News
O.S.T.R. zabiera nas za kulisy powstawania okładki „Gniewu”
„Pozdrowienia dla wszystkich, którzy kochają prawdziwy hip-hop”.
Nadchodzący album O.S.T.R. „GNIEW” będzie niecodziennym wydarzeniem nie tylko jeśli chodzi o zawartość muzyczną. Adam po raz pierwszy zaprosił do współpracy pracownię plastyczną 247studio pod artystyczną dyrekcją jednego z najlepszych polskich projektantów graficznych młodszego pokolenia – Oskara Podolskiego aka OESU. Efekt mógł być tylko jeden i nie zaskoczył – dzięki 247studio (które tworzy także projektant Karol Imiałkowski) „GNIEW” to nie tylko nowy album największego polskiego rapera, ale i seria mistrzowsko zaprojektowanych produktów kolekcjonerskich. Partnerem 247studio w pracach nad projektowaniem oprawy graficznej nowego albumu O.S.T.R. był Paweł Fabjański, znany polski fotograf, Łodzianin, prywatnie kolega Ostrego z ławki szkolnej i autor jego pierwszych okładek, takich jak “Masz to jak w banku”, “Tabasko”, “Jazzurekcja”, “7” i “HollyŁódź”.
Wytwórnia Asfalt Records wydaje nową płytę Ostrego w trzech unikatowych wersjach, z czego pierwsza (Wersja A) wyprzedała się pod koniec grudnia w 8 godzin od pojawienia się na sieci. W przedsprzedaży pozostały jeszcze ostatnie egzemplarze, także rozszerzonej, Wersji B (2CD) zawierającej unikatowe opakowanie, a także dodatkowy krążek “Snap Jazz Edition” z autorskimi remiksami całego albumu. Do sprzedaży w dniu premiery trafi jedynie regularna, jednopłytowa Wersja C. Dzięki 247studio każda z edycji albumu posiada własną, unikatową okładkę i wyjątkową oprawę graficzną – nowoczesną, dopracowaną i od razu rzucającą się w oczy. Płycie towarzyszy też specjalny i częściowo limitowany merch tekstylny, który sam w sobie stanowi odrębną kolekcję odzieżową (w jej skład wchodzą t-shirt, bluza, czapka z daszkiem, komin), a także slipmata, plakat i zestaw stickerów. Wszystko pod nadzorem artystycznym 247studio.
Założony przez Oskara Podolskiego i Karola Imiałkowskiego multidyscyplinarny kolektyw projektowy 247studio zajmuje się tworzeniem całych marek, scenografii, stron internetowych, opakowań, produkcji foto/video oraz odzieży. Na liście jego klientów dotąd znaleźli się m.in. Coca-Cola, New Balance, Adidas, Ballantine’s, T-Mobile czy – z hiphopowego podwórka – grupa Hemp Gru. Na charakterystyczny styl 247studio ogromny wpływ ma wyobraźnia graficzna Oskara Podolskiego znanego także jako OESU. – jednego z najbardziej utalentowanych polskich projektantów graficznych, który zajmuje się również typografią i malarstwem. OESU. jest znany ze swojego surowego, czystego stylu, u samych podstaw inspirowanego kulturą hiphopową (artysta zaczynał od graffiti oraz projektowania okładek do nagrywanych dla siebie i znajomych składanek z rapem), ale również Bauhausem czy twórczością Władysława Strzemińskiego. Jak sam twierdzi w wywiadach, Podolski ponad wszystko uwielbia litery. Dlatego trudno się dziwić, że to właśnie one, układające się w napis „GNIEW”, są głównym punktem identyfikacji graficznej towarzyszącej nowej płycie O.S.T.R. Integralną częścią przygotowanej przez OESU. i 247studio oprawy albumu będą także zjawiskowe fotografie, za które odpowiada kolega Ostrego ze szkolnych lat i znakomity fotograf – Paweł Fabjański.
Zarówno album „GNIEW” w limitowanej do 10 000 wersji B, jak i wszystkie produkty wchodzące w skład towarzyszącej płycie kolekcji są dostępne w przedsprzedaży na OstryGniew.pl
Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl
News
Taco Hemingway: 130 tys. biletów sprzedanych w 5 godzin
Co sekundę raper sprzedawał 90 wejściówek.
Końcówka roku należy do Taco Hemingwaya. Za sprawą wydanej z zaskoczenia płyty “Latarnie wszędzie dawno zgasły” Fifi, jako pierwszy polski artysta, zaliczył właśnie 1. miejsce w rankingu Spotify Debut Global. Oznacza to najczęściej streamowany album na świecie. Taco w rekordowym tempie wyprzedał też komplet biletów na zapowiedzianą na maj trasę koncertową 2026 †††OUR. I to pomimo ogłoszenia drugich dat we Wrocławiu, Trójmieście i Krakowie.
Spektakularne wrażenie robi liczba cyfrowych odsłuchów “Latarnie wszędzie dawno zgasły”. W zaledwie dobę od premiery Taco zdominował ranking Spotify Polska TOP50, gdzie wprowadził jednocześnie aż 16 piosenek na sam początek listy oraz wygenerował 7 mln odsłuchów. Natomiast już w kilka dni po premierze sam artysta – jako pierwszy Polak – znalazł się na 1. miejscu globalnego zestawienia Spotify Debut Global!
Imponujące statystyki odsłuchowe idą w parze z podwójnie wyprzedaną trasą 2026 †††OUR. Większość biletów na ogłoszone w sobotę daty wyprzedała się jeszcze w pre-sale’u. I nawet po zdublowaniu dat na Wrocław, Trójmiasto i Kraków po weekendzie był już pełny SOLD OUT. A to oznacza, że w ciągu 5 godzin do fanów trafiło 130 000 biletów. Wedle statystyk eBilet.pl co sekundę sprzedawało się ich aż 90, a liczba wejść na stronę bileterii przekroczyła zainteresowanie niedawnymi koncertami Taylor Swift w Polsce. Na chwilę obecną harmonogram 2026 †††OUR przedstawia się więc następująco:
▪️ Hala Stulecia | Wrocław, 08.05 | SOLD OUT
▪️ Hala Stulecia | Wrocław, 09.05 | SOLD OUT
▪️ ERGO ARENA | Gdańsk, 15.05 | SOLD OUT
▪️ ERGO ARENA | Gdańsk, 16.05 | SOLD OUT
▪️ PGE Narodowy | Warszawa, 23.05 | SOLD OUT
▪️ TAURON Arena Kraków | Kraków, 30.05 | SOLD OUT
▪️ TAURON Arena Kraków | Kraków, 31.05 | SOLD OUT
Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl
News
Nowa płyta Taco Hemingway’a rozbiła bank. Bedoes: „Sukces całego kraju”
Wąsacz z Warszawy zapisał się na kartach historii.
Młody Borek odnotował fakt, że nowa płyta Taco Hemingwaya znalazła się na 1. miejsce na świecie.
Album „Latarnie wszędzie dawno zgasły” był najchętniej sprawdzany na świecie ze wszystkich wydanych krążków podczas weekendu premierowego 19-21 grudnia. To pierwsza taka sytuacja, że krążek polskiego rapera zajmuje 1. pozycję.
– Król. Sukces całego kraju i cieszę się tak, jakbym to ja tam był. Filip to wspaniały człowiek i zasługuje jak nikt – napisał Bedoes.

Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl
Sokół wydał swoją pierwszą powieść „Wesołych świąt”. Książka sprzedała się w 10 tys. nakładzie jeszcze przed premierą.
Książka rapera dotarła już do preorderowiczów, a ten w dniu premiery pochwalił się wynikami sprzedażowymi.
– Dziękuję Wam bardzo za zaufanie! Kupiliście w ciemno 10 tysięcy książek debiutującego na tym polu rapera. Dajcie znać jak się czyta, tylko tak, żeby nie zdradzać szczegółów tym, którzy jeszcze nie czytali! Wesołych Świąt! – napisał raper.
Napisany z rozmachem debiut literacki Sokoła składa się z jedenastu przeplatających się narracji, tworzących jedną historię o mieszkańcach stolicy i zjawach z ich przeszłości. To fikcja drobiazgowo skonstruowana, bezczelnie realistyczna, szybka i brukowa, czasem prześmiewcza halucynacja, z której trudno się ocknąć. Nie uwierzysz, że to się nie wydarzyło.
Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl
News
Reakcja Bedoesa na diss Tau’a na Taco Hemingwaya
Numer kieleckiego rapera spolaryzował słuchaczy.
Mieszane uczucia budzi krytyczny numer Tau’a na Taco Hemingwaya, któremu nie spodobała się nowa płyta warszawskiego rapera. Na ten niecodzienny diss zareagował m.in. Bedoes 2115.
Tau wyznający wartości katolickie uznał, że nowy krążek Taco „Latarnie wszędzie dawno zgasły” ma destruktywny przekaz, że życie nie ma sensu, a Bóg nie istnieje. Kielecki raper nagrał dla niego storytelling „Wesołych Świąt Taco Hemingway”.
Kawałek spolaryzował słuchaczy, co widać chociażby po jego ocenach na Youtube. Blisko połowa jest negatywna. Na numer zareagował też Młody Borek, cytatem ze swojego kawałka:
„Posłuchaj wariacie. Jestem wierzący i odmawiam pacierz. A jeśli ktoś nie wierzy w Boga lub ma inną wiarę. To nadal jest k*rwa mym bratem”.

Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl
News
Blueface z wydziaraną całą twarzą – raper mówi, dlaczego to zrobił
Blueface ma na twarzy głównie loga znanych marek.
Blueface dorobił się w więzieniu kolejnych tatuaży na twarzy i w końcu powiedział wprost, czemu to zrobił. W rozmowie na livestreamie z Keke Palmer stwierdził, że za kratami nie miał już powodu się hamować, bo i tak nie czekają go żadne „rozmowy o pracę”.
Palmer dopytywała, kiedy zaczął się dziarać podczas odsiadki i czy to była metoda na zabicie czasu. Blueface odpowiedział, że robił je „po jednym”, a decyzja nie była przypadkiem – twierdzi, że jako dzieciak obiecywał sobie, że będzie „konkretnie wytatuowany”.
– Zawsze mówiłem sobie jako dzieciak, że będę zajebiście wytatuowanym skurczybykiem. Siedzenie w pace tylko sprawiło, że poczułem, że nie mam powodu, żeby tego nie zrobić. Może o to chodziło, bo już miałem parę tatuaży na twarzy. Jestem w więzieniu, cholera, nie mam żadnej rozmowy o pracę.

Blueface tłumaczył, że w zakładzie karnym tatuaże robił mu jeden z osadzonych z maszynką, normalnie w celi, a za sam fakt dziarania w więzieniu dostał „write-up”, czyli wpis za złamanie zasad.
Raper ma na twarzy m.in. loga (MLB, Chase, Washington Nationals) i symbole w stylu papierowego samolotu czy żetonów pokerowych.
Keke Palmer asks Blueface how his new face tattoos came about.
— No Jumper (@nojumper) December 22, 2025
pic.twitter.com/a6SrZP6wOG
Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl
-
News3 dni temuSokół wspomina czasy, gdy był bezdomny i koczował na Dworcu Centralnym
-
News1 dzień temuTau nagrał diss „Wesołych Świąt” na Taco Hemingwaya
-
News2 dni temuYouTube dusi rap? Żabson z Wizem Khalifą nie przebili bańki, a w cieniu rośnie anonimowy LEAF
-
News2 dni temuTaco Hemingway w „Wydarzeniach” Polsatu
-
teledysk3 dni temuJongmen siedzi, a jego kumple wypuszczają „Ponad Mury”
-
News17 godzin temuTaco Hemingway z 1. miejscem na świecie – historia dzieje się na naszych oczach
-
News3 dni temuTaco Hemingway przejął listę TOP50 Polska: 7 milionów odsłuchów płyty w 24h
-
News2 dni temuMata: „Koalicja Obywatelska was wyr*cha, tak jak PiS”