Sprawdź nas też tutaj

News

Popkillery 2020 – gala branży hip-hopowej nadciąga

Zagłosuj w nagrodach roku i dekady.

Opublikowany

 

fot. Tomasz Karwiński dla Popkiller.pl

Pierwsza gala nagród branży hip-hopowej Popkillery 2019 odbiła się wielkim echem. Wśród największych wygranych wieczoru znaleźli się PRO8L3M, Szpaku, Sokół, Sarius, Paluch, Taconafide oraz Bogna Świątkowska, która otrzymała nagrodę Złoty Popkiller za całokształt dokonań na rzecz polskiej kultury hip-hop, nie brakowało gorących słów oraz reakcji ogólnopolskich mediów, dostrzegających do jakiej skali urósł polski hip-hop.

Idea jest kontynuowana, a tegoroczna gala Popkillery 2020 organizowana przez Popkiller.pl wspólnie z marką Bacardi odbędzie się już 25 marca w tym samym miejscu, warszawskim Teatrze Capitol. Będzie to gala wyjątkowa, bo oprócz nagród za rok 2019 przyznane zostaną też statuetki za lata 10’te, które dla polskiego rapu były niesamowicie barwne – wszystko w specjalnych kategoriach Album Dekady i Singiel Dekady. Głosowanie ruszyło w ubiegłym tygodniu, dzień po dniu odsłaniając kolejne kategorie – na ten moment oddano już ponad 180 000 głosów, co blisko dwukrotnie pobija finalny wynik 108 000 głosów w roku 2019! Fani głosować mogą pod adresem popkiller.pl/popkillery do czego żywo zachęcają w swoich mediach społecznościowych nominowani artyści.

Popkillery – czym są?

Popkillery to inicjatywa serwisu muzycznego Popkiller.pl, który postanowił do tematu podejść ponad jakimikolwiek podziałami, zapraszając do współpracy liczne media o zasięgu ogólnopolskim oraz lokalnym, tak by efektem była nagroda ze strony całego środowiska hip-hopowego.

Zwycięzcy wybierani są na dwa sposoby – w głosowaniach publiczności a także w głosowaniach gremium, złożonego z dziennikarzy Popkillera oraz wybranych dziennikarzy i ekspertów reprezentujących różne pokolenia, różne media i różne spojrzenia na muzykę. W jego składzie znajdują się zarówno przedstawiciele prasy, radia i telewizji, jak reprezentanci internetowych portali, serwisów ogólnomuzycznych i lifestyle’owych, serwisów hip-hopowych, największych rapowych festiwali a także muzyczni influencerzy, youtuberzy i komentatorzy. „Różnica wieku między członkami gremium wynosi nawet do 40 lat, ich gusta i muzyczne spojrzenia bywają całkowicie różne, ale właśnie dzięki temu mamy nadzieję uzyskać jak najpełniejszy i najbardziej obiektywny obraz stanu polskiego rapu, tak by wręczyć artystom nagrodę, która rzeczywiście będzie miała dla nich wartość. Dziękujemy każdemu z członków gremium i każdemu ze wspierających mediów za to, że zgodzili się połączyć siły w tej szczytnej idei” – pisali organizatorzy.

Popkillery 2019 – mówili:

„Jestem trochę wzruszony, bo nigdy nie przypuszczałem, że doczekam dnia kiedy będą takie nagrody” – mówił ze sceny Hirek Wrona, a wtórował mu autor najlepiej sprzedającej się płyty w historii polskiego rapu, poseł na Sejm RP VIII Kadencji Liroy. – „Stoję tutaj tak jakby mi się urodziło kolejne dziecko”. „Polski hip-hop rozwija się znakomicie, w sposób, którego inne gatunki muzyczne mogą tylko pozazdrościć. Jako nieco emerytowany rockman bardzo wam – tak pozytywnie – zazdroszczę, też bym chciał by inne gatunki rosły tak jak wy, gratulacje” – mówił pan Andrzej Puczyński, prezes Związku Producentów Audio Video, wręczający statuetkę za najlepszy album roku w głosowaniu publiczności.

„Trzymam kciuki za ten projekt i mam nadzieję, że rozwinie się to w kolejnych latach (…) Rap jest najmocniejszym gatunkiem muzycznym w kraju i powinien mieć własne poważne wyróżnienia” – napisał dzień po gali Paluch, który odebrał tego wieczoru 3 statuetki, swoją dla Rapera Roku w głosowaniach gremium (z rąk Liroya) oraz 2 w imieniu wydawanego przez siebie Szpaka, którego nagrodami Album Roku i Raper Roku nagrodziła publiczność.


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

 

News

Kilkadziesiąt oszukanych osób – Grande zwraca się do Śliwy

Poznański raper miał oszukiwać nawet na zbiórkach charytatywnych.

Opublikowany

 

fot. kadr z wideo YT/Prima Sort

Ludzi, którzy czują się oszukani przez Śliwę jest już kilkadziesiąt – informuje Grande Connection. Raper miał oszukiwać nie tylko fanów, realizatorów, organizatorów koncertów, artystów, ale również chore dzieci na charytatywnych zbiórkach.

– Wychodzą wszystkie brudy na przestrzeni ponad 10 lat, począwszy od 2012 roku – podaje Grande i apeluje do Śliwy, żeby przemyślał, co ma zamiar pokazać w swojej odpowiedzi na zarzuty oszustw, bo w tej sytuacji tylko papiery na niepoczytalność mogą mu częściowo pomóc w jego sytuacji.

Na czym Śliwa miał oszukiwać ludzi? Oto lista przewinień:

  • Napływają dowody, że rzekomo kantował na zbiórkach. Ojciec, który zbierał pieniądze na chorego synka twierdzi, że Śliwa go wystawił a potem zablokował. Skontaktowaliśmy się z nim poprzez widza oszukanego na płytach.
  • Blokował też fanów, którzy upominali się o niedostarczone boxy z płytami (już jest kilkadziesiąt osób)
  • Chłopaki z poznańskiego podziemia piszą, że zbierają właśnie dowody jak oszukał dzieciaki z domu dziecka i inne przekręty na które już przedstawili dowody.
  • Oprócz tego wywaleni klienci w studio tatuażu przez jego kumpla Ejbeera (można sprawdzić opinie w sieci), ludzie szykują też pozew zbiorowy na niego w innym temacie, a chłop już był karany. Do tego zadłużenie marki odzieżowej PORNO na 400 tysięcy. Nie bez powodu Śliwa się do niego przykleił.
  • Niepłacenie przez Śliwę za realizacje albumu z innego okresu czasu w jednym z poznańskich studio nagrań. Nie realizowanie tego za co ludzie mu wpłacali kasę (m.in. gościnne zwrotki).
  • Wykiwani ludzie na organizacji jego koncertów, którzy ostrzegali kolejnych sponsorów Śliwy.
  • Dziewczyna którą nagrał bez jej zgody podczas stosunku i wiele więcej.

„Oddaj ludziom pieniądze”

– Jeżeli masz zamiar odpowiedzieć to zastanów się dwa razy. Nawet jak kogoś nastraszyliście żeby się wycofał albo robiąc mu nadzieję, że odzyska pieniądze to oszukanych ludzi zgłosiło się kilkadziesiąt. Tu nie chodzi już tylko o Oskara i Marcina. Ponadto z tych wszystkich kłamstw dotyczących chociażby Malika czy Sentino nie ma wytłumaczenia, a ty chcesz robić dobrą minę do złej gry? Nie brnij w to dalej tylko przeproś i oddaj ludziom pieniądze bo pogrążysz się totalnie. Na twojego kumpla Ejbeera wypłynęło tyle samo brudów, jak prowadził studio tatuażu i wiele więcej – informuje Grande.

476 zł zysku vs 230 tys. zł inwestycji

– Przez pierwsze półtora roku działalności Cash Flow Records streamingi Śliwy nie były podpięte pod spółkę i on czerpał z tego zyski sam (jak zaprzeczy to opublikujemy raporty). Później podpiął kanał pod spółkę bo wspólnicy zaczęli się burzyć, że wrzucili kupę siana i nie ma zwrotu. Ale podpięcie kanału to był pic na wodę, przynosił grosze bo pod projekt Rap Stream Śliwa założył przecież osobny kanał. Jak ma się 476 zł, które wpłynęło z odsłuchów do 230 tysięcy wydatków?. Za to pieniądze ze sprzedaży płyty brał w formie zaliczki, a Oskarowi kazał dalej czekać na zwrot. Potem wyszło Rap Stream 2 i teraz zyski przetrzymuje MUGO.

Peja musiał świecić oczami za Śliwę

Grande przypomina, jak wiele lat temu, Peja musiał wstydzić się za Śliwę, który był jego artystą w RPS Enterteyment, bo ten nie wywiązywał się ze swoich płatności. W 2018 roku Rychu usunął go ze swojej wytwórni.

– Tak jak kiedyś Peja musiał świecić oczami, bo odpowiada za swoją markę, tak w tym wypadku sponsorzy Śliwy rozliczali się z ludźmi z własnej kieszeni, a on tego nie robił tylko czerpał zyski. Na tym polegał wał. Ludzie w Step Records są zaprawieni na rynku więc obwarowali się i zabezpieczyli różnymi umowami, ale inni dali się nabrać na ckliwe historie.

Dodam jeszcze, że te bydlaki na Instagramie mają czelność tagować Peję i wycierać sobie mordę jego ksywą aby się uwiarygodnić. Peja jest profesjonalistą i nigdy nie oszukał ludzi w branży muzycznej – kończy Grande.


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

Czytaj dalej

News

Dziadek Peja. Raper pokazał, jak będzie wyglądał za 25 lat

Poznajecie?

Opublikowany

 

Przez

dziadek peja

Po intensywnym koncertowym weekendzie, Rychu opublikował zdjęcie, na którym widzimy go jako staruszka.

– Koncertowe weekendy oprócz intensywności bardzo szybko mijają i nieprawdą jest, że odbierają artyście zdrowie. Miłego dnia – podpisał fotografię z nałożonym filtrem.

– No to już wiecie, żeby na dziadek mówić mi za 25 lat – dodał w komentarzach.


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

Czytaj dalej

News

Radiowa Czwórka o historii polskiego hip-hopu

„Wychowani na hip-hopie”.

Opublikowany

 

Przez

Radiowa Czwórka nie zwalnia tempa. Z okazji Międzynarodowego Dnia Podcastów, 30 września, stacja prezentuje nowy, oryginalny podcast „Wychowani na…” opowiadający historię rodzimego hip-hopu. To kolejny krok w rozbudowie oferty podcastowej, dostępnej zarówno na podcasty.polskieradio.pl, jak i we wszystkich najważniejszych serwisach streamingowych.

W cyklu „Wychowani na…” Jacek Paśnik – pisarz, autor książek „Dzieci”, „Tak szybko się nie umiera”, odkrywa kulisy polskiej kultury hip-hopowej, rozmawiając z jej współtwórcami – zarówno tymi z pierwszego, jak i drugiego planu. To sześcioodcinkowa podróż przez dekady miejskiego brzmienia i stylu życia, od lat 90. aż po współczesność. W ramach tej międzypokoleniowej wymiany, głos zabierają nie tylko twórcy, ale i ci, którzy animują i dokumentują kulturę czterech elementów. O hip-hopie opowiadają ci, którzy dorastali razem z nim i ci, którzy go dziś kreują.

Cykl „Wychowanych na…” rozpocznie rozmowa z Filipem Kalinowskim – dziennikarzem muzycznym i autorem książki „Niechciani nielubiani. Warszawski rap lat 90.”. Kalinowski dzieli się nieznanymi historiami stołecznego rapu, od lat 90., kiedy dorastał na warszawskim Jadwisinie, po spotkania w żoliborskim studiu Pro8l3mu tuż przed wydaniem ich debiutanckiego LP.

– Czwórka jako radio cyfrowe stawia na treści dostępne w Internecie. Młodzi odbiorcy potrzebują ciekawego contentu na życzenie. Nie zaniedbując oferty antenowej – cyfrowego radia linearnego – planujemy produkować kolejne podcasty oryginalne. W dniu podcastu na naszej platformie podcasty.polskieradio.pl, a także na najpopularniejszych platformach streamingowych pojawia się podcast „Wychowani na…”. To rozrywkowo-edukacyjny format, prowadzony przez różne osoby opowiadające o wielu zjawiskach społecznych czy trendach muzycznych, które ukształtowały pokolenia. Na początek „Wychowani na hip-hopie” pisarza Jacka Paśnika – zapowiada Justyna Dżbik-Kluge, dyrektorka redaktorka naczelna radiowej Czwórki.

W kolejnych odcinkach pojawią się ikony kultury hip-hopowej, m.in. Bogna Świątkowska, znana jako „matka chrzestna polskiego hip-hopu”, która w latach 90. prowadziła legendarną audycję „Kolorszok” – pierwszą w Polsce poświęconą muzyce hip-hopowej, oraz Dominika Węcławek, współautorka pierwszej polskiej antologii hiphopowej wydanej przez Narodowe Centrum Kultury.

To nie koniec nowości. Już w październiku usłyszymy „Wychowanych na Depeche Mode” autorstwa rapera Numer Raz oraz „Wychowanych na Muminkach”, z okazji setnej rocznicy serii, dostępnych w podcastach Polskiego Radia Dzieciom.


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

Czytaj dalej

News

Jakub Żulczyk wymienia 10 ulubionych raperów

Dlaczego na jego liście nie pojawili się Belmondo i Kaz Bałagane?

Opublikowany

 

jakub zulczyk

Jeden z najpopularniejszych polskich pisarzy Jakub Żulczyk wskazał 10 swoich ulubionych raperów, a fani dopytują o brak niektórych ksywek.

Listę ulubionych raperów Żulczyka otwiera Lil Wayne, a w pierwszej trójce znaleźli się jeszcze Prodigy i Notorious B.I.G. W rankingu zabrakło m.in. Kendricka Lamara, na co uwagę zwrócił jeden z fanów. – Szanuję, ale nigdy mnie nie grzało – odpowiedział pisarz.

10 ulubionych raperów Jakuba Żulczyka

  1. Lil Wayne
  2. Prodigy
  3. Notorious B.I.G.
  4. Freddie Gibbs
  5. Lil Kim
  6. Juelz Santana
  7. Westside Gunn
  8. Chief Keef
  9. Boldy James
  10. Joey Starr

Dlaczego w rankingu nie ma polskich raperów?

Patrząc na powyższy ranking na myśl przychodzi tylko jedno pytanie. Dlaczego nie pojawił się w nim żaden polski artysta? Żulczyk jest przecież związany z wieloma ksywkami z polskiej sceny rapowej. W komentarzach słuchacze wskazują m.in. brak Bałagane i Belmondziaka.

– Za dużo znam prywatnie polskich raperów, by ich rankingować, a kogo lubię – mniej więcej wiadomo – komentuje pisarz.

Żulczyk i Kaz Bałagane

W najbliższy piątek, 4 października do sklepów trafi nowa płyta Kaza Bałagane „A nie mówiłem?” W preorderowej wersji wydawnictwa będzie dostępna rozmowa Żulczyka z Kazem, który bardzo rzadko udziela wywiadów. Połączenie obu twórców wydaje się naturalne. W przeszłości Żulczyk korzystał z rozmów z Bałaganem pisząc swoje książki.

Album jest dostępny w preorderze na stronie www.aniemowilem.store

żulczyk kaz bałagane
Żulczyk x Bałagane


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

Czytaj dalej

News

Diho wspomina o Sentino w „zabawkach”

Fani domagają się ich współpracy.

Opublikowany

 

Przez

diho

Relacje między Diho i Sentino wydają się być od lat neutralne. Słuchacze wciąż domagają się ich wspólnego numeru, a ich apetyt zwiększył się po premierze kawałka „Zabawki”.

Diho zaprezentował numer „Zabawki” z escehem, w którym padają wersy wspominające Sentino.

„Jak siedziałem naj*bany planując ekspansje i mówiłem o kiełbasie to chodziło o masarnie. Pracowałem na ogrodach na melanże przez wakacje, teraz na werandzie przez iPhona steruje kosiarkę. A mój producent to dorabiał w mcdonaldzie, teraz wisiorków to ma więcej niż w lombardzie. Mam na myśli restauracje jak się pytam Cię o żarcie, a za rok to kupię quada i zostawię go na Malcie. Jak Sentino to zabawkę mam w wersalce, i nie jeżdżę już tą Kią no bo poszła na przetarcie. Wszystko dobrze, kciuk do góry jak w Falloucie, i szanuję to co mam bo nie miałem na starcie.” – rapuje Diho w pierwszej zwrotce.

W komentarzach fani rozpisali się, że liczą na współpracę Diho z Sentino. Przypomnijmy, że Sebastian wielokrotnie pozytywnie wypowiadał się w ostatnich latach o Orangutanie, który miał go nauczyć języka polskiego.


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

Czytaj dalej

News

ZPAV zmienia progi dla wyróżnień – trzeba będzie sprzedać więcej

Nadchodzą zmiany, których oczekiwaliśmy.

Opublikowany

 

kizo wyróżnienia

Związek Producentów Audio i Wideo w końcu zamierza zmienić progi przyznawanych wyróżnień dla złotych i platynowych singli oraz albumów w streamingu. Poznaliśmy konkretne liczby.

Wyróżnienia dla singli – zmiany

1 marca 2017 roku wprowadzono kryterium dochodowe, co oznacza, że wydawca musi udowodnić, że zarobił na każdym singlu konkretną kwotę, żeby otrzymać wyróżnienie. Obecne progi przedstawiają się następująco:

  • Złota Płyta – 50 000 zł
  • Platynowa Płyta – 100 000 zł
  • Diamentowa płyta – 500 000 zł

ZPAV zamierza w najbliższym czasie zmienić te progi. Nowe będą wyglądać tak:

  • Złota Płyta – 120 000 zł
  • Platynowa Płyta – 240 000 zł
  • Diamentowa płyta – 500 000 zł

Wyróżnienia dla albumów w streamie – zmiany

W przypadku nośników cyfrowych i streamingu albumów również stosowane jest kryterium dochodowe. Samo kliknięcie w dany kawałek nic jeszcze nie oznacza. Artysta i wytwórnia muszą na tych kliknięciach osiągnąć dochód. Tak jak osiągają dochód na sprzedaży fizycznych egzemplarzy.

Przelicznik obecnie wygląda tak: 20 złotych przychodu jest przyjmowane jako sprzedaż jednego albumu. Sumowany jest przychód ze wszystkich utworów z albumu:

  • Złota Płyta – 300 000 zł
  • Platynowa Płyta – 600 000 zł
  • Diamentowa płyta – 3 000 000 zł

Po zmianach progi mają wyglądać następująco:

35 złotych przychodu będzie przyjmowane jako sprzedaż jednego albumu. Sumowany jest przychód ze wszystkich utworów z albumu:

  • Złota Płyta – 525 000 zł
  • Platynowa Płyta – 1 050 000 zł
  • Diamentowa płyta – 5 250 000 zł

Albumy zagraniczne i winyle

Próg zdobycia wyróżnień dla albumów zagranicznych będzie po zmianach taki sam, jak próg polskich albumów. Natomiast sprzedaż 1 winyla będzie liczona jak sprzedaż 2.5 CD.

Kiedy zmiany wejdą w życie?

ZPAV na konferencji nie ogłosił dokładnej daty, kiedy nowe progi wejdą w życie. Powinno to nastąpić niebawem. Z pewnością jest to bardzo korzystana zmiana, bo ilość przyznawanych wyróżnień w ostatnich latach jest ogromna, przez co bardzo spowszedniała. Złote i platynowe płyty są obecnie rozdawane w takich ilościach, że mało kto zwraca na to uwagę.


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

Czytaj dalej

Popularne

Copyright © Łukasz Kazek dla GlamRap.pl 2011-2024.
(Ta strona może używać Cookies, przeglądanie jej to zgoda na ich używanie.)

error: