Sprawdź nas też tutaj

News

Polacy z szansą na tytuł Mistrzów Świata DJ’ów

W wydarzeniu udział weźmie m.in. Ero JWP.

Opublikowany

 

Po dwóch latach przerwy spowodowanej pandemią Mistrzostwa Świata DJ-ów IDA powracają do Krakowa. Przez ostatnie dwa lata impreza odbywała się w formie transmitowanego na żywo studia w którym emitowano nagrane wcześniej filmy.

10 grudnia w prestiżowym krakowskim Teatrze Variete zaprezentują się najlepsi DJ-e, którzy powalczą o tytuły Mistrza Świata w dwóch kategoriach: Show oraz Technical. Duże szanse na kolejne Mistrzostwo Świata IDA mają Polacy.

Piłka nadal w grze. Polska cały czas z szansą na tytuł Mistrza Świata

Dzięki imprezom IDA w Polsce wykształciła się bardzo mocna scena DJ-ska, która uznawana jest za jeden z najsilniejszych ośrodków na świecie. To właśnie Polacy posiadają najwięcej tytułów mistrzowskich z wszystkich startujących w zawodach krajów. Na przestrzeni istnienia zawodów IDA zdobyliśmy ich, aż 11. Dla porównania drugie pod tym względem jest USA na równi z Nową Zelandią (4), trzecia Japonia i Belgia (3).

Na tegorocznych Mistrzostwach IDA nasz kraj będzie reprezentował kolektyw Needlework Scratch Crew (Chederac, Bulb, Lem, Ph) w kategorii „Show” oraz DJ URE w kategorii „Technical”. To właśnie Needlework Scratch Crew są głównym pretendentem to tegorocznego tytułu. Równolegle do dnia imprezy w Internecie rozgrywa się batalia o tytuł Mistrza Świata IDA w kategorii Scratch. Tutaj Polska ma silnego reprezentanta – Dj’a Bena dla którego będzie to już czwarty finał w ciągu 9 lat. W finałowej rundzie Polak walczy z broniącym po raz 3 tytułu Japończykiem Tsuyoshi oraz objawieniem tegorocznej edycji Dj’em RTA z Brazylii. W zawodach „online” udział brało 44 dj’ów z 27 krajów. Zwycięzca kategorii Scratch Online Battle zostanie ogłoszony podczas finału w Teatrze Variete.

Pojedynki o tytuły, legendarni didżeje i koncert wieczoru.

W tym roku w zawodach weźmie udział 13-stu Dj’ów reprezentujących 6 krajów: Japonię, Czechy, Holandię, Wielką Brytanię, Hiszpanię oraz Polskę. Zawody przeprowadzone zostaną w formie wysublimowanego seansu dj’skiego. Publiczność ma miejsca siedzące, a pojedynki dodatkowo wyświetlane są na ekranie rzutnika.

W krakowskim Teatrze Variete nie zabraknie pokazów specjalnych w wykonaniu światowych gwiazd DJ-ingu. W tym roku wystąpią:

  • Technics Special Showcase Dj Prime Cuts (UK) – 4 x ITF/DMC World Champion, członek legendarnej ekipy Scratch Perverts.
  • Deejay Irie (NL) – uwielbiany w Krakowie Mistrz Świata Audio Visual Scratch. Jego pokazy specjalne to widowiskowe wizualizacje miksowane na żywo przy pomocy gramofonów.
  • Dj Rena (JP) – najmłodszy w historii Mistrz Świata Dj’ów. Swój pierwszy tytuł zdobył w wieku 12 lat.
  • Dj Datflex (ESP) – aktualny Mistrz Świata IDA

Oprócz nich koncert wieczoru zagra jeden z najlepszych raperów w kraju ERO JWP. Całość poprowadzi legenda polskiej sceny dj’skiej Dj Eprom, znany także jako Sztigar Bonko.

Historia zatacza koło. Powrót do „Związkowca”

W kwietniu 2000 roku w ramach obchodów związanych z przyznaniem Krakowowi tytułu Europejskiego Miasta Kultury odbyła się pierwsza prawdziwa bitwa Dj’ska w Polsce.
Impreza o nazwie „Dj’s Battle” zorganizowana była w Kinoteatrze Związkowiec i uznawana jest za kamień milowy w rozwoju polskiego dj’ingu. Od tamtej pory pojedynki dj’skie na stałe zagościły w Krakowie, a on sam stał się stolicą światowego turntablismu.*

Kraków od 16 lat gości imprezę IDA WORLD DJ CHAMPIONSHIPS, powszechnie uznawaną za największe i najlepiej zorganizowane zawody tego typu na świecie.
W pamiętnym roku 2000 naprzeciw siebie stanęły dwie najważniejsze ekipy dj’skie w kraju: warszawski Polfejder (Jan Marian & Deszczu Strugi) oraz krakowscy pionierzy Krime & DMC.
Pojedynek wygrali reprezentanci Krakowa. Dj’e Krime i DMC będą obecni podczas tegorocznej imprezy.

*turntablism – wykorzystywanie gramofonu jako instrumentu muzycznego w celu tworzenia na nim oryginalnej muzyki poprzez skreczowanie, zapętlanie podkładów czy łączenie podkładów muzycznych.

Afterparty Forum Przestrzenie

Po oficjalnej części w Teatrze Variete impreza nabierze luźnego charakteru i, wzorem lat ubiegłych, przeniesie się do FORUM Przestrzenie, gdzie odbędzie się oficjalne afterparty z udziałem Dj’a Prime Cuts, Deejay Irie, Krass-T oraz Loop Skywalker.


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

News

Pablo Novacci: „Zostałem oszukany, jestem na dnie i z długami”

Raper skończył 33 lata, ale jak informuje, to najgorsze urodziny w jego życiu.

Opublikowany

 

Przez

pablo novacci

Raper i producent z Jeleniej Góry podzielił się ze słuchaczami smutnymi wieściami. Novacciemu nie poszło w biznesie – bo jak informuje – zaufał nieodpowiednim ludziom.

– Ogólnie to myślałem, że rok temu (12.12) miałem najgorsze urodziny w życiu, ale w tym roku te przebiją wszystko. Nie odbierajcie tego jako jakieś żalenie się, po prostu to najgorszy rok w moim całym życiu, jestem chodzącym zombie i jestem na samym dnie. Zostałem potężnie oszukany i wpieprzony w długi, w dodatku chcąc dobrze – napisał.

– Chciałem wrzucić numer na moje urodziny jak co roku to robię, ale bez ściemy zamuliłem bo nie miałem siły podnieść się z łóżka, a co dopiero coś tam klikać. Sorry, wrzucę na dniach, więc wyjdzie trochę później na Spotify, a na YouTube to zaraz mogę wrzucić w sumie – dajcie znać czy w ogóle chcecie. Muzyka to ostatnie co mi zostało, tak samo jak słuchacze. Jeszcze raz sorry za tak depresyjny post, ale jest jak jest, koniec z jakąkolwiek ściemą. 33 lata w dupę j*bane – dodał.

Pablo Novacci sporą część swojego życia spędził na Wyspach Brytyjskich. Współpracował ze śmietanką polskiej sceny hip-hopowej, m.in. z Białasem, Bedoesem, Koldim, Sentino, Smolastym, Sponsem, White 2115 czy Young Multim.


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

Czytaj dalej

News

The Game: „Bez wątpienia jestem najlepszym raperem z Compton”

Raper podzielił słuchaczy.

Opublikowany

 

the game

The Game w rozmowie z Shannonem Sharpe’em bez wahania ogłosił się numerem jeden z Compton.

Podczas wizyty w programie Club Shay Shay raper wrócił do starej, ale zawsze gorącej dyskusji o hierarchii muzycznej swojego miasta. The Game postawił sprawę jasno i bez półśrodków:

– Zdecydowanie jestem najlepszym raperem z Compton – powiedział wprost, a chwilę później poszerzył tę tezę na całe Zachodnie Wybrzeże.

Raper przekonywał, że jego pozycja wynika z połączenia warsztatu i ulicznego doświadczenia:

– Nikt nie jest w stanie mnie przegadać. Każdy, kto się zna, to wie.

Game podkreślił technikę i autentyczność jako fundament swojej twórczości. Na koniec dorzucił jeszcze jedno zdanie, które tylko podgrzało atmosferę: – Jestem najlepszym raperem w tym mieście.

Fragment rozmowy szybko obiegł sieć po tym, jak udostępnił go DJ Akademiks na Instagramie. W komentarzach momentalnie pojawiło się nazwisko Kendricka Lamara, a fani podzielili się na obozy. Jedni bronili legendy Kendricka, inni przyklaskiwali Game’owi, część próbowała godzić oba światy.

Jeden z komentarzy zwrócił uwagę na ponadczasowość twórczości Lamara. – Kendrick jest najlepszy, a jego muzyka przetrwa, bo mówi o realnych sprawach, a nie tylko rzuca wyzwiskami – napisał fan. Pojawiły się też głosy, że choć The Game ma prawo do takiego zdania, wpływ Kendricka na tożsamość Compton jest nie do podważenia.


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

Czytaj dalej

News

Kobik o Bedoesie: „Ma lepsze teksty niż większość raperów w Polsce”

Krakowski raper zwrócił się do rapowych legend, które sieją nienawiść wobec Młodego Borka.

Opublikowany

 

Przez

kobik bedoes

Kobik bardzo pozytywnie wypowiada się na temat Bedoesa, któremu kibicuje od samego początku.

Krakowski raper został zapytany przez jednego z fanów o szczerą opinię na temat szefa 2115. Kobik postanowił szerzej wypowiedzieć się na temat Bedoesa i wbić szpilę wszystkim, którzy go hejtują.

– Kozak. Nigdy nie zrozumiem hejtu na jego osobę. Kibicuję odkąd miał naście lat i rapował do kamerki w swoim pokoju. Ma lepsze wyczucie, flow i teksty niż większość raperów w Polsce. To jest rap 21 wieku. Jak wyszedł kilka temu na scenę i powiedział na koncercie, że kto nie jest z nimi to ssie, to pomyślałem sobie że o to chodzi i to było mega rapowe – wielki props za to. Z tego co pamiętam, chyba nawet za to przepraszał, choć nigdy nie powinien. Wszystkie rapowe legendy, które sieją nienawiść dookoła tego człowieka moim zdaniem powinny się wstydzić za siebie. Mi byłoby wstyd mieć +/-40 lat i się tak zachowywać – napisał.

Bedoes mocno polaryzuje słuchaczy. Jednią uważają go za ważny głos pokolenia, a inni zarzucają populistyczne zagrywki.


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

Czytaj dalej

News

Peja wspomina na płycie Gohę Magical

Nowy album Slums Attack jest już dostępny.

Opublikowany

 

Przez

peja goha magical

Wczoraj ukazała się nowa płyta Slums Attack „Slug”. W jednym z numerów Rychu wspomina Gohę Magical, mamę popularnego patostreamera.

W utworze „Hierarchia wartości” Peja bierze na celownik współczesną popkulturę i jej idoli, zestawiając dawnych bohaterów z dzisiejszymi internetowymi symbolami bylejakości. Raper jest rozczarowany tym, jak bardzo zmieniły się punkty odniesienia kolejnych pokoleń:

Zmiana hierarchii wartości jakbyś mnie o to pytał. Kiedyś Tata Kazika, dzisiaj mama Magical. Co tu się odpi*rdala? Dawno przestałem wnikać. Nie mój świat, do swojego ja nie wpuszczam toxica” – nawija.

W refrenie Peja jeszcze mocniej dokręca śrubę, komentując obsesję na punkcie pieniędzy, zasięgów i pustych wizerunków.

„Ludzie nie chcą już empatii, pragną tylko nowe Lambo. Wpatrzeni w ameby, w ich wizerunek i banknot” – rapuje.

Numer jest częścią świeżo wydanego albumu „Slug” Slums Attack. Całość jest już dostępna do odsłuchu na YouTube.


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

Czytaj dalej

News

„Nie chodzi o to, czy ktoś go lubi” – Bedoes o numerze Żabsona z Wizem Khalifą

Szef 2115 podkreśla, że to historyczne wydarzenie.

Opublikowany

 

bedoes żabson wiz khalifa

Współpraca Żabsona z Wizem Khalifą wywołała spore poruszenie. Głos w sprawie zabrał też Bedoes 2115, który powiedział o „historycznym wydarzeniu”.

Bedoes odniósł się do numeru „Klasyk”, który Żabson nagrał z jednym z największych graczy amerykańskiego rapu. Choć relacje między nimi bywały w przeszłości napięte, tym razem raper z Bydgoszczy jasno zaznaczył, że osobiste sympatie nie mają tu żadnego znaczenia. Liczy się skala wydarzenia i jego symbolika dla całej sceny.

– Nie rozmawiajmy o tym czy Żabson jest w kogoś typie, czy ktoś go lubi czy nie, tylko rozmawiajmy o tym, co się wydarzyło, bo to jest historyczne. Gdyby ktoś małolatowi z Opoczna, który siedzi i słucha non stop Wiz Khalify powiedział: „Gościu, kiedyś polecisz do studia do Los Angeles i nagrasz z nim numer”… To jest historyczne, całym sercem wspieram.

W dalszej części wypowiedzi Bedoes poszerzył kontekst i podkreślił, że taka kolaboracja powinna być impulsem motywacyjnym nie tylko dla artystów, ale też dla fanów i młodych ludzi z mniejszych miejscowości. Zwrócił uwagę na to, że pochodzenie czy zaplecze rodzinne nie muszą zamykać drogi do największych celów.

– Uważam, że jako Polacy powinniśmy się wspierać. Nieważne skąd jesteś, z jakiego miasta, dużego czy małego, jaka jest twoja sytuacja rodzinna, bo wielu raperów pochodzi z rozbitych rodzin i małych miast, nigdy nie przestawaj gonić swoich marzeń i wierzyć w to. Ten numer jest na to największym dowodem, żeby mierzyć jak najwyżej i nigdy nie przestawać wierzyć.

Wspólny numer Żabsona i Wiza Khalify od piątku jest szeroko komentowany jako jedna z największych międzynarodowych kooperacji w historii polskiego rapu.


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

Czytaj dalej

Popularne

Copyright © Łukasz Kazek dla GlamRap.pl 2011-2025.
(Ta strona może używać Cookies, przeglądanie jej to zgoda na ich używanie.)

error: