News
„PIĘCIU NAJLEPSZYCH RAPERÓW?” – VIXEN ODPOWIADA NA PYTANIA FANÓW
Młody raper i producent z Czańca został zasypany pytaniami od fanów.
Vixen, który pod koniec ubiegłego roku wydał EP-kę "Paradox", zmierzył się ostatnio z pytaniami od swoich fanów. Wśród takich standardowych dociekiwań słuchaczy jak: "Jest szansa na jakiś numer z Rychem, Ostrym, Włodim?" znalazły się także te dość nietypowe: "Za którym razem zdałeś prawko?".
Poniżej możecie zapoznać się z wybranymi pytaniami, które do Vixena na jego oficjalnej stronie skierowali słuchacze.
Będzie Vixtape4?
– Kiedyś na pewno.
Jakie masz podejście do nagłej mody na robienie newschoolu w Pl? Czy masz okazję to w jakiś sposób śledzić? Drażni Cię to, czy jesteś w pełni neutralny? Czym na codzień się inspirujesz? Własne przeżycia, obserwacje, inni raperzy? Dużo czytasz? Jakieś top3 wśród książek, które uważasz za godne polecenia?
– Moda to moda. Przychodzi i odchodzi. Nie mam z tym problemu, ale nie imponuje mi to jakoś bardzo, ale śledzę. Inspiruje się wszystkim czym mogę. Staram się dużo czytać, topki nie podam, ale napisze tytuły tych które ostatnio przeczytałem: "Michael Jordan-Życie" – Roland Lazenby. "Osoblliwy Dom Pani Peregrine" – Ransom Riggs. "Zero Zero Zero" – Roberto Saviano.
Czy myślisz, ze życie po śmierci istnieje?
– Wierzę w to.
Czy zamierzasz działać samodzielnie czy jednak wstąpisz do jakiejś wytwórni? Dasz radę nowy material wypuścić w tym roku? Twoim zdaniem Twoja najepsza płyta to…?
– Na razie samodzielnie. Nie umiem powiedzieć. Loco Tranquilo.
Masz już jakies konkretne plany na kolejną płytę?
– Krystalizują się.
Kiedy flacha?
– Nie dziś, ale kiedyś.
Naćpiemy się razem?
– Nie, dziękuję.
Nagrałbyś kiedyś tutorial co do robienia bitu?
– Niewykluczone.
Czy pojawi się, zapowiadana bardzo dawno temu, druga część piosenki "Masochiści"?
– Długo zwlekałem z publikacją tego numeru i bit pod który to nagrałem okazało się, że poszedł już na nowy album Kalibra, więc póki co ten temat jest zamknięty. A remixu raczej nie uda się zrobić, bo nie mam wokali już do tego.
W jakim programie produkujesz beaty? Czy masz możliwość nagrywania "żywych" instrumentów?
– Fruity Loops. Mam możliwość.
Jest szansa na jakiś numer z Rychem, Ostrym, Włodim?
– Zawsze jest szansa.
Kiedy kawałek z Quebonafide
– Nie wiem.
Jesteś w stanie wymienić kilka tytułów książek/filmów, które miały największy wpływ na Twój światopogląd/treść utworów? Generalnie masz ulubiony gatunek książek?
– "Listy od przyjaciela" Anthony Robbins – chyba największy wpływ na mnie miała pod względem światopoglądowym… Kiedyś czytałem dużo książek o rozwoju osobistym, teraz wole poczytać fabularne. Lubię dobrze napisane kryminały, lub takie w których znaleźć można wątek podróży, mówią ogólnikowo.
Kto według Ciebie wygrał beef SB-Deys?
– mm wg mnie SB, ale Deys potrafi nawijać.
Za którym razem zdałeś prawko?
– Za piątym… wiem wiem jestem niedojebem, ale wyczekane bardziej cieszy.
Deys, Kuban, Quebo czy nagrałbyś z nimi jakiś numer?
– Czemu nie.
Jakie jest Twoje zdanie na temat homoseksualizmu/homoseksualistów? Pytanie choć głupio brzmi, to pytam całkiem poważnie Z góry dzięki za odpowiedź.
– Pełen luz, nie mam problemu.
Myślałeś aby zaprosić na swój album Quebonafide? Ciekawe by było takie kolabo.
– Tak, ale nie wyrobił się ze zwrotką.
Jest szansa na jakiś kawałek z Biszem jeszcze kiedyś?
– Zawsze jest szansa.
Odnośnie jakiegoś twojego starego wywiadu – czy masturbujesz się w wannie w pozycji świecy?
– To mój ziom się tak masturbował, a gentelmeni nie kradną sobie kreatywnych pomysłów.
Czy serio wierzysz w ten motywacyjny bełkot?
– W bełkot nie wierze, ale wierze że jeden człowiek może zmotywować drugiego jeśli potrafi.
Ile kosztuje twój bit?
– Tyle ile jest warty.
Czy przespałeś się z fanką?
– Tak, wiesz czemu? Bo je mam.
Twój ulubiony raper z USA?
– Eminem.
Czy planowałeś kiedyś popełnić samobójstwo?
– nie wiem czy można to było nazwać planowaniem samobójstwa, ale czasem mi się odechciewało życia. Ps. dasz radę ziom!
Kiedyś zadałem podobne pytanie Yurkoskyemu.Środowisko hip-hopowe w Polsce i ogólnie na świecie jest kojarzone (przynajmniej tak mi się wydaje) z paleniem cannabis. Czy Ty, jako raper, bądź po prostu zajawkowicz paliłeś albo palisz wyżej wymienioną roślinę? Bez względu na to, jak odpowiesz, to jaki masz do tego stosunek? Zgadzasz się z tezą, że w Polsce jest zbyt mało kumatych słuchaczy? Pozdrawiam, Adrian.
– Tylko zielone. Nie pogardzę.
Będzie kawałek z Tau?
– Nie mam takiego w planach póki co, Ale fajnie by było.
W jakich stosunkach jesteś z Peją po odejściu z RPS? Czy planujesz płytę producencką? Bo co by nie mówić bity robisz świetne.
– Jest w porządku. Na razie nie planuję, bo nienawidzę czekać długo na zwrotki, bo czuję że tracę czas.
Czy spełnisz moje marzenie i nagrasz z Rahimem i Tau?
– Może kiedyś spełnie.
Reno, Eis, Smarki było jaranie? Ale tak chociaż jednym zdaniem do każdej ksywki, ulubione numery itp.
– Reno-jasne ("supersztuką" jarałem się max). Eis-ukłon, wyprzedził swoje czasy i zapoczątkował nowy styl nawijania pod "dziwne" tempa w tamtym czasie, no i ta charyzma. Ten gość nawijał tak że mu wierzyłem we wszystko. Smarkim trochę mniej się jarałem, ale klasyczny szacun śle.
Czy planujesz zmienić klimat swojego nowego albumu na bardziej nowoczesne brzmienia? Coś jak Dwa Sławy, które zyskują fejmu a ty również na niego zasługujesz.
– To co teraz jest nowoczesne, jest już paradoksalnie przestarzałe. Na takie nowości jest już za późno. Dwa Sławy zrobili dobry materiał, ale gdybym ja teraz zrobił go w takim klimacie byłbym kopią Dwóch Sławów. Robię nowoczesny album, którego nie będzie można porównać z niczym to inne albumy mają porównywać do mojego, nie odwrotnie.
Bardzo często czytałem o Twojej pracowitości i dokładności. Pawbeats wypowiadał się, że zwrotkę do "Masek" nagrałeś w 15 minut. 1. Na ile ścieżek została ta zwrotka nagrana? (bo myślę, że z 2/3 są) 2. Przy pisaniu tekstu na bieżąco rymujesz to, co masz, czy najpierw piszesz zwrotkę i później dopracowujesz ilość sylab i zgranie flow? 3. Częściej dobierasz temat do beatu, czy beat do tematu?
– 1. Nie pamiętam, ale z tego co pamiętam to na 2 + 1 dodatkowa + 2 ścieżki podbić. 2. Na bieżąco piszę, a flow zawsze mi się zgadza, to chyba kwestia instynktu muzycznego. 3. Temat do bitu, ale ostatnio zdarzyło się odwrotnie.
Na kim się w młodości inspirowałeś?
– Cały Kaliber i Paktofonika
Wymienisz 5 najlepszych polskich raperów według Ciebie?
– Obecnie moje top 5 to: Mes, Quebo, Grubson, Bisz i Łona.
Azjatki czy murzynki?
– Polki.
Ile trwa u ciebie średnio (żeby wyminąć odpowiedź różnie) podejść nagranie zwrotki, czy nagrywasz czasem numery na raty?
– Hmm około 30 min myślę. Zdarzało mi się nagrywać na raty.
Korzystałeś kiedyś z usług prostytutek?
– Nie, ale coraz bardziej lubię Twoje pytania haha.
Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl
News
Płatne streamy lepsze od darmowych? Youtube mówi weto polityce Billboardu
Odsłuchy z Youtube’a „mniej ważne” od tych ze Spotify.
YouTube wycofuje swoje dane z list Billboardu po zmianach w algorytmie liczenia streamów. Platforma nie zgadza się na dalsze faworyzowanie odsłuchów płatnych kosztem darmowych. Decyzja wejdzie w życie w styczniu 2026 roku i uderzy w sposób tworzenia najważniejszych list muzycznych w USA.
YouTube oficjalnie ogłosił, że przestanie przekazywać dane streamingowe do Billboardu. Powodem jest aktualizacja formuły rankingowej, w której jeszcze większą wagę przypisano płatnym odsłuchom na żądanie, a mniejszą darmowym streamom z reklamami, czyli m.in. tym z YouTube’a. Billboard tłumaczy zmianę tym, że chce „lepiej odzwierciedlać wzrost przychodów ze streamingu i zmieniające się zachowania konsumentów”, jasno dając do zrozumienia, że dziś liczy się przede wszystkim streaming, a nie sprzedaż płyt czy singli.
YouTube uważa jednak, że to podejście jest oderwane od realiów. W opublikowanym wpisie platforma zarzuca Billboardowi stosowanie przestarzałego modelu. – Billboard używa nieaktualnej formuły, która wyżej waży streamy z subskrypcji niż te (darmowe) wspierane reklamami. To nie odzwierciedla tego, jak fani dziś angażują się w muzykę i ignoruje ogromne zaangażowanie słuchaczy bez subskrypcji – czytamy w oświadczeniu. YouTube przypomina też, że streaming odpowiada za 84% przychodów amerykańskiego rynku muzycznego. – Domagamy się po prostu, by każdy stream był liczony uczciwie i równo – niezależnie od tego, czy pochodzi z subskrypcji, czy z reklam, bo każdy fan ma znaczenie i każde odtworzenie powinno się liczyć.
Nowe zasady Billboardu zaczną obowiązywać od notowań publikowanych 17 stycznia 2026 roku i obejmą m.in. Billboard 200 oraz listy gatunkowe. W przypadku Billboard Hot 100 proporcja między odsłuchami płatnymi a darmowymi zostanie ustalona na poziomie 2,5:1. W praktyce oznacza to, że do uznania jednej sprzedaż albumu potrzeba będzie 2 500 darmowych streamów lub 1 000 płatnych. Dotychczas było to odpowiednio 3 750 i 1 250 odtworzeń. Różnica między darmowym a płatnym odsłuchem zostanie więc zmniejszona, ale nie zniknie.
YouTube uznał, że to wciąż za mało. W ramach protestu platforma zapowiedziała, że po 16 stycznia 2026 roku przestanie dostarczać swoje dane Billboardowi. W efekcie odsłuchy z YouTube’a nie będą uwzględniane w oficjalnych rankingach, co może mieć realny wpływ na pozycje artystów i wytwórni. To ryzykowny ruch, bo brak obecności w danych Billboardu może skłonić część branży do ograniczenia priorytetu dla YouTube’a jako kanału dystrybucji.
Sama platforma daje jednak do zrozumienia, że nie zamyka drzwi. – Jesteśmy zaangażowani w osiągnięcie sprawiedliwej reprezentacji na listach i mamy nadzieję, że będziemy mogli współpracować z Billboardem, aby do nich wrócić – podsumowano w komunikacie.
Faworyzowanie streamów np. ze Spotify względem Youtube’a wpisywałoby się poniekąd w pewną mało znaną wśród słuchaczy sytuację na polskim rynku. Spotify potrafi „obrazić się” na artystów, którzy uploadują najpierw swój utwór na Youtube, a dopiero później na Spotify. Platforma chce, żeby to najpierw u nich pojawił się dany kawałek albo chociaż równolegle z innymi serwisami i stara się nie dopuszczać do sytuacji, że utwory są uploadowane u nich dopiero po kilku dniach niż w innych serwisach.
Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl
News
Bungee i Tuszol „Dzyń dzyń dzyń” – świąteczna kolęda
Trochę uśmiechu od Tuszola, Bandury i Dżinolda.
„Dzyń dzyń dzyń” to świąteczny singiel duetu Bungee z gościnnym udziałem Tuszola, który z przymrużeniem oka podchodzi do tradycji bożonarodzeniowych utworów.
Artyści serwują taneczną, nowoczesną kolędę w imprezowym wydaniu, łącząc zimowy klimat z klubową energią i charakterystycznym humorem, z którego słynie Bungee.
Chwytliwy refren, lekka forma i bezpretensjonalny luz sprawiają, że „Dzyń dzyń dzyń” idealnie wpisuje się w grudniowy czas – zarówno na domówki, jak i świąteczne playlisty. To propozycja, która przełamuje schematy klasycznych kolęd, wnosząc świeżość, dobrą energię i uśmiech w okresie świąt.
W grudniu ekipa Bungee rusza w trasę koncertową po największych miastach. Bilety są już dostępne tutaj.
Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl
News
Canal+ zrobił film o kuqe 2115. „Bez cenzury, bez scenariusza”
Produkcja jest od dzisiaj dostępna.
Kuqe 2115 od tegorocznej wiosny promuje swoją pierwszą płytę „nareszcie w domu”, która otworzyła nowy rozdział w jego karierze. Film dokumentalny o kulisach pierwszej solowej trasie koncertowej rapera to muzyczna podróż przez blaski i cienie debiutu artystycznego.
Łukasz Dziemiński, czyli kuqe 2115, to raper i autor tekstów związany z ekipą 2115, w której skład wchodzą również Bedoes 2115, White 2115, Blacha 2115, Flexxy 2115. Przez lata współpracował z czołowymi artystami młodego pokolenia polskiej sceny hip-hopowej, a jego pierwszy studyjny album „nareszcie w domu” miał premierę 21 marca 2025 roku. Film dokumentalny „kuqe 2115: nareszcie w trasie” to zapis przełomowego momentu w karierze artysty. Dokument towarzyszy kuqe 2115 podczas jego pierwszej solowej trasy, kiedy spełnienie miesza się ze stresem, a euforia z wątpliwościami. Kamera zagląda za kulisy – tam, gdzie emocje są jeszcze nieoswojone, a sukces wciąż niepewny.
To nie jest film o koncertach. To szczery zapis drogi debiutanta, od nerwów przed pierwszym wyjściem na scenę, przez wzruszenia i śmiech, aż po dumę po ostatnim numerze. To opowieść o byciu „nareszcie w domu” – nie tylko w sensie muzycznym, ale również międzyludzkim. O przyjaźni, braterstwie i wsparciu, bez których żaden debiut nie byłby możliwy. O wspólnym dźwiganiu odpowiedzialności, wrażliwości ukrytej w codziennym chaosie trasy i o sile zespołu, który dodaje odwagi, gdy scena zaczyna przytłaczać.
– Ten film nie jest tylko pamiątką – to opowieść o pierwszych krokach. O tym, z czym musiałem się zmierzyć jako debiutant rzucony na największe polskie sceny. Chciałem pokazać wzloty i upadki. Bez cenzury, bez scenariusza. Wiem, że tak blisko swoich słuchaczy jeszcze nie byłem. Dzięki temu dokumentowi chcę dać się poznać i pokazać, że można dotrzeć wszędzie, niezależnie od tego skąd wyruszasz – podkreśla kuqe 2115.
Dokument łączy intymność z energią koncertowego show, pozostając bezpretensjonalną, uniwersalną historią o wchodzeniu w dojrzałość artystyczną i o drodze, którą każdy debiutant musi przejść sam – choć nigdy w pojedynkę.
Informacje o produkcji: Reżyseria: Kacper Kryściak Scenariusz: Łukasz Dziemiński, Kacper Kryściak, Michał Wojciechowski Produkcja: 2115 Borys Przybylski, Roksana Kwiatkowska, Michał Wojciechowski
Premiera filmu „kuqe 2115: nareszcie w trasie” 19 grudnia w serwisie streamingowym CANAL+.
Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl
News
Young Thug: „Rap jest w dziwnym miejscu, stanął”
Refleksja rapera na temat dzisiejszej kondycji sceny.
Young Thug twierdzi, że rap utknął w martwym punkcie i potrzebuje resetu. Podczas streamu w Atlancie stwierdził, że scena żyje konfliktami zamiast rozwojem, a hip-hop powinien wejść na wyższy poziom.
W trakcie transmisji powiązanej z jego koncertem charytatywnym Hometown Hero w State Farm Arena w Atlancie, Young Thug otwarcie skomentował obecną kondycję rapu.
– Czuję, że zawsze chciałem robić taką muzykę, a teraz mam wrażenie, że rap jest w dziwnym miejscu. Wygląda to tak, jakby wszyscy się beefowali. Dwóch największych artystów na świecie wchodzi w konflikt i pojawia się po tym masa pie**dolonego efektu domina. Dziwne – stwierdził.
Raper jasno zasugerował, że scena skupia się na dramach zamiast na rozwoju artystycznym.
– Mam wrażenie, że nadszedł czas i musimy przenieść to na następny poziom. Musimy się rozwijać. Jak AI. Wszystko na świecie się rozwija poza hip-hopem – dodał.
Thug zaznaczył, że nie odcina się od kultury, z której wyrósł, bo „kocha hip-hop”, po czym rzucił: – Byłbym bardzo szczęśliwy, gdyby hip-hop zamienił się w pop.
Jego słowa część fanów odebrała jako krytykę wygodnictwa raperów, którzy po osiągnięciu sukcesu przestali ryzykować i klepią nowe numery pod publiczkę, a każda płyta jest o tym samym.
Choć Thug nie wymienił nazwisk, kontekst jest czytelny. Wypowiedź odnosi się do głośnego konfliktu Kendricka Lamara i Drake’a, który zdominował rapową narrację w 2024 roku i odbijał się echem jeszcze w 2025. Obaj artyści notowali przy tym bardzo mocne wyniki streamingowe.
Komentarze Thuga pojawiły się jednak w momencie, gdy rap trudno nazwać martwym. W 2025 roku wysoko oceniane i komercyjnie skuteczne albumy wydali m.in. Clipse i Tyler, The Creator. Dodatkowo ogłoszone w listopadzie nominacje do Grammy 2026 pokazały, że trzy rapowe płyty – „GNX” Kendricka Lamara, „Let God Sort Em Out” Clipse oraz „CHROMAKOPIA” Tylera – walczą o tytuł Albumu Roku.
Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl
News
Fagata u Maty na Torwarze. „Jest najlepszą raperką w Polsce”
Entuzjastyczne przyjęcie raperki przez fanów Młodego Matczaka.
Fagata nie tylko pomogła Macie przy promocji trasy i została podpisana w jego wytwórni, ale także wystąpiła z nim w czwartek na warszawskim Torwarze.
Młody Matczak postawił wszystko na Fagatę, bo to jedyna osoba z jego otoczenia, która jest tak mocno i wszędzie pokazywana. Niedawno mogliśmy ją zobaczyć podczas sesji przy Cybertrucku z robotem Maty, a chwilę później dowiedzieliśmy się, że Mata podpisał z nią kontrakt w swojej wytwórni Muzyka.
Podczas czwartkowego koncertu Młodego Matczaka na COS Torwar, na scenie pojawiła się też Fagata, która zagrała koncert z Natalisą. Raper przywitał influencerkę uściskiem i odpowiednio ją zareklamował:
– Chciałem wam coś powiedzieć. Tu nie chodzi tylko o hajs. Podpisałem Fagatę dlatego, że uważam, że jest najlepszą raperką w Polsce – powiedział Mata.
Fagata nie przepuściła tej okazji:
– Najlepszy rap i najlepsza raperka w Polsce na jednej scenie – dorzuciła.
Poniżej wideo:
Fagata uznawana jest za kontrowersyjną postać jeszcze z czasów jej działalności influencerskiej i różnych związków nastawionych na zarobek i ustawienie się w życiu. Posiada m.in. niebieską platformę w ten sposób zarabiając na życie. Ruch Matczaka wydaje się być więc odważny, ale jak widać po reakcjach jego fanów, raczej im to nie przeszkadza.
Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl
-
News3 dni temuPeja do przewodniczącego Lewicy: „Czerwony nygusie”
-
News3 dni temuMisiek z Nadarzyna zatrzymany przez CBŚP. Co z karierą Karramby?
-
News3 dni temuNas ujawnił, dlaczego Eminem odmówił mu zwrotki
-
News2 dni temuWaldemar Kasta dołączył do rosyjskiej federacji
-
News2 dni temuFu był w rozsypce po śmierci Pona. Wiemy, skąd przyszło wsparcie
-
News18 godzin temuRumunia: Wiz Khalifa skazany na więzienie
-
News1 dzień temuWaldemar Kasta zrezygnował z gali w Moskwie. „Przerwałem udział w wydarzeniu na żywo”
-
News2 dni temuSprzedał katalog za miliard dolarów, nie sprzedając go. The Weeknd ustawił nowy standard dla artystów