News
KULFON ODSZEDŁ Z DIXON37. NIE BĘDZIE GO NA PŁYCIE

Kulfon opuścił szeregi zespołu Dixon37.
Raper pracuje obecnie nad własnym projektem. Jego wszystkie wokale na nową płytę Dixon37 zostały usunięte. Poniżej oficjalne oświadczenia.
Dixon37:
– Gdy naście lat temu zaczynaliśmy przygodę z hip-hopową sceną nawet przez chwilę nie marzyliśmy, że nasze kawałki będą dawały ludziom w Polsce i za granicą tyle radości i powodów do przemyśleń typu „nie jestem sam” czy „też tak miałem, mam a może mieć dopiero będę”. Nikt wtedy nie myślał o niczym innym, liczyła się Ekipa, Muzyka i na ostatnim miejscu pieniądze. Zarabiane w sposób różnoraki jak na „dzieciaki z bloków” przystało. Jeśli ktoś kiedykolwiek mieszał w tej kolejności i przedkładał je ponad Ekipę zegnał się z Nią bardzo szybko. Zostało nas stosunkowo niewielu, wszyscy uważaliśmy, że to dobrze bo ziarna od plew należy oddzielać. Nikt nie jest idealny i każdy ma coś na sumieniu – po to są przyjaciele by przy sobie trwać, ale do czasu…Pewnych zachowań nie można tolerować i wciąż przymykać na nie oko. Jakże łatwo jest tylko wymagać, tylko brać i czerpać korzyści ze wspólnej sprawy a później opluwać ją dla swych korzyści… A przypomnę, że DIXON37 to nie żadne raperki pozerki tylko Ekipa z krwi i kości, wielu z nas nie nagrywa rapu a jest Jej integralną częścią bez której by Jej po prostu nie było…
Niestety żyjemy w czasach pędzącej i wszechobecnej globalizacji i jak pomyślimy, że musimy pisać „oświadczenie na facebooku” (kurwa jak żałośnie to brzmi) na temat ludzi, których kiedyś nazywaliśmy Przyjaciółmi robi nam się po prostu niedobrze. Kulfon, bo o nim tu mowa od samego początku idzie w swoja stronę – nie ma już nic wspólnego z Ekipą DIXON37 prócz wspomnień, które dla własnych egoistycznych pobudek postanowił przekreślić. To jego wybór i mimo wielu rozmów na ten temat bo walczyliśmy o to by był z nami pokazał nam plecy i ile jest dla niego warte kilkanaście lat „przyjaźni”. W skrócie Kulfon nie jest już z nami. Brać, brać, brać nie dając nic w zamian? Niestety! Nie tutaj i nie z nami. Pozdrawiamy słuchaczy, sami będąc w szoku ze musimy tą sprawę załatwiać w ten sposób…Braci Się Nie Traci – w bogactwie czy w biedzie DIXON37 OZNZ !!! Płyta się przez to nie opóźni – już robione są ostatnie szlify i wyjdzie na pewno w tym roku.
Kulfon:
– Gdy kilkanaście lat temu zaczynałem przygodę hip-hopową na pamiętnym koncercie nawet przez chwile nie przechodziło mi przez myśl, że muzyka ma tak ogromną siłę. W miarę upływu czasu, a raczej poprzez kolejne nagrania, czy też liczne spotkania z ludźmi uświadomiłem sobie, że coraz więcej osób, które spotykam na swojej drodze – żyje i postrzega świat podobnie do mnie. Muzyka od zawsze łączyła ludzi jak też wyznaczała pewne granice.
„Czysta zajawka – ponad podziałami”
Urodziłem się w 1985r. i prawie połowę swojego życia spędzałem „z muzyką” lub też poświęcałem jej znaczna większość wolnego czasu. Nie zmieniłem gustu muzycznego do dzisiaj, mimo tak licznych rozbieżności na scenie czy też wśród odbiorców. Miałem możliwość nagrywania z ludźmi, którzy są w moim mniemaniu ikonami i mój dorobek muzyczny na ich tle jest znikomy – za co dziękuje. Pracuje obecnie nad projektem z osobą której personalia nie są zupełnie istotne na ten moment (jest ostatnią osobą która chce upublicznić swój wizerunek czy robić szum wokół swojej osoby). Mój muzyczny lot na całe życie – trwa. Wiele życiowych etapów za mną i wiele przede mną. Zapracowałem na to aby zrealizować marzenia z z dzieciństwa i każdemu życzę możliwości samorealizacji.
„…a jeśli mam się zmienić to tylko na lepsze”
Ustalenia wewnątrz ekipowe są moją/Naszą prywatną sprawą i nie powinny być eksponowane publicznie w takiej formie w jakiej zaistniały gdyż znamy się od lat i odbyliśmy stosowną rozmowę z której wypłynęły jednoznaczne wnioski. Nie interesuje mnie wirtualne zdanie osób które nigdy nie miały sposobności poznać mnie osobiście. Odpowiadać za swoje czyny przyszło każdemu kto żyje świadomie bądź też nie świadomie. Łatwiej ocenić człowieka, gdy działania tejże osoby są ogólnodostępne. Krytyka dotykała mnie nie raz, nie raz sam też krytykowałem – doceniam konstruktywną krytykę którą broni przyziemna argumentacja. Moje wszystkie zapisane wokale na płytę DIXON37 „OZNZ” zostały usunięte co jest faktem. Jest mi przykro ze względu na brak porozumienia przy rozmować.
Dixon37 – zespół pochodzący z dwóch warszawskich dzielnic: Ursynów i Mokotów. Początki grupy datowane są na rok 1999.7 kwietnia 2008 roku zespół (Saful, Kafar, Michrus, Kulfon i Rest) wydał swój pierwszy album „Lot na całe życie”. Na debiutanckim albumie znalazło się wielu gości: Hemp Gru, Pjus, TZWM, Zgrzyt, Pono, Dżambodżet, Wigor, Miodu (Jamal) i Włodi.
przesłał: SynUlicy
Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

News
Bonus RPK odwołał koncert, bo klub należy do funkcjonariusza CBŚP
„Kłóci się z moimi wartościami”.

W piątek Bonus RPK miał zagrać koncert w klubie „Długi Weekend” w Białej Podlaskiej. Kilka godzin przed występem doszło do jego odwołania.
– Siemanko Ludzie! Z przykrością informuję, że dzisiejszy koncert w Białej Podlaskiej musimy odwołać! Przyczynę stanowią powody osobiste. Koncert w klubie Długi Weekend kłóci się z moimi wartościami oraz przekazem, jaki serwuję Wam ze sceny. KMWTW. Wszystkich, którzy czekali na mój koncert, z góry przepraszam! Na pewno się spotkamy w innym klubie i w innym terminie. Jestem w trakcie ustalania szczegółów – poinformował raper.
Jak dowiedział się serwis GlamRap.pl, klub należy do byłego funkcjonariusza CBŚP. To dlatego BGU postanowił odwołać występ.


Charakterny i uliczny Dawid Obserwator zaczął robić disco-polo. Co o tym sądzi jego kolega ze sceny Kafar Dixon37? Nie jest z tego zadowolony, ale też poniekąd usprawiedliwia kolegę.
Bajorson i Dawid Obserwator wydali disco-polowy numer, który okazał się strzałem w dziesiątkę i wielkim hitem. Po trzech tygodniach ma 5 mln wyświetleń na Youtube.
– Mega mi żal, że Dawid poszedł w tę stronę, ale musimy pamiętać o jednym. Mało który raper został tak zgnojony i zajechany przez publikę i media jak on. Po prostu miał dosyć. Ciężko mi się z tym pogodzić, bo np. w „Moi ludzie” miał pancze, które ja propsowałem – mówi Kafar w rozmowie z Mateuszem Kaniowskim.
– Zdziwili mnie. To nie moja bajka. Serce mnie boli, bo robiliśmy zupełnie inny rap i o co innego walczyliśmy – dodaje.
News
Zaskakujący DJ SET Tymka w Mediolanie. Tak było na Milan Design Week 2025
Tymek m.in. zaśpiewał na lotnisku Chopina.

Za nami jedno z największych wydarzeń poświęconych sztuce użytkowej! Kilka dni temu razem z Tymkiem i Bartoszem Pniewskim (HighBart) odwiedziliśmy Milan Desing Week 2025. W ciągu zaledwie kilku godzin Tymek zdążył wystąpić, aż dwukrotnie!
Tegoroczna odsłona mediolańskiego wydarzenia o światowej renomie, pod hasłem „Connected Worlds” skupiona była wokół fuzji technologii, natury i kultury w projektowaniu. Wśród niezliczonej ilości wystaw i instalacji przeważały te mówiące o zrównoważonym rozwoju, nieoczywistych połączeniach czy sztucznej inteligencji która coraz śmielej wkracza w świat designu.
Dzięki ogromnej różnorodności Milan Design Week stał się również świetną platformą dla marek, które w swoich projektach stawiają na kreatywność i aspirują do eksperymentów na pograniczu wielu dziedzin kultury. Jedną z nich jest marka Ploom, której strefę udało nam się odwiedzić w towarzystwie gospodarzy projektu “Unique. IRL by Ploom”.

Jedyny taki występ! Tymek zaśpiewał na lotnisku Chopina
W skład wspomnianego kolektywu wchodzą: Bartosz Pniewski znany w sieci, jako HighBart, stylistka Małgorzata Mordarska oraz jedna z najciekawszych postaci polskiej sceny muzycznej – Tymek.
Ten ostatni zaskoczył nas jeszcze przed odlotem. Tymek ustawił się obok stojącego na jednym z terminali lotniska fortepianu i zaprezentował kilka utworów ze swojego repertuaru. Nagranie z tego wydarzenia mogliście zobaczyć na profilu CGM na Instagramie.

Tymek: szanuję artystów, którzy mają stworzony cały koncept swoich projektów
Udział Tymka w wydarzeniu nakręconym przez markę Ploom był o tyle wyjątkowy, że jako jeden z zaledwie sześciu twórców z całego świata zaprezentował swoją wizję i projekt elementu urządzenia z kategorii produktów użytkowych – panelu Ploom.
Jego oficjalna premiera odbyła się w pawilonie marki pod nazwą CONNECTED SENSATIONS, w którym na własne oczy mogliśmy przekonać się jak sztuka cyfrowa łączy się z efektami wideo i niezwykłym designem.

„Sam jako odbiorca najbardziej szanuję artystów, którzy mają stworzony cały koncept swoich projektów” – mówił Tymek w naszej rozmowie. „Fani z pewnością nie chcieliby dostawać nowej muzyki od artysty, który robi ją na siłę” – dodał w materiale, który możecie obejrzeć na naszych kanałach w SM.
Tymek uświetnił również wieczór w Mediolanie. W pawilonie Connected Sensations by Ploom zagrał ponad godzinny DJ set, w którym po raz kolejny dał popis swojej kreatywności.
Mediolan inspiracją dla HighBarta
W designerskim pawilonie marki pojawił się również Bartosz Pniewski znany szerzej, jako HighBart.
Podczas pobytu w Mediolanie wystartował z ankietą uliczną i sprawdzał co inspiruje ludzi w modzie. „Jestem gościem, który inspiruje się wszystkim, co tylko możliwe, a przede wszystkim podróżami i obcymi kulturami” – mówił podczas naszej rozmowy. „Jaram się, jak ludzie patrzą na mnie jak na dziwaka” — dodał.

Na Popkillerach była obecna także Kotolga, która pokazała się po gali w towarzystwie Szpaka. TikTokera ma na koncie kilka numerów. Czy następny będzie z szefem Gugu?
Kotolga to viralowa twórczyni z TikToka, a jej wizerunek jest bardzo charakterystyczny. Ma długie, czarne włosy, czapkę z uszami i oczy podkreślone mocnym makijażem. Do sieci trafiły już jej dwa single „Jara mnie to” oraz „Finalndia”. Jakiś czas temu influencerka zapowiedziała współpracę z Young Leosią.
Tymczasem po gali Popkillerów Kotolga pozowała do zdjęć ze Szpakiem, który zdobył dwie statuetki. Kotolga również trzyma nagrodę w ręku, ale nie była nawet nominowana w żadnej kategorii, więc należy ona do kogoś innego.


Autentyczność, emocje i ogromna presja – tego mogą spodziewać się widzowie Nowego Rozdania: Rhythm + Flow Polska, pierwszego polskiego sezonu globalnego formatu Netflixa. Oficjalny zwiastun właśnie ujrzał światło dzienne i jasno pokazuje, że stawka jest wysoka, a uczestnicy – głodni sukcesu.
Trójka jurorów – DZIARMA, Bedoes 2115 i Sokół – przemierzyła Polskę wzdłuż i wszerz, by odnaleźć przyszłe gwiazdy sceny rapowej. Od lokalnych castingów po wielki finał, uczestnicy mierzą się z wymagającymi wyzwaniami – cypherami, bitwami, produkcją teledysków, duetami z topowymi artystami i wreszcie – tworzeniem finałowego hitu z czołowymi polskimi producentami. Zobacz kto wytrzyma presję, kto zachwyci jurorów i kto naprawdę zasługuje na miejsce na szczycie. Ten program to nie tylko muzyka – to marzenia, determinacja i walka o wszystko.
„W programie szukałem osoby, która ma ten błysk w oku, który miałem jak byłem 14–15-latkiem i zaczynałem robić muzę. Ten błysk i prawda to rzeczy, których nie może stworzyć wytwórnia – to się po prostu ma. Bardzo chciałbym, aby Nowe Rozdanie: Rhythm + Flow Polska przyniósł spotlight na uczestników, którzy się w nim pojawili. Chciałbym zobaczyć jak ci ludzie, którzy na co dzień są taksówkarzami czy pracują w gastro robią po prostu karierę, bo na to zasługują” – mówi Bedoes 2115.

DZIARMA dodaje: „Jestem na maksa podekscytowana premierą. Moim zdaniem ten program bardzo namiesza. Mamy tu nowych artystów ze świeżym spojrzeniem na muzykę, świetnych songwriterów i ludzi z twardą dupą, bo nie każdy odważyłby się na takie wyzwanie. Oni są jak czołgi – jak udało im się przetrwać ten program, to są gotowi na wszystko”.
„Nagrywając program byłem pod wrażeniem prawdziwych emocji, które udzieliły się nie tylko w oczywisty sposób uczestnikom, ale też nam, jurorom. Kilku uczestników, okazało się naprawdę kreatywnych i bardzo zdolnych, więc misję uważam za udaną” – przyznaje Sokół.
Program podzielony jest na trzy części:
14 maja – premiera czterech pierwszych odcinków: castingi regionalne, casting w Warszawie oraz cyphery.
21 maja – premiera trzech odcinków: bitwy, teledyski i duety z topowymi polskimi artystami.
28 maja – Wielki Finał, w którym trójka finalistów stanie do walki o główną nagrodę – 500 000 zł i szansę na realny start w branży. Bez kontraktów. Bez kompromisów.
O programie Nowe Rozdanie: Rhythm + Flow Polska
DZIARMA, Bedoes 2115 i Sokół wyruszają w ogólnopolską podróż, by wyłonić następną wielką gwiazdę polskiego rapu. Po przejściu przez serię wymagających castingów, młodzi wykonawcy zmierzą się w bitwach rapowych, pisaniu własnych kawałków oraz produkcji klipów. Na końcu tej drogi czeka na nich przełomowa nagroda – 500 000 złotych.
-
News4 dni temu
Wujek o sprzedaży książek na ulicy: „Dowiedziałem się, że to totalny upadek”
-
News5 dni temu
Jongmenowi anulowali paszport. Chcą ściągnąć rapera z Dubaju
-
News2 dni temu
Szpaku odbiera Popkillera za Young Multiego i mówi o Fagacie
-
News1 dzień temu
Kafara boli serce jak widzi, co robi jego kolega ze sceny
-
News23 godziny temu
Bonus RPK odwołał koncert, bo klub należy do funkcjonariusza CBŚP
-
News4 dni temu
O.S.T.R. nie odwoła swojego festiwalu mimo żałoby narodowej
-
News4 dni temu
Mata ujawnił, dlaczego McDonald’s się od niego odciął
-
News3 dni temu
Mata chce iść do wojska