Sprawdź nas też tutaj

News

Jak działają muzyczne serwisy streamingowe?

Międzynarodowy projekt edukacyjny dla branży muzycznej.

Opublikowany

 

Spotify, Apple Music, YouTube i inne serwisy streamingowe wypierają płytę CD i zaczynają być głównym narzędziem odbioru muzyki. Nie idzie to jednak w parze z wiedzą na temat ich działania. Branża muzyczna, dla której streamingi są ważnym źródłem dochodów, zwraca uwagę na potrzebę wyjaśnienia zasad funkcjonowania serwisów muzycznych online. Polski dystrybutor cyfrowy Independent Digital razem z partnerami z Niemiec, Wielkiej Brytanii, Francji i Luksemburga postanowili odpowiedzieć na te potrzeby.

Independent Digital rozpoczął realizację projektu, który ma na celu podniesienie poziomu wiedzy o serwisach streamingowych wśród branży muzycznej i zwiększenie konkurencyjności europejskich muzyków. Projekt jest współfinansowany przez Program „Erasmus+“.

To pionierskie przedsięwzięcie badawczo-edukacyjne – mówi Yossarian Malewski z Independent Digital – Zależy nam na przygotowaniu narzędzi edukacyjnych, które pomogą twórcom w osiąganiu lepszych efektów promocyjnych i finansowych. W czasie, gdy artyści musieli niemal całkowicie zrezygnować z koncertowania (głównego źródła dochodów większości muzyków), poprawienie wyników finansowych w serwisach streamingowych może uratować wiele karier.

Wśród partnerów projektu są: The University of Westminster, Association Glukoz, Nagel-Heyer Records, HV.com International, Hip Hop Community i dr Patryk Gałuszka.

Badania i edukacja

W pierwszym etapie projektu „Poszukiwanie, czyli jak zdobywamy wiedzę o rynku” są zaplanowane badania sprawdzające poziom wiedzy na temat dystrybucji cyfrowej wśród muzyków, producentów, managerów oraz pracowników wytwórni muzycznych. Badania w formie anonimowych wywiadów i ankiet online będą prowadzone w Warszawie, Londynie, Berlinie i Paryżu. Ten etap potrwa do końca 2020 roku.

W kolejnym etapie „Tworzenie, czyli droga do celu” powstanie kompendium „Przewodnik po dystrybucji cyfrowej muzyki” oraz narzędzie do jego upowszechnienia – platforma e-learningowa. Wszystkie treści zostaną dostosowane zarówno do poziomu wiedzy, jak i obszarów działalności użytkowników.

Trzeci i ostatni etap to „Upowszechnienie, czyli dzielenie się efektami” przewiduje organizację kilku konferencji dla branży muzycznej i udostępnianie materiałów edukacyjnych na targach muzycznych, w mediach branżowych i na stronie projektu.

Rekrutacja do badań online

Trwa rekrutacja przedstawicieli branży muzycznej, którzy chcieliby wziąć udział w badaniu online. Do 31. sierpnia można zgłaszać się przez formularz dostępny pod adresem www.id-education.com/in. Uczestnicy jako pierwsi dostaną dostęp do podręcznika i platformy e-learningowej.

Kto stoi za projektem?

Independent Digital jest wiodącym niezależnym cyfrowym dystrybutorem muzycznym w Europie Środkowo-Wschodniej. Współpracuje z artystami i wytwórniami z Polski, USA, Francji, Niemiec, Włoch, Irlandii, , Ukrainy i innych krajów. Stworzyliśmy największą w Polsce sieć muzycznych kanałów w serwisie YouTube (multi-channel network), dostarczamy muzykę niezależnych artystów i wytwórni do wszystkich najważniejszych serwisów streamingowych i downloadowych na świecie. Independent Digital istnieje od 2002 roku, główna siedziba firmy mieści się w Warszawie, a pozostałe biura w Berlinie i Paryżu.

Główni partnerzy

The University of Westminster (Wielka Brytania)

Uniwersytet z blisko dwustuletnią tradycją reprezentuje w projekcie Sally-Anne Gross, która od trzydziestu lat związana jest z rynkiem muzycznym jako praktyk oraz wykładowca. Sally-Anne prowadzi m.in. zajęcia związane z managementem, rozwojem artystów, prawami autorskimi i własnością intelektualną. Jej działalność badawcza skupia się wokół takich zagadnień jak zdrowie psychiczne managerów i artystów.

Stowarzyszenie Glukoz (Francja)

Głównym celem organizacji jest promowanie i upowszechnianie kultury skupionej wokół muzyki elektronicznej. Stowarzyszenie zajmuje się m.in. bookingiem, produkcją muzyczną oraz promowaniem Dj-ów. Organizuje koncerty i eventy pod nazwą “Glukoz Open Air”.

HV.com International (Luksemburg)

Głównym obszarem działalności firmy jest synchronizacja muzyki z treściami wizualnymi.

Nagel Hayer Records (Niemcy)

Wytwórnia jazzowa z siedzibą w Hamburgu powstała 26 września 1992, w dniu urodzin George’a Gershwina, a jej misją jest wydawanie oraz promowanie współczesnego jazzu. Ogromne uznanie zyskała dzięki swojej pierwszej produkcji – sesji live z koncertu z muzyką Gershwina, w której udział wzięli m.in.: George Masso, Randy Sandke, Kenny Devern, czy Danny Moss. Na koncie wytwórni jest ponad 200 jazzowych wydawnictw.

Partnerzy wspierający

Hip Hop Community

Agencja 360, której działalność skupia się wokół promowania kultury hip hop. Oferta HHC obejmuje m.in.: kierownictwo artystyczne, zarządzanie projektami, komunikację digitalową i marketing.

Dr hab. Patryk Gałuszka

Nad jakością merytoryczną projektu czuwa dr hab. Patryk Gałuszka, analityk sektorów kreatywnych, profesor Wydziału Ekonomiczno-Socjologicznego na Uniwersytecie Łódzkim.


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

News

Max B po wyjściu zza krat wydał płytę. Goście: A$AP Rocky i French Montana

French Montana promuje jednocześnie wspólną płytę z raperem.

Opublikowany

 

max b

Max B wrócił na wolność 9 listopada, a teraz wypuszcza nowy album „Public Domain 7: The Purge (Patient Zero Deluxe)”. Na projekcie są m.in. A$AP Rocky i French Montana.

„Public Domain 7: The Purge” to kolejna odsłona serii „Public Domain” i pierwsze pełnowymiarowe wydawnictwo Maxa od wielu lat. Wersja „Patient Zero Deluxe” jest wypchana numerami i gośćmi – obok Rocky’ego i Frencha pojawiają się m.in. A Boogie Wit Da Hoodie, Lola Brooke, Red Cafe, a także pośmiertnie Chinx.

Nie ma tu tylko premierowego materiału. Max jedzie też na freestyle’u na znanych podkładach – bitach z „Pound Cake” (Drake i JAY-Z), „Get Ya Mind Right” (Jeezy) czy „Skills” (Gang Starr). To pokaz siły i przypomnienie, że „wavy” nie wyszedł z formy.

Jego poprzedni album „Negro Spirituals” wyszedł w 2021 r., kiedy Max jeszcze siedział. Raper spędził za kratami ok. 16 lat w związku ze sprawą z 2006 r. dotyczącą napadu, w którym zginął człowiek.

Po wyjściu z więzienia przywitał go French Montana, który wrzucił nagranie z ich spotkania i podpisał je: „Nie wymyślisz tego. Mój brat naprawdę wrócił do domu w moje urodziny. Alhamdulillah. Przeszedł to. Koniec z 'free you’.”

French pokazał też ujęcia ze studia i zapowiedział kolejny wspólny projekt z Maxem – „Coke Wave 3.5: NARCOS”, planowany na 9 stycznia 2026 r. Wcześniej wyszedł singiel „Make America Wavy Again”.


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

Czytaj dalej

News

Sentino, Avi i Kaz Bałagane zagrają na jednej scenie

Sentino wraca do koncertowania po 3-letniej przerwie.

Opublikowany

 

Przez

sentino avi kaz

Przyszły rok zweryfikuje plany Sentino odnośnie jego powrotu do koncertowania. Zapowiedziano już kilka koncertów z udziałem rapera, ale niczego nie możemy być pewni.

Autor serii albumów „Zabójstwo liryczne” przyzwyczaił nas do odwoływania koncertów w ostatniej chwili i podawania absurdalnych wymówek. W 2022 roku tuż przed występem w Krakowie nagrał film, w którym mówi, że jest 80 km od klubu, ale musi wracać do Warszawy, „bo pies ugryzł matkę w dłoń”.

Jak będzie tym razem czas zweryfikuje, bo kolejne wydarzenia z udziałem Sentino są promowane w sieci. Po styczniowych występach w klubach Energy 2000, raper ma się pojawić w Strefie 57 w Przytkowicach. Na scenie mają być obecni tego dnia również Kaz Bałagane i Avi. Kolejni raperzy mają zostać ogłoszeni wkrótce.


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

Czytaj dalej

News

Waco pokazał imponującą formę. Mógłby podbić freak-fighty?

Producent mocno przypakował.

Opublikowany

 

waco

Waco odsunął się medialnie na bok w ostatnich miesiącach, czym zawiedzeni są fani bezkompromisowych wywiadów. Jednak wiemy na pewno, że w tym czasie nie zasypywał on gruszek w popiele pod względem formy i pochwalił się efektami na Instagramie.

Waco przyzwyczaił, że nie bierze jeńców, gdy wraca wspomnieniami do starych czasów. Legendarny producent słynie z niespotykanej na scenie szczerości, przez co zyskał sympatię wielu słuchaczy, znużonych ciągłym strzelaniem w powietrze reprezentantów środowiska rapowego. Można zakładać w ciemno, że gdyby tylko chciał, pionier mógłby ujawnić jeszcze wiele ciekawych historii, zwłaszcza z czasu początków istnienia Prosto.

Predyspozycje charakteru Waco, potęgowane tym, że jego potencjał twórczy jest znacznie większy niż pieniądze, które zarobił na muzyce, są łakomym kąskiem dla wszystkich, którzy dają mu medialny głos. Właśnie przekonaliśmy się też, że talent producencki idzie w parze z jego formą fizyczną. Widać, że Waco nie przespał ostatnich kilkunastu miesięcy, więc czy miałby jeszcze szansę zwojować freaki? – Dawaj do Fame MMA, roz***dol kilku na raz – czytamy jeden z komentarzy pod postem. Pytanie, czy multiinstrumentalista podjąłby się wyzwania, gdyby padła propozycja walki?

@waco_producer NIE SAMĄ MUZYKĄ CZŁOWIEK ŻYJE #sport #box #gym #waco #trening ♬ Smooth Strut (Syn) – Ah2


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

Czytaj dalej

News

Słoń i Sheller byli źli, że ludzie wpisywali sobie na FB, że uczęszczają do „WSRH”

„Nagle się okazało, że słucha nas sporo przysłowiowych czternastolatek”.

Opublikowany

 

wsrh słoń sheller

Akronim WSRH nie miał być żadnym „ruchem masowym”, a skończył jako żart, który realnie rozlał się po Polsce. W pewnym momencie setki osób miały na Facebooku wpisane, że „uczęszczają” do Wyższej Szkoły Robienia Hałasu. Słoń i Shellerini nie byli z tego zadowoleni.

Obecnie to zjawisko jest już dużo mniej popularne, ale był taki moment, że mnóstwo osób miało wpisane na FB: „Uczęszczał do: Wyższa Szkoła Robienia Hałasu”.

– Jak zdaliśmy sobie sprawę z tego, co się dzieje, to początkowo byliśmy z Shellerinim bardzo niezadowoleni. Po czasie zrozumiałem jednak, że tak jest ze wszystkim. Dla przykładu: otwiera się nowy klub. Klub jest niszowy i przychodzi do niego sto osób, które są z towarzystwa. Nie wpada tam nikt przypadkowy. Po czym bywalcy klubu zaczynają mówić o nowym miejscu swoim znajomym, przekonując, że grają tam najlepsi DJ-e i w ogóle jest super; klub nie musi wydać złamanego grosza na reklamę. Nagle się okazuje, że po dwóch miesiącach ze stu osób zrobiło się tysiąc, a po roku – trzy tysiące. To, co było alternatywne, staje się totalnym mainstreamem, a ci, co pamiętają początki klubu, narzekają: „Kiedyś było zaj*biście, a teraz wszyscy tu walą – mówił Słoń w rozmowie z Jackiem Balińskim w książce „To nie jest hip-hop. Rozmowy IV”.

WSRH przeszło dokładnie tę samą drogę: od podziemnego hasła, które rozumieli wtajemniczeni, do brandu kojarzonego szerzej niż samo środowisko, z którego wyszli. Nagle okazało się, że słuchają ich też osoby kompletnie spoza tej bańki.

– Byliśmy hardcore’owymi raperami z podziemia, aż nagle się okazało, że słucha nas sporo przysłowiowych czternastolatek, które w dodatku kupują nasze ciuchy, a ci, co mieli w tych bluzach chodzić, mówili, że nie chcą się z tym identyfikować. I… w sumie mnie to nie dziwi. Jak wychodziły najbardziej znane płyty Mobb Deepów, byłem chory na ten zespół; nie mogłem go słuchać, bo wszyscy słuchali Mobb Deepów. Płytę „Hell On Earth” pierwszy raz przesłuchałem w 2010 roku. Nie ściemniam. Historia zatoczyła koło”.

WSRH stało się przykładem tej samej historii, którą rap przerabiał już setki razy – tylko tu wyszło to szczególnie wyraźnie, bo mem z „uczęszczaniem” do fikcyjnej uczelni był u ludzi w profilach jak twarz pomazana markerem po dobrym melanżu.


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

Czytaj dalej

News

Hirek Wrona o Tau i jego dissie na Taco: „Argumenty rodem z piaskownicy”

Dziennikarzowi nie podoba się zachowanie kieleckiego rapera.

Opublikowany

 

Przez

Hirek Wrona w koszulce Stoprocent

Tau skrytykował Taco Hemingwaya, że jego nowa płyta jest zbyt mroczna i negatywna. Legendarny dziennikarz muzyczny Hirek Wrona nie podziela opinii kieleckiego gracza.

Hirek Wrona uważa, że Tau niepotrzebnie nagrał numer uderzający w Wąsacza i według niego mogło chodzić tylko o podbicie sobie popualrności.

– Pojawił się Tau i jego diss na Taco Hemingway. Zrobiło mi się smutno, że tak zdolny raper i producent jak Piotrek (Tau) sięgnął po argumenty rodem z piaskownicy, chyba tylko po to by podbić sobie klikalność… Trudno byłoby Taco zrozumieć kieleckie klimaty i nawijać o nich ponieważ tam nie mieszka i nie zna ich. Tak jak trudno jest zrozumieć Tau klimaty warszawskich osiedli, klubów i ogólnie stolicy ponieważ w WWA bywa, a nie stacjonuje na stałe. Każdy człowiek ma swoją drogę. Niekiedy łatwiejszą, innym razem jest na niej więcej zakrętów. Trzeba jednak z nadzieją patrzeć przed siebie, a nie wylewać publicznie żalu o coś tam. Siłę człowiek buduje na pokorze wobec innych i pracy z innymi. Tau ma swoich słuchaczy – Taco swoich. Nie zmusimy wilka do weganizmu. Nie ruszajmy natury. Niech sobie rozkwita i płynie własnym nurtem. Nie rozumiem po co powstał ten utwór. Choć ogólnie wiadomo, że „śpiewać każdy może, raz lepiej raz gorzej”. Nie sądzę by Taco Hemingway zareagował na tę pieśń – napisał dziennikarz.


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

Czytaj dalej

Popularne

Copyright © Łukasz Kazek dla GlamRap.pl 2011-2025.
(Ta strona może używać Cookies, przeglądanie jej to zgoda na ich używanie.)

error: