Sprawdź nas też tutaj

News

Hirek Wrona organizuje konferencję poświęconą kulturze hip-hop: Akademię Popkillerów

Raperzy opowiedzą o kulisach ich działalności.

Opublikowany

 

fot. Tomek Karwiński

Znany dziennikarz muzyczny, dj i aktywista Hirek Wrona przygotowuje konferencję o hip-hopie, który wspiera i promuje niezmiennie od lat 80. Jak zapowiada, będzie to pierwsze tego typu wydarzenie w Polsce. W zaplanowanej na 22 lutego Akademii Popkillerów udział mają wziąć przede wszystkim osoby aktywnie działające w środowisku: od artystów, przez managerów, po grafików czy realizatorów.

Raperzy opowiedzą o kulisach ich działalności

W wideo zapowiadającym wydarzenie, jego gospodarz (a także dyrektor programowy serwisu Popkiller.pl), Hirek Wrona zauważa, że mimo swojego dominującego charakteru, hip-hop wciąż nie doczekał się rzetelnej analizy w mediach głównego nurtu, a wiele osób nadal posługuje się stereotypami, nie rozumiejąc specyfiki tej kultury.

Tę właśnie lukę ma wypełnić Akademia Popkillerów, będąca próbą wprowadzenia nowej jakości do dyskusji o całej kulturze oraz branży, która z roku na rok stanowi większą część muzycznego rynku.To miejsce, gdzie osoby aktywnie tworzące środowisko hip-hopowe mogą spotkać się, wymieniać poglądy i wspólnie kształtować przyszłość polskiej sceny muzycznej. Do rozmowy zostali zaproszeni nie tylko specjaliści od kultury hip-hop, ale także aktywni uczestnicy całej branży.

– Chcemy opowiedzieć osobom, które nie rozumieją kultury hip-hop o tym, że to turntablism, czyli sztuka miksowania na gramofonach, breaking, graffiB i wreszcie muzyka, czyli rap. Ale najważniejsza jest wiedza i tą wiedzą będą wymieniali się ludzie, którzy tworzą rap biznes –

wyjaśnia Hirek Wrona w opublikowanym wideo zapowiadającym wydarzenie.

Dzięki temu uczestnicy Akademii Popkillerów będą mieli okazję usłyszeć o branży z pierwszej ręki, poznać kulisy tworzenia muzyki, a także zrozumieć społeczny i kulturowy kontekst, w którym powstaje.

Akademia Popkillerów dostępna online

Ze względu na ograniczoną przestrzeń, konferencja będzie miała formę zamkniętą, jednak wydarzenie zostanie w całości zarejestrowane i udostępnione na dedykowanym kanale YouTube, co pozwoli szerokiej publiczności w sposób interaktywny włączyć się w dyskusje.

Hip-hopowe nagrody Popkillery dostają merytoryczną odnogę

Akademia Popkillerów ma być także przestrzenią na merytoryczne uzupełnienie nagród branżowych – Popkillerów. W trakcie paneli dyskusyjnych głos zabierać będą bowiem m.in. członkowie Gremium przyznającego nagrody. To doskonała okazja do przedstawienia swojego

punktu widzenia oraz dogłębnego podsumowania ubiegłego roku w hip-hopie, tuż przed startem głosowań do VII gali Popkillerów, która odbędzie się już 24 kwietnia.

Zapraszamy do śledzenia informacji o Akademii Popkillerów na stronie oraz na naszych kanałach społecznościowych, w tym specjalnym profilu na Instagramie @AkademiaPopkillerow.

Hirek Wrona

Jeszcze w latach 80. grał rap w radiu, potem współtworzył pierwszą hip-hopową wytwórnię w Polsce („B.E.A.T. Records”) i wymyślił oraz organizował pierwszy duży fes`wal rapowy w kraju – Hip-Hop Opole. Znany z radia, telewizji, a przede wszystkim od ponad 30 lat z niesłabnącą pasją walczący o popularyzację dobrej muzyki.

Współpracował m.in. z Programem Trzecim Polskiego Radia, RMF FM, Radiem Plus i Radiem Jazz, założył wytwórnię muzyczną Pink Crow Records, wydając m.in. debiut Mroza. Współprowadził blok muzyczny w programie „Teleexpress” na TVP1, był współtwórcą witryny Empik.com, a także pierwszym oficjalnym DJ-em piłkarskiej reprezentacji Polski. Zasiadał w Radzie Akademii Fonograficznej ZPAV, w komisji jurorskiej wyłaniającej uczestników krajowych eliminacji do Konkursu Piosenki Eurowizji, prowadził galę nagród muzycznych “Fryderyk”.

Obecnie jest dyrektorem programowym serwisu Popkiller.pl, współpracuje z redakcją sportową Polsatu, a także ma własną audycję w Esce Rock. Działa też aktywnie jako DJ.

Harmonogram
Harmonogram
Harmonogram
Harmonogram


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

News

Nicki Minaj usunęła konto na IG po utracie 10 mln obserwujących

Raperka poparła Donalda Trumpa i mierzy się z potężną krytyką.

Opublikowany

 

nicki minaj donald trump

Nicki Minaj zdezaktywowała swoje konto na Instagramie w środku fali krytyki po występie na wydarzeniu związanym z otoczeniem Donalda Trumpa. Według Billboard jej profil zniknął 24 grudnia.

Raperka publicznie podkreślała, że nie zamierza słuchać krytyków. Podczas wydarzenia mówiła, że podziwia Donalda Trumpa.

– Mam najwyższy szacunek i podziw dla naszego prezydenta. Dał tak wielu ludziom nadzieję, że da się pokonać złych ludzi i wygrać, z podniesioną głową. Jest z Queens w Nowym Jorku, tak jak ja. Pokazał mi też osobiście, że nawet w najgorszych momentach życia, kiedy wydaje ci się, że już się nie podniesiesz, jednak możesz. Nasz prezydent to pokazuje.

Reakcje były natychmiastowe i ostre. Tammy Rivera nazwała Minaj „ucieleśnieniem lizusostwa”. Joe Budden na swoim podcaście postawił sprawę jasno: „Jest skończona. To koniec. Przepraszam, znikam. Nie dzwońcie do mnie. Nie piszcie.

Głos zabrał też Peter Rosenberg, który w bardziej zawoalowany sposób uderzył w raperkę, pisząc ironicznie: – Czy to jest ten dzień, w którym możemy przyznać, że zwrotka ‘Monster’ to najbardziej przeceniona zwrotka w historii hip-hopu lol?.

Nicki Minaj usunęła/dezaktywowała swoje konto na Instagramie po tym, jak ok. 10 mln obserwujących przestało lajkować jej profil. Raperka miała na IG ok. 229 mln obserwujących.


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

Czytaj dalej

News

50 Cent otrzymał wątpliwej jakości co-sign od syna Donalda Trumpa

Takiego poparcia raczej nikt mu nie zazdrości.

Opublikowany

 

50 cent

50 Cent dostał wątpliwej jakości poparcie od Donalda Trumpa Jr. W Wigilię syn prezydenta USA publicznie „pochwalił” jego bezkompromisowy styl, wrzucając na Instagram zdjęcie z hasłem o „pełnym potencjale nienawiści”.

Od lat wiadomo, że gdy 50 Cent kogoś nie znosi, robi z tego widowisko i nie odpuszcza do samego końca. Po premierze dokumentu „Sean Combs: The Reckoning” ten wizerunek tylko się wzmocnił, choć taki sposób działania towarzyszył mu na długo przed filmem. Jedni widzą w tym szczerość i konsekwencję, inni pełną krwi zemstę i nienawiść.

Donald Trump Jr. dolał oliwy do ognia, publikując zdjęcie osoby trzymającej karton z napisem: „50 Cent uświadamia mi, że nie nienawidzę na pełnię moich możliwości”. Taki przekaz trudno uznać za neutralny, a jeszcze trudniej za korzystny wizerunkowo, biorąc pod uwagę polityczny kontekst.

Sam Fif nigdy nie sprawiał wrażenia kogoś, kto przejmuje się, kto go lubi, a kto nie. Dla niego liczy się zasięg i reakcja, a jeśli temat grzeje sieć, to cel osiągnięty. W przeszłości wielokrotnie pokazywał, że potrafi monetyzować kontrowersję bez oglądania się na sympatie czy antypatie.

Patrząc w stronę 2026 roku, nic nie wskazuje na to, by 50 Cent miał zmienić kurs. Ostatnie zaczepki ze strony Ja Rule’a tylko podsycają narrację o możliwym kolejnym konflikcie.


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

Czytaj dalej

News

Wigilia 2025 – Malik Montana znów miesza bigos

Skąd się wzięła ta tradycja rapera?

Opublikowany

 

Przez

malik montana bigos

Malik Montana w outficie z Grinchem kolejny raz zapozował z garnkiem pełnym bigosu. To już tradycja szefa GM2L.

Od kilku lat raper publikuje w Wigilię zdjęcie z bigosem na tle choinki. Nie inaczej jest i w tym roku. Malik zapozował z tradycyjną polską potrawą w stroju – nomen omen – Grincha, który nienawidzi Świąt Bożego Narodzenia.

Jakiś czas temu raper wyjaśnił, skąd się wzięła ta tradycja:

– Średnio dwa, trzy tygodnie przed świętami otrzymuję dużą ilość wiadomości. Mój DM pęka od pytań: „Malik, kiedy fota z bigosem”? Całkowicie przypadkiem wstawiłem zdjęcie przy stole wigilijnym z bigosem. Miałem na sobie jakiś sweterek. Kontynuacja tego zdjęcia stała się tradycją jak film „Kevin sam w domu”. Co roku odczuwam przy tym bigosie coraz większą presję. Początkowo była to zabawa, ale kiedy otrzymujesz tyle zapytań, kiedy bigos, odczuwasz presję.

No to co, święta oficjalnie rozpoczęte!


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

Czytaj dalej

News

EsDeeKid wyprzedził już Michaela Jacksona i kilku czołowych raperów

Każdego dnia słucha go coraz więcej osób.

Opublikowany

 

EsDeeKid

EsDeeKid przeskoczył Michaela Jacksona pod względem dziennych odtworzeń na Spotify. Według zestawienia raper z Liverpoolu jest 54. najczęściej streamowanym artystą na platformie, a wśród raperów zajmuje 10. miejsce. Skok popularności zbiegł się z remixem „4 Raws”, przy którym pojawił się Timothée Chalamet.

– EsDeeKid jest obecnie 10. najczęściej słuchanym raperem na Spotify, notując obecnie więcej odtworzeń dziennie niż kilku czołowych artystów, takich jak np.:

  • Michael Jackson
  • BTS
  • NBA YoungBoy
  • Post Malone

EsDeeKid ma już blisko 15 mln słuchaczy na Spotify.

Zamieszanie wokół rapera podbiła sama współpraca z Chalametem przy „4 Raws”. Remix wpadł do sieci w momencie, gdy krążyły plotki, że aktor i EsDeeKid to ta sama osoba. Chalamet dolał oliwy do ognia podczas promocji filmu „Marty Supreme”, ucinając temat krótkim: – Bez komentarza. Wszystko wyjdzie na jaw w swoim czasie.

Teorie pojawiły się z tego, jak EsDeeKid funkcjonuje publicznie – maska na twarzy, żadnych wywiadów i pełna anonimowość. A mimo tego na koncie ma już numery, które stały się hitami – „4 Raws”, „Phantom” i „LV Sandals”. Do tego doszły cosigny od Fimiguerrero i Fakeminka, a po wersji „4 Raws” z Chalametem Drake zareagował w socialach, wrzucając kilka emoji lodu w komentarzu.

Więcej o nim piszemy tu: EsDeeKid – kim jest najbardziej tajemniczy raper 2025


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

Czytaj dalej

News

Dziennikarka nie chce od 29 lat opublikować wywiadu z Tupakiem. W końcu wyjaśniła dlaczego

„On był wtedy wściekły”.

Opublikowany

 

Angie Martinez tupac

Angie Martinez nadal trzyma u siebie zaginiony wywiad z Tupakiem z 1996 roku, ale ma poważny problem z wypuszczeniem go do ludzi. Powód jest prosty – według niej raper w tamtym momencie był wściekły i mówił zbyt ostro o wielu osobach.

Temat wrócił, gdy Martinez rozmawiała z Charlamagne Tha Godem w poniedziałek 22 grudnia. Charlamagne zauważył, że od lat powodem blokady może być obawa, że wywiad jest zbyt ostry, a sama Martinez potwierdziła, że właśnie o to chodzi. Wywiad nagrano w czasie, gdy konflikt Wschód-Zachód był na pełnym ogniu. Według jej szacunków całość trwała około godziny i czterdziestu minut, ale na antenie poleciało kiedyś tylko 12 minut. Reszta nigdy nie została opublikowana.

Martinez przyznała wprost, że myśli o konsekwencjach dla ludzi, których Pac obgaduje na taśmie – i o tym, jak takie słowa zostaną odebrane po latach. – To pewnie dlatego nigdy nie wypuściłam tych taśm z Pakiem – bo myślę o ludziach, którzy mogą przez to ucierpieć, o których jest mowa na nagraniu, jak to do nich wróci. Dodała, że przez lata wielokrotnie wracała do całości i zna jej ciężar.

Angie Martinez i Tupac Shakur
Angie Martinez i Tupac Shakur

Z jej relacji wynika, że Pac nie ograniczał się do jednego konfliktu. – Są ludzie o których mówi, których już nie ma, nie tylko Biggi. To znaczy, są ludzie ze świata rapu, którzy zmarli, a on o nich mówi, i to nie w sposób, który byłby pomocny dla świata. On był wtedy wściekły. Miał dwadzieścia cztery lata, był w samym środku wojny. Więc jedzie po wszystkich.

Martinez nie ukrywa, że w wywiadzie są „brzydkie rzeczy” – i że takie ujęcia mogą nie być uczciwe wobec spuścizny rapera.


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

Czytaj dalej

Popularne

Copyright © Łukasz Kazek dla GlamRap.pl 2011-2025.
(Ta strona może używać Cookies, przeglądanie jej to zgoda na ich używanie.)

error: