Sprawdź nas też tutaj

Inne

Najlepsze okładki 2019 wybrane. Na podium jeden raper

Cała finałowa 29-tka mocno stała hip-hopem.

Opublikowany

 

13 lipca podczas wernisażu wystawy pokonkursowej poznaliśmy laureatów VI edycji Konkursu 30/30 na najlepszą polską okładkę płytową. Łączna pula nagród wynosiła 12 000 złotych. Zwycięzcą nagrody głównej oraz tytułu najlepszej okładki 2019 roku została praca autorstwa Tomasza Dubiela do albumu ,,Dwunasty dom” duetu Enchanted Hunters. W uzasadnieniu wyboru Jury czytamy: ,,Za nieoczywistą grę kobiecymi wizerunkami — lalek, czarodziejek, dziewczyn z dyskoteki. Efekt dziwności osiągany przez świadomą fotoedycję, przerysowanie oczu i włosów oraz neonowe, nasycone światło. Za intrygującą ilustrację nastroju nieokreślonej tęsknoty i melancholii.”.

2. miejsce zajęła Sonia Dubois za okładkę do wydawnictwa ,,Młodość” grupy Terrific Sunday: ,,Za możliwość spojrzenia prosto w oczy młodości. Klimatyczną fotografię budującą naturalny w wyrazie, ale intrygujący przekaz — opowieść wizualną, która porusza emocje i przywołuje wspomnienia. Światłocień ożywiający zmysłową fakturę skóry, włosów, wody, ziemi i kamieni.”.

Nagrodę za 3. miejsce otrzymał natomiast front krążka rapera Żabsona ,,Internaziomal”, autorstwa grafika Marcina Mokierów-Czołowskiego oraz fotografa Łukasza Ziętka: ,,Za przełamanie wizualnych konwencji polskiego hip-hopu i odważne wejście w świat stylistyki fashion. Udaną kompozycję. Śmiałą grę kolorami. Mocny popowy styl bez zahamowań — na granicy dobrego smaku, ale za to bez kompleksów.”.

internaziomal żabson okładka

W tym roku pierwszy raz przyznano również Nagrodę Specjalną im. Rosława Szaybo. Trafiła ona na ręce Patryka Hardzieja, autora okładki ,,Total Panorama” Nene Heroine. Jury doceniło ją za ,,oryginalną kompozycję typograficzną. Autorskie liternictwo. Świadome operowanie minimalistycznym językiem czerni i bieli nawiązujące do najlepszych tradycji grafiki użytkowej.”. To właśnie wybitny i znany na całym świecie grafik Rosław Szaybo był pomysłodawcą Konkursu 30/30. Jest to pierwsza edycja bez jego udziału. Ku pamięci Artysty oprócz ufundowania wspomnianej nagrody wyświetlany będzie również filmowy wywiad z Rosławem, nagrany na krótko przed jego odejściem.

Wystawa potrwa do 31 sierpnia 2020 roku w Galerii Na Dziedzińcu Starego Browaru w Poznaniu i można ją odwiedzać codziennie pomiędzy godziną 12 a 20. Zaprezentowanych jest na niej 29 finałowych prac wybranych przez 12-osobowe Jury złożone z ekspertów z zakresu sztuk plastycznych oraz branży muzycznej.

W tym roku do składu Jury dołączyli 3 znakomici graficy i ilustratorzy, mający szczególne osiągnięcia w dziedzinie projektów muzycznych. Pierwszym z nich jest ubiegłoroczny zwycięzca Konkursu, jeden z najbardziej uznanych autorów okładek płyt w Polsce – Grzegorz „Forin” Piwnicki, który stworzył okładki płyt dla takich artystów jak O.S.T.R., Pezet czy Mrozu. Kolejną nową twarzą jest Dawid Ryski – ilustrator, autor plakatów koncertowych m.in. dla Franz Ferdinand czy Editors, a także Rafał Wechterowicz – autor ilustracji dla takich artystów jak Metallica, The Rolling Stones czy Lady Gaga. Stało przed nimi nie lada wyzwanie, gdyż poziom zgłoszonych prac był w tym roku rekordowo wysoki.

Lista finalistów

  1. Juice – Pokahontaz „Renesans”
  2. Maciej ‘Animisiewasz’ Grochot – Różni wykonawcy „Portrety”
  3. Maciej Pestka – Hades „Combo”
  4. Marcin Ślusarczyk / Łukasz Pach – Happysad „Rekordowo Letnie Lato”
  5. Michał Loba – Jan-rapowanie & Nocny „Plansze”
  6. Morgann Lechat (Saisons) / Michel Tatarczuk (Saisons) /Daniel Jaroszek (fotograf) – Otsochodzi, „Miłość”
  7. Zbigniew M.Bielak – Mgła „Age of Excuse”
  8. Beata Śliwińska Barrakuz – Low Key „Distance”
  9. Filip Popik – White 2115 „Młody książę”
  10. The Dreams Studio (Michał Pańszczyk / Jędrzej Guzik) – Miętha „Audioportret”
  11. Konrad Białek / Adam Wilkoszarski – Shellerini „Alma Mater”
  12. Mariusz Mrotek – Michał Urbaniak „From Warsaw With Love”
  13. Mariusz Mrotek (grafika) / Jacek Poremba (fotograf) – Mazolewski / Porter „Philosophia”
  14. Mateusz Holak / Krystian Daszkowski (fotograf) – Holaki „Niewidzialna droga do domu”
  15. Natalia Łabędź – EABS „Slavic Spirits”
  16. Patryk Hardziej – Nene Heroine „Total Panorama”
  17. ‘Punkt widzenia’ Michał Siciński – Brodka „MTV Unplugged Brodka”
  18. Sonia Dubois – Terrific Sunday „Młodość”
  19. Sway Graphics (Kuba Ciećwierz) – Jan Serce „Nie będę tańczył”
  20. Tomasz Pieńczak (TPienczak) – Kroki „Controlled Chaos”
  21. Bartosz Szymkiewicz – Various Artists „Eastern European Cut–Outs Vol. 1”
  22. Dominik Robakowski – W.E.N.A. „Montana Max”
  23. Denisse Ariana Pérez / Fleshworld / Łukasz Paluch – Fleshworld „The Essence Has Changed, but the Details Remain”
  24. Marta Martiszu Ludwiszewska (rysunki) / Łukasz Koniecko – donGURALesko „Latające Ryby”
  25. Marlena Stawarz – Różni wykonawcy „THE BEST OF BLUE NOTE”
  26. Natalia Trochowska – Blauka „Miniatura”
  27. OUTRAGE / Marcin Mokierów-Czołowski / Łukasz Ziętek – Żabson „Internaziomal”
  28. Rafał Kucharczuk – Tatvamasi „Haldur Bildur”
  29. Tomasz Dubiel – Enchanted Hunters „Dwunasty dom”


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

 

Inne

KęKę pierwszym artystą w Polsce, który tego dokonał

„Ilość tych wyróżnień, wygląda nieskromnie mówiąc imponująco”.

Opublikowany

 

Przez

28 czerwca KęKę ogłosił, że jego album „Mr KęKę”, wydany 13 września 2019 osiągnął status potrójnej platynowej płyty. Jest to już czwarta z rzędu potrójna platyna tego artysty.

Dzięki stronie Obliczenia i analizy w rapie dowiadujemy się, że „KęKę jest pierwszym artystą w historii polskiego przemysłu muzycznego, któremu udało się cztery razy z rzędu otrzymać wyróżnienie potrójnej platyny za album”.

– Ten post to chwalenie się. Bo chcę się pochwalić. Myślę, że mogę być dumny z tego co przy Waszej pomocy udało mi się osiągnąć. Dodatkowym smaczkiem może być fakt, że większość z tych płyt Wydałem sam, pakując preordery osobiście z pokoju w domu. Przede wszystkim jednak dziękuję Słuchaczom… Dzięki Wam, ilość tych wyróżnień, wygląda nieskromnie mówiąc imponująco. – dodaje KęKę na swoim Facebooku.

  • Takie Rzeczy 2013 – 1x platyna
  • Nowe Rzeczy 2015 – 3x platyna
  • Trzecie Rzeczy 2016 – 3x platyna
  • To Tu 2018 – 3x platyna
  • Mr KęKę 2019 – 3x platyna
  • Siara 2021 – 1x platyna

Z tej okazji do 11.07 włączanie, każdy album zamówiony na www.takierzeczy.com zostanie opatrzony autografem KęKę. Wysyłka 12.07.2021.


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

Czytaj dalej

Inne

„Bana Bak” – drugi solowy utwór Bibica w GM2L

Pewniak na imprezach podczas tegorocznych wakacji.

Opublikowany

 

Przez

Bibic dał się poznać szerszej publiczności w zeszłym roku, dzięki gościnnemu udziałowi w numerze Malika Montany pt. „Rundki”. Niecałe dwanaście miesięcy później raper zadebiutował solowo nagraniem „Cargo”, które z miejsca stało się hitem.

Teraz przyszła pora na drugi singiel wydany w labelu Gm2l. Letni teledysk, refren, który od razu zapada w pamięć – „Bana Bak” to pewniak na imprezach podczas tegorocznych wakacji. Za klip odpowiada ekipa APTLYFILMZ. Produkcją kawałka zajął się Lewo. „Bana Bak” jest dostępny na kanale #GM2LTV i we wszystkich serwisach streamingowych.


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

Czytaj dalej

Inne

Sokół: „Wskrzesiliśmy po 25 latach z niebytu legendarnego Franka Kimono”

Czy raper żałuje, że stworzył utwór „W aucie?”

Opublikowany

 

Przez

sokol
Sokół / fot. Krystian Łupiński

Wczoraj, 27 maja minęło 13 lat od premiery hitowego numeru „W aucie” Sokoła i Pono, w którym gościnnie wystąpił Franek Kimono, czyli postać stworzona przez aktora Piotra Fronczewskiego.

13 lat temu klip do singla „W aucie” zadebiutował na YouTube i stał się najczęściej oglądanym polskim video w tym serwisie na kolejne 2 lata. Dziś te liczby nie robią takiego wrażenia, wtedy to był game changer. – napisał szef Prosto.

Czy Sokół żałuje, że stworzył ten kawałek?

Nie żałowałem, że nagrałem ten kawałek, tylko że zachęciłem kilka osób, które dla kasy, bez polotu próbowały z jednorazowego sztosu zrobić cały nurt. I ten kawałek nie był przeróbką starego hitu, napisaliśmy go od zera. Wskrzeszając po 25 latach z niebytu legendarnego Franka Kimono. – podkreślił raper.

Sokołowi chodzi z pewnością o Jędkera i jego disco grupę Monopol, która powstała zaraz po sukcesie numeru „W aucie”. Warto przypomnieć, że kawałek wyprodukowany przez Roberta M został w 2013 roku sprzedany do reklamy Eurobanku.

Jeżeli chodzi o Franka Kimono, to kilka dni temu pojawił się jego nowy numer z Popkiem „King Bruce Lee”, który dobija na Youtube do 1 miliona odsłon.


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

Czytaj dalej

Inne

Eldo o zmarłym Ten Prestonie: ” Zapamiętam Cię na zawsze raperze!”

„Rozumiał hip-hop jako całościowy pakiet”.

Opublikowany

 

Przez

Kilka dni temu odszedł od nas Radoskór, weteran sceny i reprezentant składów VETO i WYP3, a w środę wieczorem dowiedzieliśmy o śmierci młodego rapera Ten Prestona, który miał podpisać kontrakt z Chillwagonem. Młodego artystę, który w tym tygodniu wydał teledysk „SHEESH” pożegnali m.in. AdMa, Filipek, Żabson i Kubańczyk. Do tego grona dołączył również Eldoka.

Nie często na naszej scenie zdarzają się jeszcze postacie, które rozumieją hip-hop jako całościowy pakiet. Osoby, dla których rozwój osobisty i doskonalenie swojego craftu jest ważniejsze niż cały blichtr i splendor. Osoby z ogromnym szacunkiem do tych, którzy byli przed nimi i z ogromną miłością wobec towarzyszy tej hiphopowej drogi. Takiego człowieka miałem okazję poznać. Cholernie dziwnie, że już go tutaj nie ma w teraźniejszości. Zapamiętam Cię na zawsze Raperze!!! – napisał o Prestonie Eldoka.


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

Czytaj dalej

Inne

Josef Bratan: „Dawaj hajs, jestem pod twoim blokiem”

Drugi singiel rapera w GM2L.

Opublikowany

 

Przez

Na kanale Gm2l pojawił się nowy klip. Tym razem swój utwór prezentuje Josef Bratan. Po sukcesie pierwszego kawałka pt. „Wuwua”, w którym poza Josefem Bratanem swoje wersy dołożył Malik Montana, przyszedł czas na to, żeby raper wydał kolejny, tym razem solowy numer w Gm2l. „Dawaj Hajs” charakteryzuje się ostrymi zwrotkami, w których artysta opowiada słuchaczowi historię i mocnym zapadającym w pamięć refrenem.

Teledysk był kręcony w Warszawie przez ekipę APTLY FILMZ. Natomiast bit wyprodukował OLEK.

„Dawaj Hajs” znajdzie się na trackliście EP-ki, nad którą pracuje Josef Bratan. Szczegóły dotyczące tego wydawnictwa już wkrótce.


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

Czytaj dalej

Inne

Koncerty wrócą, ale pod pewnymi warunkami. Pezet ma dość

„Ci kretyni cały czas stosują się do jakichś zje*anych, kompletnie martwych przepisów”.

Opublikowany

 

Przez

fot. Piotr Jakubowski

Protest branży koncertowej w sprawie zniesienia obostrzeń na wydarzenia muzyczne przyniósł jako taki skutek. We wtorek wieczorem w Dzienniku Ustaw pojawiła się znowelizowana wersja rozporządzenia, w której zrezygnowano z zakazu koncertów muzycznych, ale pod pewnymi warunkami. Pezet natychmiast storpedował ten pomysł nazywając rządzących „kretynami”.

Koncerty wracają od czerwca

Od 4 czerwca będzie możliwe zorganizowanie koncertu muzycznego, ale tylko na wolnym powietrzu. Na widowni co drugie miejsce będzie musiało pozostać wolne, a w przypadku braku wyznaczonych miejsc widzowie będą musieli zachować min. 1,5 metra odległości od siebie. Pojawiło się też ograniczenie do ilości osób. W wydarzeniu będzie mogło wziął udział maksymalnie 250 uczestników i każdy będzie musiał mieć na twarzy maseczkę. Nie będzie wolno tez spożywać posiłków. Do limitu nie są wliczane osoby zaszczepione na Covid-19.

Pezet: „Mam serio dosyć ludzkiej głupoty”

Pezet krytycznie wypowiedział się na temat planowanych zniesień obostrzeń koncertowych z takimi warunkami:

– Tzn. że ci kretyni cały czas stosują się do jakichś zje*anych, kompletnie martwych przepisów. W obiektach, gdzie są miejsca siedzące może być 50% miejsc zajętych. W praktyce oznacza to, że można zorganizować mecz na Stadionie Narodowym, gdzie w myśl tych zasad znajdzie się 30 tysięcy osób. Podobnie rzecz wygląda, jeśli chodzi o restauracje, kina, teatry itd. – napisał raper na Instastories.

Ludziom decydującym o tych sprawach jednak nie drgnęła niteczka między uszami. Definitely not!!! Czy oni naprawdę wierzą, że w obiektach, w których są miejsca siedzące ludzie na siebie wpadają, nie mijają się, nie są w stanie się dotknąć etc.? Czemu w takim razie ci idioci nie wprowadzają również tam obostrzeń a propos szczepień? Cały czas pozbawiają nas możliwości spotkania się na koncercie! Mam serio dosyć ludzkiej głupoty! – dodał.


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

Czytaj dalej

Popularne

Copyright © Łukasz Kazek dla GlamRap.pl 2011-2024.
(Ta strona może używać Cookies, przeglądanie jej to zgoda na ich używanie.)

error: