muzyki przez cały rok!

Aktualnej sytuacji polskiej branży muzycznej i wyzwaniom przed jakimi obecnie stoi poświęcone zostaną 1 października wybrane programy publicystyczne w rozgłośniach radiowych biorących udział w tegorocznej edycji kampanii DZIEŃ POLSKIEJ MUZYKI, a także specjalny panel dyskusyjny zorganizowany przez Związek Producentów Audio-Video podczas uroczystej konferencji prasowej ogłoszenia laureatów FRYDERYKÓW.

Zachęcamy wszystkich Polaków do aktywnego włączenia się w DZIEŃ POLSKIEJ MUZYKI i wspierania swoich ulubionych Artystów! Organizatorem kampanii w 2020 r. jest Agencja Artistars i Fundacja EMPOWER POLAND.


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

 

News

Zapytaliśmy Piha o słynną reklamę w jacuzzi

„Siemasz kotek… Pihszou z tej strony”.

Opublikowany

 

pih raper

Starsi słuchacze na pewno pamiętają, jak Pih z jacuzzi reklamował Camey Studio. Podczas rozmowy z raperem postanowiliśmy go o to zapytać.

– My to sobie nagraliśmy dla żartu, podczas ujęć do teledysku – mówi białostocki raper w rozmowie z Oskarem Brzostowskim dla GlamRap.pl.

Jak wyjaśnił Pih w poniższej rozmowie, jego słowa były kierowane do konkretnej osoby, która mu zaszła wtedy za skórę.

Poniżej wideo:

Czytaj dalej

News

Dawid Obserwator reaguje na nasz felieton. „Miałem być skończony”

Raper i disco-polowiec nie zrozumiał przekazu?

Opublikowany

 

Przez

dawid obserwator

Felieton „Śliwa poszedł w disco-polo. Bajorson alfonsem raperów-przegrywów” odbił się szerokim echem w środowisku. Na naszą skrzynkę spłynęły pozytywne słowa od innych muzycznych dziennikarzy i zareagował na niego jeden z bohaterów tekstu.

Dawid Obserwator postanowił pokrótce skomentować tekst, którego zupełnie nie zrozumiał. Jego komentarz brzmi tak:

– Widziałem, że są k…wy, które boli, że mogę coś sobie zarobić, zwłaszcza z pewnych, nazwijmy to, portali. Mnie miało nie być. Miałem być skończony. Od września miałem startować z rapowymi numerami, ale z racji tego porobimy jeszcze trochę „disco”, żeby wpadło trochę grosza dodatkowo – napisał były zawodnik Step Records.

Do jego wypowiedzi odniósł się m.in. Trapstar, wyjaśniając mu, o co chodziło w felietonie Maxymiliana Hozera, i że nikt nie ma problemu z jego zarobkami, tylko postawą i niekonsekwentnym zachowaniem, które prezentuje:

Czytaj dalej

News

Peja czy Bonus RPK? Kto z nich będzie świętował po ogłoszeniu wyniku wyborów?

W niedzielę wybierzemy nowego Prezydenta Polski.

Opublikowany

 

peja bonus

Wydawać by się mogło, że weterani ulicznego rapu nie będą aż tak podzieleni w kwestii poparcia politycznego dla kandydatów w drugiej turze. A jednak – Bonus zaskoczył słuchaczy, nieśmiało sygnalizując sympatię dla Rafała Trzaskowskiego. Diametralnie odmienne stanowisko odnośnie lewicowego kandydata przedstawił Peja. Jedno jest pewne – wraz z ogłoszeniem rezultatu tylko jeden z wspomnianych raperów będzie miał powody do radości.

Co skłoniło Bonusa dla wyrażenia sympatii Trzaskowskiemu? Założyciel Ciemnej Strefy opublikował niedawno wpis z batonem Prince Polo, będącym do wczoraj nieformalnym symbolem kampanii prezydenta Warszawy (teraz na równi z batonem są ziemniaki). Czy sympatia Bonusa została pozyskana dzięki bardzo tolerancyjnemu podejściu tego kandydata do środowiska LGBT? A może chodziło o troskę Trzaskowskiego wobec jak najlepszych relacji z Izraelem, czemu dał wyraz w studiu TVP podczas spiny z Braunem? Być może wkrótce dowiemy się więcej o powodach.

Po drugiej stronie barykady znalazł się Peja. Poznański weteran bardzo jednoznacznie dał odczuć, co myśli o Trzaskowskim, gdy pojawiły się sugestie, że miał oddać na niego głos w pierwszej turze. Rychu otwarcie nie wskazał na poparcie dla Nawrockiego, ale raczej na pewno nie darzy go tak skrajnymi uczuciami, co podopiecznego Donalda Tuska. Peja wrzucił wczoraj na swoje sociale wypowiedź Nawrockiego, w której kandydat do urzędu głowy państwa przyznał, że słuchał w młodości poznaniaka. – Nie wiem, czy byłby z tego zadowolony Rysiek Peja, że mówię o nim jako o kimś, kto dostarcza mi dawkę muzycznych emocji – wyjawił Nawrocki u Żurnalisty. Na podstawie tego gestu Richmonda można przypuszczać, że potencjalna porażka Trzaskowskiego w niedzielę ucieszy rapera.

Czytaj dalej

News

„Synalek” – nowy album Kobika. Goście: Tede, Diho, OG Olgierd

15 album w karierze krakowskiego artysty.

Opublikowany

 

Przez

kobik synalek

„Synalek” to siódmy studyjny oficjalny album Kobika – reprezentanta Krakowa, a zarazem jego piętnaste wydawnictwo w muzycznym dorobku.

Tytuł krążka jest nawiązaniem do filmu „Good Son” z 1993 roku, w którym młody chłopak ma psychopatyczne skłonności. To symboliczne nawiązanie do dziecięcej fascynacji czymś mrocznym, oraz do prób zrozumienia własnych impulsów, emocji oraz problemów psychicznych otoczonych wszechobecną symboliką. Za warstwę producencką odpowiedzialni są między innymi: Leśny, Pieruun, Chris Carson, ChinoAP czy Zzzipper, natomiast gościnnie reprezentanta BOR wspierają Tede, Abram Montana, OG Olgierd, Kosi JWP oraz Diho GM2L. Ostatnim singlem promującym wydawnictwo został numer “Bestever”, do którego powstał również teledysk.

Specjalna wersja CD do znalezienia na Synalek.com. Warto zaznaczyć, że wydanie fizyczne jest ściśle limitowane i nie trafi do sklepów stacjonarnych.

Tracklista

  1. KOD prod. Johnnybeatz2k, Naura
  2. FITNESS prod. LMO
  3. SKŁADAM PALCE W TAKIE COŚ (FT.TEDE) prod. Leśny, Pieruun
  4. BESTEVER prod. Zzzipper
  5. VINTED MONEY prod. Tony2k, Bufu
  6. KTOŚ JAK TY prod. ChinoAP, Rocket
  7. ELMER (FT. OG. OLGIERD) prod. Pieruun, Swizzy
  8. PLAMY OD FARB (FT. KOSI) prod. Zzzipper, Sulim, HugePat
  9. SYNALEK prod. Prasallo
  10. GILOTYNA (FT. ABRAM MONTANA) prod. Zacheyak, Leśny
  11. BECZKA prod. Zzzipper, Sulim, Skibovicz
  12. TEES W SEREK (FT. DIHO) prod. Chris Carson, Leśny
  13. PIZZA NA DOWÓZ prod. Raff Jr
  14. JAK BONUS prod. ChinoAP, Rocket, Piscot

Czytaj dalej

News

Bedoes mówi o najważniejszym wydarzeniu ostatniej dekady w polskim rapie

Odbyło się ono w tym roku.

Opublikowany

 

Przez

bedoes

Najważniejsze wydarzenia ostatnich 10 lat w polskim rapie, to według Bedoesa akcja – zdjęcie 150 raperów.

Młody Borek z przyjemnością wziął udział w projekcie Pat Kustomsa, który zebrał w jednym miejscu 150 polskich raperów i wykonał im ikoniczne zdjęcie.

– To był bardzo ważny dzień dla kultury hip-hop. W Polsce czegoś takiego jeszcze nie było. Uważam, że gdyby mnie tam nie było, to miałbym takie fomo, ponieważ to jest takie ważne dla mnie i dla historii hip-hopu. Przez ostatnią dekadę nie było równie ważnego wydarzenia – jeśli coś przeoczyłem to przepraszam. Tak jak śledzę to wydaję mi się, że są jakieś festiwale itd. ale nie było czegoś takiego, że ktoś zrobił coś dla kultury, dla hip-hopu. To nie było tak, że ty wymyśliłeś sobie teraz nowy sposób na życie i będziesz sprzedawał zdjęcie tylko chciałeś to zrobić dla kultury i zrobiłeś to. To jest mega rzadkość i dlatego nie mogło mnie zabraknąć – mówi Bedi w rozmowie z właścicielem Daily Grind.

Jeżeli jesteście ciekawi kto pojawił się na zdjęciu i kogo zabrakło, to dowiecie się tego tu: Kogo zabrakło na zdjęciu 150 polskich raperów.

Czytaj dalej

Popularne

Copyright © Łukasz Kazek dla GlamRap.pl 2011-2025.
(Ta strona może używać Cookies, przeglądanie jej to zgoda na ich używanie.)

error: