Sprawdź nas też tutaj

News

Powstaje film o Moleście „Skandal”. Vienio ma prośbę do słuchaczy

W produkcję filmu zaangażowana jest stacja HBO.

Opublikowany

 

fot. materiały prasowe

Kilka miesięcy temu dowiedzieliśmy się, że powstaje film na temat jednej z pierwszych grup hip-hopowych w Polsce – Mistic Molesty. Nie będzie to jednak produkcja podobna do filmu „Jesteś Bogiem” o Paktofonice” czy do „Procederu” o Chodzie. Producenci postawili na film dokumentalny, a nie fabularyzowany jak w przypadku tych dwóch wspomnianych produkcji. Reżyserem obrazu jest Bartek Paduch, a film będzie miał premierę w stacji HBO.

Vienio: „To będzie wielki dokument”

Pierwsze wzmianki o filmie „Skandal” pojawiły się na początku tego roku. – Powstaje teraz dokument o Moleście produkowany przez HBO. Mogę wam już powiedzieć, że to będzie wielki dokument. Prawdopodobnie będziecie się mogli dowiedzieć z każdej perspektywy jak to było. Co mówił Włodek, co mówił Pelson, Wilku i nasi przyjaciele z każdej ze stron. Czekajcie na to, to się dowiecie. mówił Vienio w kwietniu tego roku w rozmowie z zaprzyjaźnionym z naszą redakcją dziennikarzem Radkiem Grabarczykiem. – Mamy nie robić dokumentu, żeby ta legenda została w waszych głowach? Bzdura. Po to są filmy dokumentalne, żeby to właśnie rozpracowywały, upamiętniały i pokazały, jak to było – dodał. W film zaangażowani są wszyscy członkowie składu: Vienio, Pelson, Włodi, Wilku oraz Kaczy.

Masz materiały związane z Molestą? Podeślij

Vienio ogłosił za pośrednictwem mediów społecznościowych, że reżyser filmu Bartek Paduch poszukuje obecnie materiałów związanych z Molestą. – Ogłoszenie od reżysera filmu doc o Moleście. Prośba o materiały wideo z koncertów. – napisał raper na Facebooku. Jeżeli jesteście w posiadaniu takich materiałów możecie je wysłać na adres: Filmskandal@gmail.com.

O czym będzie film „Skandal”?

Scenariusz filmu “Skandal” opowiada historię warszawskiego zespołu Mistic Molesta, pionierów polskiego hip-hopu, oraz historię nagrania przez nich i wydania w 1998 roku, albumu pt. “Skandal”, który stał się kamieniem milowym polskiego rapu. Był to pierwszy rapowy album wydany przez dużą polską wytwórnię tzw. „majorsa” Pomaton – EMI, wyprodukowany przez DJ’a 600 Volt, album który na zawsze zmienił oblicze polskiej sceny muzycznej, bo jako pierwszy opisał życie warszawskiej ulicy z punktu widzenia młodych ludzi. „Skandal” jest dziś unikatowym, dokumentalnym wręcz, zapisem tamtych czasów oraz stanu ducha ówczesnego pokolenia młodych Polaków. Film ten będzie punktem wyjścia do opowieści, o tym, jak narodziła się kultura hip-hop w Polsce, jak narodziła się nowa scena muzyczna oraz moda na polski rap, który jest dziś najlepiej sprzedającym się gatunkiem muzycznym w Polsce.

“Skandal” to także opowieść o przyjaźni chłopaków z Molesty: Włodiego, Vienia, Wilka, Pelsona i Kaczego. Dzisiaj każdy z nich idzie własną drogą, nie oglądając się na innych. Portretując ich dzisiejsze życie i różne losy, mamy nadzieję zaobserwować zmiany, jakie w nich zaszły, zderzyć obowiązujący, oficjalny wizerunek naszych bohaterów z młodzieńczej przeszłości, z prawdziwą prozą dzisiejszego dnia, wypełnionego obowiązkami, pracą, wychowywaniem dzieci i zarabianiem pieniędzy. Czy legenda uległa korozji? Jak bohaterowie, buntownicy swego pokolenia, przeciw komercji i przymusowi sprzedaży, dają sobie radę dzisiaj na wolnym rynku i w prawdziwym życiu? Film ten, to także panorama Warszawy, burzliwych czasów transformacji ustrojowej, oraz portret pokolenia, którego młodość przypadła na czasy planu Balcerowicza, wolności obyczajowej i ekonomicznej, handlu na ulicznych bazarach „mydłem i powidłem”, wiary w mityczną karierę od pucybuta do milionera w kraju trawionym 30 procentowym bezrobociem, korupcją, narkomanią i przemocą policji. Będzie to opowieść o tym jak tworzyły się zręby polskiego biznesu. Z cieni i blasków lat 90-tych w Polsce wyrósł bowiem polski hip-hop, stamtąd wywodzi się właśnie pierwsza, legendarna płyta chłopaków z „Molesty”.

Album “Skandal” jako pierwszy wprost nazwał i opisał zastaną rzeczywistość pokolenia transformacji i dlatego stał się albumem legendarnym. Po niemal dwudziestu latach od wydania płyty “Skandal”, może dojść do koncertu „Molesty” w oryginalnym składzie. Czy poróżnieni niegdyś przyjaciele z zespołu, który umarł „śmiercią naturalną”, raz jeszcze spotkają się na scenie? Towarzysząc bohaterom z kamerą w przygotowaniach do tego koncertu, dowiemy się, co zostało z ideowego testamentu “Skandalu” i całego pokolenia.

Premiera filmu „Skandal”

Pełnometrażowy film dokumentalny o legendarnym w rapowym środowisku zespole ma mieć premierę w serwisie HBO:GO. Oficjalna data premiery nie została jeszcze podana, ale produkcji możemy się spodziewać najpewniej w 2020 roku. Produkcją filmu zajmuje się Fundacja Promocji Kultury W To Mi Graj, reżyserem jest Barek Paduch, a producentami Maciek Ostatek i Kacper Jaroszyński.

Warto odnotować, że w 2018 roku Bartek Paduch otrzymał za „Skandal” nagrodę HBO Award, która promuje w ten sposób wartościowe, kreatywne projekty dokumentalne, dając im szansę na rozwój i docenienie jeszcze przed ukończeniem filmu. Nagroda wyniosła 10 000 zł.


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

News

TikTok sprzedany – czy uniknie zamknięcia w USA?

Chińska platforma prawdopodobnie została uratowana.

Opublikowany

 

tiktok

Chiński właściciel TikToka dogadał się z Amerykanami, żeby zablokować groźbę bana w USA od 2026 roku. Kontrola właścicielska ma trafić w amerykańskie ręce, ale algorytm zostaje po stronie Chin.

ByteDance potwierdził porozumienie, na mocy którego większościową kontrolę nad TikTokiem w USA przejmą amerykańscy inwestorzy. Celem jest spełnienie warunków ustawy „sprzedaj albo zablokuj” i uniknięcie całkowitego wyłączenia aplikacji na rynku, z którego korzysta ponad 170 mln użytkowników.

Nowa spółka w USA ma być kontrolowana w 80,1 proc. przez inwestorów z USA i państw sojuszniczych, ale technologia decydująca o tym, co widzą użytkownicy, pozostanie własnością ByteDance i będzie jedynie licencjonowana.

W praktyce oznacza to, że infrastruktura i dane są pod amerykańskim nadzorem, ale algorytm pozostaje chińskim aktywem technologicznym.

Administracja Trumpa utrzymuje, że porozumienie spełnia wymogi ustawy. Część Republikanów otwarcie kwestionuje, czy licencjonowanie algorytmu zamiast jego sprzedaży realnie usuwa zagrożenia dla bezpieczeństwa narodowego.


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

Czytaj dalej

News

Young Buck miał już dość i zdissował Fat Joe

Obrywa też Jadakiss.

Opublikowany

 

young buck fat joe

Young Buck odpalił otwarty diss w stronę Fat Joe i zarzuca mu konfabulacje. Chodzi o historię sprzed lat, w której Joe twierdzi, że jego ekipa pobiła rapera z Tennessee. Buck odpowiada wprost: żadnego pobicia nie było, a cała opowieść to bajka pod podcasty.

Young Buck zapowiedział numer w social mediach, a chwilę później wypuścił pełnoprawny diss nagrany na bicie “Went Legit” od G Herbo. W niespełna dwuminutowym kawałku celuje nie tylko w Fat Joe, ale też w Jadakissa. Buck drwi z tego, że weterani rapu zamienili się w duet podcastowy:

„Ci raperzy muszą przestać łączyć siły w podcastach i odstawiać te ich scenki”.

W dalszej części numeru Buck wprost zaprzecza wersji wydarzeń przedstawianej przez Joe. Według niego nikt nikogo nie tknął, a cała historia jest kompletnie zmyślona. Pada też złośliwa linijka, w której raper ironicznie zastanawia się, czy opowieść Joe to jego własne słowa, czy raczej efekt „Ozempicu” (lek na cukrzycę stosowany do szybkiego zbijania wagi).

Cała sprawa zaczęła się od wypowiedzi Joe na podcaście “Joe and Jada”, gdzie raper z Bronksu po raz pierwszy publicznie opowiedział historię rzekomego zajścia sprzed lat. Joe twierdził, że doszło do niego w Chicago, po jednym z festiwali, w czasie gdy konflikt między Terror Squad a ekipą G-Unit był w szczytowej fazie. Według jego relacji Buck miał próbować go „ustawić”, Joe rzucił w jego stronę butelką z wodą i wyzwał go na konfrontację, po czym – jak stwierdził – jego ludzie mieli spuścić Buckowi lanie. – Nigdy wcześniej nikomu tej historii nie opowiadałem – mówił Joe w podcaście.

Diss na bicie G Herbo jest jasnym sygnałem, że Buck nie traktuje tej historii jak żartu, tylko jak bezczelne przeinaczanie faktów i próbę budowania sensacji po latach.


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

Czytaj dalej

News

Kizo testuje jedzenie z Bandurą i Mario

Raper pojawił się gościnnie na kanale „Na Hapsa”.

Opublikowany

 

Przez

kizo

Bandura i Mario ze SP. ZOO założyli wspólny kanał z kontentem jedzeniowym. W najnowszym odcinku pojawił się Kizo.

Na kanale „Na Hapsa” Bandura i Mario testują jarmark bożonarodzeniowy w Gdańsku, więc naturalnie gościnnie pojawił się Kizo ze swoją ekipą MTS. Raperzy testują typowe dla tego typu miejsc przekąski: kiełbasy, pierogi czy oscypki.


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

Czytaj dalej

News

Płatne streamy lepsze od darmowych? Youtube mówi weto polityce Billboardu

Odsłuchy z Youtube’a „mniej ważne” od tych ze Spotify.

Opublikowany

 

youtube

YouTube wycofuje swoje dane z list Billboardu po zmianach w algorytmie liczenia streamów. Platforma nie zgadza się na dalsze faworyzowanie odsłuchów płatnych kosztem darmowych. Decyzja wejdzie w życie w styczniu 2026 roku i uderzy w sposób tworzenia najważniejszych list muzycznych w USA.

YouTube oficjalnie ogłosił, że przestanie przekazywać dane streamingowe do Billboardu. Powodem jest aktualizacja formuły rankingowej, w której jeszcze większą wagę przypisano płatnym odsłuchom na żądanie, a mniejszą darmowym streamom z reklamami, czyli m.in. tym z YouTube’a. Billboard tłumaczy zmianę tym, że chce „lepiej odzwierciedlać wzrost przychodów ze streamingu i zmieniające się zachowania konsumentów”, jasno dając do zrozumienia, że dziś liczy się przede wszystkim streaming, a nie sprzedaż płyt czy singli.

YouTube uważa jednak, że to podejście jest oderwane od realiów. W opublikowanym wpisie platforma zarzuca Billboardowi stosowanie przestarzałego modelu. – Billboard używa nieaktualnej formuły, która wyżej waży streamy z subskrypcji niż te (darmowe) wspierane reklamami. To nie odzwierciedla tego, jak fani dziś angażują się w muzykę i ignoruje ogromne zaangażowanie słuchaczy bez subskrypcji – czytamy w oświadczeniu. YouTube przypomina też, że streaming odpowiada za 84% przychodów amerykańskiego rynku muzycznego. – Domagamy się po prostu, by każdy stream był liczony uczciwie i równo – niezależnie od tego, czy pochodzi z subskrypcji, czy z reklam, bo każdy fan ma znaczenie i każde odtworzenie powinno się liczyć.

Nowe zasady Billboardu zaczną obowiązywać od notowań publikowanych 17 stycznia 2026 roku i obejmą m.in. Billboard 200 oraz listy gatunkowe. W przypadku Billboard Hot 100 proporcja między odsłuchami płatnymi a darmowymi zostanie ustalona na poziomie 2,5:1. W praktyce oznacza to, że do uznania jednej sprzedaż albumu potrzeba będzie 2 500 darmowych streamów lub 1 000 płatnych. Dotychczas było to odpowiednio 3 750 i 1 250 odtworzeń. Różnica między darmowym a płatnym odsłuchem zostanie więc zmniejszona, ale nie zniknie.

YouTube uznał, że to wciąż za mało. W ramach protestu platforma zapowiedziała, że po 16 stycznia 2026 roku przestanie dostarczać swoje dane Billboardowi. W efekcie odsłuchy z YouTube’a nie będą uwzględniane w oficjalnych rankingach, co może mieć realny wpływ na pozycje artystów i wytwórni. To ryzykowny ruch, bo brak obecności w danych Billboardu może skłonić część branży do ograniczenia priorytetu dla YouTube’a jako kanału dystrybucji.

Sama platforma daje jednak do zrozumienia, że nie zamyka drzwi. – Jesteśmy zaangażowani w osiągnięcie sprawiedliwej reprezentacji na listach i mamy nadzieję, że będziemy mogli współpracować z Billboardem, aby do nich wrócić – podsumowano w komunikacie.

Faworyzowanie streamów np. ze Spotify względem Youtube’a wpisywałoby się poniekąd w pewną mało znaną wśród słuchaczy sytuację na polskim rynku. Spotify potrafi „obrazić się” na artystów, którzy uploadują najpierw swój utwór na Youtube, a dopiero później na Spotify. Platforma chce, żeby to najpierw u nich pojawił się dany kawałek albo chociaż równolegle z innymi serwisami i stara się nie dopuszczać do sytuacji, że utwory są uploadowane u nich dopiero po kilku dniach niż w innych serwisach.


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

Czytaj dalej

News

Bungee i Tuszol „Dzyń dzyń dzyń” – świąteczna kolęda

Trochę uśmiechu od Tuszola, Bandury i Dżinolda.

Opublikowany

 

Przez

bungee tuszol

„Dzyń dzyń dzyń” to świąteczny singiel duetu Bungee z gościnnym udziałem Tuszola, który z przymrużeniem oka podchodzi do tradycji bożonarodzeniowych utworów.

Artyści serwują taneczną, nowoczesną kolędę w imprezowym wydaniu, łącząc zimowy klimat z klubową energią i charakterystycznym humorem, z którego słynie Bungee.

Chwytliwy refren, lekka forma i bezpretensjonalny luz sprawiają, że „Dzyń dzyń dzyń” idealnie wpisuje się w grudniowy czas – zarówno na domówki, jak i świąteczne playlisty. To propozycja, która przełamuje schematy klasycznych kolęd, wnosząc świeżość, dobrą energię i uśmiech w okresie świąt.

W grudniu ekipa Bungee rusza w trasę koncertową po największych miastach. Bilety są już dostępne tutaj.


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

Czytaj dalej

Popularne

Copyright © Łukasz Kazek dla GlamRap.pl 2011-2025.
(Ta strona może używać Cookies, przeglądanie jej to zgoda na ich używanie.)

error: