News
GlamRap.pl: Mamy 5 milionów osób! Najpopularniejsze rapowe portale
Jak wypadamy na tle konkurencji? Prezentujemy listę najpopularniejszych portali.

Dla naszego portalu miniony rok, chociaż był udany, to wciąż borykaliśmy się z różnymi przeciwnościami losu. Po gruntownych zmianach w 2018 wciąż uczyliśmy nowych funkcji i wdrażaliśmy nowe rozwiązania, które nie zawszy szły po naszej myśli. Większość założonych przez nas prac ukończyliśmy jednak z sukcesem. Ukoronowaniem naszych starań jest wynik kilku milionów użytkowników, którzy odwiedzili nas w 2019 roku. Poniżej prezentujemy nasze statystyki oraz listę najpopularniejszych portali rapowych w Polsce.
Według Google Analytics GlamRap.pl w 2019 roku odwiedziło PONAD 5 000 000 UNIKALNYCH UŻYTKOWNIKÓW! Z racji tak spektakularnego wyniku oddajemy głos założycielowi portalu, który po raz pierwszy zdecydował się na taki komentarz.
Stawiamy na autonomiczność i niezależność
– To na pewno bardzo miłe, kiedy widzisz, że przez tyle lat portal, który stworzyłeś od podstaw jest najchętniej odwiedzaną witryną hip-hopową w kraju. Tym bardziej, że jakiś czas temu zrezygnowaliśmy z kilku popularnych funkcji, jak np. możliwość dodawania zdjęć w komentarzach czy z działu „Bekowo”. Cały czas staramy się profesjonalizować nasze działania. Wszystko jest konsekwencją naszej codziennej pracy na każdym polu: od redakcji, przez administrację, aż po wdrażanie nowych technologii i nawiązywanie kolejnych współprac. Statystyki portalu z roku na rok rosną o ok. 20-30%. To m.in. dzięki coraz lepiej dopracowanym treściom i przez zdrową współpracą z wytwórniami, artystami i dziennikarzami. Przez „zdrową współpracę” mam na myśli też zachowanie naszej niezależności. GlamRap.pl od zawsze był serwisem, który nie bał się wbić przysłowiowej szpileczki czy włożyć kija w mrowisko niezależnie w czyim kierunku. Dzięki tej autonomiczności i autentyczności jesteśmy doceniani przez osoby z branży i przede wszystkim przez słuchaczy, którzy tak licznie odwiedzają nas każdego roku. – mówi Łukasz Kazek, założyciel portalu.
„Social media mają dla mnie wartość drugorzędną”
– Od samego początku wszystkie nasze siły kierujemy przede wszystkim na GlamRap.pl, a nie na konta social media, nad którymi z dnia na dzień możemy stracić kontrolę przez widzimisię pracowników Facebooka, Instagrama czy Youtube’a. Takie rzeczy nie zdarzają się wcale rzadko i często z dnia na dzień. Każde konto może w każdej chwili mieć jeszcze bardziej podkręconą śrubę jeżeli chodzi o widoczność postów. Konta społecznościowe mają dla mnie o wiele mniejszą wartość niż autorski serwis oparty na własnej maszynie. Oczywiście jesteśmy obecni w społecznościach, bo szanujemy naszych użytkowników, którym wygodniej jest przejść do nas za pośrednictwem Facebooka czy Instagrama. Stawiamy jednak przede wszystkim na rozwiązania, które w 100% kontrolujemy i mamy nad nimi pełną władzę, czyli na portal oparty na własnym serwerze, który pozwala nam zachować pełną autonomiczność i wolność słowa. – mówi włodarz serwisu.
– Z tego miejsca chciałbym też podziękować wszystkim naszym współpracownikom i reklamodawcom, dzięki którym od lat możemy prezentować Wam produkty z najwyższej półki związane z naszą branżą, a nie randomowe reklamy podpasek czy jogurtów. Przy okazji wspomnę też, że w grudniu rozbudowaliśmy naszą infrastrukturę. Emigrowaliśmy na nowy serwer, z dużo lepszymi parametrami niż dotychczas. Zwiększyliśmy m.in. liczbę procesorów logicznych o dodatkowe 16 sztuk, rozbudowaliśmy pamięć RAM o dodatkowe 24 GB i przeszliśmy na nowe dyski SSD. Wszystko w celu ciągłej dostępności portalu nawet pod dużym obciążeniem użytkowników. – dodaje.
Najpopularniejsze portale rapowe 2019
Czym jest nasz wynik jeżeli nie porównamy go z innymi branżowymi portalami. W poniższym rankingu uwzględniliśmy nie tylko strony stricte rapowe, ale także te, które zajmują się wszystkimi gatunkami muzycznymi czy są typowo life stylowe, ale rap również jest ich ważną częścią. Dla przejrzystości prezentowanego rankingu skorzystaliśmy przy jego tworzeniu z jednego z najbardziej cenionych narzędzi analitycznych Similar Web. Za jego pomocą zeskanowaliśmy wszystkie poniżej prezentowane portale.
Pokusimy się jedynie o skomentowanie wyniku GlamRap.pl. O tym jak ugruntowaną mamy pozycję świadczy nie tylko najwyższa liczba odwiedzin, ale także wynik ponad 55% wejść użytkowników na portal bezpośrednio przez wpisanie w pasku przeglądarki adresu naszej strony, co świadczy o ogromnym przywiązaniu słuchaczy do naszej strony. Dziękujemy!
Portal | Liczba odwiedzin | Wejścia bezpośrednie | Wejścia z social mediów | Wejścia z wyszukiwarek i innych stron |
---|---|---|---|---|
GlamRap.pl | 1.75 mln | 55.62% | 19.32% | 25.06% |
CGM.pl | 1.04 mln | 29.14% | 41.78% | 29,09% |
Newonce.net | 883 tys. | 15.30% | 44,49% | 40.22% |
Popkiller.pl | 355 tys. | 23.99% | 38.01% | 38% |
RapNews.pl | 327 tys. | 6.12% | 61.72% | 32.16% |
Hip-hop.pl | 193 tys. | 16.69% | 1.18% | 82.14% |
*Z racji, że treści prezentowane przez serwis hhnigdystop.com odbiegają znacznie jakością i rzetelnością od tych serwowanych przez powyższe portale, zostaje on umieszczony poza rankingiem. Jego statystyki plasują go na przedostatnim miejscu z wynikiem 212 tys. odwiedzin i ponad 90% wejść z Facebooka.
* Prezentowane statystyki stworzono przy pomocy narzędzia Similar Web i uwzględniają ostatnich kilka miesięcy. Dane zebrano dn. 16.01.2020
Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

News
Bonus RPK odwołał koncert, bo klub należy do funkcjonariusza CBŚP
„Kłóci się z moimi wartościami”.

W piątek Bonus RPK miał zagrać koncert w klubie „Długi Weekend” w Białej Podlaskiej. Kilka godzin przed występem doszło do jego odwołania.
– Siemanko Ludzie! Z przykrością informuję, że dzisiejszy koncert w Białej Podlaskiej musimy odwołać! Przyczynę stanowią powody osobiste. Koncert w klubie Długi Weekend kłóci się z moimi wartościami oraz przekazem, jaki serwuję Wam ze sceny. KMWTW. Wszystkich, którzy czekali na mój koncert, z góry przepraszam! Na pewno się spotkamy w innym klubie i w innym terminie. Jestem w trakcie ustalania szczegółów – poinformował raper.
Jak dowiedział się serwis GlamRap.pl, klub należy do byłego funkcjonariusza CBŚP. To dlatego BGU postanowił odwołać występ.


Charakterny i uliczny Dawid Obserwator zaczął robić disco-polo. Co o tym sądzi jego kolega ze sceny Kafar Dixon37? Nie jest z tego zadowolony, ale też poniekąd usprawiedliwia kolegę.
Bajorson i Dawid Obserwator wydali disco-polowy numer, który okazał się strzałem w dziesiątkę i wielkim hitem. Po trzech tygodniach ma 5 mln wyświetleń na Youtube.
– Mega mi żal, że Dawid poszedł w tę stronę, ale musimy pamiętać o jednym. Mało który raper został tak zgnojony i zajechany przez publikę i media jak on. Po prostu miał dosyć. Ciężko mi się z tym pogodzić, bo np. w „Moi ludzie” miał pancze, które ja propsowałem – mówi Kafar w rozmowie z Mateuszem Kaniowskim.
– Zdziwili mnie. To nie moja bajka. Serce mnie boli, bo robiliśmy zupełnie inny rap i o co innego walczyliśmy – dodaje.
News
Zaskakujący DJ SET Tymka w Mediolanie. Tak było na Milan Design Week 2025
Tymek m.in. zaśpiewał na lotnisku Chopina.

Za nami jedno z największych wydarzeń poświęconych sztuce użytkowej! Kilka dni temu razem z Tymkiem i Bartoszem Pniewskim (HighBart) odwiedziliśmy Milan Desing Week 2025. W ciągu zaledwie kilku godzin Tymek zdążył wystąpić, aż dwukrotnie!
Tegoroczna odsłona mediolańskiego wydarzenia o światowej renomie, pod hasłem „Connected Worlds” skupiona była wokół fuzji technologii, natury i kultury w projektowaniu. Wśród niezliczonej ilości wystaw i instalacji przeważały te mówiące o zrównoważonym rozwoju, nieoczywistych połączeniach czy sztucznej inteligencji która coraz śmielej wkracza w świat designu.
Dzięki ogromnej różnorodności Milan Design Week stał się również świetną platformą dla marek, które w swoich projektach stawiają na kreatywność i aspirują do eksperymentów na pograniczu wielu dziedzin kultury. Jedną z nich jest marka Ploom, której strefę udało nam się odwiedzić w towarzystwie gospodarzy projektu “Unique. IRL by Ploom”.

Jedyny taki występ! Tymek zaśpiewał na lotnisku Chopina
W skład wspomnianego kolektywu wchodzą: Bartosz Pniewski znany w sieci, jako HighBart, stylistka Małgorzata Mordarska oraz jedna z najciekawszych postaci polskiej sceny muzycznej – Tymek.
Ten ostatni zaskoczył nas jeszcze przed odlotem. Tymek ustawił się obok stojącego na jednym z terminali lotniska fortepianu i zaprezentował kilka utworów ze swojego repertuaru. Nagranie z tego wydarzenia mogliście zobaczyć na profilu CGM na Instagramie.

Tymek: szanuję artystów, którzy mają stworzony cały koncept swoich projektów
Udział Tymka w wydarzeniu nakręconym przez markę Ploom był o tyle wyjątkowy, że jako jeden z zaledwie sześciu twórców z całego świata zaprezentował swoją wizję i projekt elementu urządzenia z kategorii produktów użytkowych – panelu Ploom.
Jego oficjalna premiera odbyła się w pawilonie marki pod nazwą CONNECTED SENSATIONS, w którym na własne oczy mogliśmy przekonać się jak sztuka cyfrowa łączy się z efektami wideo i niezwykłym designem.

„Sam jako odbiorca najbardziej szanuję artystów, którzy mają stworzony cały koncept swoich projektów” – mówił Tymek w naszej rozmowie. „Fani z pewnością nie chcieliby dostawać nowej muzyki od artysty, który robi ją na siłę” – dodał w materiale, który możecie obejrzeć na naszych kanałach w SM.
Tymek uświetnił również wieczór w Mediolanie. W pawilonie Connected Sensations by Ploom zagrał ponad godzinny DJ set, w którym po raz kolejny dał popis swojej kreatywności.
Mediolan inspiracją dla HighBarta
W designerskim pawilonie marki pojawił się również Bartosz Pniewski znany szerzej, jako HighBart.
Podczas pobytu w Mediolanie wystartował z ankietą uliczną i sprawdzał co inspiruje ludzi w modzie. „Jestem gościem, który inspiruje się wszystkim, co tylko możliwe, a przede wszystkim podróżami i obcymi kulturami” – mówił podczas naszej rozmowy. „Jaram się, jak ludzie patrzą na mnie jak na dziwaka” — dodał.

Na Popkillerach była obecna także Kotolga, która pokazała się po gali w towarzystwie Szpaka. TikTokera ma na koncie kilka numerów. Czy następny będzie z szefem Gugu?
Kotolga to viralowa twórczyni z TikToka, a jej wizerunek jest bardzo charakterystyczny. Ma długie, czarne włosy, czapkę z uszami i oczy podkreślone mocnym makijażem. Do sieci trafiły już jej dwa single „Jara mnie to” oraz „Finalndia”. Jakiś czas temu influencerka zapowiedziała współpracę z Young Leosią.
Tymczasem po gali Popkillerów Kotolga pozowała do zdjęć ze Szpakiem, który zdobył dwie statuetki. Kotolga również trzyma nagrodę w ręku, ale nie była nawet nominowana w żadnej kategorii, więc należy ona do kogoś innego.


Autentyczność, emocje i ogromna presja – tego mogą spodziewać się widzowie Nowego Rozdania: Rhythm + Flow Polska, pierwszego polskiego sezonu globalnego formatu Netflixa. Oficjalny zwiastun właśnie ujrzał światło dzienne i jasno pokazuje, że stawka jest wysoka, a uczestnicy – głodni sukcesu.
Trójka jurorów – DZIARMA, Bedoes 2115 i Sokół – przemierzyła Polskę wzdłuż i wszerz, by odnaleźć przyszłe gwiazdy sceny rapowej. Od lokalnych castingów po wielki finał, uczestnicy mierzą się z wymagającymi wyzwaniami – cypherami, bitwami, produkcją teledysków, duetami z topowymi artystami i wreszcie – tworzeniem finałowego hitu z czołowymi polskimi producentami. Zobacz kto wytrzyma presję, kto zachwyci jurorów i kto naprawdę zasługuje na miejsce na szczycie. Ten program to nie tylko muzyka – to marzenia, determinacja i walka o wszystko.
„W programie szukałem osoby, która ma ten błysk w oku, który miałem jak byłem 14–15-latkiem i zaczynałem robić muzę. Ten błysk i prawda to rzeczy, których nie może stworzyć wytwórnia – to się po prostu ma. Bardzo chciałbym, aby Nowe Rozdanie: Rhythm + Flow Polska przyniósł spotlight na uczestników, którzy się w nim pojawili. Chciałbym zobaczyć jak ci ludzie, którzy na co dzień są taksówkarzami czy pracują w gastro robią po prostu karierę, bo na to zasługują” – mówi Bedoes 2115.

DZIARMA dodaje: „Jestem na maksa podekscytowana premierą. Moim zdaniem ten program bardzo namiesza. Mamy tu nowych artystów ze świeżym spojrzeniem na muzykę, świetnych songwriterów i ludzi z twardą dupą, bo nie każdy odważyłby się na takie wyzwanie. Oni są jak czołgi – jak udało im się przetrwać ten program, to są gotowi na wszystko”.
„Nagrywając program byłem pod wrażeniem prawdziwych emocji, które udzieliły się nie tylko w oczywisty sposób uczestnikom, ale też nam, jurorom. Kilku uczestników, okazało się naprawdę kreatywnych i bardzo zdolnych, więc misję uważam za udaną” – przyznaje Sokół.
Program podzielony jest na trzy części:
14 maja – premiera czterech pierwszych odcinków: castingi regionalne, casting w Warszawie oraz cyphery.
21 maja – premiera trzech odcinków: bitwy, teledyski i duety z topowymi polskimi artystami.
28 maja – Wielki Finał, w którym trójka finalistów stanie do walki o główną nagrodę – 500 000 zł i szansę na realny start w branży. Bez kontraktów. Bez kompromisów.
O programie Nowe Rozdanie: Rhythm + Flow Polska
DZIARMA, Bedoes 2115 i Sokół wyruszają w ogólnopolską podróż, by wyłonić następną wielką gwiazdę polskiego rapu. Po przejściu przez serię wymagających castingów, młodzi wykonawcy zmierzą się w bitwach rapowych, pisaniu własnych kawałków oraz produkcji klipów. Na końcu tej drogi czeka na nich przełomowa nagroda – 500 000 złotych.
-
News3 dni temu
Wujek o sprzedaży książek na ulicy: „Dowiedziałem się, że to totalny upadek”
-
News4 dni temu
Jongmenowi anulowali paszport. Chcą ściągnąć rapera z Dubaju
-
News2 dni temu
Szpaku odbiera Popkillera za Young Multiego i mówi o Fagacie
-
News12 godzin temu
Kafara boli serce jak widzi, co robi jego kolega ze sceny
-
News4 dni temu
O.S.T.R. nie odwoła swojego festiwalu mimo żałoby narodowej
-
News3 dni temu
Mata ujawnił, dlaczego McDonald’s się od niego odciął
-
News10 godzin temu
Bonus RPK odwołał koncert, bo klub należy do funkcjonariusza CBŚP
-
News2 dni temu
Mata chce iść do wojska