Sprawdź nas też tutaj

News

Matheo wytyka Żabsonowi brak umiejętności. Ten mu odpowiada

Raper nie potrafi używać auto-tune’a?

Opublikowany

 

Matheo
Matheo

Podczas niedawnej wizyty Żabsona w programie Kuby Wojewódzkiego, gospodarz zapytał go o nadużywanie auto-tune’a. Raper przyznał, że robi to z pełną świadomością i to nie dlatego, że nie daje rady wokalnie. – Inny jest auto-tune dla wokalistki popowej, która chce ukryć niedoskonałości swojego wokalu, ja serfuję na tym, gram tym auto-tunem (..) Każdy może śpiewać na autot-une, ale nie każdy stworzy swój styl – tłumaczył raper.

Fragment programu z Żabsonem o auto-tune.

Do tej wypowiedzi Żabsona nawiązał w jednym z postów na FB Matheo. Krytykuje on rapera, że należy do grupy osób, która kopiuje wszystko z zachodu i używa auto-tune’a mimo braku umiejętności. – Muszę rozwiać parę mitów związanych z autotunem, bo widzę, że jak zwykle w tym kraju następuje przeinaczanie faktów dla swoich potrzeb. Po pierwsze, owszem autotune może być traktowany jako instrument, ale jak to z każdym instrumentem, żeby go używać, trzeba coś tam umieć na nim grać. Po drugie, polscy raperzy budujący większą część utworu w oparciu o ten „instrument” zwyczajnie nie potrafią go używać, rżną bezmyślnie wszystkie patenty od gwiazd z zachodu, zapominając jednocześnie o dość istotnym szczególe, że ich idole de facto potrafią śpiewać. Po trzecie, reasumując powyższe uwagi i odnosząc się bezpośrednio. Niestety, nikt z Was nie ma wystarczających podstaw do mówienia o oryginalności w tej materii, bo nie macie do tego potrzebnych skilsów, bądź jesteście za mało sprytni, zaczynając chociażby od tego, że wszyscy stosujecie tylko skalę molową w utworach. Sprawdźcie sobie kameralne koncerty króla tuna T-Paina, dowiedzcie się o tym z Sway, czy nawet Eminem, który nie używa tuna uczęszczają na lekcje śpiewu itd. itp. nie wspominając, że Cher która zapoczątkowała użycie mocnej korekcji wokali była zawodową wokalistką – napisał Matheo.

Producent związany ze Stoprocent nie chce jednak, żeby jego wypowiedź wybrzmiała zbyt kontrowersyjnie, więc postanowił dać raperom kilka cennych uwag, żeby ich auto-tune zabrzmiał oryginalnie i dobrze. – Jeśli nie umiecie śpiewać, to postarajcie się chociaż zbliżyć do pożądanej melodii (nie stracicie przy tym ukochanego efektu robota) po czym przy użyciu melodyjny czy tego typu wtyki popodciągać poszczególne słowa gdyż tune, nawet wykręcony na maksa źle czasem łapie. Zaufajcie mi zabrzmi to wtedy o wiele lepiej. Po drugie nie trzeba zawsze go wykręcać do końca, pamiętajcie też żeby dobrze wybrać charakterystykę swojego wokalu a nie jechać z automatu o tonacji nie wspominając. Skale i tak zawsze macie molową więc nie wybierajcie chromatycznej chyba , że chcecie być oryginalnym to możecie np spróbować innych skal: greckiej albo chociażby durowej może coś ciekawego i innego się wydarzy. Po trzecie jeśli tak bardzo inwestujecie w siebie i w swoja muzykę to zainwestujcie w lekcje śpiewu. Nie ma w tym nic uwłaczającego, najtrudniejsze jest jedynie to, że trzeba się trochę przy tym poświęcić i być konsekwentnym, przy okazji dowiedzieć się o paru swoich słabościach, ale przecież dla chcącego nic trudnego – wyjaśnia Matheo.

Żabson odpowiada

Pod postem Matheo pojawiła się odpowiedź Żabsona, którą raper dodał z prywatnego konta. – Mateusz, przecież się znamy mógłbyś napisać, że to do mnie, a nie próbujesz pozostać dyplomatyczny.  Tyle lat na karku, a nie potrafisz bezpośrednio napisać, tylko się ukrywasz za jakimiś ogólnikami  – napisał raper. Matheo odpowiedział na to: – Przecież napisałem pod postem, że się odnoszę do programu Kuby z twoim udziałem, a dyplomacja stąd, żebyś nie poczuł się urażony od razu, i żeby coś konstruktywnego z tego wyniknęło. Żabson stwierdził, że producent dopisał to dopiero po jego poście, na co Matheo odpowiedział: – I w tym momencie faktycznie wyszła różnica wieku miedzy nami. Daj spokój ziom. Rób swoje najlepiej jak potrafisz – zakończył dyskusję producent.


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

 

News

Zaskakujący DJ SET Tymka w Mediolanie. Tak było na Milan Design Week 2025

Tymek m.in. zaśpiewał na lotnisku Chopina.

Opublikowany

 

Przez

tymek

Za nami jedno z największych wydarzeń poświęconych sztuce użytkowej! Kilka dni temu razem z Tymkiem i Bartoszem Pniewskim (HighBart) odwiedziliśmy Milan Desing Week 2025. W ciągu zaledwie kilku godzin Tymek zdążył wystąpić, aż dwukrotnie!

Tegoroczna odsłona mediolańskiego wydarzenia o światowej renomie, pod hasłem „Connected Worlds” skupiona była wokół fuzji technologii, natury i kultury w projektowaniu. Wśród niezliczonej ilości wystaw i instalacji przeważały te mówiące o zrównoważonym rozwoju, nieoczywistych połączeniach czy sztucznej inteligencji która coraz śmielej wkracza w świat designu.

Dzięki ogromnej różnorodności Milan Design Week stał się również świetną platformą dla marek, które w swoich projektach stawiają na kreatywność i aspirują do eksperymentów na pograniczu wielu dziedzin kultury. Jedną z nich jest marka Ploom, której strefę udało nam się odwiedzić w towarzystwie gospodarzy projektu “Unique. IRL by Ploom”.

Jedyny taki występ! Tymek zaśpiewał na lotnisku Chopina

W skład wspomnianego kolektywu wchodzą: Bartosz Pniewski znany w sieci, jako HighBart, stylistka Małgorzata Mordarska oraz jedna z najciekawszych postaci polskiej sceny muzycznej – Tymek.

Ten ostatni zaskoczył nas jeszcze przed odlotem. Tymek ustawił się obok stojącego na jednym z terminali lotniska fortepianu i zaprezentował kilka utworów ze swojego repertuaru. Nagranie z tego wydarzenia mogliście zobaczyć na profilu CGM na Instagramie.

Tymek: szanuję artystów, którzy mają stworzony cały koncept swoich projektów

Udział Tymka w wydarzeniu nakręconym przez markę Ploom był o tyle wyjątkowy, że jako jeden z zaledwie sześciu twórców z całego świata zaprezentował swoją wizję i projekt elementu urządzenia z kategorii produktów użytkowych – panelu Ploom.

Jego oficjalna premiera odbyła się w pawilonie marki pod nazwą CONNECTED SENSATIONS, w którym na własne oczy mogliśmy przekonać się jak sztuka cyfrowa łączy się z efektami wideo i niezwykłym designem.

„Sam jako odbiorca najbardziej szanuję artystów, którzy mają stworzony cały koncept swoich projektów” – mówił Tymek w naszej rozmowie. „Fani z pewnością nie chcieliby dostawać nowej muzyki od artysty, który robi ją na siłę” – dodał w materiale, który możecie obejrzeć na naszych kanałach w SM.

Tymek uświetnił również wieczór w Mediolanie. W pawilonie Connected Sensations by Ploom zagrał ponad godzinny DJ set, w którym po raz kolejny dał popis swojej kreatywności.

Mediolan inspiracją dla HighBarta

W designerskim pawilonie marki pojawił się również Bartosz Pniewski znany szerzej, jako HighBart.

Podczas pobytu w Mediolanie wystartował z ankietą uliczną i sprawdzał co inspiruje ludzi w modzie. „Jestem gościem, który inspiruje się wszystkim, co tylko możliwe, a przede wszystkim podróżami i obcymi kulturami” – mówił podczas naszej rozmowy. „Jaram się, jak ludzie patrzą na mnie jak na dziwaka” — dodał.

Czytaj dalej

News

Szpaku i Kotolga. Będzie współpraca?

TikTokerka jest sensacją Internetu.

Opublikowany

 

Przez

szpaku kotolga
fot. korciabujak

Na Popkillerach była obecna także Kotolga, która pokazała się po gali w towarzystwie Szpaka. TikTokera ma na koncie kilka numerów. Czy następny będzie z szefem Gugu?

Kotolga to viralowa twórczyni z TikToka, a jej wizerunek jest bardzo charakterystyczny. Ma długie, czarne włosy, czapkę z uszami i oczy podkreślone mocnym makijażem. Do sieci trafiły już jej dwa single „Jara mnie to” oraz „Finalndia”. Jakiś czas temu influencerka zapowiedziała współpracę z Young Leosią.

Tymczasem po gali Popkillerów Kotolga pozowała do zdjęć ze Szpakiem, który zdobył dwie statuetki. Kotolga również trzyma nagrodę w ręku, ale nie była nawet nominowana w żadnej kategorii, więc należy ona do kogoś innego.

Szpaku i Kotolga

Czytaj dalej

News

Dziarma, Bedoes 2115, Sokół i gra o pół miliona zł

Zwiastun nowego rapowego show.

Opublikowany

 

Przez

Autentyczność, emocje i ogromna presja – tego mogą spodziewać się widzowie Nowego Rozdania: Rhythm + Flow Polska, pierwszego polskiego sezonu globalnego formatu Netflixa. Oficjalny zwiastun właśnie ujrzał światło dzienne i jasno pokazuje, że stawka jest wysoka, a uczestnicy – głodni sukcesu.

Trójka jurorów – DZIARMA, Bedoes 2115 i Sokół – przemierzyła Polskę wzdłuż i wszerz, by odnaleźć przyszłe gwiazdy sceny rapowej. Od lokalnych castingów po wielki finał, uczestnicy mierzą się z wymagającymi wyzwaniami – cypherami, bitwami, produkcją teledysków, duetami z topowymi artystami i wreszcie – tworzeniem finałowego hitu z czołowymi polskimi producentami. Zobacz kto wytrzyma presję, kto zachwyci jurorów i kto naprawdę zasługuje na miejsce na szczycie. Ten program to nie tylko muzyka – to marzenia, determinacja i walka o wszystko.

„W programie szukałem osoby, która ma ten błysk w oku, który miałem jak byłem 14–15-latkiem i zaczynałem robić muzę. Ten błysk i prawda to rzeczy, których nie może stworzyć wytwórnia – to się po prostu ma. Bardzo chciałbym, aby Nowe Rozdanie: Rhythm + Flow Polska przyniósł spotlight na uczestników, którzy się w nim pojawili. Chciałbym zobaczyć jak ci ludzie, którzy na co dzień są taksówkarzami czy pracują w gastro robią po prostu karierę, bo na to zasługują” – mówi Bedoes 2115.

Nowe Rozdanie: Rhythm + Flow Polska
Oficjalny plakat

DZIARMA dodaje: „Jestem na maksa podekscytowana premierą. Moim zdaniem ten program bardzo namiesza. Mamy tu nowych artystów ze świeżym spojrzeniem na muzykę, świetnych songwriterów i ludzi z twardą dupą, bo nie każdy odważyłby się na takie wyzwanie. Oni są jak czołgi – jak udało im się przetrwać ten program, to są gotowi na wszystko”.

„Nagrywając program byłem pod wrażeniem prawdziwych emocji, które udzieliły się nie tylko w oczywisty sposób uczestnikom, ale też nam, jurorom. Kilku uczestników, okazało się naprawdę kreatywnych i bardzo zdolnych, więc misję uważam za udaną” – przyznaje Sokół.

Program podzielony jest na trzy części:

14 maja – premiera czterech pierwszych odcinków: castingi regionalne, casting w Warszawie oraz cyphery.
21 maja – premiera trzech odcinków: bitwy, teledyski i duety z topowymi polskimi artystami.
28 maja – Wielki Finał, w którym trójka finalistów stanie do walki o główną nagrodę – 500 000 zł i szansę na realny start w branży. Bez kontraktów. Bez kompromisów.

O programie Nowe Rozdanie: Rhythm + Flow Polska

DZIARMA, Bedoes 2115 i Sokół wyruszają w ogólnopolską podróż, by wyłonić następną wielką gwiazdę polskiego rapu. Po przejściu przez serię wymagających castingów, młodzi wykonawcy zmierzą się w bitwach rapowych, pisaniu własnych kawałków oraz produkcji klipów. Na końcu tej drogi czeka na nich przełomowa nagroda – 500 000 złotych.

Czytaj dalej

News

Wiz Khalifa ma poglądy jak jeden z polskich raperów: „Ziemia jest płaska”

Raper ma też wątpliwości, co do eksploracji kosmosu.

Opublikowany

 

Przez

wiz khalifa płaska ziemia

Akash, który od kilku lat stara się nas przekonać, że Ziemia jest płaska, znalazł popleczników wśród największych gwiazd rapu ze Stanów. Wiz Khalifa ma bardzo podobne poglądy do polskiego rapera.

Wiz Khalifa o płaskiej Ziemi

W podcaście Joe Buddena i Melyssy Ford, Wiz Khalifa został zapytany, czy według niego Ziemia jest okrągła. – Powiedziałbym, że nie – odparł.

Raper postanowił to wyjaśnić na przykładzie.

– Kiedy podróżuję, patrząc na trasy, jakie obieramy, i jak to wygląda, nie da się podróżować w górę i w dół. Po prostu lecisz na wprost. To jedyny powód, dla którego tak myślę – stwierdził.

Raper nie wierzy w podróże kosmiczne

Jakby tego było mało, Wiz podważa podróże kosmiczne. – W ogóle nie wierzę w eksplorację kosmosu. Nie wierzę, że badają kosmos tak intensywnie, jak twierdzą, że to robią – uważa.

Okładka z okrągłą Ziemią

Warto odnotować, że raper jest w trakcie promocji nowej płyty „Kush + Orange Juice 2”. Na okładce krążka widzimy okrągłą Ziemię. Trudno wytłumaczyć, jak ma się to do poglądów rapera, bo zachodzi tu pewna nieścisłość.

Czytaj dalej

News

Co z wielkim koncertem KęKę w Radomiu? Mamy komunikat

Andrzej Duda ogłosił w tym dniu żałobę narodową.

Opublikowany

 

Przez

keke
fot. @kamil_strudzinski

Podobnie jak 120 Rap Fest Ostrego, tak i koncert KęKę odbędzie się planowo – mimo ogłoszonej żałoby narodowej przez Andrzeja Dudę.

W piątek i sobotę odbędą się dwa koncerty KęKę w ramach „Wszystkolecia”. To największe solowe koncerty rapera w karierze. W związku z żałoba narodową 26 kwietnia, nie było wiadomo czy drugi z koncertów się odbędzie. Agencja Bashesh wydała przed chwilą oficjalny komunikat w tej sprawie:

„Na wstępie pięknie dziękujemy za zrozumienie i cierpliwość w oczekiwaniu na komunikat dotyczący sobotniego wydarzenia. Musieliśmy to dobrze przemyśleć i skonsultować. Z uwagi na brak możliwości przeniesienia imprezy wydarzenie odbędzie się planowo. Rozumiemy jednak, że każdy podchodzi do żałoby indywidualnie dlatego osoby, które zdecydują się zrezygnować z udziału mogą zwrócić bilety w miejscu ich zakupu. Prosimy jednak aby informacja została przekazana do 25 kwietnia do godziny 12:00. Po tym czasie zwrot nie będzie możliwy”.

Także na ten moment nie mamy potwierdzonej żadnej informacji, żeby jakikolwiek koncert rapowy został odwołany w związku z żałobą po papieżu Franciszku. Dodajmy, że oba koncerty KęKę mają status sold out.

Czytaj dalej

Popularne

Copyright © Łukasz Kazek dla GlamRap.pl 2011-2025.
(Ta strona może używać Cookies, przeglądanie jej to zgoda na ich używanie.)

error: