Sprawdź nas też tutaj

News

Hst Djobeł wyszedł po 3 latach z więzienia

Opublikowany

 

Raper był oskarżony o usiłowanie zabójstwa.

Hst Djobeł – reprezentant horror rapu, kojarzony z wytwórnią Liroya po 3 latach opuścił więzienie. Był on oskarżony o usiłowanie zabójstwa. Całą sprawę opisywaliśmy w 2014 roku. – Między mężczyznami wywiązała się szamotanina i Alan G. zadał kuzynowi swojej dziewczyny cztery ciosy w klatkę piersiową.

 

Djobeł jest na wolności od trzech tygodni. Udostępnił on w sieci fragment uzasadnienia wyroku w swojej sprawie. Czytamy w nim m.in., że raper działał świadomie z chęcią spowodowania ciężkich obrażeń ciała.

 

 

Tak Djobeł skomentował te uzasadnienie: – Horrorcore jednak to nie tylko fikcja literacka co chłopaki? – napisał żartobliwie. Warto dodać, że raper w swoich tekstach często nawiązywał do zabójstw i sam chciał takowe popełnić.

 

Po trzyletniej odsiadce raper zmienił pseudonim na Psychotrop i zapowiedział solową płytę, która ukaże się na początku przyszłego roku. – Tydzień temu opuściłem zakład karny już na dobre. Po 3 lata siedzenia mam napisaną całą płytę i jeszcze więcej. Nie chce nic obiecywać bo aktualnie nie mam nawet jak nagrywać, ale wyjeżdżam do Niemiec i tam już będę miał warunki – poinformował.

 


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

 

News

Tomasz Chic musiał przepraszać Sokoła za wpadkę w samochodzie

„Przepraszam, najmocniej Wojciu.”

Opublikowany

 

Tomasz Chic niespodziewanie stał się jednym z najpopularniejszych Polaków w tym miesiącu. Co prawda nie z tej strony, z której zapewne sobie życzył, ale fakt jest faktem, że o jego pedofilskich ciągotach pisano od „Przeglądu Sportowego” po Wirtualne Media. Mało kto o tym pamięta, ale radomski mefedroniarz jako pierwszy w Polsce upublicznił przedpremierowo fragment utworu Sokoła, za co później kajał się w nagraniu na YouTube.

Nie trzeba zbyt dogłębnie śledzić sceny rapowej, żeby zauważyć związki Tomasza Chica z tym środowiskiem. W sieci dostępne są jego koleżeńskie nagrania w towarzystwie Malika czy Miśka z Nadarzyna. Z perspektywy czasu nie można ich w jakikolwiek sposób łączyć z ostatnim skandalem. Choć mimo wszystko pozostaje się tylko domyślać, że pewnie woleliby dziś, żeby wspólne, stare filmy zniknęły z sieci. – Zawsze tak samo pozytywna energia, zróbcie hałas dla Tomka – propsował go Malik.

Nieszablonowa historia połączyła go z Sokołem kilka lat temu. Narrator prezentował mu przedpremierowo w furze swój solowy debiut, co wyciekło w relacji Chica na Instagramie. – Zje**ć to się trzeba umieć. Żyć też trzeba umić, jak to Wojtuś nawija w jednym z ostatnich kawałów. Bo jeszcze jest jedna płyta, która ma się ukazać, gdzie jechałem z nim samochodem i kawałek mi się nieszczęśliwie udało nagrać na Instastories, kawałeczek. Obiecałem mu, że nie nagram, więc Wojtka Sokoła przepraszam, najmocniej Wojciu. Ta moja nieostrożność, hehehe – wyjawił Chic w styczniu 2019 roku.

Na wspomnianym debiucie padają wersy: „Wielu mówi, że przyjaciel, a Tylko kilku z nich jechało ze mną furą” – co może sugerować, że była to jedyna lub jedna z bardzo nielicznych historii tego typu w karierze Sokoła.

Poniżej wideo:


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

Czytaj dalej

News

Aleshen ma złe wieści. Czyżby kolejne Gugu się rozpadło?

„Nasze destynacje się mijają”.

Opublikowany

 

Przez

aleshen

Na początku lipca Szpaku zamknął wytwórnię Gugu. Złe wieści na temat swojego Gugu Gangu przekazał w czwartek również Aleshen.

– Nie będzie GG Tape 2. Nasze destynacje się mijają. Nie ma złej krwi. Po prostu nadeszła przyszłość – przekazał Aleshen. Na razie nie wiemy, co to dokładnie oznacza, ale przyszłość Gugu Gangu stoi pod dużym znakiem zapytania. Jeżeli jego członkowie nie są w stanie się porozumieć, żeby nagrać płytę, to ich przyszłość maluje się w czarnych barwach.

Aleshen stawia teraz przede wszystkim na solową karierę. Jego liczby i wyświetlenia w ostatnim czasie tylko rosną. Jest on również zapraszany na ciekawe featuringi przez czołowych graczy ze sceny. Ciągniecie na własnych plecach reszty składu to niezbyt komfortowa sytuacja.


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

Czytaj dalej

News

Julia Szeremeta szykuje się do walki o złoto, słuchając Peji

Utalentowana 20-latka walczy o finał Igrzysk Olimpijskich w Paryżu.

Opublikowany

 

Chyba nawet wyobraźnia Stanislawa Lema była zbyt ograniczona, żeby wymyślić taki scenarsz finału kategorii 57 kilogramów w rzekomo kobiecym boksie. Z jednej strony konfederatka, Julia Szeremeta, z drugiej biologiczny mężczyzna z Tajwanu, identyfikujący się jako kobieta. Nasza zawodniczka opublikowała film z przygotowań, w których pomaga jej twórczość Peji.

Jeszcze do niedawna znana jedynie wytrawnym fanom boksu Julia Szeremeta, to największe objawienie naszej kadry w Paryżu. Można było na niej zarobić spore pieniądze, bo prawie we wszystkich walkach buki stawiały ją jako zdecydowanego underdoga. Polka idzie jak burza, a na drodze do złota stanie jej Yu-Ting Lin, osoba, którą jeszcze niedawno zdyskwalifikowano w trakcie startu na mistrzostwach świata ze względu na wykrycie męskich chromosomów XY w DNA.

Pikanterii sytuacji dodaje fakt, że Szeremeta startowała w wyborach samorządowych z list Konfederacji, która ma ugruntowany stosunek do ideologii LGBT. W związku z tym, przez zaangażowanie polityczne skreślono ją w oczach części prorządowego elektoratu. Otoczka finału sprawia, że już teraz można w ciemno zakładać, iż pojedynek ustanowi rekord widzów w historii polskiego boksu.

Julię Szeremetę czeka ciężka przeprawa, ale chyba nikt nie jest w stanie z nią konkurować pod względem liczby osób na całym świecie, które będą trzymać kciuki za jej wygraną. Póki co, nasza zawodniczka szlifuje formę do pojedynku i towarzyszy jej w tym muzyka Peji. Polka pokazała próbkę swoich umiejętności na tle utworu „Randori”.


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

Czytaj dalej

News

Alberto i wakacyjny smak

„Myślała, że nie jestem z Polski, tylko z Arizony”.

Opublikowany

 

Przez

Nowy singiel Alberto zatytułowany „Arizona” to utwór o wakacyjnym klimacie, w którym gościnnie występuje obiecująca wokalistka Angelika Anozie.

Muzycznie utwór łączy w sobie letnie brzmienia UK garage z elementami afroswingu, soulu i jungle. Z pewnością przypadnie do gustu fanom rapera, szczególnie ze względu na podobieństwo nastroju do jego viralowego hitu „La manga”.


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

Czytaj dalej

News

Video Music Awards 2024 – MTV ogłosiło nominacje

9 nominacji dla Post Malone’a i 6 dla Eminema.

Opublikowany

 

Przez

MTV ogłosiło nominacje do nagród „VMAs 2024”, wyróżniając artystów, którzy w ostatnim roku zrewolucjonizowali przemysł muzyczny. Taylor Swift z 10 nominacjami ma szansę na historyczny, piąty triumf w kategorii „Teledysk Roku”! Uroczysta gala odbędzie się w Nowym Jorku, a transmisję na żywo odbędzie mozna oglądać w środę, 11 września na kanale MTV.

MTV ogłosiło długo wyczekiwaną listę nominowanych do nagród „VMAs 2024”, wyróżniając artystów, których twórczość w ciągu ostatnich 12 miesięcy zrewolucjonizowały przemysł muzyczny i wywołały globalne dyskusje. Taylor Swift prowadzi z imponującą liczbą 10 nominacji, mając szansę na kontynuowanie swojej rekordowej passy w kategorii „Teledysk Roku” i ustanowienie nowego rekordu, zdobywając tę nagrodę po raz piąty. Blisko za nią plasuje się Post Malone z 9 nominacjami, a także Ariana Grande, Eminem i Sabrina Carpenter, którzy zdobyli po 6 nominacji. Wyróżnieni zostali również Megan Thee Stallion i SZA (po 5 nominacji), oraz LISA, Olivia Rodrigo i Teddy Swims (po 4 nominacje). W gronie 29 debiutantów znajdują się między innymi Sabrina Carpenter i Teddy Swims, a także Benson Boone i Tyla (po 3 nominacje). Po dwie nominacje otrzymali Chappell Roan, Jelly Roll, Jessie Murph, Rauw Alejandro, Sexyy Red i Victoria Monét. Pozostali nominowani po raz pierwszy to Alexander Stewart, Burna Boy, Coco Jones, Flyana Boss, Gracie Abrams, Gunna, Joyner Lucas, Laufey, LE SSERAFIM, Lojay, Morgan Wallen, Myke Towers, NCT Dream, Pheelz, Playboi Carti, RAYE, Shaboozey, Tyler Childers oraz The Warning.

Od dziś fani mogą głosować na swoich ulubieńców w 15 kategoriach, w tym na „Teledysk Roku”, „Najlepszą Współpracę” oraz „Artystę Roku”, odwiedzając stronę mtv.com/vma do piątku, 30 sierpnia. Głosowanie w kategorii „Najlepszy Nowy Artysta” potrwa aż do dnia ceremonii, 10 września. Nominacje w kategoriach społecznościowych zostaną ogłoszone w późniejszym terminie.

Gala „VMAs 2024” odbędzie się w Nowym Jorku, gdzie na żywo z UBS Arena nagrodzone zostaną największe gwiazdy muzyki. Wydarzenie to będzie pełne niespodzianek, unikalnych występów oraz publiczności pełnej fanów, gotowych na niezapomniane wrażenia.

Transmisja na żywo odbędzie się w środę, 11 września na kanale MTV. Pre-Show MTV Video Music Awards 2024 emitowane będzie o godz. 00:30, natomist gala MTV Video Music Awards 2024 o godz. 02:00

Pełna lista nominowanych do nagród „VMAs 2024”:

TELEDYSK ROKU, sponsorowany przez Burger King®:

  • – Ariana Grande – “We can’t be friends (wait for your love)” – Republic Records
  • – Billie Eilish – “LUNCH” – Darkroom / Interscope Records
  • – Doja Cat – “Paint The Town Red” – Kemosabe Records / RCA Records
  • – Eminem – “Houdini” – Shady / Aftermath / Interscope Records
  • – SZA – “Snooze” – Top Dawg Entertainment / RCA Records
  • – Taylor Swift ft. Post Malone – “Fortnight” – Republic Records

ARTYSTA ROKU

  • – Ariana Grande – Republic Records
  • – Bad Bunny – Rimas Entertainment
  • – Eminem – Shady / Aftermath / Interscope Records
  • – Sabrina Carpenter – Island
  • – SZA – Top Dawg Entertainment / RCA Records
  • – Taylor Swift – Republic Records

PIOSENKA ROKU

  • – Beyoncé – “TEXAS HOLD 'EM” – Parkwood Entertainment / Columbia Records
  • – Jack Harlow – “Lovin On Me” – Generation Now / Atlantic Records
  • – Kendrick Lamar – “Not Like Us” – pgLang, under exclusive license to Interscope Records
  • – Sabrina Carpenter – “Espresso” – Island
  • – Taylor Swift ft. Post Malone – “Fortnight” – Republic Records
  • – Teddy Swims – “Lose Control” – Warner Records

NAJLEPSZY NOWY ARTYSTA

  • – Benson Boone – Night Street Records, Inc. / Warner Records
  • – Chappell Roan – Island
  • – Gracie Abrams – Interscope Records
  • – Shaboozey – American Dogwood / EMPIRE
  • – Teddy Swims – Warner Records
  • – Tyla – Epic Records

MTV PUSH PERFORMANCE ROKU

  • – August 2023: Kaliii – “Area Codes” – Atlantic Records
  • – September 2023: GloRilla – „Lick or Sum” – CMG / Interscope Records
  • – October 2023: Benson Boone – „In The Stars” – Night Street Records, Inc. / Warner Records
  • – November 2023: Coco Jones – „ICU” – Def Jam
  • – December 2023: Victoria Monét – „On My Mama” – Lovett Music / RCA Records
  • – January 2024: Jessie Murph – „Wild Ones” – Columbia Records
  • – February 2024: Teddy Swims – „Lose Control” – Warner Records
  • – March 2024: Chappell Roan – „Red Wine Supernova” – Island
  • – April 2024: Flyana Boss – „yeaaa” – vnclm_/ Atlantic Records
  • – May 2024: Laufey – „Goddess” – Laufey / AWAL
  • – June 2024: LE SSERAFIM – „EASY” – SOURCE MUSIC / Geffen Records
  • – July 2024: The Warning – „Automatic Sun” – Lava / Republic Records

NAJLEPSZA WSPÓŁPRACA

  • – Drake ft. Sexyy Red & SZA – “Rich Baby Daddy “ – OVO / Republic Records
  • – GloRilla, Megan Thee Stallion – “Wanna Be” – CMG / Interscope Records
  • – Jessie Murph ft. Jelly Roll – “Wild Ones” – Columbia Records
  • – Jung Kook ft. Latto – “Seven” – BIGHIT MUSIC / Geffen Records
  • – Post Malone ft. Morgan Wallen – “I Had Some Help” – Mercury / Republic / Big Loud
  • – Taylor Swift ft. Post Malone – “Fortnight” – Republic Records

NAJLEPSZY POP

  • – Camila Cabello – Geffen / Interscope Records
  • – Dua Lipa – Warner Records
  • – Olivia Rodrigo – Geffen Records
  • – Sabrina Carpenter – Island
  • – Tate McRae – RCA Records
  • – Taylor Swift – Republic Records

NAJLEPSZY HIP-HOP

  • – Drake ft. Sexyy Red & SZA – “Rich Baby Daddy “ – OVO / Republic Records
  • – Eminem – “Houdini” – Shady / Aftermath / Interscope Records
  • – GloRilla – “Yeah Glo!” – CMG / Interscope Records
  • – Gunna – “fukumean” – Young Stoner Life Records / 300 Entertainment
  • – Megan Thee Stallion – “BOA” – Hot Girl Productions
  • – Travis Scott ft. Playboi Carti – “FE!N” – Cactus Jack / Epic Records

NAJLEPSZY R&B

  • – Alicia Keys – “Lifeline” – AK Records, under exclusive license to gamma.
  • – Muni Long – “Made For Me” – Def Jam
  • – SZA – “Snooze” – Top Dawg Entertainment / RCA Records
  • – Tyla – “Water” – FAX Records / Epic Records
  • – USHER, Summer Walker, 21 Savage – “Good Good” – mega / gamma.
  • – Victoria Monét – “On My Mama” – Lovett Music / RCA Records

NAJLEPSZA ALTERNATYWA

  • – Benson Boone – “Beautiful Things” – Night Street Records, Inc. / Warner Records
  • – Bleachers – “Tiny Moves” – Dirty Hit
  • – Hozier – “Too Sweet” – Columbia Records
  • – Imagine Dragons – “Eyes Closed” – KIDinaKorner / Interscope Records
  • – Linkin Park – “Friendly Fire” – This Compilation / Warner Records
  • – Teddy Swims – “Lose Control (Live)” – Warner Records

NAJLEPSZY ROCK

  • – Bon Jovi – “Legendary” – Island
  • – Coldplay – “feelslikeimfallinginlove” – Atlantic Records
  • – Green Day – “Dilemma” – Reprise Records / Warner Records
  • – Kings of Leon – “Mustang” – Capitol Records
  • – Lenny


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

Czytaj dalej

News

Wdowa do Peji: „Jesteś żyjącą legendą”. Raper odpowiada

„Mówi się o nas, że mamy kompleks Warszawy, a to jednak Poznaniowi wciąż dorabia się gębę nawet po latach.”

Opublikowany

 

Przez

wdowa peja

Wdowa skomentowała dokument „Cały ten rap”, który ukazał się na Netflixie. Odniosła się ona także do krytycznego wpisu Peji pod adresem tej produkcji.

Wdowa komentuje wpis Peji

Kilka dni temu Peja przyznał, że żałuje wzięcia udziału w dokumencie „Cały ten rap”, bo jego karierę spłycono do kilku afer z jego udziałem. Wdowa postanowiła skomentować wpis poznaniaka.

– Dodam jeszcze, że pomimo powycinanych zdanek, dopasowanych do narracji, nikt o zdrowych zmysłach nie wyciągnie z tego Rysiu wniosku, że wniosłeś tylko przemoc czy kradzież własności intelektualnej. Tu nawet nie ma co mówić „kto ma wiedzieć ten wie” bo każdy wie. Jesteś żyjącą legendą – napisała warszawska raperka.

Rychu odpowiada

Odpowiadając na komentarz Wdowy, Peja rozszerzył swoją wcześniejszą wypowiedź:

– WdoWA dzięki królowo. Nie zrozumieli natomiast producenci, że zostałem przepytany o wiele wątków na darmo. Gdyby każdy z kolegów mojego rocznika miał tyle samo prime’u co ja nie miałbym z tym problemu. Wtedy byłoby jakoś bardziej demokratycznie. Celowo ironizowałem w moim poście ale sama przyznaj, że sprowadzenie płyty Na legalu? do kradzieży sampla zakrawa na kryminał a jak płynnie z tego przeszli do hiphopolo to już nie mam pytań. Wychodzi na to, że biedni raperzy nie mogli sprzedaż złotej płyty (15 tys.) jak to ktoś tam utyskuje i jeszcze Ci straszni hiphopolowcy podcięli im skrzydła. Nie. Na legalu? rozjebało rynek i spopularyzowało totalnie ten gatunek. 100 tys. sprzedanych płyt, 100 tygodni olisu. To my wypychaliśmy popowe gwiazdy z 30 Ton! torując drogę następnemu pokoleniu. Wystarczy sprawdzić nominacje do Fryderyka którego wtedy wygraliśmy, żeby wiedzieć jak to wtedy rozj*balo. Rozj*bało widocznie za mocno więc może lepiej tego nie dajmy:) starczy aferka ze Stanem Borysem. Jeśli tak do tego podeszli mogli wcale nie eksponować okładki tej płyty. Zarówno w odcinku o produkcji jak i o rapie bez dwóch zdań powinniśmy tam k*rwa być:) Fajnie się też dowiedzieć, że Jeden Osiem L pochodzą z Poznania. Rzetelność dziennikarska poziom ekspert. Mówi się o nas, że mamy kompleks Warszawy, a to jednak Poznaniowi wciąż dorabia się gębę nawet po latach. BTW: kto ma wiedzieć ten wie /wie każdy – jak zatem najmłodsze pokolenie się o tym dowie kiedy nie ma tego w takim filmie? – napisał raper.

Wdowa o dokumencie „Cały ten rap”

Dowiedzieliśmy się także, jakie zdanie na temat dokumentu ma Wdowa. Z jej rozległym wpisem zapoznacie się poniżej.

– Dzień dobry wieczór, przebrnęłam dziś między praniem i gotowaniem.

Faktycznie, gatunek dokumentu, w przeciwieństwie do utworów z innych gatunków (albo po prostu o wiele bardziej) ocenia się nie tylko przez walory estetyczne ale także przez walor prawdy/rzetelności. O ile walory estetyczne są dość akceptowalne, jak na dzisiejsze standardy, o tyle jednak rzetelność i chronologia pozostawiają wiele do życzenia. Tak zgadzam się. Obejrzałabym coś bardziej merytorycznego.

Zdaje się jednak, że żeby udokumentować ze szczegółami postęp kultury, która nieprzerwanie, od ponad trzech dekad rozwija się w naszym kraju, nie pominąć żadnego szczegółu i oddać wszystkim zasłużonym odpowiedni czas atenowy, trzeba by stworzyć serię odcinków 30 lub 50, a nie 6. Wtedy każde większe miasto mogłoby zostać wyeksponowane, każdy uczestnik wydarzeń dostałby czas na swoją perspektywę i każda mała cegiełka miałaby znaczenie.

Jedne cegiełki to fundamenty, inne to kolejne piętra a w jeszcze innych wykuwa się tylko ornamenty. Przy 50 odcinkach można by wspomnieć pewnie także o tych, którzy trzymali mapy, łopaty i zwozili cegły na budowę…

Tylko kto by chciał to oglądać? Zajawkowicze? Ludzie po 40stce, którzy dawno „z rapu wyrośli” i sentymentalnie słuchają czasem „jestem bogiem” jak im algorytm spotify przypomni? Może oglądałyby te nastolatki, które kupiły bilet na koncert Fagaty? Tak, z pewnością oni wszyscy byliby zainteresowani całą Eastotą, archiwalnym nagraniem szczecińskiej biby dla 50 osób w 1989 roku oraz rozłożeniem na czynniki pierwsze, kto był wcześniej i w której części Polski. Kogo to obchodzi i jakie to ma dziś znaczenie? Fajnie wiedzieć, fajnie mieć pojęcie. Ale muzyka to tylko wspomnienie związane z dobrymi lub złymi czasami. Muzyka to ratunek, muzyka to pokrzepiciel, soundtrack naszej teraźniejszości, przeszłości i motywacyjna zapowiedź przyszłości. Na koniec dnia 80% ludzi słucha piosenki i nikogo nie interesuje, który byłeś i jak Ci było kiedyś.

Ok. Ja się trochę interesuje i czasem miewa to dla mnie znaczenie. Może nawet i Wy byście chcieli obejrzeć więcej i głębiej. Ale 6 odcinków w zupełności wystarczy żeby naszkicować co się wydarzyło. Wiadomo, szkic niedokładny, perspektywa wielu twórców (producent, reżyser, scenarzysta, montaż) i wielogodzinne wywiady, kilkudziesięciu ludzi, z których trzeba wyciąć to, co może stanowić fragment narracji zgodnej z pomysłem.

Ta seria, to dla miłośników kultury niewybaczalne streszczenie Pana Tadeusza.

Dla świeżaków i gości spoza kultury, to wygodna ściąga.pll, po której i tak zdasz egzamin na 3, wszak mniej więcej znasz bohaterów oraz rozwój fabuły. A to, że Protazy mógł podkochiwać się w Gerwazym, choć nie wynika to z lektury, zostawmy wściekłym fanatykom oraz samym zainteresowanym.

Wracając jednak do budowy. Ja identyfikuje się jako ornamencik. Ale ich było więcej. Była Ania Sool, była Lilu, była Mewa (Mea), była Kada, dziewczyny z Vizy itd. Zamiast tego wysłuchałam prawie 30 minut o Bambi, Young Leosi i Modelkach. No i się nie gniewam (choć kartki na dzień matki byłyby mile widziane). Tylko jak z ust tych ostatnich padło, że one same nie indentufikują się z żadnym gatunkiem, to pomyślałam, że ten kto montował serial, może po prostu tego nie usłyszał? Martwiące to było i szkoda tych minut na rzecz ludzi, których zabrakło. Martwiące w zestawieniu z elementem kultury hip-hop (rapem), który definitywnie wie skąd jest, gdzie zmierza i co komu oddać należy. Osobiście uważam, że Oliwka Brazil jest większym kamieniem milowym w dziewczyńskim rapie niż Modelki. Wiem, też nie wierzę, że to piszę, ale z perspektywy przełomu, to więcej niż letni hit dla 10 latków.

Prócz chronologicznej plątaniny i pominięcia kilkunastu, dość istotnych, wątków i osób, należy zganić także oddanie narracji Paniom i Panom, którzy nie mają wiele z rapem wspólnego. Mowa o niektórych wokalistkach i producentach. Przywykłam do tego, że każdy śpiewak czy wyjczyni na bicie rapowego producenta chrzczeni są raperem i raperką, a każdy producent, na bicie którego ktoś zarapował, jest wpisywany na listę polskich producentów hip-hopowych, ale litości. Przykład: Bardzo cenię Rosalie (piękna jest, pięknie śpiewa jestem fabką!) ale jej obecność w odcinku o kobietach zamiast np. Mariki jest słabym żartem.

Życzeniowy duch serialu daje o sobie znać szczególnie w odcinku o pokoleniach. Sam w sobie pomysł na tę opowieść – bardzo na tak. Niestety obnażył on dość dosadnie, czym rap nie jest.

Weterani dostali szacunek za… „wytrwałość.”DonGuralesko jest „polskim 50centem”. „A teraz wszyscy śpiewają bo to modne”. To tylko kilka cytyatów z przedstawicieli młodszych (ciut) wykonawców i wykonawczyń i dziwie się, że autoryzowali swoje wypowiedzi. Avi ratuje ten odcinek bezwzglednie. Wbrew wnioskom tego odcinka (o dwustronnej akceptacji i zrozumieniu) jest to co widać, słychać i nadal czuć dziś w powietrzu. Tj. „old boyowe wyparcie” kontra „ignoranckie gen-x”. Postulatywne rysowanie dwóch generacji ponad podziałami jest sztuczne. Nie mówię, że nie da się porozumieć, ale nie gadasz z 5 latkiem jak z dorosłym, trzeba czasu. Po dwóch stronach trzeva czasu, żeby nie było.

Może po prostu tak jak ja, te młode ludki udzieliły 3 godzinnego wywiadu, z którego wycięto 5 zdań i nie mogli obejrzeć całego odcinka/odcinków przed premierą? Może. Może tak, może srak, mamy co mamy i nie zginie. Udało się jednak z tych 200 godzin wywiadów złożyć coś co ma ręce i nogi. Nogi krzywe, ręce do roboty niezdolne ale serce bije mocno i podstawowe funkcje życiowe zachowane!!!. Wspaniałe jest to, że serce bije mocno. I pewnie mogłabym mnożyć spostrzeżenia, siać wąty w nieskończoność i czas cenny Wam zabierać, ale mam ograniczoną ilość znaków. Jak cała ta seria – napisała raperka.


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

Czytaj dalej

Popularne

Copyright © Łukasz Kazek dla GlamRap.pl 2011-2024.
(Ta strona może używać Cookies, przeglądanie jej to zgoda na ich używanie.)

error: