News
Quebo wszystkich przechytrzył? Brak promocji obrócił w promocję
Raper obraca kota ogonem albo faktycznie jest geniuszem.

QueQuality było wymieniane niegdyś jednym tchem wśród najlepszych rapowych labeli. Bardzo szybko się to zmieniło, bo według sporej części słuchaczy wytwórnia nie poradziła sobie z promocją swoich artystów. Innego zdania jest Quebonafide, który chce porażkę przekuć w sukces.
Za wytwórnią QueQuality od samego początku stoi Dawid Szynol, związany także z labelem Step Records. Niedawno Quebonafide odsprzedał mu większość swoich udziałów, rozpoczynając performance pod nazwą Jakub Grabowski. Nie chce on się zajmować wytwórnią m.in. ze względu na to, że od września zaczyna studia medyczne i zamierza poświęcić się pracy naukowej. Wydaje się być to całkiem słuszną decyzją, bo promocja innych artystów zwyczajnie nie szła mu zbyt dobrze i zdecydowanie lepiej radzi sobie z reklamowaniem własnej osoby.
Od dłuższego czasu QueQuality zarzuca się bardzo słabą promocją swoich podopiecznych. Na Bitwie o Południe wielokrotnie wypominali to Jakubowi Grabowskiemu jego bitewni przeciwnicy. Wisienką na torcie były wersy Filipka: – Singiel na SBM Label, polecę super, to nie jest już nóż w plecy, tylko ch*j w dupę – nawinął raper z Milicza, który wciąż zasila szeregi QQ. Na razie nie wiemy, czy to się nie zmieni, ale na przestrzeni ostatnich kilku lat z labelu Quebonafide odeszło sporo zawodników. Część z nich świetnie radzi sobie w innych labelach, inni postawili na wydawanie się własnym sumptem. Są to: Guzior, Kartky, PlanBe, Paweł Bokun, Siles, Jeden, Klarenz, Szopeen oraz Emes Milligan.
Quebonafide o braku promocji w QueQuality
Na Twitterze Jakuba Grabowskiego pojawił się post nawiązujący do braku promocji artystów w QueQuality. – A co jeżeli brak promocji raperów w QQ był w rzeczywistości promocją? – napisał raper. – Przecież finalnie wszyscy o tym gadaliście łosie! – dodał w komentarzu.
Jego wypowiedź możemy uznać za nieśmieszny żart, a wszyscy jego podopieczni, którzy nie otrzymali należytej promocji powinni odebrać to jako splunięcie w twarz. O braku promocji artystów w QueQuality mówi się od kilku lat. Dopiero od niedawna przybrało to na sile i jest komentowane w środowisku. Raperzy, którzy kilka lat temu wydawali płyty byli więc pozbawieni odpowiedniej promocji, która zapewniłaby im należytą rozpoznawalność. Obecny szum związany z QueQuality i brakiem promocji, która rzekomo była zaplanowana i jest promocją samą w sobie to odwracanie kota ogonem. Raper twierdzi, że wszyscy o tym gadają, ale nie dodaje, że ci wszyscy to garstka osób z kilku rapowych grup. Należy też podkreślić, że do słuchaczy finalnie docierają informacje o braku promocji w QueQuality, a nie o nowej płycie danego rapera. Dodatkowo, osoby, które przeczytały, że QueQuality nie radzi sobie z promocją mogły to odebrać jako brak profesjonalizmu, co rzutowało na wszystkie osoby związane z wytwórnią.
W przypadku Quebonafide od dłuższego czasu mamy do czynienia z rozbudowanymi działaniami promocyjnymi, do których angażowana jest także telewizja TVN. Jego podopieczni nigdy nie mogli liczyć na podobnie zakrojoną promocję. Z QueQuality jest identycznie jak z Wielkie Joł. Na właściwą promocję mogą liczyć tylko założyciele wytwórni.
Oczywiście słowa Quebonafide z Twittera powinniśmy odebrać tylko jako żart, ale dla jego podopiecznych, którzy miesiącami przygotowują płytą, wkładając w nią ogrom czasu i niekiedy życiowe oszczędności, może to być najwyżej ponury żart.

Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl


Starsi słuchacze na pewno pamiętają, jak Pih z jacuzzi reklamował Camey Studio. Podczas rozmowy z raperem postanowiliśmy go o to zapytać.
– My to sobie nagraliśmy dla żartu, podczas ujęć do teledysku – mówi białostocki raper w rozmowie z Oskarem Brzostowskim dla GlamRap.pl.
Jak wyjaśnił Pih w poniższej rozmowie, jego słowa były kierowane do konkretnej osoby, która mu zaszła wtedy za skórę.
Poniżej wideo:
News
Dawid Obserwator reaguje na nasz felieton. „Miałem być skończony”
Raper i disco-polowiec nie zrozumiał przekazu?

Felieton „Śliwa poszedł w disco-polo. Bajorson alfonsem raperów-przegrywów” odbił się szerokim echem w środowisku. Na naszą skrzynkę spłynęły pozytywne słowa od innych muzycznych dziennikarzy i zareagował na niego jeden z bohaterów tekstu.
Dawid Obserwator postanowił pokrótce skomentować tekst, którego zupełnie nie zrozumiał. Jego komentarz brzmi tak:
– Widziałem, że są k…wy, które boli, że mogę coś sobie zarobić, zwłaszcza z pewnych, nazwijmy to, portali. Mnie miało nie być. Miałem być skończony. Od września miałem startować z rapowymi numerami, ale z racji tego porobimy jeszcze trochę „disco”, żeby wpadło trochę grosza dodatkowo – napisał były zawodnik Step Records.
Do jego wypowiedzi odniósł się m.in. Trapstar, wyjaśniając mu, o co chodziło w felietonie Maxymiliana Hozera, i że nikt nie ma problemu z jego zarobkami, tylko postawą i niekonsekwentnym zachowaniem, które prezentuje:

News
Peja czy Bonus RPK? Kto z nich będzie świętował po ogłoszeniu wyniku wyborów?
W niedzielę wybierzemy nowego Prezydenta Polski.

Wydawać by się mogło, że weterani ulicznego rapu nie będą aż tak podzieleni w kwestii poparcia politycznego dla kandydatów w drugiej turze. A jednak – Bonus zaskoczył słuchaczy, nieśmiało sygnalizując sympatię dla Rafała Trzaskowskiego. Diametralnie odmienne stanowisko odnośnie lewicowego kandydata przedstawił Peja. Jedno jest pewne – wraz z ogłoszeniem rezultatu tylko jeden z wspomnianych raperów będzie miał powody do radości.
Co skłoniło Bonusa dla wyrażenia sympatii Trzaskowskiemu? Założyciel Ciemnej Strefy opublikował niedawno wpis z batonem Prince Polo, będącym do wczoraj nieformalnym symbolem kampanii prezydenta Warszawy (teraz na równi z batonem są ziemniaki). Czy sympatia Bonusa została pozyskana dzięki bardzo tolerancyjnemu podejściu tego kandydata do środowiska LGBT? A może chodziło o troskę Trzaskowskiego wobec jak najlepszych relacji z Izraelem, czemu dał wyraz w studiu TVP podczas spiny z Braunem? Być może wkrótce dowiemy się więcej o powodach.
Po drugiej stronie barykady znalazł się Peja. Poznański weteran bardzo jednoznacznie dał odczuć, co myśli o Trzaskowskim, gdy pojawiły się sugestie, że miał oddać na niego głos w pierwszej turze. Rychu otwarcie nie wskazał na poparcie dla Nawrockiego, ale raczej na pewno nie darzy go tak skrajnymi uczuciami, co podopiecznego Donalda Tuska. Peja wrzucił wczoraj na swoje sociale wypowiedź Nawrockiego, w której kandydat do urzędu głowy państwa przyznał, że słuchał w młodości poznaniaka. – Nie wiem, czy byłby z tego zadowolony Rysiek Peja, że mówię o nim jako o kimś, kto dostarcza mi dawkę muzycznych emocji – wyjawił Nawrocki u Żurnalisty. Na podstawie tego gestu Richmonda można przypuszczać, że potencjalna porażka Trzaskowskiego w niedzielę ucieszy rapera.

News
„Synalek” – nowy album Kobika. Goście: Tede, Diho, OG Olgierd
15 album w karierze krakowskiego artysty.

„Synalek” to siódmy studyjny oficjalny album Kobika – reprezentanta Krakowa, a zarazem jego piętnaste wydawnictwo w muzycznym dorobku.
Tytuł krążka jest nawiązaniem do filmu „Good Son” z 1993 roku, w którym młody chłopak ma psychopatyczne skłonności. To symboliczne nawiązanie do dziecięcej fascynacji czymś mrocznym, oraz do prób zrozumienia własnych impulsów, emocji oraz problemów psychicznych otoczonych wszechobecną symboliką. Za warstwę producencką odpowiedzialni są między innymi: Leśny, Pieruun, Chris Carson, ChinoAP czy Zzzipper, natomiast gościnnie reprezentanta BOR wspierają Tede, Abram Montana, OG Olgierd, Kosi JWP oraz Diho GM2L. Ostatnim singlem promującym wydawnictwo został numer “Bestever”, do którego powstał również teledysk.
Specjalna wersja CD do znalezienia na Synalek.com. Warto zaznaczyć, że wydanie fizyczne jest ściśle limitowane i nie trafi do sklepów stacjonarnych.
Tracklista
- KOD prod. Johnnybeatz2k, Naura
- FITNESS prod. LMO
- SKŁADAM PALCE W TAKIE COŚ (FT.TEDE) prod. Leśny, Pieruun
- BESTEVER prod. Zzzipper
- VINTED MONEY prod. Tony2k, Bufu
- KTOŚ JAK TY prod. ChinoAP, Rocket
- ELMER (FT. OG. OLGIERD) prod. Pieruun, Swizzy
- PLAMY OD FARB (FT. KOSI) prod. Zzzipper, Sulim, HugePat
- SYNALEK prod. Prasallo
- GILOTYNA (FT. ABRAM MONTANA) prod. Zacheyak, Leśny
- BECZKA prod. Zzzipper, Sulim, Skibovicz
- TEES W SEREK (FT. DIHO) prod. Chris Carson, Leśny
- PIZZA NA DOWÓZ prod. Raff Jr
- JAK BONUS prod. ChinoAP, Rocket, Piscot
News
Bedoes mówi o najważniejszym wydarzeniu ostatniej dekady w polskim rapie
Odbyło się ono w tym roku.

Najważniejsze wydarzenia ostatnich 10 lat w polskim rapie, to według Bedoesa akcja – zdjęcie 150 raperów.
Młody Borek z przyjemnością wziął udział w projekcie Pat Kustomsa, który zebrał w jednym miejscu 150 polskich raperów i wykonał im ikoniczne zdjęcie.
– To był bardzo ważny dzień dla kultury hip-hop. W Polsce czegoś takiego jeszcze nie było. Uważam, że gdyby mnie tam nie było, to miałbym takie fomo, ponieważ to jest takie ważne dla mnie i dla historii hip-hopu. Przez ostatnią dekadę nie było równie ważnego wydarzenia – jeśli coś przeoczyłem to przepraszam. Tak jak śledzę to wydaję mi się, że są jakieś festiwale itd. ale nie było czegoś takiego, że ktoś zrobił coś dla kultury, dla hip-hopu. To nie było tak, że ty wymyśliłeś sobie teraz nowy sposób na życie i będziesz sprzedawał zdjęcie tylko chciałeś to zrobić dla kultury i zrobiłeś to. To jest mega rzadkość i dlatego nie mogło mnie zabraknąć – mówi Bedi w rozmowie z właścicielem Daily Grind.
Jeżeli jesteście ciekawi kto pojawił się na zdjęciu i kogo zabrakło, to dowiecie się tego tu: Kogo zabrakło na zdjęciu 150 polskich raperów.
-
News3 dni temu
Pih jasno zakomunikował, na kogo zagłosuje w niedzielę
-
News5 dni temu
Raper z Poznania zgarnął 500 000 zł. Wygrał „Rhythm + Flow Polska”
-
News3 dni temu
Peja czy Bonus RPK? Kto z nich będzie świętował po ogłoszeniu wyniku wyborów?
-
News3 dni temu
Zippy Ogar ujawnił, co zrobi z pieniędzmi za wygraną w programie Netflixa
-
teledysk3 dni temu
Ten Typ Mes nie bije księży, a mógłby
-
teledysk4 dni temu
Wygrany Amazon Prime Rap Generation rapuje: „Więcej audiotuna”
-
News2 dni temu
Dawid Obserwator reaguje na nasz felieton. „Miałem być skończony”
-
News2 dni temu
Zapytaliśmy Piha o słynną reklamę w jacuzzi