News
MTV VMA 2022 rozdane – lista zwycięzców
Nicki Minaj z honorową nagrodą za wkład w kulturę.

Ubiegłej nocy w Prudential Center w New Jersey odbyła się gala MTV Video Music Awards 2022. W rolę gospodarzy wcielili się LL Cool J, Nicki Minaj i Jack Harlow. Nie zabrakło również elektryzujących występów, na scenie pokazali się m.in. Eminem, Snoop Dogg, Lizzo, Blackpink, Marshmello, Måneskin i Bad Bunny, Red Hot Chilli Peppers i wspomniana Nicki Minaj.
Kto zgarnął statuetki za najlepsze teledyski roku? Triumfował Jack Harlow z czterema nagrodami. Tuż za nim uplasowali się Lil Nas X oraz Taylor Swift, którzy odebrali po trzy wyróżnienia. Nicki Minaj otrzymała honorową nagrodę za wkład w kulturę, Video Vanguard Award, a z kolei Global Icon Award powędrowała do rockowej grupy Red Hot Chili Peppers.
TELEDYSK ROKU, prezentowane przez Burger King®
- Doja Cat – „Woman” – Kemosabe Records / RCA Records
- Drake ft. Future & Young Thug – „Way 2 Sexy” – OVO/Republic
- Ed Sheeran – „Shivers” – Atlantic Records
- Harry Styles – „As It Was” – Columbia Records
- Lil Nas X, Jack Harlow – „INDUSTRY BABY” – Columbia Records
- Olivia Rodrigo – „brutal” – Geffen Records
- Taylor Swift – „All Too Well” (10 Minute Version) (Taylor’s Version) – Republic Records
ARTYST(K)A ROKU
- Bad Bunny – Rimas Entertainment
- Drake – OVO/Republic
- Ed Sheeran – Atlantic Records
- Harry Styles – Columbia Records
- Jack Harlow – Generation Now / Atlantic Records
- Lil Nas X – Columbia Records
- Lizzo – Atlantic Records
PIOSENKA ROKU
- Adele – „Easy on Me”
- Billie Eilish – „Happier Than Ever”
- Doja Cat – „Woman”
- Elton John & Dua Lipa – „Cold Heart (PNAU Remix)”
- Lizzo – „About Damn Time”
- The Kid Laroi & Justin Bieber – „Stay”
DEBIUT ROKU, prezentowane przez EXTRA® Gum
- Baby Keem – Columbia Records
- Dove Cameron – Disruptor Records / Columbia Records
- GAYLE – Atlantic Records / Arthouse Records
- Latto – Streamcut / RCA Records
- Måneskin – Arista Records
- SEVENTEEN – PLEDIS Entertainment/Geffen Records
PUSH PERFORMANCE ROKU
- wrzesień 2021: Griff – „One Night” – Warner Records
- październik 2021: Remi Wolf – „Sexy Villain” – Island Records
- listopad 2021: Nessa Barrett – „i hope ur miserable until ur dead” – Warner Records
- grudzień 2021: SEVENTEEN – „Rock With You” – PLEDIS Entertainment / Geffen Records
- styczeń 2021: Mae Muller – „Better Days” – Capitol Records UK
- luty 2022: GAYLE – „abcdefu” – Atlantic Records / Arthouse Records
- marzec 2022: Shenseea – „R U That” – Rich Immigrants / Interscope Records
- kwiecień 2022: Omar Apollo – „Tamagotchi” – Warner Records
- maj 2022: Wet Leg – „Chaise Longue” – Domino Recording Company
- czerwiec 2022: Muni Long – „Baby Boo” – Supergiant Records LLC / Def Jam Recording
- lipiec 2022: Doechii – „Persuasive” – Top Dog Entertainment / Capitol Records
NAJLEPSZA WSPÓŁPRACA
- Drake ft. Future & Young Thug – „Way 2 Sexy” – OVO/Republic
- Elton John & Dua Lipa – „Cold Heart (PNAU Remix)” – EMI / Interscope Records
- Lil Nas X, Jack Harlow – „INDUSTRY BABY” – Columbia Records
- Megan Thee Stallion & Dua Lipa – „Sweetest Pie” – 300 Entertainment
- Post Malone & The Weeknd – „One Right Now” – Mercury Records / Republic Records
- ROSALÍA ft. The Weeknd – „LA FAMA” – Columbia Records
- The Kid LAROI & Justin Bieber – „STAY” – Columbia Records
NAJLEPSZY TELEDYSK POPOWY
- Billie Eilish – „Happier Than Ever” – Darkroom / Interscope Records
- Doja Cat – „Woman” – Kemosabe Records / RCA Records
- Ed Sheeran – „Shivers” – Atlantic Records
- Harry Styles – „As It Was” – Columbia Records
- Lizzo – „About Damn Time” – Atlantic Records
- Olivia Rodrigo – „traitor” – Geffen Records
NAJLEPSZY TELEDYSK HIP-HOPOWY
- Eminem & Snoop Dogg – „From The D 2 The LBC” – Shady / Aftermath / Interscope Records
- Future ft. Drake, Tems – „WAIT FOR U” – Freebandz / Epic Records
- Kendrick Lamar – „N95” – pgLang / Top Dawg Entertainment / Aftermath / Interscope Records
- Latto – „Big Energy” – Streamcut / RCA Records
- Nicki Minaj ft. Lil Baby – „Do We Have A Problem?” – Young Money / Cash Money / Republic Records
- Pusha T – „Diet Coke” – G.O.O.D. Music / Def Jam
NAJLEPSZY TELEDYSK ROCKOWY
- Foo Fighters – „Love Dies Young” – RCA Records
- Jack White – „Taking Me Back” – Third Man Records
- Muse – „Won’t Stand Down” – Warner Records
- Red Hot Chili Peppers – „Black Summer” – Warner Records
- Shinedown – „Planet Zero” – Elektra Music Group
- Three Days Grace – „So Called Life” – RCA Records
NAJLEPSZY TELEDYSK ALTERNATYWNY
- Avril Lavigne ft. blackbear – „Love It When You Hate Me” – Elektra Music Group / DTA Records
- Imagine Dragons x JID – „Enemy” – KIDinaKORNER / Interscope Records
- Machine Gun Kelly ft. WILLOW – „emo girl” – Bad Boy / Interscope Records
- Måneskin – „I WANNA BE YOUR SLAVE” – Arista Records
- Panic! At The Disco – „Viva Las Vengeance” – Fueled By Ramen / Elektra Music Group
- Twenty One Pilots – „Saturday” – Fueled By Ramen / Elektra Music Group
- WILLOW, Avril Lavigne ft. Travis Barker – „G R O W” – MSFTSMusic / Roc Nation Records
NAJLEPSZY TELEDYSK LATINO
- Anitta – „Envolver” – Warner Records
- Bad Bunny – „Tití Me Preguntó” – Rimas Entertainment
- Becky G X KAROL G – „MAMIII” – Kemosabe Records / Sony Music Latin / RCA Records
- Daddy Yankee – „REMIX” – Republic Records
- Farruko – „Pepas” – Sony Music US Latin
- J Balvin & Skrillex – „In Da Getto” – Sueños Globales, LLC /Universal Music Latino / Asylum Records UK
NAJLEPSZY TELEDYSK R&B
- Alicia Keys – „City of Gods (Part II)” – AKW
- Chlöe – „Have Mercy” – Parkwood Entertainment / Columbia Records
- H.E.R. – „For Anyone” – RCA Records
- Normani ft. Cardi B – „Wild Side” – Keep Cool/RCA Records
- Summer Walker, SZA & Cardi B – „No Love (Extended Version)” – LVRN / Interscope Records
- The Weeknd – „Out Of Time” – XO / Republic Records
NAJLEPSZY TELEDYSK K-POP
- BTS – „Yet To Come (The Most Beautiful Moment)” – BIGHIT Music / Geffen Records
- ITZY – „LOCO” – JYP Entertainment
- LISA – „LALISA” – YG Entertainment / Interscope Records
- SEVENTEEN – „HOT” – PLEDIS Entertainment/Geffen Records
- Stray Kids – „MANIAC” – JYP Entertainment
- TWICE – „The Feels” – JYP Entertainment
VIDEO FOR GOOD – NAJLEPSZY TELEDYSK ZE SPOŁECZNYM PRZEKAZEM
- Kendrick Lamar – „The Heart Part 5” – pgLang / Top Dawg Entertainment / Aftermath / Interscope Records
- Latto – „P*ssy” – Streamcut / RCA Records
- Lizzo – „About Damn Time” – Atlantic Records
- Rina Sawayama – „This Hell” – Dirty Hit
- Stromae – ”Fils de joie” – Mosaert Label / The Darkroom / Interscope Records
NAJLEPSZY WYSTĘP W METAVERSE
- BLACKPINK The Virtual | PUBG – YG Entertainment / Interscope Records
- BTS | Minecraft – BIGHIT Music / Geffen Records
- Charli XCX | Roblox – Atlantic Records
- Justin Bieber – An Interactive Virtual Experience | Wave – Def Jam
- Rift Tour ft. Ariana Grande | Fortnite – Republic Records
- Twenty One Pilots Concert Experience | Roblox – Fueled By Ramen / Elektra Music Group
NAJLEPSZY TELEDYSK DŁUGOMETRAŻOWY
- Billie Eilish – „Happier Than Ever: A Love Letter to Los Angeles” – Darkroom / Interscope Records
- Foo Fighters – „Studio 666” – RCA Records
- Kacey Musgraves – „star-crossed – Interscope Records” / MCA Nashville
- Madonna – „Madame X” – Interscope Records
- Olivia Rodrigo – „driving home 2 u” – Geffen Records
- Taylor Swift – „All Too Well” (10 Minute Version) (Taylor’s Version) – Republic Records
NAJLEPSZE ZDJĘCIA
- Baby Keem & Kendrick Lamar – „family ties” – Columbia Records
- Camila Cabello ft. Ed Sheeran – „Bam Bam” – Epic Records
- Harry Styles – „As It Was” – Columbia Records
- Kendrick Lamar – „N95” – pgLang / Top Dawg Entertainment / Aftermath / Interscope Records
- Normani ft. Cardi B – „Wild Side” – Keep Cool / RCA Records
- Taylor Swift – „All Too Well” (10 Minute Version) (Taylor’s Version) – Republic Records
NAJLEPSZA REŻYSERIA
- Baby Keem & Kendrick Lamar – „family ties” – Columbia Records
- Billie Eilish – „Happier Than Ever” – Darkroom / Interscope Records
- Ed Sheeran – „Shivers” – Atlantic Records
- Harry Styles – „As It Was” – Columbia Records
- Lil Nas X, Jack Harlow – „INDUSTRY BABY” – Columbia Records
- Taylor Swift – „All Too Well” (10 Minute Version) (Taylor’s Version) – Republic Records
NAJLEPSZA DYREKCJA ARTYSTYCZNA
- Adele – „Oh My God” – Columbia Records
- Doja Cat – „Get Into It (Yuh)” – Kemosabe Records / RCA Records
- Drake ft. Future & Young Thug – „Way 2 Sexy” – OVO / Republic Records
- Kacey Musgraves – „simple times” – Interscope Records / MCA Nashville
- Lil Nas X, Jack Harlow – „INDUSTRY BABY” – Columbia Records
- Megan Thee Stallion ft. Dua Lipa – „Sweetest Pie” – 300 Entertainment
NAJLEPSZE EFEKTY
- Billie Eilish – „Happier Than Ever” – Darkroom / Interscope Records
- Coldplay X BTS – „My Universe” – Atlantic Records
- Kendrick Lamar – „The Heart Part 5” – pgLang/Top Dawg Entertainment/Aftermath/Interscope Records
- Lil Nas X, Jack Harlow – „INDUSTRY BABY” – Columbia Records
- Megan Thee Stallion & Dua Lipa – „Sweetest Pie” – 300 Entertainment
- The Kid LAROI & Justin Bieber – „STAY” – Columbia Records
NAJLEPSZA CHOREOGRAFIA
- BTS – „Permission to Dance” – BIGHIT Music/Geffen Records
- Doja Cat – „Woman” – Kemosabe Records / RCA Records
- FKA twigs ft. The Weeknd – „Tears In The Club” – Atlantic Records
- Harry Styles – „As It Was” – Columbia Records
- Lil Nas X, Jack Harlow – „INDUSTRY BABY” – Columbia Records
- Normani ft. Cardi B – „Wild Side” – Keep Cool / RCA Records
NAJLEPSZY MONTAŻ
- Baby Keem & Kendrick Lamar – „family ties” – Columbia Records
- Doja Cat – „Get Into It (Yuh)” – Kemosabe Records / RCA Records
- Olivia Rodrigo – „brutal” – Geffen Records
- ROSALÍA – „SAOKO” – Columbia Records
- Taylor Swift – „All Too Well” (10 Minute Version) (Taylor’s Version) – Republic Records
- The Weeknd – „Take My Breath” – XO / Republic Records
GRUPA ROKU
- Blackpink
- BTS
- City Girls
- Foo Fighters
- Imagine Dragons
- Måneskin
- Red Hot Chili Peppers
- Silk Sonic
PIOSENKA LATA
- Bad Bunny & Chencho Corleone – „Me Porto Bonito”
- Beyoncé – „Break My Soul”
- Charlie Puth – „Left and Right (feat. Jung Kook of BTS)”
- Doja Cat – „Vegas (from the Original Motion Picture Soundtrack Elvis)”
- Future ft. Drake, Tems – „Wait for U”
- Harry Styles – „Late Night Talking”
- Jack Harlow – „First Class”
- Kane Brown – „Grand”
- Latto x Mariah Carey – „Big Energy (Remix) ft. DJ Khaled”
- Lizzo – „About Damn Time”
- Marshmello x Khalid – „Numb”
- Nicki Minaj – „Super Freaky Girl”
- Nicky Youre & Dazy – „Sunroof”
- Post Malone with Doja Cat – „I Like You (a Happier Song)”
- ROSALÍA – „BIZCOCHITO”
- Steve Lacy – „Bad Habit”
ALBUM ROKU
- Adele – 30
- Bad Bunny – Un Verano Sin Ti
- Billie Eilish – Happier Than Ever
- Drake – Certified Lover Boy
- Harry Styles – Harry’s House
Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl


Starsi słuchacze na pewno pamiętają, jak Pih z jacuzzi reklamował Camey Studio. Podczas rozmowy z raperem postanowiliśmy go o to zapytać.
– My to sobie nagraliśmy dla żartu, podczas ujęć do teledysku – mówi białostocki raper w rozmowie z Oskarem Brzostowskim dla GlamRap.pl.
Jak wyjaśnił Pih w poniższej rozmowie, jego słowa były kierowane do konkretnej osoby, która mu zaszła wtedy za skórę.
Poniżej wideo:
News
Dawid Obserwator reaguje na nasz felieton. „Miałem być skończony”
Raper i disco-polowiec nie zrozumiał przekazu?

Felieton „Śliwa poszedł w disco-polo. Bajorson alfonsem raperów-przegrywów” odbił się szerokim echem w środowisku. Na naszą skrzynkę spłynęły pozytywne słowa od innych muzycznych dziennikarzy i zareagował na niego jeden z bohaterów tekstu.
Dawid Obserwator postanowił pokrótce skomentować tekst, którego zupełnie nie zrozumiał. Jego komentarz brzmi tak:
– Widziałem, że są k…wy, które boli, że mogę coś sobie zarobić, zwłaszcza z pewnych, nazwijmy to, portali. Mnie miało nie być. Miałem być skończony. Od września miałem startować z rapowymi numerami, ale z racji tego porobimy jeszcze trochę „disco”, żeby wpadło trochę grosza dodatkowo – napisał były zawodnik Step Records.
Do jego wypowiedzi odniósł się m.in. Trapstar, wyjaśniając mu, o co chodziło w felietonie Maxymiliana Hozera, i że nikt nie ma problemu z jego zarobkami, tylko postawą i niekonsekwentnym zachowaniem, które prezentuje:

News
Peja czy Bonus RPK? Kto z nich będzie świętował po ogłoszeniu wyniku wyborów?
W niedzielę wybierzemy nowego Prezydenta Polski.

Wydawać by się mogło, że weterani ulicznego rapu nie będą aż tak podzieleni w kwestii poparcia politycznego dla kandydatów w drugiej turze. A jednak – Bonus zaskoczył słuchaczy, nieśmiało sygnalizując sympatię dla Rafała Trzaskowskiego. Diametralnie odmienne stanowisko odnośnie lewicowego kandydata przedstawił Peja. Jedno jest pewne – wraz z ogłoszeniem rezultatu tylko jeden z wspomnianych raperów będzie miał powody do radości.
Co skłoniło Bonusa dla wyrażenia sympatii Trzaskowskiemu? Założyciel Ciemnej Strefy opublikował niedawno wpis z batonem Prince Polo, będącym do wczoraj nieformalnym symbolem kampanii prezydenta Warszawy (teraz na równi z batonem są ziemniaki). Czy sympatia Bonusa została pozyskana dzięki bardzo tolerancyjnemu podejściu tego kandydata do środowiska LGBT? A może chodziło o troskę Trzaskowskiego wobec jak najlepszych relacji z Izraelem, czemu dał wyraz w studiu TVP podczas spiny z Braunem? Być może wkrótce dowiemy się więcej o powodach.
Po drugiej stronie barykady znalazł się Peja. Poznański weteran bardzo jednoznacznie dał odczuć, co myśli o Trzaskowskim, gdy pojawiły się sugestie, że miał oddać na niego głos w pierwszej turze. Rychu otwarcie nie wskazał na poparcie dla Nawrockiego, ale raczej na pewno nie darzy go tak skrajnymi uczuciami, co podopiecznego Donalda Tuska. Peja wrzucił wczoraj na swoje sociale wypowiedź Nawrockiego, w której kandydat do urzędu głowy państwa przyznał, że słuchał w młodości poznaniaka. – Nie wiem, czy byłby z tego zadowolony Rysiek Peja, że mówię o nim jako o kimś, kto dostarcza mi dawkę muzycznych emocji – wyjawił Nawrocki u Żurnalisty. Na podstawie tego gestu Richmonda można przypuszczać, że potencjalna porażka Trzaskowskiego w niedzielę ucieszy rapera.

News
„Synalek” – nowy album Kobika. Goście: Tede, Diho, OG Olgierd
15 album w karierze krakowskiego artysty.

„Synalek” to siódmy studyjny oficjalny album Kobika – reprezentanta Krakowa, a zarazem jego piętnaste wydawnictwo w muzycznym dorobku.
Tytuł krążka jest nawiązaniem do filmu „Good Son” z 1993 roku, w którym młody chłopak ma psychopatyczne skłonności. To symboliczne nawiązanie do dziecięcej fascynacji czymś mrocznym, oraz do prób zrozumienia własnych impulsów, emocji oraz problemów psychicznych otoczonych wszechobecną symboliką. Za warstwę producencką odpowiedzialni są między innymi: Leśny, Pieruun, Chris Carson, ChinoAP czy Zzzipper, natomiast gościnnie reprezentanta BOR wspierają Tede, Abram Montana, OG Olgierd, Kosi JWP oraz Diho GM2L. Ostatnim singlem promującym wydawnictwo został numer “Bestever”, do którego powstał również teledysk.
Specjalna wersja CD do znalezienia na Synalek.com. Warto zaznaczyć, że wydanie fizyczne jest ściśle limitowane i nie trafi do sklepów stacjonarnych.
Tracklista
- KOD prod. Johnnybeatz2k, Naura
- FITNESS prod. LMO
- SKŁADAM PALCE W TAKIE COŚ (FT.TEDE) prod. Leśny, Pieruun
- BESTEVER prod. Zzzipper
- VINTED MONEY prod. Tony2k, Bufu
- KTOŚ JAK TY prod. ChinoAP, Rocket
- ELMER (FT. OG. OLGIERD) prod. Pieruun, Swizzy
- PLAMY OD FARB (FT. KOSI) prod. Zzzipper, Sulim, HugePat
- SYNALEK prod. Prasallo
- GILOTYNA (FT. ABRAM MONTANA) prod. Zacheyak, Leśny
- BECZKA prod. Zzzipper, Sulim, Skibovicz
- TEES W SEREK (FT. DIHO) prod. Chris Carson, Leśny
- PIZZA NA DOWÓZ prod. Raff Jr
- JAK BONUS prod. ChinoAP, Rocket, Piscot
News
Bedoes mówi o najważniejszym wydarzeniu ostatniej dekady w polskim rapie
Odbyło się ono w tym roku.

Najważniejsze wydarzenia ostatnich 10 lat w polskim rapie, to według Bedoesa akcja – zdjęcie 150 raperów.
Młody Borek z przyjemnością wziął udział w projekcie Pat Kustomsa, który zebrał w jednym miejscu 150 polskich raperów i wykonał im ikoniczne zdjęcie.
– To był bardzo ważny dzień dla kultury hip-hop. W Polsce czegoś takiego jeszcze nie było. Uważam, że gdyby mnie tam nie było, to miałbym takie fomo, ponieważ to jest takie ważne dla mnie i dla historii hip-hopu. Przez ostatnią dekadę nie było równie ważnego wydarzenia – jeśli coś przeoczyłem to przepraszam. Tak jak śledzę to wydaję mi się, że są jakieś festiwale itd. ale nie było czegoś takiego, że ktoś zrobił coś dla kultury, dla hip-hopu. To nie było tak, że ty wymyśliłeś sobie teraz nowy sposób na życie i będziesz sprzedawał zdjęcie tylko chciałeś to zrobić dla kultury i zrobiłeś to. To jest mega rzadkość i dlatego nie mogło mnie zabraknąć – mówi Bedi w rozmowie z właścicielem Daily Grind.
Jeżeli jesteście ciekawi kto pojawił się na zdjęciu i kogo zabrakło, to dowiecie się tego tu: Kogo zabrakło na zdjęciu 150 polskich raperów.
-
News5 dni temu
Pijany Sentino obraża Remika z MyMusic, który wydał na niego 1 mln zł
-
News2 dni temu
Pih jasno zakomunikował, na kogo zagłosuje w niedzielę
-
News4 dni temu
Raper z Poznania zgarnął 500 000 zł. Wygrał „Rhythm + Flow Polska”
-
News2 dni temu
Peja czy Bonus RPK? Kto z nich będzie świętował po ogłoszeniu wyniku wyborów?
-
teledysk3 dni temu
Wygrany Amazon Prime Rap Generation rapuje: „Więcej audiotuna”
-
teledysk2 dni temu
Ten Typ Mes nie bije księży, a mógłby
-
News2 dni temu
Zippy Ogar ujawnił, co zrobi z pieniędzmi za wygraną w programie Netflixa
-
News4 dni temu
Rekord Sentino pobity. Polski raper nagrał płytę w 4 godziny na streamie