News
Jak zachowują się słuchacze muzyki? Raport od IFPI
Czego słuchają Polacy, z jakich urządzeń i ile godzin tygodniowo?
Międzynarodowa Federacja Przemysłu Fonograficznego (IFPI), reprezentująca światowy przemysł muzyczny, opublikowała raport pt. „Music Listening 2019”, który zawiera analizę zachowań i preferencji konsumentów w wieku 16-64 lat na 21 najważniejszych rynkach muzycznych na świecie, w tym w Polsce.
Główne wnioski raportu
- Coraz więcej czasu spędzamy na słuchaniu muzyki. Respondenci słuchają muzyki średnio 18 godzin tygodniowo. To więcej niż w roku ubiegłym, gdy średnia wynosiła 17,8 godziny. Odpowiada to 2,6 godziny słuchania muzyki dziennie lub wysłuchaniu 52 trzyminutowych utworów w ciągu dnia. W Polsce słuchamy muzyki średnio 21,8 godziny tygodniowo.
- Większość badanych (54%) uznaje się za „osoby kochające muzykę” lub osoby będące „fanatykami muzyki”. Wśród 16-24-latków odsetek ten rośnie do 63%. W Polsce jest to odpowiednio 53 % i 61%.
- Starsze grupy wiekowe coraz częściej korzystają z serwisów streamingowych audio. Serwisy te cieszą się popularnością na całym świecie, a w ostatnim miesiącu korzystało z nich 64% wszystkich respondentów – jest to wzrost o około 7% w stosunku do roku 2018. Najwyższy wskaźnik wzrostu zaangażowania dotyczy osób w wieku 35-64 lat: 54% tej grupy korzystało z serwisu streamingowego audio w ostatnim miesiącu (wzrost o 8% w stosunku do 2018 r.). W Polsce z serwisów streamingowych audio w ostatnim miesiącu skorzystało 52 % badanych, a w grupie wiekowej 35-64 – 42 %.
- Korzystanie z muzyki z naruszeniem prawa pozostaje wyzwaniem dla muzycznego ekosystemu. 27% badanych korzystało z nielegalnych sposobów słuchania lub pozyskiwania muzyki w minionym miesiącu, a 23% korzystało z nielegalnych usług zgrywania strumieni – wiodącej formy muzycznego piractwa. Wśród respondentów z Polski te wyniki wynoszą odpowiednio 36 % i 29%.
– Tegoroczny raport przedstawia ekscytującą historię coraz większego zaangażowania fanów w odbiór muzyki. W czasie, gdy wiele mediów walczy o ich uwagę, nie tylko decydują się spędzać więcej czasu na słuchaniu muzyki i angażowaniu się w nią, ale robią to w coraz bardziej różnorodny sposób.Trwałe partnerstwo między wytwórniami fonograficznymi a artystami stanowi podstawę, na której zbudowany jest ten rozwijający się, ekscytujący świat pasjonatów muzyki. Wytwórnie współpracują ze swoimi artystami, aby pomóc im dotrzeć do fanów na całym świecie. Raport podkreśla również, że dostępność muzyki za pomocą nielicencjonowanych metod lub naruszanie praw autorskich pozostaje realnym zagrożeniem dla ekosystemu muzycznego. Praktyki takie jak zgrywanie strumieni są nadal powszechne i nic nie przynoszą tym, którzy tworzą i inwestują w muzykę. Nadal prowadzimy działania na całym świecie, aby rozwiązać ten problem. – mówi Frances Moore, dyrektor generalny IFPI.
Polski rynek muzyczny
Z raportu wynika, że Polacy słuchają średnio 21,8 godziny muzyki tygodniowo. Ponad 40% z nas robi to za pośrednictwem radia. Kolejne medium w kolejności to Youtube (22%), a na trzecim miejscu znalazły się płyty przez nas kupione (10%). Polska jest krajem, w którym słuchanie radia deklaruje największa liczba badanych.
W ostatnim miesiącu 52% konsumentów słuchało muzyki korzystając z serwisu streamingowego, a 86% z nas zadeklarowało, że wykorzystywało do tego serwis Youtube.
Ulubione gatunki muzyczne Polaków
Z raportu dowiadujemy się także, czego najczęściej słuchają nasi rodacy. Na pierwszym miejscu mamy Pop (66,3%), później Rock (59%), Dance (36,6%), Disco-polo (32,8%), Muzykę filmową (27,9%) i dopiero na piątym miejscu Hip-hop/Rap (27,2%). Stawkę zamyka Metal z 19%.
Metodologia badania
IFPI w kwietniu i maju 2019 r. przeprowadziła globalne badanie, którego celem było poznanie zachowań i preferencji konsumentów w zakresie korzystania z muzyki w licencjonowanych i nielicencjonowanych serwisach muzycznych.
Badanie zostało zrealizowane na demograficznie reprezentatywnej próbie użytkowników Internetu w grupie wiekowej 16-64 lat w następujących krajach: Argentyna, Australia, Brazylia, Kanada, Francja, Niemcy, Włochy, Japonia, Meksyk, Holandia, Nowa Zelandia, Polska, Rosja, Republika Południowej Afryki, Korea Południowa, Hiszpania, Szwecja, Wielka Brytania i Stany Zjednoczone. Badaniem zostały objęte również rynki w Chinach i Indiach, ale wyniki badania w tych dwóch krajach nie zostały uwzględnione w danych „globalnych” raportu. Badane terytoria stanowiły 92,6% przychodów światowego rynku nagrań muzycznych w 2018 r.
W sumie w badaniu uczestniczyło 34 tys. użytkowników Internetu, przy uwzględnieniu większej liczby użytkowników na większych rynkach. Ogólnokrajowe reprezentatywne próby kwotowe pomiędzy 1 tys. a 3 tys. respondentów zostały ustalone zgodnie z wielkością populacji internetowej i strukturą demograficzną, według najnowszych danych ze spisu ludności na każdym terytorium. Dzięki temu w danych uzyskano standardowy poziom błędu +/- 3%, przy poziomie zaufania sięgającym 95%. Projekt, konstrukcja i analiza wyników badania zostały opracowane przez IFPI. Badanie wśród respondentów zostało przeprowadzone przez AudienceNet.
Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl
News
Macias: „Seppuku Extended”, trasa i nowy klip
„Co jest z wami koty, zawsze spadam na cztery banknoty”.
Macias podczas poniedziałkowej Rap 20 Radia Eska zapowiedział premierę rozszerzonej wersji swojego hitowego krążka, pierwsze daty swojej solowej trasy koncertowej oraz teledysk do singla “Zaczepki” z Szamzem, który znalazł się na albumie “Seppuku”.
Macias wydaje Seppuku Extended
Przypomnijmy, że krążek zadebiutował na szczycie notowania OLiS, stając się najchętniej kupowaną płytą w Polsce. “Seppuku Extended” prócz utworów z wersji standardowej zawiera 8 niepublikowanych do tej pory numerów, zupełnie nową okładkę i poligrafię, w tym – mini-komiks wchodzący w skład bookletu.
Specjalny drop merchu
Razem z premierą “Seppuku Extended” wystartował także dodatkowy drop specjalnego merchu. Dwa nowe wzory w limitowanym nakładzie i atrakcyjnych pakietach można nabyć już teraz na stronie www.0081.co. Warto wspomnieć, że wszyscy zainteresowani kolejnymi szczegółami projektu wciąż mogą zostawić tam swój e-mail, by być osobiście przez Maciasa poinformowanym o kolejnych nowościach – zanim dowiedzą się o nich inni.
Seppuku Tour
To jednak nie jedyne ogłoszenia – razem ze startem przedsprzedaży “Seppuku Extended”, ruszyła sprzedaż biletów na solową trasę Maciasa. Seppuku Tour obejmie Łódź (8.02, Scenografia), Katowice (21.02, P23), Wrocław (22.03, Transformator), Poznań (7.03, Próżność), Gdańsk (8.03, Parlament) i Warszawę (15.03, Oczki). Bilety dostępne są na stronie www.seppukutour.pl
Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl
News
Patokalipsa o Edziu: „Wyr***any na pieniądze przez bezdomnych na syropie”
Edzio został oszukany przez gangsta raperów.
Patokalipsa bezlitośnie podsumowuje przygody Edzia w Stanach. Polski raper przyznał się, że został oszukany przez gangsterów, z którymi chciał nagrać numer.
Jak oszukali Edzia
Polski raper chciał nagrać numer z gangsta raperami ze Stanów, do których kontakt otrzymał od znajomego. W social mediach flexowali się oni hajsem, autami i biżuterią, ale w rzeczywistości byli spłukani. Edzio musiał ich nakarmić i zapłacić za studio, w którym nic ostatecznie nie nagrali, bo jego nowi koledzy poszli w syropowy melanż i zasnęli.
Patokalipsa komentuje
Patokalipsa nigdy nie oszczędzała Edzia i nie inaczej jest w tym przypadku.
– Edzio nagrał film i nagle z pierwszego Polaka na O’Blocku stał się kolejnym leszczem wyr***anym na pieniądze przez trzech bezdomnych na syropie. I to niby z nich jest beka – napisał krakowski skład.
Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl
News
Koziołek zaatakował Zbuka na konferencji Fame’u
Tymczasem Koro wysunął do Zbuka poważne oskarżenia.
Na poniedziałkowej konferencji Fame 23 doszło do kolejnych spięć na linii Koziołek – Zbuku. Freestyle’owiec zaatakował rapera fizycznie.
Na pierwszym panelu konferencji pojawiło się trzech raperów, a atmosfera była gorąca. Koro zarzucił Zbukowi, że ten miał parę lat wcześniej grozić komuś spaleniem domu. Raper z Prudnika stanowczo temu zaprzeczył. Chwilę później odpalił się Koziołek, który w pewnym momencie zaczął Zbuka kopać i oblał go wodą. Ten zapowiedział, że wyjaśni to sobie z freestyle’owcem poza kamerami.
Fame 23 odbędzie się 7 grudnia w łódzkiej Atlas Arenie. Zbuku zmierzy się z Koro, a Koziołek z Sequento.
Poniżej wideo:
Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl
Sentino szykuje się do wydania w tym miesiącu albumu „BNP” z Truemanem. Poznaliśmy tracklistę krążka, na której dwóch gości to całkiem spore zaskoczenie.
Na albumie zabrakło Malika Montany, więc wszyscy fani, którzy czekają na powórt tego duetu muszą uzbroić się w cierpliwość. W otwierającym płytę „Trudno tak” pojawił się natomiast Alberto. To pierwsze duże zaskoczenie. Kolejnym jest obecność na krążku Viki Gabor, którą usłyszymy w utworze „Co z nami będzie”.
Album „Business Never Personal będzie miał premierę 13 grudnia. Tydzień wcześniej usłyszymy singiel z Viki Gabor, a dzień przed premierą albumu numer z Alberto.
Sentino & Trueman „BNP” – tracklista
- Trudno tak (intro) ft. Alberto
- Saudi
- Criminal Mind
- Co z nami będzie ft. Viki Gabor
- Telefonik
- Scamp
- Stambuł
- Lavash Freestyle ft. Koneser
- Brabus Remix
- Damelo
- XXXXX
- Nóż we krwi
- Brabus OG
- Italiano Vero
- Kardashian
Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl
News
Nypel odpowiada Okekelowi całym kawałkiem!
Były zawodnik SBM Label mówi o „udawanych konfliktach”.
Spin off beefu Szarana z Okekelem to numer Nypla, który został zaczepiony i postanowił w odpowiedzi nagrać cały numer.
Okekel zaczepia Nypla
Okekel w dissie na Szarana zaczepił w kawałku „Pozdrowienia od Eryka” Nypla takimi wersami:
„Trochę się wk***iłem Szaran, a dla mnie to samo życie. Ale to wziąłem na bary, nie płacze w necie jak Nypel”.
To nawiązanie do ostatnich wydarzeń w życiu Nypla, który opuścił SBM w burzliwym nastroju, a także trafił do szpitala psychiatrycznego.
Nypel do Okekela: „Nigdy więcej nie wywołuj mojej ksywy”
Były zawodnik SBM-u w reakcji na zaczepkę wypuścił numer „Nigdy więcej nie wywołuj mojej ksywy”. Jak mówi w numerze to nie diss, tylko jego reakcja i nie chce się on mieszać w „udawane konflikty”.
Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl
Dzisiaj rano informowaliśmy, że norweski raper, który współpracował z Malikiem Montaną został zatrzymany. Szef GM2L zareagował na aresztowanie Papasjappa.
– Free Pappasjappa – napisał na Instastories Malik Montana, publikując fragment tekstu z numeru „LDS”, w którym pojawił się zatrzymany raper oraz reprezentanci GM2L: Alberto i Kazior.
Papasjappa został zatrzymany za przestępstwa narkotykowe, uszkodzenie ciała oraz napaść na policjanta. Służby podają, że to przestępca międzynarodowy, za którym wydano list gończy. Obecnie czeka na ekstradycję.
Norweski raper pojawił się ponadto w dwóch numerach Malika „Nigdy więcej” i „St. Tropez”, które zasiliły płytę „Adwokat Diabła”.
Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl
-
News1 dzień temu
Słuchacze nie poznali legendy lat 90-tych, która zrobiła zdjęcie z Sokołem
-
News3 dni temu
Marysia Starosta: „Sokół powiedział, że to może być gwóźdź do jego artystycznej kariery”
-
News1 dzień temu
Edzio oszukany przez gangsta raperów z Chicago
-
teledysk5 dni temu
Zuziula jest jak Young Leosia i Bambi – mało treści, ładne opakowanie
-
News1 dzień temu
Norweski raper aresztowany w Polsce. Współpracował z Malikiem i Alberto
-
News2 dni temu
Fagata i Young Leosia razem nagrały, ale ich numer może się nigdy nie ukazać
-
News22 godziny temu
Sentino ujawnił gości. Dwie ksywki to spore zaskoczenie
-
News5 dni temu
Hades i Diox zniknęli ze sceny przez „gówniarskie wojenki”?