Sprawdź nas też tutaj

News

Dzień Polskiej Muzyki – druga edycja kampanii

Opublikowany

 

DZIEŃ POLSKIEJ MUZYKI to już druga edycja specjalnej kampanii mającej na celu promocję polskiej muzyki oraz wsparcie polskiego rynku muzycznego. Poprzez tę kampanię pragniemy zachęcić fanów i odbiorców muzyki do wyrażenia szacunku dla pracy swoich ulubionych Artystów i wszystkich osób pracujących na ich sukces. Kampania Dzień Polskiej Muzyki ma za zadanie uświadomienie słuchaczom, że to oni kształtują wartość i pozycję polskiego rynku muzycznego, tak samo jak Artyści.

Z uwagi na wprowadzone ograniczenia rynku koncertowego z powodu pandemii koronawirusa, sytuacja Artystów oraz wszystkich osób pracujących w branży koncertowej jest obecnie szczególnie trudna, dlatego to im dedykujemy tegoroczną edycję DNIA POLSKIEJ MUZYKI” – mówi Anna Ceynowa, Prezes Fundacji EMPOWER POLAND, współorganizatora kampanii.

Kulminacyjnym punktem kampanii jest specjalne pasmo z TYLKO POLSKĄ MUZYKĄ w największych ogólnopolskich, regionalnych i lokalnych rozgłośniach radiowych i telewizjach muzycznych w kraju, które już po raz drugi odbędzie się 1 października od godz. 10.00 do 11.00. Ponadto przez cały dzień będzie jej można usłyszeć znacznie więcej niż zwykle! Namawiamy słuchaczy radiowych i widzów telewizyjnych do słuchania polskiej muzyki codziennie, w szczególności 1 października. W studiach radiowych zagoszczą także tego dnia ciekawi goście, którzy opowiedzą o obecnej sytuacji polskiej rynku muzycznego. 1 października polska muzyka zdominuje anteny kilkudziesięciu rozgłośni radiowych i telewizji muzycznych w kraju, pośród których są m.in. stacje RMF FM, RMF MAXXX, RMF CLASSIC, RADIO ESKA, ESKA ROCK, RADIO ZŁOTE PRZEBOJE, ROCK RADIO, RADIO POGODA, RADIO WAWA, POLSAT MUSIC, 4FUN.TV, EKSA TV. Kampanię wspierają także stacje MTV POLSKA, 4FUN DANCE, 4FUN KIDS oraz kilkadziesiąt rozgłośni regionalnych i lokalnych od Bałtyku po Tatry, m.in. RADIO KOLOR, RADIO CENTRUM KALISZ, RADIO ŻNIN, MUZYCZNE RADIO, RADIO FEST, RADIO ZIEMI WIELUŃSKIEJ i wiele, wiele innych. W tym roku po raz pierwszy w kampanię włączą się także rozgłośnie radiowe za granicą.

To fani stanowią o sile każdego lokalnego rynku muzycznego, dlatego też z myślą o nich ponownie zaprosiliśmy do udziału w kampanii DZIEŃ POLSKIEJ MUZYKI największe sklepy płytowe, bileterie i serwisy streamingowe w kraju.

Mamy nadzieję, że w efekcie tej kampanii, Polacy chętniej będą wspierać Artystów i rodzimy rynek muzyczny poprzez zakup biletu na koncert, płyty lub abonamentu w serwisie streamingowym – mówią pomysłodawcy kampanii.

Kampania rozpocznie specjalna akcją Grupy Empik „tyDzień Polskiej Muzyki”. We wszystkich salonach Empik w kraju przez cały tydzień rozbrzmiewać będzie tylko polska muzyka, a na fanów będą czekały specjalne promocje na zakup płyt. W serwisach Empiku będzie także okazja do spotkań online z Artystami.

W Empiku polska muzyka gra już od ponad 70 lat, dlatego zawsze chętnie bierzemy udział w takich inicjatywach – zwłaszcza, że polska muzyka doskonale sobie radzi na tym niełatwym rynku, a my chcemy ją nadal wspierać i promować. – mówi Dominik Sadowski, szef działu Muzyka w Empiku. I dodaje:

Co ciekawe – przy jednocześnie zyskującym na popularności streamingu muzyki, oprócz utrzymującego się trendu na wydania winylowe, obserwujemy nostalgiczny powrót do kaset magnetofonowych. Na topie najchętniej wybieranych krążków od kilku lat jest polski hip-hop. Ten fenomen wyróżniliśmy nawet osobną kategorią naszych corocznych nagród Bestseller Empiku.

W kampanię włączyły się także największe bileterie w kraju, m.in. eBilet, Eventim, Ticketmaster, Going oraz Empik Bilety. W bileterii Eventim specjalne promocje dla fanów będą czekały aż do ostatniego dnia października w ramach akcji „Jesień z polską muzyką”, którą zapoczątkuje Dzień Polskiej Muzyki – 1 października. Także w bileterii Ticketmaster, Dzień Polskiej Muzyki będzie trwał dłużej! Fani będą mieli okazję zdobyć bilety na koncerty w atrakcyjnych cenach przez cały pierwszy tydzień października.

To nie wszystko! Zachęcamy fanów do słuchania swojej ulubionej polskiej muzyki w serwisach streamingowych, dzielenia się nią, udostępniania playlist z polską muzyką. Serwis TIDAL przygotował specjalną playlistę DZIEŃ POLSKIEJ MUZYKI. Dedykowane playlisty słuchacze znajdą także na platformie Empik Music. Natomiast w serwisie Spotify, pod zakładką DZIEŃ POLSKIEJ MUZYKI wyeksponowane zostaną tylko polskie playlisty! Kampanię wspiera także serwis YouTube, w którym od lat na polskim rynku szczyty popularności zdobywają polscy Artyści.

Kampanię aktywnie wspierają także najpopularniejsi polscy Artyści promując ją w social mediach oraz spotykając się tego dnia z fanami za pośrednictwem stacji telewizyjnych i radiowych wspierających kampanię.

W tym roku DZIEŃ POLSKIEJ MUZYKI będzie obfitował w ważne dla polskiego rynku muzycznego wydarzenia. Od g. 13.00 w serwisach Interia.pl oraz tvn24.pl będzie można śledzić relację z uroczystej konferencji, podczas której ogłoszeni zostaną laureaci tegorocznych nagród Akademii Fonograficznej – FRYDERYKI w kategoriach muzyki rozrywkowej i jazzowej. Zaplanowana pierwotnie na 14 marca tego roku uroczysta Gala wręczenia nagród w Katowicach została odwołana, tak jak tysiące koncertów i wydarzeń w kraju z powodu pandemii koronawirusa. Cieszymy się, że laureaci najważniejszych nagród branży muzycznej w kraju zostaną ogłoszeni właśnie w DZIEŃ POLSKIEJ MUZYKI – mówią organizatorzy kampanii.

Idea Kampanii

Pomysł na kampanię DZIEŃ POLSKIEJ MUZYKI zrodził się w ubiegłym roku z inicjatywy Agencji ARTISTARS, współorganizatora kampanii, w trosce o rozwój polskiego rynku muzycznego. Branża muzyczna w Polsce w 2019 roku rozwijała się całkiem dobrze, w każdym segmencie rynku odnotowano wzrost, jednak był on w naszej opinii dalece niewystarczający jak na potencjał polskiego rynku muzycznego – mówią organizatorzy kampanii. Wydatki Polaków na muzykę kształtowały się średnio na poziomie 8,4 zł rocznie per capita, a cały polski rynek fonograficzny wzrósł o nieco ponad 3%. Dla porównania średnia globalna wzrostu wartości rynku muzycznego była na poziomie blisko 9%, a u naszych środkowo-europejskich sąsiadów nawet kilkanaście procent, co pokazuje jak wolno rósł polski rynek na tle świata. Natomiast, jak podaje ZPAV, na płyty polskich artystów wydaliśmy w ciągu pierwszych 6 miesięcy tego roku ponad 20 mln zł mniej niż w roku ubiegłym i jest to spadek rok do roku o prawie 47%. W tym samym czasie sprzedaż katalogu artystów zagranicznych zanotowała wzrost o 6,6%.

W tym roku, z uwagi na pandemię koronawirusa i wprowadzone w związku z nią obostrzenia, polską branżę muzyczną dotknął kryzys nieporównywalny z żadnym innym sektorem gospodarki. Ograniczenia objęły tę branżę jako pierwszą i jako ostatnia wróci ona do pełnego funkcjonowania. Jak można się domyślać straty polskiego rynku muzycznego, w szczególności koncertowego będą w tym roku niewyobrażalne, a skutki kryzysu odczuwalne przez kilka najbliższych lat.
Dlatego też potrzeba wsparcia branży muzycznej przez fanów i odbiorców muzyki w tym roku jest szczególnie ważna i zupełnie inna jest rola tegorocznej edycji kampanii DZIEŃ POLSKIEJ MUZYKI, która ma pomóc przetrwać branży muzycznej czas kryzysu.

Jak pokazują wyniki III fali badania nastrojów gospodarstw domowych Polskiego Funduszu Rozwoju i Polskiego Funduszu Ekonomicznego, aż 80% badanych rzadziej korzysta z uczestnictwa w wydarzeniach kulturalnych takich jak np. koncerty. Nikt z badanych nie zadeklarował, że korzysta z tych rozrywek częściej. Natomiast, jak podaje Rzeczypospolita na podstawie badania ARC Rynek i Opinie, aż 36% Polaków całkowicie rezygnuje z zakupu biletów na koncerty.

Tegoroczna edycja kampanii DZIEŃ POLSKIEJ MUZYKI ma zachęcić Polaków m.in. do większego uczestnictwa w koncertach i zakupu biletów na nie, by pomóc branży koncertowej wyjść z zapaści. Fundacja EMPOWER POLAND, współorganizator kampanii DZIEŃ POLSKIEJ MUZYKI wspólnie z ośmioma podsektorami rynku muzycznego oraz przy wsparciu sektorów filmu, książki i prasy projekt, a także innych branż m.in. hotelarstwa i ochrony przedstawiły projekt ulg podatkowych dla konsumentów pod nazwą „1000+ dla kultury”, które miałyby pomóc całej branży kultury, zwłaszcza wydarzeń podnieść się z kryzysu, dzięki wzmożonej konsumpcji dóbr kultury. Jednak żadne działanie pomocowe nie może równać się ze wsparciem oddanych fanów polskiej muzyki, których gorąco zachęcamy do aktywnego przyłączenia się do kampanii DZIEŃ POLSKIEJ MUZYKI oraz wspierania polskiej muzyki przez cały rok!

Aktualnej sytuacji polskiej branży muzycznej i wyzwaniom przed jakimi obecnie stoi poświęcone zostaną 1 października wybrane programy publicystyczne w rozgłośniach radiowych biorących udział w tegorocznej edycji kampanii DZIEŃ POLSKIEJ MUZYKI, a także specjalny panel dyskusyjny zorganizowany przez Związek Producentów Audio-Video podczas uroczystej konferencji prasowej ogłoszenia laureatów FRYDERYKÓW.

Zachęcamy wszystkich Polaków do aktywnego włączenia się w DZIEŃ POLSKIEJ MUZYKI i wspierania swoich ulubionych Artystów! Organizatorem kampanii w 2020 r. jest Agencja Artistars i Fundacja EMPOWER POLAND.


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

 

News

Bambi i McDonald’s – raperka z własnym zestawem

Bambi poszła śladami Maty.

Opublikowany

 

bambi mcdonalds

Bambi będzie miała własny zestaw McDonald’s. Do przecieku doszło przez pracowników fastfoodu, którzy już zostali zapoznani z nową ofertą.

Bambi opublikowała dzisiaj nowy singiel z klipem „Madonna”, a także dowiedzieliśmy się, że w 2025 roku ruszy w trasę po największych halach w Polsce. Jakby tego było mało, raperka nawiązała współpracę reklamową z McDonald’s. Podobnie jak Mata, będzie ona miała swój własny zestaw jedzeniowy „Bambi”.

Według zdjęć, które wyciekły, zestaw Bambi będzie się składał z:

  • 6x McNuggets
  • 3x Serki Cheddar w kształcie gwiazdek
  • 1x Porcja małych frytek
  • 1x dip promocyjny
  • Specjalne McFlurry

Zestaw lada dzień powinien wejść do oferty restauracji. Nie pozostaje nam nic innego, jak zacytować samą raperkę z nowego kawałka: „Kupują mnie brandy największe w tym kraju, sprzedaję im siebie w najlepszym wydaniu”.

Zestaw Bambi w McDonald’s
Zestaw Bambi w McDonald’s
Zestaw Bambi w McDonald’s


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

Czytaj dalej

News

50 Cent na pierwsze spotkanie z Eminemem założył kamizelkę kuloodporną

„To było szalone”.

Opublikowany

 

Przez

50 Cent podczas rozmowy z „Million Dollaz Worth of Game” opowiedział o pierwszym spotkaniu z Eminemem, które odbyło się w Los Angeles.

Fifty przyleciał do LA na zaproszenie Marshalla, ale nie był pewien czy to nie podpucha. Eminem był wtedy na samym szczycie po sprzedaży 1.7 miliona kopii albumu „The Marshall Mathers LP”.

– To było szalone. Pamiętacie ten program „Punk’d”na MTV? Myślałem, że zaraz wyjdą kamery i powiedzą: „Zostałeś wkręcony”. Eminem zaprosił mnie do Los Angeles. Przyleciałem na lotnisko z kamizelką kuloodporną na sobie. Na szczęście wyciągnąłem płytę ochronną, bo inaczej pewnie by mnie zatrzymali – wspomina 50 Cent.

Nietypowe spotkanie zaowocowało zakontraktowaniem Fiftiego w Shady Records i Aftermath Entertainment Dr. Dre. Jego pierwszy singiel pod nową banderą „Wanksta” znalazł się na ścieżce dźwiękowej filmu „8 mila”.


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

Czytaj dalej

News

Rich Homie Quan nie żyje. „Zaczęło pienić mu się z ust”

34-latek odegrał ważną rolę w rozwoju hip-hopu w Atlancie.

Opublikowany

 

Przez

rich homie

Rich Homie Quan zmarł 5 września w swojej rezydencji w Atlancie. Miał 34 lata.

Nie podano przyczyn zgonu rapera, ale media dotarły do nagrania pod numer 911, na który zadzwoniła jego partnerka w czwartek po południu. Stwierdziła, że muzyk nie oddycha i nie wyczuwa bicia serca. Powiedziała również, że Homie Quan leży nieprzytomny na kanapie w ich domu i pieni mu się z ust.

Na piątek zaplanowano sekcję zwłok.

Rich Homie Quan dał się poznać szerszej publiczności numerem „Sort of Approach”. W 2018 roku wydał debiutancki album „Wealthy as in Spirit”, który dotarł do 32 miejsca listy Billboard. Współpracował m.in. z Young Thugiem i 2 Chainzem.


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

Czytaj dalej

News

Czarny Furiat się odpalił, bo nie może wynająć mieszkania w Warszawie

„99% mieszkań znika w ciągu 2 godzin”.

Opublikowany

 

Sytuację mieszkaniową w Polsce można określić jako chorą i patologiczną. Wystarczyło 20 lat obecności w Unii, żeby nawet dostanie kredytu hipotecznego stało się luksusem, bo wielu ludzi nie ma wystarczającej zdolności przy obecnych cenach z kosmosu. W ostatnim czasie nawet ze zwykłym wynajmem są problemy, o czym przekonał się Czarny Furiat i wylał swoje frustracje w emocjonalnym nagraniu.

Jeszcze kilka lat temu osoba zarabiająca średnią pensję mogła bez problemu wynająć kawalerkę w dużym mieście i się utrzymać. Dziś, co najwyżej, może pomarzyć jedynie o pokoju. Ceny mieszkań, najmu i kosztów kredytów w porównaniu do zarobków klasyfikują Polaków na samym dnie europejskiej hierarchii perspektyw. Eldorado mają natomiast banki i deweloperzy. Swoje zrobiła też niekontrolowana migracja ze wschodu, gdy w krótkim czasie populacje polskich miast zwiększyły się nawet o setki tysięcy nowych mieszkańców.

Czy rząd Donalda Tuska, który funduje polskiemu społeczeństwu nieustanne pasmo podwyżek kosztów życia, będzie w stanie rozwiązać ten problem? Biorąc pod uwagę, że środki na państwowe mieszkalnictwo w przyszłorocznym budżecie to jedyne 4 miliardy zł(sam deficyt wynosi prawie 300!), można powątpiewać, że czeka nas druga epoka gierkowska w tym względzie. Swoje przemyślenia na temat obecnej sytuacji przedstawił Czarny Furiat, który podzielił się nimi w nagraniu na Tik Toku.

– Słuchajcie, nie idzie wynająć mieszkania w Warszawie. 99% mieszkań znika nam w ciągu 2 godzin i wszystko biorą Ukraińcy. Wszystko biorą Ukraińcy – przekazał Czarny. Według niego mamy do czynienia z kolejną falą migracji, która z resztą nie powinna być zaskoczeniem w kontekście beznadziejnej sytuacji tego kraju. W dalszej części partnerka Czarnego opowiedziała dramatyczną historię samotnej matki z dzieckiem, która nie może wynająć żadnego lokum w stolicy.

Poniżej wideo:


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

Czytaj dalej

News

Płyta Bedoesa ma pół miliarda streamów – chora liczba i ogromny sukces

„Forever Leszek 2115”.

Opublikowany

 

Przez

Bedoes pochwalił się nie lada wyczynem. Jeden z jego albumów zdobył pół miliarda streamów na Spotify, co jest ogromnym osiągnięciem.

W 2019 roku do sklepów trafił album „Opowieści z Doliny Smoków” Bedoesa, za którego produkcję odpowiada Lanek. Krążek zdobył diamentową płytę, sprzedając się w 150 tysięcznym nakładzie. Teraz wydawnictwo osiągnęło kolejny kamień milowy.

– 500.000.000 odtworzeń i najdłużej, bo 198 tygodni na liście TOP albumów w Polsce. Dziękuję. Forever Leszek 2115 – ogłosił Młody Borek, prezentując okolicznościową grafikę.


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

Czytaj dalej

News

Paluch brutalnie o Pandora Gate i Fame MMA na PGE Narodowym

„Żadnych konkretnych działań psiarni”.

Opublikowany

 

paluch pandora fame mma

Według Palucha osoby zamieszane w tzw. aferę Pandora Gate tylko na tym zyskały, a ich popularność wystrzeliła. Raperowi jest też przykro, że tak wielu jego kolegów po fachu wspiera gale freakfightowe.

Paluch: „Doszło do gali patusów na Narodowym”

Poznański raper konsekwentnie od lat neguje gale freakfightowe, oceniając je jako złe zjawisko. Nic się w tej kwestii nie zmieniło.

– Afery p*dofilskiej na polskim YT ciąg dalszy. To j*bło jakoś rok temu i jedyne co się wydarzyło, to ich popularność tak wystrzeliła, że doszło do gali patusów na Narodowym. Żadnych konkretnych działań psiarni, wyroków, postępów czy cokolwiek. Szkoda w ch*j, że wielu moich znajomych bierze w tym udział i wspiera to ścierwo. Jak widać, żadne pieniądze nie śmierdzą, a sława jest bezcenna – ocenia Palec.

Paluch i Young Multi – zarzuty fana

Jeden z fanów zarzucił Paluchowi, że ten kiedyś krytykował Multiego, a teraz jego zdanie się zmieniło. Zarzucił on szefowi BOR Crew, że sam skończy we freakfightach.

– „Kontrola jakości” ma 7 lat. Łatwo poszła zmiana zdania? A jakie mam/miałem zdanie? Czy ja z nim robię muzykę albo cokolwiek? Nie ma takich pieniędzy na świecie, żebym zawalczył w tym cyrku. Nie wiem, kto wygłaszał takie opinie jak moja, bo nikomu się to nie opłaca – napisał.

Paluch jest obecnie w trakcie promocji nadchodzącej płyty „Najlepszego życia diler”. Do sieci trafiły już dwa single z tego wydawnictwa.


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

Czytaj dalej

Popularne

Copyright © Łukasz Kazek dla GlamRap.pl 2011-2024.
(Ta strona może używać Cookies, przeglądanie jej to zgoda na ich używanie.)

error: