Wywiad
GIBBS: „PRZEZ PRAWIE PÓŁ ROKU SIEDZIELIŚMY Z KALIM W STUDIU”

Dzisiaj rozmawiamy z Gibbsem, producentem Ganja Mafii, który wyprodukował ostatnią solową płytę Kaliego "Sentymentalnie".
Wspólny materiał Kaliego i Gibbsa osiągnął już status złotej płyty i wciąż utrzymuje się na lliście OLiS (15 tyg.). "Sentymentalnie" jest krążkiem pełnym brudnych, samplowanych bitów o ciężkim klimacie i oldscholowym brzmieniu z dodatkiem autorskich kompozycji Gibbsa.
Siemanko, rozmawiamy po jak się domyślam udanym dla Ciebie minionym roku – byłeś zaskoczony tym jak to się wszystko potoczyło?
Gibbs: Pewnie, że byłem zaskoczony, nie spodziewałem się takiego obrotu spraw i nadal jestem w szoku. Bardzo dużo wydarzyło się i zmieniło w moim życiu, w minionym roku. Oczywiście w pozytywnym znaczeniu.
Udało Ci się zapisać w historii polskiego rapu – nie każdy producent przychodzi „znikąd” i tak naprawdę robiąc pierwszy duży projekt – jakie to uczucie?
Gibbs: Jakie to uczucie? Odpowiem jednym słowem – zajebiste. Była to szansa pokazania się szerszej publice i trafienia do większej liczby odbiorców. Dzięki temu dostałem więcej motywacji oraz „powera” do pracy. To prawda, nie każdy dostaje taką szansę i dlatego miałem świadomość, że muszę z siebie dać 100%, aby ją w pełni wykorzystać.
Współpraca z Kalim, weteranem krakowskiej i nie tylko sceny – jak na siebie trafiliście i co wyniosłeś z tej kolaboracji?
Gibbs: W grudniu 2012 podesłałem Kaliemu, na maila, swoją paczkę bitów. Spodobały mu się, wymieniliśmy się telefonami, pogadaliśmy, następnie doszło do spotkania i tak zasiliłem szeregi GM. Moje 2 bity w grudniu 2013 trafiły na płytę „Wiesz co się kruszy”. Później sam zaproponował wspólną płytę – zgodziłem się bez zastanowienia i tak zaczęliśmy wspólnie pracować. Przez prawie pół roku w czasie powstawania „Sentymentalnie” siedziałem praktycznie cały czas w studiu z Kalim, co bardzo wpłynęło na mój rozwój muzyczny. Przez pewien czas uczyłem się realizacji, z którą wcześniej nie miałem styczności. Również w kwestii produkcji poznałem nowe rzeczy – siedząc tak długi okres czasu nad kilkunastoma bitami cały czas zastanawiasz się „co by tu jeszcze poprawić?” Z pewnością ta płyta nauczyła mnie ścisłej współpracy z drugą osobą, to chyba najważniejsze.
Jesteś młodym producentem, tak naprawdę na progu kariery – ile lat zajmujesz się produkcją muzyki?
Gibbs: Zacząłem latem 2011, czyli mając 15/16 lat. Z początku nie traktowałem tego poważnie, robiłem sobie to dla zabawy, lecz z czasem wkręciło mnie na maksa i zauważyłem że to jest coś, co chciałbym robić na dłuższą metę. I tak to się ciągnie do dziś.
Powiedziałeś mi w rozmowie prywatnej, że uczyłeś się w szkole muzycznej, wyszło to naturalnie, czy ktoś wcześniej na tyle zainteresował Cię muzyką, że postanowiłeś poświęcić się tej pasji?
Gibbs: Kiedy miałem mniej więcej 5 lat rodzice zauważyli, że może coś tam ze mnie będzie i wysłali mnie do domu kultury w mojej małej mieścinie, gdzie przez następne kilka lat występowałem w prawie wszystkich przedstawieniach. Mniej więcej w ten sposób, już od małego, rozwijałem się muzycznie. W między czasie wysłali mnie również do gimnazjum, a następnie liceum muzycznego. I tak się rozpoczęła moja historia z gitarą, bo właśnie na takim instrumencie się tam uczyłem.
Wiem z różnych źródeł, że współpraca na linii producent – raper nie zawsze układa się jak by sobie życzył tego autor muzyki – masz jakieś złe doświadczenia w tej dziedzinie?
Gibbs: Nie. Nasza współpraca przebiegała bardzo dobrze i miałem wpływ na całą muzykę z której jestem bardzo zadowolony. Wiadomo, czasem trzeba pójść na kompromis, bo jest to jednak praca w duecie. Z końcowych efektów oboje jesteśmy bardzo zadowoleni więc nie ma o czym gadać.
Jesteś studentem, mieszkasz w Katowicach, co chciałbyś robić tak naprawdę w życiu i czy myślisz, by iść w branżę muzyczną i żyć z pasji?
Gibbs: Takie właśnie chciałbym mieć życie. Pasja dostarcza dużo radości – jeżeli są jeszcze z tego pieniądze, to już lepiej być nie może. Nie jest łatwe w Polsce żyć na poziomie z produkcji bitów, ale są ludzie którym się to udaje. Póki co, jestem optymistycznie nastawiony w tym aspekcie na przyszłość.
Sukces „Sentymentalnie” – pociągnął za sobą lawinę ofert współpracy od raperów?
Gibbs: Taaaak. Właśnie to jest w tym najlepsze, że jesteś fanem od kilku lat rapera x i y, słuchasz go na okrągło, a nagle on do Ciebie pisze czy nie zrobiłbyś mu bitu. Odezwało się kilku naprawdę konkretnych graczy i w tym momencie mam tyle roboty, że nie wiem w co ręce włożyć.
Wiemy już, że w roku 2015 pojawisz się na kilku produkcjach – jakim kluczem dobierasz sobie ludzi do współpracy – konsultujesz to z kimś?
Gibbs: Konsultuje się tylko i wyłącznie ze swoim, własnym gustem muzycznym. Nie mam lepszego doradcy.
Rozmawiamy dla największego, a zarazem najbardziej hejtowanego portalu w kraju – nie miałeś oporów by udzielić tej rozmowy – przejmujesz się w ogóle krytyką na swój temat?
Gibbs: Nie ukrywam, że na początku niechętnie na to patrzyłem, ale z drugiej strony pomyślałem, że czemu nie. Przejmuję się krytyką tylko i wyłącznie konstruktywną, bo to ona pozwala mi się rozwijać i dzięki niej wiem co robię źle.
Tak jak wspomniałem na początku – stajesz się osobą rozpoznawalną, pojawiają się pieniądze – sława – nie boisz się, że Cię to poniesie?
Gibbs: Nie, twardo stąpam po ziemi.
Przyjaciele, masz ich nagle więcej, a może jest odwrotnie i dopiero teraz, gdy Ci się udało realizować marzenia – wiesz kto jest kim?
Gibbs: Są sytuacje, gdzie ludzie ewidentnie się „pucują”, ale trzymam się cały czas z ludźmi, których znam bardzo dobrze, nie szukam nowych znajomości. I właśnie przez ostatnie kilka lat zdążyłem zauważyć, kto jest kim 😉
Poza wytrwałością i rozwojem w tym co robisz, czego należy Ci życzyć na nowy rok?
Gibbs: Mniej lenistwa, więcej cierpliwości. I żebym sesję zdał. Dzięki za rozmowę 🙂
Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

Wywiad
Wini po wywiadach z politykami: „Dzwoniła do mnie masa ludzi” – wywiad
Rozmawiamy z szefem Stoprocent.

Wini zapytany o falę krytyki po wywiadach z politykami odparł, że się z nią nie spotkał.
Rozmowy Winiego z Rafałem Trzaskowskim, a później Grzegorzem Braunem wygenerowały sporo złych emocji wśród komentujących. Wini wyjaśnia w rozmowie z nami, że nie czyta obelg pod swoim adresem, bo one będą zawsze.
– Chciałbym zauważyć, że spotykam się cały czas z sympatią na ulicy i w bezpośrednich kontaktach. Cała masa ludzi też dzwoniła do mnie i mówili, że są zadowoleni. Szczególnie młodzi ludzie mówili, że oglądają i decydują o tym, na kogo może zagłosują poprzez pryzmat tych rozmów. Ja nie odbieram tego jak jakąś wielką krytykę. Rozumiem też w jaki sposób rządzi się polityka i jak pewne środowiska robią nagonki. Są to zabiegi polityczne – mówi szef Stoprocent.
Poniżej wideo:
Watch on TikTok
Wywiad
Tymek: „Jestem podekscytowany faktem, że w końcu mam coś do powiedzenia”
Polski muzyk był jednym z sześciu artystów z całego świata, który zaprezentował swoją wizję urządzenia z kategorii produktów użytkowych.

– Polska rap kariera była moim marzeniem jak miałem 16 lat. Raperem już byłem, a teraz robię to co mnie ekscytuje – zdradził nam Tymek podczas rozmowy na Milan Design Week. Polski muzyk był jednym z sześciu artystów z całego świata, który zaprezentował swoją wizję i projekt elementu urządzenia z kategorii produktów użytkowych – panelu Ploom.
Podczas jednego z najważniejszych wydarzeń w świecie sztuki użytkowej – Milan Design Week marka Ploom zaprosiła nas do pawilonu Connected Sensations, w którym odbyła się oficjalna premiera projektu Tymka.

Mogliśmy nie tylko z nim porozmawiać, ale również na własne oczy przekonać się jak sztuka cyfrowa łączy się z efektami wideo i niezwykłym designem.
– Na początku mojej kariery muzycznej cieszyliśmy się, że możemy wydawać cokolwiek, ale teraz dużo bardziej interesuje się całymi konceptami. Czuję się w tym bezpieczniej – mówi artysta. – Jako odbiorca bardziej szanuje właśnie takie projekty, dlatego chciałbym je również dostarczać swoim fanom – dodaje.
Co stanowi dla Tymka źródło największych inspiracji, skąd pomysł na oryginalny projekt dla marki Ploom i kiedy usłyszymy nową muzykę artysty? Tego dowiecie się z naszego materiału wideo.
Watch on TikTok
Wywiad
Mateusz Natali: „Na Popkillery zaprosiliśmy Fagatę” – wywiad
Redaktor Naczelny Popkiller.pl wyjaśnił dlaczego.

W najbliższy czwartek, 24 kwietnia odbędzie się gala Popkillery 2025. Nasza redakcja pojawi się na miejscu kilkuosobowym składem. Z tej okazji odbyliśmy również rozmowę na żywo z Mateuszem Natalim, redaktorem naczelnym Popkiller.pl i pomysłodawcą gali.
Poruszone tematy to m.in.:
- Zaproszenie na galę Masta Ace.
- Co by się stało, gdyby Robert Lewandowski wydał rapowy album.
- Modelki mają większy dorobek muzyczny niż Fagata.
- Ile osób pojawi się na gali Popkillery 2025.
- W 2024 roku wydano w Polsce 800 płyt rapowych.
Wywiad
Zdunekk z Rap Generation: „Mam nadzieję, że będę jak Arab po Żywym Rapie” – wywiad
Raperka pójdzie w stronę Oliwki Brazil czy Young Leosi?

Zdunekk dotarła do finału programu Rap Generation, pokazując wachlarz swoich umiejętności. Nie udało jej się jednak wygrać. Co zamierza robić dalej?
Ponad 10 lat temu w programie „Żywy Rap” realizowanym przez Hemp Gru, najmocniej wybił się Arab, choć to nie on wygrał rapowe show. Zdunekk ma nadzieję, że jej kariera rozwinie się podobnie.
– Nie chcę się też stawiać gdzieś najwyżej, bo to nie ja ten program wygrałam – mówi skromnie raperka w rozmowie z Oskarem Brzostowskim dla GlamRap.pl.
Wywiad
Favst: „Każdy w Polsce powinien przesłuchać ten utwór”
Seria szybkich pytań do producenta, który zaangażowany jest w program „Rap Generation”.

Podczas spotkania prasowego programu „Rap Generation”, złapaliśmy się z Favstem, który odpowiedział na serię szybkich pytań.
Favst to jeden z producentów, który współpracuje z finalistami programu „Rap Generation”. To m.in. pod jego okiem uczestnicy show przygotowywali swoje numery, które zostaną zaprezentowane w finale. Wtedy też dowiemy się, kto zgarnie kontrakt z Warner Music Poland.
Tymczasem Favsta zapytaliśmy m.in. o to, co jest najbardziej przereklamowane w show-biznesie, jaki numer powinien przesłuchać każdy Polak czy, co jadł na śniadanie. Producent powiedział także, że w tym roku zamierza wydać coś „ciekawego i kontrowersyjnego”.
Poniżej wideo:
Rap Generation – odcinki
W każdym odcinku zobaczymy występy najbardziej obiecujących artystów, wyłonionych spośród ponad 800 zgłoszeń. Każdy uczestnik dostaje swoją szansę – 90 sekund na scenie, by przekonać do siebie jury. Zanim jednak wejdzie do gry, na ekranie pojawia się jego krótki profil, dzięki czemu widzowie mogą lepiej poznać jego historię.
Po każdym odcinku trzech najlepszych uczestników – tych, którzy zdobędą najwyższe oceny jurorów – przechodzi do kolejnego etapu i wprowadza się do RAP HOUSE. To tam zaczyna się prawdziwa walka o finał!
Odcinki są dostępne na platformie Prime Video.
- Piątek 7 marca – odc. 1-2
- Piątek 14 marca – odc. 3-4
- Piątek 21 marca – odc. 5-6
- Piątek 28 marca – odc. 7-8
Rap Generation – na czym polega
Każdy juror może przyznać maksymalnie 25 punktów w każdej kategorii, co oznacza, że najlepszy występ może zgarnąć 100 punktów. Średnia ocen jurorów wyświetla się w rankingu danego odcinka, pozwalając widzom i uczestnikom na bieżąco śledzić wyniki.
Jury ocenia uczestników w czterech kluczowych kategoriach:
- Technika – precyzja, rytm, dykcja
- Flow – styl, dynamika, swoboda na bicie
- Teksty – kreatywność, przekaz, zabawa słowem
- Charyzma – osobowość, energia, sceniczna pewność siebie
Goście specjalni i mentorzy
Gośćmi specjalnymi poszczególnych odcinków będą min. Tede, Włodi, Abradab, a także bardziej newschoolowi twórcy jak Oliwka Brazil i Bambi. Z producentów będą to: Czarny HiFi, Deemz, Favst, Matheo i Francis.
Warsztaty w Rap House poprowadzą Sir Mich, VNM i Mr. Polska.
-
News5 dni temu
Współpracownik DJ Hazela ujawnia: strzelił sobie w głowę
-
News3 dni temu
Shark – raperka polskiego pochodzenia we Włoszech. „Jestem złą gangsterką”
-
News3 dni temu
Peja, Kali, WSZ, Rahim na pogrzebie śp. brata Joki
-
News4 dni temu
Zmarł młody polski raper – informuje SBM Label
-
News3 dni temu
DJ Hazel zostanie pośmiertnie uhonorowany
-
News2 dni temu
Organizatorzy przerwali koncert Otsochodzi w połowie
-
Felieton2 dni temu
Bonus RPK nie chce być patusem z ulicy, więc wydaje płytę… „Głos ulicy” 👀 – felieton
-
News2 dni temu
Rodzina apeluje do fanów w sprawie pogrzebu DJ Hazela