Sprawdź nas też tutaj

News

Otsochodzi „Piegi” najlepszym polskim klipem 2024. Wyróżniono też Sobla

Zdobywca Grand Prix otrzymał nagrodę pieniężną.

Opublikowany

 

otsochodzi

7 edycja PL Music Video Awards już za nami. 7 grudnia podczas oficjalnej gali w łódzkim Monopolis wręczone zostały statuetki oraz nagrody w 11 kategoriach. Jury w składzie: Nastka Gonera, Julia Kamińska, Krystian Łupiński, Jakub Wójcik i Daria Głowacka wybrało najlepsze polskie teledyski. Laureatem Grand Prix jest Mac Adamczak, autor teledysku do utworu „Piegi” rapera Otsochodzi – Za pełne lekkości i swobody uchwycenie młodzieńczej energii, która emanuje z każdego kadru w sposób naturalny i niewymuszony – czytamy w werdykcie.

PL MVA 2024 – 11 KATEGORII, 703 TELEDYSKI I WAKACJE

W tym roku twórcy rywalizowali o nagrody w 6 kategoriach muzycznych: Alternatywa, Dance/Electronic, Hip-hop, Pop, Rock i Ostre Brzmienia, Extra, w 4 kategoriach specjalnych: Mikrobudżet, Animacja, Ważny Przekaz i Superprodukcja (tegoroczna nowość) oraz 1 międzynarodowej All Around the World. – Twórcy zgłosili do tegorocznego konkursu ponad 700 teledysków. Zależy nam na tym, aby PL MVA dla autorów klipów był miejscem, w którym czują się jak w domu – powiedział podczas gali Wojtek Augustyniak, organizator i współpomysłodawca wydarzenia.

Laureaci 7. PL Music Video Awards, fot. PL Music Video Awards

Wyniki obrad jury zostały ogłoszone podczas uroczystej gali w Monopolis prowadzonej przez Paulę Jeronim i Maxa Kapłona, której motywem przewodnim w tym roku były wakacje. Zdobywca Grand Prix poza statuetką, otrzymał również nagrodę o wartości 10 000 zł w postaci opłacenia części kosztów produkcji kolejnego teledysku. Nagrodę ufundował partner festiwalu firma Film Produkcja. Z kolei laureatka kategorii Extra, Antonia Przedpełska, reż. teledysku do utworu „RANGER” zespołu beluga ryba, dostanie nagrodę w postaci dnia zdjęciowego z robotem Junior Bolt ufundowaną przez Motion Control Berlin. Ponadto to właśnie ten klip wygrał też nagrodę publiczności.

PL MVA to festiwal, gdzie gwiazdy i debiutanci mają równe szanse, czego odzwierciedleniem są przyznane nominacje i nagrody. I tak wśród laureatów znaleźli się zarówno autorzy teledysków dla topowych artystów od lat wyznaczających trendy, w tym: Daria Zawiałow, Zamilska, Sobel, Otsochodzi, Gruzja czy bbno$, jak i dopiero debiutujących na rodzimej scenie – Patryk Pietrzak, Iga Jaworska, verde, Santabarbara, beluga ryba.

NOC WIDEOKLIPÓW, WARSZTATY I MASTERCLASS

PL MVA to też miejsce twórczych spotkań. Podczas festiwalu odbyły się liczne warsztaty i masterclass, m.in. na temat produkcji filmowej, LED-owej rewolucji, sztucznej inteligencji, wykorzystania robotów na planie czy pozyskiwania funduszy na realizację teledysków. Nie mogło też zabraknąć stałego punktu wydarzenia, czyli Nocy Polskich Wideoklipów – projekcji wszystkich nominowanych teledysków oraz selekcji najciekawszych klipów z poprzednich edycji PL MVA i projektu Szkoła Teledysków.

PEŁNA LISTA LAUREATÓW 7. PL MUSIC VIDEO AWARDS
DANCE/ELECTRONIC

Zamilska – „Oddysey”, reż. Marta Mach

Za połączenie surowości z futurystyczno-dystopijną estetyką oraz wyrazistą bohaterkę, która w swojej silnej, niemal mechanicznej obecności doskonale oddaje napięcie między przeszłością a przyszłością.

ROCK I OSTRE BRZMIENIE

Verde – „to jara Cię też!”, reż. Kornel Barwiński

Za dystans i za humor. Za bardzo sprytne wybrnięcie z wymogów partnerskich. Za szczery uśmiech i dobrą zabawę podczas oglądania. Za sandały, parówki i banana.

ALL AROUND THE WORLD

bbno$ “two” dir. Shiraz Higgins

Za twórcze szaleństwo, kompletne wariactwo, wymykające się wszelkim schematom, które nigdy nie mogłoby zostać wymyślone przez AI.

EXTRA

beluga ryba – „RANGER”, reż. Antonia Przedpełska

Za wyraźny dystans, poczucie humoru, dopracowaną w każdym szczególe płynnie opowiedzianą historię i pełne wdzięku skorzystanie z interpretacji westernu.

POP

Daria Zawiałow – „Ballada o Niej”, reż. Daria Zawiałow i Mateusz Dziekoński

Za subtelne i poruszające uchwycenie emocji samotności i tęsknoty.  Za delikatność obrazu, które razem tworzą intymną atmosferę, idealnie współgrającą
z melancholijnym brzmieniem utworu. Za przemyślane kadry, znakomite operowanie światłem i wrażliwość w opowiadaniu o przemijaniu.

HIP-HOP

Otsochodzi – „Piegi”, reż. Mac Adamczak

Za szczere odbicie i przełożenie treści utworu na angażujący i intymny obrazek. Za wywołaną refleksję i nostalgię. Za szczere podzielenie się swoją wrażliwością. Za ubranie w całość idealnej fuzji muzyki, słów i obrazu. Za wywołanie tęsknoty za minionym latem. Za łezkę w oku i za drgające kąciki ust. Za powrót do domu, na Śląsk. Historia zatoczyła wielkie koło.

ALTERNATYWA

Santabarbara – „Spadam”, reż. Michał Chmielewski

Za  uchwycenie emocji ulotnego spadania – zarówno w sensie dosłownym, jak i metaforycznym – które kamera ukazuje w sposób naturalny, a jednocześnie pełen magnetyzmu. Za surowość wizualną, która nadaje historii autentyczności i pozwala skupić się na esencji przekazu. Za świetne zdjęcia, idealnie dobrany casting i doskonałą harmonię obrazu z muzyką, tworzącą hipnotyzującą, pełną napięcia opowieść.

WAŻNY PRZEKAZ

Iga Jaworska x TOZ – „Nie porzucaj”, reż. Kasia Grabek

Za prostą, ale mocną historię, rewelacyjny casting i najpiękniejszych bohaterów. Pieski zawsze spoko.

MIKROBUDŻET

Patryk Pietrzak – „Maczugi”, reż. Patryk Pietrzak

Za wykorzystanie posiadanych już zasobów w sposób dowcipny, wzruszający i zapadający w pamięć – bo przecież właśnie o to chodzi w Mikrobudżecie.

SUPERPRODUKCJA

Sobel – „Niech Boli”, reż. Michał Radziejewski

Za podejście, które łączy skomplikowaną realizację z uderzającą prostotą, w której symbolika wody, emocjonalna głębia i świetna synchronizacja z muzyką sprawiają, że obraz na długo osadza się w pamięci.

ANIMACJA

Gruzja  – „Legion”, reż. kamil wójcik & cat kaczmarek

Za poczucie humoru, ciekawą narrację i inspirującą wolność twórczą.

GRAND PRIX

Otsochodzi „Piegi”, reż. Mac Adamczak

Za pełne lekkości i swobody uchwycenie młodzieńczej energii, która emanuje
z każdego kadru w sposób naturalny i niewymuszony. Za dynamiczny montaż, żywą kolorystykę i autentyczność emocji, które tworzą klimat ulicznej codzienności. Za idealne połączenie obrazu z rytmem utworu, co sprawia, że teledysk staje się integralną częścią muzycznej opowieści.

____
Organizatorem festiwalu PL Music Video Awards jest Fundacja Inicjatyw Kulturalnych „Plaster”. Partner główny to Łódzkie Centrum Wydarzeń. Partner miejsca – Monopolis. Partnerzy wydarzenia – Film Produkcja, ZaiKS, Niebostan, Famous Polish Filmmakers, 6 dzielnica, Stare Kino i Mediateka MeMo.


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

 
Kliknij i skomentuj
Subscribe
Powiadom o

News

„Dlaczego zginął, rozmawialiście z nim o tym?” 24 lata po śmierci Magika

Syn Magika dzisiaj: „Nie ma mnie dla nikogo”.

Opublikowany

 

paktofonika

Ostry nienawidzi drugiego dnia świąt, bo 26 grudnia 2000 roku Magik z Paktofoniki odebrał sobie życie skacząc z okna. Dlaczego to zrobił?

Magik odebrał sobie życie. „Czemu nie widzieliście?”

„Dlaczego zginął, rozmawialiście z nim o tym?” – wiele lat temu z takim pytaniem Anna Popek zwróciła się do Rahima goszczącego w śniadaniowym programie. Freaudowska pomyłka dziennikarki jest jej wytykana do dzisiaj, chociaż wszyscy wiemy, jaka kryła się za nią intencja. Pozostali członkowie Paktofoniki w tym roku poniekąd odpowiedzieli na to pytanie w innym wywiadzie.

– Trochę to jest tak, że wiesz: „To wy byliście jego najbliższymi przyjaciółmi. Czemu nie widzieliście?”. A to często tak jest, że depresji się nie widzi. Depresja jest często skrywana za uśmiechem, za dobrym samopoczuciem – mówił Fokus w rozmowie z Agnieszką Woźniak-Starak i Gabi Drzewiecką.

Anna Popek i słynne „Dlaczego zginął, rozmawialiście z nim o tym?”

„Byłem wkurzony”

Podczas tego samego wywiadu, Rahim przyznał, że był nawet wkurzony na Magika.

– Był moment, że byłem wkurzony po prostu, że nas zostawił, ale z drugiej strony uważam, że na taki krok nie decydują się osoby ot tak: „Bo zrobię wam na złość”. Pewnie byliśmy na końcu drabiny jakby tych jego problemów – powiedział.

Rahim przyznał także, że ma świadomość czym jest depresja i do czego może doprowadzić, bo sam miał taki epizod.

– Ja sobie zdaję sprawę z tego, co czuje człowiek, który jest uwikłany w depresję, bo sam w depresję przyszedłem też. I to jest stan, w którym tak naprawdę wszystko jest „na nie”. I to nie jest zero jedynkowe, nie wybieram sobie: a to dzisiaj będę się uśmiechał, będzie mi dobrze. Nie, to po prostu czujesz z całym sobą.

Syn Magika przeżywa śmierć ojca

Filip Łuszcz, czyli syn Magika miał 3 lata jak jego ojciec odszedł. Dzisiaj to dorosły mężczyzna, mający 27 lat. Poszedł w ślady ojca, również zajmuje się muzyką. Fejzjestm opublikował w dniu 24 rocznicy śmierci ojca status na Instastories z piosenką Paktofoniki „Nie ma mnie dla nikogo”.

Syn Magika w 24 rocznicę śmierci ojca

24 lata od śmierci Magika

Piotr Łuszcz w drugi dzień świąt rzucił się z 9. piętra. Zmarł o 6:45 w szpitalu. Miał 22 lata. Dzisiaj, 26 grudnia 2024 roku minęły 24 lata od jego śmierci.

Gdyby Magik żył, miałby dzisiaj 46 lat.

Jeśli zmagasz się z depresją, myślami samobójczymi lub po prostu potrzebujesz pomocy, możesz skorzystać z darmowych infolinii:

  • Antydepresyjny Telefon Zaufania (od poniedziałku do piątku w godz. 15-20) — 22 484 88 01
  • Telefon zaufania dla osób dorosłych w kryzysie emocjonalnym, codziennie od godz. 14 do 22 — 116 123
  • Telefon zaufania dla dzieci i młodzieży, czynny codziennie przez całą dobę — 116 111


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

Czytaj dalej

News

Peja i Gural narzekają na stawki streamingowe, a szef Spotify zarabia więcej niż polska branża muzyczna

„Gdzie jest hajs?” – pytają polscy raperzy. U Daniela w kieszeni.

Opublikowany

 

spotify daniel ek

Na niskie stawki za streaming muzycy narzekają od lat, a ostatnio robią to także raperzy. Tymczasem szef Spotify potrafi zarobić rocznie więcej niż cała polska branża muzyczna.

Polski rynek muzyczny 18. na świecie

Według podsumowania 2023 roku przez Związek Producentów Audio Video, polski rynek muzyczny zaliczył kolejny rok z dwucyfrowym wzrostem, generując 671,5 mln zł przychodu i zapewniając Polsce 18. miejsce w rankingu największych rynków muzycznych świata.

W pierwszym półroczu 2024 roku, wartość sprzedaży muzyki w Polsce wzrosła o blisko 32 procent. To prawie 100 milionów więcej niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Rośniemy, ale wciąż nam daleko do zarobków szefa Spotify.

Szef Spotify z olbrzymim majątkiem

Kiedy Gural i Peja narzekają na niskie stawki Spotify i pytają „gdzie jest hajs?”, szef platformy streamingowej bogaci się w zastraszającym tempie. W ciągu ostatnich 18 miesięcy, Daniel Ek zrobił łącznie pięć transakcji, sprzedając akcje Spotify, co łącznie przyniosło mu 376,3 mln dolarów.

Polski rynek muzyczny w ciągu 18 miesięcy jest w stanie wygenerować z grubsza ok. 1 miliard złotych przychodu. Daniel Ek w takim samym czasie potrafi zarobić w przeliczeniu 1.5 miliarda złotych. Szef Spotify samodzielnie generuje więc większe zyski od całego polskiego rynku muzycznego, ale to nie wszystko.

Majątek większy niż najbogatsi artyści świata

Daniel Ek zgromadził majątek większy niż jakikolwiek inny żyjący artysta na świecie. Jego dobrobyt opiewa na 6.5 miliarda dolarów. Tymczasem na liście najbogatszych muzyków pierwsze miejsce zajmuje Jay-Z z majątkiem 3.7 miliarda, czyli blisko o połowę mniejszym niż właściciel Spotify.

Wygląda na to, że na streamingu da się bardzo dobrze zarobić, nie publikując nawet ani jednego swojego utworu. Wystarczy być pośrednikiem między artystą a słuchaczami.

Dla zobrazowania, poniżej lista najbogatszych muzyków:

  1. Jay-Z – 3,71 mld dolarów
  2. Rihanna – 2,08 mld
  3. Paul McCartney – 1,93 mld
  4. Taylor Swift – 1,63 mld
  5. Bruce Springsteen – 1,6 mld
  6. Madonna – 1,2 mld
  7. Herb Alpert – 1,25 mld
  8. Selena Gomez – 1,19 mld
  9. Beyonce – 1,13 mld
  10. Bono – 1,04 mld


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

Czytaj dalej

News

Suja dissuje Tedego, a ten jest zażenowany poziomem

„Tak ci powiem, pomiędzy nami, starymi raperami…”

Opublikowany

 

suja diss tede

Suja twierdzi, że nie słyszał dissu TDF-a, ale właśnie się dowiedzieliśmy, że zamierza odpowiedzieć i zleakował on fragment kawałka atakującego swojego oponenta.

Suja leakuje diss na Tedego

Jeszcze przed chwilą reprezentant THS Kliki twierdził, że nie odpowie na diss Tedemu, bo ten nie reagował na wyzwanie na walkę. Świąteczna aura spowodowała, że Suja jednak zmienił zdanie i w pierwszy dzień świąt napisał pełnoprawny diss Tedego. Jego fragment mieliśmy okazję przesłuchać, a brzmi on tak:

„Tak ci powiem, pomiędzy nami, starymi raperami. Jacku, klasę ty już pokazałeś w hip-hopie. Jaki jesteś wielki, zapraszając do Kanału Zero – modelki. Panienki, którym ktoś pisze teksty. Na pewno myślałeś, że którąś zahaczysz, wypieprzysz?” – nawinął Suja na żywo.

Zaapelował on także do producentów, żeby podsyłali mu bity. – Cały diss na Jacka został dzisiaj napisany. Dwie zwrotki i refren i jutro chciałbym to nagrać – powiedział.

Poniżej wideo:

Tede jest zażenowany

Autor numeru „Trzy kondomy” miał oczywiście okazję zapoznać się z leakiem dissu, bo Suja za każdym razem oznacza go na Instagramie. Reakcja Tedego to dwie emotki – śmiech i zażenowanie.

Cały diss na Tedego ma się ukazać w Sylwestra.


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

Czytaj dalej

News

Skąd wzięła się tradycja zdjęcia z Bigosem? Malik wyjaśnia

„Odczuwam coraz większą presję”.

Opublikowany

 

Przez

malik bigos

Od kilku lat Malik Montana publikuje w święta Bożego Narodzenia zdjęcie, jak miesza bigos. Stało się ono już tradycją, ale jak właściwie się to zaczęło?

Szef GM2L przybliżył genezę zdjęć z tradycyjną polską potrawą w rozmowie z Eską.

– Średnio dwa, trzy tygodnie przed świętami otrzymuję dużą ilość wiadomości. Mój DM pęka od pytań: „Malik, kiedy fota z bigosem”? Całkowicie przypadkiem wstawiłem zdjęcie przy stole wigilijnym z bigosem. Miałem na sobie jakiś sweterek. Kontynuacja tego zdjęcia stała się tradycją jak film „Kevin sam w domu”. Co roku odczuwam przy tym bigosie coraz większą presję. Początkowo była to zabawa, ale kiedy otrzymujesz tyle zapytań, kiedy bigos, odczuwasz presję – wyjaśnia.

Raper chciałby, aby pod tegorocznym zdjęciem z bigosem pojawił się milion polubień. Na razie zebrało 630 tys. lajków.


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

Czytaj dalej

News

Budda po wyjściu z aresztu napisał komentarz pod klipem z Louisem

Pierwszy komentarz influencera po opuszczeniu więziennych murów.

Opublikowany

 

Przez

budda

Budda i jego partnerka opuścili areszt tuż przed świętami, po wpłaceniu kaucji 3 milionów złotych. Motoryzacyjny influencer po raz pierwszy dodał publiczny wpis w sieci.

Zrobił to pod wspólnym klipem z Louisem Villainem „Pardon”, który po dwóch miesiącach ma ponad 10 mln odsłon na liczniku. „Pardon, byku nie ma to tamto, patrz mi na oczy nie saldo” – słyszymy w refrenie numeru. Do tego odniósł się Budda, pisząc: „Mieli patrzeć na oczy a nie saldo”.

Jego wpis po 4 godzinach ma blisko 10 tys. łapek w górę.


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

Czytaj dalej

News

Suja wyjawił, dlaczego nie zamierza odpowiedzieć na diss Tedego

Mama Sujbitrona stała się bohaterką zwrotek TDF-a.

Opublikowany

 

suja ths klika

Atmosfera tegorocznej wigilii w domu Sui mogła zostać mocno zmącona. Wszystko za sprawą Tedego, który przesunął granicę vandetty w polskim rapie w nieznanym wcześniej kierunku. Jednak z relacji Sujbita wynika, że świąteczny klimat nie uległ destrukcji, bo nie odsłuchał on linijek, które były wymierzone w niego i zwłaszcza jego mamę.

Mama Sujbita dość regularnie pojawia się w przestrzeni rapowej. Czasem nawiązuje do niej Suja – np. kilka tygodni temu przyznał, że ciągle z nią mieszka. Czasem robią to jego wrogowie, jak chociażby Książę Kapota, który w czasie ich beefu używał wspomnianego argumentu, żeby zdyskredytować twórcę THS Kliki. Na mamę Sujbitrona jest również zarejestrowana gocławska wytwórnia Slang Records.

Wczoraj pani Czesława stała się bohaterką zwrotek Tedego, które są tak wulgarne, że niekoniecznie nadają się do zacytowania nawet na GlamRapie. Choć założycielowi Wielkiego Joł trzeba oddać, że to nie on zszedł jako pierwszy na ten poziom argumentacji. Już wiemy, że wersy nie wywołają reakcji Sujbita, bo nie zamierza ich nawet odsłuchać.

– Salutens i emano w ten świąteczny dzień rano. Mordeczki, pytacie się mnie, czy widziałem diss Tedego na siebie? Widziałem, ale go nie słuchałem. I nie zamierzam go posłuchać. A wiesz Jacku, dlaczego? Bo ty nie odpowiadałeś na moje zaczepki, jak wyzywałem cię do walki na Fame MMA. Nie chciałeś mi odpowiedzieć, dlatego ja też ci nie odpowiem – przekazał Suja.


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

Czytaj dalej

Popularne

Copyright © Łukasz Kazek dla GlamRap.pl 2011-2024.
(Ta strona może używać Cookies, przeglądanie jej to zgoda na ich używanie.)

error: