News
Metro Boomin prezentuje soundtrack do „Spider-Mana”
„Metro Boomin to prawdziwy wizjoner”.
Film „Spider-Man: Poprzez uniwersum” nareszcie wchodzi do kin. Premierze towarzyszy oficjalny soundtrack, który jest już dostępny na platformach streamingowych.
Metro Boomin nie tylko wyprodukował utwory z albumu, ale i zgromadził na nim wielu muzycznych superbohaterów. Wśród nich znaleźli się m.in. Future, 21 Savage, Offset, Coi Leray, Don Toliver, Lil Uzi Vert oraz A$AP Rocky. Przez ostatni tydzień artysta ujawniał kolejne informacje o soundtracku publikując inspirowane „Spider-Manem” ilustracje.
Tracklista
- Annihiliate (Spider-Man: Across the Spider-Verse) (Metro Boomin & Swae Lee, Lil Wayne, Offset)
- Am I Dreaming (Metro Boomin & A$AP Rocky, Roisee)
- All The Way Live (Spider-Man: Across the Spider-Verse) (Metro Boomin & Future, Lil Uzi Vert)
- Danger (Spider) (Offset & JID)
- Hummingbird (Metro Boomin & James Blake)
- Calling (Spider-Man: Across the Spider-Verse) (Metro Boomin & Swae Lee, NAV, feat. A Boogie Wit da Hoodie)
- Silk & Cologne (Spider-Verse Remix) (EI8HT & Offset)
- Link Up (Spider-Verse Remix) Spider-Man: Across the Spider-Verse (Metro Boomin & Don Toliver, Wizkid feat. BEAM & Toian)
- Self Love (Spider-Man: Across the Spider-Verse (Metro Boomin & Coi Leray)
- Home (Metro Boomin & Don Toliver, Lil Uzi Vert)
- Nonviolent Communication (Metro Boomin & James Blake, A$AP Rocky, 21 Savage)
- Givin’ Up (Not The One) (Don Toliver & 21 Savage, 2 Chainz)
- Nas Morales (Metro Boomin & Nas)
Choć to dopiero pierwszy soundtrack w karierze Metro, artysta od dawna jest fanem filmowych i komiksowych suberbohaterów. Prezes ds. muzyki w Sony Pictures, Spring Aspers, komentuje: – Koncepcja kolejnej części przygód Milesa wymagała współczesnego i znaczącego kulturowo współpracownika. Metro Boomin był idealnym kandydatem.
Dana Sano z Film & TV Republic Records podkreśla: – Metro Boomin to prawdziwy wizjoner, który wciąż podnosi poprzeczkę. Z dziką pasją stworzył integralną ścieżkę do filmu „Spider-Man: Poprzez multiwersum”.
Dzieło Metro Boomin do „Spider-Man: Poprzez multiwersum” to następstwo soundtracku do „Spider Man Uniwersum” z 2018 roku. Album uplasował się na 2. miejscu listy Billboard 200, pokrył się podwójną platyną oraz przekroczył 10 mld odtworzeń – nie udało się to żadnej innej ścieżce dźwiękowej w tamtym roku. To właśnie z tego albumu pochodzi najczęściej nagradzany singiel wszech czasów, 17-krotnie platynowy „Sunflower (Spider-Man: Into the Spider-Verse)” autorstwa Post Malone i Swae Lee.
Miles Morales powraca – z Brooklynu trafia do multiwersum. Razem z Gwen Stacy spotykają innych Spider-Manów, którzy mają za zadanie ochronę świata przed zagrożeniami. Kiedy bohaterowie spierają się o to, jak poradzić sobie z nowymi niebezpieczeństwami, Miles musi na nowo zdefiniować, co znaczy być bohaterem i jak ocalić ludzi, których kocha.
Metro Boomin od 2013 roku definiuje nie tylko brzmienie, ale i kierunek hip-hopu. Nominowany do nagrody Grammy producent, DJ i artysta może pochwalić się diamentowymi certyfikatami i dziesiątkami przebojów. Jego dyskografia obejmuje „Jumpman” Drake’a i Future, „Bad and Boujee” Migosa z Lil Uzi Vert, „Congratulations” Post Malone z Quavo, „Mask Off” Future, „Bounce Back” Big Seana i wiele, wiele innych hitów.
Metro Boomin był współproducentem przeboju #1 The Weeknd, „Heartless”; stworzył także trzy inne utwory z albumu „After Hours” (2020). Po drodze połączył również siły z 21 Savage na przebojowym „Savage Mode” (2016) i jego następcy z 2020 roku, „SAVAGE MODE II”, który osiągnął szczyt listy Billboard Top 200, zdobył złoto i zakończył rok plasując się na wielu listach najlepszych wydawnictw. Inne uznane współprace to „Double or Nothing” z Big Seanem czy „Without Warning” z Offset i 21 Savage, z których oba wbiły się do pierwszej dziesiątki listy Top 200.
W 2018 roku Metro Boomin wydał pełnowymiarowy solowy debiut „Not All Heroes Wear Capes”. „The Wall Street Journal” słusznie zauważył, że jest „producentem rapu kształtującym muzykę popularną”. Jak na wszechstronnego artystę przystało, Metro Boomin założył także własną wytwórnię płytową, Boominati Worldwide we współpracy z Republic Records. Dwukrotnie otrzymał tytuł Producenta roku na BET Hip-Hop Awards, a na BMI R&B/Hip-Hop Awards przez cztery lata z rzędu – w tej kategorii może konkurować tylko z Kanye Westem.
W 2022 roku jego drugi album „HEROES & VILLAINS” zdobył szczyt list Billboard 200, Top Rap Albums i Top R&B/Hip-Hop Albums. Płyta już w pierwszym tygodniu od debiutu cieszyła się większym sukcesem niż jej poprzednicy. Zdobyła do tej pory ponad 2 miliardy streamów, a sam Metro Boomin spędził 10 tygodni na listach Billboard Hot 100 i Billboard Global 200. „Creepin” znalazł się na 3. miejscu, a „Superhero (Heroes & Villains)” z Future i Chrisem Brownem wspięły się na 8. miejsce – ten drugi niedawno pokrył się platyną w USA.
Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl
News
Ekipa Bedoesa 2115 tylko z dwóch płyt osiągnęła przychód ponad 10 mln zł
Wielki sukces rodziny 2115.
Dwa krążki z obozu 2115 osiągnęły w tym tygodniu status diamentowych płyt. Żeby tego dokonać należy sprzedać muzykę na kwotę ponad 10 mln zł.
Diamentem pokrył się krążek Bedoesa „Kwiat Polskiej Młodzieży” oraz album White 2115 „Rockstar”. Każdy z krążków sprzedał się w 150 tys. nakładzie. W związku z tym, że od kilku lat ZPAV stosuje kryterium dochodowe w przypadku streamingu, wiemy, że żeby dostać diamentową płytę musi ona osiągnąć przychód 5 250 000 zł. Po podwojeniu tej sumy wychodzi nam kwota 10 500 000 zł.
Nie zapominajmy, że przychód to nie dochód (kwota na rękę). Od tej sumy należy odliczyć koszty produkcji albumu i podatki.
W przypadku Łajciora to pierwsza diamentowa płyta za album. Natomiast Borys ma już na koncie podobne wyróżnienie za krążek „Opowieści z Doliny Smoków”.


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl
News
21 Savage prawie jak Bedoes: wezwał Young Thuga i Gunnę do pogodzenia
„Ogarnijcie to gówno, przecież się kochacie”.
Podobnie jak przed laty Bedoes chciał pogodzić Young Multiego i Oliwkę Brazil słynnym wpisem „pogódźcie się, bo nie ma sensu żeby młodzi, utalentowani ludzie się kłócili” – tak teraz 21 Savage w identycznym tonie chce pogodzić Young Thuga i Gunnę.
21 Savage zwrócił się do obu raperów we wpisie na X:
– Ogarnijcie to gówno, przecież się kochacie. Dobrze wiedziałeś, że Gunna nie był żadnym gangsterem (…) Wiesz, że on nie chciał zostawić cię samego na pastwę losu. Pieprzyć ulice – nie dostaliśmy z niej nic poza traumą.

Kilka dni wcześniej Savage w programie Perspektives with Bank tłumaczył, że jego zdaniem droga do zakończenia konfliktu istnieje, ale pierwszy krok powinien wykonać Gunna.
W obronie Gunny wielokrotnie wypowiadał się jego adwokat Steve Sadow. Prawnik stanowczo zaprzecza zarzutom o współpracę z prokuraturą.
– Gunna NIE współpracował i NIE zrobił ani NIE powiedział niczego, co mogłoby zaszkodzić sprawie Thuga”- napisał na X.
Sam Gunna również wydał oświadczenie, w którym podkreślił, że nigdy nie składał zeznań, nie współpracował z organami ścigania, nie zgodził się zeznawać w sądzie ani nie miał być świadkiem w sprawie YSL RICO.
Mimo apeli i deklaracji o wzajemnym szacunku, Young Thug pozostaje nieugięty. W podcaście It’s Up There jasno odciął się od pomysłu pojednania.
– Nie będę w stanie patrzeć na ciebie tak samo, bez względu na wszystko. Możemy razem zarobić bilion dolarów. I tak nie będę w stanie spojrzeć na ciebie tak, jak patrzyłem przed tym, jak trafiliśmy do więzienia.
Young Thug na razie postawił mur na drodze do pojednania.
Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl
News
Fu był w rozsypce po śmierci Pona. Wiemy, skąd przyszło wsparcie
„To był jeden z najcięższych okresów w moim życiu”.
Fusznik to raper, który przez wiele lat znajdował się blisko Pona zarówno artystycznie, jak i towarzysko. Reprezentant ZIP Składu wyjawił, że przedwczesne odejście kompana okazało się jednym z najtrudniejszych doświadczeń w jego życiu.
Fu i Pono przecinali się na majku przez prawie 30 lat. Jeszcze dłużej trwała ich znajomość, która rozpoczęła się w drugiej połowie lat 90-tych, czego efektem były m.in. projekty na składance RRX i Volta, a chwilę później „Chleb powszedni”. Apogeum współpracy stanowił projekt Zipery, która z perspektywy czasu broni się chyba najlepiej w ich wspólnym dorobku artystycznym.
Ogromna ilość czasu, przez jaki raperzy wspólnie tworzyli, czy też razem spędzili, siłą rzeczy musiała się przełożyć na traumatyczną porcję przeżyć związanych z odejściem Pona. Szczerze przyznał to Fusznik, który przekazał fanom, jak wyglądał u niego ten bolesny okres. Fu wyjawił, że szczególną rolę odegrało dla niego wsparcie bliskich, a zwłaszcza żony i braci z ZIP Składu, którym podziękował za pomoc w dojściu do równowagi psychicznej.
– Psychika powoli się uspokaja… To był jeden z najcięższych okresów w moim życiu. Po śmierci Pona byłem w rozsypce, a moja rodzina musiała wiele ze mną znieść. Z całego serca dziękuję mojej żonie – była przy mnie w każdej chwili, nie odwróciła się ani na moment. Dziękuję całej mojej rodzinie za cierpliwość, wsparcie i miłość. Nie zawiodłem się na was. Dziękuję też ekipie ZIP – byliście ze mną, kiedy było najtrudniej. Kocham was wszystkich – napisał.

Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl
News
Ero JWP zrobił tag na okładkę płyty Polskiej Wersji. „Powrót do korzeni hip-hopu”
Jano i Hinol tłumaczą, że nie gonią za trendami.
Polska Wersja wraca z czwartą płytą „PW4EVER”. Jano i Hinol ujawnili genezę tytułu i okładki wydawnictwa, do której rękę przyłożył Ero JWP.
Front nadchodzącego albumu duetu możemy uznać za „klasyczny i mocno hip-hopowy” i jak się okazuje, taki był zamysł. Oto komentarz Polskiej Wersji:
– Oto okładka naszej nadchodzącej płyty zatytułowanej „PW4EVER”. Zarówno sam tytuł, jak i oprawa graficzna mają szczególne znaczenie – są nośnikiem idei i wartości, które od lat nam towarzyszą.
W pierwszej kolejności dziękujemy Ero JWP, autorowi tytułowego taga. Front okładki to powrót do korzeni hip-hopu – do jego pierwotnego języka, opartego na bezkompromisowości, szczerości i wierności źródłom, z których wszystko się wywodzi. Chcemy, żeby autentyczność towarzyszyła naszej muzyce na zawsze.
Ta okładka nie jest próbą gonienia za chwilową modą ani powielaniem zachodnich schematów, tak często spotykanych na polskiej scenie. Jest wyrazem sprzeciwu wobec ulotnych trendów i manifestem wierności temu, co nieprzemijające. Jej przekaz tkwi w prostocie, chcemy abyście to rozumieli.
Sam tytuł „PW4EVER” – poza oczywistym odniesieniem do liczby „4”, symbolizującej naszą czwartą płytę – jest afirmacją trwałości. To zapis przekonania, że pewne zasady nie podlegają negocjacjom ani korektom. Są stałe, niezmienne i definiują nas zarówno jako muzyków, jak i jako ludzi. Te zasady będą z nami na zawsze.
Chcieliśmy, abyście zamawiając naszą płytę i stawiając ją na półce, mieli poczucie obcowania z przedmiotem, który wymyka się procesowi starzenia. Zależało nam na tym, by była to rzecz odporna na upływ lat – napisał duet.
Kilka dni temu ukazał się pierwszy singiel Polskiej Wersji z nowej płyty „W kontakcie” oraz ruszył preorder krążka.
Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl
News
Żurom zdissowany przez anonimowych raperów. Kazik Kartel wyjdzie do tego dissu do walki
Raperzy zmierzą się na przyszłorocznej gali.
Nadchodzącą walka Żuroma z Kazikiem Kartelem została podkręcona o diss anonimowych raperów, którzy nie chcą ujawnić swojej tożsamości.
Kilka dni temu powstały social media nowego tworu „Diss Records”, w których promowany jest kawałek „Żurom diss” nagrany przez kilku raperów. Chociaż wygląda to wszystko trochę jakby było wspomagane AI, „nowa wytwórnia” podkreśla, że „wszystko zostało napisane własnoręcznie bez pomocy sztucznej inteligencji”.
Diss na Żuroma w swoich mediach promuje oczywiście jeden z największych wrogów twórcy akcji „Stop Pomówieniom” – Kazik Kartel, którego chcieliśmy podpytać, kto stoi za tym numerem, ale ten był bardzo tajemniczy.
– Oni się jeszcze nie ujawnili, ale będę wychodził do ich dissu do walki z Żuromem – mówi w rozmowie z GlamRap.pl.
Żuromski cały czas zaczepia swojego rywala na Instagramie, nazywając go „Głupim Kaziem” i zapowiada, że podczas dzisiejszego programu „Zadyma” pokaże coś specjalnego.
Kazik Kartel i Żurom staną naprzeciwko siebie 10 stycznia na gali Prime 15.



Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl
-
News4 dni temuPeja do przewodniczącego Lewicy: „Czerwony nygusie”
-
News4 dni temuNas ujawnił, dlaczego Eminem odmówił mu zwrotki
-
News3 dni temuWaldemar Kasta dołączył do rosyjskiej federacji
-
News3 dni temuFu był w rozsypce po śmierci Pona. Wiemy, skąd przyszło wsparcie
-
News2 dni temuRumunia: Wiz Khalifa skazany na więzienie
-
News2 dni temuWaldemar Kasta zrezygnował z gali w Moskwie. „Przerwałem udział w wydarzeniu na żywo”
-
News1 dzień temuTaco Hemingway „Latarnie wszędzie dawno zgasły”- nowa pyta promowana na Narodowym
-
News3 dni temuSprzedał katalog za miliard dolarów, nie sprzedając go. The Weeknd ustawił nowy standard dla artystów