News
Dzień Polskiej Muzyki – druga edycja kampanii
DZIEŃ POLSKIEJ MUZYKI to już druga edycja specjalnej kampanii mającej na celu promocję polskiej muzyki oraz wsparcie polskiego rynku muzycznego. Poprzez tę kampanię pragniemy zachęcić fanów i odbiorców muzyki do wyrażenia szacunku dla pracy swoich ulubionych Artystów i wszystkich osób pracujących na ich sukces. Kampania Dzień Polskiej Muzyki ma za zadanie uświadomienie słuchaczom, że to oni kształtują wartość i pozycję polskiego rynku muzycznego, tak samo jak Artyści.
– Z uwagi na wprowadzone ograniczenia rynku koncertowego z powodu pandemii koronawirusa, sytuacja Artystów oraz wszystkich osób pracujących w branży koncertowej jest obecnie szczególnie trudna, dlatego to im dedykujemy tegoroczną edycję DNIA POLSKIEJ MUZYKI” – mówi Anna Ceynowa, Prezes Fundacji EMPOWER POLAND, współorganizatora kampanii.
Kulminacyjnym punktem kampanii jest specjalne pasmo z TYLKO POLSKĄ MUZYKĄ w największych ogólnopolskich, regionalnych i lokalnych rozgłośniach radiowych i telewizjach muzycznych w kraju, które już po raz drugi odbędzie się 1 października od godz. 10.00 do 11.00. Ponadto przez cały dzień będzie jej można usłyszeć znacznie więcej niż zwykle! Namawiamy słuchaczy radiowych i widzów telewizyjnych do słuchania polskiej muzyki codziennie, w szczególności 1 października. W studiach radiowych zagoszczą także tego dnia ciekawi goście, którzy opowiedzą o obecnej sytuacji polskiej rynku muzycznego. 1 października polska muzyka zdominuje anteny kilkudziesięciu rozgłośni radiowych i telewizji muzycznych w kraju, pośród których są m.in. stacje RMF FM, RMF MAXXX, RMF CLASSIC, RADIO ESKA, ESKA ROCK, RADIO ZŁOTE PRZEBOJE, ROCK RADIO, RADIO POGODA, RADIO WAWA, POLSAT MUSIC, 4FUN.TV, EKSA TV. Kampanię wspierają także stacje MTV POLSKA, 4FUN DANCE, 4FUN KIDS oraz kilkadziesiąt rozgłośni regionalnych i lokalnych od Bałtyku po Tatry, m.in. RADIO KOLOR, RADIO CENTRUM KALISZ, RADIO ŻNIN, MUZYCZNE RADIO, RADIO FEST, RADIO ZIEMI WIELUŃSKIEJ i wiele, wiele innych. W tym roku po raz pierwszy w kampanię włączą się także rozgłośnie radiowe za granicą.
To fani stanowią o sile każdego lokalnego rynku muzycznego, dlatego też z myślą o nich ponownie zaprosiliśmy do udziału w kampanii DZIEŃ POLSKIEJ MUZYKI największe sklepy płytowe, bileterie i serwisy streamingowe w kraju.
– Mamy nadzieję, że w efekcie tej kampanii, Polacy chętniej będą wspierać Artystów i rodzimy rynek muzyczny poprzez zakup biletu na koncert, płyty lub abonamentu w serwisie streamingowym – mówią pomysłodawcy kampanii.
Kampania rozpocznie specjalna akcją Grupy Empik „tyDzień Polskiej Muzyki”. We wszystkich salonach Empik w kraju przez cały tydzień rozbrzmiewać będzie tylko polska muzyka, a na fanów będą czekały specjalne promocje na zakup płyt. W serwisach Empiku będzie także okazja do spotkań online z Artystami.
– W Empiku polska muzyka gra już od ponad 70 lat, dlatego zawsze chętnie bierzemy udział w takich inicjatywach – zwłaszcza, że polska muzyka doskonale sobie radzi na tym niełatwym rynku, a my chcemy ją nadal wspierać i promować. – mówi Dominik Sadowski, szef działu Muzyka w Empiku. I dodaje:
– Co ciekawe – przy jednocześnie zyskującym na popularności streamingu muzyki, oprócz utrzymującego się trendu na wydania winylowe, obserwujemy nostalgiczny powrót do kaset magnetofonowych. Na topie najchętniej wybieranych krążków od kilku lat jest polski hip-hop. Ten fenomen wyróżniliśmy nawet osobną kategorią naszych corocznych nagród Bestseller Empiku.
W kampanię włączyły się także największe bileterie w kraju, m.in. eBilet, Eventim, Ticketmaster, Going oraz Empik Bilety. W bileterii Eventim specjalne promocje dla fanów będą czekały aż do ostatniego dnia października w ramach akcji „Jesień z polską muzyką”, którą zapoczątkuje Dzień Polskiej Muzyki – 1 października. Także w bileterii Ticketmaster, Dzień Polskiej Muzyki będzie trwał dłużej! Fani będą mieli okazję zdobyć bilety na koncerty w atrakcyjnych cenach przez cały pierwszy tydzień października.
To nie wszystko! Zachęcamy fanów do słuchania swojej ulubionej polskiej muzyki w serwisach streamingowych, dzielenia się nią, udostępniania playlist z polską muzyką. Serwis TIDAL przygotował specjalną playlistę DZIEŃ POLSKIEJ MUZYKI. Dedykowane playlisty słuchacze znajdą także na platformie Empik Music. Natomiast w serwisie Spotify, pod zakładką DZIEŃ POLSKIEJ MUZYKI wyeksponowane zostaną tylko polskie playlisty! Kampanię wspiera także serwis YouTube, w którym od lat na polskim rynku szczyty popularności zdobywają polscy Artyści.
Kampanię aktywnie wspierają także najpopularniejsi polscy Artyści promując ją w social mediach oraz spotykając się tego dnia z fanami za pośrednictwem stacji telewizyjnych i radiowych wspierających kampanię.
W tym roku DZIEŃ POLSKIEJ MUZYKI będzie obfitował w ważne dla polskiego rynku muzycznego wydarzenia. Od g. 13.00 w serwisach Interia.pl oraz tvn24.pl będzie można śledzić relację z uroczystej konferencji, podczas której ogłoszeni zostaną laureaci tegorocznych nagród Akademii Fonograficznej – FRYDERYKI w kategoriach muzyki rozrywkowej i jazzowej. Zaplanowana pierwotnie na 14 marca tego roku uroczysta Gala wręczenia nagród w Katowicach została odwołana, tak jak tysiące koncertów i wydarzeń w kraju z powodu pandemii koronawirusa. Cieszymy się, że laureaci najważniejszych nagród branży muzycznej w kraju zostaną ogłoszeni właśnie w DZIEŃ POLSKIEJ MUZYKI – mówią organizatorzy kampanii.
Idea Kampanii
Pomysł na kampanię DZIEŃ POLSKIEJ MUZYKI zrodził się w ubiegłym roku z inicjatywy Agencji ARTISTARS, współorganizatora kampanii, w trosce o rozwój polskiego rynku muzycznego. Branża muzyczna w Polsce w 2019 roku rozwijała się całkiem dobrze, w każdym segmencie rynku odnotowano wzrost, jednak był on w naszej opinii dalece niewystarczający jak na potencjał polskiego rynku muzycznego – mówią organizatorzy kampanii. Wydatki Polaków na muzykę kształtowały się średnio na poziomie 8,4 zł rocznie per capita, a cały polski rynek fonograficzny wzrósł o nieco ponad 3%. Dla porównania średnia globalna wzrostu wartości rynku muzycznego była na poziomie blisko 9%, a u naszych środkowo-europejskich sąsiadów nawet kilkanaście procent, co pokazuje jak wolno rósł polski rynek na tle świata. Natomiast, jak podaje ZPAV, na płyty polskich artystów wydaliśmy w ciągu pierwszych 6 miesięcy tego roku ponad 20 mln zł mniej niż w roku ubiegłym i jest to spadek rok do roku o prawie 47%. W tym samym czasie sprzedaż katalogu artystów zagranicznych zanotowała wzrost o 6,6%.
W tym roku, z uwagi na pandemię koronawirusa i wprowadzone w związku z nią obostrzenia, polską branżę muzyczną dotknął kryzys nieporównywalny z żadnym innym sektorem gospodarki. Ograniczenia objęły tę branżę jako pierwszą i jako ostatnia wróci ona do pełnego funkcjonowania. Jak można się domyślać straty polskiego rynku muzycznego, w szczególności koncertowego będą w tym roku niewyobrażalne, a skutki kryzysu odczuwalne przez kilka najbliższych lat.
Dlatego też potrzeba wsparcia branży muzycznej przez fanów i odbiorców muzyki w tym roku jest szczególnie ważna i zupełnie inna jest rola tegorocznej edycji kampanii DZIEŃ POLSKIEJ MUZYKI, która ma pomóc przetrwać branży muzycznej czas kryzysu.
Jak pokazują wyniki III fali badania nastrojów gospodarstw domowych Polskiego Funduszu Rozwoju i Polskiego Funduszu Ekonomicznego, aż 80% badanych rzadziej korzysta z uczestnictwa w wydarzeniach kulturalnych takich jak np. koncerty. Nikt z badanych nie zadeklarował, że korzysta z tych rozrywek częściej. Natomiast, jak podaje Rzeczypospolita na podstawie badania ARC Rynek i Opinie, aż 36% Polaków całkowicie rezygnuje z zakupu biletów na koncerty.
Tegoroczna edycja kampanii DZIEŃ POLSKIEJ MUZYKI ma zachęcić Polaków m.in. do większego uczestnictwa w koncertach i zakupu biletów na nie, by pomóc branży koncertowej wyjść z zapaści. Fundacja EMPOWER POLAND, współorganizator kampanii DZIEŃ POLSKIEJ MUZYKI wspólnie z ośmioma podsektorami rynku muzycznego oraz przy wsparciu sektorów filmu, książki i prasy projekt, a także innych branż m.in. hotelarstwa i ochrony przedstawiły projekt ulg podatkowych dla konsumentów pod nazwą „1000+ dla kultury”, które miałyby pomóc całej branży kultury, zwłaszcza wydarzeń podnieść się z kryzysu, dzięki wzmożonej konsumpcji dóbr kultury. Jednak żadne działanie pomocowe nie może równać się ze wsparciem oddanych fanów polskiej muzyki, których gorąco zachęcamy do aktywnego przyłączenia się do kampanii DZIEŃ POLSKIEJ MUZYKI oraz wspierania polskiej muzyki przez cały rok!
Aktualnej sytuacji polskiej branży muzycznej i wyzwaniom przed jakimi obecnie stoi poświęcone zostaną 1 października wybrane programy publicystyczne w rozgłośniach radiowych biorących udział w tegorocznej edycji kampanii DZIEŃ POLSKIEJ MUZYKI, a także specjalny panel dyskusyjny zorganizowany przez Związek Producentów Audio-Video podczas uroczystej konferencji prasowej ogłoszenia laureatów FRYDERYKÓW.
Zachęcamy wszystkich Polaków do aktywnego włączenia się w DZIEŃ POLSKIEJ MUZYKI i wspierania swoich ulubionych Artystów! Organizatorem kampanii w 2020 r. jest Agencja Artistars i Fundacja EMPOWER POLAND.
Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl
News
YouTube dusi rap? Żabson z Wizem Khalifą nie przebili bańki, a w cieniu rośnie anonimowy LEAF
Nie ma żadnego wizerunku i zaczyna wykręcać duże liczby na przekór algorytmom.
YouTube po raz kolejny przykręca śrubę zasięgom – i tym razem widać to czarno na białym. Doszliśmy do momentu, w którym -podobno – największa kooperacja w historii polskiego rapu nie jest w stanie przebić magicznej bariery 1 miliona wyświetleń w tydzień.
Mowa oczywiście o numerze Żabsona z Wizem Khalifą. Kawałek był mocno promowany, wspierany przez samego Wiza w social mediach, ma crossa z oficjalnym kanałem rapera z USA, a mimo to… po tygodniu nie przebił miliona odsłon na YouTube. Kilkadziesiąt milionów zasięgu Wiz Khalify rozbija się o algorytmową ścianę.
Jeszcze kilka lat temu taki numer robiłby milion w pierwszej dobie. Dziś? YouTube skutecznie odcina tlen wszystkim – bez względu na skalę, nazwiska i budżet promocji.
A tymczasem… anonim robi liczby
Na tym samym podwórku, w zupełnie innym klimacie, pojawia się tajemniczy gracz bez wizerunku – LEAF. Bez wywiadów, bez pokazywania twarzy, bez wielkiej machiny promocyjnej.
Jego debiutancki numer „Lew” z Hinolem PW po trzech tygodniach przekroczył pół miliona wyświetleń na YouTube. Jeden singiel wystarczył, żeby LEAF wskoczył na ponad 100 tysięcy miesięcznych słuchaczy na Spotify.
Gość świetnie śpiewa, nie ujawnia wizerunku i pozwala, żeby muzyka robiła robotę. Do tego ma już na koncie feat i pojawia się na nowej płycie Małacha.
Tego chłopaka warto mieć na radarze.
Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl
News
Artur Szpilka w stroju więźnia – do walki wyprowadził go Kacper HTA
Udana walka pięściarza na gali KSW 113.
Artur Szpilka znów wygrał, a jego wejście do klatki było równie głośne jak sam nokaut. Podczas gali XT KSW 113 w Łodzi towarzyszył mu Kacper HTA.
Wspólne wyjścia Artura Szpilki i Kacpra HTA przestają być ciekawostką – to już stały element gal KSW. Tym razem pięściarz postawił na mocny, symboliczny obraz. W Atlas Arenie w Łodzi pojawił się w pomarańczowym stroju niebezpiecznego więźnia, a w drodze do ringu towarzyszył mu Kacper HTA, wykonując na żywo numer „Tommy Gun” wraz z ekipą Fonos, która też od samego początku towarzyszy Szpilce w wyjściach na ring.
Pojedynek Szpilki z Czechem, Michalem Martínkiem, był jednym z najmocniej promowanych starć gali XTB KSW 113. Walka odbyła się w królewskiej kategorii wagowej do 120,2 kg.
Decydujące momenty przyszły w drugiej rundzie. Szpilka trafił Martínka, posłał go na deski i natychmiast ruszył z serią ciosów. Sędzia przerwał pojedynek, a Polak dopisał do rekordu kolejne, bardzo konkretne zwycięstwo.
Warto odnotować, że w ubiegłym roku wyjście Szpilki do ringu w komorze gazowej zostało uznane przez branżowy serwis Sherdog – najlepszym wyjściem 2024 roku. Towarzyszył mu również wtedy Kacper HTA, który – jak się okazuje – stał za tym pomysłem.
Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl
News
Taco Hemingway przejął listę TOP50 Polska: 7 milionów odsłuchów płyty w 24h
Duży sukces to mało powiedziane.
Niespodziewana premiera albumu „Latarnie wszędzie dawno zgasły” kompletnie zdominowała streaming. Taco Hemingway w ciągu jednej doby przejął polskie Spotify i dorzucił globalny wynik.
Dzisiejszy ranking Spotify Polska TOP50 wygląda jak prywatna playlista Taco. Nowa płyta wbiła 7 milionów odtworzeń w 24 godziny, a raper obsadził 16 numerów w TOP50 jednocześnie. Do tego dochodzi 100. miejsce na globalnej liście najczęściej streamowanych artystów na świecie, co jasno pokazuje skalę zasięgu.
- 16 utworów w TOP50 Spotify Polska
- 7 mln odsłuchów albumu w 24h
- 100 miejsce w globalnym rankingu artystów Spotify
Szczegóły nadchodzącej trasy rapera są dostępne tu: Taco Hemingway znów na Narodowym + największe hale.


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl
News
Żabson rozbił głowę Bedoesowi, ale nie wykorzystał tego medialnie
Młody Borek do dzisiaj ma bliznę po tym starciu.
Bedoes w nowym numerze „Kamień z serca” przyznał, że nosi bliznę na czole po bójce z Żabsonem. Teraz głos zabrał szef Internziomali.
W rozmowie z Tuba.FM Żabson jasno dał do zrozumienia, że nie ma zamiaru rozkładać tej historii na czynniki pierwsze ani robić z niej medialnego widowiska
– Prawda lubi ciszę. On tego nie nagłośnił, ja też nie. Nie wyobrażam sobie, żeby tę sytuację wykorzystać jakoś pod publikę – powiedział.

Temat wrócił, bo Bedoes sam odsłonił pewne kulisy zajścia w kawałku. W sieci od dawna krążyła wersja, że Żabson miał uderzyć Bedoesa głową, co skończyło się rozcięciem na czole Młodego Borka. Z kolei undergroundowy gracz Komil informował wówczas, że Bedoes miał wjechać do studia Żabsona w kilka samochodów ze sprzętem i celować w niego z gazowej repliki broni.
Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl
Kuba Wojewódzki uderzył w Dodę i polecił nowy dokument na temat piosenkarki, w którym opisywane są jej „afery, zmyślone życie i kariera”.
Na YouTube pojawił się materiał autorstwa Jakuba Wątora, w którym przypomniano skandale i kontrowersje z udziałem Dody. Sama artystka szybko zabrała głos w komentarzu pod nagraniem, sugerując, że podobne treści powstają regularnie i napędzane są złymi intencjami.
– Ludzie z różnych intencji, głównie z nienawiści, robią i poświęcają parę tygodni, żeby bezskutecznie albo mi zaszkodzić, albo zniszczyć moją karierę, co jest bardzo urocze, bo tylko nakręcają wokół mnie zainteresowanie (…). Biorąc pod uwagę, że w show-biznesie istnieje tylko jedna waluta, a jest nią atencja, to wciąż jestem najbogatsza – napisała.
Do sprawy odniósł się Kuba Wojewódzki, który udostępnił film na swoim profilu na Instagramie. Jego komentarz był krótki:
– Nie lubię jej, nie cenię, nie szanuję.
Jak widać relacje między dziennikarzem a piosenkarką pozostają niezmiennie napięte.
Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl
-
News4 dni temuWaldemar Kasta dołączył do rosyjskiej federacji
-
News4 dni temuFu był w rozsypce po śmierci Pona. Wiemy, skąd przyszło wsparcie
-
News3 dni temuRumunia: Wiz Khalifa skazany na więzienie
-
News1 dzień temuSokół wspomina czasy, gdy był bezdomny i koczował na Dworcu Centralnym
-
News2 dni temuTaco Hemingway „Latarnie wszędzie dawno zgasły”- nowa pyta promowana na Narodowym
-
News3 dni temuWaldemar Kasta zrezygnował z gali w Moskwie. „Przerwałem udział w wydarzeniu na żywo”
-
News2 dni temuFagata u Maty na Torwarze. „Jest najlepszą raperką w Polsce”
-
News3 dni temuNatsu twierdzi, że Avi chciał ją poderwać. Fani piszą do rapera