Sprawdź nas też tutaj

News

HIP HOPOWA DEKLARACJA POKOJU! – PODPISZESZ?

Opublikowany

 

6 Maja 2001 roku na ręce Organizacji Narodów Zjednoczonych została złożona Hiphopowa Deklaracja Pokoju. Była ona podpisana przez takie organizacje jak: Temple of Hip Hop, Ribbons International, UNESCO, a także przez 300 Hiphopowych działaczy, pionierów i delegatów ONZ.

Dokument ten przede wszystkim uznaje Hip-Hop jako międzynarodową kulturę pokoju i dobrobytu, a także służy Hip-Hopowcom jako zbiór zasad według których powinni postępować, aby podtrzymywać pokojowy charakter kultury Hip-Hop i kształtować pokój na świecie.

 

Dodatkowo deklaracja miała pokazać Hip-Hop jako zjawisko pozytywne nie mające nic wspólnego z negatywnie nacechowanym obrazem Hip-Hopu, rzekomo demoralizującego młodych ludzi i skłaniającego ich do łamania prawa. Swój udział w pracy nad deklaracją mieli m.in: KRS One, Pop Master Fabel, Afrika Bambaataa, Ralph Mc Daniels czy HarryAllen.

HipHopowa Deklaracja Pokoju

Hiphopowa deklaracja pokoju, prowadzi Kulturę Hip Hop w stronę wolności od przemocy, ustanawia porady oraz ochronę dla egzystencji i rozwoju międzynarodowej społeczności Hip Hop. Poprzez zasady tej deklaracji, my – Kultura Hip Hop zakładamy oparcie o zdrowie, miłość, świadomość, a także dostatek pokoju i pomyślności: naszej, naszych dzieci oraz dzieci ich dzieci – na zawsze.

W celu wyklarowania znaczenia i przeznaczenia Hip Hop’u lub gdy jego intencje są kwestionowane lub w przypadku dysputy nad powstającymi częściami tej kultury. Hip Hopowa Deklaracja Pokoju służy radą, ochroną i przewodnictwem każdemu kto utożsamia się z kulturą Hip-Hop.

Zasada Pierwsza

Hiphop (Hip’Hop) to termin opisujący naszą niezależną, wspólną świadomość. Ciągle się rozrasta i jest powszechnie wyrażany przez takie elementy jak breaking, emceeing, graffiti, DJ’ing, beatboxing, moda uliczna, uliczny język, uliczna wiedza, oraz uliczna przedsiębiorczość. Gdziekolwiek i kiedykolwiek te oraz przyszłe elementy i środki wyrazu kultury Hip Hop są/będą manifestowane; ta Hiphopowa Deklaracja Pokoju powinna doradzać w używaniu oraz interpretacji tychże elementów, formuły, oraz stylu życia.

Zasada Druga

Kultura Hip Hop szanuje godność i świętość życia bez dyskryminacji lub uprzedzeń. Hiphopowcy powinni gruntownie rozważyć ochronę oraz rozwój życia, przed indywidualną decyzją o zniszczeniu lub usiłowaniu zmiany tego naturalnego rozwoju.

Zasada Trzecia

Kultura Hip Hop szanuje prawa oraz ugody kultur, krajów, instytucji i kogokolwiek z kim łączą ją wspólne interesy. Hip Hop nie dopuszcza się nieodpowiedzialnego łamania praw i zobowiązań.

Zasada Czwarta

Hiphop to termin opisujący naszą niezależną wspólną świadomość. Jako świadoma droga życiowa, uznajemy nasz wpływ na społeczeństwo, szczególnie na dzieci, więc powinniśmy mieć zawsze na względzie prawa i dobro ich obojga. Kultura Hip Hop popiera kobiecość, męskość, braterstwo oraz rodzinę. Jesteśmy świadomi tego, iż wszystkim narodom należy się szacunek, ponieważ jego brak naraża godność i reputacje naszych dzieci, starszych oraz przodków.

Zasada Piąta

Zdolność do określenia, obrony i edukacji nas samych jest rozwijana, zachowywana i promowana jako środek do celu jakim jest pokój i dobrobyt oraz wprowadzenie ochrony i rozwoju naszej wartości. Poprzez wiedzę dotyczącą przeznaczenia i rozwoju naszych wrodzonych i wyuczonych umiejętności, Hiphopowcy są zachęcani do tego, by zawsze prezentować swoją najlepszą pracę oraz najlepsze idee.

Zasada Szósta

Kultura Hip Hop nie honoruje żadnych powiązań, osób, zdarzeń, czynów, a także innych działań w których ochrona i dalszy rozwój Kultury Hip Hop, jej zasady oraz elementy nie są przemyślane i respektowane. Kultura Hip Hop nie uczestniczy w działaniach, które ewidentnie niszczą lub zmieniają zdolność do produktywnego oraz pokojowego egzystowania. Hiphopowcy są zachęcani do tworzenia, oraz uczestniczenia w uczciwym handlu i szczerości we wszystkich negocjacjach i transakcjach.

Zasada Siódma

Esencja Hip Hop’u to coś więcej niż rozrywka: elementy Kultury Hip Hop mogą być wymieniane na pieniądze, honor, energię, szacunek, jedzenie, schronienie, informacje i inne środki, jednak Hip Hop nie może być kupiony i nie jest również na sprzedaż. Nie może on być przelewany „do” [niczym pieniądze na koncie – przyp. tłum.] albo wymieniany „przez” kogokolwiek i na jakąkolwiek kompensatę, w żadnym czasie oraz w żadnym miejscu. Hip Hop nie jest produktem. Jest bezcenną zasadą naszego samo wzmocnienia.

Zasada Ósma

Kompanie, korporacje oraz organizacje typu not-for-profit [nie dla zysku – przyp. tłum], tak samo jak i osoby indywidualne oraz grupy właściwie korzystające z używania, interpretacji i/lub czerpania korzyści z terminu Hiphop, (również Hip Hop, hip-hop), jego środków wyrazu oraz terminologii, są zachęcane do zlecania i/lub zatrudniania na cały etat lub pół etatu certyfikowanych Specjalistów ds. Kultury Hip Hop w celu interpretacji i odpowiadania na wrażliwe pytania, dotyczące zasad i właściwej prezentacji elementów Kultury Hip Hop, względem biznesu, osób indywidualnych, organizacji, wspólnot, miast, a także innych państw.

Zasada Dziewiąta

3 Maj to Dzień Muzyki Rap (Rap Music Day). Hiphopowcy są zachęcani do ofiarowania swojego czasu oraz talentu w imię samo rozwoju, oraz dla usług swoich lokalnych wspólnot. Każdy trzeci tydzień maja jest Tygodniem Doceniania Hiphopu. W tym czasie, Hiphopowcy są zachęcani do uczczenia pamięci swoich przodków, refleksji nad ich udziałem w tej kulturze oraz doceniania elementów i zasad Kultury Hip Hop. Listopad jest Miesiącem Historii Hiphopu. W tym czasie Hiphopowcy są zachęcani do uczestnictwa w tworzeniu, uczenia się i honorowania Historii Hiphopu oraz jego udziału w historii oraz kulturze.

Zasada Dziesiąta

Hiphopowcy są zachęcani do budowania znaczących i trwałych więzi międzyludzkich opartych na Miłości, zaufaniu, równości oraz szacunku. Hiphopowcy są zachęcani do tego, by nie oszukiwać, nie obrażać i nie okłamywać swoich przyjaciół.

Zasada Jedenasta

Wspólnota Hiphopowa egzystuje jako międzynarodowa kultura świadomości, zapewniająca wszystkim rasom, plemionom, religiom oraz ludzkim stylom oparcie o połączenie ich najlepszych idei oraz dokonań. Kultura Hip Hop łączy w jedność ludzi wielu ras, wyznań, kultur, z wieloma umiejętnościami zobowiązanych do ustanawiania i rozpowszechniania pokoju.

Zasada Dwunasta

Kultura Hip Hop nigdy nie jest świadomym lub dobrowolnym uczestnictwem w jakiejkolwiek formie nienawiści, oszustwa, krzywdzenia lub kradzieży. Kultura Hip Hop nigdy nie będzie uczestniczyć w jakiejkolwiek brutalnej wojnie wewnątrz siebie. Ten kto świadomie narusza zasady tej Deklaracji Pokoju lub świadomie odrzuca te porady, traci poprzez swoje działania formy ochrony ustalone w tym dokumencie.

Zasada Trzynasta

Kultura Hip Hop odrzuca niedojrzałe zapędy do nieuzasadnionych aktów przemocy i zawsze poszukuje dyplomacji, strategii wolnej od agresji, dążącej do kompromisu we wszystkich sporach. Hiphopowcy są zachęcani do przemyślenia, przebaczenia i zrozumienia przed jakimkolwiek aktem odwetu. Wojna jest ostatecznym rozwiązaniem kiedy istnieją dowody, że wszystkie inne możliwości dyplomatycznej negocjacji wielokrotnie zawiodły.

Zasada Czternasta

Hiphopowcy są zachęcani do eliminacji biedy, sprzeciwiania się bezprawiu, kształtowania bardziej opiekuńczego społeczeństwa oraz bardziej pokojowego świata. Kultura Hip Hop wspiera dialog i działania mające na celu zwalczanie podziałów w społeczeństwie, ukazywanie uzasadnionych niepokojów rodzaju ludzkiego i rozwijanie wprowadzania pokoju.

Zasada Piętnasta

Hiphopowcy szanują i uczą się ze źródeł Natury, bez względu na to w którym miejscu tej planety się znajdujemy. Kultura Hip Hop dzierży nasz święty obowiązek przyczyniania się do naszego przetrwania jako niezależnych, wolno myślących będących we wszechświecie, w każdym jego miejscu. Ta planeta, powszechnie znana jako Ziemia jest naszym edukującym rodzicem i Hiphopowcy są zachęcani do szanowania Natury oraz wszystkich stworzeń zamieszkujących Naturę.

Zasada Szesnasta

Pionierzy Hiphopu, jego legendy, nauczyciele, starsi oraz przodkowie nie powinni być nigdy mylnie/niewłaściwie cytowani, oczerniani lub pozbawiani należytego szacunku. Nikt nie powinien twierdzić, że jest pionierem lub legendą Hip Hop’u, jeśli nie może potwierdzić faktami i/lub świadkami swojej wiarygodności i wkładu w Kulturę Hip Hop.

Zasada Siedemnasta

Hiphopowcy są zachęcani do dzielenia się swoimi zasobami/bogactwami. Hiphopowcy powinni je dawać tak hojnie i tak często jak to możliwe. Jest to obowiązek każdego Hiphopowca, aby brać udział, kiedykolwiek jest to możliwe, we wspieraniu nieszczęśliwych ludzi i w naprawie bezprawia. Hip Hop jest ukazywany z wielkim szacunkiem tylko wtedy, gdy Hiphopowcy szanują innych. Kultura Hip Hop jest ochraniająca, wychowująca i rozwijająca kiedy Hiphopowcy ochraniają, wychowują i rozwijają innych.

Zasada Osiemnasta

Kultura Hip Hop utrzymuje zdrowie, dbałość i bogactwo głównego stowarzyszenia Hiphopu i angażuje w to swoją siłę by promować, uczyć, interpretować, zmieniać oraz bronić zasad tej Hiphopowej Deklaracji Pokoju.

 

Zostaw swój podpis

Podpisując ten dokument, deklarujemy nasze poparcie oraz przynależność do jednej, prawdziwej kultury Hip-Hop, opartej na zasadach i wartościach przedstawionych w powyższej deklaracji. Zarazem odrzucamy błędne i mylne postrzeganie kultury Hip-Hop, często utożsamianej z agresją i przemocą, czy też fałszywie kreowanym stereotypem szerzonym przez media i komercyjne, pseudo hip-hopowe ikony pop-kultury.

Dokument przedstawia intencje kultury Hip-Hop. Gdy opinia o kulturze Hip-Hop będzie zagrożona negatywnymi skutkami działań ludzi, którzy się utożsamiają z tą kulturą, a jednocześnie nie przestrzegają zasad tej deklaracji oraz zasad etycznych i moralnych, dokument razem z listą podpisów będzie dostarczany do instytucji rządowych oraz pozarządowych, a także do środków masowego przekazu.

Możesz mieć pewność, że podane przez Ciebie dane osobowe będą bezpieczne i nie będą wykorzystywane do celów marketingowych lub gdziekolwiek udostępniane.

 

Zostaw swój podpis – na tej stronie.


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

News

Pablo Novacci: „Zostałem oszukany, jestem na dnie i z długami”

Raper skończył 33 lata, ale jak informuje, to najgorsze urodziny w jego życiu.

Opublikowany

 

Przez

pablo novacci

Raper i producent z Jeleniej Góry podzielił się ze słuchaczami smutnymi wieściami. Novacciemu nie poszło w biznesie – bo jak informuje – zaufał nieodpowiednim ludziom.

– Ogólnie to myślałem, że rok temu (12.12) miałem najgorsze urodziny w życiu, ale w tym roku te przebiją wszystko. Nie odbierajcie tego jako jakieś żalenie się, po prostu to najgorszy rok w moim całym życiu, jestem chodzącym zombie i jestem na samym dnie. Zostałem potężnie oszukany i wpieprzony w długi, w dodatku chcąc dobrze – napisał.

– Chciałem wrzucić numer na moje urodziny jak co roku to robię, ale bez ściemy zamuliłem bo nie miałem siły podnieść się z łóżka, a co dopiero coś tam klikać. Sorry, wrzucę na dniach, więc wyjdzie trochę później na Spotify, a na YouTube to zaraz mogę wrzucić w sumie – dajcie znać czy w ogóle chcecie. Muzyka to ostatnie co mi zostało, tak samo jak słuchacze. Jeszcze raz sorry za tak depresyjny post, ale jest jak jest, koniec z jakąkolwiek ściemą. 33 lata w dupę j*bane – dodał.

Pablo Novacci sporą część swojego życia spędził na Wyspach Brytyjskich. Współpracował ze śmietanką polskiej sceny hip-hopowej, m.in. z Białasem, Bedoesem, Koldim, Sentino, Smolastym, Sponsem, White 2115 czy Young Multim.


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

Czytaj dalej

News

The Game: „Bez wątpienia jestem najlepszym raperem z Compton”

Raper podzielił słuchaczy.

Opublikowany

 

the game

The Game w rozmowie z Shannonem Sharpe’em bez wahania ogłosił się numerem jeden z Compton.

Podczas wizyty w programie Club Shay Shay raper wrócił do starej, ale zawsze gorącej dyskusji o hierarchii muzycznej swojego miasta. The Game postawił sprawę jasno i bez półśrodków:

– Zdecydowanie jestem najlepszym raperem z Compton – powiedział wprost, a chwilę później poszerzył tę tezę na całe Zachodnie Wybrzeże.

Raper przekonywał, że jego pozycja wynika z połączenia warsztatu i ulicznego doświadczenia:

– Nikt nie jest w stanie mnie przegadać. Każdy, kto się zna, to wie.

Game podkreślił technikę i autentyczność jako fundament swojej twórczości. Na koniec dorzucił jeszcze jedno zdanie, które tylko podgrzało atmosferę: – Jestem najlepszym raperem w tym mieście.

Fragment rozmowy szybko obiegł sieć po tym, jak udostępnił go DJ Akademiks na Instagramie. W komentarzach momentalnie pojawiło się nazwisko Kendricka Lamara, a fani podzielili się na obozy. Jedni bronili legendy Kendricka, inni przyklaskiwali Game’owi, część próbowała godzić oba światy.

Jeden z komentarzy zwrócił uwagę na ponadczasowość twórczości Lamara. – Kendrick jest najlepszy, a jego muzyka przetrwa, bo mówi o realnych sprawach, a nie tylko rzuca wyzwiskami – napisał fan. Pojawiły się też głosy, że choć The Game ma prawo do takiego zdania, wpływ Kendricka na tożsamość Compton jest nie do podważenia.


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

Czytaj dalej

News

Kobik o Bedoesie: „Ma lepsze teksty niż większość raperów w Polsce”

Krakowski raper zwrócił się do rapowych legend, które sieją nienawiść wobec Młodego Borka.

Opublikowany

 

Przez

kobik bedoes

Kobik bardzo pozytywnie wypowiada się na temat Bedoesa, któremu kibicuje od samego początku.

Krakowski raper został zapytany przez jednego z fanów o szczerą opinię na temat szefa 2115. Kobik postanowił szerzej wypowiedzieć się na temat Bedoesa i wbić szpilę wszystkim, którzy go hejtują.

– Kozak. Nigdy nie zrozumiem hejtu na jego osobę. Kibicuję odkąd miał naście lat i rapował do kamerki w swoim pokoju. Ma lepsze wyczucie, flow i teksty niż większość raperów w Polsce. To jest rap 21 wieku. Jak wyszedł kilka temu na scenę i powiedział na koncercie, że kto nie jest z nimi to ssie, to pomyślałem sobie że o to chodzi i to było mega rapowe – wielki props za to. Z tego co pamiętam, chyba nawet za to przepraszał, choć nigdy nie powinien. Wszystkie rapowe legendy, które sieją nienawiść dookoła tego człowieka moim zdaniem powinny się wstydzić za siebie. Mi byłoby wstyd mieć +/-40 lat i się tak zachowywać – napisał.

Bedoes mocno polaryzuje słuchaczy. Jednią uważają go za ważny głos pokolenia, a inni zarzucają populistyczne zagrywki.


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

Czytaj dalej

News

Peja wspomina na płycie Gohę Magical

Nowy album Slums Attack jest już dostępny.

Opublikowany

 

Przez

peja goha magical

Wczoraj ukazała się nowa płyta Slums Attack „Slug”. W jednym z numerów Rychu wspomina Gohę Magical, mamę popularnego patostreamera.

W utworze „Hierarchia wartości” Peja bierze na celownik współczesną popkulturę i jej idoli, zestawiając dawnych bohaterów z dzisiejszymi internetowymi symbolami bylejakości. Raper jest rozczarowany tym, jak bardzo zmieniły się punkty odniesienia kolejnych pokoleń:

Zmiana hierarchii wartości jakbyś mnie o to pytał. Kiedyś Tata Kazika, dzisiaj mama Magical. Co tu się odpi*rdala? Dawno przestałem wnikać. Nie mój świat, do swojego ja nie wpuszczam toxica” – nawija.

W refrenie Peja jeszcze mocniej dokręca śrubę, komentując obsesję na punkcie pieniędzy, zasięgów i pustych wizerunków.

„Ludzie nie chcą już empatii, pragną tylko nowe Lambo. Wpatrzeni w ameby, w ich wizerunek i banknot” – rapuje.

Numer jest częścią świeżo wydanego albumu „Slug” Slums Attack. Całość jest już dostępna do odsłuchu na YouTube.


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

Czytaj dalej

News

„Nie chodzi o to, czy ktoś go lubi” – Bedoes o numerze Żabsona z Wizem Khalifą

Szef 2115 podkreśla, że to historyczne wydarzenie.

Opublikowany

 

bedoes żabson wiz khalifa

Współpraca Żabsona z Wizem Khalifą wywołała spore poruszenie. Głos w sprawie zabrał też Bedoes 2115, który powiedział o „historycznym wydarzeniu”.

Bedoes odniósł się do numeru „Klasyk”, który Żabson nagrał z jednym z największych graczy amerykańskiego rapu. Choć relacje między nimi bywały w przeszłości napięte, tym razem raper z Bydgoszczy jasno zaznaczył, że osobiste sympatie nie mają tu żadnego znaczenia. Liczy się skala wydarzenia i jego symbolika dla całej sceny.

– Nie rozmawiajmy o tym czy Żabson jest w kogoś typie, czy ktoś go lubi czy nie, tylko rozmawiajmy o tym, co się wydarzyło, bo to jest historyczne. Gdyby ktoś małolatowi z Opoczna, który siedzi i słucha non stop Wiz Khalify powiedział: „Gościu, kiedyś polecisz do studia do Los Angeles i nagrasz z nim numer”… To jest historyczne, całym sercem wspieram.

W dalszej części wypowiedzi Bedoes poszerzył kontekst i podkreślił, że taka kolaboracja powinna być impulsem motywacyjnym nie tylko dla artystów, ale też dla fanów i młodych ludzi z mniejszych miejscowości. Zwrócił uwagę na to, że pochodzenie czy zaplecze rodzinne nie muszą zamykać drogi do największych celów.

– Uważam, że jako Polacy powinniśmy się wspierać. Nieważne skąd jesteś, z jakiego miasta, dużego czy małego, jaka jest twoja sytuacja rodzinna, bo wielu raperów pochodzi z rozbitych rodzin i małych miast, nigdy nie przestawaj gonić swoich marzeń i wierzyć w to. Ten numer jest na to największym dowodem, żeby mierzyć jak najwyżej i nigdy nie przestawać wierzyć.

Wspólny numer Żabsona i Wiza Khalify od piątku jest szeroko komentowany jako jedna z największych międzynarodowych kooperacji w historii polskiego rapu.


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

Czytaj dalej

Popularne

Copyright © Łukasz Kazek dla GlamRap.pl 2011-2025.
(Ta strona może używać Cookies, przeglądanie jej to zgoda na ich używanie.)

error: