Sprawdź nas też tutaj

News

Peja odpowiada krytykom. „Jestem ikoną, a ty hajso-tłukiem”

Czy Peja to raper, który zmienił polski rap?

Opublikowany

 

peja z gazetą rap news
fot. kadr z wideo

Peja na sedesie w otoczeniu dużej ilości rolek papieru toaletowego i z tygodnikiem Rap News w rękach. Czy właśnie w takim pejoratywnym świetle raper postrzega dzisiejsze środowisko hip-hopowe? Dzisiaj na kanale Poznaniaka pojawił się jego nowy singiel „Game changer”, do którego powstał teledysk. Peja odpowiada w nim na krytykę i wykłada czarno na białym swoje osiągnięcia na rapowej scenie.

To do tej pory najmocniejszy singiel od Peji promujący album „G.O.A.T.”, którego premiera ma się odbyć 21 września. Rychu odbija typowe zarzuty, które w jego kierunku pojawiały się na przestrzeni lat. M.in. o wyłącznej chęci zarobku z muzyki i komercji, rzekomej chorobie psychicznej czy budowaniu kariery na beefach. – „Jestem ikoną ,a ty hajso-tłukiem / Nie próbuj mi wmówić kto stracił szacunek / Chuj mnie obchodzi co tu wygadujesz / I co za gówno tam wyprodukujesz” – nawija raper.

Peja: „Przez całe lata broniłem hip-hopu przed fejkami”

W dalszej części utworu padają dość zaskakujące wersy o obronie hip-hopu. Z tego typu sloganem kojarzony jest oczywiście Paluch i jego Biuro Ochrony Rapu. – „Ja całe lata cisnąłem z fejkami w obronie tego hip-hopu / reszta siedziała cichutko w tym czasie i dorabiała się fortun / Pierdolę tych obudzonych obrońców, którym zabrakło pomysłów na promo” – rapuje Rychu. W kontekście ostatnich głośnych wydarzeń i featuringu Peji z budzącym ogromne kontrowersje Young Multim to dość zaskakujące linijki. Trudno też nie odnieść wrażenia, że są skierowane w stronę wspomnianego wcześniej Palucha. Obaj panowie w ostatnim czasie mają trudne dni, a ich relacje mocno się oziębiły.

Peja raper przodowy?

Pierwsze jubileusze, vlogi koncertowe, złote i platynowe płyty, sold outy oraz pierwszy popularyzator amerykańskiego rapu w Polsce w swoich kawałkach. Peja wylicza w „Game changer”, że był na scenie jeszcze przed całą obecną branżą hip-hopową. Na pewno z wieloma punktami nie ma co polemizować, bo poznański raper razem z kilkoma innymi kolegami po fachu stworzył fundamenty rapu w Polsce. To oczywiście też jeden z artystów z największą ilością wyróżnień w muzyce w ogóle. Jednak pierwszą złotą i platynową płytę zdobył w 1995 roku Liroy za „Alboom”. Peji udało się to dopiero osiem lat później, a przed nim był jeszcze Kaliber 44.

Oczywiście to tylko czepianie się szczegółów, bo wydźwięk kawałka można interpretować na dwojaki sposób. Jeżeli zadamy sobie pytanie, czy Peja to game changer? Odpowiedź na nie będzie oczywiście jak najbardziej pozytywna.

Peja „Game changer” – teledysk

Opis płyty „G.O.A.T.”

„G.O.A.T. (Premiera 21/09/19) to album, którego preorder startuje już dziś! Pierwszy klip nie wcześniej niż na początku sierpnia. Za to przy starcie preorderu oddajemy Wam odsłuch jednego z utworów. Jak na razie tylko 5/6 gości na 14 zrealizowanych utworów co nie oznacza, że aż w 5/6 utworach. Procent nowej szkoły do klasyki podobnie jak przy 25_godzinach a nawet ciut mniejszy, bo jak dotąd tylko 3 utwory i kurwa jak na razie bez auto tune’a, wiec jak nie zaproszę jakiegoś małolata będę musiał zrobić to sam;)

A tak na poważnie trochę na tej płycie zaśpiewałem bez specjalnych ozdobników etc. Fajnie gdyby zagościł jeszcze ktoś z kim nie udało mi się jak dotąd pracować. Żałuję, że tak samolubnie potraktowałem materiał do tego stopnia, że nie ma więcej gościnek ale podczas urlopu powstanie jeszcze kilka kompozycji, wiec kto wie. W końcu najlepsze pomysły realizuję zawsze na leżaku;) Materiał do tłoczni planujemy oddać na miesiąc przed premierą tak żeby ze spokojem przygotować HIP HOP FEVER 2 – jest jeszcze 2 tygodniowe lądowanie baterii w Stanach (pozdro Gandi Ganda) i powrót na premierę albumu, koncert w Arenie i celebrowanie 43 urodzin wraz z pojawieniem się G.O.A.T. „

„Nagrałem ten album w ciągu 37 studyjnych godzin w 6/8 sesjach począwszy od 28 maja poprzestając na 15 lipca. Tempo ekspres ale forma znakomita. Przede wszystkim zgrany zespół, który prowadzi się po prostu bez wysiłku. Jako producent wykonawczy mogę polegać na zaufaniu Magiery, Arka Namysłowskiego, Pawła Niegowskiego, Macieja Tortyny, Marcina Antoniewicza i jeszcze kilku ważnych i utalentowanych osobach, których jeszcze teraz wymienić nie mogę. G.O.A.T.”

Tracklista

  1. Wprowadzenie
  2. G.O.A.T.
  3. Akacja
  4. Big Rich feat. DJ. Falcon1
  5. Game Changer
  6. Jakieś pytania? feat. Hans, Grizzlee
  7. Bolesne powroty
  8. Ten typ tak ma
  9. Kiedy rozum śpi feat. Chi Ali, Pih, DVJ. Rink
  10. Oczekiwania feat. Avi
  11. Money Talks
  12. Kiedyś to było
  13. Krew
  14. Happy End feat. Dziun
  15. Wersja preorder: W głowach ogień feat. Iceman, Sobota, Kacper HTA

Okładka

peja goat okładka


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

News

Meek Mill jest wkurzony, że ludzie mówią o jego tweetach, a nie o tym, że pomaga młodym wyrwać się z ulicy

„Pchają złą narrację”.

Opublikowany

 

meek mill

Meek Mill ma dość tego, że opinię publiczną interesują wyłącznie jego wpisy w mediach społecznościowych. Raper twierdzi, że ta narracja celowo pomija realne działania, jakie podejmuje poza internetem, w tym pomoc młodym ludziom w wyrwaniu się z ulicy.

Meek Mill odniósł się na platformie X do tego, jak jest postrzegany przez pryzmat social mediów. Jego zdaniem media i komentatorzy chętnie podchwytują narrację o „problemowym Meeku z Twittera”, ignorując to, co faktycznie robi w realnym życiu.

– Pchają taką złą narrację, a nigdy nie wspominają o prawdziwych rzeczach, które robię. Pomagam młodym chłopakom zmieniać ich życie.

Raper dodał, że przez kilkanaście lat obecności w branży nie potrzebował tanich trików ani internetowych prowokacji, żeby utrzymać swoją pozycję.

– Jestem na świeczniku od 15 lat, bez gimmicków, myślę, że całkiem nieźle radzę sobie w social mediach. Czasem zacytuję linijkę z kawałka i już jestem na każdej stronie z clickbaitem w tytule.

Meek Mill ma rację w jednym – jego obecność w social mediach od lat dostarcza skrajnych emocji, od kontrowersji po absurd i humor.


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

Czytaj dalej

News

TikTok sprzedany – czy uniknie zamknięcia w USA?

Chińska platforma prawdopodobnie została uratowana.

Opublikowany

 

tiktok

Chiński właściciel TikToka dogadał się z Amerykanami, żeby zablokować groźbę bana w USA od 2026 roku. Kontrola właścicielska ma trafić w amerykańskie ręce, ale algorytm zostaje po stronie Chin.

ByteDance potwierdził porozumienie, na mocy którego większościową kontrolę nad TikTokiem w USA przejmą amerykańscy inwestorzy. Celem jest spełnienie warunków ustawy „sprzedaj albo zablokuj” i uniknięcie całkowitego wyłączenia aplikacji na rynku, z którego korzysta ponad 170 mln użytkowników.

Nowa spółka w USA ma być kontrolowana w 80,1 proc. przez inwestorów z USA i państw sojuszniczych, ale technologia decydująca o tym, co widzą użytkownicy, pozostanie własnością ByteDance i będzie jedynie licencjonowana.

W praktyce oznacza to, że infrastruktura i dane są pod amerykańskim nadzorem, ale algorytm pozostaje chińskim aktywem technologicznym.

Administracja Trumpa utrzymuje, że porozumienie spełnia wymogi ustawy. Część Republikanów otwarcie kwestionuje, czy licencjonowanie algorytmu zamiast jego sprzedaży realnie usuwa zagrożenia dla bezpieczeństwa narodowego.


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

Czytaj dalej

News

Young Buck miał już dość i zdissował Fat Joe

Obrywa też Jadakiss.

Opublikowany

 

young buck fat joe

Young Buck odpalił otwarty diss w stronę Fat Joe i zarzuca mu konfabulacje. Chodzi o historię sprzed lat, w której Joe twierdzi, że jego ekipa pobiła rapera z Tennessee. Buck odpowiada wprost: żadnego pobicia nie było, a cała opowieść to bajka pod podcasty.

Young Buck zapowiedział numer w social mediach, a chwilę później wypuścił pełnoprawny diss nagrany na bicie “Went Legit” od G Herbo. W niespełna dwuminutowym kawałku celuje nie tylko w Fat Joe, ale też w Jadakissa. Buck drwi z tego, że weterani rapu zamienili się w duet podcastowy:

„Ci raperzy muszą przestać łączyć siły w podcastach i odstawiać te ich scenki”.

W dalszej części numeru Buck wprost zaprzecza wersji wydarzeń przedstawianej przez Joe. Według niego nikt nikogo nie tknął, a cała historia jest kompletnie zmyślona. Pada też złośliwa linijka, w której raper ironicznie zastanawia się, czy opowieść Joe to jego własne słowa, czy raczej efekt „Ozempicu” (lek na cukrzycę stosowany do szybkiego zbijania wagi).

Cała sprawa zaczęła się od wypowiedzi Joe na podcaście “Joe and Jada”, gdzie raper z Bronksu po raz pierwszy publicznie opowiedział historię rzekomego zajścia sprzed lat. Joe twierdził, że doszło do niego w Chicago, po jednym z festiwali, w czasie gdy konflikt między Terror Squad a ekipą G-Unit był w szczytowej fazie. Według jego relacji Buck miał próbować go „ustawić”, Joe rzucił w jego stronę butelką z wodą i wyzwał go na konfrontację, po czym – jak stwierdził – jego ludzie mieli spuścić Buckowi lanie. – Nigdy wcześniej nikomu tej historii nie opowiadałem – mówił Joe w podcaście.

Diss na bicie G Herbo jest jasnym sygnałem, że Buck nie traktuje tej historii jak żartu, tylko jak bezczelne przeinaczanie faktów i próbę budowania sensacji po latach.


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

Czytaj dalej

News

Kizo testuje jedzenie z Bandurą i Mario

Raper pojawił się gościnnie na kanale „Na Hapsa”.

Opublikowany

 

Przez

kizo

Bandura i Mario ze SP. ZOO założyli wspólny kanał z kontentem jedzeniowym. W najnowszym odcinku pojawił się Kizo.

Na kanale „Na Hapsa” Bandura i Mario testują jarmark bożonarodzeniowy w Gdańsku, więc naturalnie gościnnie pojawił się Kizo ze swoją ekipą MTS. Raperzy testują typowe dla tego typu miejsc przekąski: kiełbasy, pierogi czy oscypki.


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

Czytaj dalej

News

Płatne streamy lepsze od darmowych? Youtube mówi weto polityce Billboardu

Odsłuchy z Youtube’a „mniej ważne” od tych ze Spotify.

Opublikowany

 

youtube

YouTube wycofuje swoje dane z list Billboardu po zmianach w algorytmie liczenia streamów. Platforma nie zgadza się na dalsze faworyzowanie odsłuchów płatnych kosztem darmowych. Decyzja wejdzie w życie w styczniu 2026 roku i uderzy w sposób tworzenia najważniejszych list muzycznych w USA.

YouTube oficjalnie ogłosił, że przestanie przekazywać dane streamingowe do Billboardu. Powodem jest aktualizacja formuły rankingowej, w której jeszcze większą wagę przypisano płatnym odsłuchom na żądanie, a mniejszą darmowym streamom z reklamami, czyli m.in. tym z YouTube’a. Billboard tłumaczy zmianę tym, że chce „lepiej odzwierciedlać wzrost przychodów ze streamingu i zmieniające się zachowania konsumentów”, jasno dając do zrozumienia, że dziś liczy się przede wszystkim streaming, a nie sprzedaż płyt czy singli.

YouTube uważa jednak, że to podejście jest oderwane od realiów. W opublikowanym wpisie platforma zarzuca Billboardowi stosowanie przestarzałego modelu. – Billboard używa nieaktualnej formuły, która wyżej waży streamy z subskrypcji niż te (darmowe) wspierane reklamami. To nie odzwierciedla tego, jak fani dziś angażują się w muzykę i ignoruje ogromne zaangażowanie słuchaczy bez subskrypcji – czytamy w oświadczeniu. YouTube przypomina też, że streaming odpowiada za 84% przychodów amerykańskiego rynku muzycznego. – Domagamy się po prostu, by każdy stream był liczony uczciwie i równo – niezależnie od tego, czy pochodzi z subskrypcji, czy z reklam, bo każdy fan ma znaczenie i każde odtworzenie powinno się liczyć.

Nowe zasady Billboardu zaczną obowiązywać od notowań publikowanych 17 stycznia 2026 roku i obejmą m.in. Billboard 200 oraz listy gatunkowe. W przypadku Billboard Hot 100 proporcja między odsłuchami płatnymi a darmowymi zostanie ustalona na poziomie 2,5:1. W praktyce oznacza to, że do uznania jednej sprzedaż albumu potrzeba będzie 2 500 darmowych streamów lub 1 000 płatnych. Dotychczas było to odpowiednio 3 750 i 1 250 odtworzeń. Różnica między darmowym a płatnym odsłuchem zostanie więc zmniejszona, ale nie zniknie.

YouTube uznał, że to wciąż za mało. W ramach protestu platforma zapowiedziała, że po 16 stycznia 2026 roku przestanie dostarczać swoje dane Billboardowi. W efekcie odsłuchy z YouTube’a nie będą uwzględniane w oficjalnych rankingach, co może mieć realny wpływ na pozycje artystów i wytwórni. To ryzykowny ruch, bo brak obecności w danych Billboardu może skłonić część branży do ograniczenia priorytetu dla YouTube’a jako kanału dystrybucji.

Sama platforma daje jednak do zrozumienia, że nie zamyka drzwi. – Jesteśmy zaangażowani w osiągnięcie sprawiedliwej reprezentacji na listach i mamy nadzieję, że będziemy mogli współpracować z Billboardem, aby do nich wrócić – podsumowano w komunikacie.

Faworyzowanie streamów np. ze Spotify względem Youtube’a wpisywałoby się poniekąd w pewną mało znaną wśród słuchaczy sytuację na polskim rynku. Spotify potrafi „obrazić się” na artystów, którzy uploadują najpierw swój utwór na Youtube, a dopiero później na Spotify. Platforma chce, żeby to najpierw u nich pojawił się dany kawałek albo chociaż równolegle z innymi serwisami i stara się nie dopuszczać do sytuacji, że utwory są uploadowane u nich dopiero po kilku dniach niż w innych serwisach.


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

Czytaj dalej

Popularne

Copyright © Łukasz Kazek dla GlamRap.pl 2011-2025.
(Ta strona może używać Cookies, przeglądanie jej to zgoda na ich używanie.)

error: