Sprawdź nas też tutaj

Wywiad

NITRO BEATZ: „O ZAROBKACH NIE MA MOWY, OBY ZWRÓCIŁ SIĘ NAKŁAD”

Opublikowany

 

Dziś rozmawiamy ze słupskim producentem muzycznym, który ma na koncie współpracę m.in. z Venomem, Bezczelem, Bob Airem, Junesem czy ks. Jakubem Bartczakiem.

Na początku tego roku ukazała się producencka płyta Nitro Beatz "Kalejdoskop" i głównie tego wydawnictwa dotyczy nasza rozmowa. Dowiecie się jednak także tego z jakiego sprzętu korzysta producent i jak układała mu się współpraca z raperami.

 

12 lutego ukazała się Twoja płyta producencka. Jak z perspektywy czasu oceniasz przyjęcie płyty?

Nitro Beatz: Tak jak się spodziewałem – czyli dobrze się przyjęła u fanów klasycznego brzmienia, natomiast dzisiejsi słuchacze olali ten album. Nawet raperzy już nie chcą nawijać na klasycznych bitach – kilku gości, których zaprosiłem pytało o coś nowoczesnego – ale taki był koncept albumu. Tede niedawno zrezygnował z dogrania się na bit Dj Premiera, czasy się zmieniają. Sam od dłuższego czasu robię newschool i chciałem się z tym pożegnać w taki właśnie sposób – klasycznym albumem, co nie znaczy, że nie zrobię już klasycznego bitu.

 

Wsparcie wytwórni UrbanRecords bardzo pomogło w dotarciu do szerszej grupy słuchaczy?

Nitro Beatz: Tak – udało się dotrzeć do szerokiej grupy fanów Nitro… Zyniaka, co było widać po komentarzach. Pozdro, nagramy coś wierzę. A ogólnie mówiąc odsłuch mojej płyty został umieszczony na kanale Urban Records i myślę, że pewnie jest trochę więcej odsłuchów niż byłoby to na innym kanale, z racji, że mają milion subskrybentów.  Na pewno więcej przypadkowych słuchaczy mogło usłyszeć album.

 

Na producenckiej prócz Ciebie udziela się 19 osób. Powiedz czy pamiętasz, kto był pierwszą osobą, o której pomyślałeś z myślą o tej płycie?

Nitro Beatz: Pomysł na płytę zaczął się od instrumentalnego „Alone in NYC”, który był pierwszym wypuszczonym singlem – z klipem nakręconym w Nowym Jorku. Kapitalne skrecze zrobił Dj Te, a klawisze dograł Bob Air. Potem zacząłem zapraszać raperów, z którymi chciałem nagrać, bądź z którymi już współpracowałem wcześniej, raczej wszystkich w tym samym czasie.

 

Nierzadko producent zakłada sobie jakiś koncept albumu – który spina album w pewną całość. W Twoim przypadku było podobnie, czy starałeś się zrobić typowy bootleg?

Nitro Beatz: Album jest spięty w całość tylko pod względem muzycznym. Praktycznie wszyscy raperzy sami decydowali o czym będą pisać – poza Peerzetem i Eripe, gdzie wymyśliłem im temat – „zatrzymać czas”.

 

Pieniądze w rap grze to jeszcze temat tabu. Powiesz ile musiałeś zainwestować w tę produkcję i czy gra była warta świeczki?

Nitro Beatz: Pieniądze w rap grze z punktu widzenia bitmejkerów to temat tabu –  gdyż taki temat nie istnieje – przynajmniej na tym poziomie – nie mogę koncertować z moją płytą,  a kawałków z mojego albumu nie puszczają czołowe stacje radiowe. Ciężko ten projekt nazwać inwestycją, bo powstał z czystej zajawki. Chciałem mieć po prostu swoją płytę w pudełku z okładką. Co do finansów –pojawili się partnerzy, także nie byłem tu inwestorem – a klip w Nowym Jorku nakręciłem przy okazji. Na tym poziomie rozchodzi się o to, żeby nakład się zwrócił i nie być w plecy – o prawdziwych zarobkach nie ma mowy.  A czy było warto? Schodzi teraz więcej bitów – na tym profity się kończą.

Prócz wspomnianego już UrbanRec jest jeszcze Vibe2NES – opowiedz jak trafiliście na siebie?

Nitro Beatz: Po premierze singla „Zatrzymać czas”  napisało do mnie kilka osób, ale wtedy nie mogłem jeszcze podjąć żadnej decyzji bo nie miałem gotowego albumu. Wybrałem label Vibe2Nes gdyż kojarzył mi się z dobrym podziemnym rapem – no i albumy wypuścili tam moi znajomi – Junes i Arski.

Tytułowy numer to popis VNM-a – jest on również najbardziej utytułowanym graczem na płycie.  Zbieg okoliczności, że to jemu przypadł właśnie ten numer czy po prostu czysty marketing?

Nitro Beatz: Trochę tego i tego. Jak wcześniej wspomniałem płyta nie ma lirycznego konceptu i jest w różnych barwach – jak Kalejdoskop, więc tytuł wydał się idealny, zwłaszcza, że do numeru VNM-a przewidziany był klip.  

 

Zostawiamy „Kalejdoskop” – opowiedz z jakiego sprzętu i oprogramowania korzystasz przy tworzeniu muzyki.

Nitro Beatz: W zasadzie nic specjalnego – komputer z Esi Juli@ na pokładzie oraz 49 klawiszowy keyboard służą mi od lat. Najpewniejszy odsłuch to słuchawki AKG. Moje produkcje powstają w FL Studio 8, a do cięcia sampli używam Sony Sound Forge. Do tego multum różnych VST.

 

Postanowiłeś produkować muzykę ponieważ?

Nitro Beatz: Od zawsze się tym jarałem. Zaczęło się w 2003 roku – gdy udało mi się zdobyć pierwsze profesjonalne oprogramowanie –  czyli bardzo popularny u nas w kraju Fruity Loops.

 

Sprawdzając Twoje produkcje wpisałem sobie frazę „prod. Nitro Beatz” – masz na koncie tylko 25 kooperacji?

Nitro Beatz: Nigdy nie liczyłem z iloma raperami współpracowałem, ale produkcji trochę się uzbierało przez 10 lat – myślę że będzie grubo ponad setkę. Chciałbym w szczególności wspomnieć o dwóch albumach raper/producent z Buniem (Wrooclyn Dodgers) – Niepoukładani (2008), oraz Bunio/Nitro – Bez odwrotu (2010), do których mam duży sentyment. Całkiem niedawno zrobiłem także EP z TMK aka Piekielnym. Przed premierą „Kalejdoskopu” dodałem "Beatz" do ksywki gdyż po wpisaniu „Nitro” na youtube można znaleźć tutorial do przejścia Need for Speed, no i filmiki od wcześniej wspomnianego Nitro Zyniaka.

Współpracowałeś z księdzem Jakubem Bartczakiem – była to typowa kooperacja raper / producent?

Nitro Beatz: Współpraca z ks. Kubą odbywała się poprzez znajomego wrocławskiego rapera – Łozo aka Pitahaya, który nadzorował całość, także bardzo nietypowo bo do momentu wyjścia albumu chyba nie zamieniliśmy zdania z księdzem. Zmieniło się to później – na nadchodzącej płycie ks. Jakuba Bartczaka także pojawi się jedna moja produkcja i chyba mogę powiedzieć, że jest to typowa kooperacja raper/producent – wybieranie bitu, pisanie tekstu i wysyłanie wokali.

 

Każdy producent ma to do siebie, że albo idzie za ciosem po płycie producenckiej, albo robi sobie przerwę. Jak jest w Twoim wypadku?

Nitro Beatz: Po prostu robię bity, gdy tylko mam czas i ochotę. Może za kilka lat będę chciał zrobić coś podobnego, ale największy problem jest tu z czasem. Chyba każdy kto zrobił płytę wie co to przypominanie się raperom i czekanie na zwrotki. Raperzy są skupieni na własnych solowych albumach i dogrywanie się na jakiekolwiek inne płyty to zawsze kwestia czasu. Przy moim albumie pracowało tak naprawdę ponad 20 osób więc było to dość czasochłonne. Wygodniej być freelancerem – ale zawsze też można zrobić instrumentalny album jak np. Apollo Brown.

 

Ostatnia kwestia wymień osoby, którymi się inspirujesz muzycznie.

Nitro Beatz: Myślę, że w moich bitach do dziś słychać inspirację Preemo, zwłaszcza w sposobie cięcia sampli. Musiałbym wymienić Dr. Dre, Scotta Storcha, Puffa Daddy'ego, Trackmasters, Rashada Smith'a, Johnny'ego J, QD3 czy 9th Wondera. Dziś jaram się produkcjami Dj Khalil’a, M-phazesa, Khrysisa, Apollo Browna. Najlepszy producent w Polsce? Bez watpienia Bob Air – jeszcze nie raz zamiesza na scenie. Jego nowe rzeczy urywają głowę.


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

 

Wywiad

Wini po wywiadach z politykami: „Dzwoniła do mnie masa ludzi” – wywiad

Rozmawiamy z szefem Stoprocent.

Opublikowany

 

Przez

wini wywiad glamrap politycy braun i trzaskowski

Wini zapytany o falę krytyki po wywiadach z politykami odparł, że się z nią nie spotkał.

Rozmowy Winiego z Rafałem Trzaskowskim, a później Grzegorzem Braunem wygenerowały sporo złych emocji wśród komentujących. Wini wyjaśnia w rozmowie z nami, że nie czyta obelg pod swoim adresem, bo one będą zawsze.

– Chciałbym zauważyć, że spotykam się cały czas z sympatią na ulicy i w bezpośrednich kontaktach. Cała masa ludzi też dzwoniła do mnie i mówili, że są zadowoleni. Szczególnie młodzi ludzie mówili, że oglądają i decydują o tym, na kogo może zagłosują poprzez pryzmat tych rozmów. Ja nie odbieram tego jak jakąś wielką krytykę. Rozumiem też w jaki sposób rządzi się polityka i jak pewne środowiska robią nagonki. Są to zabiegi polityczne – mówi szef Stoprocent.

Poniżej wideo:

Watch on TikTok

Czytaj dalej

Wywiad

Tymek: „Jestem podekscytowany faktem, że w końcu mam coś do powiedzenia”

Polski muzyk był jednym z sześciu artystów z całego świata, który zaprezentował swoją wizję urządzenia z kategorii produktów użytkowych.

Opublikowany

 

Przez

tymek ploom

– Polska rap kariera była moim marzeniem jak miałem 16 lat. Raperem już byłem, a teraz robię to co mnie ekscytuje – zdradził nam Tymek podczas rozmowy na Milan Design Week. Polski muzyk był jednym z sześciu artystów z całego świata, który zaprezentował swoją wizję i projekt elementu urządzenia z kategorii produktów użytkowych – panelu Ploom.

Podczas jednego z najważniejszych wydarzeń w świecie sztuki użytkowej – Milan Design Week marka Ploom zaprosiła nas do pawilonu Connected Sensations, w którym odbyła się oficjalna premiera projektu Tymka.

Mogliśmy nie tylko z nim porozmawiać, ale również na własne oczy przekonać się jak sztuka cyfrowa łączy się z efektami wideo i niezwykłym designem.

– Na początku mojej kariery muzycznej cieszyliśmy się, że możemy wydawać cokolwiek, ale teraz dużo bardziej interesuje się całymi konceptami. Czuję się w tym bezpieczniej – mówi artysta. – Jako odbiorca bardziej szanuje właśnie takie projekty, dlatego chciałbym je również dostarczać swoim fanom – dodaje.

Co stanowi dla Tymka źródło największych inspiracji, skąd pomysł na oryginalny projekt dla marki Ploom i kiedy usłyszymy nową muzykę artysty? Tego dowiecie się z naszego materiału wideo.

Watch on TikTok

Czytaj dalej

Wywiad

Mateusz Natali: „Na Popkillery zaprosiliśmy Fagatę” – wywiad

Redaktor Naczelny Popkiller.pl wyjaśnił dlaczego.

Opublikowany

 

Przez

fot. @tomek_karwinski

W najbliższy czwartek, 24 kwietnia odbędzie się gala Popkillery 2025. Nasza redakcja pojawi się na miejscu kilkuosobowym składem. Z tej okazji odbyliśmy również rozmowę na żywo z Mateuszem Natalim, redaktorem naczelnym Popkiller.pl i pomysłodawcą gali.

Poruszone tematy to m.in.:

  • Zaproszenie na galę Masta Ace.
  • Co by się stało, gdyby Robert Lewandowski wydał rapowy album.
  • Modelki mają większy dorobek muzyczny niż Fagata.
  • Ile osób pojawi się na gali Popkillery 2025.
  • W 2024 roku wydano w Polsce 800 płyt rapowych.

Czytaj dalej

Wywiad

Zdunekk z Rap Generation: „Mam nadzieję, że będę jak Arab po Żywym Rapie” – wywiad

Raperka pójdzie w stronę Oliwki Brazil czy Young Leosi?

Opublikowany

 

Przez

zdunekk wywiad
zdunekk

Zdunekk dotarła do finału programu Rap Generation, pokazując wachlarz swoich umiejętności. Nie udało jej się jednak wygrać. Co zamierza robić dalej?

Ponad 10 lat temu w programie „Żywy Rap” realizowanym przez Hemp Gru, najmocniej wybił się Arab, choć to nie on wygrał rapowe show. Zdunekk ma nadzieję, że jej kariera rozwinie się podobnie.

– Nie chcę się też stawiać gdzieś najwyżej, bo to nie ja ten program wygrałam – mówi skromnie raperka w rozmowie z Oskarem Brzostowskim dla GlamRap.pl.

Czytaj dalej

Wywiad

Favst: „Każdy w Polsce powinien przesłuchać ten utwór”

Seria szybkich pytań do producenta, który zaangażowany jest w program „Rap Generation”.

Opublikowany

 

Przez

Podczas spotkania prasowego programu „Rap Generation”, złapaliśmy się z Favstem, który odpowiedział na serię szybkich pytań.

Favst to jeden z producentów, który współpracuje z finalistami programu „Rap Generation”. To m.in. pod jego okiem uczestnicy show przygotowywali swoje numery, które zostaną zaprezentowane w finale. Wtedy też dowiemy się, kto zgarnie kontrakt z Warner Music Poland.

Tymczasem Favsta zapytaliśmy m.in. o to, co jest najbardziej przereklamowane w show-biznesie, jaki numer powinien przesłuchać każdy Polak czy, co jadł na śniadanie. Producent powiedział także, że w tym roku zamierza wydać coś „ciekawego i kontrowersyjnego”.

Poniżej wideo:

Rap Generation – odcinki

W każdym odcinku zobaczymy występy najbardziej obiecujących artystów, wyłonionych spośród ponad 800 zgłoszeń. Każdy uczestnik dostaje swoją szansę – 90 sekund na scenie, by przekonać do siebie jury. Zanim jednak wejdzie do gry, na ekranie pojawia się jego krótki profil, dzięki czemu widzowie mogą lepiej poznać jego historię.

Po każdym odcinku trzech najlepszych uczestników – tych, którzy zdobędą najwyższe oceny jurorów – przechodzi do kolejnego etapu i wprowadza się do RAP HOUSE. To tam zaczyna się prawdziwa walka o finał!

Odcinki są dostępne na platformie Prime Video.

  • Piątek 7 marca – odc. 1-2
  • Piątek 14 marca – odc. 3-4
  • Piątek 21 marca – odc. 5-6
  • Piątek 28 marca – odc. 7-8

Rap Generation – na czym polega

Każdy juror może przyznać maksymalnie 25 punktów w każdej kategorii, co oznacza, że najlepszy występ może zgarnąć 100 punktów. Średnia ocen jurorów wyświetla się w rankingu danego odcinka, pozwalając widzom i uczestnikom na bieżąco śledzić wyniki.

Jury ocenia uczestników w czterech kluczowych kategoriach:

  • Technika – precyzja, rytm, dykcja
  • Flow – styl, dynamika, swoboda na bicie
  • Teksty – kreatywność, przekaz, zabawa słowem
  • Charyzma – osobowość, energia, sceniczna pewność siebie

Goście specjalni i mentorzy

Gośćmi specjalnymi poszczególnych odcinków będą min. Tede, Włodi, Abradab, a także bardziej newschoolowi twórcy jak Oliwka Brazil i Bambi. Z producentów będą to: Czarny HiFi, Deemz, Favst, Matheo i Francis.

Warsztaty w Rap House poprowadzą Sir Mich, VNM i Mr. Polska.

Czytaj dalej

Popularne

Copyright © Łukasz Kazek dla GlamRap.pl 2011-2025.
(Ta strona może używać Cookies, przeglądanie jej to zgoda na ich używanie.)

error: