teledysk
Onar nagrał singiel, jak został sam na scenie, bo Pezet z niej uciekł
Raper wraca pamięcią do Dni Ursynowa.

„Zostałem na scenie” – Onar nowym singlem nawiązuje do tego, jak w zeszłym roku pozostał sam na scenie, podczas Dni Ursynowa.
Cofnijmy się o rok wstecz. 10 czerwca 2022 roku, koncert z okazji Dni Ursynowa. Na scenę wchodzi legendarny rapowy duet Płomień 81, czyli Pezet i Onar. Koncert raperów ma szczególny wymiar dla fanów pod sceną, gdyż Płomień 81 jest nierozerwalnie związany z Ursynowem i to właśnie w tej dzielnicy chłopaki rozpoczęli swoją działalność.
Pezet i Onar swój set rozpoczynają od numeru „Odwaga”, czyli jednego ze swoich największych hitów. Publiczność wita ich gorąco, a Pezet zapowiada, że teraz zagrają jeden z jego najnowszych utworów solowych. Muzyka zaczyna lecieć, jednak Pezet już po pierwszych dwóch wersach, ku ogromnemu zdziwieniu fanów oraz Onara, schodzi ze sceny.
Onar, mimo szoku i zaskoczenia, postanowił uratować sytuację i kontynuował koncert sam, co pokazało jak bardzo zależy mu na fanach. Z pewnością niejeden artysta postawiony w takiej sytuacji również zszedłby ze sceny, a cały koncert zostałby odwołany „z przyczyn technicznych”.
Po całym incydencie nie brakowało słów pochwały kierowanych do Onara. Pezet za całą sytuację przeprosił swoich fanów, a kilka miesięcy później opublikował utwór o wymownym tytule „Zszedłem ze sceny”, gdzie odnosi się do pamiętnego koncertu.
Niemal rok po całym incydencie do sprawy w sposób muzyczny postanowił odnieść się również Onar, wypuszczając właśnie swój nowy singiel „Zostałem na scenie”. Utwór ten jest przede wszystkim deklaracją ze strony rapera, iż mimo wielu przeciwności, nigdy nie schodzi z metaforycznej (a nawet dosłownej) sceny. W teledysku do nowego numeru swój mały udział ma również Pezet, co pokazuje, że między raperami absolutnie nie ma złej krwi i wszystko zostało wyjaśnione.
Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

teledysk
Lil Yachty wjeżdża z nowym singlem i klipem
W „Can’t Be Crete Boy” artystę gościnnie wsparł Veeze.

Lil Yachty oficjalnie zaprezentował swój najnowszy utwór „Can’t Be Crete Boy” z gościnnym udziałem Veeze’a. Piosence towarzyszy teledysk, który można już zobaczyć na kanale Lyrical Lemonade.
Zarówno Yachty, jak i Veeze udowadniają, dlaczego dorobili się kultowego statusu jako niepokorni innowatorzy hip-hopu. Artyści bez wysiłku płyną na tle dudniących dźwięków 808-ki i soulowego sampla. W pewnym momencie bit przechodzi w mroczniejsze, bardziej niepokojące rejony, ale raperzy nie tracą panowania nad swoim flow.
Teledysk do „Can’t Be Crete Boys” otwiera ujęcie, w którym widzimy raperów z perspektywy pierwszej osoby. Przeplatające się kadry ukazują ich, jak wymieniają się wersami na szkolnym korytarzu i w pustej klasie, co jest podkreśleniem dynamicznej energii utworu. Ubrani w przyciągające wzrok stylizacje i błyszczącą biżuterię artyści pokazują, że są cenieni nie tylko za muzykę, ale także za styl. W obu dziedzinach nieustannie wyznaczają nowe trendy.
Lil Yachty towarzyszy obecnie Tylerowi, The Creatorowi w trasie koncertowej Chromakopia World Tour.

„Atlas” to trzeci, tytułowy singiel z nadchodzącego albumu donGURALesko.
Dziadzior nawiązuje do najlepszych tradycji rapu lat 90, zwiastując erę powrotu prawdziwego rapu. W numerze nawiązał on m.in. do Janusza Palikota, któremu postawiono zarzuty dotyczące oszukania przeszło 5 tys. osób na kwotę ponad 70 mln zł.
„Każde słowo siedzi jak Palikot” – nawija DGE.
Album „Atlas” ukaże się 16 maja 2025 roku.
teledysk
Alberto uderza w Malika? „Wziąłem sobie sam, żaden ciapak mi nic nie dał”
Linijki byłego zawodnika GM2L budzą sporo emocji.

„Afrykańska maczeta” to nowa muzyczna propozycja od Alberto. W numerze padają wersy, które słuchacze odbierają jako pociski w kierunku Malika Montany.
Alberto rozstał się z wytwórnią GM2L jakiś czas temu. Jak mówił, rozszedł się z Malikiem Montaną w dobrych stosunkach, a wynikło to z tego, że jego szef wziął sobie za dużo na głowę. Co by nie mówić, Alberto nie tylko odszedł z GM2L, ale też odciął się od Malika i próżno widywać ich teraz razem. Dlatego też w głowach fanów są pewne wątpliwości dotyczące ich obecnych relacji. Tym bardziej po dzisiejszych wersach:
„Wziąłem sobie sam żaden ciapak mi nic nie dał. Co drugi niby brat a w gruncie liczy na przepaść” – nawija Alberto w numerze „Afrykańska maczeta”.
Trudno nie powiązać tych linijek z Malikiem. Nawet jeżeli nie są personalne, to na pewno tego typu wersy nie są na miejscu w przypadku Alberto i jego historii. To przecież tylko i wyłącznie dzięki Malikowi on i jego brat zaistnieli w przestrzeni publicznej. Ich wcześniejsze muzyczne ruchy nie były znane nawet na rynku lokalnym, nie mówiąc o całym kraju. Fani zwracają uwagę, ze bracia Simao nie znają pojęcia „wdzięczności”.

teledysk
Vae Vistic: Premiera koncepcyjnego „TON 618” i Szpaku w klipie
Najbardziej koncepcyjny album w karierze.

4 kwietnia 2025 roku swoją premierę ma nowy album Vae Vistica zatytułowany „TON 618” – najbardziej koncepcyjny i osobisty projekt w dorobku artysty. Premierze płyty towarzyszy singiel tytułowy „TON 618”, który stanowi esencję całego materiału. Utwór został wyprodukowany wspólnie przez Vae Vistica i Davidtasa, a teledysk do singla zrealizowała ekipa KRIZIZ. W klipie gościnnie pojawia się Szpaku.
Album „TON 618” składa się z 11 utworów, które tworzą spójną narrację osadzoną w świecie inspirowanym największą znaną ludzkości czarną dziurą – TON 618. Od pierwszej sekundy płyta wciąga słuchacza za tzw. horyzont zdarzeń – granicę, po której przekroczeniu nie ma już odwrotu. VAE zabiera odbiorcę w podróż pełną napięcia, refleksji i dźwiękowej głębi.
Brzmieniowo album łączy mroczne, przestrzenne produkcje z żywymi instrumentami – w tym gitarami Stasia Saługi – oraz charakterystycznym wokalem VAE: raz subtelnym, raz agresywnym i charyzmatycznym. Kolejne utwory – od dusznego „Atrap”, przez psychodeliczny „MŁODY YAKUZA”, aż po emocjonalny „PULS” – prowadzą przez różne stany emocjonalne i pytania egzystencjalne.
Na końcu każdego utworu pojawia się postać Astry – tajemniczej przewodniczki po czarnej dziurze, w którą wcieliła się wokalistka Kiwi.
Singiel „TON 618”, wyprodukowany wspólnie z DAVIDTAS-em, to kulminacja całego projektu. Obrazek do utworu, nakręcony z ekipą KRIZIZ, rozwija wizualną stronę koncepcji albumu. Gościnny udział Szpaka w teledysku to dodatkowa warstwa symboliczna – pojawia się jako towarzysz tej mrocznej, kosmicznej podróży.
Cały album został w pełni wyprodukowany przez VAE VISTICA, co sprawia, że słuchacz może bez przeszkód zanurzyć się w jego autorskim świecie – intensywnym, emocjonalnym i niepokojąco pięknym.
teledysk
Nowaczkiewicz nadaje z ławki spod bloku: „Kupowałem garniak w kredo, żeby ukryć patologię”
Za produkcję stylowego kawałka odpowiada BAHsick.

Nowy singiel Nowaczkiewicza zapowiada jego długo wyczekiwane debiutanckie wydawnictwo.
Za bit do tracka odpowiada BAHsick, zaś wideo to efekt pracy Koozy. Singiel dostępny jest już w serwisach streamingowych.
-
News1 dzień temu
Słuchacze zaniepokojeni wyglądem Joki podczas wywiadu
-
News3 dni temu
Walka Alberto z Taazym zakończona skandalem (wideo)
-
News4 dni temu
Ten Typ Mes atakuje Stasiaka i jego żonę
-
teledysk4 dni temu
Alberto uderza w Malika? „Wziąłem sobie sam, żaden ciapak mi nic nie dał”
-
News1 dzień temu
Ten Typ Mes po latach atakuje Mezo i wyjaśnia dlaczego
-
News3 dni temu
Fryderyki: O.S.T.R. ze statuetką. Nie przyszedł jej odebrać
-
News3 dni temu
Robot „Mata 2040” na gali Fryderyków – rewolucyjny występ
-
News1 dzień temu
Kaczor o kumplach i zespole: „Wszyscy mnie zawiedli, tylko nie rodzina”