News
Jak adidas i raperzy kształtowali kierunek światowego streetwearu
Od początku ramię w ramię z rapem. adidas zaprasza do Club Originals.
Od dekad adidas to marka, będąca pionierem we współpracy z raperami i wyznaczaniu nowych trendów w streetwearze. Club Originals to kampania oddająca hołd kultowym modelom.
Run-D.M.C. i adidas zmienili bieg historii
Tak długo jak trwa mariaż streetwearu i rapu, tak zawsze była w nim firma adidas. Momentem przełomowym stało się pojawienie ekipy Run-D.M.C. Energia z jaką tych trzech legendarnych dla nowojorskiej sceny MC’s rapowało, jak eksperymentowali między innymi z rockowym brzmieniem, zrewolucjonizowało jak dotąd doskonale znany i oczywisty gatunek. Przy okazji słuchaczy w Stanach elektryzowała zupełnie niezwiązana z muzyką rzecz dotycząca Run-D.M.C., a mianowicie ich ubiór. Porzucili nawiązujące do kultury disco świecące kostiumy, z których znani byli raperzy, na rzecz dżinsów, dresów, czy właśnie adidasów. Noszony przez nich klasyczny model adidas Superstar stał się nie tylko elementem mody, ale i manifestem. Normalność, a jednocześnie świadomość raperów z Run-D.M.C., a także utwór „My adidas” nagrany w 1986 roku otworzył im furtkę do świata streetwearu i zmienił rapową rzeczywistość na zawsze.
Współczesne ikony streetwearu
Przez kolejne lata adidas wyznaczał kolejne standardy na streetwearowej arenie właśnie we współpracach z raperami, wskazując także nowe szlaki na hip-hopowej scenie. Współpracę z A$AP Rockym jeszcze przed jego legalnym debiutem w 2013 pomimo ogromnego zamieszania jakie zrobił na scenie mixtape „Live. Love. ASAP.” należy odczytywać jako idealne wyczucie trendów także muzycznych. Model adidas JS Wings stworzone we współpracy z A$AP-em, czyli popularne „buty ze skrzydełkami” były jednym z najszerzej komentowanych modeli na całym świecie. Nie można także zapomnieć o Jerrym Lorenzo, założycielu marki Fear Of God. W 2020 roku został on dyrektorem kreatywnym linii Basketball, a już 19 kwietnia ukaże się wspólna casualowa kolekcja Fear Of God i adidasa.
Kwintesencja oldschoolu
Obserwacja ogólnoświatowych tendencji dotyczących mody pokazuje, że najbardziej podstawowa jest retromania, która dotyka właściwie każdego segmentu kultury. Na wstępie pisaliśmy o Run-D.M.C., wielkich gwiazdach lat 80. i modelu adidas Superstar, który dziś jest jednym z najpopularniejszych w portfolio adidas Originals. Innymi modelami łączącymi przeszłość ze współczesnością są zdecydowanie Rivalry, a także Gazelle nazywane przez wiele osób kwintesencją oldschoolu. Mówimy w końcu o modelu, który swoje korzenie ma w latach 60. XX wieku.
Spotkajmy się w Club Originals!
Marka adidas, a w szczególności jej linia Originals od lat inspirowała i wciąż inspiruje artystów, oraz wszystkie „kreatywne głowy” na całym świecie. W tym duchu powstała najnowsza kampania Club Originals. Nie jest to fizyczne miejsce, to coś więcej. To połączenie kreatywnych osób z różnych kultur i społeczności – porozumienie ponad podziałami, dzięki któremu może powstać coś wyjątkowego. Chcecie poczuć się częścią adidasowej rodziny i tworzyć wraz z nami kulturę i sztukę?
Już 21 kwietnia wpadajcie do warszawskiego klubu Niebo na imprezę Welcome to adidas Club Originals by DRE$$CODE. Wejściówki będziecie mogli kupić przy wejściu lub wygrać je w specjalnych konkursach na profilach ambasadorów: @przekosa @acuoms @bginsky @maciek_i_ubrania
W ramach wydarzenia powstaną 4 strefy tematyczne:
- Art by @acuoms to rzeźbiarski live act, połączony z salonem tatuażu i Barber shopem, w których uczestnicy będą mieli okazję odświeżyć albo totalnie zmienić swój wizerunek, dzięki nowej fryzurze bądź tatuażom od Czarnego Brata i jego ekipy, którzy wraz z Miłką przygotowali specjalne wzory, dostępne tylko w ramach eventu
- Style by @bginsky – w ramach której ekipa artystów będzie na żywo customizować ubrania. Bądźcie czujni! adidas Originals przygotował sporo koszulek, które zamierza rozdać uczestnikom imprezy.
- Music by @maciek_i_ubrania, który będzie odpowiedzialny za muzyczną oprawę wydarzenia – na głównej scenie zagrają DRES$$CODE z gościnnym udziałem Krzysztofa Polaka, a w Piekle, czyli przestrzeni za górze, za djką staną zuzaOK i Aleksander Kienitz.
- Movement by @przekosa to propozycja dla tych, którzy nigdy nie potrafią zdecydować, czy lepiej pograć w kosza, czy tańczyć.
Spotkajmy się w Club Originals!

Materiał powstał we współpracy z marką adidas
Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl
News
EsDeeKid wyprzedził już Michaela Jacksona i kilku czołowych raperów
Każdego dnia słucha go coraz więcej osób.
EsDeeKid przeskoczył Michaela Jacksona pod względem dziennych odtworzeń na Spotify. Według zestawienia raper z Liverpoolu jest 54. najczęściej streamowanym artystą na platformie, a wśród raperów zajmuje 10. miejsce. Skok popularności zbiegł się z remixem „4 Raws”, przy którym pojawił się Timothée Chalamet.
– EsDeeKid jest obecnie 10. najczęściej słuchanym raperem na Spotify, notując obecnie więcej odtworzeń dziennie niż kilku czołowych artystów, takich jak np.:
- Michael Jackson
- BTS
- NBA YoungBoy
- Post Malone
EsDeeKid ma już blisko 15 mln słuchaczy na Spotify.
Zamieszanie wokół rapera podbiła sama współpraca z Chalametem przy „4 Raws”. Remix wpadł do sieci w momencie, gdy krążyły plotki, że aktor i EsDeeKid to ta sama osoba. Chalamet dolał oliwy do ognia podczas promocji filmu „Marty Supreme”, ucinając temat krótkim: – Bez komentarza. Wszystko wyjdzie na jaw w swoim czasie.
EsDeeKid is now the 10th most-streamed rapper on Spotify, currently pulling more daily streams than several major artists 🤯
— Kurrco (@Kurrco) December 22, 2025
Including:
▫️ Michael Jackson
▫️ BTS
▫️ NBA YoungBoy
▫️ Post Malone
➕ more pic.twitter.com/JFlgD5oou2
Teorie pojawiły się z tego, jak EsDeeKid funkcjonuje publicznie – maska na twarzy, żadnych wywiadów i pełna anonimowość. A mimo tego na koncie ma już numery, które stały się hitami – „4 Raws”, „Phantom” i „LV Sandals”. Do tego doszły cosigny od Fimiguerrero i Fakeminka, a po wersji „4 Raws” z Chalametem Drake zareagował w socialach, wrzucając kilka emoji lodu w komentarzu.
Więcej o nim piszemy tu: EsDeeKid – kim jest najbardziej tajemniczy raper 2025
Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl
News
Dziennikarka nie chce od 29 lat opublikować wywiadu z Tupakiem. W końcu wyjaśniła dlaczego
„On był wtedy wściekły”.
Angie Martinez nadal trzyma u siebie zaginiony wywiad z Tupakiem z 1996 roku, ale ma poważny problem z wypuszczeniem go do ludzi. Powód jest prosty – według niej raper w tamtym momencie był wściekły i mówił zbyt ostro o wielu osobach.
Temat wrócił, gdy Martinez rozmawiała z Charlamagne Tha Godem w poniedziałek 22 grudnia. Charlamagne zauważył, że od lat powodem blokady może być obawa, że wywiad jest zbyt ostry, a sama Martinez potwierdziła, że właśnie o to chodzi. Wywiad nagrano w czasie, gdy konflikt Wschód-Zachód był na pełnym ogniu. Według jej szacunków całość trwała około godziny i czterdziestu minut, ale na antenie poleciało kiedyś tylko 12 minut. Reszta nigdy nie została opublikowana.
Martinez przyznała wprost, że myśli o konsekwencjach dla ludzi, których Pac obgaduje na taśmie – i o tym, jak takie słowa zostaną odebrane po latach. – To pewnie dlatego nigdy nie wypuściłam tych taśm z Pakiem – bo myślę o ludziach, którzy mogą przez to ucierpieć, o których jest mowa na nagraniu, jak to do nich wróci. Dodała, że przez lata wielokrotnie wracała do całości i zna jej ciężar.

Z jej relacji wynika, że Pac nie ograniczał się do jednego konfliktu. – Są ludzie o których mówi, których już nie ma, nie tylko Biggi. To znaczy, są ludzie ze świata rapu, którzy zmarli, a on o nich mówi, i to nie w sposób, który byłby pomocny dla świata. On był wtedy wściekły. Miał dwadzieścia cztery lata, był w samym środku wojny. Więc jedzie po wszystkich.
Martinez nie ukrywa, że w wywiadzie są „brzydkie rzeczy” – i że takie ujęcia mogą nie być uczciwe wobec spuścizny rapera.
Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl
News
Tau tłumaczy, że nie zdissował Taco Hemingwaya
„Mam wrażenie, że większość ludzi nie odsłuchała tego kawałka tylko zostawiła komentarz, dislajka i sobie poszła”.
„Wesołych świąt Taco Hemingway” to nie diss – tłumaczy Tau, który postanowił nagrać krytyczny numer w kierunku warszawskiego rapera po przesłuchaniu jego nowej płyty.
Według Tau’a, tak rozchwytywany nowy krążek Taco nie niesie żadnych pozytywnych wibracji – wręcz przeciwnie – to uosobienie negatywnych wartości. Raper postanowił wyjaśnić, że jego numer nie jest dissem, to tylko polemika i krytyka.
– Zdecydowana większość ludzi, która będzie zasiadała jutro do stołu wigilijnego, nie będzie wiedziała po co to zrobią. W sumie im się nie dziwię, bo też tak miałem, dopóki nie zrozumiałem, że to chodzi o Boże Narodzenie. Tak samo jak większość ludzi czyta nagłówki, a nie czyta artykułów – mówi Tau.
– Mój wczorajszy numer większość portali podłapała newsa i napisali, że „Tau nagrał diss na Taco Hemingwaya”. Mam wrażenie, że większość ludzi nie odsłuchała tego kawałka tylko zostawiła komentarz, dislajka i sobie poszła. Tymczasem nie ubliżam tam Taco Hemingwayowi. Argumentują, polemizuję, wyrażam krytykę dotyczącą jego twórczości, bo jako słuchacz, artysta, człowiek, obywatel – mam do tego prawo – dodaje.
Taco nie zareagował na „diss” Tau’a, zrobił to natomiast Bedoes.
Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl
News
Fat Joe komentuje diss Young Bucka i mówi, że jego rywalowi brakuje gotówki
Wrócił stary konflikt.
Konflikt między Fat Joe a Young Buck znów na nagłówkach. Joe publicznie zakpił z nowego dissu Bucka i jego sytuacji finansowej, a ten odpowiedział.
Fat Joe postanowił dolać oliwy do ognia, komentując jeden z postów Young Bucka promujących diss „Cappucino”.
– Kupujcie ten numer, słyszałem, że jest w kiepskiej sytuacji – napisał Joe. Dorzucił też: – Nie powiedziałbym tego, gdyby to on nie zaczął.
Buck nie zostawił tego bez odpowiedzi. Wprost skontrował narrację rywala, podważając sens całej zaczepki.
– Jeśli ‘kiepsko’ znaczy posiadanie własnych masterów, wydawanie muzyki niezależnie, trzymanie się z dala od chaosu i odkładanie pieniędzy – to faktycznie, jest baaaardzo źle – odpisał. Na koniec podziękował słuchaczom za wsparcie i zachęcił do dalszego streamowania „Cappucino”.
Cała sprawa ma swoje źródło w niedawnej wypowiedzi Fat Joe. Raper wrócił tam do starego konfliktu z obozem G-Unit, twierdząc, że podczas jednego z festiwali jego ludzie mieli pobić Bucka po tym, jak ten „chciał coś ugrać” po koncercie. Joe mówił o tym bez ogródek, sugerując, że sprawa jest zamknięta i znana od lat.
Young Buck początkowo zareagował pół żartem, pół serio, publikując ironiczne posty. Na tym jednak się nie skończyło. Buck wypuścił pełnoprawny diss „Cappucino”.
Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl
News
Sarius mówi o „blokadzie”, którą ma, żeby odezwać się do Guziora
„To naprawdę siedzi mocno w mojej głowie”.
Czy Sarius i Guzior jeszcze kiedyś razem nagrają? Częstochowski raper ujawnił przed naszymi kamerami, że ma „blokadę”, żeby odezwać się do gracza z Wrocławia.
– Spoko byłoby nagrać z Guziorem. Znam się z nim z 8 lat, mieliśmy też przelot tutaj we Wrocku. I tak mówię: „może byśmy coś zrobili?” A z drugiej strony coś mnie blokuje: „a może on ma wyj*bane?” Jak nie zapytasz, to się nie dowiesz. To naprawdę siedzi mocno w mojej głowie – mówi w rozmowie z Oskarem Brzostowskim.
Cały wywiad z Sariusem ukaże się na naszych łamach jeszcze przed świętami.
Poniżej wideo:
Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl
-
News4 dni temuSokół wspomina czasy, gdy był bezdomny i koczował na Dworcu Centralnym
-
News2 dni temuTau nagrał diss „Wesołych Świąt” na Taco Hemingwaya
-
News3 dni temuYouTube dusi rap? Żabson z Wizem Khalifą nie przebili bańki, a w cieniu rośnie anonimowy LEAF
-
News3 dni temuTaco Hemingway w „Wydarzeniach” Polsatu
-
News1 dzień temuTaco Hemingway z 1. miejscem na świecie – historia dzieje się na naszych oczach
-
News23 godziny temuSokół pochwalił się sprzedażą swojej książki
-
News3 dni temuTaco Hemingway przejął listę TOP50 Polska: 7 milionów odsłuchów płyty w 24h
-
News1 dzień temuReakcja Bedoesa na diss Tau’a na Taco Hemingwaya